موضوعات 1 : 


از این به بعد صرفا براساس موضوعات وبلاگم ,  مطلب می نویسم . کلمات کلیدی را خیلی جدی نگیرید . از نظر من بجای کلمات کلیدی باید از کلمات خاص در متن پست استفاده کرد . 


تصمیم گرفتم مختصر و مفید بنویسم . هم اینجا هم در مابقی وبلاگهایم . 



صرفا  برای  سرگرمی به وبلاگنویسی ادامه می دهم. 



بلاگ بیان به ما آزادی بیان می دهد اما فارسی بلاگ آزادی فنی می دهد ! 


پس هم اینجا هستم هم فارسی بلاگ تا از هر دو نوع آزادی بهره مند شوم !!


شاخص کل بورس امروز کانال 1 میلیون و  190  هزار  واحد  را  نیز  از  دست  داد . 


از نظر من بورس ایران به قهقرا رفته و در حال سقوط به ته دره است 


اگر می خواهید وارد بورس شوید فقط سهام صندوقهای با درآمد ثابت قابل معامله  یعنی صندوقهای ETF   را  بخرید .  هرگز مستقیما سهام هیچ نمادی را نخرید .  فقط سهام صندوق  با درآمد ثابت بخرید .  


دامنه ی نوسان را نامتقارن کرده اند :  منفی 2 تا مثبت 5 ( البته اگر اشتباه نکرده باشم ) .

مدتی است از بورس خارج شده ام لذا دقیقا نمی دانم دامنه از چند تا چند است . به محض اطلاع   این پست  را  بروزرسانی  می کنم و عدد دقیق را  می نویسم. 


((بروزرسانی : 

من یک مرور کلی و سریع به چندتا از نمادهای بورس و فرابورس نمودم و عملا  فهمیدم که  دامنه ی نوسان در برخی نمادها بین منفی 10 تا مثبت 10  و در برخی نمادها بین منفی 6 تا مثبت 6  و در برخی نمادها  بین منفی 3 تا  مثبت 3  بود . 


همینطور قروقاطی  نمادها را بدین شکل  محدود کرده بودند و نظم خاصی نداشت . البته قبلا نیز شاهد این عدم هماهنگی در دامنه ی نوسان بودم اما نه به این شدت . 


حدس می زنم منظور اهالی بورس از دامنه ی نامتقارن  همین بی نظمی  شدید در دامنه ی نوسان  بوده است . البته در این مورد  کارشناسان  بازار سرمایه  بهتر می توانند  توضیح   دهند . حقیقتا  بورس  پیچیده ترین و مبهم ترین بازار اقتصادی است و ورود به بورس ، سواد  و تخصص  بالایی  می طلبد .  )) 




محسن رضایی در مورد دستهای پشت پرده ی بورس  صحبتهایی کرده که خودم  هنوز  نمی دانم  دقیقا چی گفته !  


می توانید در گوگل یا  بینگ  جستجو  کنید . 



قرار است  به نوزادانی که در سال 1400  شمسی  متولد  می شوند کد بورس  تعلق گیرد !!


قرار است به زوجهای جوان  کد بورس تعلق گیرد ! 


من قبلا فقط موسیقی سنتی گوش می دادم اما الان  همه نوع موسیقی  گوش می دهم . 


اگر مغزم مجددا  شارژ شود شاید مجددا زبانهای ماشین و اسمبلی  را  تدریس کنم . حالا  یا  اینجا  یا  در  مابقی  وبلاگها .  فعلا  مغزم در حال استراحت  و ریکاوری  است !!  


من همچنان در حوزه ی IT  فعالیت می کنم . 


آپدیت خودکار  ویندوز 10  به  هم  خورده  و عملا  ویندوز 10  یک خط  در  میان  و با  دشواری  آپدیت  می شود . 


 وبلاگنویسی عشق است . وبلاگسازی عشقتر !!


آماده باشید :  سیارک به قطر  1000 متر  با سرعت 300  کیلومتر بر ثانیه  از فاصله ی 1  میلیون  کیلومتری  کره ی  زمین  در  شب  تحویل سال (نوروز 1400 شمسی)  عبور خواهد کرد . منبع :  یکی از سایتهای ایرانی !   


ویکی نویسی شکل جدیدی از وبلاگنویسی است !!! 


تا زمانیکه در ایران شاهد چندصدایی  و اختلاف نظر  و دعواهای  لفظی باشیم به هیچ جایی  نمی رسیم و پیشرفت نمی کنیم . 


بیایید با هم یکدل  و یکصدا  بشویم  و کینه  ها  را  دور  بریزیم  و در مقابل  دشمن مشترک  بسیج  شویم . 



نمی دانم چرا  نمی توانم  در  پرشین بلاگ  و  رزبلاگ   وبلاگ بسازم ! 


مرا در  بلاگ , بلاگ اسکای , فارسی بلاگ , بلاگفا  و تبلاگ   پیدا کنید !! 


خب حرف اضافه  زیاد زدم . 


پایان اولین بخش از موضوعات !!  


وحید محمدی .  بلاگر  سیار   و مدیر وبلاگ وحیدمی .



https://vahidmy.blog.ir