vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

روانشناسی علم نیست

شنبه, ۱۲ فروردين ۱۴۰۲، ۰۷:۰۳ ب.ظ




به نام خدا 



روانشناسی علم نیست 


کلمات کلیدی زیر این پست را بخوانید  شاید   موضوع را متوجه شوید !


آنقدر عصبانی هستم که نمی توانم  توضیح دهم ....


ما چیزی به نام  روانشناسی  نداریم  .



آن چیزی  که حلال مشکلات ذهنی و روحی می باشد  روانشناسی نیست  ؛  فراروانشناسی است . 


فراروانشناسی یعنی  ماوراالطبیعه و مذهب و دین   



انسان متدین و عاقل  هرگز  به شبه علمی به نام روانشناسی   نیاز ندارد . 





غربی های  بی خدا و کافر  و خبیث  ؛  علم روانشناسی را ابداع کردند تا روح و دین  و مذهب  و خدا  را  بدنام و منزوی و ادعای خدایی  نمایند. 


به جای روانشناسی  به سمت  انسان شناسی و مذهب  و روح شناسی و عرفان   و دین  و قرآن  مراجعه کنید  و دکان کلاهبردارها و  شیادهای آنلاین را تخته کنید .


آدرس یکی از سایتهای کلاهبردار روانشناسی یعنی  "   ای سنج   "  را  می نویسم   . خودتان مراجعه  کنید و از خودتان تست هوش و تست شخصیت شناسی بگیرید . 


آنوقت  منظور مرا  متوجه  می شوید . 



https://esanj.ir




https://esanj.ir/neo-pi-r-personality-test


از خودتان  تست  شخصیت شناسی    دویست و چهل   سوالی  NEO   بگیرید  بعد ببینید  در تفسیر این تست احمقانه ؛ چطوری به  شعورتان  توهین می شود ؟  


عوامل سایت  ای سنج    مشکوک به کلاهبرداری هستند .   مراقب  باشید.  


+


آپدیت :


سایت مستر دیسک و سایر سایتهایی که بابت تست دیسک پول می گیرند کلاهبردار هستند:


براساس یکی از مقالات سایت متمم ،  تست رفتارشناسی دیسک (DISC) که تقریبا در تمام سایتهای روانشناسی ، بابت این تست از کاربرها پولهای هنگفت می گیرند نه فقط هیچگونه بار علمی ندارد و یک ابزار جعلی و دروغین است بلکه یک ابزار برای کلاهبرداری و تبلیغات تجاری می باشد . 


آدرس سایت متمم :


لینک افشاگری سایت متمم علیه تست دیسک :


نقل مطالب سایت متمم توسط وبلاگ وحیدمی با خطر پذیرش ریسک شکایت سایت متمم علیه این وبلاگ و در جهت نابودسازی انحصارطلبی علم و به غل و زنجیر کشیدن انحصار و به منظور ترویج و زکات علم و دانش بصورت رایگان  و مبارزه با قانون من درآوردی کپی رایت بین الملل :


البته وبلاگ وحیدمی از شکایت قانونی و غیرقانونی هیچ شخص حقیقی ( انسان ) و حقوقی ( سایت یا وبلاگ یا موسسه یا دولت یا سازمان یا شرکت  یا دانشگاه یا ...)  هرگز نمی ترسد و حق هرگونه افشاگری را برای خود محفوظ می داند لذا بدون ذره ای اعتنا به قانون کپی رایت و حق تکثیر ، شجاعانه اقدام به افشاگری می نماید . هرگونه شکایت از وبلاگ وحیدمی ، بلا اثر و غیرقابل مسموع می باشد . لطفا شکایت نکنید زیرا بی فایده است . 

شروع کپی برداری غیرقانونی وبلاگ وحیدمی از مقاله ی سایت متمم در مورد کلاهبرداری سایتهای روانشناسی در قالب تست دیسک :



متمم

درس مورد نظر خود را جستجو کنید

متمم من

صفحه نخست

درباره متمم

دوره MBA

توسعه فردی

نقشه یادگیری

رادیو متمم

متممی‌های برتر

فروشگاه متمم

پشتیبانی

تماس با متمم

دوره آموزشی مقدمه‌ای بر تفکر سیستمی (کلیک کنید)



مطالعه با تمرکز بیشتر

تست دیسک چیست؟ | دانلود پرسشنامه تست DiSC + آنالیز آزمون دیسک

✔ خودشناسی     ✔ مختص کاربر ویژه    ۱۶ دیدگاه

مدل رفتارشناسی دیسک DISC

حتی اگر مطالعه اندکی در زمینهٔ خودشناسی و شخصیت شناسی داشته‌اید، احتمالاً اصلاح تست دیسک (DISC) یا آزمون دیسک به چشم‌تان خورده است. آزمون دیسک در قالب یک پرسشنامهٔ خوداظهاری طراحی شده و ویژگی‌های رفتاری انسان‌ها را در چهار بُعد مختلف مشخص می‌کند.


این آزمون که اکنون بیش از یک قرن از شکل‌گیری نطفهٔ اولیهٔ آن می‌گذرد، طی سال‌های اخیر علاقه‌مندان و طرفداران بسیاری پیدا کرده که آن را با شوق و اشتیاق در انواع موضوعات به کار می‌برند و هر روز موضوع تازه‌ای را به فهرست کاربردهای تست دیسک می‌افزایند:


  کارشناسان مدیریت منابع انسانی گاهی از تست DISC به عنوان یک آزمون شخصیت شناسی برای استخدام استفاده می‌کنند. هم‌چنین گاهی به جوانان و افراد جویای کار پیشنهاد می‌شود که از تست دیسک برای تصمیم‌گیری‌های مربوط به مسیر شغلی استفاده کنند.


  عده‌ای هم پرسشنامه دیسک را برای تشکیل تیم به کار می‌برند.


  علاقه‌مندان آزمون دیسک هنگام آموزش فروش هم به سراغ این ابزار می‌روند. چون معتقدند فروشندگان با استفاده از آن می‌توانند خود و مشتریان‌شان را بهتر بشناسند.


  فعالان کوچینگ هم تست دیسک را ابزاری برای راهنمایی مراجعان خود (کوچی‌ها) می‌دانند؛ ابزاری که به کمک آن می‌توانند الگوهای رفتاری آن‌ها را تحلیل و اصلاح کنند.


  مدرسان مذاکره و مدیریت تعارض هم بر این باورند که مدل دیسک می‌تواند به انسان‌ها برای شناخت بیشتر طرف مقابل، رفع اختلافات و مدیریت بهتر گفتگوها و تنش‌ها کمک کند.


  متخصصان مهارت ارتباطی و کارشناسان مدیریت ارتباط با مشتری به کسانی که در مرکز تماس (کال سنتر)‌ کار می‌کنند آموزش می‌دهند که چگونه از مدل دیسک برای تعامل بهتر با مشتریان استفاده کنند.


  برخی از کسانی هم که کارشان مدیریت جلسات است و نقش تسهیل‌گر را ایفا می‌کنند، مدل دیسک را ابزاری مناسب برای شناسایی ویژگی‌های انسان‌ها و انتخاب الگوی رفتاری مناسب با هر یک از آن‌ها می‌دانند.


اما سوال این‌جاست که آزمون دیسک چقدر معتبر است؟ تا چه حد می‌توانیم به نتایج تست دیسک اتکا کنیم؟ آیا واقعاً این تست همان‌قدر که طرفدارانش ادعا می‌کنند مفید و کارآمد است؟


برای پاسخ دادن به این سوال‌ها و موارد مشابه آن‌ها لازم است ابتدا کمی دربارهٔ تاریخچه آزمون دیسک حرف بزنیم و سپس با پرسشنامه دیسک و روش تفسیر تست دیسک صحبت کنیم. پس از آن احتمالاً با متمم هم‌عقیده خواهید شد که:


اگر چه تست DISC کاملاً هم بیهوده و بی‌خاصیت نیست، اما جنبهٔ تجاری آن بسیار پررنگ‌تر از جنبهٔ علمی آن است و بخش بزرگی از طرفدارانش کسانی هستند که یا از اجرای آزمون دیسک یا از آموزش دیسک کسب درآمد می‌کنند و همین باعث شده سوگیری مثبتی نسبت به آن داشته باشند.


تست دیسک


آن‌چه در ادامه می‌خوانید:


تست دیسک به زبان ساده

تاریخچه آزمون دیسک

نمونه پرسشنامه آزمون دیسک

جایگزین تست دیسک: مدل پنج عاملی در شخصیت شناسی

تست دیسک به زبان ساده در چند جمله

ما در ادامهٔ این درس بیشتر دربارهٔ آزمون دیسک حرف می‌زنیم. اما فعلاً برای این‌که یک تصور اولیه از تست DISC داشته باشید، آن را در حد چند جمله معرفی می‌کنیم (طبعاً به شکل غیردقیق و سطحی).


تست دیسک که گاهی از آن با عنوان تست خودشناسی DISC یا تست شخصیت شناسی DISC هم نام می‌برند، ابزاری است که از چهار مولفه برای توصیف رفتار انسان‌ها استفاده می‌کند. این چهار مولفه با حروف D و I و S و C آغاز می‌شوند و به همین علت آن را تست DISC می‌نامند:


Dominance | برتری طلبی یا تسلط گرا بودن

Influence | تأثیرگذار و متقاعدکننده

Steadiness | باثبات بودن

Compliance | تطابق و تبعیت

دربارهٔ مولفه‌ها و تحلیل تست دیسک در ادامهٔ همین درس بیشتر و دقیق‌تر صحبت خواهیم کرد. اما فعلاً در همین حد به خاطر داشته باشید که مدل دیسک چهار سبک رفتاری تعریف می‌کند و می‌کوشد هر فرد را در یکی از این چهار دسته بگنجاند. البته که معمولاً هنگام ارائهٔ نتایج آزمون دیسک به دو نکته هم اشاره می‌شود:


نکتهٔ اول  این‌که انسان‌ها معمولاً یک سبک غالب دارند؛ یعنی یکی از این چهار ویژگی در آن‌ها پررنگ‌تر است. اما این به آن معنا نیست که الگوهای رفتاری دیگر در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.


نکتهٔ دومی هم که تأکید می‌شود این است که گاهی شدت یکی از چهار مولفه آن‌قدر زیاد نیست که به تنهایی بتواند در توصیف یک فرد به کار گرفته شود. مثلاً کسی که ویژگی Dominance دارد، ممکن است از ویژگی Influence هم تقریباً در همان حد بهره‌مند باشد. در چنین حالتی او را با ترکیب دو ویژگی توصیف می‌کنند:


Di با D شروع شده؛ یعنی ویژگی Dominance پررنگ‌ترین بوده، اما Influence هم آن‌قدر پررنگ بوده که نشود از آن صرف‌نظر کرد

iD با i شروع شده؛ یعنی ویژگی Influence پررنگ‌ترین بوده، اما Dominance هم آن‌قدر جدی بوده که نمی‌شده از آن صرف‌نظر کرد

نمونه نتایج آزمون دیسک را می‌توانید به سادگی در وب بیابید. تصویر زیر بخشی از یک گزارش تحلیل تست دیسک را نشان می‌دهد (دانلود فایل PDF نمونه تحلیل تست دیسک):


نمونه گزارش کامل تست دیسک که رایگان در یک ساعت ارائه شده


همان‌طور که در این نمونه تحلیل مشاهده می‌کنید، فردی که در آزمون شرکت کرده، بر اساس گزارش تست ارائه شده در محدودهٔ i (یعنی Influence) قرار دارد. به عبارت دیگر به شکل کاملاً شفاف و مشخص، ویژگی Influence بر سایر ویژگی‌های او برتری دارد. البته معمولاً تفسیر تست دیسک جزئیات بسیار بیشتری هم در اختیار فرد قرار می‌دهد که در همین درس دربارهٔ آن‌ها حرف خواهیم زد.


پس از این مقدمه و توضیح مختصر می‌توانیم وارد بحث‌های جدی‌تر شویم. ابتدا از تاریخچه تست دیسک حرف می‌زنیم و نمونه پرسشنامه تست دیسک را می‌بینیم. سپس به سراغ شرح دقیق‌تر معنای هر یک از چهار مولفهٔ D و I و S و C خواهیم رفت.


در ادامه توضیح می‌دهیم که تست شخصیت شناسی دیسک واقعاً یک تست شخصیتی است؟ یا بیشتر با رفتارشناسی کار دارد. سپس تفاوت دو مدل تست DISC و DiSC را توضیح داده و به به سراغ اعتبار تست دیسک و پایایی و روایی آن خواهیم رفت.


البته سه مورد آخر را برای ارزیابان درس‌های خودشناسی و شخصیت‌شناسی در نظر گرفته‌ایم (فهرست ارزیاب‌ها).


تاریخچه آزمون دیسک

پایهٔ اولیهٔ تست دیسک را معمولاً به کتاب هیجانات انسانهای معمولی یا Emotions of Normal People نسبت می‌دهند. این کتاب را ویلیام مولتون مارستون (William Moulton Marston) در سال ۱۹۲۸ نوشته و منتشر کرده است (مارستون در سال ۱۸۹۳ به دنیا آمد و در سال ۱۹۴۷ درگذشت).


تست دیسک


البته بعداً در ادامهٔ همین درس خواهیم گفت که نسبت دادن تست دیسک به کتاب ویلیام مارستون کار دقیقی نیست. نه فقط به این علت که مارستون به آزمونی شبیه دیسک اشاره نکرده، بلکه از این رو که اساساً بحث مارستون چیز دیگری بوده است و به تیپ‌شناسی و شخصیت‌شناسی ربط نداشته است.


شاید مناسب‌تر باشد تاریخ شکل‌گیری نمونه‌های اولیهٔ تست دیسک را سال ۱۹۵۶ در نظر بگیریم؛‌ زمانی که والتر کلارک در یک مقاله روشی را برای استخدام پرسنل در صنعت پیشنهاد کرده و جزئیات آن را بررسی کرد. روشی که به نام Activity Vector Analysis شناخته می‌شود (+/+).


ایدهٔ کلارک جالب بود. او ۸۱ کلمه را به داوطلبان استخدام نشان می‌داد و از آن‌ها می‌خواست بگویند کدام کلمه‌ها می‌تواند آن‌ها را بهتر توصیف کنند. هم‌چنین می‌پرسید آیا در میان این کلمه‌ها مواردی بوده که دوستان و آشنایان و همکاران، عیناً آن کلمه را در مورد شما به کار برده باشند؟


احتمالاً علاقه دارید برخی از کلمه‌های آزمون استخدامی کلارک را بدانید:


عصبی اهل بحث کله‌شق

تحسین‌برانگیز برتری طلب اهل تساهل

نرم‌خو ذهن باز جذاب

ملیح با اراده همراه و هماهنگ

مهربان خوشایند خدا ترس

کلارک این کار را به شکل کاملاً دقیق و علمی انجام داد و ضعف‌ها و خطاها و محدودیت‌های روش شخصیت شناسی خود را هم با وسواس خوبی استخراج و اعلام کرد. او با تکیه بر نتایج مطالعات خود می‌گفت اگر می‌خواهید بر اساس صفات شخصیتی در مورد استخدام افراد تصمیم بگیرید، چهار دسته صفت را مورد توجه قرار دهید:


تهاجمی بودن (Aggressiveness)

میل به تعاملات اجتماعی (Sociable)

ثبات (Stability)

اهل اجتناب بودن (Avoidant)

همان‌طور که می‌بینید، هنوز این چهار کلمه به شکلی نیستند که مخفف آن‌ها DISC باشد. با وجودی که در تاریخچه تست DISC معمولاً روی نام مارستون و کلارک تأکید می‌شود، اما نباید کارهای جان گایر (John Geier) در دههٔ هفتاد میلادی را فراموش کنیم (+). نام‌گذاری‌ها در زمان او تغییر کرد و اگر تلاش‌ها و فعالیت‌ها – و البته شوق زیادش به کسب سود – نبود، ممکن بود امروز نامی از دیسک باقی نمانده باشد. در گزارش‌های گایر چهار کلمه‌ٔ دیگر را می‌بینید. همان کلماتی که مخفف آن‌ها کلمهٔ DISC را ساخته است:


Dominance یا برتری طلبی

Influence یا تأثیرگذاری

Steadiness یا ثبات

Conscientiousness یا وظیفه گرا

البته گایر بیشتر از اصطلاح PPS (مخفف Personality Profile System) استفاده می‌کرد (دانلود فایل PDF تحلیل تست دیسک – مدل جان گایر).


پرسشنامه DISC پس از آن هم به تدریج تغییر و تحولاتی را تجربه کرد و موسسات مختلف، نسخه‌های متفاوتی از آن را ارائه کردند. این نسخه‌های متنوع از طریق سایت‌های مختلفی مانند onlinediscprofile و discinsights و everythingdisc فروخته می‌شوند.


افزایش تنوع نسخه‌های مختلف تست دیسک در دو دههٔ اخیر شگفت‌انگیز بوده است. در برخی نسخه‌های دیسک می‌بینید که به جای Dominance از اصطلاح Drive استفاده می‌شود. یا مثلاً به جای Influence ترجیح داده‌اند Inspire را به کار ببرند. واژهٔ Steadiness هم مورد توافق همه نیست و برخی از واژه‌های Stability یا Submission استفاده می‌کنند. همین موضوع در مورد Conscientiousness هم وجود دارد و در تست‌های موسسات مختلف واژه‌های دیگری مانند Compliance و Correctness و Caution را می‌بینید.


در حدی که – با اندکی اغراق – می‌شود گفت هر زمان چهار کلمه‌ به ذهن‌تان رسید که مخفف آن‌ها DISC می‌شد، می‌توانید مدعی باشید که نسخهٔ جدیدی از تست دیسک طراحی کرده‌اید.


امروزه بسیاری از آزمون‌های دیسک به ۴ پارامتر محدود نمی‌شوند و تا ۱۵ و حتی گاهی تا ۱۶۰ پارامتر مختلف را در مورد یک فرد استخراج می‌کنند.


از نظر قلمرو کاربرد هم اتفاق مشابهی افتاده و کاربرد تست دیسک دیگر به استخدام و مدیریت منابع انسانی و فهرستی که در ابتدای درس آوردیم محدود نیست. اگر کمی در وب و شبکه های اجتماعی جستجو کنید با کسانی مواجه می‌شوید که حتی تست دیسک ازدواج را هم اجرا می‌کنند.


نمونه پرسشنامه آزمون دیسک (تست دیسک)

افراد و موسسات مختلف، آزمون دیسک را به شکل‌های متفاوتی اجرا می‌کنند و یک پرسشنامه استاندارد دیسک که همهٔ دنیا آن را بشناسند و قبول داشته باشند وجود ندارد. حتی نحوهٔ اجرای تست دیسک هم متنوع است.


در برخی نسخه‌ها صفت‌هایی پیش روی شما قرار داده می‌شود و باید بگویید که هر یک از آن صفت‌ها به شما شبیه است یا نیست.


در برخی دیگر از نسخه‌ها از روش Forced Choice استفاده می‌شود. به این معنا که چند سوال پیش روی شما قرار می‌دهند و در هر سوال، چهار صفت (یا مجموعه صفت) مختلف به شما نشان می‌دهند و می‌گویند یکی از آن‌ها را که به شما نزدیک‌تر است انتخاب کنید (و در واقع بقیه را کنار بگذارید).


گاهی هم از روش امتیازدهی (اصطلاحاً مقیاس لیکِرت) استفاده می‌شود. یعنی صفت‌های مختلف را می‌بینید و باید به هر صفت در خودتان امتیاز بدهید (مثلاً از یک تا پنج یا از یک تا هفت).


اگر به سراغ تست دیسک آنلاین بروید ممکن است با روش‌های پیچیده‌تری هم روبه‌رو شوید. از جمله این‌که تست به روش تطبیق‌پذیر (Adaptive) اجرا شود. به این معنی که فهرست سوال‌ها و ترتیب آن‌ها ثابت نیست. هر بار که یک سوال را پاسخ می‌دهید، سوال بعدی بر اساس پاسخ قبلی شما مشخص می‌شود و تست به پیش می‌رود.


از آن جا که ما تست دیسک را – با توضیحاتی که در ادامه گفته خواهد شد – غیرعلمی و غیرمعتبر می‌دانیم، قصد نداریم جزئیات روش اجرای تست را بنویسیم تا نقشی در فراگیر شدن این تست تجاری و غیرمعتبر ایفا نکرده باشیم.


اما کلیات روش اجرا را شرح می‌دهیم که با فضای تست دیسک آشنا شوید.


یکی از روش‌های اجرای تست دیسک، رویکرد ۲۴ سوالی است. به این معنا که ۲۴ پرسش در برابر شما قرار می‌گیرد و هر پرسش شامل ۴ مجموعه صفت است.


در هر پرسش (یعنی دستهٔ چهارتایی) شما باید یکی از دسته‌ها را که فکر می‌کنید بیشتر به شما شباهت دارد با حرف M یا  علامت‌گذاری کنید. M حرف اول Most است و به این معناست که شما می‌گویید که این صفات از سه دستهٔ دیگر بیشتر به من شبیه است.


در همین دستهٔ چهارتایی باید یک مجموعه را هم با L یا  علامت‌گذاری کنید. L حرف اول Least است و به این معناست که می‌گویید این صفات کمتر از سه دستهٔ دیگر به من شبیه است. طبیعتاً دو گزینه هم علامت‌گذاری نمی‌شوند (نه کاملاً شبیه هستند و نه کاملاً نامشابه).


بعد از این‌که هر ۲۴ سوال را به این شیوه پاسخ دادید، تحلیل تست دیسک بر اساس پاسخ‌هایتان انجام می‌شود و نتیجه را اعلام می‌کنند.


برای دانلود سوالات تست DISC در قالب یک فایل PDF کافی است روی تصویر زیر کلیک کنید (+):


تست دیسک - آزمون دیسک - پرسشنامه دیسک - فایل PDF


اگر چه نسخه‌های پولی و گران‌قیمت تست دیسک تا ۵۰۰ دلار هم وجود دارد، اما اگر آشنایی اولیه‌ای با زبان انگلیسی دارید، می‌توانید در حد ارضای کنجکاوی به سایت ۱۲۳test سر بزنید و از تست دیسک رایگان آنلاین این سایت استفاده کنید (این سایت یک مجموعه‌ی گسترده‌‌ی تست روانشناسی شخصیت آنلاین را ارائه می‌دهد).


 بخش تکمیلی برای ارزیاب‌های خودشناسی و شخصیت‌شناسی

فهرست مباحث تکمیلی برای ارزیاب‌ها:


شرح معنای دقیق‌تر هر یک از چهار مولفهٔ D و I و S و C

تست شخصیت شناسی دیسک یا تست رفتارشناسی دیسک؟ کدام درست است؟

تفاوت دو مدل تست DISC و DiSC

اعتبار تست دیسک و پایایی و روایی آن

نقدهایی که به تست دیسک وجود دارد

این مباحث تکمیلی برای کسانی نمایش داده می‌شود که ارزیاب درس‌های خودشناسی و شخصیت‌شناسی باشند. ویژگی‌های ارزیاب‌ها را می‌توانید در اتاق خبر خودشناسی و شخصیت‌شناسی بخوانید. هم‌چنین شاید بخواهید بدانید که چرا برخی مطالب صرفاً برای ارزیاب‌ها نمایش داده می‌شوند؟


ضمناً اگر در درس‌های مختلف تمرین انجام داده‌‌اید و در بحث‌ها مشارکت داشته‌اید، می‌توانید در صفحه پروفایل خود ببینید که ارزیاب چه درس‌هایی هستید.


جایگزین تست دیسک: مدل پنج عاملی شخصیت

با توجه به توضیحات بالا احتمالاً بهتر درک می‌کنید که چرا متمم به سراغ تست دیسک نرفته و تحلیل تست دیسک و امتیازدهی پرسشنامه دیسک را آموزش نمی‌دهد.


البته که هیچ ابزاری کامل نیست و هر ابزار روانشناسی نقص‌ها و ضعف‌های خود را دارد. اما مشکل تست دیسک فراتر از این‌هاست و جامعهٔ دانشگاهی سال‌هاست پذیرفته که به این ابزار تجاری و کاملاً غیرعلمی نزدیک نشود.


ما هم بر این اساس تصمیم‌ گرفتیم برای کسانی که رویکرد لکسیکال به شخصیت شناسی را می‌پسندند، مدل پنج عاملی شخصیت را آموزش دهیم و به شما هم توصیه می‌کنیم اگر به تست دیسک علاقه‌مند شده‌اید یا سبک آن را پسندیده‌اید، به جای استفاده از این ابزار غیرعلمی و سودجویانه، وقت خود را برای آشنایی با مدل پنج عاملی شخصیت صرف کنید که اعتبار بسیار بیشتری دارد و چند دهه مطالعه و تحقیق و پشتوانهٔ علمی هم از آن حمایت می‌کند:


مدل پنج عاملی شخصیت

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.


شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.


ثبت‌نام به عنوان کاربر آزاد متمم

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:


  فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم


از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:


دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی


فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت


تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس


چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی


خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر


اطلاعات بیشتر | ثبت‌نام ویژه

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:


نظرات و تجربه‌ی اعضای متمم

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  


     برخی از دوستان متممی که به این درس علاقه مندند:    مهرشاد متین فر ، حمیده رزم ارا ، سمیرا کرمی ، احمد عباسی ، آرزو اسماعیل زاده


ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری خودشناسی به شما پیشنهاد می‌کند:


خودشناسی – ویژگی‌های خودمان را بهتر بشناسیم

تعریف درونگرایی چیست؟ افراد درونگرا چه ویژگی هایی دارند؟

نحوه برخورد و رفتار با افراد درونگرا

خجالتی بودن چیست و چه تفاوتی با درونگرایی دارد؟

پرسشنامه سنجش خجالتی بودن و کمرویی

ریشه های حس خجالت و کمرویی در جمع

نقش خانواده و مدرسه در تقویت یا درمان خجالتی بودن کودکان

خودشیفتگی چیست؟ آیا من خودشیفته هستم؟

آدم صبح هستید یا آدم شب؟

توهم پایان تاریخ | آیا ما به آخر خط تغییر و تحول رسیده‌ایم؟

مرکز کنترل درونی یا مرکز کنترل بیرونی؟ (+ پرسشنامه منبع کنترل)

مهرطلبی چیست؟ ویژگی های افراد مهرطلب و پرسشنامه مهرطلبی

رهایی از مهرطلبی | برنامه ۲۱ روزه پیشنهادی هریت بریکر (هفته اول)

رهایی از مهرطلبی | برنامه ۲۱ روزه پیشنهادی هریت بریکر (هفته دوم)

رهایی از مهرطلبی | برنامه ۲۱ روزه پیشنهادی هریت بریکر (هفته سوم)

کنترل رابطه در دست کیست؟

پرسشنامه کمال طلبی و تفکیک کمال طلبی مثبت و منفی

کمال طلبی چیست؟ کمال طلب بودن با کمال گرایی چه تفاوتی دارد؟

کمال طلبی و عوارض منفی آن در زندگی

افسردگی چیست؟ نشانه ها و علائم افسردگی چه هستند؟

سوالهایی برای خودشناسی و شناخت بیشتر خودمان

معنی تکانش چیست؟ رفتارهای تکانشی چه هستند؟

DSM یا راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی چیست؟

شناخت محدودیتهای انسان | نقطه آغاز خردمندی

امید به زندگی | آیا به مرگ فکر می‌کنید؟

اختلال اضطراب اجتماعی چیست؟ (فوبیای اجتماعی یا جمعیت هراسی)

سایکوپات کیست؟ اختلال شخصیت ضد اجتماعی چه ویژگی هایی دارد؟

چقدر ساده به دیگران اعتماد می‌کنید؟ | پرسشنامه تمایل به اعتماد

تست دیسک چیست؟ | دانلود پرسشنامه تست DiSC + آنالیز آزمون دیسک

تعریف اعتیاد چیست؟ چه کسانی معتاد محسوب می‌شوند؟

چپ مغزی و راست مغزی | داستان نیمکره فعال مغز

تعریف ریسک پذیری چیست؟ آیا شما یک فرد ریسک پذیر هستید؟

اشتباهات تکراری زندگی | تکرار اشتباه یک اتفاق ساده نیست

اعتیاد به اینترنت چیست؟ | تعریف و پرسشنامه اعتیاد به اینترنت

تعریف وراثت پذیری چیست؟ بحث وراثت در شخصیت تا چه حد جدی است؟

خودنظارتی چیست؟ آیا شما هم یک آفتاب‌پرست اجتماعی هستید؟

آلبرت الیس

آرون بک | شناخت درمانی، خطاهای شناختی و طرحواره‌ها

درمان شناختی رفتاری یا CBT چیست؟

تکنیک ABC | روشی برای برخورد آگاهانه‌تر با افکار منفی و ناکارآمد

کتاب از حال بد به حال خوب (شناخت درمانی) | دیوید برنز

کتاب شناخت بیماری های روانی | معرفی انواع اختلال‌ها و بیماری های روانی

دیل آرچر – متفاوت بودن بهتر از نرمال بودن است

معرفی کتاب | زندگی خود را دوباره بیافرینید | جفری یانگ

گفتگو درباره روانشناسی | پادکست انجمن روانشناسی آمریکا

اتاق خبر | درس‌های خودشناسی و شخصیت‌شناسی

چند مطلب پیشنهادی از متمم:

شخصیت شناسی در متمم

شخصیت شناسی (روانشناسی شخصیت)

خودشناسی و دیگرشناسی

خودشناسی – ویژگی‌های خودمان را بهتر بشناسیم

مقدمه ای بر تعریف نظریه پنج عاملی شخصیت

مدل پنج عاملی شخصیت (Big-5 یا Five Factor Model)

شخصیت شناسی ماه تولد - آیا تاثیر ماه تولد بر شخصیت واقعی است؟

تاثیر ماه تولد بر شخصیت | شخصیت شناسی بر اساس ماه تولد

سری مطالب حوزه خودشناسی

 

banner-header-motamem-mbaفروشگاه فایل صوتی در متممکتابهای روانشناسی در متممbanner-header-motamem-entrepreneurshipbanner-header-motamem-learning-english

false

false

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)



چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟




هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟





آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟


با متمم همراه شوید

آیا می‌دانید که فقط با درج نام کاربری و ایمیل خود می‌توانید به جمع متممی‌ها بپیوندید؟

ثبت‌نام | اطلاعات بیشتر

    

فهرست درس‌های متمم


دوره MBA آنلاین

کسب‌و‌کار دیجیتال

تصمیم گیری

مهارت یادگیری

گیمیفیکیشن

مدیریت بازاریابی

خودشناسی

فروشگاه فایل صوتی

کتابهای مدیریتی

کتابهای روانشناسی

کار تیمی

تفکر سیستمی

مدیریت زمان

ارتباطات و مذاکره

یادگیری زبان انگلیسی

کارآفرینی

روانشناسی پول

تسلط کلامی

۱۶ نظر برای تست دیسک چیست؟ | دانلود پرسشنامه تست DiSC + آنالیز آزمون دیسک

پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث


نویسنده‌ی دیدگاه : گروه متمم


گفته‌اید متمم گفته «بنا به توضیحاتی که ارائه خواهد شد» و در ادامه توضیحی نداده است.


متمم این درس را برای ارزیاب‌ها طراحی کرده و


برای دسترسی به درس و مطالعهٔ آن، لازم بوده است شما ارزیاب درس‌های شخصیت‌شناسی باشید.


یعنی وقتی ارزیاب باشید، همین درس را که باز کنید، توضیحات به شما نمایش داده می‌شود. تأکید ما برای محدود کردن درس برای ارزیاب‌ها از این جهت است که دوستان ابتدا با مبانی روش علمی، اصول اولیهٔ شخصیت‌شناسی و برخی از مفاهیم بنیادین آشنا شده باشند و سپس به درس دسترسی پیدا کنند.


دقیقاً فرق متمم با سایت‌های خبری و تفریحی همین است که آن‌جا وقتی مطلبی را باز می‌کنید، همه چیز را می‌بینید. اما در این‌جا باید مسیر آموزشی خود را طی کرده و تمرین‌های خود را انجام داده باشید و با مفاهیمی مثل پژوهش، تحقیق، مقاله، روش علمی، مفهوم‌پردازی و ... آشنا باشید.


با توجه به این‌که این اولین کامنت شما در متمم است، مشخصاً دسترسی به درس نداشته‌اید و آن‌چه خوانده‌اید صرفاً مقدمهٔ درس بوده است.


 


‌این هم نکتهٔ پنهانی نبوده است. اگر دوباره متن درس را با دقت بخوانید می‌بینید که صریحاً گفته‌ایم «این مباحث تکمیلی برای کسانی نمایش داده می‌شود که ارزیاب درس‌های خودشناسی و شخصیت‌شناسی باشند. ویژگی‌های ارزیاب‌ها را می‌توانید در اتاق خبر خودشناسی و شخصیت‌شناسی بخوانید. هم‌چنین شاید بخواهید بدانید که چرا برخی مطالب صرفاً برای ارزیاب‌ها نمایش داده می‌شوند؟»


بنابراین متأسفانه شما به نقدی پاسخ داده‌اید که آن را نخوانده‌اید.


البته پیش از این هم طی ایمیلی به متمم، به زعم خود مقالاتی را در دفاع از دیسک فرستاده بودید که به شما توضیح دادیم آن‌ها رپورتاژ آگهی هستند و مقاله نیستند (ایمیل شما موجود است و اگر لازم باشد و شما تایید کنید و بفرمایید متن آن را منتشر می‌کنیم. ).


‌‌

در پایان امیدواریم شیوهٔ شما همیشه همین روشی نبوده باشد که در این‌جا به کار بردید. یعنی بدون مطالعهٔ یک مطلب و بدون این که بدانید به چه چیزی پاسخ می‌دهید، صرفاً به بیان مفروضات و محفوظات خود پرداخته باشید.


مجدداً تاکید می‌کنیم که در صورت تایید شما، متمم آماده است متن ایمیلی را که در دفاع از دیسک ارسال کرده و رپورتاژ‌آگهی‌ها را با مقالهٔ Peer-reviewed اشتباه گرفته بودید در پاسخ به کامنت‌تان منتشر کند و پاسخ خود را نیز در ادامهٔ آن بیفزاید.


 


ضمنا‌ً در همین کامنت‌تان هم گفته‌اید به دو «مقاله» لینک می‌دهید اما هیچ‌یک از آن دو «مقاله‌» نبودند. یکی از‌ آن‌ها یک پست وبلاگی در سایت فدراسیون کوچینگ بود و دیگری هم پستی بدون ساختار و استناد و دارای ماهیت تبلیغاتی. که در آن تأکید شده بود بسیاری از آزمون‌های اعتبارسنجی دیسک نتیجهٔ مطلوبی نداشته‌اند و در نهایت گفته بود دیسک را رها کنید و سراغ ابزاری که ما می‌فروشیم (Extended DISC) بیایید. البته که در دفاع از همان محصولی هم که می‌فروخت، مقاله‌ و پژوهش مستقلی ارائه نکرده بود.

وقتی می‌گوییم مقاله، و به یک «مقاله» ارجاع می‌دهیم، منظور پژوهشی است که بر اساس روش علمی انجام شده، با ابسترکت و مرور ادبیات شروع شده و با مفهوم پردازی و متدولوژی ادامه پیدا کند. سپس روش کامل اجرای پژوهش ذکر شده و داده‌ها با شرح دقیق،‌ گزارش شوند. در پایان هم بخش نتیجه‌گیری وجود داشته و در نهایت محدودیت‌های تحقیق گزارش شوند. ضمناً در یک ژورنال معتبر با بررسی همتا، منتشر شده باشد.


 

تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.

.

                 ثبت نام در متمم  

            خرید یا تمدید اشتراک

                 فروشگاه متمم   

ورود به متممثبت نام در متمم

شناسه کاربری

رمز عبور

رمز عبورم را فراموش کرده ام




آخرین کاربران ویژه متمم

ورود پریسا  و mp  و عباس طبسی به جمع کاربران ویژه متمم را خوش‌آمد می‌گوییم

دوستان برتر متممی در دو هفته اخیر

پـوریا‌ پرهیـزکار (۱۲۴ امتیاز)

محمدرضاضامنی (۹۷ امتیاز)

مرضيه رفعتي (۷۷ امتیاز)

هیوا (۷۵ امتیاز)

مهدی م (۶۳ امتیاز)

محدثه فرسادکیا (۶۲ امتیاز)

جوادبشیرپور (۶۰ امتیاز)

بهنام محبوبی (۵۷ امتیاز)

مونا رضایی (۵۶ امتیاز)

بهرادنیکپور (۵۶ امتیاز)

توسعه فردی

دوره MBA و مدیریت کسب و کار

دانلود فایل‌های صوتی رایگان

دیجیتال مارکتینگ

مسیر شغلی

مهارت یادگیری

افزایش عزت نفس

کوچینگ

تفکر سیستمی

کار تیمی

شخصیت شناسی در کار و زندگی

یادگیری زبان انگلیسی

مدیریت زمان و انضباط شخصی

چگونه شاد باشیم

استعدادیابی و پرورش استعدادها

اصول و فنون مذاکره

مدیریت تعارض

سواد دیجیتال و فناوری

تصمیم گیری

مدیریت منابع انسانی

دیجیتال مارکتینگ

تحلیل رفتار متقابل

معرفی کتابهای مدیریتی

معرفی کتابهای روانشناسی

هوش کلامی

استراتژی محتوا

مدل کسب و کار

مدل ذهنی

سئو

آموزش فروش و فروشندگی

کارآفرینی

مهارت ارتباطی

تولید محتوا

مدیریت بازاریابی

برند

مشاوره مدیریت

تفکر استراتژیک

هوش هیجانی

آخرین دیدگاه‌ها

امیر غلام نژاد در هر یک از اینها از کدام سیاره آمده‌اند؟

کبری احدزاده نمین در خوشه بندی چیست و چه تفاوتی با طبقه بندی دارد؟

آرش بابایی در تعریف بودجه ریزی چیست؟ کجا به برنامه ریزی نیاز دارم و کجا به بودجه ریزی؟

زینب رنجی در جنگ با گنجشک‌ها | هزینهٔ نادیده گرفتن پیچیدگی‌های سیستمی

سهیل یزدان پناه در تمرین خودآگاهی هیجانی | نوشتن برای “هیچ‌کس”

داود داودی در کتاب رقابت برای آینده (نوشته گری همل و پراهالاد)

زهراخسروی در فایل صوتی مهارت یادگیری | اهمیت کند کردن سرعت یادگیری

سید علیرضاتفتی در تکنیک های تصمیم گیری | ثبت و مرور تصمیمها

پـوریا‌ پرهیـزکار در رپورتاژ آگهی چیست؟ | یک نمونه رپورتاژ آگهی موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

پـوریا‌ پرهیـزکار در تقلید از زبان بدن طرف مقابل‌ | بررسی تکنیک آینه ای به عنوان ترفند مذاکره

هادی جوهری در به چه چیزی کسب و کار می‌گوییم؟ (تفاوت فرصت طلبی و ایجاد ارزش واقعی)

محدثه درودی در نکته‌ای درباره اصالت

رضا سلیمی در ما خیلی زود به رویدادهای خوب عادت می‌کنیم

مهدی خطیبی در تشخیص مسئله و تعریف مسئله | مسئله یابی گام اول حل مسئله است

بابک داودی در فوبیای تصمیم گیری | ریشه تردید در تصمیم گیری

محسن محسنی نژاد در تعریف سینرژی یا هم افزایی چیست؟ Synergy

چیمن در اولین شغل و توصیه هایی در مورد آن (فایل صوتی)

محسن محسنی نژاد در تمایز (Differentiation) – زبان تخصصی مدیریت استراتژیک

آزاد حلوی در شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) | تفاوت شاخص های عملکردی و عملیاتی

حمیدرضا مازندرانی در معرفی پادکست انگلیسی روانشناسی | مغز پنهان ما | Hidden Brain

سکینه شکفته در آداب مهمانی رفتن و برگزاری مهمانی | اتیکت مهمانی

مرضیه جلالی در هر یک از اینها از کدام سیاره آمده‌اند؟

مرضیه جلالی در هر یک از اینها از کدام سیاره آمده‌اند؟

فاطمه سیاری در انتخاب یک ایده اولیه برای تمرین نوشتن

حمید بخشی در زبان بدن و ارتباط غیرکلامی را با چه هدفی یاد بگیریم؟

هژیرکاتبی در آموزش گزارش نویسی با درک مفهوم “پرسش کلیدی” آغاز می‌شود

امیرحسین قاسم زاده در تعریف منحنی یادگیری چیست و برای ما چه کاربردی دارد؟

عدنان باوی در رویکرد سیستمی در یک جمله | توجه به ترکیب (سنتز)‌ به جای تجزیه (آنالیز)

سیدباقر هاشمی در خلاقیت در مدرسه | نظام آموزشی چگونه خلاقیت را نابود می‌کند؟

ش.کریمی در روایت داستانی و روایت عددی از مدل کسب و کار

تماس با متمم

سوالات متداول دربارهٔ متمم

شرایط استفاده از متمم

قوانین کامنت‌گذاری در متمم

پیشنهاد نگارشی درباره‌ی دیدگاهها

درباره متمم

نظرات دوستان متممی

روشهای نادرست متمم‌خوانی

رادیو متمم

با متمم

فروشگاه متمم

خرید یا تمدید اشتراک

دوره MBA

درسهای توسعه فردی

نقشه یادگیری

© ۱۳۹۲-۱۴۰۲ تمام حقوق این سایت به گروه متمم به سرپرستی محمدرضا شعبانعلی تعلق دارد.



نقل مطالب متمم به هر شیوه و با هر عنوان، تخلف محسوب شده و متخلفین بر اساس قوانین جاری کشور مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.


پاسخ وبلاگ وحیدمی به سایت متمم :


ببین دوست عزیز ، این قانون من درآوردی که در بالا آورده ای برخلاف زکات علم و نشر علم است و مصداق بارز انحصارطلبی و ظلم و تک خوری می باشد . لذا من عمدا مطالب تو را نقل و بازنشر کردم تا به تو و سایر سایتها یادبدهم که بجای تک خوری و انحصارطلبی و تکرار قانون من درآوردی کپی رایت بین الملل ، زکات علم خود را بپردازید

بنابراین من هرگز از شکایت تو و سایر سایتها و پیگرد قانونی نمی ترسم . حالا برو و از دست من به دادگاه شکایت کن . 


فقط یادت باشد که من لینک این مطلب را که در سایت تو آمده است اینجا قرار داده ام . بنابراین نقل مطالب در صورتیکه همراه با لینک به منبع اصلی باشد از نظر شرعی و قانونی جرم محسوب نمی شود دوست عزیز!!!


لینک کل این مطلب سایت متمم به صفحه ی مربوطه در جهت احترام به قانون من درآوردی کپی رایت بین المللی :


تست دیسک چیست؟ | دانلود پرسشنامه تست DiSC + آنالیز آزمون دیسک | متمم (motamem.org)


آدرس سایت متمم :


متمم یعنی محل توسعه مهارتهای من 


متمم | محل توسعه مهارتهای من (motamem.org)





آدرس سایت مستر دیسک :


سایت مستردیسک یک سایت کلاهبردار است که بابت تست دیسک از شما پول هنگفت می گیرد و شما را فریب می دهد . هرگز به سایت مستردیسک و سایت ای سنج و سایر سایتهای روانشناسی که بابت هرنوع تست خصوصا تست دیسک از شما پول می گیرند پول ندهید! التماس تفکر برای کاربران ساده لوح که بابت هر آت و آشغال از جمله تست هوش و تست شخصیت شناسی و تست رفتار شناسی به روانشناس های کلاهبردار پول می دهند و به خودشان و هوش و عقل و شخصیت و رفتار خودشان شک دارند!!


هرکس عقل داشته باشد از خودش تست هوش و تست شخصیت شناسی و تست رفتار شناسی خصوصا تست دیسک ، نمی گیرد و پول زبان بسته را به این شیادان کلاهبردار نمی دهد . حالا خود دانید . 


لینک مربوط به کلاهبرداری سایت مستردیسک از کاربرهای ساده لوح ایرانی :


مستردیسک | مرجع رفتارشناسی با مدل DISC (دیسک) در ایران (mrdisc.ir)






کپی برداری غیرقانونی  مطالب  صفحه ی اصلی سایت کلاهبردار مستر دیسک 

توسط وبلاگ وحیدمی :


Skip to content

مستردیسک

جستجو برای:

جستجو…


حساب کاربری من

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

دوره‌های حرفه‌ای

آموزش‌های رایگان

آموزش DISC

آموزش شخصیت شناسی

زندگی رنگی

درباره من

سفیران دیسک

دیسک TV

رادیو دیسک

تست دیسک


تا این لحظه


۹۰,۴۳۹ نفر

با آموزش‌های مستردیسک با دنیای DISC آشنا شدن...

منم میخوام دنیامو رنگی کنم

سلام 

به سایت مستردیسک خوش اومدی 🙂


اینجا با آموزش مدل DISC بهت کمک میکنم که خودتو بهتر بشناسی و همینطور با شناخت بهتر دیگران، یه زندگی شاد داشته باشی و توی کسب‌وکارت موفق تر بشی


میخوام بیشتر راجع به DISC بدونم



با تست دیسک، خودت رو بهتر بشناس

بیا فالت بگیروم 🙂


اگه تاحالا از تست دیسک استفاده نکردی، بهت پیشنهاد میکنم حداقل یک بار از این تست استفاده کنی تا از نتایج دقیقش شگفت زده بشی


مشاهده و انجام تست دیسک

آخرین مقالات آموزشی

مشاغل مناسب افراد برونگرا

بهترین مشاغل مناسب افراد برونگرا با درآمد بالا

پیدا کردن شغل مناسب هر فرد شاید یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگیش باشه، در این مقاله از منظر برونگرایی به این شغل نگاه خواهیم کرد و به معرفی مشاغل مناسب برای یک برونگرا خواهیم پرداخت.


دیدن ادامه این مقاله >>

۱۰ تیر, ۱۴۰۲  بدون دیدگاه


معرفی مشاغل مناسب افراد درونگرا در ایران

اگر یک برونگرا در جایگاه یک درونگرا باشه و یا بلعکس قطعا هم اون فرد اذیت میشه و هم بهره‌وری کافی رو نخواهد داشت. پس راهکار پیدا کردن یک شغل خوب، شناخت مشاغل مناسب برای هر الگوی رفتاری هست…


دیدن ادامه این مقاله >>

۸ مرداد, ۱۴۰۱  ۴ دیدگاه


شخصیت شناسی از روی چهره افراد از دید علم

شناخت شخصیت افراد از روی صورت و چهره شون چقدر قایل اعتماد هست؟ چهره شناسی یک موضوع کاملا غیر علمی هست یا یک علم عجیب و اسرارآمیر؟


دیدن ادامه این مقاله >>

۱۷ فروردین, ۱۴۰۱  بدون دیدگاه

دیدن سایر مقالات

آخرین ویدئوهای دیسک TV


مدل DISC دقیقه چیه؟

دیسک یک مدل رفتارشناسی بین‌المللی هست که انسان‌های روی کره زمین رو به ۴ گروه قرمزها، زردها، سبزها و آبی‌ها دسته بندی کرده و معتقده که این ۴ گروه تفاوت‌های زیادی با همدیگه دارن.



این هفته یا هشت ؟!

یکی از دلایل مشکلات جوامع‌ها تفاوت در زاویه دید افراد نسبت به یک موضوع مشخص هست. در انی ویدئو تفاوت در زاویه دید رو با یک مثال کامل توضیح دادم.



یک داستان جذاب از یک دختر i

یک روز سر یکی از کلاس‌ها از دانشجوها پرسیدم که بهترین هدیه‌ای که تا حالا گرفتید چی بوده و همینطور همه گفتن تا رسید به یک خانم که الگوی رفتاری I داشت و گفت که…


مشاهده دیسک TV

برخی از سفیران دیسک


معصوم بیگم طباطبایی

"بعد از یادگیری دیسک انگار که دوباره از مادر متولد شدم. از همه مردم از هر قشر و سوادی خواهش میکنم که حتما با یادگیری دیسک به خودشون و بقیه کمک کنن"



طاهره حاجی‌حسینی

"به قول خود استاد آل‌طه، دوره آموزشی دیسک حلقه گمشده تمام آموزش‌هایی هست که تا به الان دیدیم. بعد از دوره متوجه میشیم که خیلی از مشکلاتی که داریم قابل حل شدنه..."


منیر طهرانی‌پور

"من اتفاقی با دیسک آشنا شدم، تنها کلاسی بود که بعد از تموم شدنش به شدت ناراحت شدم و دوست داشتم اون رو به همه معرفی کنم. بعد از کلاس دیسک هیچکس اون آدم سابق نیست"


سایر سفیران دیسک


سید رضا آل‌طه  (مستردیسک)


۱۹ سال سابق تدریس و آموزش (حدود ۱۹۰,۰۰۰ نفر ساعت)

۸ سال سابقه سخنرانی و تدریس تخصصی رفتارشناسی با الگو DISC 

مدیرعامل مجموعه مدیر‌برتر و خالق مستردیسک

مشاور بیش از ۱۹۰ مجموعه تجاری

عضو انجمن علمی بازاریابی ایران

رئیس شورای راهبری مدرسه موفقیت

دریافت گواهینامه خلاقیت و نوآوری از از مدرسه تجاری codrington

عضو کنسرسیوم برگزارکنندگان مجامع تخصصی

عضو هیئت مدیره تعاونی همایش گستران خراسان

مدیر گروه اینترنتی فعالان کسب‌وکار آنلاین

دریافت گواهینامه مدیریت ارتباط با مشتری از آکادمی BRS

زندگی نامه من + رزومه

برندهایی که افتخار همکاری با آنان را داشتم

شهرآرا

فرودگاه شهید هاشمی نژاد

روزنامه خراسان

دانشگاه فردوسی مشهد

بیمه کارآفرین

رایتل

پلیس فتا

همراه اول

بادران

شهرداری مشهد

بیمه رازی

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

زر ماکارون

ایستک

خبرفوری

رهپویان

آستان قدس رضوی

پطروس

بیمه پاسارگاد

بیز

و ۵۶۰ برند دیگر ...

راه‌های ارتباطی با ما

آدرس دفتر:

مشهد – خیابان قرنی – قرنی 21 – برج جاودان – طبقه پنجم


  info@mrdisc.ir

  09393937711


سایر صفحات سایت

تماس با من

تیم مستردیسک

سوالات متداول

نحوه مشاهده دوره‌ها

شرایط استفاده

حریم خصوصی


مورد اعتماد شما هستیم :)



 


اینستاگرام مستردیسک


هیچ کدوم از مطالب اینستاگرام تو سایتمون نیست!




© تمامی حقوق مادی و معنوی وبسایت متعلق به مجموعه مستردیسک است





+

+


سوال : چرا روانشناسی یک شبه علم و کلاهبرداری است؟


جواب : زیرا حتی سایتهای به اصطلاح افشاگر و حقیقت جو و علمی نیز بطورغیرمستقیم و با ترفندها و شگردهای روانشناختی شما را فریب می دهند و پس از اینکه تست های روانشناختی از جمله تست هوش و تست شخصیت شناسی و تست رفتارشناسی را بی اعتبار کردند خودشان به روشهای جدید  از شما کلاهبرداری  و جاسوسی می نمایند تا به این روش ، رقیب را از میدان کلاهبرداری و جاسوسی به در کنند و یکه تاز باشند .


 حکایت کلاهبرداری شیک و مجلسی و مدرن سایت متمم از کاربرهای ساده لوح تحت عنوان افشاگری علیه تست دیسک و سایر تستهای روانشناسی .



سوال : با این حساب ، به چه کسی باید اعتماد کنیم ؟؟ 


جواب : فقط به خدا اعتماد کن . به هیچکس حتی به خودت اعتماد نکن . 


به جای اعتماد به نفس ،  از اعتماد به خدا  استفاده کن . زیرا  خدا خودش تو را هدایت می کند و راه را از بیراهه جدا می کند و نشان می دهد و در تردیدهای زندگی،  تو را تنها نمی گذارد و از تو پول نمی گیرد و بر سر تو شیره نمی مالد و هرگز تو را گول نمی زند و از تو جاسوسی نمی کند و هرگز چیزی تحت عنوان قانون حق تکثیر و کپی رایت را بر تو تحمیل نمی نماید و بابت بازنشر علم خودش توسط  تو ، از تو به دادگاه شکایت نمی کند  و تو را هرگز تهدید نمی کند و مورد پیگرد قانونی قرار نمی دهد و  دقیقا به تو می گوید که راه حل مشکلات در کجا می باشد و تو را از روانشناس و روانپزشک بی نیاز می کند . 


فقط به خدا اعتماد کن . 


والسلام 


+


تاریخ آپدیت و بروزرسانی :


جمعه 27 مرداد سال 1402 خورشیدی



عنوان و آدرس آخرین پست وبلاگ وحیدمی و ارجاع به آرشیو کامل وبلاگ :


عنوان پست:


آرشیو 



https://vahidmy.blog.ir/archive/



 




  • ۰۲/۰۱/۱۲
  • vahidmy

DISC

DISC TEST

IQ

IQ Test

MBTI

MBTI TEST

NEO

NEO Test

Test

esanj.ir

motamem.org

mrdisc.ir

psychology

آدم باهوش و با شخصیت از خودش تست نمی گیرد

آی کیو

آی کیو یا تحقیر مردم

از نظر روانشناسان تمام مردم روانپریش هستند

اعتماد به خدا

اعتماد به خود

اعتماد به نفس

افسانه ای به نام تست شخصیت شناسی

افشاگری سایت متمم علیه تست دیسک و سایتهای روانشناسی

انسان عاقل از خودش تست هوش یا تست شخصیت یا رفتار نمی گیرد

اگر کسی سلامت روان داشته باشد به روانشناس نیاز ندارد

ای سنج

تست دیسک

تست دیسک یک ابزار کلاهبرداری است

تست رفتار شناسی دیسک یک کلاهبرداری محض است

تست رفتارشناسی دیسک فاقد بار علمی است

تست شخصیت

تست شخصیت شناسی ام بی تی آی

تست شخصیت شناسی نئو

تست شخصیت شناسی یا توهین به شعور مردم

تست نیمکره مغز

تست هوش

تست هوش ریون

تست هوش و تست شخصیت شناسی و تست رفتارشناسی کلاهبرداری محسوب می شوند

تست هوش چند عاملی

تست هوش گاردنر

تست و تایپ

تست چپ مغز و راست مغز

تفسیر تست شخصیت شناسی یا اهانت به مردم

تمام تست های روانشناختی ابزار کلاهبرداری هستند

توهین به شعور مردم در قالب تستهای روانشناسی

توهین تستهای روانشناسی به شعور مردم

توهین روانشناسان به مردم در قالب تست شخصیت شناسی

دروغی به نام آی کیو

دروغی به نام تست رفتارشناسی

دروغی به نام تست شخصیت شناسی

دروغی به نام تست هوش

دروغی به نام شخصیت شناسی

درونگرا

درونگرایی

درونگرایی اصلا عیب نیست

روانشناسان

روانشناسی

روانشناسی علم نیست

روانپریش

زکات علم نشر علم است

سایت متمم

سایت مستردیسک یک کلاهبردار است

شخصیت

ضد و نقیض در تفسیر تستهای شخصیت شناسی

فروش تست دیسک یک عمل غیرقانونی است

فقط به خدا اعتماد کن

فقط یک احمق از خودش تست شخصیت شناسی می گیرد

فقط یک احمق از خودش تست هوش می گیرد

قانون من درآوردی کپی رایت بین المللی

قانون کپی رایت باید باطل و نسخ شود

قانون کپی رایت دشمن آزادی و بصیرت است

قانون کپی رایت دشمن زکات علم است

قانون کپی رایت علم و دانش را به غل و زنجیر می کشد

لطفا از مطالب وبلاگ وحیدمی کپی برداری نمایید

مبارزه با قانون کپی رایت در جهت ترویج و زکات علم

متمم یعنی محل توسعه مهارتهای من

مستر دیسک

معایب تست شخصیت شناسی ام بی تی آی

معایب تستهای شخصیت شناسی

معایب تستهای هوش

نقل مطالب وبلاگ وحیدمی کاملا مجاز است

هرگز بابت تست ام بی تی آی پول ندهید

هرگز بابت تست دیسک پول ندهید

هرگز بابت تست هوش پول ندهید

هرگز به سایتهای روانشناسی اعتماد نکنید

هرگز به سایتهای روانشناسی پول ندهید

هوش فضایی

هوش و شخصیت دو موجود معنوی و غیرقابل تشخیص هستند

هوش و شخصیت قابل اندازه گیری و تشخیص نیستند

پاسخ وبلاگ وحیدمی به سایت متمم

پشت پرده تست هوش

پشت پرده ی تست دیسک

چرا از علم روانشناسی بیزارم

چرا روانشناسی یک شبه علم و کلاهبرداری است

کاسبی سایتهای کلاهبردار با فروش تستهای روانشناسی

کلاهبرداری روانشناس ها از طریق فروش تست

کلاهبرداری سایت مستر دیسک از کاربرها

کلاهبرداری سایتهای روانشناسی تحت عنوان تست

کلاهبرداری سایتهای روانشناسی تحت عنوان تست و آزمون

کپی برداری از مطالب سایتها برای ترویج زکات علم

کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی کاملا مجاز است