vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

احکام طهارت.مستحبات و مکروهات تخلی و قضای حاجت

سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۰۷:۰۴ ب.ظ




به نام خدا 



احکام طهارت.مستحبات و مکروهات تخلی و قضای حاجت



حکم ۸۱: مستحب است انسان در موقع تخلی و قضای حاجت  در جایی بنشیند که کسی او را نبیند . البته  از آنجاییکه قضای حاجت با مرگ و زندگی انسان در ارتباط است و باید فورا انجام شود تا از پارگی مثانه و روده و مرگ فوری جلوگیری شود ؛ انسان می تواند درصورتی که در خارج از خانه است و ناگهان و ناخواسته و بدون اراده ی قبلی ؛ به قضای حاجت نیاز  پیدا می کند و نمی تواند تحت هیچ شرایطی به خانه برگردد و تحت فشار است و جانش به خطر افتاده است ؛  در ملا عام و در حضور مردم  ؛ نیمه برهنه شود و قضای حاجت کند تا از خطر مرگ رها شود و پوشاندن آلت تناسلی در این حالت ؛ از چشم مردم ضرورت ندارد و البته بیضه و مقعد و باسن نیز جزو عورت محسوب نمی شوند و در هر حالی اعم از قضای حاجت در حضور مردم  یا  در  نماز  برهنگان در خانه ی شخصی و اتاق شخصی  ؛   لازم نیست آلت تناسلی و  مقعد و بیضه  و باسن را بپوشاند .  اگر آلت دچار نعوظ شود لازم نیست پوشانده شود و در این حالت نباید به آلت دست زد زیرا ممکن است صدمه ببیند . 



اگر قبل یا بعد از قضای حاجت در حضور مردم ؛ انسان بطور ناخواسته و غیرعمدی  تحریک جنسی و جنب شود یا منی از او خارج شود مهم نیست زیرا  تحریک جنسی و جنابت و خروج  منی یک امر غریزی و طبیعی و غیر ارادی است و این با استمنا فرق دارد . زیرا استمنا با میل و اراده انجام می شود . 


البته اگر تحریک جنسی باعث شود که انسان ناخواسته و بدون اراده  استمنا کند و  جلق بزند و  منی از او خارج شود ؛ گناه نکرده است . زیرا اکثر موارد استمنا و جلق و خروج منی  ؛ کاملا  غیر ارادی و بصورت غریزی است و گناه محسوب نمی شود . 


البته استمنا و استشها و هر نوع خود ارضایی ؛ فقط یک حق النفس و ظلم به خود است و هرگز حق الناس یا حق ا...  محسوب نمی شود بنابراین خود ارضایی ؛ جرم محسوب نمی شود زیرا انسان  در حین خود ارضایی فقط به خودش ظلم می کند . 


پس از قضای حاجت و در موقع استبرا نیز می توان جلوی دیدگان مردم استبرا نمود زیرا استبرا نیز یک عمل حیاتی و ضروری است و باید فورا انجام شود .‌



پس از پایان قضای حاجت و استبرا ؛ باید آلت تناسلی را اگر در حال نعوظ نیست از دید مردم مخفی کرد اما اگر آلت تناسلی در حال نعوظ است مخفی کردنش می تواند صدمات جدی به آلت تناسلی و سایر ارگانهای حیاتی بدن وارد نماید . 


بنابراین باید از مردم فاصله گرفت و چند قدم راه رفت تا نعوظ برطرف شود سپس آلت تناسلی را باید مخفی نمود . 

 


اگر این وضعیت باعث شود که شخص ناخواسته تحریک جنسی شود و  در  حضور مردم  ؛ منی از آلت تناسلی اش بیرون بریزد مرتکب گناه استمنا نشده است زیرا به میل  و اراده ی او نبوده است و البته  همانطور که در بالا گفته شد اکثر موارد جلق و خود ارضایی و خروج منی کاملا غریزی و غیر ارادی هستند  و حق الناس نیستند  و گناه  و جرم محسوب نمی شوند . در این حالت بعد از خروج منی باید ادرار خود را بیرون بریزد و استبرا کند و به محض اینکه آلت تناسلی شل شد آنرا از چشم مردم مخفی نماید و از آن مکان فاصله بگیرد و از مردم دور شود . 




حکم ۸۲ : نشستن روبروی خورشید و ماه در موقع تخلی مکروه است اما اگر بتواند عورت خود را بپوشاند مکروه نیست .  اما اگر نعوظ ایجاد شده نباید به عورت دست بزند وگرنه عورت صدمه می بیند . 


در موقع قضای حاجت ؛  نشستن روبروی باد و در جاده و خیابان و کوچه و درب خانه  و زیر درختی که میوه می دهد و  غذا خوردن و توقف زیاد مکروه می باشد . همچنین حرف زدن در حال تخلی کراهت دارد ولی اگر ناچار باشد که حرف بزند یا ذکر خدا بگوید  اشکالی ندارد . 


تمام موارد فوق و البته قضای حاجت جلوی چشم مردم ؛ کراهت دارد اما حرام نیست و اگر مجبور باشد جلوی چشم  مردم قضای حاجت کند  یا حتی تحریک  جنسی شود و جلوی چشم مردم خود ارضایی کند و منی از او خارج شود مانعی ندارد و مرتکب گناه نشده است زیرا اکثر موارد جلق و خروج منی کاملا غیرارادی و ناخواسته و غریزی می باشند . 




حکم ۸۳: ایستاده ادرار کردن و ادرار کردن در زمین سفت و سخت مثل  آسفالت خیابان و لانه ی جانوران و ادرار کردن در آب خصوصا آب راکد مثل آب حوض یا آب استخر شنا  ، مکروه است اما گناه ندارد . 




۸۴: خودداری کردن از خروج ادرار و مدفوع و به بهانه ی اینکه مردم می بینند ؛  مکروه است و اگر به بدن ضرر برساند حرام است و معصیت دارد و باید فورا قضای حاجت کند حتی اگر مردم عورت انسان را ببینند . 




۸۵ . مستحب است انسان پیش از نماز و پیش از جماع و رابطه ی جنسی با همسر و بعد از خروج منی ؛ ادرار خود را خالی کند . 






  • ۰۳/۰۵/۲۳
  • vahidmy

احکام

رساله

وحیدمی