به نام خدا


در جستجوی  Babylon builder 2.2  




این نرم افزار کاربردی و مفید که متاسفانه از وب جهانی حذف شده است یک زمانی بهترین ابزار برای ساخت گلاسری شخصی برای دیکشنری  بابیلون بود . یادش به خیر . 



متاسفانه مدتی است که هرچقدر اینترنت و وب جهانی  را زیر و رو می کنم  این نرم افزار  را پیدا نمی کنم. 



فقط سافت پدیا  این نرم افزار را در اختیار دارد اما متاسفانه  سافت پدیا  هم بالا نمی آید .




یک زمانی سایت تبیان  نرم افزار  مفید  Babylon buillder 2.2  را آپلود می کرد اما   الان  حتی  تبیان  هم  این نرم افزار  را حذف کرده است . 



نرم افزار دیگری به نام Babylon glossary builder  وجود دارد که برای نصب کردن اش  حتما  باید ابتدا  دات نت فریمورک نسخه ی ۲  را نصب کرده باشیم !!!!  



بعد از نصب نیز بدون اینکه  صفحه ی مربوط به ورود لغات انگلیسی و فارسی  باز شود یک فایل  توخالی  را بیلد می کند که به هیچ دردی نمی خورد . 


آرزو به دلم ماند که این شرکتها  یک نرم افزار دیکشنری  کاربردی و همه منظوره  و رایگان با امکان افزودن لغات جدید  بسازند تا شاهد این بدبختی ها و مشکلات  نباشم .


متاسفانه  Goldendict ( گلدن دیکت = دیکشنری طلایی )   هیچ ابزاری برای  افزودن لغت جدید  ندارد و البته  توسعه ی این دیکشنری  متوقف شده است 


فرایند ترجمه  خصوصا  در ویندوز ۱۰ و با وجود  دات نت فریمورک   بسیار دشوار شده است 



دلم می خواهد  تغییر رشته بدهم . دلم می خواهد از رشته مهندسی  کامپیوتر به رشته ی انگلیسی  تغییر رشته بدهم 


اما  علاقه به کامپیوتر  مانع می شود که یک تصمیم قطعی  بگیرم . 




تردید بازهم  خود نمایی می کند 



حالم خوب نیست . اعصاب ام خرد و خاکشیر است . 



نیاز به تغییر دارم .



به یکسری  چیزها  علاقه دارم 



خودتان  کلمات  کلیدی  را بخوانید .  


پست قبلی  با عنوان سیستم عامل باینری  هنوز  دیده  نشده است !! 


نمی دانم ،  شاید یک روز  با زبانهای سطح بالا  آشتی کنم. 



تلاشهای من برای احیای زبانهای ماشین و اسمبلی   بی فایده بود. چه کسی به زبانهای ماشین و اسمبلی اهمیت می دهد ؟؟؟؟  هیچکس . بله هیچکس به این  دو زبان اصیل و قدرتمند و همه منظوره اهمیت نمی دهد . 



خب ایرادی  ندارد  سعی می کنم با زبانهای سی و سی پلاس پلاس  آشتی کنم . 


من دوست ندارم دیکتاتور  باشم . 



اسلام زورکی و اجباری هیچ ارزشی  ندارد .



اگر من یک مشرک یا کافر  را  ببینم  تا زمانیکه به من و اعتقادات ام و دین و مذهب ام و امنیت ام و کشورم  کاری نداشته باشد و صلح طلب باشد کاری با او نخواهم داشت و اگر او به یک کافر حربی  تبدیل شد فقط دفاع می کنم و هرگز او را به قتل نمی رسانم  و فقط او را دستگیر و اسیر یا زندانی  می کنم زیرا ذاتا از خشونت بیزارم .



خدایا شرمنده اما  من  از خون و خونریزی  بیزارم  و هرگز  به زور  شمشیر  هیچکس  را مسلمان  نمی کنم و اگر ببینم  شخصی به تو و روز قیامت  اعتقاد  ندارد  کاری به کارش  ندارم  زیرا  اسلام  زورکی و اجباری  هیچ ارزشی ندارد . 



آیات سوره توبه  خلاف آزادی است و من نمی توانم به آیات سوره توبه و مائده که ترویج خشونت و کشتار  می باشد عمل کنم .  شرمنده . من از جنگ و جهاد و خونریزی  بیزارم.



اجبار کردن کاربران برای برنامه نویسی با هگز ادیتور  با اسلام زورکی  و دیکتاتوری  هیچ فرقی  ندارد . 



با هر زبانی که دلتان خواست برنامه نویسی کنید . به من ربطی  ندارد . 




من بروم  بمیرم . شاید هم بروم  با زبانهای سی و سی پلاس پلاس آشتی کنم. 


بهرحال  با وجود غیرت روی زبانهای ماشین و اسمبلی  سعی می کنم  با زبانهای سطح بالا نیز  دوست شوم و از جمود فکری دست بردارم 


سیستم  عامل  باینری  فقط  در رویاها و تخیلاتم  جای دارد ‌و هرگز ساخته نخواهد شد. آرزوی ساخت سیستم عامل باینری را به گور می برم . 



من گرچه  طرفدار عقل هستم  و از عشق بیزارم  و واقع بین هستم اما به این نتیجه رسیدم که باید هم به عقل و هم به عشق  بها  بدهم و هر دو را دوست داشته باشم 



از این لحظه به بعد من طرفدار عقل و عشق  خواهم  بود  و از  هردو  حمایت می کنم. 



عقل به من می گوید که با عشق  آشتی کنم . 




عاشقان  نقطه ی پرگار وجودند ولی 

عقل داند که در این دایره سرگردانند !!!!  




شوخی با اشعار شعرای بزرگ  !!!



جای عشق و عقل را در بیت  بالا  عوض کردم . 


جالب است که تمام قرآن ما را به تعقل و اندیشه ( و نه به عشق و احساسات ) دعوت می کند :


افلا تعقلون 


افلا تدبرون 


افلا یتفکرون 


قرآن ، سرتاسر عقل و اندیشه و تفکر است. لذا قرآن را دوست دارم هرچند که به برخی از آیات قرآن نمی توانم عمل کنم !!


زیرا از خون و خونریزی حالم بهم می خورد . من یک انسان صلح طلب هستم و به دنبال سکوت و جای خلوت و آرامش و تمرکز و تفکر هستم . 


من رقیق القلب و دل نازک  هستم و تحمل دیدن صحنه های دلخراش را ندارم لذا از جنگ بیزارم . لذا به برخی از آیات قرآن نمی توانم عمل کنم . شرمنده ! 




عقل به من می گوید نه خودت را اذیت کن و نه مردم را و دست از سر کچل کامپیوتر  بردار ولی عشق می گوید تو کماکان کامپیوتر  را دوست داری  و زندگی بدون عشق  معنا  ندارد 



عقل می گوید تغییر رشته بده و در آزمون سراسری  یک رشته ی آسان را انتخاب کن ولی عشق می گوید   این تو نبودی که عاشق کامپیوتر و زبانهای ماشین و اسمبلی شدی  بلکه این کامپیوتر و زبانهای ماشین و اسمبلی  بودند که تو را صدا  می زدند تا یک تغییر  بزرگ  در دنیای  کامپیوتر  ایجاد کنی . 




بهرحال  بین عشق و عقل  همیشه سرگردان  و  مردد  هستم  . 



خدا  آخر و عاقبت ام  را  ختم به خیر کند .  



می ترسم آخرش  از تیمارستان  سر در بیاورم !!! 



من نمی توانم  هیچ  غلطی بکنم .  بهتر است  قدری  استراحت  کنم  . بهتر است  بی خیال شوم . 



دیگه دوست ندارم  دیکتاتور  باشم . 



دیکتاتور خیرخواه !!!!!



زبانشناس خودخوانده !!! 



نمی دانم چرا خیال می کنم  زبانشناس  شده ام !!!!



زبان فارسی


زبان انگلیسی 


زبان عربی



زبان اسپرانتو 


زبان اسمبلی


زبان ماشین 



زبان سی 


زبان پاسکال 

.

زبان بیسیک 



زبان برنامه نویسی انگلیسی 



دیکشنری  


گلاسری  



آیا براستی من یک زبانشناس هستم یا توهم دارم ؟؟؟ 



اسلام برپایه تعادل  بنا شده است . 




فکر می کنم  در مورد قرآن زیاده روی کردم .  خدایا  مرا ببخش 

حلالم کن .