به نام خدا


سیستم عامل جهانی


آدرس پست  "سیستم عامل جهانی" (همین پست)


https://vahidmy.blog.ir/post/610



نقشه وبلاگ وحیدمی  برای پیدا کردن  تمام پستها و مطالب وبلاگ:


https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml





سیستم عامل دبیان با نام کامل دبیان گنولینوکس ، خودش را یک سیستم عامل جهانی و همه منظوره معرفی می کند . البته این حرف کاملا درست است . 


دبیان نه فقط سیستم عامل دسکتاپ و سرور و گوشی هوشمند و دستگاههای توکار و مین فریم و  .......   است  بلکه سیستم عامل سوپرکامپیوتر نیز می باشد . 


کافیست به این آدرس مراجعه فرمایید :


در آدرس زیر این پست (در زیر تمام نوشته های این مطلب ) ، سیستم عامل دبیان ، از نصب این سیستم عامل بر روی یکی از سوپرکامیپوترهای موجود در لیست 500 سوپرکامپیوتر فوق سریع و قدرتمند جهان  یعنی  سایت Top500 ، خبر داده است .


البته من به این آدرس وارد شدم ولی سایت باز نشد !  


فکر می کنم مربوط به باگهای فراوان مرورگر مایکروسافت اج می باشد که حتی برای خود ویندوز نیز باز نمی شود یا با دشواری و تاخیر باز می شود . البته به موتور جستجوی بینگ نیز ربط دارد زیرا بینگ نیز به شدت کند و سنگین شده و 99 درصد سایتها را باز نمی کند !! باید از گوگل یا  کروم  یا سایر موتورهای جستجو ، برای وبگردی استفاده نمایید ! 


بینگ دیگه به درد وبگردی نمی خورد . 




بگذریم ... 


 این خبر مربوط به یکی از نسخه های قدیمی دبیان می باشد . احتمالا نسخه ی 6 دبیان 


هم اکنون دبیان مدتی است که جدیدترین نسخه اش یعنی دبیان 11 را رسما منتشر کرده است  که به راحتی روی تمام کامپیوترهای جهان نصب می شود . دقیقا برخلاف ویندوز 11 که فقط بر روی طیف اندکی از کامپیوترهای گران قیمت که به تراشه  TPM2 مجهز هستند و اکثرا سرفیس های گران قیمت و جاسوس افزار مایکروسافت می باشند ، نصب می شود ، دبیان  این محدودیتها را اعمال نکرده است . 


یعنی شما می توانید با خیال راحت ، دبیان 11 را روی هر نوع کامپیوتر قدیم و جدید  نصب کنید  و هیچگونه ملزومات و پیش نیازهای سخت افزاری لازم نیست . 


دبیان و سایر سیسستم عاملهای شبه یونیکس ، معتقدند که معماری مادولار ( چند تکه ای و  پیمانه ای و  چند فایلی و پر از فایلهای دپندنسی و وابستگی )  نرم افزارها و درایورها و البته سطوح بالای دسترسی به کاربر ادمین و لزوم ورود رمز برای تمامی مراحل  و البته عدم انتشار معماری نرم افزارها و درایورهای یونیکس  توسط خالقان اولیه یونیکس ( دهه 60 میلادی - دنیس ریچی ) ، و ساخته شدن یونیکس و شبه یونیکسها از همان روز اول برای تامین امنیت  و البته برای هک و حملات سایبری ، موجب می شود که این سیستم عاملها به آنتی ویروس نیاز نداشته باشند و عملا نیازی به تراشه  TPM2 نیز در این سیستم عاملها  احساس نمی شود ! 


لذا دبیان 11 که  یک سیستم عامل شبه یونیکس است ، به راحتی روی تمام کامپیوترهای ریز و درشت قدیمی و جدید جهان با هر نوع معماری و ساختار و  هر مدل مادربورد و پردازنده ،   نصب می شود .  هیچ مشکلی در نصب دبیان 11 و سایر توزیعهای لینوکس  نخواهید داشت . 


در یکی از مخازن مربوط به دبیان که یک نرم افزار خطرناک را که دشمن بیت لاکر ویندوز است ، نگهداری می کند ، متوجه شدم که این نرم افزار می تواند به راحتی،  بیت لاکر ویندوز 10 را در هم بشکند و کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 را حتی با وجود بیت لاکر ،  کرک و هک نماید !


اما همین نرم افزار اقرار می کند که قادر نیست کامپیوترهای ویندوزی که از تراشه TPM2 مد نظر مایکروسافت استفاده می کنند را هک نماید و قادر به نفوذ  در این دسته از کامپیوترها و احتمالا خانواده ی سرفیس ، نخواهد بود . 


بنابراین اگر شما کاربر ویندوز هستید فقط با خرید کامپیوتر مجهز به تراشه ، TPM2 و ترجیحا سرفیس های گران قیمت و جاسوس افزار!  شرکت مایکروسافت ، از  حملات سایبری و هک سخت افزار  ، در امان خواهید بود زیرا هک سخت افزار ، دشوارترین و پیچیده ترین شکل هک می باشد و فقط تعداد انگشت شماری از مردم دنیا قادرند سخت افزار را نیز هک نمایند که اینها جزو نوابغ دنیای هک و کرک می باشند . 


تعداد این افراد از تعداد انگشتان دست نیز کمتر است . 



در عمل ، هیچ فرقی نمی کند که سیستم عامل چه چیزی باشد !  ویندوز یا لینوکس یا مک یا اندروید یا .... 


هر سیستم عاملی را که نصب کرده باشید به راحتی آب خوردن هک می شوید !


بنابراین بجای سیستم عامل  و بطور کلی بجای نرم افزار ، باید به فکر سخت افزار باشیم . 


یعنی باید به دنبال خرید سخت افزار انحصاری و مقاوم و ایمن باشیم که فعلا سخت افزارهای انحصاری شرکت مایکروسافت یعنی سرفیس  بنا به اقرار این بدافزار لینوکسی ، هک نمی شوند یعنی قفل بیت لاکر در این سخت افزارها به همین راحتی شکسته نمی شود . 


مگر اینکه از زبان بسیار قدرتمند اسمبلی یا ماشین استفاده شود که خب تعداد برنامه نویسان زبانهای اسمبلی و خصوصا زبان ماشین یعنی هگز ادیتور ، در دنیا از تعداد انگشتان یک دست نیز کمتر است . 


در عمل ، از میان هر یک میلیارد انسان ، فقط یک نفر حاضر است تمام نرم افزارهای خود را منحصرا با  hex editor بسازد و منتشر نماید . 


برنامه نویسی با هگز ادیتور کار هرکسی نیست و حتی هکرهای فوق حرفه ای نیز اصلا به برنامه نویسی با هگز ادیتور تمایل ندارند . این افراد نه فقط زبانهای ماشین و اسمبلی بلکه حتی زبانهای سی و سی پلاس پلاس را نیز قبول ندارند و از زبانهایی همچون پایتون برای هک و برنامه نویسی استفاده می کنند . 



نفرت روز افزون برنامه نویسان وهکرها از زبانهای ماشین و اسمبلی عملا به نفع این دو زبان است و باعث می شود که نرم افزارهای تولید شده توسط این دو زبان ، به ندرت  هک شوند و ناامن گردند . 


این برگ برنده ی زبانهای ماشین و اسمبلی است  که باید قدرش را بدانید . 


اگر شما مخاطب گرامی  که  هم اکنون این نوشته ها را می خوانید ، منحصرا از hex editor برای برنامه نویسی و هک و مهندسی معکوس ،  استفاده می کنید پس شما یک هکر فوق هوشمند و فوق حرفه ای و شکست ناپذیر هستید و باید به خودتان ببالید و افتخار کنید زیرا هیچکس نمی تواند شما را شکست دهد یا گول بزند  یا هک کند .  شما یک نابغه در دنیای فناوری هستید و باید قدر خودتان و البته قدر هگز ادیتورها را بدانید  . 



به بحث اصلی برمی گردم :


من  هرچه به ویندوز  و دبیان نگاه می کنم شباهتهای فراوانی بین این دو سیستم عامل محبوب و جهانی پیدا می کنم ! 


عملا ویندوز درحال تقلید از دبیان است .  دبیان 11 که آمد ویندوز 11 نیز آمد !


مایکروسافت ؛  کد منبع  و مستندات و باینری تمام توزیعهای لینوکس را در دست دارد و با خوشحالی و خونسردی ، در حال تبدیل کردن لینوکس به ویندوز است و بدین ترتیب تمام مزایای لینوکس را به  مرور زمان به ویندوز وارد خواهد کرد . 


دوستی مایکروسافت با لینوکس یک حقه بود تا لینوکس را فریب دهد و لینوکس به ویندوز اجازه دهد تا ویندوز بتواند از تمام مزایای لینوکس به نفع خودش استفاده کند . 


لذا در سالهای نه چندان دور ، شاهد پورت شدن ویندوز بر روی سوپرکامپیوترها و مین فریم ها و سرورهای غول پیکر و فوق سریع و گوشی هوشمند و  لوازم خانگی و ماشین آلات صنعتی و تجهیزات فضانوردی و....  خواهیم بود . 


ویندوز 11  گرچه یک رسوایی بزرگ!! برای مایکروسافت محسوب می شود ولی چند سال دیگه تمام مردم جهان ، با خرید سرفیس از شرکت مایکروسافت  و استفاده از ویندوز 11 ، ضمن اینکه از حملات سایبری لینوکس در امان خواهند بود ، عملا از مزایای فراوان لینوکس که حالا در بدنه ویندوز قرار دارند  بهره مند می شود . 


سهم ویندوز 11 که فقط روی سخت افزارهای ایمن نصب می شود با سرعت برق در حال افزایش است و این یک برگ برنده ی بسیار بزرگ برای ویندوز و مایکروسافت محسوب می شود . 


مردم سرتاسر جهان فهمیده اند که سیستم عامل مهم نیست بلکه این سخت افزار است که مهم است . آنها فهمیده اند که امنیت در فضای مجازی و دنیای واقعی فقط در یک کلمه خلاصه می شود :


سخت افزار 



لذا روز به روز شاهد افزایش سهم ویندوز 11 هستیم و خواهیم بود . 


این محدودیتهای آزاردهنده ی ویندوز 11 عملا به  نفع خود کاربران است . 

پس بهتر است که به جان مایکروسافت غر نزنیم و بجای اینکار یکی از این روش هوشمندانه را انتخاب کنیم تا از حملات سایبری و هک سخت افزار در امان بمانیم :


1- خرید سرفیس که تراشه ی امن TPM2  را در اختیار ما می گذارد و از بیت لاگر   و کل سیستم ویندوز محافظت می کند 


2- تعویض مادربورد کامپیوتر شخصی مان و نصب مادربورد جدید و مدرن و ایمن روی سیستم شخصی مان  در جهت استفاده از مزایای امنیتی تراشه  TPM2 


نصب ویندوز 11 روی سخت افزار قدیمی و ناامن ، یک اشتباه بزرگ است و ما کماکان در خطر هک سیاه و حملات سایبری هستیم . 


باید سخت افزارمان را عوض کنیم . هیچ راه دیگری وجود ندارد . 



سخت افزارهای مدرن جدید که از این تراشه ی ایمن و ضد هک استفاده می کنند عملا  موجب می شود که هکرهای کلاه سیاه به دردسر بیفتند و کارشان بسیار سخت شود زیرا مجبورند از hex editor برای هک سخت افزار جدید و ایمن ، استفاده کنند که خب ناگفته پیداست که برنامه نویسی و هک با کمک hex editor تا چه حد سخت و دشوار و طولانی و خسته  کننده و کسل کننده  و وقتگیر است . 


توصیه :


به جای نرم افزار ایمن ، به دنبال سخت افزار ایمن بگردید  تا  از شر حملات سایبری و بد افزارها و ویروسها و.... در امان باشید . 


امنیت واقعی فقط در سخت افزاری انحصاری تامین می شود . انحصار همیشه هم بد نیست .  انحصار باعث انسجام و یکپارچگی و اتحاد و افزایش اصالت و قدرت می شود و دشمن را شکست می دهد . 


انحصار باعث اصالت می شود حتی اگر منجر به نابودی آزادی و بصیرت شود !! 



هیچ  آنتی ویروس یا هیچ نرم افزار یا هیچ سیستم عامل نمی تواند امنیت واقعی و کامل را به شما هدیه دهد . 


این سخت افزار است که به شما امنیت واقعی می دهد . 


همین دیدگاه باعث شد که مردم سرتاسر جهان بفهمند که سخت افزار خیلی امن تر از نرم افزار  است و خیلی بهتر از نرم افزار ،  می تواند آنها را در مقابل حملات سایبری  ایمن کند لذا با سرعت برق هرچه پول داشتند برداشتند و سرفیس  مجهز به ویندوز 11  و یا  سخت افزار ایمن مجهز به تراشه امن TMP2   را  خریدند تا ایمن شوند . این شوخی نیست . کاملا جدی است . 


زیرا نرم افزار هرگز نمی تواند کار سخت افزار را انجام دهد . 


نرم افزار هرگز بدون سخت افزار هیچ  کاربرد و  اعتبار ندارد 


اما سخت افزار می تواند بدون نرم افزار نیز بخوبی کار کند کمااینکه از دهه 30 میلادی تا به امروز دستگاههایی اختراع شدند و بکار رفتند که اصلا سیستم عامل و نرم افزار نداشتند و سخت افزار محض بودند . 


هم اکنون نیز در برخی جاها ، برخی دستگاهها  فقط سخت افزار هستند و هیچ سیستم عامل  یا نرم افزار  روی آنها نصب نمی شود  و منحصرا با جریان برق و زبان ماشین کار می کنند . 


این ثابت می کند که زبان  ماشین که زبان سخت افزار است  همیشه حرف اول و آخر را می زند . 


نرم افزار و سیستم عامل  و آنتی ویروس  ، فقط توهمی از امنیت را در ذهن ایجاد می کند .  امنیت واقعی را فقط در سخت افزار و زبان ماشین و  hex editor  پیدا می کنید . 

ما به سیستمهای سخت افزاری کاملا برهنه و بدون سیستم عامل که به آنها فلز برهنه نیز گفته می شود نیاز داریم 


حالا که چنین سخت افزارهایی ( فلز برهنه  یا سخت افزار بدون سیستم عامل ) بسیار نایاب هستند و کاربر اندکی دارند مجبوریم از ویندوز 11 و سخت افزار ایمن استفاده کنیم  که خب داریم استفاده می کنیم و عملا بدون اینکه متوجه شویم ،  داریم بر امنیت کامل سخت افزار و زبان ماشین  مهر تایید می زنیم 


لذا سهم ویندوز  خصوصا ویندوزهای وابسته به سخت افزار ایمن ، در سالهای آینده در تمام پلتفرمها و حوزه ها اعم از دسکتاپ و گوشی هوشمند و سرور و مین فریم و سوپرکامپیوتر و  سایر انواع سخت افزارها ، به بالای 91  درصد خواهد رسید . شک نکنید که مایکروسافت این کار را انجام خواهد داد . 


دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. 


طی چند سال آینده ، ویندوز نیز همانند لینوکس ( خصوصا دبیان ) به یک سیستم عامل جهانی و همه منظوره تبدیل خواهد شد .  


این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد . 


اگر روزی شنیدید یا دیدید که ویندوز روی سوپرکامپیوترها یا گوشی های هوشمند یا فضاپیماهای سازمان ناسا یا لوازم خانگی یا دستگاههای پزشکی و صنعتی و....  پورت شد اصلا تعجب نکنید . 



برخلاف تصور و ادعای برخی ترولهای لینوکس که اکثرا  ایرانی هستند ، برای ویندوز ، فقط  یک دسکتاپ باقی نمانده است و دستکاپ نیز هرگز جای خود را به گوشی هوشمند و متاورس نخواهد داد 


نه گوشی هوشمند و نه حتی متاورس  نمی توانند جای دسکتاپ را  بگیرند . 


کامپیوترهای دسکتاپ  همیشه در حد وسط و تعادل و بالانس قرار دارند یعنی از مزایای سرورها و گوشی های هوشمند و سایر دستگاهها ، بهره مند هستند و البته مادولار می باشند و براحتی قابل تعمیر و قابل ارتقا هستند زیرا کامپیوترهای دسکتاپ ،  نه فقط ابزارهایی همه منظوره می باشند بلکه قابل سفارشی شدن  و قابل ارتقا و قابل تعمیر  نیز هستند و هرگز یک ابزار یک بار مصرف و پرسی و فشرده  و غیرقابل تعمیر و غیرقابل ارتقا ( گوشی هوشمند ) نیستند و تا ابد زنده خواهند بود . 


گوشی هوشمند  بسیاری از کارهای کامپیوتر را نمی تواند به درستی انجام دهد . از جمله وبلاگ نویسی ! 


گوشی هوشمند فقط یک گوشی تلفن  است که او را  به ظاهر و نه در واقع ، هوشمند کرده اند . همین و بس . هیچ کاربرد دیگری ندارد . 


گوشی هوشمند هرگز یک کامپیوتر مدرن و  پیشرفته نیست بلکه فقط یک دستگاه جیبی است که ادای کامپیوتر را در می آورد ولی بسیاری از پورت های استاندارد را ندارد و چون صفحه نمایش بسیار کوچکی دارد و چشم کاربر را به شدت ضعیف می کند و قدرت مانور را از کاربر می گیرد ، عملا در حد همان گوشی باقی خواهد ماند . 


بازار کامپیوترهای شخصی یعنی دسکتاپ و لپ تاپ هرگز نابود نمی شود زیرا این دستگاهها همانطور که در بالا اشاره شد ، قابل ارتقا و سفارشی شدن هستند و البته همه منظوره می باشند و بسیار قدرتمند و کاربر پسند می باشند و البته به لطف سرفیس و سایر مدلها و نسلهای جدید کامپیوترهای دسکتاپ که سخت افزار ایمن در خود دارند ،  بازار کامپیوترهای دسکتاپ  عمری ابدی خواهد داشت . 


شاید گوشیهای هوشمند یک روز منقرض شوند اما کامپیوترهای شخصی یعنی دسکتاپ و لپ تاپ که قابلیت تبدیل به سرور و مین فریم و حتی سوپرکامپیوتر را نیز دارند  هرگز منقرض نخواهند شد .  



و اما بحث اصلی این پست :


سیستم عامل جهانی 


در تردید بین ویندوز و لینوکس ، من شخصا  یا  هردوی ویندوز و دبیان را  باهم و در کنار هم  انتخاب می کنم یا فقط ویندوز را یا فقط دبیان را . 


یعنی از میان صدها توزیع  ناقص الخلقه لینوکس که اکثرا غیر استاندارد و ذوقی و سلیقه ای می باشند و هیچ حامی و اسپانسر درست و حسابی ندارند و هرکدامشان پس از مدتی منقرض می شوند و قابل اتکا نیستند ، من یکی فقط دبیان را بعنوان لینوکس یا بعنوان یونیکس ،  قبول دارم و می پذیرم و بکار می گیرم  زیرا دبیان همانند ویندوز ، یک سیستم عامل جهانی و همه منظوره است . 


هرچیزی که در ویندوزهای 10 و 11 می بینید  در دبیان نیز می بینید و هر چیزی که در دبیان می بینید در ویندوزهای 10 و 11 نیز می بینید ! 


لذا ویندوز و دبیان  هردو بطور مشترک ،  لایق عنوان  " سیستم عامل جهانی " می باشند . 


جالب است که  دبیان یک نسخه ی خاص تحت عنوان دبیان  آژور  دارد که برای دانلود کردن اش کافیست به سایت مایکروسافت مراجعه نمایید !!


پلفترم مایکروسافت آژور توانست بسیاری از توزیعهای لینوکس ، از جمله دبیان و اوبونتو و حتی کالی لینوکس را به خود جذب نماید . 


آژور  برگ برنده ی مایکروسافت است . هرچند که مایکروسافت هزاران برگ برنده دارد و هرگز از رقبا و دشمنان و دوستان شکست نمی خورد . 


امپراتوری مایکروسافت بر دنیای مجازی و واقعی ، یک امپراتوری همیشگی و جاودانه است زیرا مایکروسافت موفق شد لینوکس را با خودش دوست کند و از مزایای لینوکس به نفع ویندوز ،  استفاده  نماید . لینوکس نیز از مایکروسافت و خصوصا آژور در سایتهای رسمی اش ، تبلیغ می کند . 


تبلیغ از مایکروسافت آژور  توسط توزیعهای ریز و درشت لینوکس ، عملا یعنی اینکه در آینده  ، شاهد ادغام ویندوز و لینوکس خواهیم بود و جنگ چهل ساله بین ویندوز و لینوکس  پایان می یابد و صلح برقرار می شود . 


همچنین بازتولید نرم افزارهای محبوب دنیای لینوکس ، برای ویندوز ،  نیز باعث افزایش محبوبیت ویندوز شده است . 


ما در ویندوز  هیچ کم و کسری نداریم و حتی نرم افزارهای شبیه سازی که معمولا در سوپرکامپیوترها و در لینوکس بکار می رود  به دنیای ویندوز راه یافته اند . 


مایکروسافت به دلیل دوستی دیرینه با شرکت اینتل ، نمی تواند به این زودی ویندوز را روی سایر پردازنده ها که دشمن اینتل هستند پورت نماید وگرنه از نظر فنی مهندسی ، پورت شدن ویندوز روی پردازنده های رقیب ، اصلا کار دشواری نیست . 


فعلا مایکروسافت قصد ندارد دوستی خود با اینتل را از دست بدهد . 


روزی که اینتل راضی شود که ویندوز خصوصا ویندوز 11 بر روی تمام پردازنده ها و دستگاهها پورت شود ، آنوقت این ویندوز است که شایسته لقب  سیستم عامل جهانی  خواهد بود . 


استفاده ی مایکروسافت از رابطهای گرافیکی متعدد لینوکس ، در نسخه های جدید ویندوز ، نیز دلیل دیگری بر این است که در آینده  ، ویندوز همانند لینوکس بجای یک دسکتاپ   دهها دسکتاپ و دهها مدیر پنجره و دهها مدیر فایل  خواهد داشت و البته دهها ترمینال و دهها  شبیه ساز ترمینال و ... 


استفاده مایکروسافت از میزکار های مختلف لینوکس در ویندوزهای 10 و 11  عملا موجب می شود که طرفداران لینوکس ، در محیط ویندوز بتوانند تجربه  و حس  لینوکسی بودن را  بدست بیاورند !


اینها شوخی نیست . واقعیت است . مایکروسافت هرگز قصد ندارد  لقمه ی چرب و نرمی به نام لینوکس را از دست بدهد . 


لینوکس یک معدن طلا  برای مایکروسافت محسوب می شود زیرا مایکروسافت می تواند خیلی راحت  کد منبع و باینری و سایر اجزای توزیعهای مختلف لینوکس را رسما به ویندوز وارد نماید . 


از نظر قدرت پردازش سنگین و بیگ دیتا که در سوپرکامپیوترها بکار می رود و از نظر   خدمات متنوع سرور مجازی و سرور اختصاصی و  سرور بازی و سرور هک و سرور ....  و  خدمات هاست و میزبانی وب و کنترل پنل و وب سرور و ...  نیز مایکروسافت حتی در ویندوز 10 نیز  حرفهای زیادی برای گفتن دارد  . 


ما به راحتی  می توانیم با دامین یا حتی بدون دامین ، ویندوز 10 را به ویندوز سرور تبدیل نماییم . 


ویندوز سرور نیز با کمک پلتفرم ابری آژور و با  اتصال صدها سرور قدرتمند می تواند یک سوپرکامپیوتر را برای ویندوز و مایکروسافت ایجاد کند . 


علاقه ی شدید مایکروسافت به متاورس و البته  سوپرکامپیوترهای فوق مدرن و فوق سریع کوانتومی شرکت آی بی ام و هوش مصنوعی گوگل و همکاری با شرکتهای تامین امنیت و هکرهای کلاه سفید و مهندسی معکوس و هک قانونی و نیز تلاش مایکروسافت برای تبدیل کردن ویندوز 11 به ویندوز موبایل ،   و افزایش بسیار سریع سهم ویندوز 11 در طی یکسال اخیر ،  همگی سیگنالهای مثبت برای کاربران ویندوز محسوب می شود . 


تمام آنتی ویروس های جهان ، فایل فعالساز ویندوز یعنی AutoKMS  را صرفا یک ابزار هک برای دور زدن تحریمهای مایکروسافت ، اعلام کرده اند و رسما گفته اند که این فایل هرگز یک درب پشتی یا ویروس یا تروجان یا کرم یا باج افزار یا  جاسوس افزار یا کی لاگر  یا روتکیت  یا .... نیست  و هیچ خطری برای ویندوز در پی ندارد . 


لذا  نرم افزار مایکروسافت دفندر  ،  عملا حساسیت چندانی روی این فایل ندارد زیرا درآمد اصلی شرکت مایکروسافت از راههای دیگری است که درآمد بسیار بیشتری نسبت به فروش لایسنس ویندوز برای او  خلق می کند . 


مایکروسافت دیگه چندان به قانونی بودن ویندوز و آفیس اهمیت نمی دهد و فقط شعار می دهد یا کاربر را تهدید می کند . اما در عمل  مشکلی با فعالسازی ویندوز ندارد . 


مایکروسافت دیگه چندان  به ویندوز به عنوان یک کالای سود آور نگاه نمی کند زیرا سایر حوزه ها از جمله  اینترنت اشیا و متاورس و محاسبات سنگین و کامپیوترهای کوانتومی و هوش مصنوعی ، منابع درآمد بسیار ارزشمندتری برای مایکروسافت محسوب می شوند . 


بنابراین جمله ی :  " ویندوز فقط یک دسکتاپ برایش باقی مانده و دسکتاپ نیز دیر یا زود منقرض می شود "  یا بسیار زیرکانه و هوشمندانه است یا بسیار ساده لوحانه !!


من فرض می گیرم که جمله ی  بالا نوعی تبلیغات و پروپاگاندای هوشمندانه ی  ترولهای لینوکس است که می خواهند کاربران ویندوز را مایوس و ناامید کنند  و به سمت لینوکس  ، هدایت نمایند !


کاربران لینوکس ، بسیار باهوش و زیرک هستند و در جنگ روانی و تبلیغات و شستشوی مغزی ،  استاد و متبحر می باشند . 



استقبال شدید کاربران از ویندوز 11 ؛ بطور رسمی ،  یک برگ برنده ی بسیار بزرگ برای سیستم عامل ویندوز بعنوان سیستم عامل جهانی و البته برای شرکت مایکروسافت محسوب می شود . 


ورود نرم افزارهای لینوکسی از جمله 0install   و  VIM  و صدها نرم افزار اختصاصی یونیکسی و لینوکسی به دنیای ویندوز ، نیز برگ برنده ی بزرگی برای ویندوز محسوب می شود . 


گویا کاربران لینوکس خودشان نیز فهمیده اند که رایج ترین و مهمترین و ماندگارترین  و همه منظوره ترین پلتفرم در دنیای کامپیوترها ، پلتفرم کامپیوترهای دسکتاپ است و صد البته قبول دارند که  ویندوز تا ابد پادشاه دسکتاپ باقی خواهد ماند


استفاده از ویندوز در دستگاههای انحصاری شرکت اپل و تبلیغ شرکت اپل از ویندوز نیز برگ برنده ی دیگری برای ویندوز محسوب می شود . 


خب ، حالا به نظر شما  کدامیک از این دو سیستم عامل را می توان سیستم عامل جهانی و همه منظوره دانست ؟؟


1- دبیان 


2- ویندوز 



با تبدیل کردن هارد دیسک از شمای MBR به GPT  به راحتی می توانید سیستم عامل دبیان را بدون هیچ خطری روی ویندوز نصب کنید . فقط سعی کنید قبل از اینکار ، روی تمام درایورهای هارد دیسک در محیط ویندوز ، برچسب بگذارید  تا اشتباها و ناخواسته ، دبیان را روی این درایورها که  حاوی ویندوز و فایلهای شخصی یا اداری می باشند نصب نکنید  و خدای ناکرده فایلهای خود را از دست ندهید . 


برای تبدیل کردن هارد دیسک MBR به GPT  باید حتما ابتدا از تمام فایلهای روی هارد یک نسخه ی پشتیبان گرفته و این نسخه را به درون هارد اکسترنال کپی کنید . 


پس از اینکه تمام فایلهای درون هارد دیسک اینترنال کامپیوتر را به درون هارد اکسترنال ، کپی کردید ، باید کل هارد دیسک را از طریق خط فرمان ویندوز ، یکجا فرمت کنید که البته باعث نابودی پارتیشنهای ویندوز می شود . 


بجای اینکار سعی کنید طبق توصیه های شرکت مایکروسافت ، از نرم افزارهای قدرتمند مخصوص اینکار استفاده کنید . 


هرگز از خط فرمان ویندوز که بسیار قدرتمند و خطرناک است برای تبدیل کردن MBR به  GPT و بالعکس استفاده نکنید و گرنه تمام محتویات هارد دیسک نابود می شوند و شما متحمل یک ضر و خسارت بسیار بزرگ می شوید . 


پس از اینکه با کمک این نرم افزارهای تخصصی مثلا دیسک جینیوس ، هارد دیسک تان که از روی تمام فایلهایش کپی  گرفته اید ، به   GPT  تبدیل کردید و  بایوس کامپیوتر را نیز به   UEFI  تبدیل کردید ،  حالا می توانید با خیال راحت ابتدا  ویندوز و سپس  دبیان را روی کامپیوتر نصب کنید !!!


البته هم مایکروسافت و هم سایتهای تخصصی ایرانی و خارجی ، از نرم افزارهای دیگری که  نایاب می باشند نام برده اند . لذا دیسک جینیوس را فقط زمانی بکار ببرید که از کپی کردن تمامی محتویات هارد  بر روی هارد اکسترنال ،  فارغ  شده باشید . 



سخن آخر :


هم ویندوز و هم دبیان می توانند روی سوپرکامپیوترها پورت شوند یا روی گوشی هوشمند پورت شوند یا در دستگاههای پزشکی و صنعتی پورت شوند یا در لوازم خانگی یا در هر دستگاهی که فکرش را نمی کنید پورت شوند . 


با در نظر گرفتن تمام محتویات این پست ، می توانم بگویم که نسل جدید ویندوز یعنی ویندوز 10 و 11   می توانند همچون دبیان ، به سیستم عامل جهانی و همه منظوره تبدیل شوند . 


فراموش نکنید که ما از طریق ویندوز نیز می توانیم حملات سایبری و عملیات هک و کرک  و مهندسی معکوس را انجام دهیم . 


ویندوز 10 تا به این لحظه  حقیقتا یک ویندوز همه منظوره و جهانی بوده است . 




ویندوز و دبیان ، رقیب سرسخت یکدیگرند  و پا به پای همدیگه در تلاش هستند که به اوج قدرت و کمال برسند . 


از نظر من لینوکس ، فقط دبیان است و بس . سایر توزیعهای لینوکس خصوصا کالی لینوکس  هرگز نمی توانند به عنوان سیستم عامل جهانی  در نظر گرفته شوند . 


من فقط ویندوز و دبیان را بعنوان سیستم عامل جهانی ، قبول دارم . 


 بجز ویندوز و دبیان ، سایر سیستم عامل ها ، هرگز  لایق عنوان  " سیستم عامل جهانی "  نیستند مگر اینکه خلافش ثابت شود !!!!



مقاله مرتبط :


ویندوز 10 همان سیستم عامل جهانی است



امنیت واقعی در خرید و استفاده از سخت افزار واقعی تامین می شود .


هر سیستم عاملی  هک می شود ولی هر سخت افزاری هک نمی شود . 



هکر واقعی منحصرا سخت افزار را هک می کند . البته با کمک زبانهای ماشین و اسمبلی



ویروس چرنوبیل که سخت افزارهای فراوانی را جزغاله و نابود کرد بطور کامل با زبان  اسمبلی نوشته شده بود . 


در مورد منشا  باج افزار معروف واناکرای  و حملات وحشیانه ی این بد افزار معروف،  به تمام وب جهانی خصوصا   بیمارستانهای انگلستان   و گروه هکری لازاروس متعلق به کره شمالی  که سازنده ی واناکرای بودند  و کدهای به سرقت رفته از سازمان امنیت ملی آمریکا  که توسط این گروه به باج افزار واناکرای تبدیل شدند  و  کرم اینترنتی  میرا  که  بزرگترین بانک انگلستان را نابود کرد  و  هکر کلاه سیاه - کلاه سفید انگلیسی با نام مارکوس  که توانست یک تنه و به تنهایی  با خنثی کردن حملات باج افزار  واناکرای  و سینک هول کردن  دامنه ی آدرس سایت جعلی این کرم ویرانگر ، کل اینترنت  و وب جهانی را نجات دهد ، در پستهای بعدی ، مطالبی را با  یا بدون ذکر منبع ،  بیان می کنم ( کپی نمی کنم ولی به سبک خودم ، مطلب مربوطه را  ویرایش و سپس تایپ می کنم !!! 

منبع را همین الان اعلام می کنم تا مردم شاکی نشوند !


منبع :  سایت  شبکه مگ 


shabakeh_mag


یک همچین چیزی توی همین مایه ها بود .  آدرس دقیق این سایت را به خاطر ندارم ولی در اولین بروزرسانی،  آدرس دقیق این سایت را می نویسم تا در حق هیچکس ظلم  نکرده باشم ! 

)  . انشاا... 



خب ! حالا اگر دوست داشتید به آدرس زیر مراجعه فرمایید . از موتور جستجوی گوگل استفاده کنید زیرا بینگ کار نمی کند !!!



https://www.debian.org/News/2011/20110729.en.html