vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

کتاب و سنگ و تمدن

شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳، ۰۵:۵۹ ب.ظ





به نام خدا 



 کتاب و سنگ و تمدن


وقتی که تمدن های باستانی جهان یعنی تمدن  ایران باستان و تمدن مصر باستان و تمدن هند باستان و تمدن چین باستان و تمدن قوم مایا و تمدن جزیره ی ایستر  و تمدن بین النهرین -میان رودان - و تمدن شام باستان  و تمدن یونان باستان و تمدن روم باستان و تمدن های جنوب شبه جزیره عربستان و تمدن قوم عاد در جنوب شرق عربستان و کشور عمان و تمدن قوم ثمود در شام باستان  و تمدن آشور و تمدن ایلام و تمدن فنیقیه  و تمدن های متفرقه در سرتاسر کره ی زمین را با یکدیگر مقایسه می کنم یک حسرت بر دلم می ماند و آن اینکه : 


چرا ما انسان ها که خودمان را نماینده ی خدا در زمین و اشرف مخلوقات می دانیم و می نامیم ؛  با وجود اشتراکات فراوان در زبان مادری و خط باستانی و  نژاد و ژنتیک و رنگ پوست و اعتقادات مذهبی و عرفانی و اخلاقی و خط و دبیره و نویسه ی امروزی  و کتیبه باستانی و لوح و قلم و سنگ نوشته و حکاکی و پرستش خدایان و قربانی کردن برای رضای خدایان و  مجسمه سازی و هرم سازی و ساختمان سازی و معبد سازی و یادبود نویسی و  برخورداری از عقل و هوش و علوم خفیه و حس ششم و ندای دل و تله پاتی و نیروهای ماورایی درون روح و جسم  و اعتقاد به زندگی بعد از  مرگ و تکریم اموات و مردگان طی مراسمات باشکوه و   سایر اشتراکات طبیعی و  غریزی ؛   قرن هاست که مثل حیوانات درنده به جان هم افتاده ایم و همدیگه را تیکه پاره کرده ایم و خون همدیگه را بر سر یکسری تعصب های بیجا و ابلهانه و اعتقادات غلط،  بر زمین ریخته ایم و آثار باستانی تمدن های همدیگه را نابود کرده ایم و مستبد و دیکتاتور بوده ایم و فرهنگ و تمدن همدیگه را با خاک یکسان کرده و نسل کشی و جنایت کرده ایم ؟؟؟!!! 


چرا تمدن مصر باستان حتی می تواند چهره ی نخستین پادشاه خود یعنی عقرب اول را که بیش از پنج هزار سال پیش کشور مصر را متحد و یکپارچه کرد  ، به تمام دنیا و در قالب سنگ های محکم و نسوز و کتاب های سنگی و با دوام ، در موزه های جهان یا در خود مصر و در معابد ،  نشان بدهد و عملا  ثابت کند که تمدن مصر باستان با قدمت بیش از پنج هزار سال ،  کاملترین و غنی ترین و پیچیده ترین و با دوام ترین و مستحکم ترین و هوشمندترین و دقیق ترین و معتبرتربن  تمدن تاریخ جهان است اما ...



اما تمدن ایران باستان که در دوران  تمدن باستانی ایلام باستان و شام باستان و آشور و جیرفت باستان و فنیقیه و لبنان باستان و فلسطین باستان و عربستان باستان و هند باستان و چین باستان و یونان باستان ؛  یکی از منابع تغذیه تمدن مصر باستان بوده است حالا خودش ؛ مجهول الهویه و میان تهی و  پوچ شده است و به گرد و غبار فراموشی سپرده شده و گویا اصلا تمدنی باستانی و پنج هزار ساله به نام تمدن ایران باستان  نداشته ایم و باید با تماشای تابوت فراعنه مصر و سایر آثار ماندگار پنج هزار ساله مصر باستان و عدم وجود حتی یک سنگ نوشته درست و حسابی از تمدن پنج هزار ساله  جیرفت باستان یا تمدن پنج هزار ساله شهر سوخته زابل و یا حتی پادشاهی دو هزار ساله  هخامنشیان ؛  احساس کنیم که مردم مصر باهوش ترین و آینده نگر ترین و عاقل ترین تمدن باستان بوده اند و همه چیز حتی رخدادهای عادی را با خط هیروگلیف  ثبت می کردند و حتی کتاب های خود را با خط هیروگلیف و با کمک حکاکی روی سنگ آتشفشانی یا سنگهای زیبا و رنگارنگ و عجیب   می نوشتند و در درون تابوت مردگان می گذاشتند و می دانستند که سنگ قابل سوختن و پاره شدن و تحریف شدن  نیست و ماندگار و جاودانه و اصیل و مستند و موثق و معتبر  است اما ...



اما اجداد ما ایرانی ها  بجای سنگ  که محکم و نسوز است و آتش نمی گیرد و پاره نمی شود و تحریف و جعل نمی شود   ؛ از گل خام یا حتی از کاغذ  برای نگارش و تولید کتاب و ثبت وقایع استفاده می کردند که ناگفته پیداست چقدر راحت و آسان  توسط سایر تمدن ها و سایر اقوام  ؛  نابود شدند  و در آتش سوختند ! 


مگر تمام این تمدن های معروف  همگی حدود  پنج تا هشت هزار سال قدمت نداشتند و با یکدیگر معامله و داد و ستد و تجارت نمی کردند ؟؟؟


پس چرا از میان این تمدن های  پنج تا هشت هزار ساله ؛   فقط تمدن مصر باستان توانست از آتش جهل و حماقت و تعصب و وحشیگری اقوام مهاجر در امان  بماند و کاملترین و دقیقترین و ماندگارترین و معتبرترین و موثق ترین تمدن باستانی جهان را به رخ جهانیان بکشاند ؟؟!!



سوال:

چرا خط پنج هزار ساله هیروگلیف مصر باستان  که برخلاف ادعای تمام زبان شناسان ؛  اتفاقا بسیار  خوانا و قابل فهم است و یک خط بین المللی و صحیح و استاندارد است و  هنوز هم   بعد از گذشت  پنج هزار سال ؛  خودنمایی می کند و ما را با بسیاری از اتفاقات و رخدادهای  پنج هزار سال تاریخ مصر باستان آشنا می کند و معمای اهرام ثلاثه ی مصر را برایمان حل می کند و ما را با متافیزیک و دنیای ارواح و اجنه و شیاطین و موجودات فضایی و اساطیر مصر باستان آشنا می کند؛؛؛  هنوز هم کاربرد دارد و قابل استفاده است؟؟؟!!!


پاسخ:

  زیرا  خط هیروگلیف  یک خط  قابل فهم  و استاندارد و معیار  و  بین المللی  است.    اما ...



اما خط میخی منسوب به پادشاهی دو هزار ساله ایران ، هیچ مفهومی ندارد و قابل فهم نیست و کاربرد بین المللی ندارد بنابراین  برای همیشه منسوخ شده است و جای خود را به خط عربی داده و عملا  بر ابهام  درون تمدن های پنج هزار ساله ایران ؛  می افزاید !!



شاید خط پنج هزار ساله تمدن جیرفت کرمان؛   بعنوان قدیمی ترین خط تاریخ جهان که یک خط  قابل فهم و استاندارد و بین المللی و حاوی اشکال هندسی یعنی دایره و مثلث و مربع  است  بتواند بخشی از تاریخ پنج هزار ساله ی ایران را رمزگشایی نماید . 


در این مورد باید تحقیق کرد و پژوهش نمود . شاید فرجی حاصل شود و معمای مبهم و تاریک  این پنج هزار سال اخیر تاریخ ایران ؛ حل شود . 





آیا ما ایرانی ها  از همان  پنج هزار سال پیش ،  تنبل و بی حال بودیم و بجای سنگ ؛ از  گل نپخته یا کاغذ برای رویدادنویسی  استفاده می کردیم ؟؟؟


مگر کشور ایران معدن انواع و اقسام سنگ  نیست ؟؟؟


پس چرا اجداد ما  ایرانی ها  از سنگ استفاده نکردند و کتاب سنگی و نسوز  به یادگار نگذاشته اند و بجای سنگ  ؛  از  کاغذ که به راحتی  پاره و  سوخته می شود برای کتابت و نوشتن  استفاده کردند ؟؟؟



چرا باید اقوام مهاجم و بی فرهنگ و خشن از قبیل عرب های خشن و خونریز و بی فرهنگ و غارتگر  وحشی حجاز عربستان یا مغول های وحشی و خونخوار و بی فرهنگ مغولستان  یا  سایر اقوام وحشی و مهاجم از سایر کشورها ،  بتوانند  میلیون ها  کتاب ایرانی  را در طول این پنج هزار سال اخیر  به آسانی  در آتش بسوزانند ؟؟؟ 



تاریخ ایران  ؛ یک مصیبت و فاجعه ی پنج هزار ساله دارد که قابل جبران نیست .


  پنجاه قرن سکوت .



چرا حتی امروزه نیز  فرهنگ کتابخوانی را با کتاب کاغذی  ترویج می کنیم و اصلا حواسمان نیست که کاغذ اگر اعتبار و دوام داشت و  پاره نمی شد و در آتش نمی سوخت  ما الان  بهترین و کاملترین و دقیقترین و معتبرترین تمدن تاریخ را داشتیم ؟؟؟ 



چرا الان  در صدا و سیمای ایران ؛  باز هم از کتاب کاغذی و آسیب پذیر و تحریف پذیر  تبلیغ می شود و اصلا و ابدا  کوچکترین اشاره ای به  عمر کوتاه کاغذ و عمر جاودانه ی  سنگ  یا  کتاب الکترونیک  نمی شود ؟؟؟؟


چرا  صدا و سیمای ایران  اصلا و ابدا  به ایبوک و کتاب الکترونیکی و خصوصا فایل های با پسوند PDF  توجه نمی کند و چرا  نمی فهمد که  کتاب الکترونیکی  یعنیPDF  بهترین جایگزین بجای سنگ و کاغذ است و عمر جاودانه  دارد و  پاره و سوخته و تحریف نمی شود ؟؟؟ 


چرا هنوز هم در صدا و سیما و سایر رسانه ها  از کتاب های کاغذی و آسیب پذیر و گران قیمت و حجیم  و سنگین و پر هزینه  و قابل تحریف و قابل جعل تبلیغ می شود ؟؟؟


چرا سعی نمی کنیم همچون مردم مصر باستان از یک ابزار جاودانه و نسوز و غیرقابل تحریف  برای تولید کتاب استفاده کنیم ؟؟؟


تا کی می خواهید از کاغذ که عمرش از عمر گل کوتاهتر است  و تحریف و جعل می شود برای نگارش و کتابت  استفاده کنید ؟؟؟ 


آیا کتاب الکترونیکی یعنی PDF  منافع  مادی و سوداگرایانه ی ما ایرانی ها را به خطر می اندازد یا آیا با زکات علم مخالف هستیم و به بهانه ی کپی رایت و حق مالکیت فکری ،  به دنبال تک خوری و انحصار  هستیم ؟؟؟ 


تا جاییکه من می دانم مردم ایران فقط به دنبال پول هستند اما مفاهیم معنوی از جمله زکات علم  را فراموش کرده اند . 


ما ایرانی ها  از  پنج هزار سال پیش تا الان  همیشه  تنبل و بی حال بودیم و به همین دلیل هیچگاه از  سنگ  و حکاکی  برای تولید کتاب استفاده نکردیم . 



اما مردم مصر که اهرام ثلاثه و ابوالهول و  صدها  هرم کوچک و بزرگ و هزاران معبد سنگی و مجسمه و  میلیونها کتیبه و لوح و یادگار و کتاب سنگی با خط هیروگلیف  نوشتند ثابت کردند که سنگ زیرین آسیاب هستند و سنگ برای آنها قدرتمندترین ابزار نگارش و کتابت و فرهنگ و تمدن و اقتدار بوده است .


برخی اوقات آرزو می کنم که مصری بودم تا بتوانم به کتاب های سنگی پنج هزار ساله و مجسمه پنج هزار ساله اولین پادشاه و حتی به معبد سنگی پنج هزار ساله  که امروزه به مسجد مسلمانان تبدیل شده و هنوز هم خط هیروگلیف روی ستون های آن وجود دارد  افتخار کنم !!



خط هیروگلیف  یک خط ساده و قابل فهم است . 


تعجب می کنم که آن را غیر قابل فهم؛   معرفی کرده اند . 


خط قوم مایا نیز یک نوع هیروگلیف محسوب می شود . 


به راستی چرا  قوم مایا  بر اساس محاسبات اشتباه و ریاضیات غیر استاندارد  و نجوم پیچیده و تقویم چند بعدی و مبهم -شبیه به تقویم سه گانه ما ایرانی ها - به دلیل ترس از سقوط  شهابسنگ و پایان جهان ؛  شهرهای خود را رها کرده  و به جنگل و کوهستان  پناه بردند و  خودشان زمینه ی نابودی  تمدن دو هزار ساله مایا را فراهم کردند و حتی اجازه دادند که  استعمار اسپانیا  کتاب های  کاغذی قوم مایا را در آتش بسوزانند ؟؟؟؟؟!!


چرا قوم مایا از سنگ برای کتابت و نگارش کتاب استفاده نکردند ؟؟؟ 


چرا  در میان تمام تمدن های پنج هزار ساله ی سرتاسر جهان  ؛  فقط تمدن مصر باستان  ؛  یک تاریخ کامل و دقیق و صحیح و ماندگار  و اصیل و موثق و معتبر  و یکپارچه ی پنج هزار ساله دارد ؟؟؟؟


به خاطر سنگ  یا  خط هیروگلیف  یا به خاطر هوشمندی و استقامت و پایداری ؟؟؟ 



چرا به دروغ اعلام می کنند که خط باستانی  هیروگلیفی  قوم مایا  و سایر  اقوام باستانی  از جمله بومیان  جزیره ایستر ؛   غیرقابل فهم و غیرقابل رمزگشایی است ؟؟؟!!! 



برخلاف تمام ادعاها ؛  خط هیروگلیف مصر و قوم مایا و بومیان جزیره ی ایستر ؛  کاملا خوانا و قابل  فهم است . 


من خط بومیان جزیره ایستر را می فهمم


اگر من می فهمم  دیگران نیز این خط را می فهمند . 


اگر من بتوانم  این خط ها و زبان های باستانی  را رمزگشایی  کنم  شما نیز می توانید رمزگشایی کنید . 


به قول شرلوک هولمز


هر  رمزی که توسط انسانی ابداع شود توسط انسان دیگر  کشف می شود .



عنوان این پست را " کتاب و سنگ و تمدن "  گذاشتم تا بگویم که کتاب و کتابت و نوشتن ؛  تنها ابزاری است که یک تمدن را ماندگار و همیشگی و جاودانه و ابدی  می کند . 


اما جنس کتاب هم  همانند خود کتاب  ؛  مهم است . 


شاید همین حالا نیز ؛  سنگ  بهترین مصالح برای تولید کتاب باشد !   کسی  چه  می داند ؟؟ 



پیامبر  اسلام-ص- می فرمایند : 


قیدو العلم بالکتابت 


علم را با کمک  نگارش و کتابت  ؛  مقید و جاودانه کنید . 


یعنی به حافظه ی خود مغرور  نشوید  و همه چیز را یادداشت کنید تا بعدا بتوانید استفاده کنید



نتیجه


تمدن ؛ برای بقا و جاودانگی و ابدیت به یک مجموعه ابزار قدرتمند یعنی  کتاب و نگارش و خط و زبان  نیاز دارد . 


اما  کتاب فقط زمانی می تواند یک تمدن را جاودانه کند که بتواند اول از همه  از خودش دفاع کند و خودش جاودانه باشد . 


کتابی که نتواند از خودش دفاع کند و پاره و سوخته و جعل و تحریف شود  هرگز نمی تواند  از یک تمدن  دفاع کند . 


چنین کتابی حکایت کوری است که عصاکش کور دگر شود !!! 



ایده


اگر کتاب می نویسید  روی سنگ بنویسید  تا نسل های  آینده  بتوانند حرف های شما را باور کرده و به این حرفها  استناد کنند . 


کتاب سنگی ؛ قابل پاره شدن و سوخته شدن و تحریف شدن و جعل شدن  نیست و اصالت و عمر جاودانه دارد . 


ای کاش تمام تمدن ها ؛ با الهام از تمدن مصر باستان ؛  از حکاکی روی سنگ  برای کتابت استفاده می کردند . 



ای کاش  قرآن و سایر کتب مذهبی و البته تمام کتیبه های ایران باستان و کتابهای ایران در کتابخانه ها  روی سنگ حکاکی شده بودند. 


حالا هم دیر نشده است ! 


ایده

بیاییم از این لحظه به بعد ؛  فقط روی سنگ یعنی کتاب الکترونیکی ؛ بنویسیم و کتاب سنگی یعنی PDF  بسازیم و منتشر  کنیم و کاغذ را تا ابد  از صنعت چاپ و نشر کتاب ؛  حذف کنیم . 


صنعت چاپ و نشر کتاب ؛ به سنگ درمانی نیاز دارد !! 


به یاد عصر سنگ !!!