vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

چند ایده ساده برای افزایش سرعت اینترنت

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹ ب.ظ



به نام خدا


چند ایده ساده برای افزایش سرعت اینترنت



من در وبسایت انزل وب ، تعداد زیادی ترفند و ایده ی جالب در مورد افزایش سرعت اینترنت و دانلود ، مشاهده کردم و از شما دعوت می کنم که به وبسایت انزل وب مراجعه نمایید و این ترفندهای مفصل و دقیق را که با عکس نیز همراه هستند مطالعه نمایید . 


آدرس وبسایت انزل وب را در پستهای قبلی ، قید کرده ام  . 



اما من خودم شخصا یکسری ایده ی ساده برای افزایش سرعت اینترنت و دانلود را در این پست می آورم شاید که مفید واقع شوند :


1- عدم استفاده از اینترنت همراه یا اینترنت موبایل خصوصا ایرانسل . 


متاسفانه شرکت ایرانسل ، مدتی است که به مرز ورشکستگی کامل رسیده است و با توجه به حمایت دولت ایران از اینترنت ثابت مخابرات و تخلفات فراوان شرکت ایرانسل و کلاهبرداری های این شرکت ، احتمال کاهش سهم ایرانسل در بازار پرفروش و پردرآمد خدمات اینترنت و وب و خصوصا اینترنت حجمی ،  و در نتیجه ورشکستگی کامل ایرانسل وجود دارد . 


البته پلتفرم هایی مثل فیلیمو و سایر چیزهایی که شرکت ایرانسل مدام در برنامه ی " ایرانسل من "  از آنها تبلیغ می کند خصوصا که  اینترنت در این پلتفرم ها هرگز نیم بها نیست و بصورت تمام بها می باشد و به ضرر مردم تمام می شود ،  نمی تواند ایرانسل را از ورشکستگی نجات دهد . 


حذف بسیاری از بسته های خوب مثل بسته ی 151 گیگابایت شبانه و بسته ی شش ماهه و بسته ی یکساله از لیست بسته های اینترنت ایرانسل ، نوعی خودکشی برای شرکت ایرانسل محسوب می شود . 


هزینه های سرسام آور هرکدام از این بسته ها و یا سایر بسته های اینترنت ایرانسل نیز دلیل خوب دیگری برای مهاجرت از ایرانسل به سمت سایر فراهم کننده های اینترنت می باشد . 


من خودم تصمیم گرفته ام از ایرانسل به سمت همراه اول یا اینترنت ثابت شرکت مخابرات  مهاجرت نمایم زیرا هم اینترنت پایدارتر و سریعتری ارائه می دهند و هم اینکه دولتی و قابل اطمینان هستند و احتمال ورشکستگی در آنها وجود ندارد . 


شرکتهای خصوصی مثل ایرانسل ، بدون پشتیبانی دولت ، خیلی راحت ورشکسته می شوند زیرا مردم نمی توانند میلیونها تومان پول زبان بسته را به این شرکتهای کلاهبردار و منافق بپردازند . 



بنابراین اولین ایده این است :


تعویض سرویس ارائه دهنده ی اینترنت 



برای دریافت بیشترین پهنای باند و سرعت دانلود ، باید از ایرانسل و سایر شرکتهای خصوصی و ضعیف که در شرف ورشکستگی هستند و از طرف دولت حمایت نمی شوند ، به سمت اینترنت دولتی که امکانات سخت افزاری و زیرساخت های قدرتمندتر و سریعتر  و بهتری دارد و توانایی ارائه ی اینترنت ارزانتر و سریعتر را دارند مهاجرت کرد . 



اگر می توانید باید از اینترنت فیبر نوری استفاده کنید و اگر امکان استفاده از اینترنت فیبر نوری شرکت مخابرات برای شما وجود ندارد باید از اینترنت سیار شرکت دولتی همراه اول یا از اینترنت پرسرعت و ارزان و ثابت و پایدار شرکت دولتی مخابرات ایران یعنی ADSL   یا  VDSL  استفاده نمایید . 


من یک نگاه دقیق به لیست پهنای باند و سرعت دانلود و هزینه های ماهیانه و سالیانه ی  اینترنت ADSL  و VDSL  شرکت مخابرات انداختم و با لیست هزینه های سرسام آور اینترنت نسل چهارم  ایرانسل مقایسه کردم و مغزم سوت کشید!!!


حقیقتا این  چند سال اخیر ؛  شرکت ایرانسل ، کلاه بسیار گشادی را بر سر کاربرهای ایرانی گذاشته و میلیونها تومان پول حرام از مردم ایران کلاهبرداری نموده است و بی کیفیت ترین و چرت ترین و گران قیمت ترین اینترنت را به مردم فروخته است . 


نهایت سرعت دانلود در اینترنت نسل چهارم ایرانسل ، در بهترین حالت و با  کمک بهترین دانلود منیجر ،  4 مگابایت در ثانیه و آنهم در حد چند ثانیه است و همیشه بین 1 تا 2 مگابایت در ثانیه بوده است و هرگز بیشتر نمی شود . 




در حالیکه سرعت دانلود در اینترنت ADSL شرکت مخابرات ، دستکم 16 مگابایت است  و هزینه ی بسیار کمتری دارد  و البته پینگ کمتر و پایداری و ثبات بیشتری نیز دارد 



بنابراین ، انتخاب  شرکت مخابراتی دولتی و اینترنت ثابت پرسرعت  ، اولین و بهترین ایده محسوب می شود.




2- اگر به هر دلیلی نمی توانید یا نمی خواهید از اینترنت ثابت مخابرات یا شرکت شاتل یا شرکتهای مشابه استفاده کنید و کماکان از اینترنت سیار  استفاده می کنید آنوقت باید این ترفندهای ساده را بکار گیرید تا بیشترین پهنای باند و بیشترین سرعت اینترنت را بدست بیاورید :



1- استفاده از سیستم عامل های لایو که از درون لوح فشرده یا فلش مموری  به داخل حافظه رم کامپیوتر ، بوت می شوند : از قبیل لینوکس لایو یا  ویندوز لایو 


لینوکس لایو : 

دبیان یا  اوبونتو یا لوبونتو یا کوبونتو یا پاپی لینوکس و  یا  اکثر توزیع های زنده لینوکس



ویندوز لایو


 ویندوز لایو سرگئی سترلک یا ویندوز لایو انخ  یا ویندوز لایو هایرن  یا  ویندوز مینی ایکس پی  یا  ویندوز هفت لایو 




من خودم همین الان دارم از ویندوز لایو سرگئی سترلک برای تایپ این مطالب استفاده می کنم  . 



طبق تجربیات و آزمایشات شخصی خودم ، متوجه شدم که پهنای باند و سرعت اینترنت ایرانسل ، در ویندوز لایو بیشتر از ویندوز نصبی است . 


زیرا ویندوز نصبی خصوصا ویندوزهای 10 و 11 در پس زمینه  ، صدها نرم افزار اضافی و زائد دارند که بی سر و صدا پهنای باند اینترنت را اشغال کرده و حجم اینترنت را سریعا مصرف می کنند و باعث کاهش شدید سرعت دانلود می گردند . 



بنابراین اگر از ویندوز لایو  استفاده کنید از شر بسیاری از برنامه های سارق پهنای باند اینترنت که در ویندوز نصبی خصوصا ویندوز 10 وجود دارند خلاص می شوید و سرعت دانلود بیشتری را تجربه خواهید کرد . 




2- اگر به هر دلیلی مجبورید از ویندوز نصبی که روی هارد یا فلش مموری نصب شده است استفاده کنید آنگاه باید کارهای زیر را انجام دهید:



1- آپدیت اتوماتیک و اجباری ویندوز را موقتا و با کمک گروپ پالیسی ویندوز  از کار بیندازید !!


ویندوز 10 حدود هشتاد درصد از پهنای باند اینترنت را بابت آپدیت خودش و صدها برنامه ی بی خاصیتش اشغال می کند . 


برای آزادسازی این حجم عظیم پهنای باند که توسط ویندوز 10 و بی دلیل اشغال شده است کافی است به توصیه های دقیق وبسایت های فناوری رجوع نمایید . زیرا من اینجا نمی توانم تمام جزئیات را شرح دهم . زیرا در ویندوز لایو ، چیزی به نام گروپ پالیسی وجود ندارد که من بخواهم از آن برای آموزش افزایش پهنای باند استفاده کنم . 


شما می توانید به مطالب وبسایت انزل وب و سایر وبسایتهای ایرانی یا خارجی مراجعه نمایید و از طریق گروپ پالیسی ، پهنای باند را که  توسط ویندوز اشغال شده است آزاد نمایید . 


اما اگر در ویندوز لایو نیز  برنامه ی گروپ پالیسی را مشاهده کردید حتما از آن برنامه برای افزایش پهنای باند اینترنت و افزایش سرعت دانلود استفاده نمایید . 




2- در تنظیمات ویندوز 10 یا Settings ،  در بخش Windows  Update  ؛ گزینه ی اشتراک گذاری اینترنت با سایر کامپیوترها که باعث افزایش سرعت دانلود برنامه های ویندوز می شود را خاموش کنید . 


زیرا این گزینه فقط برای برنامه های خود ویندوز است و هیچ تاثیری در سرعت دانلود فایل های متفرقه که مد نظرتان است ندارد و البته به دلیل اشغال پهنای باند توسط برنامه های ویندوز و فعال بودن این گزینه ، شما کمترین سرعت دانلود را در مورد فایل های متفرقه تجربه خواهید کرد 



این گزینه همان چیزی است که آپدیت های ویندوز 10 را روی هزاران کامپیوتر ویندوزی به اشتراک می گذارد و ماهیانه از این کامپیوترها به سمت کامپیوتر شما و بالعکس ، این آپدیتها را روانه می کند . 


به محض خاموش کردن این گزینه ، سرعت دانلود فایل های متفرقه و شخصی افزایش می یابد 



البته از نظر امنیتی نیز بهتر است این گزینه را خاموش کنید زیرا به اشتراک گذاشتن آپدیتهای ویندوز با هزاران کامپیوتر ویندوزی ، می تواند موجبات هک و حملات سایبری و نصب آپدیتهای مخرب را نیز فراهم نماید . 





3-  اگر روی ویندوزتان ، گروپ پالیسی را دارید ، سعی کنید تعداد بسته های منتظر در شبکه را به بیشترین عدد یعنی عدد 4 میلیارد برسانید . 


بطور پیشفرض ، ویندوز فقط تعداد 65536 بسته را بکار می گیرد که این برای مودم های قدیمی دایل آپ بود . 


اما برای مودم های جدید که پهنای باند بالایی دارند باید این عدد را به 4000000000 بسته  افزایش دهید  تا پهنای باند اینترنت و بسته های دیتا بطور کامل بکار گرفته شوند و سرعت اینترنت افزایش یابد .‌


هرچقدر که پهنای باند بیشتری در اختیار بگیرید سرعت دانلود نیز بیشتر می شود 



در هنگام  وبگردی یا دانلود باید تمام پهنای باند اینترنت را استفاده نمایید 



پهنای باند مورد استفاده برای ویندوز را نیز از 80 درصد به 0 درصد کاهش دهید تا پهنای باند  اینترنت ، آزاد شود و سرعت دانلود افزایش یابد . این کار نیز از طریق گروپ پالیسی ویندوز انجام می شود





4- در ویندوز 10 و  11 ، سعی کنید تمام برنامه های پیش زمینه را که اکثرا چرت افزار و تشریفاتی هستند خاموش کنید یعنی گزینه ی اجرای برنامه ها در پس زمینه را در بخش ستینگز  ویندوز ، خاموش کنید . 



5- اگر از ویندوز نصبی استفاده می کنید سعی کنید بجز ویندوز دفندر ، از هیچ آنتی ویروس دیگری استفاده نکنید زیرا تمام آنتی ویروسهای شخص ثالث ، در پس زمینه ، خودشان را آپدیت می کنند و حجم فراوانی از اینترنت را مصرف می نمایند . 



6- تمام هارد یا فلش مموری را با کمک ویندوز دفندر اسکن کنید و ویروس ها و سایر بد افزارهای احتمالی را بطور کامل حذف نمایید زیرا ویروس ها عامل مهمی در اشغال پهنای باند اینترنت و کاهش سرعت دانلود می باشند . 



بنابراین برای افزایش سرعت اینترنت و دانلود باید حتما کل هارد را از شر ویروس ها و سایر بد افزارها خلاص کنید 




7- اگر ویروس ها حذف نشدند ابتدا تمام فایل های روی هارد دیسک داخلی کامپیوتر را به درون هارد اکسترنال  کپی کنید و از ویندوز نیز بک آپ بگیرید . 



سپس از طریق ویندوز لایو ، کامپیوتر را بوت کرده و   تمام هارد دیسک را ابتدا فرمت کرده و سپس حذف کنید . 


برای حذف هارد دیسک می توانید از گزینه ی Wipe در برنامه های مربوط به دیسک و  پارتیشن از قبیل برنامه ی دیسک جینیوس یا از برنامه ی WinHex  برای رونویسی سکتورهای هارد دیسک استفاده کنید تا ویروسهای مقاوم ، بکلی نابود شوند . 


سپس مجددا  ویندوز را روی هارد نصب نمایید 




8- از  دانلود و نصب و اجرای نسخه های آزمایشی و رایگان و مدت دار  نرم افزارهای پولی و تجاری جدا خودداری کنید زیرا شرکتهای انحصاری و پول پرست ، در نسخه های آزمایشی و رایگان و مدت دار نرم افزارهایشان ، کدهای مخرب و ویروس و جاسوس افزار را تعبیه و جاساز می کنند که این کدها در هنگام اجرای این نرم افزارها ، پهنای باند را اشغال می نمایند . 




9- از وبگردی بی هدف خصوصا در وب تیره و دارک وب و دیپ وب  جدا خودداری کنید زیرا بسیاری از وبسایتهای ایرانی و خارجی ، بدون اطلاع مالک شان ، به انواع کدهای مخرب و ردیاب و جاسوس ، آلوده شده اند و می توانند سیستم شما را آلوده کرده و پهنای باند اینترنت را به شدت کاهش دهند 




10-  تا جای ممکن سعی کنید از دانلود فایل های تورنت جدا خودداری کنید زیرا فایلهای تورنت ، فقط با کمک ردیاب ها و تراکرها  ، فایل مورد نظرتان را دانلود می کنند . 


اگرچه این ردیاب ها و تراکرها در حالت تورنت ، موجب افزایش سرعت دانلود می شوند اما درعوض ، سیستم را آلوده کرده و در دفعه ی بعدی و یا در سایر وبسایتها ؛  پهنای باند اینترنت تان را اشغال کرده و موجب کاهش سرعت اینترنت شده و از شما جاسوسی می کنند و شما را هک می نمایند 


از نظر امنیتی ، هرگز نباید از سیستم تورنت برای دانلود فایل استفاده کرد . 


سعی کنید همان فایل را که به تورنت وابسته است از طریق عادی و بدون تورنت و بدون ردیاب و جاسوس ،  دانلود نمایید 


اگر انجام اینکار غیرممکن بود سعی کنید فایل مشابه را دانلود کنید که به تورنت وابسته نیست و مستقیما دانلود می شود 



تا جای ممکن سعی کنید از فناوری خطرناک تورنت پرهیز کنید و فایل های خود را به روش عادی دانلود نمایید 



اگر دانلود منیجر بصورت پیشفرض از تورنت پشتیبانی می کند این گزینه  یعنی تورنت را حتما خاموش کنید تا در پس زمینه ، امکان ردیابی و جاسوسی و هک و کاهش پهنای باند ایجاد نشود . 



تورنت یعنی ردیابی  و جاسوسی و هک





11- از فناوری ادوبی فلش و نصب و اجرای بازی های فلش خودداری کنید زیرا هم باعث بروز حملات سایبری می شوند و هم پهنای باند اینترنت را اشغال می کنند و به پردازنده ی کامپیوتر نیز صدمه جدی وارد می نمایند . 


هرگز نرم افزارها و بازیهای وابسته به فناوری ادوبی فلش  را نصب و اجرا نکنید . 





12- قبل از وبگردی و دانلود فایل ، هرگونه وی پی ان  و فیلترشکن را بطور کامل غیرفعال و خاموش کنید زیرا  vpn و فیلتر شکن خصوصا مرورگر تور ،  باعث کاهش شدید سرعت اینترنت می شود . 



سعی کنید از مرورگر داک داک گو یا هر مرورگر عادی دیگری و بدون وی پی ان و فیلترشکن ،  برای وبگردی استفاده نمایید تا پهنای باند اشغال نشود و سرعت اینترنت کاهش نیابد 




13- از دانلود بی رویه هر نوع فایل از وبسایتهای مختلف ، جدا خودداری کنید زیرا بسیاری از فایل های روی اینترنت، آلوده هستند و سیستم را مخفیانه آلوده کرده و منابع سیستم را مصرف کرده و پهنای باند را نیز اشغال می نمایند . 


فقط  فایل های معتبر و شناخته شده و از وبسایتهای رسمی را دانلود نمایید 





14- تا جای ممکن سعی کنید از مرورگرهای سبک و سریع  که تعداد اندکی پروسه را در حافظه رم ایجاد می کنند و به پردازنده فشار وارد نمی کنند استفاده کنید . 



البته متاسفانه بجز اینترنت اکسپلورر که فقط یک پروسه را در حافظه رم کامپیوتر ایجاد می کرد و بسیار سبک و سریع  بود ، سایر مرورگرها  چندین پروسه را در حافظه رم ایجاد می کنند که اینها همگی باعث افت کیفیت سیستم و اعمال فشار وحشتناک به پردازنده کامپیوتر و اشغال پهنای باند و کاهش سرعت دانلود می شوند 



متاسفانه در این مورد شما مجبورید به ویندوز هفت یا حتی ویندوز اکس پی مهاجرت معکوس نمایید تا بتوانید از  اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید و پهنای باند بی جهت اشغال نشود و به پردازنده نیز هیچ فشاری وارد نشود



من خودم توانستم با هزار بدبختی ، ویندوز هفت را روی کامپیوتر جدید 64 بیتی که فقط ویندوزهای 8 تا 10 را می شناخت نصب کنم و از تجربه ی شیرین کاربری در ویندوز هفت لذت بردم . 


اگر نصب ویندوز هفت یا ویندوز اکس پی  بر روی کامپیوتر جدید 64 بیتی ، امکان پذیر و بی خطر بود و به اینترنت وصل شدید ، سعی کنید فقط از اینترنت اکسپلورر بعنوان مرورگر وب استفاده کنید تا هم به پردازنده ی کامپیوترتان صدمه وارد نشود و هم پهنای باند اینترنت اشغال  نگردد 



فایرفاکس و اپرا و کروم و مکستون نسخه ی 3 به بعد و سایر مرورگرهای وب، همگی دشمن پردازنده ی کامپیوتر هستند و مثل زامبی  خون پردازنده را می مکند و پهنای باند را نیز مصرف می نمایند




اما اینترنت اکسپلورر و مرورگر مکستون نسخه 2  ، فقط یک پروسه را ایجاد کرده و به پردازنده صدمه نمی زنند و پهنای باند را اشغال نمی کنند و شما اینترنت پر سرعت تری را تجربه خواهید کرد 





15- بجز گوگل ، سایر موتورهای جستجو ، بسیار سنگین  و کند هستند و اصلا به درد وبگردی و دانلود فایل نمی خورند 



بنابراین شما مجبورید کماکان از گوگل برای وبگردی و از کروم برای دانلود  فایل استفاده نمایید !!



البته داک داک گو نیز بعنوان مرورگر وب و موتور جستجو و دانلود منیجر ، سرعت خوبی دارد و امنیت بالایی نیز دارد و شما را ردیابی نمی کند . . 



مرورگر تور  گرچه به شدت امن و ایمن و بی خطر است اما به همان اندازه نیز کند است . بنابراین اصلا به درد وبگردی و دانلود نمی خورد زیرا از صدها پل و کامپیوتر مجازی در شبکه استفاده کرده و این شبکه ی تو در تو ، عملا تمام حجم اینترنت  را مصرف می کنند و شما نمی توانید هیچ فایلی را با سرعت بالا  دانلود کنید مگر اینکه از یک اینترنت ثابت پرحجم و با سرعت و پهنای باند بسیار بالا استفاده کنید . 




16- برای دانلود فایل ها خصوصا فایلهای حجیم در سرعت بالا  بهتر است از این دانلود منیجرهای قدرتمند که خاصیت ریزوم دارند استفاده کنید تا به بیشترین سرعت دانلود دست یابید :


Internet Download Manager


Free  Download Manager



خوشبختانه نرم افزار Internet Download Manager ، نسخه ی رایگان و قابل حمل نیز دارد که اگر وقتی پیدا کردم بعدا آنرا آپلود خواهم کرد . این نسخه هیچ نیازی به فعالسازی و کرک ندارد و لایسنس اش همیشگی است . 


اما خب باید به اصالت و امنیت اش نیز شک بکنید !!!



این نسخه ی رایگان و قابل حمل از برنامه ی IDM را از وبسایت پی سی دانلود ، دانلود کردم 



نکته :


برنامه ی IDM  برای تجزیه ی فایل حجیم به قطعات کوچکتر ، به روشی به شدت متفاوت نسبت به سایر نرم افزارهای مدیریت دانلود رفتار می کند لذا توصیه می کنم هرگز تعداد کانکشن ها را در این برنامه ، دستکاری یا کم یا زیاد نکنید 


پیشفرض باید روی عدد 8 باشد . یعنی فقط هشت کانکشن . 



اگر بخواهید مدام این عدد را کم یا زیاد کنید فایل ها را خراب می کنید 




در سایر نرم افزارهای مدیریت دانلود ، شما می توانید به دفعات مکرر و فراوان ، عدد مربوط به تعداد کانکشن را دستکاری کرده و کم یا زیاد کنید و البته هیچ مشکلی پیش نمی آید ! 





نرم افزار قدیمی و قدرتمند فلش گت ( FlashGet )   نسخه  1 نیز یک دانلود منیجر بسیار قدرتمند و رایگان و سالم و بی خطر است اما روی ویندوز 10 جواب نمی دهد و پیام خطای عجیبی درمورد برنامه ی ایمیل !!! صادر می کند و خودش را خاموش می نماید 


نسخه های بعدی فلش گت ، اصلا تجربه ی کاربری خوبی ارائه نمی دهند و توصیه نمی شوند 


من خودم پس از سالها استفاده از فلش گت ، به دلیل ناسازگاری با ویندوز 10 ،  آنرا حذف کردم و از سایر دانلود منیجرها استفاده می نمایم 



بجز این سه دانلود منیجر قدرتمند و معروف و قدیمی  یعنی IDM  و  FDM  و  FlashGet  ؛ سایر دانلود منیجرها اصلا و ابدا توصیه نمی شوند زیرا اکثرا کدهای مخرب و جاسوسی و تبلیغات دارند  و شما را هک می نمایند 





17- از نصب تعداد زیاد نرم افزار و بازی روی ویندوز جدا خودداری کنید زیرا تمام اینها نه فقط به پردازنده و دیسک سخت فشار می آورند و عمر سخت افزار را کوتاه می کنند بلکه در پس زمینه ، خودشان را به اینترنت وصل کرده و پهنای باند اینترنت را اشغال کرده و سرعت دانلود را به شدت کاهش می دهند 




18- سیستم سخت افزار کامپیوترتان را ارتقا دهید . 


هرچقدر مقدار و سرعت  حافظه ی رم و دیسک سخت کامپیوتر بیشتر باشد و پردازنده قویتر باشد  ، به همان میزان توانایی کامپیوتر در استفاده از تمام پهنای باند اینترنت و افزایش سرعت دانلود نیز بیشتر می شود .



بجای اینکه میلیونها تومان پول به شرکتهای کلاهبردار از قبیل ایرانسل و بابت اینترنت  باج بدهید ، با پول کمتری می توانید کامپیوتر قدرتمندتری بخرید و از اینترنت با سرعت بیشتر استفاده کنید . 


البته این اینترنت نباید ایرانسل باشد!!





19- هرگز به ترفندهای رجیستری که مدعی افزایش سرعت اینترنت هستند توجه نکنید . زیرا این ترفندهای رجیستری  اولا به ویندوز صدمه می زنند و ثانیا  شما را هک می کنند  . به همین راحتی !!


اگر می خواهید هک نشوید سعی کنید اکثر ترفندهای رجیستری را نادیده بگیرید زیرا اکثر این ترفندها توسط هکرها  و دشمنان ویندوز  توصیه می شوند !!!



بجای ویرایش رجیستری ، سعی کنید از گروپ پالیسی برای افزایش پهنای باند و سرعت دانلود استفاده نمایید تا امنیت شما به خطر نیفتد 





20- هنگام وبگردی ایمن در وبسایتهای سالم و دانلود فایل ، سعی کنید موقتا آنتی ویروس سیستم را خاموش کنید . زیرا فایروال آنتی ویروس مانع از وبگردی و دانلود شده و حتی پهنای باند را نیز اشغال می نماید و سرعت دانلود را کاهش می دهد . 


پس از وبگردی و پایان دانلود فایل ،  مجددا آنتی ویروس را فعال کنید 




21- حافظه کش مرورگر وب را مرتبا خالی کنید تا پهنای باند آزاد شده و سرعت دانلود افزایش یابد




22- فولدر Temp  ویندوز را مرتبا با دست ، خالی کنید تا نرم افزارهای مشکوک و موقتی مثل ویروس های احتمالی ،  پهنای باند را اشغال نکنند و باعث افت سرعت دانلود نشوند




23-  سوابق دانلود را از مرورگر وب و نرم افزارهای مدیریت دانلود ، حذف کنید 


این کار نه فقط سرعت دانلود را افزایش می دهد بلکه امنیت شما را نیز تامین می کند




24- سوابق وبگردی را از مرورگر وب  حذف کنید 




25- اگر وای فای دارید و روی آن رمز مطمئن گذاشته اید و بابت امنیت اش خیالتان راحت است آن را روشن کنید و اجازه دهید که در کنار اترنت یا دیتا  یا اینترنت موبایل که  از طریق  کابل USB  به کامپیوتر وصل شده است و اینترنت اصلی تان می باشد ، وای فای نیز به کمک شما بیاید تا شاهد افزایش پهنای باند و سرعت دانلود باشید . 



تترینگ USB کابل شارژر و اینترنت گوشی هوشمند و تترینگ WIFI  را همزمان روشن کنید تا بیشترین پهنای باند  را تجربه نمایید . 


استفاده از تترینگ بلوتوث  به دلیل امنیت پایین و اندک ، اصلا توصیه نمی شود 





26- هرگز برای وبگردی و دانلود فایل ، از وای فای مکانهای عمومی و شلوغ  مثل بیمارستان و فرودگاه یا فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ یا کافی شاپ  یا سایر مکانهای عمومی و شلوغ  استفاده نکنید زیرا اینکار هم باعث افت شدید پهنای باند و کاهش شدید سرعت دانلود می شود و هم اینکه شما به راحتی هک می شوید . 



فقط از وای فای شخصی و خانگی  و در مکانی خلوت و بدور از سایر دستگاههای دیجیتالی از قبیل گوشی هوشمند و تبلت و مودم و به دور از سایر کاربرها ،  برای وبگردی و دانلود فایل استفاده نمایید تا از بیشترین پهنای باند و سرعت دانلود بهره مند شوید و البته امنیت شما نیز به خطر نیفتد و هک نشوید





27- در ویندوز سعی کنید از اتصال خصوصی و امن و خلوت و پرسرعت مثل شبکه خانگی استفاده کنید 




28- در ویندوز 10 در مورد تعریف کردن اتصال به دو نوع اتصال حجمی و غیر  حجمی ،  نظرات متضاد و مختلفی از سوی کارشناسان دیده می شود که موجب سردرگمی کاربرها شده است 


اما بطور کلی بهتر است که  نوع اینترنت را بعنوان اینترنت حجمی و metered  به ویندوز 10  معرفی نمایید 




29- در هنگام وبگردی و دانلود فایل ، از اجرای نرم افزارهای سیستمی مثل اسکن دیسک و دیفراگمنت دیسک ، خودداری کنید تا پردازنده و رم ، آزاد شوند و بتوانند بخوبی جریان وبگردی و دانلود را مدیریت نمایند 




30- برای وبگردی و دانلود،  بهتر است از هارد دیسک یا دیسک جامد استفاده کنید . زیرا استفاده از فلش مموری ممکن است باعث شود به سلول های فلش مموری صدمه وارد شود زیرا فلش مموری برخلاف هارد دیسک ، تمام اطلاعات را در خود نگه می دارد و به حافظه ی رم ارسال نمی کند و خیلی زود اشباع و پر شده و خطاهای عجیب از طرف ویندوز مبنی بر عدم شناخت فلش مموری صادر می گردد



اما اگر از ویندوز لایو استفاده می کنید و امکان بکارگیری دیسک داخلی کامپیوتر یا هارد اکسترنال فراهم نیست ، استفاده از فلش مموری خصوصا در حالت ReadyBoost که موجب افزایش سرعت و قدرت سیستم می شود ، توصیه می شود اما باید سعی کنید پس از پایان دانلود ، کامپیوتر را خاموش کرده  و فلش مموری را از درون پورت USB  در بیاورید تا حافظه ی کش فلش مموری خالی شود و سلولهای درون فلش مموری بی جهت اشباع و پر و اشغال نشوند و ویندوز در دفعات بعدی بتواند فلش را شناسایی نماید و در کار وبگردی و دانلود نیز خللی ایجاد نشود .  




31- افزایش مقدار حافظه مجازی در  کنترل پنل ویندوز . این کار باعث می شود که بخشی از فضای خالی هارد دیسک بعنوان رم مجازی رفتار کرده و سرعت و قدرت کامپیوتر بیشتر می شود و رم آزاد می شود و این موجب افزایش پهنای باند و افزایش سرعت دانلود خواهد شد 




32- خاموش کردن عملیاتهای از قبل تعیین شده توسط کاربر . 


این عملیاتها که از زمان ویندوز 98 ، در ویندوز تعریف شده بودند  در زمان معینی خودبخود روشن و فعال می شوند و منابع سیستم یعنی پردازنده و رم و هارد را اشغال می کنند و باعث افت کیفیت اینترنت و کاهش سرعت دانلود می شوند





33- قطع هر نوع عملیات و پروسه دستی یا اتوماتیک در ویندوز و در هنگام وبگردی و دانلود فایل . 


اگر هر عملیات اضافی را خاموش کنیم و منابع سیستمی را آزاد کنیم به سرعت اینترنت افزوده می شود




34- حذف افزونه های مرورگرهای وب بویژه  مرورگر فایرفاکس




35- قطع ارتباط تمام نرم افزارهای کاربردی و سیستمی با اینترنت البته بجز نرم افزار مرورگر وب و مدیریت دانلود


+

+

+



ایده های بهتر و دقیقتری نیز وجود دارند که شما می توانید در وب  ایرانی و خارجی ، این ایده ها و راه حل های افزایش سرعت اینترنت و سرعت دانلود را پیدا کرده و بکار گیرید . 



اما در استفاده از این ایده ها و ترفندهای دقیق و دشوار ، دقت کنید زیرا ممکن است تبعات خطرناکی در پی داشته باشند 



مثلا تایپ کردن دستورات پیچیده در خط فرمان ویندوز می تواند سلامت ویندوز یا حتی کامپیوتر را به خطر بیندازد یا شما را هک کند 



به همین دلیل،  من هیچگونه دستور خاصی برای استفاده از خط فرمان ویندوز یا پاورشل ویندوز یا ویندوز ترمینال  و در جهت افزایش پهنای باند و سرعت دانلود ، در این پست ننوشتم زیرا این دستورات عجیب و پیچیده  خط  فرمان که با طبیعت گرافیکی ویندوز و ساختار و معماری این سیستم عامل  ، سازگار نیستند  می توانند بسیار خطرناک و مخرب باشند  و ویندوز و کامپیوتر را نابود کنند . 



همچنین هرگز هیچگونه فایل اسکریپت با پسوندهای VBS  یا  JS یا BAT یا CMD یا REG را در محیط ویندوز  نسازید و اجرا نکنید 


اینکار یعنی نوشتن فایلهای خودکار و متنی و اسکریپتی در محیط گرافیکی ویندوز ،  دقیقا در تضاد با ساختار و  ذات و معماری و فلسفه ی ویندوز است و می تواند تبعات منفی و خطرناک داشته باشد و ویندوز و حتی کامپیوتر را خراب کند یا شما را هک نماید . 






من سعی کردم به زبانی ساده و با استفاده از ترفندهای عادی و پیش پا  افتاده و معمولی ، مشکل کندی اینترنت لاک پشتی ایران را حل کنم . 



در مجموع ، شما هیچ راهی ندارید مگر اینکه این دو کار را انجام دهید:


1- ارتقای سخت افزار یا خرید سخت افزار مدرن و قدرتمند و پیشرفته از قبیل مودم های قدرتمند و با پهنای باند بسیار بالا 



2- مهاجرت از اینترنت سیار به اینترنت ثابت 


این اینترنت ثابت می تواند اینترنت ماهواره ای نیز باشد که من در این مورد تجربه ی  جالبی نداشتم و موفق نشدم به اینترنت وصل شوم !!



بهرحال با فراگیر شدن شبکه اینترنت فیبر نوری یا اینترنت نسل پنجم در ایران ،  بسیاری از این ترفندها به جوک خنده دار تبدیل  خواهند شد  و البته دیش های ماهواره نیز  جمع آوری خواهند شد !!



پایان