به نام خدا


اول از همه لطفا به کلمات کلیدی زیر این پست نگاه کنید تا متوجه شوید که قصد انجام چه کاری را دارم   و البته با تیپ شخصیتی واقعی ام  آشنا شوید !!


I am an INFP


بگذارید یک اعتراف بنمایم !  من یک انسان چند شخصیتی هستم شاید هم چند قطبی ولی بهرحال هوش و حواس ام هنوز سرجایش می باشد زیرا قصد دارم که با شرکت مایکروسافت مذاکره کنم تا شاید این شرکت راضی شود که پیشنهادات مرا بعنوان نماینده ی مردم ایران ، بپذیرد و عملی نماید .



من بعنوان یک انسان با تیپ شخصیتی INFP  عملا احساسات و نیازهای مردم را از راه دور درک می کنم و طبعا احساسات و نیازهای بیل گیتس را نیز درک کرده ام . بر همین اساس ، نیازها و احساسات ساتیا نادلا و پرسنل شرکت مایکروسافت را نیز درک می کنم . 


باور کنید اگر من نیز سیستم عاملی در حد و اندازه ی ویندوز ساخته بودم هرگز آنرا رایگان و اوپن سورس و آزاد نمی کردم و بابت اش از مردم پول می گرفتم  تا انگیزه ی کافی برای ادامه ی کار را داشته باشم و البته سیستم عامل ام همیشه کد بسته باشد تا هکرها نتوانند به تمام اسرار درون اش پی ببرند  و کمتر آنرا مورد هجمه و حمله قرار دهند .



این روزها نرم افزارهای رایگان و اوپن سورس و آزاد از جمله همین نرم افزار پست الکترونیکی  توتانوتا  که در پست قبلی به شما معرفی کردم ، پولی هستند و باید پول بدهید !


دیگه دوران مفتخوری به پایان برسید. البته با عرض معذرت از کاربران سرتاسر جهان .


لینوکس نیز در برخی توزیعهایش اول حرف پول را به وسط می اورد و تا پول ندهی نمی توانی لینوکس را دانلود و نصب کنی . مثل  ردهت لینوکس و برخی نسخه های لینوکس اوبونتو  و ....


پس می بینید که لینوکس نیز که یک زمانی کاملا رایگان بود چندین سال است که

پولی شده و اتفاقا هزینه ی لایسنس ردهت لینوکس بسیار بیشتر از ویندوز است .


قیمتهای نجومی ردهت لینوکس و   اوبونتو سرور و اوبونتو مین فریم و اوبونتو لینوکس وان ( مخصوص سوپرکامپیوتر )   را با قیمتهای متعادل نسخه های مختلف ویندوز مقایسه کنید تا بفهمید که ویندوز صداقت دارد ولی لینوکس نه !!


بگذریم ...


به عنوان یک انسان ایده آل گرا و کمال گرا  ، ویندوز را بر تمام سیستم عاملهای دنیا ترجیح می دهم . مخصوصا ویندوز 10 که از نظر من کاملترین ویندوز دنیا  می باشد و تمام نیازهای متنوع مرا براورده می کند .


مهندسی کامپیوتر جزو رشته ها و مشاغلی است که به دلیل گستردگی فراوان مباحث و شغلها  و  تنوع بسیار زیاد مشاغل اش  جزو رشته های مورد علاقه ی من می باشد .


تیپ شخصیتی INFP  به جزئیات چندان اهمیتی نمی دهد مگر اینکه واقعا لازم باشد و به همین دلیل تفکر کل گرا و شهودی و ضمنی دارد و برای حرفهایش مدرک و سند  ارائه نمی کند .


تیپ شخصیتی INFP  گرچه عاقل و منطقی است ولی در تصمیمگیری ، بصورت کاملا عمدی و با انتخاب خودش ، عقل و منطق را کنار گذاشته و از احساسات اش استفاده می کند زیرا خودش را بجای طرف مقابل تصور می کند و با طرف مقابل اش همفکری می کند هرچند که این همفکری و همدلی را اصلا به زبان نمی اورد .


این تیپ شخصیتی ، خودش را نیز در وسط ماجرا می بیند و به طرف مقابل اش حق می دهد !


اما از طرفی ، بسیار حساس و زودرنج است و هیچکس او را درک نمی کند .


من از کودکی به نجوم و ستاره شناسی و کیهان شناسی و کائنات و خدا و مباحث معنوی و ماورایی و فرازمینی علاقه داشتم و هنوز هم به این مباحث علاقه دارم زیرا هوش هستی گرا دارم و این یعنی اینکه من یک  INFP هستم .


من یک انسان  اخلاقگرا هستم و هوش اخلاقی نیز دارم !


به موسیقی نیز شدیدا علاقه دارم  و می توانم با دست ام به میز ضربه بزنم و ریتم را درک می کنم و آهنگهای قدیمی را با جزئیاتشان به خاطر می اورم . این نیز یعنی  هوش موسیقی .


من هر  روز و هر شب در خانه آواز یا قرآن می خوانم و یا نوازندگی می کنم و  آثار هنرمندان عرصه موسیقی و تلاوت قرآن را گوش می دهم و لذت می برم .


من به موسیقی کلاسیک و سنتی و محلی و موسیقی الکترونیک و موسیقی بی کلام  علاقه ی فراوان دارم .


خب هوش موسیقیایی نیز از علائم  تیپ شخصیتی INFP می باشد زیرا با احساسات این گروه از مردم ، در ارتباط است .


F در لغت  INFP  یعنی احساسات .  حالا این احساسات هنگام گوش دادن به موسیقی خصوصا موسیقی قدیمی و نوستالژی واقعا دگرگون می شود .


من اشک ام دم مشک ام هست !!  این نیز یعنی اینکه من بیشتر از انکه عقلی و منطقی باشم ، احساساتی و عاطفی هستم . هرچند که ذاتا از عشق بدم می آید و طرفدار عقل و منطق هستم ولی نمی توانم بگویم که من عاقل فلان چیز یا فلان کس هستم !!!!!


خیلی خنده دار است که مثلا بگوییم : من عاقل موسیقی هستم !!


اما اگر بگوییم : من عاشق موسیقی هستم ، اصلا خنده دار نیست و یک جمله ی با مفهوم و درست است .


زیرا عقل  ، یک  موجود حسابگر و دقیق است که اجازه نمی دهد شما عاشق یا شیفته ی هیچکس یا هیچ چیزی بشوید و مدام از خطرات عاشق شدن ، به شما یاداوری و گوشزد می کند  .


شما عاشق هر کس یا هر چیزی که بشوید فانی و نابود می شوید و این خلاف توصیه های عقل است . قرآن نیز که کاملا براساس عقل و منطق است .


خب این وسط ،  عشق و احساسات ؛ ما را بلاتکلیف و سرگردان می کند ولی در اکثر مواقع؛  عشق  ، عقل را شکست داده و انسان به چیزی که به آن علاقمند است می رسد و لذت می برد ولی بعد  که به معشوق اش رسید تازه می فهمد که چه خاکی بر سر خودش کرده و چه اشتباه بزرگی مرتکب شده است !!!


بگذریم ....


مخلص کلام :  گرچه هر شرکت دیگری هم بود سیاستهای مایکروسافت را در پیش می گرفت و گرچه تمام پیشنهادات قبلی ام به شرکت مایکروسافت بی جواب ماند و مایکروسافت حتی ذره ای به پیشنهادات و ایده هایم توجه نکرد ولی از قدیم گفته اند :


کوشش بیهوده به از خفتگی است .


برای آخرین بار  ، تمام تلاش ام را می کنم که به نمایندگی از طرف بیش از هشتاد میلیون ایرانی ،  بین ایران و شرکت مایکروسافت صلح و دوستی برقرار کنم و باعث شوم که مایکروسافت نیازهای مردم ایران را بطور کامل برطرف کند تا نیاز نباشد با آی پی سایر کشورها  به این شرکت پیام برسانیم !!


من بدون توجه به جنگ خطرناک احتمالی بین ایران و افغانستان و  البته حمله ی مسلحانه ی  اخیر افغانها  به کنسولگری ایران در هرات ( در چند روز گذشته که کلیپ اش را می توانید در واتساپ پیدا کنید )  و سایر رفتارهای خطرناک مردم افغانستان نسبت به ایران و تهدیدهای طالبان علیه شیعیان ایران و سایر خطرات جدید که به زودی با آنها روبرو می شویم ، سعی می کنم با تغییر لوکیشن از آمریکا به افغانستان ،  به برنامه ی مایکروسافت استور ( فروشگاه نرم افزارهای ویندوز)  وارد شوم و البته به برنامه ی مایکروسافت فیدبک نیز وارد شده و پیشنهادات و ایده های خودم را به نمایندگی از طرف مردم ایران ، به سمع و نظر شرکت مایکروسافت برسانم  تا ایران  را از لیست سیاه تحریم  بیرون آورم . انشاا...


برایم دعا کنید تا موفق شوم بین ایران و شرکت مایکروسافت صلح و دوستی برقرار نمایم  و تمام تحریمهای مایکروسافت علیه ایران ، را از بین ببرم و ایران نیز رسما توسط مایکروسافت به رسمیت شناخته شود و آی پی ایران به رسمیت شناخته شود .

یعنی بتوانیم با آی پی ایران ، مستقیما به تمام بخشهای مایکروسافت و ویندوز از جمله فروشگاه نرم افزاری و مایکروسافت فیدبک و راهنمای آنلاین و  ویندوز اینسایدر و سایر بخشها وارد شویم  .



بجز ایران ، سایر کشورها را می توانید بعنوان لوکیشن انتخاب کنید ولی به نظرم افغانستان بهترین لوکیشن است زیرا اولا به زبان فارسی ، همه چیز را به ما نشان می دهد و ثانیا افغانستان تا قبل از ناصرالدین شاه قاجار ، بخشی از خاک ایران بوده است و دولت ایران حق دارد افغانستان را ضمیمه ی خاک ایران بنماید .


مردم افغانستان باید  بدانند که افغانستان و حتی پاکستان  بخشی از خاک ایران بوده اند . پس بهتر است خونسرد و آرام باشند و از هیجان و حمله به ایران دست بردارند . بهرحال من لوکیشن ویندوز را روی افغانستان تنظیم کرده ام و براحتی به برنامه ی مایکروسافت استور وارد می شوم و نرم افزارهای مورد نیازم را دانلود و نصب می کنم !


بله من خودم را بعنوان یک افغان ، به شرکت مایکروسافت معرفی کرده ام و البته این اصلا ایرادی ندارد . هرچه باشد افغانستان یک روزی بخشی از ایران بوده و در آینده نیز به احتمال زیاد به خاک ایران وصل می شد و با ایران ، یکپارچه می شود . حس شهودی ام به من می گوید به زودی ( یعنی طی یک یا چند سال آینده ) بین ایران و افغانستان  جنگ و درگیری رخ می دهد و ایران ، افغانستان را ضمیمه ی خاک خودش می نماید و عملا دیگه کشوری به نام افغانستان نخواهیم داشت !


برادران افغان ، لطفا ناراحت نشوید . اگر بیایید زیر بلیط ما ایرانی ها ، از این فلاکت و بدبختی نجات پیدا می کنید اما درعوض ،  ما را بدبخت و بیچاره می کنید و از کشته های ما پشته درست می نمایید دقیقا مثل زمان سلطان محمود افغان !


ما یک نادرشاه افشار لازم داریم که این افغانهای گستاخ و خشمگین و پررو و وقیح و بی شرم که به سمت کنسولگری ایران در افغانستان تیراندازی کرده اند  را ادب کند .  باید جلوی ترکتازی افغانها به مرزها و شهرهای ایران را بگیریم .




بگذریم


من می روم ببینم می توانم با مایکروسافت مذاکره کنم بلکه ایران را از لیست سیاه تحریم ، بیرون بیاورد یا نه .  تمام تلاش ام را می نمایم . برایم دعا کنید .


به امید روزی که تک تک مردم ایران  سهامدار و مالک بخشی ازسهام  شرکت مایکروسافت شوند  و سورس کد ویندوز و آفیس و ویژوال استودیو را به دست آورده و از روی آن یک سیستم عامل شبه ویندوزی بسازند و لذت ببرند !


اینها همه آرزوست  و جزو تخیلات ام هست و البته آرزو بر جوانان عیب نیست !!!


+

+

وحید محمدی . تیپ شخصیتی INFP