به نام خدا 



شباهت زبان ماشین و زبان موسیقی 


 زبان  موسیقی  گرچه زبان انسان نیست ولی براحتی قابل یادگیری است لذا در دنیای موسیقی هرگز بجز نت های موسیقی  ؛ زبان دیگری بکار  نمی رود . 


قرن ها زبان موسیقی طبق یک الفبا و قوانین ثابت و استاندارد و بین المللی  در تمام کشورهای جهان بکار رفته و  بکار می رود و بکار خواهد رفت . 


در دنیای موسیقی  چیزی به نام زبان سطح بالا و طبیعی  و  اوپن سورس  وجود ندارد و تمام خواننده ها و موزیسین ها  و آهنگسازها و نوازندگان  ؛ از همان الفبای قدیمی و به ظاهر گنگ  موسیقی استفاده می کنند .



در دنیای موسیقی چیزی به نام طراحی زبان جدید  وجود ندارد .  همه سعی می کنند نت های هفتگانه الفبای زبان موسیقی را یاد بگیرند و بکار گیرند . 



زبان ماشین نیز از  سال ۱۹۳۶ میلادی تا به امروز  زبان واقعی و اصلی دنیای کامپیوتر بوده و هست و خواهد بود . 


زیرا کامپیوتر فقط زبان ماشین را می فهمد و اجرا می کند . 



از سال ۱۹۳۶ میلادی تا سال ۱۹۴۷  میلادی که زبان اسمبلی  تحت عنوان  symbol  یعنی زبان نمادین  اختراع شد  دانشمندان و برنامه نویسان  منحصرا  از زبان ماشین برای تولید نرم افزار استفاده می کردند . 



حتی پس از اختراع زبان اسمبلی ؛ باز هم تاکید بر این بود که زبان ماشین بعنوان زبان اصلی بکار رود و زبان اسمبلی صرفا برای افزایش دقت،  بکار گرفته شود . 



از سال ۱۹۵۸ میلادی که زبان فورترن بعنوان اولین زبان برنامه نویسی سطح بالا و اولین کامپایلر تاریخ  اختراع شد و بکار رفت باز هم از زبانهای ماشین و اسمبلی  شدیدا  استفاده می شد . 


.


از سال ۱۹۷۶ میلادی که سیستم عامل بدوی و ناقص الخلقه  یونیکس  توسط  دنیس ریچی از  زبان اسمبلی به زبان  سی  بازنویسی شد و رایج گردید  عملا  یک انحراف بزرگ فکری و یک بدعت وحشتناک  در دنیای کامپیوتر  ایجاد شد که  تبعات اش یعنی باگ و  آسیب پذیری امنیتی و حملات سایبری را   شاهد هستیم . 


اما حتی امروزه نیز  با وجود تمام  پیشرفتهای انسان در صنعت  فناوری اطلاعات ؛ باز هم هیچکس نتوانست زبان ماشین را  بازنشسته کند . 


اوپن سورس و زبانهای سطح بالا  به یک اندازه  ؛  وهم برانگیز و فیک و   جعلی هستند . 


هم طراحان زبانهای سطح بالا و هم  طرفداران  اوپن سورس؛   به بیراهه رفته اند . 



اگر به یک نرم افزار یا درایور یا   کتابخانه  یا  بازی کامپیوتری   شک دارید  کافیست از مهندسی معکوس و زبان ماشین برای رمزگشایی و کشف  بد افزار  استفاده کنید . 



به جای مهاجرت به لینوکس و نرم افزار اوپن سورس  ؛ سعی کنید باینری  را یاد بگیرید . 


زبان ماشین همچون زبان موسیقی یک زبان بسیار ساده و کوچک و استاندارد و  بین المللی  و قابل فهم  و اصیل است . 


برخلاف تصور رایج ؛ زبان ماشین ،  قابل حمل ترین زبان دنیا می باشد و اصلا و ابدا به سخت افزار و معماری  وابسته نیست . 


وابستگی زبان ماشین به معماری  پردازنده  فقط یک  دروغ بزرگ است تا  جیب کاربران را خالی کنند و ثروتمند شوند ....

.

امروزه بجز معماری معروف ایکس ۸۶ شرکت اینتل ؛ سایر معماریها  در شرف نابودی و انقراض هستند 



لذا  قابلیت حمل ؛  کم کم به  افسانه تبدیل می شود و به تاریخ می پیوندد . 




شرکت اینتل قصد دارد معماری ایکس ۸۶ را رسما  در پردازنده های رقیب  جاسازی و  اعمال کند لذا  معماری های  قدیمی یا جدید  به زودی  فراموش  می شوند یا اینکه به اینتل ایکس ۸۶  تبدیل می شوند تا عمری  ابدی  داشته باشند . 



مدیر عامل جدید شرکت اینتل قصد دارد  شرکتها و  پردازنده های رقیب را در  شرکت اینتل  و در معماری پردازنده ی  اینتل ایکس ۸۶ ؛   ادغام و  ترکیب  کند . 



لذا تا چند سال آینده  در واقعیت ؛ بجز  معماری اینتل ایکس ۸۶ و زبان ماشین این معماری؛   سایر معماریها و پردازنده ها  نابود می شوند و   اهمیت زبان ماشین  بیش از  پیش  بر همگان  ثابت می گردد . 




این یعنی مرگ تدریجی زبانهای سطح بالا و احیای مجدد زبان ماشین . 



+

همانند زبان موسیقی که قرن ها  به یک شکل ثابت استاندارد بین المللی قابل فهم ؛    استفاده شده و استفاده خواهد شد ؛   زبان ماشین نیز  تا ابد  بعنوان تنها زبان برنامه نویسی استاندارد و اصیل   بکار  خواهد رفت  زیرا قابل فهم  و اصیل و استاندارد و بین المللی و ابدی  است .  



زبان ماشین و زبان موسیقی  ؛  هردو  زبانهایی  ساده و کوچک و اصیل و بین المللی  و ابدی  و قابل فهم  و قابل یادگیری و استاندارد   هستند  و هیچ جایگزینی  ندارند و نخواهند داشت . 



دیر یا زود دنیای کامپیوتر  با زبان  ماشین  آشتی  می کند و همانند  دهه های ۳۰ و ۴۰  میلادی ؛ زبان ماشین  تنها زبان برنامه نویسی  خواهد  شد . 



زبان ماشین ،  کوچکترین و  ساده ترین زبان  دنیا  می باشد و هیچ رقیبی  ندارد و هیچ  زبانی  نمی تواند  جایگزین و آلترناتیو  زبان ماشین باشد . حتی زبان اسمبلی .



ایده : 

بجای روی آوردن به اوپن سورس؛   سعی کنید  زبان ماشین را  رمزگشایی کنید .



اوپن سورس فقط یک انحراف فکری و بدعت است . 



زبانهای سطح بالا نیز همگی  فیک و دروغین و جعلی هستند 



امنیت و آزادی و قدرت  در یک چیز خلاصه می شوند : 


باینری  



اوپن سورس فقط توهمی از امنیت  و آزادی را در ذهن ایجاد می کند 



امنیت واقعی در برنامه نویسی با زبان ماشین ؛ بدست می آید . 



همانطور که الفبای موسیقی را  می فهمید زبان ماشین را نیز می فهمید .  اصلا دشوار نیست . 


درک  معنا و کاربرد اعداد  یک و صفر  زبان ماشین ،  مگر  چقدر   زمان  و  هزینه  لازم دارد ؟؟؟ 



هیچ هزینه ای ندارد . وقت چندانی هم  صرف نمی شود .



زبانهای سطح بالا و نرم افزارهای اوپن سورس را دور بریزید تا بتوانید زبان ماشین را درک کنید .




من زبان ماشین را می فهمم ؛  پس هستم و عمر ابدی خواهم داشت  !