به نام خدایی که قرآن را آفرید


Quran


قرآن 



من یک شیعه ی قرآن گرا هستم 


بگذارید رک  و راست به یک حقیقت اعتراف کنم :


من گرچه شیعه هستم و  تمام چهارده معصوم را دوست دارم و حب آنها از کودکی تا الان در دل ام وجود دارد و منتظر ظهور امام زمان می باشم اما یک شیعه ی قرآن گرا هستم . 


شیعه ی قرآن گرا بنا به تعریف خودم یعنی کسی که منحصرا به قرآن اعتماد دارد و منحصرا تابع قرآن است و هرچه بخواهد از درون قرآن می خواهد و با احادیث و روایات و کتب مذهبی از قبیل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و دعاهای معروف از جمله دعای کمیل و دعای توسل و دعای سمات و دعای ندبه هیچ کاری ندارد و برای دعا کردن صرفا از دعاهای درون قرآن استفاده می نماید  . چنین کسی برای مناجات کردن نیز از مناجاتهای درون قران بهره می گیرد .  چنین کسی به مفاتیح الجنان و بحارالانوار و اصول کافی و جامع احادیث شیعه و سایر  کتب دعا یا کتب احادیث  و ..   و البته  زیارت عاشورا و ....  هیچ کاری ندارد زیرا نیازی ندارد . زیرا قرآن برای او کفایت می کند . 


چنین کسی بجای زیارت عاشورا ، آیات قرآن را می خواند و بر قاتلین امام حسین لعنت می فرستد . 



من سالهای سال دعای توسل می خواندم اما وقتیکه دیدم که بجز خداوند متعال قادر عظیم الشان شکست ناپذیر  ، احدی نمی تواند در امورات این دنیا و سایر عوالم دخالت کند و مابقی موجودات حتی چهارده معصوم تابع خداوند هستند و بدون اجازه ی خداوند حتی آب هم نمی خورند به این نتیجه رسیدم که  دعا کردن و توسل به چهارده معصوم یک کار بیهوده است و برای دعا کافیست دعاهای درون قرآن را بخوانیم و برای مناجات کافیست مناجاتهای درون قرآن را بخوانیم . 


من فهیمدم که نیازی به رساله ی مجتهدین ندارم و در نتیجه از امروز از تقلید تمام مراجع بیرون آمدم و در بحث احکام منحصرا به آیات قرآن رجوع می نمایم . 


در بحث اخلاق نیز به آیات قرآن رجوع می کنم . 


من برای هرکاری به قرآن مراجعه می کنم و هیچ وقت حاضر نیستم به سایر منابع اسلامی رجوع نمایم  


شاید مرا به کفر و شرک و هذیان گویی و خارج شدن از دین و مرتد شدن متهم کنید ولی من اعتنا نمی کنم و نهایتا کمی عصبانی می شوم و به شما پاسخ می دهم . 


پاسخ من به شما اینست : قرآن کاملترین کتاب تاریخ است و سایر کتب اسلامی  همگی فرزندان قرآن می باشند . لذا من نیازی نمی بینم به فرزندان قرآن مراجعه نمایم . برای من همین قران کاملا کافیست . 


می توانید مرا جزو خوارج نهروان  قلمداد کنید ولی اهمیت نمی دهم . هر اتهام و برچسب که دلتان خواست به من بزنید . تصمیم گرفتم که دیگه به این اتهامات اهمیت ندهم و کار خودم را انجام دهم . 


بله من از دین اسلام خارج شده  و کافر و مرتد شده ام اما یک کافر که مطلقا از قرآن بهره می جوید . 


من کماکان مسلمان و شیعه هستم اما بجز قرآن سایر کتب اسلامی را قبول ندارم . 


حالا می توانید هر اتهامی که دلتان خواست به من بزنید . بهرحال من سنی نیستم  و هنوز شیعه هستم و  از دین خارج نشده ام و به چهارده معصوم ارادت و علاقه دارم و منتظر ظهور امام زمان هستم اما بجز قرآن هیج کتاب دیگری را قبول ندارم . 


زیرا  قرآن کاملترین کتاب تاریخ و کاملترین سند معنوی  و مادی جهان است . ما هیچ کتابی کاملتر و معتبرتر  و مستندتر و دقیقتر و جامع تر از قرآن نداریم . قرآن مادر تمام کتابها و دعاها و مناجاتها و زیارت ها و احکام می باشد  . 


در قرآن همه چیز یافت می شود و پاسخ تمام سوالات و شبهات را می توان از درون قرآن پیدا کرد  هیچ نیازی به استفتا از فلان مرجع تقلید و مجتهد ندارم  . 


من از این لحظه به بعد از دین اسلام خارج شده و مجددا به دین اسلام برمی گردم اما منحصرا با قرآن به زندگی ادامه می دهم و سایر کتب اسلامی را می بوسم و کنار می گذارم . 


من اگر بخواهم دعا کنم زیارت بخوانم مناجات بخوانم ذکر بگویم یا به دنبال احکام و اخلاق و دستورات و قوانین مدنی و شرعی باشم همین قرآن برایم کاملا کفایت می کند . 


چه مرجع تقلیدی بهتر از  قرآن ؟؟

چه کتاب دعایی بهتر از قرآن ؟؟


چه مناجاتی بهتر از قرآن ؟؟؟

 چه رساله ای بهتر از قرآن ؟؟؟


هرچه بخواهم می توانم از درون همین قرآن پیدا کنم . 


من هیچ نیازی به رساله ی علما و مجتهدین ندارم . من به قوانین بشری و انسانی هیچ نیازی ندارم . تمام قوانین در همین قرآن نوشته شده است . 


احکام مربوط به خرید و فروش و شاهد و سند گرفتن در هنگام قرض دادن پول و بسیاری از احکام را در همین قرآن می توانیم پیدا کنیم . 


قرآن به تنهایی تمام نیازهای انسان را  برطرف می کند . هیچ نیازی به سایر کتب اسلامی نداریم . هیچ نیازی به احادیث و روایات نداریم . 


دین اسلام ، از  احادیث جعلی و خرافی  پر شده است . خرافات با احادیث مخلوط شده اند  . 

بسیاری از روایات و احادیث ، تحریف شده اند و خلاف قرآن می باشند و اعتبار ندارند 



من ترجیح می دهم بجای احادیث چهارده معصوم که اکثرا تحریف شده و برخلاف قران می باشند  ، منحصرا از قرآن استفاده نمایم زیرا قرآن برای هرکس کافی نباشد برای من کاملا کافی است . 


قران ، خدای همه ی کتابها و اسناد و مستندات و منشورهای قانونی می باشد . با وجود قرآن ما هیچ نیازی به سایر کتابهای اسلامی نداریم . 


با وجود قرآن ما هیچ نیازی به احادیث و روایات و دعاها و مناجاتها و رساله های توضیح المسائل نداریم . 



مراجع تقلید ، موجودات بدبختی هستند زیرا بیش از چهل سال از عمر خود را در حوزه های علمیه  هدر می دهند تا سرانجام  ، همان رساله ای را به مقلدین بدهند که هیچ تفاوتی با رساله ی مجتهد قبلی ندارد و عملا  رساله ی تمام مجتهدین صرفا یک کپی از روی رساله های قدیمی می باشد . اگر باور نمی کنید رساله ی آیت ا.... بروجردی و آیت ا.... خمینی و آیت ا.... گلپایگانی و آیت ا... اراکی و  آیت ا....  مکارم شیرازی و آیت ا.... بهجت و آیت ا..... فاضل لنکرانی را کنار یکدیگر بگذارید و شباهتها و تفاوتهایشان را بررسی کنید . 


متوجه می شوید که بیش از 90 درصد محتوای رساله های تمام مجتهدین تاریخ ، شبیه به یکدیگر بوده و کمتر از 10 درصد تفاوت داشته است و این کاملا طبیعی است زیرا به قول خودشان :  حلال محمد ، حلال است تا روز قیامت و حرام محمد ، حرام است تا روز قیامت !!!


خب در چنین شرایطی چرا این افراد بیش از چهل سال از عمرشان را در حوزه های علمیه هدر دادند تا یک رساله شبیه به رساله ی مجتهدین قدیمی به خورد ملت بدهند ؟؟؟


عملا علم احکام یک علم اضافی و اتلاف وقت است . 


اگر واقعا تقلید از مرجع مرده جایز نیست پس چرا باید از مرجعی تقلید کنیم که دقیقا همان رساله ی مرجع مرده را به خورد ما می دهد ؟؟؟؟!!!!


التماس تفکر . 



آخوندها خودشان هم می دانند که نمی توانند در آیات قران دست ببرند و احکام نیز بر اساس آیات قرآن می باشد و قابل تغییر نیستند لذا فقط وقت خودشان و وقت مردم را هدر می دهند . 


تقلید از صدها مرجع تقلید  که رساله های یکسان و مشابه  دارند چه فایده ای دارد ؟؟؟


باور کنید همان رساله ی آیت ا... بروجردی یا آیت ا... خمینی کاملا کفایت می کند و نیازی به تعویض مرجع تقلید نیست . 


کی گفته از مجتهد مرده که در قید حیات نیست نمی توان تقلید کرد ؟؟؟


آخوندها گفتند ؟؟


خب خیلی ساده لوح هستید زیرا اگر رساله ی تمام مجتهدین این 100 سال اخیر را در کنار هم بچینید هیچ تفاوتی در محتوایشان نمی بینید . 


علم احکام تکرار مکررات قدیمی است . پس عملا تقلید از مرجعی که 100 سال پیش زندگی می کرده از لحاظ عقلی  کاملا مجاز است . چون او همان حرفهایی را زده که مرجع امروزی می زند . 


هیچ تفاوتی در استفتائات مجتهدین 100 سال پیش و مجتهدین امروز دیده نمی شود مگر در برخی جزئیات کم اهمیت  . 


آیا به نظر شما  روحانیون که  مجتهد می باشند بیش از چهل سال از عمرشان را در حوزه ها هدر نداده اند ؟؟؟


من می گویم این قشر عملا بیش از چهل سال درس خواندند تا همان رساله ای را به من و شما بدهند که مجتهدین 100 سال پیش به ما دادند !!!


این یعنی اتلاف عمر و وقت . 


عملا مجتهدین فقط وقت خودشان را در حوزه ها تلف می کنند و بعد هم یک کپی از رساله ی مجتهدان قدیمی را به خورد ملت ساده لوح می دهند و می گویند : تقلید از مجتهد میت ، جایز نیست !!!!

درس خواندن در حوزه ی علمیه بجز اتلاف وقت و عمر هیچ نتیجه ی دیگری ندارد . 



من هیچ تفاوتی بین رساله ی آیت ا... مکارم شیرازی و آیت ا... خمینی نمی بینم .  

پس چرا نباید از آیت ا... خمینی تقلید نمایم ؟؟؟؟!!!


به قول حجت الاسلام محسن قرائتی ، بسیاری از حرفهای علمای اسلام ، هیچ مبنای قرآنی ندارد  و مستند نیست و فاقد اعتبار است . یکی همین حرف که می گویند نباید از مجتهدی که در قید حیات نیست تقلید کرد !!!!

این حرف اصلا مبنای قرآنی ندارد  و کاملا خدعه و نیرنگ است  . 


رساله ی مجتهدین قدیمی و جدید هیچ تفاوتی با هم ندارند . لذا از مرجع تقلید قدیمی که الان در قید حیات نیست می توان تقلید کرد . 


نترسید !  عذاب خدا نازل نمی شود  .پایه های عرش الهی  نمی لرزد . این یک واقعیت است که هیچ تفاوتی بین محتوای رساله های امروز و دیروز وجود ندارد . 



لذا من برای احکام نیز منحصرا از قرآن استفاده می کنم . 


من کارها را ساده کرده ام . مثلا اگر در نماز دو رکعتی شک کنم که آیا یک رکعت خوانده ام یا دو رکعت ، نمازم را از اول می خوانم و اگر بازهم این شک به سراغ ام امد اعتنا نمی کنم  . 

اگر خواستم خمس بدهم می دانم که  خمس سهم خدا می باشد و بصورت سالیانه حساب می شود  و مقدار خمس برابر با یک پنجم  پول اضافی می باشد .  اگر قرار باشد وضو بگیرم یا  تیمم کنم  یا غسل نمایم  دقیقا طبق ایات قرآن رفتار می کنم نه طبق رساله ی مجتهدین . 


برای احکام می توانم از سوره ی مائده  کمک بگیرم  . 


اگر قرار باشد در حین انجام یک معامله ، شاهد یا سند رسمی بگیرم  طبق قرآن یعنی آیات پایانی سوره ی بقره  رفتار می کنم نه طبق احکام و قوانین بشری . 


اگر قرار باشد اخلاق را رعایت کنم کافیست سوره ی حجرات را مطالعه کنم و به آیات سوره ی حجرات عمل کنم . 


اگر قرار باشد تابع چهارده معصوم باشم از قرآن استفاده می کنم . 



اگر بخواهم از شر نفس اماره خلاص شوم کافیست سوره ی یوسف را بخوانم 


اگر قرار باشد  نعمات خداوند را یاداوری کنم و شکر نعمت نمایم سوره ی رحمان را می خوانم . 


اگر قرار باشد دعا بخوانم  سوره هایی را که شامل دعا می باشند می خوانم . 


اگر قرار باشد به نماز اهمیت بدهم آیات سوره ی ابراهیم را می خوانم . 


اگر قرار باشد توسل بنمایم  باز هم از قرآن کمک می گیرم 


اگر قرار باشد گناه دیگری را بردوش نگیرم و از خودم سلب مسئولیت کنم از قرآن کمک می گیرم 


اگر قرار باشد به جسم و روح خودم ضربه نزنم باز هم از قرآن کمک می گیرم . 


اگر قرار باشد نجوم را یاد بگیرم صدها  آیه ی قرآن مرا یاری می کنند . 



اگر از خدا بخواهم که بعد از اینکه مرا هدایت کرد مجددا به ضلالت و گمراهی نکشاند کافیست به قرآن رجوع کنم . 


برای هرکاری می توان منحصرا از قرآن استفاده کرد . 


خوراک حلال را در قرآن پیدا می کنم  .  


توهم ایمان را در قرآن می توانم پیدا کنم . 


صلوات بر محمد و آل محمد را می توانم در قرآن پیدا نمایم . 


اذکار  و احکام نماز را می توانم در قران پیدا کنم . 


احکام روزه را می توانم در قران پیدا کنم . 


احکام خمس و زکات و امر به معروف و نهی از منکر  را می توانم در قران پیدا کنم . 



احکام جهاد اکبر و جهاد اصغر را می توانم در قران پیدا کنم . 




من می توانم همه چیز را در قران پیدا کنم پس به هیچ کتاب دیگری نیاز ندارم . 



بی جهت نیست که به قران ، ثقل اکبر می گویند . 



آیا می دانستید که در روز قیامت ، قرآن به شکل یک انسان بسیار زیبا و نورانی ظاهر می شود و انسانها را به دو دسته ی بهشتی و جهنمی تبدیل می کند و گروهی را به بهشت و گروهی را به جهنم رهنمون می نماید ؟؟؟؟


وقتیکه می گویم قرآن یعنی خدای مجسم ، یعنی اینکه قرآن برای ما مسلمانان کاملا کفایت می کند . زیرا قرآن نقش خدا را برای ما بازی می کند . 


ما به قرآن ناطق نیازی نداریم زیرا قرآن خودش ناطق ترین موجود تاریخ است و نیازی به زبان و وکیل و وصی ندارد . 


قرآن ، خودش ناطق است و نیازی نیست یک انسان ، قرآن ناطق باشد  . 


عظمت قرآن بالاتر از اینست که یک انسان ، نقش زبان را برای قرآن بازی نماید . 



قرآن ، خودش زبان دارد و به زبان هیچ موجودی نیاز ندارد . 


قرآن خودش بلد است حرف بزند و  خودش را به ما معرفی کند و نیازی به قرآن ناطق نیست . 


لفظ قرآن ناطق فقط در زمان خوارج نهروان کاربرد داشت نه امروز و نه آینده . 


قرآن فی نفسه ، خودش زبان خودش می باشد و زبان دارد و ناطق است . 



دوران خوارج نهروان به پایان رسیده است . پس به قران ناطق نیز نیازی نداریم . 



وقتیکه قران را تلاوت می کنیم قران خودش شروع به حرف زدن می کند اما ما حواسمان نیست و خیال می کنیم که این ما هستیم که قران می خوانیم در حالیکه این قرآن است که دارد قرآن را تلاوت می کند نه ما .


این ثابت می کند که ما نیازی به قران ناطق نداریم زیرا قرآن خودش زبان دارد و می تواند حرف بزند و خودش را برای ما تشریح و تفسیر نماید . 


قرآن خودش را بارها به ما معرفی کرده است اما ما بی توجه بوده ایم . اگر توجه می کردیم می فهمیدیم که لفظ قرآن ناطق فقط در یک دوره ی  خاص تاریخ ، کاربرد داشت . الان دیگه کاربرد ندارد زیرا قرآن ، الان خودش درحال حرف زدن است ولی ما گوشهایمان را بسته ایم  وخودمان را به کری  زده ایم  تا صدای قران را نشنویم  



قران خودش ذاتا ناطق است کافیست قرآن را تلاوت کنیم و به دستورات اش عمل کنیم . اینطوری بهتر می توانیم معنای لفظ قران ناطق را درک کنیم . 


قرآن کتاب خدا و نماینده ی دائمی خدا می باشد . پس بهترین کتاب است و نیازی به تفسیر ندارد . چه کسی قرآن را بر پیامبر و البته برای هدایت  ما نازل کرد ؟؟؟


مسلما خدا نازل کرد . 



آیا خدا داناتر و کاملتر است یا چهارده معصوم یا علمای دین یا  مراجع تقلید یا آخوندها ؟؟؟


کدامیک کاملتر و معنوی تر و غنی تر می باشند ؟؟؟


خودتان قضاوت کنید . 


من یک شیعه ی قرآن گرا هستم که البته به چهارده معصوم ارادت دارم و بی صبرانه منتظر ظهور امام زمان (عج) می باشم . 



در شبهات و تردیدهای آخرالزمان ، به قرآن رجوع کنید . 



الهم نور قلوبنا بالقرآن 


الهم عجل لولیک الفرج 


+


وحید محمدی . وبلاگ وحیدمی .