بنام خدا


آدرس پست براساس شماره ترتیبی :


https://vahidmy.blog.ir/post/17




مظلومیت اسمبلی در ایران :


واقعا خیلی دردناکه . در کشور ایران هیچکس  را  ندیدم که  اسمبلی زبان برنامه نویسی اصلی اش باشد .  باور کنید راست می گویم .  خیلی دردناک است    که   در کشورهای خارجی  ، زبان اسمبلی هرروز  طرفداران بیشتری پیدا  می کند و  مردم این کشورها از زبانهای سطح بالا خصوصا زبانهای شیطانی سی و سی پلاس پلاس به سمت زبان اسمبلی مهاجرت کرده اند  اما در ایران  ، برنامه نویسان و مهندسین کامپیوتر  و برق  ،  اصلا و ابدا  به زبان اسمبلی اهمیت نمی دهند .


واقعیت دردناکی است  که  دارم اون رو  با  آه  می گویم .  چرا  ما ایرانیها فقط به فکر پول درآوردن و تیغ زدن مشتری و کلاهبرداری  هستیم و اصلا به فکر تولید علم  و فناوری  و خدمت صادقانه  به هموطنان نیستیم ؟؟؟؟


وقتیکه می بینم توی فلان سایت خارجی ، یک نفر به تنهایی  با زبان اسمبلی یک سیستم عامل را ساخته و بصورت رایگان و اوپن سورس و آزاد  در اختیار همه ی مردم دنیا  قرار داده  و درعوض  در  ایران  ،  یک شرکت  نرم افزاری ،  یک دیکشنری  بی ارزش و  بی کیفیت  و کدبسته با رابط گرافیکی خشک  و زمخت و کلیشه ای  را   که قفل سخت افزاری  هم دارد  (دیکشنری نارسیس ) را  به قیمت   خدا تومان می فروشد   واقعا   آتش می گیرم . 


( بجای دیکشنری مزخرف و چرت نارسیس که باعث خراب شدن سی دی و درایو سی دی رام کامپیوترتان می شود و به شما و کامپیوترتان خسارت می زند ، می توانید از یک  دیکشنری قدرتمند و چندزبانه و رایگان و اوپن سورس و آزاد و هوشمند  یعنی گلدن دیکت   GoldenDict   استفاده کنید که البته تمامی گلاسوری های دیکشنری بابیلون را نیز نصب می کند و بکار می گیرد . من خودم شخصا از دیکشنری  گلدن دیکت استفاده می کنم .

شما می توانید جدیدترین نسخه ی دیکشنری قدرتمند گلدن دیکت را از گیتهاب دانلود نمایید .



   https://github.com/goldendict/goldendict/wiki/Early-Access-Builds-for-Windows




ما  کجا ؟؟؟   خارجی ها  کجا  ؟؟؟؟


مشکل از کجاست که برنامه نویسان و مهندسین ایرانی  حاضر نیستند با زبان اسمبلی  و اوپن سورس واقعی  آشتی کنند و فقط به فکر پول در آوردن و گرانفروشی و کلاهبرداری از مشتری و فروش سخت افزار فیک و تقلبی و  بنجل و بی کیفیت و  گران قیمت  و  بدون گارانتی  ،  هستند ؟؟؟؟


جالب اینکه به دروغ می گویند ما خودمان هم از همین برند سخت افزاری استفاده می کنیم !!!  




حتی همان  اسمبلی   را   هم وقتی می خواهند  آموزش بدهند روی  سی دی یا دی وی دی ،  قفل سخت افزاری می گذارند و باید  با شرکت تماس بگیری و  کد فعالسازی دریافت کنی و هزار جور مسخره بازی . 



یا اینکه  از برنامه ی قدیمی و بدردنخور  emu8086   که  فقط روی ویندوزهای قدیمی  16 بیتی کارایی داشت و صرفا یک مقلد پردازنده ی 16 بیتی منسوخ شده ی  اینتل 8086  است و کارایی دیگری ندارد  ، فیلم آموزشی می گیرند و این فیلمها را به کاربرهای بدبخت  به قیمتهای نجومی در سایت فرادرس ، می فروشند !!!!!


( سایت فرادرس . مهندس فرشید شیرافکن . فروش ویدیوهای آموزش زبان اسمبلی به کاربران براساس برنامه ی قدیمی و منسوخ شده ی emu8086  . من با هیچکس تعارف ندارم حتی رهبر ایران . مهندس شیرافکن که جای خود دارد . ) .



اصلا چند سوال از مهندسین کامپیوتر دارم : 


سوال اول :


فلسفه ی زبان اسمبلی چیست ؟؟؟؟


سوال دوم :


پنج تا از کاربردهای زبان اسمبلی را بیان کنید !!!




یک سوال سوم هم  دارم :  چرا  یک سیستم عامل کوچک  512  بایتی را  با اسمبلی نمی نویسید و  توی  گیتهاب  ،  آپلود نمی کنید ؟؟؟؟


یعنی سواد اسمبلی تان در حد 2 واحد تئوریه  ؟؟؟ 


اونهم در ترم هشتم کارشناسی و در آستانه فارغ التحصیلی ؟؟؟!!!!


اصلا  برای چی مهندس شدید ؟؟؟  


وقتیکه هنوز بلد نیستید  یک سیستم عامل را با اسمبلی بسازید و دو دستی به زبانهای دات نت شرکت مایکروسافت چسبیدید و بداخلاق و بی ادب و گستاخ و انتقاد ناپذیر و مغرور نیز هستید و با ارسال لینک دانلود کتاب موهن  " بی شعوری "  به ایمیل کاربر عملا به شعور مردم توهین می کنید و مدعی هستید که کاربر و برنامه نویس زبان اسمبلی ، نیاز به هدایت دارد ولی خودتان را خدای عقل و بصیرت می دانید و توهم زده اید و علیه زبان اسمبلی چرت و پرت می نویسید و منابع خارجی را بصورت ناقص ترجمه کرده و با هم مخلوط می کنید و تحت عنوان فریبنده ی " برنامه نویسی اسمبلی تحت ویندوز " به مردم قالب می کنید   ( مهندس وحید نصیری ) ،   لطفا   عنوان مهندس را   به دنبال خودتون یدک نکشید و با آبروی  زبان اسمبلی بازی نکنید . 


شماها  مهندس نیستید .

یک  فیزیک چرت و مزخرف (فیزیک مکانیک )  را پاس کرده اید و با چهارتا زبان سطح بالای احمقانه مثل سی و سی پلاس پلاس و بیسیک و پاسکال و پایتون ،  بازی کرده اید و بعد لیسانس و فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر گرفته اید و فخرفروشی می نمایید و جیب ملت را خالی می کنید .



تمام وبلاگهایی که تا این لحظه ساختم فقط برای احیای زبان اسمبلی و جبران  بی سوادی و سهل انگاری مهندسین ایرانی است  . باور کنید این یک فاجعه است که  کسی به اون توجه نمی کند  .


به صرف اینکه یک انسان ،  ریاضیات یا فیزیک اش خوبه  نمی تونیم بگیم  حتما  مهندس خوبی هم   هست  .  


اکثر مهندسین ایرانی  می بایست  ریاضیدان یا فیزیکدان می شدند نه  مهندس .  چون فقط روی کاغذ و تئوری  می تونند  یک چیزهایی  بنویسند اما در  عمل  ،  توانایی ساخت یک  کامپایلر زبان اسمبلی یا حتی یک برنامه ی  ساده ی  "سلام جهان "  را  با اسمبلی ندارند .


دیگه حالا طراحی و ساخت  تراشه  و  پردازنده و میکروکنترولر  و سیستم عامل  ،  پیش کش . 



چند سال پیش؛  تلویزیون ایران  ، یک جوان را  که  فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار داشت  ،  نشان می داد.   او داشت با برنامه ی اتوکد ،  طرح یک  پردازنده  ی بومی  را   می کشید .  در جواب به سوالات خبرنگار می گفت که این پردازنده  به مراتب از پردازنده ی معروف  اینتل   کارامدتر و بهتره و چندمنظوره است  و فلان است و بهمان است !!!!


عجب ادعایی !!!!




خب چی شد ؟؟   کو ؟؟  کجا رفت اون  مهندس و اون  پردازنده ای که  فقط  طرح اش رو توی برنامه ی اتوکد دیدیم ولی خودش هیچوقت ساخته نشد ؟؟؟؟؟



چرا  توی ایران امکان  ساخت   پردازنده  وجود نداره ؟؟؟    مشکل از کجاست ؟؟؟



چرا  هیچکس  یادش نمی آید که کامپیوتر  نمی تواند   آت و آشغال هایی که توسط  مایکروسافت و اپل و  گوگل  و ...  تحت   عنوان زبان برنامه نویسی سطح بالا  به خورد ملت داده شده    را  بفهمد  ؟؟؟


مگه  کامپیوتر ،   آدمیزاد است    که بعضی ها  می آیند  و   یک زبان مافوق سطح بالا  با  گرامری کاملا شبیه به گرامر زبان انگلیسی  لهجه ی بریتیش می سازند  که به  هیچ دردی نمی خورد   و اصلا نمی توان  با او  نرم افزار ساخت  ؟؟؟؟



مگه  کامپیوتر می فهمد  انگلیسی چیه  که حالا زبان برنامه نویسی را   با لهجه ی بریتیش  می سازند   ؟؟؟ 


واقعا خنده داره !!


چرا  همه  فراموش کردند  که کامپیوتر بدبخت زبان بسته  فقط  0 و 1  را  می فهمد   نه این آت و آشغال هایی که اسم شون زبان برنامه نویسی سطح بالا است . 


تمام زبانهای سطح بالا یک مشت آت و آشغال و دری وری و چرت و پرت هستند .




مخصوصا  آشغالهایی مثل دات نت .  باور کنید  من که خودم کاربر ویندوز هستم از اینکه  هربار موقع  آپدیت ویندوز 10  ناخواسته مجبورم   نسخه ی جدید  این  دانت نت لعنتی و  البته  آپدیت تجمعی برای این دات نت  رو  دانلود کنم   خونم  به جوش میاد . 


دلم می خواد ویندوز رو  از روی  کامپیوتر حذف کنم  و برم بگردم یک سیستم عامل قدیمی و ساده و تمیز و خالص  که با اسمبلی ساخته شده باشه پیدا کنم و بجای ویندوز نصب کنم .  


 ولی افسوس  که این طور سیستم عاملی  متاسفانه  توسط هیچ شرکت ایرانی ساخته نشده و نمی توانم   در او  فارسی تایپ  کنم !!!!


افسوس  که اینهمه شرکت نرم افزاری در  ایران داریم که همشون  فقط بلدند  یا  ویندوز را دستکاری و کرک  کنند و با آبروی زبان اسمبلی   بازی کنند   یا  از روی لینوکس ، یک سیستم عامل به اصطلاح بومی یا ملی بسازند !!!!!

(سیستم عامل ملی قاصدک !!!!

که البته هیچ لینک دانلود ندارد و اصلا قابل دانلود نیست . فقط تبلیغات محض و احمقانه برایش انجام دادند و البته با کلی ادعاهای پوچ و مضحک  اما حتی یک لینک دانلود برای سیستم عامل قاصدک  ایجاد نکردند تا آنرا ازمایش کنیم .


طراح سیستم عامل توهمی و خیالی  قاصدک خودش هم نفهمید چه چیزی را ساخته است چون اصلا نساخته که بخواهد لینک دانلود اش را در اختیار کاربران قرار دهد . فقط شعار داده و حرف زده و رفته است دنبال زندگی اش . تمام سایت این به اصطلاح سیستم عامل قاصدک را زیر و رو کردم . دریغ از یک لینک دانلود . اینها اسم خودشان را مهندس کامپیوتر گذاشته اند . واقعا خنده دار است . )




هنوز هیچ شرکت ایرانی را  ندیدم که سیستم  عامل ساده ی کوچولوی  512 بایتی را  با زبان برنامه نویسی  اسمبلی بسازد  !!!!


چون  هیچکدام از کاربردهای زبان اسمبلی را بلد نیستند این به اصطلاح مهندسهای ایرانی .


فقط در ترم هشتم مقطع کارشناسی در حد دو واحد تئوری  ، کمی با زبان اسمبلی آشنا شده و بعد مدرک لیسانس گرفته اند و سپس در مقاطع بالاتر ( فوق لیسانس و دکتری ) هرگز زبان اسمبلی را یاد نگرفته اند چون کسی نبوده که به اینها  زبان اسمبلی را یاد بدهد .


چون تمام اساتید رشته ی مهندسی کامپیوتر که در ایران مدرک گرفته اند یک مشت بیسواد هستند که زبان واقعی کامپیوتر ( اسمبلی )  را بلد نیستند تا بتوانند به شخص دیگری یاد بدهند .

( کوری عصاکش کور دگر شود !!) 



مشکل ما پدیده ی بیسوادی رایج در میان اساتید دانشگاههای ایران است . 



باور کنید  اینها  درد است .  دغدغه است .   فاجعه است .   رسوایی است .


یعنی شرکتهای عریض و طویل نرم افزاری توی ایران  از یک دانش آموز  خارجی که به تنهایی یک سیستم عامل را  با اسمبلی می سازد  بچه تر و ضعیف ترند ؟؟؟؟؟ 



همه ی اینها ریشه در  دو چیز دارد :  اول : بیسوادی  و  دوم : فرهنگ پول پرستی  ما ایرانیها .


مثلا  توی سایتها سوال می کنیم که پولسازترین زبان برنامه نویسی کدومه !!!!!!!!


نمی پرسه کدوم زبان برنامه نویسی از همه قویتر و کاملتر و انعطاف پذیرتره   می پرسه پولسازترین زبان کدومه ؟؟؟؟؟


یعنی می خواد یک شبه  میلیاردر بشه  !!!!!


تا وقتیکه این  فقر فکری و فرهنگی میان ما ایرانیها  حکمفرما باشد هیچوقت  پیشرفت نمی کنیم   چون فقط به  پول فکر می کنیم . 



ریشه ی تمام این مشکلات در فقر فرهنگی است .   از همان اول  می خواهیم  ره صد ساله را  یک شبه بریم .    می خواهیم  یک شبه  میلیاردر بشیم و بزنیم بریم اون ور آب !!!


طرف پزشک می شه  چون می دونه که نون توی رشته ی پزشکیه .


مهندس می شه چون می دونه چطوری سر مشتری بدبخت  کلاه بگذاره .



همه فقط به فکر  پول هستیم .  پول تبدیل شده به همه چیزمون .  


اینجاست که یک زبان برنامه نویسی آزاد و اوپن سورس و رایگان و اصیل یعنی اسمبلی  تبدیل می شه به خاری در چشم و استخوانی در گلوی مان .



اگر اهل قناعت بودیم  و  یک کمی به فکر هموطنان بودیم   شاید کمتر این حس پول دوستی  در ما  تحریک می شد . 


من خودم شخصا اگر  با اسمبلی ،   نرم افزار کاربردی    یا حتی سیستم عامل بسازم  حتی یک ریال هم بابت اش  از هیچ کس پول نمی گیرم . حاضرم قسم بخورم که پول نمی گیرم .


نه اینکه خیال کنید ویندوز یا  لینوکس رو دستکاری بکنم  و به اسم سیستم عامل به خورد  مردم بدم  . نه  !  


مردم هوشیارند .  خیلی زود می فهمند که این  یک ویندوز یا لینوکس دستکاری شده است . 


همون  سیستم عامل 512 بایتی رو از اول  تا  آخر طوری می نویسم که یک چیز متفاوت و جدید باشه .  


بله توان من در حد  512 بایت بیشتر نیست .  از گفتن این حرف اصلا  نمی ترسم  و احساس حقارت نمی کنم .


اما توان جامعه ی مهندسین و برنامه نویسان ایرانی  در چه حدی هست ؟؟؟    512 بایت  خوبه یا زیاده ؟؟؟


باور کنید دیگه راه  نداره .  سیستم عامل نمی تونه از  512 بایت کوچکتر باشه . شرمنده !!!




این  متلک  رو  عمدا  پرتاب کردم  بلکه  جامعه ی  مهندسین ایرانی  قدری  خجالت بکشند   و اینقدر  همدیگه رو  مهندس  مهندس  صدا نزنند وقتیکه حتی عرضه ی ساخت یک سیستم عامل فسقلی  512 بایتی رو ندارند .


مهندسین ایرانی اکثرا  توی کار  فروش اینترنت حجمی   بی ثبات و ضعیف و گران قیمت هستند .  


بقیه هم که توی کار فروش  گوشی هوشمند  و  شارژهای معیوب با قیمتهای گزاف .  یک شارژر می خری  100 هزار تومان ، دو روز  عمر نمی کنه . زود خراب می شه . 


خجالت آوره .  این 100 هزار تومان  پولی  که  توی مهندس ایرانی بابت  کابل و شارژر معیوب  موبایل از  مردم می گیری  کاملا حرام است   و خوردن ندارد  شک نکن . 



تا حالا  شش  تا  شارژر  موبایل خریدم که ظاهرا  نو هستند ولی   عمر مفیدشون به دو  روز نکشید و خراب شدند . تازه طرف حاضر نبود فاکتور بده . انگار می خواست جون به عزرائیل بده .


امیدوارم دست اون کسی که  به تو و امثال تو   مدرک  لیسانس یا فوق لیسانس داده  بره زیر  ساطور قطع  بشه . 


بجای فروش  بنجل و آت و  آشغال  بیا یک سیستم عامل بساز و مردم ایران رو از وابستگی به شرکتهای  آمریکایی نجات بده  . البته اگر عرضه داشته باشی .  که نداری . 


حیف اسم مهندس روی  تو  و امثال تو  .   



من  خودم در حد  512 بایت می تونم  سیستم عامل بسازم .  مهندسین  پرمدعا رو نمی دونم. . شاید اونها هم بتونند  ولی کسر شان شون میشه .   آخه طرف  6 سال درس خونده  که بهش بگند مهندس .  طبیعیه  که  حس کنه  ساخت سیستم عامل  512 بایتی  افت کلاس داره براش .



الان کشور ایران  به   سیستم عامل بومی به معنای واقعی نیاز داره که این سیستم عامل نباید براساس ویندوز یا لینوکس ساخته بشه .  باید با یک معماری جدید و تازه و  کارامد و البته کاربرپسند ساخته بشود و البته فقط با اسمبلی ساخته شود . 


تا کی می خواهید  دست به دامن  شرکتهای  آمریکایی شوید ؟؟؟


تا کی می خواهید  جلوی  اپل  و مایکروسافت و  گوگل و ادوبی و اتودسک و  ......  سر خم کنید ؟؟؟؟



بنظرم  رشته ی مهندسی کامپیوتر  باید تعطیل بشود چون  هیچ خروجی درست و حسابی ندارد . 


همه فقط بلدند  از روی  دست همدیگه  کپی برداری کنند  یا  اینکه  جیب مردم رو  خالی کنند . 


الان  از همین اسم  بیان  ،  یک سیستم وبلاگدهی  اومده  کپی برداری کرده :


Byan.ir



همه افتادند روی  خط  کپی برداری و دزدی از همدیگه .    این  آقای بالایی    اسم  بیان رو می دزده  .


 فارسی بلاگ  تمام  هیکل بیان رو می دزده .




یک مشت کلاهبردار کپی کار و دزد  اسم خودشون رو گذاشتند مهندس کامپیوتر  !!!


بیچاره  کامپیوتر  که  اینقدر  بدنام شده . 


رشته ای که  زبان اصلی اش را در آخرین ترم و بصورت تئوری   یاد می گیری  به درد نمی خوره .


مثل این می مونه  که شما بروی رشته ی آهنگسازی  ولی نتهای موسیقی رو  توی ترم آخر به شما یاد بدند !!!!



واقعا که خنده داره .  



هجوم ملخ گونه ی زبانهای سطح بالا   یک فاجعه ی جبران ناپذیر است و عملا  زبان اسمبلی  واقعا  هنر کرده  که در مقابل لشکری از  زبانهای  سطح بالا  به تنهایی ایستادگی کرده  و  خم به ابرو نیاورده .



اسمبلی  در ایران واقعا مظلوم است .    اگر  من   100 هزار وبلاگ هم برای احیای زبان اسمبلی بسازم و حتی این زبان  را   پله به پله  اموزش بدهم   بازهم  هیچکس هیچ توجهی نمی کند . 



ولی این  بی اعتنایی هرگز سبب نمی شود که من عقب نشینی کنم . هرگز .  من  در زمینه ی کامپیوتر  بشدت  سرسخت  و مقاوم  هستم و پشتکار خیلی زیادی دارم وگرنه   18 سال شبانه روز عمرم رو پای کامپیوتر نمی گذاشتم . 


من  از  دشمنان اسمبلی  لجباز ترم   .  بالاخره یک روز  این ادمها و شرکتها رو  به زانو در میارم  شک نکنید .


به کوری چشم  مهندس نماهای پول پرست دروغگوی مکار  ،  زبان اسمبلی رو  توی ایران احیا می کنم  .  من پشت این مهندس نماهای دروغگوی مکار پول پرست رو به خاک می مالم .  


کاری  می کنم  که  خودشون  دست هاشون رو به علامت تسلیم  بالا ببرند .  


من  ادمی  بسیار سرسخت و جدی و  مقاوم هستم و از کار کردن با کامپیوتر  خسته  نمی شوم  چون  بدنبال پول و شهرت و موقعیت اجتماعی و  پز دادن  نیستم . به دنبال کشف  حقیقت  هستم .


من  عاشق علم و فناوری هستم نه پول و مادیات کثیف . 


من   تا زمانیکه  اوضاع  این رشته ی مهندسی کامپیوتر درست نشود  از روی منبر پایین نمی آیم و بازهم موعظه می کنم .   اینقدر موعظه می کنم تا  مهندسین  خودشون تسلیم شوند ..


اگر کسی  حوصله ی نصیحت شدن نداره مجبور نیست پای منبر  وبلاگهایم  بنشینه .   چون من حالا حالا ها  اون بالای منبر  نشستم و   دارم  اوضاع وخیم جامعه رو می بینیم  و نصیحت می کنم .


اگر شما مهندسین ایرانی  ، کارشناس هستید  من  کارشناس ارشد هستم  !!!

(برداشتی آزاد از این جمله ی معروف  دکتر محمود  احمدی نژاد !!!) 




بهرحال  من  تا  آخرین نفس  تمام تلاشم رو می کنم که از زبان واقعی کامپیوتر  دفاع بکنم و اون رو  توی  جامعه ی برنامه نویسان  ایرانی   رایج کنم .  



این اولین درسی است که به  شما می دهم . خوب نگاه کنید و یاد بگیرید :


10101010    +

11111111

---------------------

10101010


راهنمایی :


1 +  1  =  1

1 +  0 =   0

0 + 0  =   0

0 +  1 =   0


سوال: در چه صورت  این  عملیاتهای جمع  ، چنین نتایج عجیبی  ایجاد می کنند ؟؟؟


1-   and

2-     or

3-    xor

4-    add


اگر کسی بتونه  جواب صحیح رو  در کسری از ثانیه  ( مثلا یک دهم  ثانیه )    پیدا بکنه     ثابت می کنه که هنوز زبان واقعی  رشته ی  تحصیلی اش  رو فراموش نکرده  و   شایسته ی عنوان  مهندس کامپیوتره .   البته این شخص نباید در طول  عمرش با زبانی به غیر از زبان ماشین ( 0 و 1  . نه  اسمبلی   )    برنامه نوشته باشه .  بله . اینطوریاست . چی خیال کردید ؟؟؟ 


اسمبلی نه !   خود زبان ماشین  .  یعنی طرف در طول عمرش فقط با زبان ماشین ( 0 و 1 ) برنامه نوشته باشه و اسمبلی  و زبانهای سطح بالا  رو بکار نبرده باشه . 


خیلی دوست دارم ببینم  چند نفر از مردم ایران   در طول عمرشون فقط با زبان ماشین (0 و 1 )  برنامه  نوشتند !!  برام جالبه . 

+


بروزرسانی :


بعد از انتشار این پست ، در چند پست بعدی مکررا از مهندسان کامپیوتر عذرخواهی کردم اما چه فایده ؟؟


این عذرخواهی ها فقط باعث می شود که دشمن شاد شوم و دشمنان خوشحال شده و به ریشم بخندند . 


اصلا چرا باید بابت حرف حق و امر به معروف و نهی از منکر ،  عذرخواهی بکنیم ؟؟؟!!!


خیلی عجیب است . دنیای وارونه یعنی همین . 


هرچه قدر  که من محترمانه و مودبانه مطلب می نویسم اما در عوض در کامنتها ، به من توهین و بی احترامی شد و هنوز هم خیلی از مردم ایران  فرهنگ کامنت گذاری و ارسال نظر را بلد نیستند و به مدیران وبلاگ یا وبسایت توهین می کنند و یا حتی او را تهدید می نمایند و لحن سخیفی دارند . 


فرهنگ مردم ایران هنوز جای کار دارد و باید اصلاح شود . لذا تا آخر عمر نمی توانم با این مردم عجیب و عصبی و هیجانی  ، هم کلام شوم و بهتر است که سکوت کنم و چیزی نگویم . 


بله  سکوت می کنم  تا بیش از این  ؛ حملات مردم  مرا و وبلاگهایم را  تیکه تیکه نکنند !!!


از این لحظه به بعد و البته  بعد از این بروزرسانی ؛ تا ابد و تا پایان عمر  سکوت می کنم . 


تاریخ بروزرسانی : ۱ مارس ۲۰۲۳ میلادی 



+

بروزرسانی جدید : 

در یکی از سایتهای ایرانی این جملات را دیدم : 

" بهترین زبان برنامه نویسی وجود ندارد اما برنامه نویس خوب یا بد وجود دارد 

زبانهای سطح پایین یعنی ماشین و اسمبلی ، تک منظوره و دارای بازار کار کوچک و خاص هستند " 


پاسخ وحیدمی به این افراد : 

1.     بهترین زبان برنامه نویسی زبان ماشین است 

 2.   تقسیم بندی برنامه نویسان به دو دسته خوب و بد ؛  توهین به شعور مردم است و از آثار بی فرهنگی صاحب این سخن است . لطفا به شعور مردم توهین نکنید .  

3.  برنامه نویس خوب یا بد وجود ندارد ولی زبان خوب یا بد وجود دارد .  

تمام زبانهای سطح بالا ؛ بد و نامناسب و دشمن آزادی هستند . 

تنها زبانهایی که خوب هستند زبانهای سطح پایین می باشند .  زبانهای سطح پایین  یعنی ماشین و اسمبلی  زبانهای برنامه نویسی خوب  می باشند 


4. زبانهای سطح پایین ؛ همه منظوره هستند و بازار کار مناسبی در دنیا دارند . اینکه در ایران کمتر به زبانهای سطح پایین توجه می شود  ناشی از بیسوادی و فقر فکری  مهندسان و کارفرماها و شرکتها  می باشد .

مشکل از خوی پول پرستی و بد ذاتی و حسادت و حرص و طمع  و انحصارطلبی شما مهندسان است .  وگرنه زبانهای سطح پایین هیچ مشکلی ندارند .  مشکل شماها هستید  که اسم خودتان را مهندس کامپیوتر  گذاشته اید ولی بی سواد  و لجباز و  پول پرست و دروغگو و مکار می باشید . 

زبان سرخ ؛ سر سبز می دهد بر باد !!



تاریخ بروزرسانی : 

یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ خورشیدی






 وحید  محمدی -  وبلاگ  وحیدمی 


https://vahidmy.blog.ir




بروزرسانی

براثر حملات سایبری به وبلاگ وحیدمی ؛ تمام کامنت های کاربرها و پاسخ های من به کاربرها  ؛ حذف شدند 


لعنت خدا و نفرین ملائکه بر هکرها و اتکرها و مجرمان سایبری . 


تاریخ بروزرسانی 


یکشنبه مورخ  29 مرداد 1402 خورشیدی 


نکته : 

آدرسهای  آخرین پست وبلاگ وحیدمی را در زیر مشاهده می فرمایید . 




در پناه خداوند متعال عظیم الشان باشید 

ِ

الهم  عجل  لولیک الفرج . 



امضای همیشگی اینجانب  در جهت تایید صحت و درستی مطالب وبلاگهایم   : 


وحید محمدی . وبلاگ  وحیدمی 


https://vahidmy.blog.ir





https://vahidmy.blog.ir/archive


https://vahidmy.blog.ir/post/764