به نام خدا


مطالبی که دیده نمی شوند



مطلب زیر ، اصلا دیده نشد :


نقشه وبلاگ اسپاسم و برخی ترفندهای امنیتی :: vahidmy (blog.ir)



https://vahidmy.blog.ir/post/595


نمی دانم مشکل از  کجاست که در دنیای فناوری اطلاعات ، برخی مطالب وبلاگها و وبسایتها ، اصلا دیده نمی شوند !! 


مطلب فوق می خواست بگوید که دارم همزمان در دو وبلاگ ، یک اقدام مشابه ( ترجمه ی راهنمای اسمبلر  RosAsm ) را انجام می دهم و در هر دو وبلاگ از کلمات انگلیسی بعنوان کلمات کلیدی استفاده می کنم تا وبلاگهایم مورد سو استفاده قرار نگیرند!


چون کاراکترهای فارسی به راحتی به کاراکترهای نامفهوم و مخرب تبدیل می شوند و باعث ایجاد لینکهای مرده و شکسته و در نتیجه جریمه  شدن وبلاگ می شوند . 


بگذریم . 


شما مخاطبان گرامی باید بدانید که تولید محتوایی که برخلاف جریان موجود ( اوپن سورس -  لینوکس  ، امپراتوری هزار ساله ی زبانهای سطح بالا ، دات نت فریمورک شرکت مایکروسافت   و......) می باشد یعنی بازی کردن با دم شیر !!


کاربران لینوکس از من متنفر هستند و دست از انتقام برنمی دارند!



بازهم شاهد راست کلیک ناخواسته ماوس بودم و هستم و خواهم بود !


در هر جای وب فارسی یا انگلیسی که رفتم این راست کلیک ناخواسته و پی در پی ماوس ، اعصاب و روانم را داغون کرد .  عامل این راست کلیک ناخواسته ، چیزی به جز کدهای مخرب زبانهای مزخرف جاوا  یا جاوا اسکریپت نیست  .


البته ویندوز دفندر توانست این معما را برایم حل کند و فهمیدم که  این جاوااسکریپت درون وب جهانی ، باعث راست کلیک ناخواسته ماوس می شود !!


چند بار هوس کردم ویندوز را پاک کنم و به لینوکس پناهنده شوم اما یادم آمد که این راست کلیک ناخواسته ی ماوس ، در محیط لینوکس نیز بارها و بارها رخ داد . 


پس ربطی به ویندوز و انتقام کاربران لینوکس ندارد بلکه به وب جهانی و اینترنت و زبان جاوااسکریپت  ، ربط دارد !!!


بدبختانه اگر جاوااسکریپت را غیرفعال کنید تقریبا 99 درصد سایتها و وبلاگها اصلا باز نمی شوند .  


هرچه حملات سایبری است زیر سر  این جاوا اسکریپت است . 


جاوا اسکریپت و البته زبان جاوا  عامل اصلی  حملات سایبری  در سطح  جهانی ، می باشند . 




من هرچه در مورد لینوکس گفتم براساس تجربیات شخصی خودم بود و هرگز دروغ نگفتم . 


وقتیکه کاربران لینوکس روی لینوکس و اوپن سورس تعصب دارند چرا من روی ویندوز و باینری و زبان اسمبلی تعصب نداشته باشم ؟؟؟


هرچند که من روی هیچ سیستم عامل یا نرم افزار یا زبان برنامه نویسی یا ابزار کرک و هک تعصب ندارم و هرچیزی که می نویسم براساس واقعیتها و تجربیات است و تجربه هرگز دروغ  نمی گوید و تعصب ندارد . 


اگر من مدام از زبانهای ماشین و اسمبلی و ابزارهای کرک و مهندسی معکوس حرف می زنم اصلا به معنای تعصب نیست بلکه یک چیزی را می دانم که شما نوجوانها و جوانها از آن بی خبر هستید . 


دیشب یک وبلاگ بلاگفایی که از سال 1400 شمسی تا به امروز فقط دو مطلب نوشته بود تلویحا اعلام کرد که روی هیچ ابزار کرک  ، تعصب ندارد !!


در حالیکه یکی از همین دو مطلبی که در مورد  keyword checker یک ایرانی بنام آرش نوشته بود کاملا بوی تعصب می داد ! 


دیشب با انواع و اقسام ابزارهای کرک و هک و مهندسی معکوس آشنا شدم و حتی ابزارهایی را در برخی سایتها و وبلاگها و انجمن ها دیدم که در طول بیش از 22 سال کار شبانه روزی با کامپیوتر و اینترنت و وبگردی ، هرگز نظیر آنها را ندیده بودم . 


خودم تعجب کردم که اینها دیگه چی هستند ؟؟؟!!!


هیچکس کامل نیست و هیچکس نباید ادعا کند که همه چیزدان است و استاد اعظم می باشد. 


من کماکان خودم را یک تایپیست ساده لوح  و بی سواد می دانم و معرفی می کنم . 


اصلا اهل تواضع نیستم و حقیقتا یک تایپیست ساده لوح و بیسواد هستم . 


بگذریم 


این ابزار را می توانید از یکی از وبلاگهای بلاگ اسکایی دانلود کنید . توسط یک نفر ایرانی ساخته شده و کارش استخراج کلمات است و موجب شده که خیلی ها بنا به ادعای خودشان مولتی میلیونر شوند !


این ابزار ، تمام موتورهای جستجوگر را زیر و رو کرده و کلمات طلایی را برای شما استخراج می کند و....


من که خودم نفهمیدم چی نوشتم . شاید شما بفهمید که چه خبر است . 


 ویندوز دفندر اجازه نداد این ابزار را دانلود کنم و آنرا بعنوان یک ویروس مسدود کرد . 


اخیرا در یکی از سایتهای ایرانی از کاربران خواسته شده که از ویندوز دفندر استفاده نکنند زیرا بنا به گفته ی فلان سایت معروف امنیتی ، ویندوز دفندر ،  کودن ترین و خرفت ترین آنتی ویروس است و 99 درصد بدافزارها و ویروسها و کرم ها و تروجان ها و مخرب افزارها را تشخیص نمی دهد!!!



این درحالیست که ویندوز دفندر ، در حال حاضر با تلاشهای این بنده ی حقیر در زمینه تامین امنیت فضای مجازی و با ارسال انواع فایلهای متنی و باینری به شرکت مایکروسافت و اعلام اینکه اینها همگی بدافزار و خطرناک هستند و با کمک سیستم امنیتی ابری آنتی ویروس ویندوز دفندر و البته با کمک ویروس توتال ، هم اکنون بانک اطلاعاتی ویندوز دفندر بسیار حجیم و کامل و جامع و هوشمند شده است و به همه نوع فایل با هر نوع پسوند حتی با فایلهای با پسوند  txt  گیر می دهد و کد مخرب را براحتی شناسایی می کند و حتی فایل را حذف می کند !!


آیا این سایت ایرانی بازهم می تواند از من و شما بخواهد که ویندوز دفندر را دور بریزیم و از بیت دفندر یا کاسپار اسکای یا مک آفی بعنوان آنتی ویروس استفاده کنیم ؟؟؟


یقینا خیر . دیگه نمی تواند چنین درخواستی از من و شما بنماید . 


زیرا من بعنوان یک کاربر دلسوز  ، هرچی فایل مخرب و غیر مخرب که  دانلود کردم را  به سایت مایکروسافت ارسال کردم و اصرار کردم که اینها مخرب هستند و ویندوز را تکه تکه می کنند . 


مایکروسافت نیز که حتی به سایه ی خودش شلیک می کند !  تمام اینها را در لیست سیاه قرار داده و الان ویندوز دفندر از تمام آنتی ویروسهای معروف و سنگین و حجیم و تجاری و گران قیمت و  پرمدعا ،  قویتر و هوشمندتر و کارآمدتر شده است . 


ضمنا حذف کردن ویندوز دفندر که بخشی جدایی ناپذیر از بدنه ی اصلی ویندوز 10 و ویندوز سرور 2022 می باشد یک کار عجیب است و پیشنهاد حذف این انتی ویروس نیز یک کار عجیب تر !!! 



ببینید دوستان عزیز ، من روی هیچ چیزی یا هچ کسی تعصب ندارم . من سرد و گرم چشیده و با تجربه ام و از روی تجربه حرف می زنم نه تعصب . 


اگر من روی هگز ادیتور و زبانهای ماشین و اسمبلی مانور می دهم هرگز به معنای تعصب نیست . 


اگر می گویم که هگز ادیتورها  بهترین و  کاملترین ابزارهای کرک و هک و مهندسی معکوس هستند و ما را از وبگردی و دانلود هزاران ابزار کرک آلوده به ویروس  ، بی نیاز می کنند  اصلا تعصب ندارم بلکه از روی واقعیت و تجربه حرف می زنم . 



از طرفی دیگر ، تمرکز روی باینری و پرهیز از  سورس کد  و البته پرهیز از دانلود هزاران ابزار هک و کرک که اکثرا به ویروس و تروجان و جاسوس افزار آلوده هستند ، باعث می شود که باینری را خیلی راحت بفهمیم و به یک برنامه نویس و کرکر و هکر فوق حرفه ای و هوشمند تبدیل شویم  و امنیت ویندوز را بی جهت به خطر نیاندازیم . 


اصلا چه دلیلی دارد که در اینترنت به دنبال دانلود هزاران هگز ادیتور یا اسمبلر یا دیس اسمبلر یا دیباگر یا  دیکامپایلر یا  سایر ابزارهای کرک بگردیم و با هزاران بدبختی و مشقت ، این ابزارهای مخرب و البته منسوخ و تاریخ گذشته و پر از باگ و ویروس  را از سایتهای خطرناک  دانلود کنیم ؟؟؟؟


یک هگز ادیتور بسیار قدرتمند و البته کاملا معتبر و سالم که حتی مایکروسافت به آن بزرگی  ، مشتری اش می باشد و حقیقتا یک ابزار همه منظوره است یعنی همان وین هگز معروف ، برای تمام برنامه نویسان و هکرها و کرکرها و مهندسان معکوس !  کافی می باشد . 


بله ، WinHex  کاملترین و جامعترین و بهترین و قدرتمندترین ابزار مهندسی معکوس ، هک ، کرک ، برنامه نویسی ، کار با سخت افزار و پارتیشن و سکتور ، بازیابی فایلهای گمشده ، بازیابی پارتیشنهای مفقود شده ، رونویسی و نابودسازی ویروس و سایر بدافزارها ، رمزگشایی از کدهای باینری ، رمزگذاری برای موارد امنیتی که نمی خواهیم دشمن از مکالمات ما با خبر شود و...  می باشد . 


این حرف اصلا تعصب یا غلو یا زیاده روی  یا  توهم  نیست  .  این یک واقعیت است . این جزو مطالبی است که هرگز دیده نمی شود و در  لابلای تریلیونها مطلب ، مفقود و فراموش می شود زیرا به مذاق هشت میلیارد انسان ، خوش نمی آید ! 




با  کمک وین هگز -  WinHex  - می توانید  کلمات کلیدی را استخراج کنید . می توانید صفحات وب را بسازید . می توانید  انیمیشن بسازید . می توانید هرکاری که در دنیای مهندسی معکوس و برنامه نویسی انجام می دادید را یکجا انجام دهید . 


البته من به این وبلاگ نویس ایرانی بابت ساخت این نرم افزار استخراج کلمات ، تبریک می گویم و اصلا به ایشان حسادت نکردم ولی خب وقتیکه ویندوز دفندر این نرم افزار را به عنوان ویروس شناسایی کرد و  مانع از دانلود این نرم افزار شد ، دیگه مطمئن شدم که حتی برای فعالیتهای کاملا آنلاین در موتورهای جستجو یا در شبکه های اجتماعی یا سرورهای بازی و...  نیز می توانم روی هگز ادیتورها خصوصا وین هگز حساب باز کنم و به آنها اعتماد نمایم . 


باور کنید   بیش از 99 درصد کرک ها و ابزارهای تولید کننده ی کرک و پچ و keygen   و ابزارهای کرک و هک و مهندسی معکوس ، به انواع بدافزارها و ویروسها و تروجانها و باج افزارهای ویرانگر ، مجهز و آلوده هستند . 


کمتر از 1 درصد از ابزارهای کرک و هک و مهندسی معکوس ، سالم و تمیز و قابل اعتماد هستند و تمام شرکتها از جمله مایکروسافت ، به آنها اعتماد دارند . 


این 1 درصد ، همین هگز ادیتورهای معروف تجاری یعنی وین هگز و امثالهم یعنی هکمن  می باشند . 


دیشب آنقدر در هنگام دانلود ابزارهای کرک  ، با انواع ویروس و تروجان و بد افزار  مواجه شدم که وسوسه شدم مجددا به لینوکس برگردم و خودم را از این جهنم خلاص کنم !!!


خودم دیگه از این وضع خسته و بیزار شدم . 


اما...


اما  وقتیکه من توانسته ام با هگز ادیتور ، نرم افزار کامل ویندوزی را بسازم  و باینری را می فهمم  و به زبانهای سطح بالا نیاز ندارم  چه دلیلی دارد که به سمت  سایر ابزارها و سیستم عامل ها  بروم ؟؟؟


من دوست دارم خودم شخصا یک دیباگر و دیس اسمبلر و آنتی ویروس انسانی باشم !


این شوخی نیست . واقعا جدی می گویم . 


من دوست دارم به یک آنتی ویروس هوشمند انسانی تبدیل شوم و از نصب هزاران آنتی ویروس سنگین و حجیم و گران قیمت و دروغگو و دغل باز و حقه باز  ، بی نیاز شوم . 


این امر محقق نمی شود مگر اینکه من کماکان از زبان ماشین و البته از هگز ادیتور دفاع کنم و زبان مظلوم ماشین را به دنیا معرفی کنم . 


دیشب دیدم که یک نفر خارجی در لینکدین مقاله ای در مورد زبان اسمبلی نوشته بود. 


او می گفت که اگرچه از زبان جاوا لذت می برد  و هیچ علاقه ای به زبان اسمبلی ندارد و اگرچه دوست ندارد وقت اش را بابت اسمبلی هدر بدهد و اگرچه مردم  ، زبان اسمبلی را یک دایناسور یا یک زبان متعلق به دوران دایناسورها می دانند و معتقدند که اسمبلی دیگه فسیل شده و باید او را در موزه ی دایناسورها ملاقات کرد اما برخی اوقات شما کاربران و شما مردم مجبورید بازهم به زبان اسمبلی پناه ببرید زیرا همه چیز نهایتا به درون زبان اسمبلی ریخته می شود !!!


او می گفت اگر نتوانستید لاگین کنید یا رمز عبور سیستم عامل را فراموش کردید ( مثلا ویندوز سرور 2022  را نصب کرده اید و حالا از شما رمز می خواهد و هر رمزی که وارد می کنید اشتباه است و مجبور هستید ویندوز سرور 2022 را از روی سیستم حذف کرده و به همان ویندوز همه منظوره ی 10  اینترپرایز  معمولی قناعت کنید !!!)  یا اگر در وب یا در هر سیستم دیگری دچار مشکل وحشتناکی شدید تنها راه چاره اینست که از زبان اسمبلی برای رمزگشایی و ورود به سیستم استفاده کنید !!!!!


جالب است که  ایشان تنها کاربردی که برای زبان اسمبلی متصور است ، رمزگشایی و کشف رمز ورود به سیستم عامل و لاگین شدن  و موارد مشابه است 


یا نهایتا اینکه اسمبلی را برای کرک و مهندسی معکوس و رمزگشایی از یک بدافزار و پیدا کردن ردپای ویروس و تروجان  ، تصور می کند !!!



واقعا مغزم سوت کشید .


بله من قبول دارم که اسمبلی یکی از قدرتمندترین ابزارهای رمز شکنی و کرک و بازیابی رمز و  همچنین  ابزار کشف و خنثی سازی و مطالعه رفتار ویروسها و بد افزارها می باشد . 



در این شک ندارم . 


اما آیا زبانهای سطح پایین یعنی ماشین و اسمبلی فقط به همین یکی دو مورد ختم می شوند و  هیچ کارایی دیگری ندارند ؟؟؟؟


جل الخالق !!!


امان از جمود فکری مردم آخرالزمان !!


اسمبلی و ماشین زبانهایی همه منظوره هستند و بهترین زبانهای برنامه نویسی می باشند ولی یکی از مواردی که این زبانها به خوبی قادر به انجامش هستند ، مهندسی معکوس و کرک می باشد . فقط یکی از کاربردهای زبانهای اسمبلی و ماشین ، کرک و رمزگشایی می باشد . 


  میلیونها کاربرد دیگه برای زبانهای ماشین و اسمبلی می شناسم که هیچکس حاضر نیست این موارد را به شما بگوید وگرنه نانش آجر می شود . به همین سادگی ! 



باید خیلی ساده لوح باشیم که خیال کنیم اسمبلی فقط برای رمزشکنی و مطالعه ی رفتار ویروس و یا کرک و....  کارایی دارد و هیچ کاربرد دیگری برایش قائل نباشیم . این طرز تفکر مسموم و خطرناک ، متاسفانه هنوز هم علیه زبانهای ماشین و اسمبلی در وب جهانی  دیده می شود  ولی مهم نیست !



اصلا مهم نیست زیرا زبانهای ماشین و اسمبلی همچون آب رودخانه ، راه خودشان را از میان هزاران تخته سنگ و قلوه سنگ پیدا کرده و به مسیر خود ادامه می دهند تا به دریا برسند . 


بگذارید این افراد با همان زبانهای سطح بالا خصوصا پایتون و جاوا و سی پلاس پلاس و   ... دلخوش باشند . 


من نیز به قدرت بی انتهای زبانهای سطح پایین یعنی ماشین و اسمبلی ، دلخوش هستم و از برنامه نویسی با این دو زبان واقعا لذت می برم و تمام زبانهای سطح بالا را به درون سطل زباله می اندازم . 



پست بالا را ببینید . ثواب دارد !!!


از فردا یا شاید هم از امروز ، هر روز 10 پست منتشر می کنم تا زمانیکه راهنمای اسمبلر RosAsm  را بطور کامل  به درون وبلاگهای وحیدمی و اسپاسم ، کپی و الصاق کنم و سپس به عقب برگردم و تک تک مطالب را به زبان فارسی ترجمه نمایم . البته اگر این راست کلیکهای ناخواسته و پی در پی ماوس ، به من اجازه بدهند . همین الان پی در پی  ، شاهد راست  کلیکهای مخرب ماوس هستم که گویا قصد دارند به من بگویند : خفه شو . ما با  همین زبانهای سطح بالا  درست شده ایم یعنی با زبان جاوا . تو برو و با همان اسمبلی درپیتی  دلخوش باش !!


بله همین الان  این زبان جاوا یا شاهد هم جاوا اسکریپت به صورت لحظه ای مرا مورد عنایت قرار داده و ماوس را از دست من بیرون کشیده و روی اعصاب ام رژه می رود . 


این یعنی اینکه من شاید مجبور باشم فرار کنم و حتی کامپیوترم را بفروشم و خودم را  خلاص کنم و شما نیز از شر من  خلاص شوید !!!


بهرحال اگر دیدید بدون خداحافظی یک دفعه غیب شدم بدانید تقصیر این راست کلیکهای مداوم و پی در پی ماوس و البته زبانهای جاوا و جاوا اسکرپیت می باشد . 


هرچند که من قبلا دین ام را به زبانهای سطح پایین ادا کرده ام و ادامه ی وبلاگنویسی ۀ آنهم با حملات زبان جاوا به ماوس ،  تقریبا غیرممکن است . 


بنابراین اگر ناگهانی گم و گور شدم و مطلب جدیدی منتشر نکردم بدانید که تقصیر زبان جاوا و راست کلیکهای پی در پی می باشد . 


 

اما ...


این   دفعه اگر این راست کلیکهای ماوس  کمتر شدند و مرا شکنجه ندادند ،  سعی می کنم بر تنبلی و بی حالی غلبه کنم و تمام مستندات مربوط به زبانهای ماشین و اسمبلی را به درون وبلاگهایم کپی کرده و ترجمه نمایم .   


خب موقتا از حضور شما مخاطبین گرامی  خداحافظی می کنم .  فعلا خدا نگهدار 



راستی تا یادم نرفته بگویم :


این حرف که برنامه نویسی ، بدون باگ امری غیرممکن است و تمام نرم افزارها خواه ناخواه باگ دارند ، از اساس غلط است  . بله اگر با آت و آشغالهایی که نامشان را زبان برنامه نویسی گذاشته اند برنامه بنویسید 100 درصد باگ و حفره امنیتی ایجاد می کنید !!


اما اگر با hex editor برنامه نویسی کنید غیرممکن است که باگ تولید کنید . 


برنامه نویسی بدون باگ ، فقط از طریق hex editor  امکان پذیر است .  


من نیز که عاشق هگز ادیتور هستم و تمام تلاشم بر این است که اسرار شگفت انگیز هگز ادیتور از جمله برنامه نویسی بدون باگ ، را به شما بگویم ! 


پس تا بعد ....



بروزرسانی :


ویندوز سرور 2022  مزخرف ترین ویندوز جهان است زیرا :


1- رستور پوینت یا سیستم رستور یا همان نقطه بازگشت ندارد !!!!


این خیلی خطرناک است و اگر خطری ویندوز را تهدید کند هیچ راه بازگشتی ندارید و ویندوز به فنا می رود . 



2- پس از نصب و راه اندازی سرور  از برنامه ی سرور منیجر  ، هنگام لاگین کردن از شما پسورد می خواهد و هر پسوردی که وارد کنید قبول نمی کند و مجبورید ویندوز سرور را حذف کنید و به همان ویندوز 10  برگردید . 



3- بسیاری از سخت افزارهای مفید از جمله کارت گرافیک و پردازنده ی گرافیکی را نمی شناسد !!!


4- تحت هیچ شرایطی نمی توانید نرم افزارهای مایکروسافت استور را روی آن نصب یا اجرا کنید . یک محیط کاملا خشک و کلیشه ای دارد . 


5- یک ویندوز خام و بی سرو ته است که بی جهت  حدود 2 گیگابایت از رم را اشغال می کند . 


ویندوز سرور 2022  لااقل به درد من نخورد . شاید به درد شما بخورد . 


برای سرور ، مجبوریم گردن مان را جلوی لینوکس  خم کنیم و عرض ادب و احترام نماییم !!


یعنی خاک بر سر مایکروسافت با این گند کاریهایش . آبروی ویندوز را با اینکارها  برده است . 



آخرین مطلب :


با هزار بدبختی توانستم  فایل ایمیج  ویندوز 10 موبایل را از یک سایت خارجی دانلود کنم . ولی هنوز آنرا بررسی نکرده ام . 


قصد دارم ویندوز 10 موبایل را روی گوشی اندروید  نصب کنم ! 


همچنین قصد دارم برخی به اصطلاح مزایای ویندوز سرور 2022 را به درون ویندوز 10  تزریق نمایم . 


نهایتا قصد دارم ویندوزهای زیر را با هم ترکیب و ادغام کنم و یک معجون خوشمزه درست کنم :


1- ویندوز 10 اینترپرایز معمولی که همان ویندوزی است که نرم افزارهای مایکروسافت استور را بطور پیشفرض در خودش دارد 


2- ویندوز به درد نخور سرور 2022 نسخه ی دیتاسنتر


3- ویندوز 10 موبایل 



هرکار کردم نتوانستم ویندوز مزخرف و سنگین و چرت 11 را که قبلا روی ویندوز 10  ریخته بودم  ، بصورت مستقل  روی کامپیوتر نصب کنم زیرا پردازنده ی مرا پشتیبانی نمی کرد . 


ویندوز 11 از  میزکار سینامون لینوکس مینت ، بعنوان رابط گرافیکی کاربر استفاده می کند و شاید ندانید و یا شاید هم بدانید که سینامون یک میزکار بسیار سنگین است و فشار فراوانی به پردازنده ی کامپیوتر وارد می کند . 


مایکروسافت  ، ویندوز را از اصالت انداخته و بی اعتبار کرده است . خاک بر سر مایکروسافت و سیاستهای احمقانه اش .