به نام خدا


ویندوز 10 همان سیستم عامل جهانی است


شماره مطلب :  611 




در پست قبلی تحت عنوان   "سیستم عامل جهانی"  اعلام کردم که بجز ویندوز و دبیان ، سایر سیستم های عامل نمی توانند به عنوان سیستم عامل جهانی ( کاملترین و جامعترین و همه منظوره ترین ) محسوب شوند . زیرا هرکدام از این سیستم های عامل یکسری نواقص و ایرادات دارند که باعث می شود کاربرها دچار تردید و سردرگمی شوند و به ناچار مجبور شوند چندین سیستم عامل را روی یک دستگاه ، نصب نمایند . 



امروز با قاطعیت اعلام می کنم که  در بین سیستم عاملهای ویندوز و دبیان گنولینوکس ،  این ویندوز 10 است که شایسته عنوان  "سیستم عامل جهانی" می باشد . 



دلایلی که ثابت می کند ، ویندوز 10 ، کاملترین و بهترین  و همه منظوره ترین سیستم عامل جهان و لایق عنوان  " سیستم عامل جهانی "  می باشد :



1- استفاده از  System Protection   یا  همان  System Restore   معروف که باعث می شود اگر خدای ناکرده ، سیستم عامل دچار یک دردسر و مشکل بزرگ بشود بتوانیم با خونسردی  ، سیستم را به حالت خوب و سالم قبلی برگردانیم . 


یعنی همان نقطه ی بازگشت که از زمان ویندوز 2000 به اینطرف به ویندوز اضافه شد ولی هیچوقت شاهد  وجود چنین ابزار مفید و حیاتی در سایر سیستم عاملها نبودیم . 


من در هیچکدام از توزیعهای سیستم عامل گنولینوکس ، شاهد چنین ابزاری نبودم . هرچند که اخیرا یک نفر  در گیتهاب یک چیزی شبیه به این ابزار را برای لینوکس ساخته است اما در عمل هرگز این ابزار را در توزیعهای لینوکس ندیدم . 


در لینوکس اگر دچار یک مشکل بزرگ و خطرناک بشویم  تنها راه چاره اینست که کل هارد دیسک را یکجا فرمت کرده و لینوکس را مجددا نصب کنیم که  ناگفته پیداست که این روش تا چه حد به دور از عقل و منطق است . 



تا جاییکه یادم می آید از ویندوز 2000 تا ویندوز 10 همیشه این  ابزار قدرتمند توانسته مرا  و سیستم مرا و فایلهای مرا و ویندوز را نجات دهد . 



هر سیستم عاملی که  نقطه بازگشت نداشته باشد  غیرقابل اعتماد است و نباید انرا روی کامپیوتر نصب کرد . زیرا هر اتفاق ناگوار که بیفتد هیچ راه بازگشتی نداریم و تمام سیستم را باید پاکسازی کرد و عملا خسارتهای مادی و معنوی فراوان را باید  متحمل شویم . 


لذا بجز ویندوز  سایر سیستم عاملها را سیستم عامل نمی دانم  و به  حساب نمی آورم . 


در مورد سیستم عامل مکینتاش ، نظر نمی دهم زیرا من مک ندارم !! 


من شنیده ام که سیستم عامل مک ابزاری بنام ماشین زمان !!  دارد که همین کار را برای کاربر انجام می دهد . اما خب ! از قدیم گفته اند : شنیدن کی بود مانند دیدن ؟؟؟


هروقت که پولدار و سرمایه دار و مرفه بی درد شدم و یک دستگاه متعلق به شرکت اپل را خریدم و ماشین زمان را در آن یافتم آنوقت در مورد مک نیز مطلب می نویسم . 


تا آن زمان کاری به خیر و شر  سیستم عاملهای شرکت اپل ندارم  . 





2- ویندوز 10  تمام ابزارهای ویندوز سرور را یکجا در خودش دارد . هم بصورت پیشفرض این ابزارها را دارد و هم اینکه می توانیم ابزارهای کاملتر مربوط به سرور و آژور  را بعد از نصب ویندوز ، تحت عنوان  ویژگیهای اختیاری ،  نصب نماییم و ویندوز 10 را  به ویندوز سرور تبدیل کنیم . 


تنها مشکل در اینجاست که اگر کامپیوتر شخصی مان به یک domain وصل نباشد  سروری که ساخته ایم  پیکربندی و راه اندازی  نمی شود . 


البته در ویندوز سرور 2022 نیز گرچه از همان ابتدا ، سرور ساخته می شود ولی بازهم اگر مشکل عدم وجود  domain  حل نشود و کامپیوتر ما به یک دامنه و یک سایت معتبر وصل نگردد ، سرور پیکربندی نمی شود و در نتیجه  حتی در ویندوز سرور نیز عملا  سیستم عامل  ، بلااستفاده خواهد شد . 


بنابراین اگر یک دامنه داشته باشیم ، هم در ویندوز 10 و هم در ویندوز سرور می توانیم یک سرور واقعی و حقیقی بسازیم و پیکربندی کنیم و  کامپیوتر خانگی را به سرور محلی تبدیل نماییم و از قدرت ویندوز سرور  لذت ببریم . 



ویندوز سرور 2022  متاسفانه  ابزارهای سرور را بصورت پیشفرض در خودش ندارد و یک سیستم عامل کاملا خشک و خالی و به درد نخور است و باید این ابزارها را از اول نصب کرد ! 



لذا توصیه می کنم همان ویندوز 10 را بعنوان ویندوز سرور بکار ببرید و البته  حتما  کامپیوتر شخصی تان را به یک دامنه وصل کنید تا سرور به درستی روی کامپیوتر و ویندوز 10  نصب  و  پیکربندی شود . 


شخصا ویندوز سرور 2022  را یک نوع اسباب بازی می دانم که اصلا ارزش ندارد بابت اش وقت هدر دهیم . همان ویندوز 10 کاملا کفایت می کند . 


ضمنا ویندوز سرور  نیز همانند لینوکس ، نقطه بازگشت ندارد و اگر خطری رخ دهد باید فاتحه ی سیستم عامل را بخوانیم ! 



این نکات مهم  را در  هیچ سایت فناوری ( ایرانی یا خارجی )   نمی بینید  ولی من این نکات کلیدی را  به شما می گویم تا شما  به دردسرهایی که خودم قبلا تجربه کردم ، دچار نشوید . 




3- ویندوز 10  یک ویندوز یکپارچه می باشد که توسط مایکروسافت برای پلتفرم ها و حوزه های زیر ساخته شد :


1- کامپیوترهای شخصی خانگی و اداری شامل انواع و اقسام دسکتاپ و لپ تاپ 



2- کامپیوترهای شخصی قدرتمند متمایل به سرور که به آنها اصطلاحا  ایستگاه کاری یا ورک استیشن می گویند  . این دسته از کامپیوترها از کامپیوتر شخصی قویتر  و از کامپیوتر سرور  ضعیفتر هستند . 




3- کامپیوترهای سرور خصوصا سرورهای محلی و خانگی . ویندوز 10 اینترپرایز  به راحتی می تواند کامپیوتر خانگی را به سرور تبدیل نماید . کافیست به یک دامنه وصل شوید . 


البته ویندوز 10 می تواند  کامپیوترهای سرور بزرگ تجاری و  سازمانی را نیز مدیریت کند زیرا  ویندوز 10 قدرتمندترین و بهترین و انعطاف پذیرترین ویندوز در دنیا می باشد و توانایی های این ویندوز همتراز با ویندوز سرور و حتی لینوکس می باشد . 


لذا در سرورهای فیزیکی  بزرگ و غول پیکر  و قدرتمند نیز می توانیم ویندوز 10 را بکار گیریم . هیچ محدودیتی در کار نیست   زیرا  ویندوز 10 می تواند تا میزان 6 ترابایت حافظه ی Ram و  621  ترابایت فضای آدرسدهی  را پشتیبانی نماید . 


بنابراین ویندوز 10  برای سرورهای غول پیکر و قدرتمند و تجاری نیز گزینه ی مناسبی می باشد . 



4- سوپرکامپیوترها :  شاید این ادعا  خنده دار باشد ولی واقعیت دارد . بله ویندوز 10 حتی یک سوپرکامپیوتر بسیار بزرگ و حجیم و قدرتمند و مادولار را نیز می تواند به خوبی مدیریت نماید و در این مورد هیچ چیزی کمتر از لینوکس ندارد .  


وحی منزل نیامده که برای سوپرکامپیوترها لزوما از لینوکس استفاده شود ! 


از ویندوز نیز می توانید برای راه اندازی و بکارگیری سوپرکامپیوترها استفاده کنید . کافیست آزمایش نمایید . 



5- گوشی هوشمند : 


خودتان شاهد بودید که ویندوز 10 توانست قدرتمندترین و سریعترین و با کیفیت ترین گوشیهای هوشمند جهان یعنی  لومیا را به خوبی ساپورت و مدیریت نماید .  

دیگه نیازی نیست من چیزی بگویم . 



6- کامپیوترهای بسیار کوچک معروف به نانو کامپیوتر :  ویندوز 10 توانست به راحتی روی کامپیوترهای بسیار کوچک و ضعیف  که  تک برد بودند و در کف دست جای می گرفتند نصب شود . 



7- لوازم خانگی مثل یخچال و تلویزیون و اجاق گاز : از طریق اینترنت اشیا در ویندوز 10  می توانیم براحتی لوازم خانگی را به یکدیگر وصل نماییم و حتی می توان ویندوز 10 را بصورت رسمی در کارخانه ها ، در درون این ابزارها  جاسازی و پورت نمود . 




8- دیسک نجات ویندوز :  از سالها پیش تا به امروز ، ویندوز دارای نسخه های لایو و زنده بود که کارشان بوت کردن سیستم و رفع خطاهای ویندوز بود . 


هنوز هم می توانید ویندوزهای از پیش نصب شده را تحت عنوان دیسک نجات ، از سایت پی سی دانلود و سایتهای مشابه  دانلود نمایید .  


برای ویندوز 10 نیز همانند ویندوز ایکس پی ،  دیسک نجات و نسخه ی سبک و لایو  وجود دارد که  مشکلات فنی ویندوز اصلی را برطرف می کنند . نیازی به دیسک نجات لینوکس نداریم !!!


اصلا کی گفته که  لینوکس می تواند مشکلات ویندوز را برطرف نماید ؟؟؟ 


 این دو سیستم عامل  از زمین تا آسمان هفتم با هم فرق دارند و  هیچ شباهتی به هم ندارند پس هرگز نمی توان از لینوکس  برای تعمیر ویندوز استفاده کرد . 


این فقط یک پروپاگاندا و تبلیغات  ترولهای لینوکس است و صحت ندارد . 


رفع خرابی ویندوز فقط توسط خود ویندوز انجام می شود نه توسط یک سیستم عامل متضاد و بیگانه و ناسازگار . 


لینوکس اگر خیلی هنرمند است آن بوت لودر ضعیف و  سست و ناپایدارش یعنی گراب را تعمیر کند  . تعمیر کردن بوت لودر قدرتمند ویندوز ، پیشکش !!!



9- دستگاههای خود پرداز و سایر سیستمهای حساس بانکی



10- روباتهای هوشمند خانگی و پزشکی و صنعتی



11- عینکهای هوشمند واقعیت ترکیبی هولولنز 


12- ساعتهای مچی هوشمند


13- دستبند هوشمند ویندوز


14- کامپیوترهای جیبی قدیمی و جدید که قلم نوری دارند 


15- کامپیوترهای کوچک با صفحه نمایش دوتایی و تاشو  که طرحشان به دهه 90 میلادی برمی گردد و الان پس از سالها رسما توسط مایکروسافت رونمایی شده و به فروش می رسند . 


16- گوشیهای هوشمند نسل جدید با صفحه نمایش تاشو 


17- سیستمهای توکار صنعتی و پزشکی که از میکروکنترلرها استفاده می نمایند 



18- برخی از تجهیزات فضایی سازمان ناسا . خصوصا اخیرا که مایکروسافت و سازمان ناسا با کمک ویندوز ، یکسری تحقیقات مشترک را شروع کرده اند 



19- ناوهای جنگی و کشتی های اقیانوس پیما که از ویندوز استفاده می کنند 




20-  کاملترین و بهترین پلفترم برنامه نویسی و توسعه ی نرم افزار و دیباگ و مهندسی معکوس و  کرک و تست نفوذ و هک و...   توسط میلیونها نرم افزار ریز و درشت ویندوزی که اکثریت آنها هیچ مشابهی در لینوکس ندارند . 


ویندوز بهشت برنامه نویسان است . تمام زبانهای برنامه نویسی سطح بالا و سطح پایین را می توانید در ویندوز پیدا کنید . 


انتخاب لینوکس بعنوان بهشت برنامه نویسان،  فقط یک توهم فانتزی و شوخی محسوب می شود . 


شما در لینوکس حتی یک تایپ ساده را نمی توانید بدون دردسر و شکنجه  انجام دهید چه رسد به برنامه نویسی !!!


جمله ی  "لینوکس بهشت برنامه نویسان است"  یک دروغ بزرگ و شاخدار است که منحصرا از طرف ترولهای لینوکس مطرح شده است . باور نکنید . تماما دروغ است  . 


در لینوکس بجز بسته بندی نرم افزارها و کپی کردن و  تقلید یک توزیع از توزیع قبلی و  تغییر نام توزیع جدید و فریب دادن  کاربرها  چیز دیگری دیده نمی شود . 


تمام توزیعهای لینوکس از روی  سه یا چهار توزیع اصلی  ( دبیان - اسلکور - آرچ - ردهت لینوکس  یا  از روی هسته اصلی لینوکس  )  ، کپی برداری کرده و فقط نام و لوگوی خود را عوض کرده اند . هیچ تفاوتی در صدها توزیع لینوکس ، دیده نمی شود . 


اینها را عملا تجربه کردم . پس دروغ نمی گویم . 



واقعیت این است که تنها سیستم عاملی که  می توان آنرا بهشت برنامه نویسان نامید ، ویندوز است . 


من خودم اگر قرار باشد برنامه نویسی نمایم فقط از ویندوز استفاده می کنم و هرگز به سمت لینوکس نمی روم . زیرا در لینوکس حتی از یک تایپ ساده  نیز عاجز هستم . برنامه نویسی پیشکش ! 



21- ویندوز تنها سیستم عامل جهان است که پارتیشن دارد و هر کدام از پارتیشنها را رسما به یک  دیسک مستقل و مجزا تبدیل می کند لذا ویندوز بهترین سیستم عامل برای آرشیو و نگهداری کردن از میلیونها فایل شخصی و اداری و.... می باشد و خوراک مناسبی برای تمام سازمانها و ادارات و وزارتخانه ها و دانشگاهها و کتابخانه ها و کاربران خانگی و سایر  افراد یا سازمانهایی است که شغلشان آرشیو و نگهداری فایل می باشد . 


این حالت بخصوص پس از تبدیل کردن شمای ویندوز  ، از  MBR  به  GPT  به طرز شگفت انگیزی خودنمایی می کند . 


وقتیکه در ویندوز ، کل هارد دیسک را به مدل  GPT   تبدیل نماییم ، درایوها و  پارتیشنهای ویندوز ، نه فقط هرکدامشان یک دیسک مستقل و مجزا هستند و در کار یکدیگر تداخل نمی کنند بلکه کاملا فیکس می شوند یعنی هیچکدام از درایوها و پارتیشهای ویندوز در این حالت ، قابل افزایش نیستند اما قابل کاهش می باشند !!


این بدان دلیل است که در این حالت ، هر درایو یا پارتیشن حقیقتا به یک دیسک سخت و واقعی تبدیل می شود که خب طبیعی است که همانطور که امکان افزایش ظرفیت دیسک وجود ندارد امکان افزایش ظرفیت این نوع درایوها و پارتیشنها نیز وجود نخواهد داشت . 


ضمن اینکه در این حالت ، جدول بوت ویندوز بجای اینکه فقط در درایو ویندوز قرار گیرد در تمام درایوها کپی می شود لذا اگر خدای ناکرده بوت ویندوز دچار مشکل شود هرکدام از پارتیشنهای دیسک حتی آنهایی که هیچ سیستم عاملی ندارند بدلیل اینکه جدول بوت را در خود دارند به رفع مشکل بوت کمک می کنند و می توانید براحتی ویندوز را بوت نماییم و مجددا از آن استفاده کنیم زیرا اطلاعات بوت و خصوصا سکتور بوت ، بجای یک درایو  در تمام درایوها نگهداری می شود و ما هرگز ویندوز را از دست نمی دهیم و خطر  رفع می شود . به همین راحتی و سادگی . 


این موضوع  ، باعث افزایش محبوبیت ویندوز و تبدیل کردن ویندوز به یک ابزار  نگهداری و آرشیو دائمی فایلها  می شود .  



در هیچ سیستم عامل دیگری  ، چنین چیزی یافت نمی شود زیرا بجز ویندوز ، سایر سیستم عاملها همگی  یونیکس یا شبه یونیکس هستند و ناگفته پیداست که نه یونیکس و نه فرزندانش هیچکدام  پارتیشن و درایو ندارند و نمی توانند  درایوها و پارتیشنها را به دیسک مستقل تبدیل نمایند . لذا به درد نگهداری و آرشیو کردن فایلها نمی خورند . 


ویندوز  ما را از خرید فلش مموری و هارد اکسترنال  بی نیاز می کند  . 



22- روی آوردن مایکروسافت به فناوریهای مدرن امروزی از جمله کامپیوترهای کوانتومی  شرکت  آی بی ام  و متاورس و البته شبیه سازی.... نیز عامل دیگری است که باعث می شود ویندوز روز به روز به عنوان  " سیستم عامل جهانی و همه منظوره "  نزدیک و نزدیکتر شود  و این لقب را از سیستم عامل دبیان پس بگیرد .  


ویندوز آینده ی بسیار درخشانی دارد . لذا کاربرهای عاقل و هوشمند  منحصرا  روی ویندوز سرمایه گذاری می نمایند . 




23- امنیت بسیار بالای ویندوز 10:  ویندوز 10 به لطف تلاشهای من و امثال من (میلیونها کاربر دلسوز از سرتاسر جهان )  و سختگیریهای ذاتی مایکروسافت و بدبینی ذاتی این شرکت نسبت به نرم افزارهای شخص ثالث ،  روز به روز امن تر می شود . 


شاید باور نکنید ولی من توانستم با  کمک یک آنتی ویروس بسیار قدرتمند  شخص ثالث ، هزاران ویروس و تروجان و  کرم  و  روتکیت و اکسپلویت و شل کد  و بد افزار و باج افزار  و کی لاگر  و درب پشتی  را به ویندوز دفندر معرفی کنم . 


یعنی هر فایلی که توسط   آن  آنتی ویروس شخص ثالث ، به عنوان بد افزار معرفی می شد  ویندوز دفندر نیز سریعا  با همین نام ،  آن فایل را علامتگذاری می کرد و در لیست سیاه قرار می داد و البته همان موقع ویندوز مدام از من درخواست می کرد که با ارسال این فایلها به مایکروسافت موافقت کنم و من نیز به این پیامهای ویندوز پاسخ مثبت دادم و صدها هزار بدافزار ضد ویندوزی را با این ترفند ، به سایت مایکروسافت ارسال و معرفی کردم . 


ویندوز دفندر که بهتر است به دلیل چند سکویی بودنش او را مایکروسافت دفندر بنامیم  ، هم اکنون دارای یک بانک اطلاعاتی غنی و کامل از هزاران بدافزار می باشد و حتی به نرم افزارهای سالم نیز گیر می دهد و حذف می کند و سیستم را بطور کامل پاکسازی می کند . 


در دنیای مجازی نباید به هیچ شخص یا هیچ چیزی  اعتماد کرد و باید بدبین باشیم . 


در بحث امنیت سیستم ها  نیز باید به شدت سختگیر و منفی باف و بدبین باشیم و به هیچ فایل  یا  کاربر  یا  سایت  اعتماد نکنیم . 



مدتها پیش ، یکی از کاربران سایت زومیت که طرفدار سفت و سخت سیستم عامل مک بود و از ویندوز متنفر بود   اقرار کرد که ویندوز از لینوکس امن تر است زیرا ویندوز دفندر به حدی سختگیر و جدی است و به حدی روی بحث امنیت کار کرده است  و به حدی از کرک و مهندسی معکوس متنفر است  که عملا  ویندوز حتی از مک  و لینوکس نیز امن تر شده است . 


اعتراف و اقرار این کاربر مک ، خودش دلیلی محکم  بر این است که مایکروسافت در زمینه ی امنیت ، سنگ تمام گذاشته است و هرگز حاضر نیست به هیچ کس یا هیچ چیزی باج بدهد و نسبت به تمام نرم افزارها و درایورها و بازیها که برای ویندوز ساخته شده اند بدبین و جدی و محتاط است .


میلیونها نفر در دنیا  در حال همکاری با مایکروسافت هستند و امنیت ویندوز را بصورت مستقیم یا غیرمستقیم تامین می کنند و زحمت مایکروسافت را کم کرده اند . زیرا این افراد ، ویندوز را سیستم عامل خودشان می دانند و معتقدند که ویندوز به آنها تعلق دارد !


این حس ویندوز پرستی عملا موجب تقویت امنیت و کارایی و ثبات و پایداری ویندوز شده است . 


شما دیگه نمی توانید به راحتی گذشته ، ویندوز را ویروسی یا هک کنید . 


خصوصا با تاکید بسیار شدید مایکروسافت به خرید اجباری سیستمهای مجهز به تراشه TPM 2  که عملیات هک سخت افزاری و شکستن رمز  بیت لاکر  را  دشوار می کند و امنیت ویندوز را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری تامین می نماید ،   عملا امنیت ویندوز روز به روز بیشتر می شود . 


توصیه می کنم بجای نصب ویندوز 11 روی سیستمهای ناامن قدیمی ،  شخصا سیستم جدید و ایمن با تراشه  TPM 2  خریداری کنید تا از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در امنیت کامل قرار گیرید و از حملات مرگبار ترولهای لینوکس در امان بمانید . 



24- مایکروسافت بصورت جدی قصد دارد به دنیای محاسبات بزرگ و سنگین سوپرکامپیوترها وارد شود  و حتی فایل مربوط به  Big Data  را روی سایت رسمی اش با حجم یک گیگابایت آپلود کرده بود که من این فایل حجیم و ارزشمند را دانلود کردم


خیلی دوست دارم بدانم مایکروسافت چگونه می خواهد ویندوز را در دنیای محاسبات سنگین و پردازش داده ی بزرگ ، به  رقابت با لینوکس بفرستد . نه اینکه بخواهم ویندوز یا لینوکس را مسخره کنم . نه ! فقط برایم جالب است که با چشمان خودم حضور موفق ویندوز در محاسبات سنگین  و شبیه سازی های نفس گیر دنیای سوپرکامپیوترها را ببینم و جشن بگیرم ! 



شاید بگویید :


ویندوز تماما به مایکروسافت تعلق دارد و  ارث پدری هیچ کسی نیست که اینطور از ویندوز دفاع می کنی و سنگ او را به سینه می زنی !


در پاسخ می گویم :


اگر می خواهید ویندوز رسما و قانونا به یک سیستم عامل رایگان و اوپن سورس و آزاد تبدیل شود و از قید و بندهای مایکروسافت خلاص شود و به تمام مردم جهان تعلق یابد  کافیست سهام مایکروسافت را بخرید و مالک این شرکت بشوید و بعنوان مالک و مدیر عامل جدید مایکروسافت دستور بدهید که کارمندان این شرکت ، سورس کد و منابع برنامه نویسی ویندوز را بصورت رایگان و بدون هیچ قید و شرطی با لینک مستقیم دانلود ، بر روی سایت رسمی مایکروسافت قرار دهند ! 


اگر می خواهید ویندوز رایگان شود کافیست سهام مایکروسافت را بخرید و دستور دهید که سورس ویندوز در اختیار مردم جهان قرار گیرد و آنوقت تمام ما کاربران  مالک و صاحب ویندوز خواهیم شد . 


من اگر سهامدار مایکروسافت بشوم ویندوز را رایگان و اوپن سورس و آزاد می کنم و فایلهای محتوی باینری و سورس کد و مستندات ویندوز را به سبک لینوکس ، با لینک مستقیم و در قالب فایل  ISO  بر روی سایت رسمی مایکروسافت قرار می دهم . 


شک نکنید که سودای مالکیت مایکروسافت و  آزادسازی سورس کد ویندوز و آفیس و ویژوال استودیو را در سر دارم . 


پیشنهاد می کنم که اگر مولتی میلیاردر هستید سهام مایکروسافت را بخرید و بعنوان مالک و مدیر عامل مایکروسافت ،  سورس کد ویندوز را بصورت رایگان و بدون قید و شرط  بر روی سایت مایکروسافت بارگذاری نمایید تا تمام مردم آنرا دانلود کرده و از آزادی لذت ببرند . 


وصیت نامه !


سهام مایکروسافت را بخرید و ویندوز را رایگان کنید . 


اینهمه تکرار مکررات بخاطر این بود که بگویم اگر بخواهیم و اراده داشته باشیم  می توانیم مالک ویندوز بشویم و بابت پیشرفت ویندوز که رسما و قانونا به خودمان تعلق دارد از خوشحالی ذوق مرگ شویم !!