بنام خدا


این خداحافظی ها را جدی نگیرید !!!



دوستان سلام! . من مجددا برگشتم!! . شما دیگه باید اخلاق من رو دونسته باشید من مدام قهر و آشتی می کنم . پس این  خداحافظی ها را جدی نگیرید!!



و اما چند  چیز جدید که این چند روزه  تجربه کردم  یا  خبرش رو توی نت خوندم . هم خبر  بد  و هم خبر خوب : 


اول خبر بد  که با اندوه و تاسف  و  البته خیلی دیر اعلام می کنم:


1- متاسفانه علی انصاریان نیز براثر ابتلا به کرونا  امروز  به رحمت خدا پیوستند . خدا ایشان را رحمت کند . به خانواده ی محترم انصاریان و ملت شریف  ایران تسلیت می گویم . روحش شاد و یادش گرامی باد . 



2 . از طریق یکی از وبلاگهای بیان وارد یک سایت شدم که اسمش الان یادم نیست . در این سایت  ادعا شده بود که در شب تحویل سال یعنی روز اول فرودین سال 1400 هجری شمسی  یک سیارک به قطر  1000 متر و با سرعت 35 کیلومتر بر ثانیه از فاصله ی 2 میلیون کیلومتری زمین عبور خواهد کرد . 

سیارک قبلی  4 کیلومتر قطر داشت و از فاصله ی 6 میلیون کیلومتری رد شد .    این یکی فاصله اش کمتر و قطرش هم کمتر و البته سرعتش بیشتر است . خدا خودش رحم کند . 


(بروزرسانی : این خبر مربوط به عبور سیارک ، متعلق به سایت انجمن نجوم آماتوری ایران است ) .



3- با توجه به وقوع دو خورشیدگرفتگی حلقوی در سال 1398 شمسی و مقارنه ی زحل و مشتری در این سال ،   احتمال اینکه  شاهد اتفاقات خاص باشیم  زیاد است  ( جنگ بین ارمنستان و آذربایجان که مدتی پیش رخ داد از نشانه های ظهور امام زمان (عج)  می باشد ( این جنگ در روایات اهل بیت (ع) بعنوان علامت ظهور  پیش بینی شده است )  .  ظهور نزدیک است  خودمان را  آماده کنیم . ) 


4- من بعد از خداحافظی موقتی از بلاگ بیان  ، از بلاگ اسکای هم خداحافظی کردم زیرا از طریق ویندوز قابل دسترس نبود و با مرورگرهای ویندوز مشکل داشت . از طریق اندروید هم نمی توانستم به نظرات کاربرها جواب بدهم . 



5- در فارسی بلاگ  پس از نوشتن  چند خط  متن  در پست وبلاگم    به محض کلیک روی دکمه ی ذخیره و انتشار با این پیام خطا روبرو  می شدم و از وبلاگ به بیرون پرت می شدم :


(( کاربر عزیز ! لطفا به پنل کاربری خود وارد شوید !!))  


خیلی عجیب بود . خب من به پنل کاربری ام وارد شده بودم و لاگین بودم و یک  مطلب را هم نوشته بودم پس چطوری همچین پیامی را صادر می کرد ؟؟؟



در چت به دوستانم گفتم  تا زمانیکه این باگ  رفع نشود از نوشتن مطلب جدید در فارسی بلاگ خودداری می کنم زیرا این باگ همه ی زحماتم را نابود می کند و بد جوری روی اعصابم راه می رود . 


لذا موقتا از فارسی بلاگ هم خداحافظی کردم .  تاکید می کنم:  موقتا !! 



6- بالاخره با کلی هویز  گرفتن از فارسی بلاگ  با کمک سایتهای معتبر خارجی توانستم به هویت مالک  فارسی بلاگ  پی ببرم و اطلاعاتش را طی یک پست در همان فارسی بلاگ نوشتم و اینجا هم می نویسم :


سیستم وبلاگدهی فارسی بلاگ 


دامنه :  farsiblog.com


نام مالک : اسحاق حیدری سورشجانی 

آدرس : امارات - دوبی - الکرامه  

تلفن تماس : +971 - 1566387

ایمیل :  Lotus.shop20@yahoo.com

کد پستی : 19117


توجه داشته باشید که این اطلاعات در طبقه بندی اسناد دولتی  بعنوان اسناد عادی و عمومی قرار می گیرند و افشای آنها هیچگونه منع قانونی ندارد و برعکس،  وظیفه ی وب مسترها اینست که اطلاعات شبیه به این را در اختیار  کاربران سایت خود قرار دهند تا کاربران بتوانند به انها اعتماد کنند .  


عدم افشای این اطلاعات و پنهانکاری  باعث بی اعتمادی کاربر به  مدیر سایت می شود . آدم احساس می کند  دارد با دیوار حرف می زند و اصلا حس خوبی به ادم دست نمی دهد . شخصا   به این سایتهای بی هویت ( مثل فارسی بلاگ )  که در مقابل درخواست افشای اطلاعات عادی  مقاومت می کنند اعتماد ندارم .  صرفا برای کسب تجربه چند پست نوشتم و یک باگ بزرگ را کشف کردم  و بعد از این اتفاق ، از فارسی بلاگ بیرون آمدم . 


جالب اینکه از  بلاگ اسکای هم هویز گرفتم اما لامصب اطلاعاتش را کاملا مخفی کرده بود . فقط   یک  USA  رو نشان می داد . یعنی احتمالا مالکین بلاگ اسکای در آمریکا  زندگی  می کنند . البته این اطلاعات همگی تقریبی است و نمیشه بهشون استناد کرد . 

با  کلمه ی  abuse  زیاد  برخورد کردم که معنای خوبی ندارد ولی نمی دانم چرا  موقع هویز گرفتن  مدام  این کلمه را نمایش می دهند . اگر کسی می داند لطفا به من بگوید که چرا سایتهای مخصوص هویز   در اطلاعات خود  این کلمه را  نمایش می دهند . 


7- طبق ادعای دانشمندان تنها دلیل غرق شدن کشتی ها  و هواپیماها  در مثلث برمودا  تجمیع سه طوفان سهمگین  و ایجاد موجهای  30 متری و ایجاد یک  گرداب بزرگ می باشد . 

خب سوالی در ذهن مخاطب پیش می آید :   برفرض  که علت غرق شدن کشتی ها یک طوفان یا گرداب بزرگ باشد ،  علت سقوط کردن هواپیماها  چیست ؟؟؟


آیا امواج 30 متری دریا  تا ارتفاع  چند هزار پایی ( حدودا  8000 متری )   بالا می رود و باعث سقوط هواپیما می شود ؟؟؟!!!!


اصلا با عقل جور در نمی آید . علت سقوط هواپیما را  در سایت ننوشته بود .   بعد مالک سایت  ادعا می کرد  راز مثلث برمودا کشف شده است !!!

عجب راز خفنی !!!


تا دیروز می گفتند  تماسهای رادیویی هواپیماها و کشتی ها ناگهانی قطع می شده و  هیچ اثری از لاشه ی هواپیما و کشتی نه روی آب و نه در اعماق اقیانوس اطلس دیده نشده حالا ادعا می کنند  که نه خیر !  هیچ فرکانس رادیویی در مثلث برمودا  دریافت نشده است !!!


کدام حرف این دانشمندان را باید باور کنیم ؟؟؟ شما کدام حرف را باور می کنید ؟؟؟



 

مطلب  آخر :  اگر من به شما می گویم در فلان سرویس وبلاگدهی  وبلاگ نسازید به خاطر امنیت و حریم خصوصی خودتان است و گرنه من که فضول نیستم  و برای هیچکس تعیین تکلیف نکردم  . من فقط نقد کردم و هشدار دادم و گرنه هیچ  پدر کشتگی و دشمنی  با هیچ سرویس وبلاگدهی یا  سایت یا وبلاگ ندارم  .  وظیفه ی من هشدار دادن است  و اینکه به شما بگویم کدام سایت  امن است و کدامیک ناامن . 


شما در هر سرویس وبلاگدهی که دلتان خواست وبلاگ بسازید . به من چه ؟؟  مگه  من فضولم  ؟؟

من فقط هشدار می دم و بعد  رد می شوم . کار من مقایسه و بررسی  است و بعنوان  کسی که با شرکتهای بزرگ مثل مایکروسافت در زمینه ی امنیت همکاری دارد وظیفه دارم امنیت کاربران را تامین کنم  .  


شرعا و قانونا  وظیفه دارم نسبت به خطرات  عضویت در سایتها هشدار بدهم .  این مشکل شخصی من با  سایتها نیست . این نکاتی که در مورد سایتها تا به امروز گفتم واقعیت و تجربه ی شخصی ام بودند و من موظف هستم با اطلاع رسانی  به موقع  امنیت کاربران را  حفظ  کنم .  

من با هیچکس تعارف و شوخی و رودبایستی ندارم و از هیچکس نمی ترسم و اگر ببینم فلان سایت یا شرکت یا وبلاگ  درحال نقض حریم خصوصی کاربرها یا نابودسازی امنیت آنهاست سریع هشدار می دهم  .  


بله شاید خودم عضو همین سایتهای ناامن و جاسوس بشوم ولی دلیل نمی شود که مجیزگوی شان باشم و  البته ترور شخصیتی هم نمی کنم . فقط هشدار امنیتی می دهم . 


بدگویی نمی کنم واقعیت را می گویم . من مامور دولت هستم . طبق قانون موظف هستم تخلفات سایتها را  با صدای بلند  به اطلاع کاربران برسانم .  پس لطفا  در کارم اخلال نکنید .  


من اگر بعنوان یک  منتقد حرفی  می زنم براساس وظیفه ی شرعی و قانونی و براساس مشاهدات و تجربیاتم می باشد .  قصد بدگویی یا تخریب ندارم .  


ضمنا در همین بلاگ بیان دهها وبلاگ ساخته ام پس می دانم چطوری  وبلاگنویسی در بلاگ بیان را بدون پرداخت حتی یک ریال  مدیریت کنم . . 

تجربه ی اینکار را دارم . 


شما فرض کنید من مسعود فراستی هستم.  بله  . من  به هیچکس حتی خودم رحم نمی کنم و انتقاد و اطلاع رسانی می کنم . 


من خیلی واضح گفتم وبلاگم  هک شده و اصلا از ریزش مخاطب نترسیدم ولی شرکت بیان با  اون همه ادعا و عظمت  از ترس ریزش  مخاطب  حاضر نیست هک شدن اش در این چند روز اخیر را به زبان بیاورد . 


حالا خودتان فکر کنید و مقایسه کنید . من صداقت دارم یا شرکت بیان که بابت نفس کشیدن هم از شما پول می گیرد و  اصلا هم پاسخگو نیست ؟؟؟؟

کدامیک از ما صداقت داریم ؟؟؟

من در  همین وبلاگ در پست  قبلی اعتراف کردم که وبلاگم  هک شده است . اصلا هم  از ریزش مخاطب  ترسی به دل نداشتم . 


شر کت بیان و البته سیستم بلاگ این چند روزه آماج حملات مختلف سایبری بود و  هک شده بود  من خودم نیز هک شده بودم .  گفتن  این مسائل یعنی صداقت .  اگر  شرکت بیان صداقت داشت  بدون ترس واقعیت را به شما می گفت و اینقدر از اون به اصطلاح سیستم های امن ضد هکری و دیواره ی آتش اش  حرف نمی زد و پز نمی داد  که   لابد بعدا بابت اون به اصطلاح سپر امنیتی اش (سد)  هزینه ها را افزایش دهد  و بر سر من و شما منت هم بگذارد  . 


شرکت بیان اگر خیلی هنر داره  پست الکترونیکی هد را بعد از  8 سال افتتاح کنه . نمی خواد ادای سوپرمن یا قهرمانان شکست ناپذیر رو دربیاره . 


این چند روز اخیر بیان کلا  پوکیده بود و من اصلا به هیچ طریقی نمی تونستم وارد وبلاگ ام بشوم . اگر این هک نیست پس چیه ؟؟؟



شاید شرکت عریض و طویل بیان که شاعرپیشه هم هست و دستی در ادبیات فاخر ایران دارد و در اشعارش مدام خودنمایی و خودشیفتگی می کند  می ترسد  کل  اون  2000   فالوورش رو یک شبه  از دست بده !!!

   نه نترس بیان جان!! . اگر همه ی بلاگرها  فرار کنند من یکی تو را  رها نمی کنم  . من  وبلاگ ات را مدتهاست  فالو کردم .  نترس عزیزم ! 


قوی باش مرد !!!


تو فقط امکانات را کم کن  و هزینه ها را زیاد !!  غم نخور  وحید همیشه  تو را  فالو  می کند  بیان عزیز !!


خب شوخی بسه دیگه . جدی می شوم . 

+



قدری جدی حرف می زنم خوب گوش کنید:


یک نکته : شما از شرکت بیان می پرسید که اگر وبلاگ تان را حذف کنید آیا می توانید به مطالب وبلاگتان دسترسی داشته باشید ؟؟


پاسخ بیان : خیر . به محض حذف وبلاگ ، پستها و نوشته های شما از بین می روند و قابل بازیابی نیستند !!!!


این حرف شرکت بیان کاملا  دروغ است . شما با کمک خزنده ها و البته  RSS  می توانید مطالب وبلاگتان را بازیابی کنید و وارد وبلاگ نمایید . من تجربه ی اینکار را دارم . قبلا  آرشیو  وبلاگ گلاسری را کاملا خالی کردم و حتی  وبلاگ گلاسری را  حذف کردم بعد  مجددا  وبلاگ گلاسری را ساختم   و با کمک  خزنده ها و  RSS تمام پستهای آرشیو وبلاگ گلاسری را بازیابی کرده و به درون پستهای خالی  کپی کردم  و بازنشر کردم . به  همین راحتی . 


دروغ بعدی شرکت بیان :


سوال : چطوری می توانیم روی مطالب وبلاگمان قفل بگذاریم تا از روی دست ما  کپی برداری نشود؟؟


پاسخ بیان به شما : چنین  چیزی امکان  پذیر نیست . از نظر فنی چنین کاری غیرممکن است  و تحت هیچ شرایطی نمی توان جلوی کپی برداری از مطالب را گرفت   !!!


دروغ است:  فارسی بلاگ دارای قفل ضد کپی است . یک مدت بطور آزمایشی در فارسی بلاگ وبلاگ بسازید و قفل را فعال کنید  . عمرا اگر کسی بتواند از روی مطالب وبلاگتان کپی برداری کند .  تجربه دارم که می گم . آزمایش کردم .  پس این حرف که چنین امکانی هرگز وجود ندارد ناشی از عدم اطلاعات شرکت بیان از فناوریهای فارسی بلاگ است یعنی این شرکت کلا در خواب به سر می برد و بروز نیست   و خبر ندارد که فارسی بلاگ روی دست اش بلند شده .  کلا در خواب زمستانی بسر می برد  و فقط بلد است شعار دهد یا پول بگیرد و از خودش تعریف و تمجید کند . 

یک مشت جوان بی تجربه و کم سواد پرسنل فنی شرکت بیان را تشکیل داده اند و از علم روز دنیا کاملا بی خبر هستند .  من بارها به مدیر شرکت بیان در مورد امکانات فارسی بلاگ هشدار دادم ولی اصلا باور نمی کرد و حتی به خودش زحمت نداد یک تحقیقی در مورد این رقیب قدرتمند بکند . خیال می کرد من بلوف می زنم . خب یک جوان خام و بی تجربه وقتی مدیر یک شرکت بشود طبیعیه که حرف یک کاربر رو جدی نگیره و توی دلش به ریش اون کاربر بخنده  .   

من موهای سرم رو توی فناوری اطلاعات و کامپیوتر سفید  کردم و تجربه دارم . 


من سال 1370  برای نخستین بار با کامپیوتر آشنا شدم و طرز کار باهاش را یاد گرفتم فقط با نگاه کردن . اونموقع یک دانش آموز بودم و اجازه نداشتم مستقیم کار کنم و فقط می تونستم نگاه کنم و به خاطر بسپارم . بعد به  مرور زمان به کامپیوتر نزدیک و نزدیکتر شدم تا اینکه از سال 1375 رسما با کامپیوتر در محل کارم کار کردم با سیستم عامل داس و ویندوز 3  و بعد سال 1380 کامپیوتر خریدم و از اون موقع تا الان مدت 19 سال است که شبانه روز درحال کار با کامپیوتر و اینترنت و کسب تجربه هستم .   از سال 81  با  کمک تبیان با اینترنت آشنا شدم و بعد بطور مستقل و بدون کمک تبیان  مستقیما با اینترنت و وب فارسی و انگلیسی و حتی چینی  دست و پنجه نرم کردم و تجربه کسب کردم . من از سال 1381 تا الان نزدیک به 18 سال است که شبانه روز در اینترنت  وبگردی می کنم  و تجربه کسب می کنم  و چیزهای جدید یاد می گیرم  .  قصد خودنمایی ندارم . دارم می گم تجربه دارم و همه ی حرفهایم براساس تجربه و واقعیت است . 

بهرحال تجربه دارم و می دانم که پرسنل جوان و بی تجربه ی شرکت بیان نمی توانند  کمک چندان زیادی به شما  ارایه دهند . چون تجربه ی کافی ندارند . اما غرور و خودشیفتگی زیاد دارند و مدام شعار می دهند و البته وعده های توخالی .  


تجربه پدر علم است . بیان تجربه ی کافی ندارد . 


این باگ که در فارسی بلاگ نام بردم دیر یا زود رفع می شود و عملا   مدیر جدید فارسی بلاگ دامنه ی این سرویس را می خرد و مشخصات خودش را در اختیار کاربرها قرار می دهد و انوقت بیان می ماند و حوض اش . 


بیان فقط بلد است شما را بپیچاند و توجیه کند . حقیقت را به شما نمی گوید 


حالا به نظر شما من حقیقت را می گویم یا شرکت بیان ؟؟؟


شرکت بیان بابت امکانات لازم و ضروری که واقعا به انها نیاز دارید از شما پول می گیرد .  

به همین خاطر بود که من علیه این شرکت حرف زدم زیرا دیدم دارد از شما سو استفاده می کند . 

هم اطلاعات غلط به شما می دهد هم از شما بابت امکانات ضروری  پول می گیرد و دست و بال تان را می بندد و پاسخگوی تماس تلفنی نیست  . فردا پس فردا ایمیل اش هم از دسترس خارج می شود . چه تضمینی وجود دارد که چند ماه یا چند سال دیگه حتی از ساختمان شرکت بیان اثری باقی مانده باشد؟؟؟ 

مگر میهن بلاگ توسط صبا ایده نابود نشد ؟؟

خب بلاگ هم توسط شرکت بیان نابود می شود . اگر هم نابود نشود راکد باقی می ماند که البته سالهاست که راکد مانده . 

اگه نمی دانستید بدانید که شرکت بیان اصلا تخصص اش چیز دیگه ای است و  این بلاگ را بعدا به خدمات اش اضافه کرده .  


بیان یک شرکت دانش بنیان است که البته مشاوره های امنیتی هم به برخی از شرکتها می دهد اما وبلاگدهی  جزو وظایف اش نیست بلکه یک خدمت اضافی است که بابتش از شما پول می گیرد .  به همین دلیل در پاسخ به برخی سوالات تخصصی که شما از او می پرسید درمانده می شود و یا جوابهای غلط به شما می دهد چون اصلا تخصصی در مورد وبلاگدهی  ندارد .  تخصص بیان یک چیز دیگه است . در یک حوزه ی دیگری از فناوری اطلاعات تخصص و مهارت دارد نه در وبلاگدهی . 



ببینید دوستان عزیز !  من اگر  چیزی می گم بخاطر خودتون هست و گرنه به حال من هیچ فرقی نمی کنه شما کجا وبلاگ بسازی .  


من وظیفه ی شرعی و قانونی ام را انجام می دم .  بقیه اش با خودتونه  که  به هشدارهای من  توجه بکنید یا اینکه گوشهاتون رو بگیرید و صدای من رو نشنوید . 


می تونید انگشت بکنید توی گوشهاتون تا صدای من رو نشنوید ولی من   حقایق رو می گم چون وجدانم اجازه نمی ده که شرکتها و سایتها  از بی خبری کاربرها  سو استفاده کنند . 


تاکید می کنم من مامور دولت هستم و با شرکتها خصوصا شرکت مایکروسافت در جهت تامین امنیت و حریم خصوصی  بیش از  2 میلیارد کاربر ویندوز  همکاری می کنم .  


من مدام بدافزارهای مختلف را به شرکت مایکروسافت ارسال می کنم و اطلاع رسانی می کنم و با هکرهای کلاه سیاه بصورت غیرمستقیم  مبارزه می کنم .  



من  آدرس سایتهای مخرب و مشکوک را در اختیار مایکروسافت قرار می دهم  تا این شرکت مانع از خرابکاری این سایتها بشود و امنیت  میلیاردها  کاربر ویندوز به خطر  نیفتد .


البته  آدرس این سایتهای مخرب را در اختیار گوگل هم می گذارم ( سایت ویروس توتال) 



بهرحال من دارم وظیفه ام رو انجام می دم. ( تامین امنیت کاربران ویندوز )  .   لطفا به این موضوع خوب فکر کنید .  


این خداحافظی ها  هم  همگی برای اینست که  شرکت بیان حواسش رو جمع کنه و بجای شمردن پولهایی  که از شما می گیره به فکر امنیت و امکانات باشه و این اعتماد به نفس کاذب رو دور بریزه و نظرات همه ی کاربرها را بدون سانسور   تایید کند .  


من بارها در وبلاگ رسمی شرکت بیان کامنت گذاشتم . دریغ از یکبار تایید !


همینکه شماره ی تماس رو قطع کرده یعنی خطر و باید گوش به زنگ باشید چون امروز شماره ی تماس رو قطع می کنه و فردا  به ایمیل هاتون جواب نمیده و پس فردا  خداحافظ  ایران  سلام کانادا !!!


ببنیید کی گفتم.  حالا نیایید در دفاع از شرکت بیان  با من دست به یقه شوید !



اینقدر روی این شرکت بیان  تعصب نداشته باشید  . بله اگر این بلاگ بیان یک سرویس شخصی مثل فارسی بلاگ یا رز بلاگ بود و شما می تونستید در تصمیمگیریهای مدیر سیستم دخیل باشید  اونوقت می تونستید از عملکردش دفاع کنید و سنگ اش رو به سینه بزنید . 


ولی الان    یقه جر دادن برای دفاع از این شرکت  واقعا  غیرقابل درکه  .  من که دلیل این تعصب  رو نمی فهمم . 



راستی فراموش کردم که بگم  شرکت تبیان ( اینترانت - شبکه ی ملی اینترنت داخلی ایران  یا شبکه ی ملی اطلاعات یا هر  چیز دیگری !)  برخی از  امکاناتش را بعد از 18 سال ناگهانی  از رده خارج کرد و هزاران کاربر را نقره داغ کرد : 

مثل شبکه ی اجتماعی تبیان .  عملا هزاران مقاله ی کاربران و کلی مطلب  دود شد رفت هوا . همچنین تماس کاربران اش با تمامی نرم افزارهای شبکه های اجتماعی خارجی را برای همیشه قطع کرد ( واتساپ . توییتر . تلگرام . اینستاگرام ) و درعوض اعلام کرد که کاربرهایش باید از ایتا و سروش و ....  استفاده کنند !!!


   ضمنا  وبلاگهای تبیان نیز دچار مشکل شدند و بعضا از دسترس خارج شدند .   تبیان بیش از حد ظرفیتش بزرگ شده و ورم کرده و سنگین شده و توان  مدیریت اینهمه سرویس رو ندارد . 

جالب اینکه یک سرویس جدید بنام  پرسان  ایجاد کرده که در این سرویس کاربرها سوال می کنند و کاربران دیگه  جواب می دهند !!


اینها رو نگفتم که دهنتون آب بیفته و عضو تبیان بشوید که  در اینصورت نابود شدن  حریم خصوصی و امنیت خانوادگی تان   به گردن خودتون هست و نباید بجز خودتون کس دیگری رو سرزنش کنید  . همه ی اینها  شاید یک دام جدید باشد . کسی چه می داند . 


بهرحال شرکت ابرغول  تبیان که به  اندازه ی کل شرکتهای ایرانی  امکانات و سرویس دارد بشدت ورم کرده و  در حال ترکیدن است چون دیگه سخت افزار و نیروی انسانی کافی برای سرویسدهی اینهمه سرویس و خدمات را ندارد و  در حال از هم پاشیدن است . 


ممکنه  شرکت بیان هم به سرنوشت شرکت  تبیان دچار بشود . کسی چه می داند ؟


راستی یک چیز دیگه .  من تونستم بعنوان کاربر میهمان ( کاربر عبوری ...)   خیلی راحت پای برخی کامنتنهای  کاربران  تبلاگ  دیسلایک بدم . البته فقط برای آزمایش کردن !!!

می خواستم ببینم این دکمه ی دیسلاک توی  تبلاگ کار می کنه که دیدم بله کار می کنه و همه  حتی کاربران ناشناس می تونند  لایک   و دیسلایک بدند  !! 


شاید برخلاف همه ی هشدارهایی که  به شما داده ام خودم مجددا بعد از سالها ( بعد از سال 81 که برای اولین بار عضو موقتی تبیان شدم  و برای اولین بار از طریق  تبیان با مفهوم اینترنت آشنا شدم و حتی وارد اینترنت جهانی شدم . دقیقا سال 81   )   به تبلاگ بروم ولی باز هم برای تست کردن اینکار  رو انجام می دم و هرگز  عضو نهایی تبیان نخواهم شد . 

من از سال 1381  تا الان  ( سال 1399شمسی )  کاربر موقت تبیان هستم . بله کاربر موقت هستم و کاربر موقت یعنی اینکه از من جاسوسی نمی شود  و من صرفا  فایل دانلود می کردم که البته مدتی است بخش دانلود فایل تبیان از دسترس خارج شده است ! 

ولی همین دیروز یک خاطره بازی کردم و مجددا  وارد تبیان شدم . البته بعنوان کاربر میهمان و دلم برای اون تبیان ساده و سریع و خالص و تمیز که مرا با اینترنت آشنا کرد تنگ شد در طول این چند سال مدام از تبیان فایل دانلود می کردم  . الان تبیان خیلی شلوغ و درهم و برهم شده و پر از تبلیغات حاوی عکسهای دلخراش از زخم پای دیابت که واقعا اعصاب ادم رو خرد می کند . 


تبیان در حال فروپاشی است . شاید هم  دارد پوست اندازی می کند .  



من تقریبا  همه جای وب  فارسی و انگلیسی و چینی  و ...  حضور  دارم  و  هستم و خیلی از  سرویسهای وبلاگدهی رو ازمایش کردم و اسامی برخی از این سرویسها رو توی پستهای قبلی وبلاگم نوشتم .  حتی   اعلام کردم که کدوم سرویس امن هست و کدوم ناامن .  


لازم باشه بازم  سرویسهای دیگه رو کشف می کنم و وبلاگ آزمایشی می سازم تا تجربیات خودم را در اختیار شما قرار بدم . 


هیچکس نمی تونه ادعا کنه که در همه ی سرویسها ،  وبلاگنویسی کرده چون هرروز یک سرویس وبلاگدهی جدید ساخته می شود که من و شما از وجودش بی خبر هستیم  . 


تا زمانیکه  شبانه روز وب رو شخم نزنیم و توی سرویسهای مختلف  وبلاگنویسی نکنیم  نباید چنین ادعایی بکنیم .  هدف من از بیان مشکلات این سرویسها  منفی بافی و تخریب چهره و عملکرد سرویسها  و بدگویی  نیست . هدفم  فقط اطلاع رسانی است و البته به اشتراک گذاشتن تجربه هایم با شما . 


بهرحال من   دارم کارم رو انجام می دهم .  کار من همینه : اطلاع رسانی و انتقال مشاهدات و تجربیات به کاربرها .


اگر هدف ام تخریب یا ترور شخصیتی بود  می بایست از  یک سرویس خاص مدام تبلیغ کنم که نکردم . حتی از فارسی بلاگ هم تبلیغ نکردم و معایب اش را با صدای بلند   اعلام کردم .


من فقط از یک چیز تبلیغ می کنم که واقعا  مظلوم واقع شده است: زبان برنامه نویسی اسمبلی . 


من  اولین وبلاگم را برای  احیای زبانهای ماشین و اسمبلی  در بلاگفا ساختم . الان هم کار اصلی من در کنار اطلاع رسانی  و هشدار ،  تبلیغ از زبانهای ماشین و اسمبلی است .  


یک خواسته از شما دارم و اون هم اینکه لطفا تمامی مطالب  پستهای این وبلاگ و سایر وبلاگهایم در تمامی سرویسهای وبلاگدهی  را با صبر و حوصله و با دقت بخونید بعد اگر دچار ابهام شدید یا اعتراضی داشتید  بیان کنید . به صرف یک اعلام خداحافظی لطفا مرا قضاوت نکنید . شما هیچ شناختی از من ندارید و  مرا  نمی شناسید . از تواناییها و مهارتها و دانش و تجربیات من خبر ندارید .  پس لطفا  مرا قضاوت نکنید . 


می تونید تا روز قیامت کامنت بگذارید و نظر خودتون رو اعلام  کنید  ولی لطفا قضاوت نکنید . چون با من زندگی نکردید که مرا بشناسید .  هروقت 41 سال شبانه روز با من زیر یک سقف زندگی کردید اونوقت شاید بتونید تا حدی من رو بشناسید . وگرنه هیچ شناختی از من و درون من و افکار و عقایدم و تواناییهایم ندارید . 


به صرف مشاهده ی یک یا چند مطلب و دیدن نظرات شخصی نمی تونید  ادعا کنید که من رو شناختید . برفرض محال هم که  من رو بطور کامل شناخته باشید باز هم شرعا و قانونا  حق ندارید مرا مورد قضاوت قرار دهید  . شما قاضی نیستید . علم غیب هم ندارید .  مجوز قضاوت هم ندارید .  


می تونید انتقاد کنید  می تونید ایرادهای  کارم رو  به من گوشزد کنید اما نمی تونید مرا قضاوت کنید چون من پیچیده تر از این هستم که  به تمام ابعاد وجودی ام  پی ببرید !! 


من در زندگی ام   با  هزار جور آدم نشست و برخواست داشتم و دارم و تجربه کسب کردم و همه جور آدمی رو زیر نظر گرفتم و خیلی چیزها رو فهمیدم . خیلی چیزها رو از خیلی ادمها یاد گرفتم و دارم یاد می گیرم  . من  مشکلات جامعه و افراد و سازمانها و شرکتها و ....  رو با دقت بررسی می کنم و درموردشون تحقیق می کنم . 

من سریع نظر نمی دم . اگرم نظر بدم با شجاعت کامل اعلام می کنم که این حرفی که الان زدم صرفا نظر شخصی و تجربه ی شخصی ام بوده و ممکنه درست یا نادرست باشه .  بهرحال تشخیص درستی یا نادرستی  حرفهای من به این راحتی  ها نیست . باید خوب روی حرفهای من فکر کنید و در مورد من و رفتارم و  کارهایم تحقیق کنید تا بتونید یک شناخت نسبی از من بدست بیارید . 


یادتون باشه :  بقول حضرت امام خمینی (ره) :  همه ی ما احتیاج به نصیحت شدن داریم  . 


شما می تونید مرا نصیحت کنید و ایرادهایم را به من گوشزد نمایید و حتی اگر دوست داشتید به من راهکار ارایه بدید ولی خب لطفا  در مورد من حکم صادر نفرمایید  و مرا قضاوت نکنید چون من پیچیده تر از این هستم که به این راحتی مرا بشناسید ! 


ضمنا  سعی کنید به مطالعه ی  متون طولانی در سایتها و وبلاگها  عادت کنید . نگویید حوصله نداریم . خسته شدیم . هیچ عجله ای برای خوندن نیست . من هرگز هیچ زمانی برحسب دقیقه  برای مطالعه ی متون طولانی پستهای وبلاگهایم  تعیین نمی کنم ! (برخلاف تمام سایتها که بابت متون طولانی شان فقط چند دقیقه تایم زمانی تعیین می کنند !!)   .  سر  فرصت و با حفظ آرامش و خونسردی و بدور از تعصب و هیجان ،  تمام پستهای طولانی این وبلاگ و سایر وبلاگهایم رو  مطالعه کنید و  عجله نکنید .


برای کامنت گذاشتن هیچوقت دیر نیست . همیشه وقت دارید کامنت بگذارید . پس لطفا  عجله نکنید و البته  قضاوت  هم نکنید . فقط  کامنت بگذارید . 


من  آدمی جدی هستم اما همیشه  رگه هایی از طنز و شوخی لابلای  جملاتم دیده می شود  .  


همین پست را نگاه کنید .  اونجاها که علامت تعجب گذاشتم یعنی دارم شوخی می کنم  یا اینکه دارم تعجب ام رو اعلام  می کنم .   من هروقت از چیزی تعجب کنم یا بخوام شوخی کنم علامت تعجب می گذارم چون  اهل شکلک گذاشتن و این نوع  غرتی بازیها  نیستم .  شخصا از شکلک و سایر چیزهای مشابه متنفرم . ترجیح می دهم از علائم نگارشی زبان فارسی استفاده نمایم .  این شکلکها ما را از زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ ایرانی  دور می کنند  .


خب  دیگه  فعلا خداحافظ تا پست بعدی !!



وحید محمدی . وبلاگ وحیدمی



https://vahidmy.blog.ir



https://vahidmy.blog.ir/archive


https://vahidmy.blog.ir/post/764