vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

بازگشت بهDiskGenius برای آزمایش تعمیر بد سکتور

يكشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳، ۰۵:۳۷ ب.ظ



به نام خدا 


بازگشت به دیسک جینیوس برای آزمایش تعمیر بد سکتور 




متاسفانه برنامه ی DRevitalize  بسیار کند بود و وقت مرا مدت چهار شبانه روز هدر داد و من خیلی خوش شانس بودم که برق قطع نشد زیرا برنامه ی DRevitalize  در اصل برای سیستم عامل داس ساخته شده و برای ویندوز ؛ مناسب نیست ولی من از نسخه ویندوزی اش که رابط گرافیکی بسیار قدیمی داشت استفاده کردم و امکان داشت با قطع برق ؛ کامپیوترم کاملا بسوزد و نابود شود . 



مشکل دیگر این بود که برنامه DRevitalize  فقط سکتورها را بررسی می کرد که در نتیجه وقت بسیار زیادی هدر می رود . 



من مجددا به برنامه ی قدرتمند دیسک جینیوس برگشتم

 و الان دارم فلش مموری سن دیسک که طبق ادعای سازنده اش سرعت خواندنش  400 مگابایت بر ثانیه است اما در عمل بسیار کند بود و سرعتش مرتبا کم و زیاد می شد و حتی به صفر می رسید را برای انجام آزمایشات سریعتر و دقیقتر و البته برای افزایش سرعت سکتورها و سیلندرها ؛  مجددا آزمایش می کنم تا بلکه پس از رفع بد سکتور ؛ بتوانم سرعت سیلندرها را افزایش دهم !! 



البته فلش مموری سیلندر و هد ندارد بلکه سکتور دارد اما برنامه دیسک جینیوس  ؛ برای کشف بد سکتور  و ترمیم سکتورها و افزایش سرعت سکتورها و کاهش زمان تلف شده ؛ بجای سکتور از سیلندر استفاده می کند یعنی  سیلندرها را بررسی می نماید  و از آنجاییکه هر سیلندر از هزاران سکتور تشکیل شده است لذا همین فلش مموری در برنامه دیسک جینیوس ؛ برای بررسی بد سکتور  و سیلندر  فقط 4 ساعت وقت مرا می گیرد !!  



ضمنا دیسک جینیوس می تواند تحت شرایط خاص ؛  سیلندرها را بهبود بخشد و زمان دستیابی به هر سیلندر را کاهش دهد و سرعت خواندن دیتا در فلش مموری یا هارد دیسک را  افزایش دهد . 



خوشبختانه ؛ برنامه ی WinHex با رونویسی کدهای هگز زبان ماشین بر روی سکتورهای فلش مموری و حذف کامل فلش یعنی عملیات Wipe ؛ عملا تمام بد سکتورها را تعمیر کرد و کار برنامه ی دیسک جینیوس و البته کار مرا  آسانتر نمود . 



هم اکنون تمام سکتورهای فلش مموری ام به لطف برنامه ی WinHex  یعنی زبان ماشین ؛ ترمیم و اصلاح شده و روی حالت Good  هستند اما اگر بتوانم زمان دستیابی به هر سکتور را کاهش دهم و تغییرات با موفقیت و مستقیما روی فلش مموری ذخیره شوند و سکتورها در حالت  Excellent یعنی عالی ذخیره شوند ؛ آنگاه آزمایش افزایش سرعت دسترسی و کاهش زمان تلف شده با موفقیت انجام می شود و شاید فلش مموری به سرعت اسمی یعنی  400 مگابایت در ثانیه  برسد !! 



من امیدوارم برنامه ی DiskGenius - دیسک جینیوس -  بتواند فلش مموری و البته هارد دیسک را به سرعت اسمی برساند و مشکلات مربوط به بد سکتور و کاهش سرعت خواندن و نوشتن سکتورها  و کاهش سرعت انتقال یا کپی فایل  و مشکل هنگ کردن سیستم را برطرف نماید . 



نتایج حاصله از آزمایشات مربوط به  کاهش زمان دستیابی به سیلندر و سکتور و کاهش هدر رفت انرژی  و افزایش سرعت خواندن و نوشتن و افزایش سرعت انتقال فایل را در پست بعدی منتشر خواهم کرد . انشاا... 



نکته : 


از آنجاییکه این آزمایشات باید بر روی چند مدل مختلف حافظه اعم از فلش مموری یا هارد دیسک و در حالت ها و شرایط مختلف و با ابزارها و تکنیک های گوناگون انجام شوند ؛ لذا زمان بسیار طولانی برای نتیجه گیری  لازم است و شاید در پایان این ماه و یا در ماه بعدی بتوانم نتایج حاصله از آزمایشات مختلف را منتشر نمایم . انشاا... 


فعلا نباید عجله کنم و باید انواع حافظه را در انواع ابزارها و حالت ها  آزمایش نمایم تا به یک نتیجه و ایده ی قطعی و عمومی و درست  برسم و یک  راهکار دقیق و درست و اصولی و کامل  ارایه دهم . 



تا پایان آزمایشات ؛ موقتا خداحافظی می کنم . 


یک یا دو ماه دیگه جواب آزمایشات خواهد آمد !!  انشاا...