به نام خدا



Cosmology-and-Astronomy


کیهان شناسی و ستاره شناسی


از نظر من و به عقیده ی من ، نرم افزار استلاریوم بهترین نرم افزار ستاره شناسی و حتی کیهان شناسی می باشد .



نرم افزار قدرتمند استلاریوم  Stellarium   که در نسخه ی ویندوزی ، از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند و امکانات بیشتری نسبت به نسخه ی اندرویدی دارد ، یکی از بهترین نرم افزارهای علم نجوم و ستاره شناسی است و شاید حتی در بحث کیهان شناسی نیز بتوانم ادعا کنم که استلاریوم حرفهای زیادی برای گفتن دارد .


گرچه بحث کیهان شناسی بسیار فراتر و عظیم تر و گسترده تر و تخصصی تر از ستاره شناسی می باشد اما شاید بتوانیم از همین استلاریوم برای کیهان شناسی و کیهان پژوهی نیز استفاده نماییم .



ستاره شناسی  از نظر من ، صرفا به نجوم آماتوری می پردازد اما کیهان شناسی در مورد نجوم حرفه ای و مبدا خلقت و چگونگی آفرینش کل جهان بحث می کند و شاید به عوالم موازی نیز برخورد نماییم !


بهرحال در ایران که رشته ای به نام کیهان شناسی نداریم ( لااقل من ندیدم ) اما خوب است که با کمک نرم افزار استلاریوم به دنبال کیهان پژوهی باشیم تا صرفا یک منجم یا ستاره شناس آماتور نباشیم و دامنه ی اطلاعات تخصصی مان را گسترش دهیم .



نرم افزار استلاریوم نسخه های مختلف برای سیستم عاملهای معروف دارد :


نسخه ی اندروید


نسخه ی ویندوز


نسخه ی  لینوکس


نسخه ی مکینتاش ( مک او اس )


نسخه ی وب



من نسخه ی اندرویدی و ویندوزی استلاریوم را در اختیار دارم . هردو نسخه ی اندرویدی و ویندوزی استلاریوم از دقت بالایی برخوردار می باشند اما دقت و قدرت و امکانات نسخه ی ویندوزی،  بسیار بیشتر از نسخه ی اندرویدی است .


نسخه ی ویندوزی نرم افزار استلاریوم از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند .


دقت نسخه ی ویندوزی  استلاریوم بسیار بیشتر از نسخه ی اندرویدی می باشد طوریکه می توانیم حتی مکان دقیق بارش شهابسنگ را نیز پیدا کنیم .


در نسخه ی ویندوزی  استلاریوم شما با جزئیات بیشتر و دقیقتری از کهکشان اندرومدا  آشنا می شوید


من توانستم با کمک نسخه ی ویندوزی استلاریوم  اطلاعات بیشتر و دقیقتری از کهکشان اندرومدا  به دست بیاورم .


بنابراین پیشنهاد می کنم حتما روی کامپیوترتان نسخه ی ویندوزی استلاریوم را  نصب کنید تا اطلاعات دقیقتر و کاملتر همراه با پشتیبانی از زبان فارسی را به شما ارائه دهد .


نسخه ی ویندوزی  استلاریوم بخوبی با ویندوز 10  سازگار است .


قابلیت زوم بسیار بالا با کمک دکمه ی وسط ماوس در نسخه ی ویندوزی استلاریوم  به شما کمک می کند که جزئی ترین و مخفی ترین اجرام آسمانی را به خوبی و بصورت واضح تماشا نمایید .


اگر دوست دارید به یک منجم تبدیل شوید شاید  نسخه ی ویندوزی استلاریوم بتواند  شما به این هدف برساند .



آدرس سایت نرم افزار استلاریوم :


https://stellarium.org/



از بخش بالای سایت می توانید نسخه های مختلف استلاریوم را دانلود نمایید .


نسخه ی لینوکسی استلاریوم نیز مطابق انتظار ، اوپن سورس نیز می باشد . یعنی خودتان هم می توانید نسخه ای کاملا شخصی از استلاریوم بسازید زیرا استلاریوم یک نرم افزار اوپن سورس و آزاد است .



امکانات نسخه ی ویندوزی استلاریوم به حدی زیاد است که می توانم ادعا کنم استلاریوم برای یک منجم و کیهان شناس کاملا کفایت می نماید .


تمام  این امکانات در نسخه ی ویندوزی استلاریوم ،  کاملا رایگان می باشند .


از نظر من ، بهترین نرم افزار ستاره شناسی  همین استلاریوم می باشد . البته این فقط یک نظر شخصی است .


بهرحال تا زمانیکه نتوانیم در زمینه ی نجوم و ستاره شناسی ، به سطح بالایی از معلومات و مشاهدات و تجربیات دست یابیم غیرممکن است که بتوانیم وارد حوزه ی کیهان شناسی و کیهان پژوهی شویم .


زیرا نجوم و ستاره شناسی  تنها بخش کوچکی از کیهان شناسی می باشد .

 نجوم زیر مجموعه ی علم  کیهان شناسی می باشد . 


شما در کیهان شناسی با نظریات آلبرت اینشتین و سایر فیزیکدانان مشهور مواجه می شوید . خصوصا در بحث منشا تشکیل جهان یا  پایان جهان یا اینکه  آیا جهانهای موازی وجود دارند یا خیر یا بحث سیاه چاله ها .



در بحث سیاه چاله ها و ستاره های نوترونی و ابرنواخترها  و ارتباط بین سیاه چاله و ستاره ی نوترونی ( بخشی از آیات سوره ی تکویر ( فلا اقسم بالخنس الجوار الکنس )   ) نیز شما عملا وارد حوزه ی کیهان شناسی می شوید .


خنس =  ستاره ی نوترونی

کنس = سیاه چاله


این یکی از صدها معجزه ی علمی قرآن است .


آیه ی فوق به کیهان شناسی و رابطه ی بین ستاره ی نوترونی و سیاه چاله می پردازد .


عملا ستاره ی نوترونی به دور سیاه چاله می گردد تا زمانیکه توسط سیاه چاله بلعیده شود .


هرچند که ستاره ی نوترونی خودش نیز می تواند با یک انفجار عظیم ، به یک سیاه چاله تبدیل شود .



سیاه چاله می تواند همان عالم برزخ و مکان زندگی ارواح انسانها باشد . کسی چه می داند ؟؟؟


روز قیامت ما شاهد یک سیاه چاله ی بسیار بزرگ خواهیم بود که دنیای مادی را نابود کرده و ما را به دنیای معنوی می فرستد .


قیامت کبری یعنی نابود شدن تمام کائنات و دنیای مادی  و ورود به دنیای معنوی که اینکار توسط بزرگترین سیاه  چاله ی تاریخ انجام می شود .


این سیاه چاله شاید همان سیاه چاله ی مرکز کهکشان راه شیری باشد .


اینها همگی به علم کیهان شناسی مربوط می شود .


تشخیص دقیق سن جهان و البته تشخیص دقیق عمر جهان و اینکه جهان سرانجام به چه شکلی پایان می یابد در حیطه ی علم کیهان شناسی است .


هنوز هم ایده ها و تئوری های آلبرت اینشتین در بحث کیهان شناسی کاربرد دارند و هنوز هم این ایده ها توسط سایر دانشمندان آزمایش می شوند .


من در نسخه ی ویندوزی نرم افزار استلاریوم متوجه شدم که در مرکز کهکشان اندرومدا ،  دو ستاره ی غول پیکر و بسیار درخشان وجود دارد .

همچنین متوجه شدم که هیچنوع ابر نواختر در کهکشان اندرومدا وجود ندارد و من در پست  Stellarium با داده های نسخه ی اندرویدی تصور کردم که در کهکشان اندرومدا  یک ابرنواختر وجود دارد که اعتراف می کنم دچار اشتباه شدم زیرا نسخه  ی اندرویدی استلاریوم دقت کمتری نسبت به نسخه ی ویندوزی دارد .


در نسخه ی ویندوزی استلاریوم عملا مشاهده کردم که در مرکز کهکشان  اندرومدا   ،  دو ستاره ی بسیار درخشان و دو قلو  وجود دارد  .


این درحالیست که در مرکز کهکشان راه شیری یک سیاه چاله ی بسیار بزرگ وجود دارد که تعدادی ستاره از جمله ی ستاره یS1  به دور او می گردند !!


فیلم این رویداد جالب را می توانید از آپارات مشاهده و دانلود نمایید .



البته در نسخه ی ویندوزی  استلاریوم نیز وجود دو کهکشان در بالا و پایین کهکشان  اندرومدا ، ثابت شد .


فراموش نکنید که کهکشان اندرومدا حدود 3 میلیون سال نوری از ما فاصله دارد و مشاهده کردن این جرم بسیار دور و البته بسیار عظیم الجثه  از این فاصله  با چشم غیرمسلح کار بسیار بسیار دشواری می باشد . باید از شهر خارج شوید و در تاریکی مطلق و  آسمان کاملا صاف ، به دنبال کشف مکان کهکشان اندرومدا باشید . در این حالت شما شاهد دورترین جرم آسمانی خواهید بود که توسط چشم غیرمسلح و بدون نیاز به دوربین یا تلسکوپ قابل مشاهده خواهد بود .


تماشای دورترین جرم آسمانی با چشم غیرمسلح  واقعا  لذتبخش است .


برای کشف مکان دقیق کهکشان اندرومدا ،  به نرم افزار استلاریوم ( نسخه ی ویندوزی )   و البته  به پست  Stellarium از وبلاگ وحیدمی  مراجعه فرمایید .


در این پست ، اطلاعات فراوانی را که توسط نسخه ی اندرویدی استلاریوم بدست آورده ام را نوشته ام . اما همینجا باید بگویم که در نسخه ی ویندوزی استلاریوم ، هیچنوع ابرنواختر در کنار کهکشان اندرومدا دیده نشد . 


نسخه ی ویندوزی نرم افزار استلاریوم را می توانم دقیقترین و بهترین  و قدرتمندترین تلسکوپ مجازی جهان ، بنامم و معرفی نمایم .


از نظر من ، استلاریوم یعنی تلسکوپ مجازی .


ما که تلسکوپ نداریم اما همین نسخه ی ویندوزی نرم افزار استلاریوم  بهتر از هر تلسکوپ می تواند داده های بسیار دقیق از کهکشان اندرومدا   را به ما  ارائه دهد .


پیشنهاد می کنم بجای خرید تلسکوپ های بسیار گران قیمت و البته بزرگ و سنگین و حجیم  ، نرم افزار استلاریوم ( نسخه ی ویندوزی ) را روی ویندوز نصب کنید و از تمام  قابلیتهای یک تلسکوپ مجازی قدرتمند و دقیق  بهره مند شوید .


این پست بیشتر از آنکه تفاوت بین ستاره شناسی و کیهان شناسی را بیان کند به تشریح خصوصیات نرم افزار استلاریوم ، پرداخت ولی  شاید این نرم افزار بتواند این تفاوت را برایتان رمزگشایی نماید .


من از کودکی عاشق نجوم و ستاره شناسی بودم  و الان نیز کماکان  رشته ی نجوم و ستاره شناسی را دوست دارم و هنوز هم پیگیر اتفاقات نجومی و کیهانی  هستم .



من هنوز نتوانستم ستاره ی طارق را پیدا کنم ولی شاید نسخه ی ویندوزی استلاریوم بتواند یکسری داده ها را در اختیارم قرار دهد  تا با رمزگشایی از آنها بتوانم مکان  تقریبی ستاره ی طارق را کشف کنم !



پیشنهاد می کنم  نسخه ی ویندوزی استلاریوم را از سایت رسمی اش دانلود و روی ویندوز نصب کنید و کامپیوترتان را به یک تلسکوپ بسیار قدرتمند مجازی تبدیل نمایید .


شاید اینکار به شما کمک کند که ابتدا به یک ستاره شناس حرفه ای وسپس به یک کیهان شناس تبدیل شوید .


کیهان شناسی و کیهان پژوهی  جزو مطالب جذاب و مورد علاقه ی من می باشند .

محیط فارسی نرم افزار استلاریوم در ویندوز ، تاکنون اطلاعات بسیار ارزشمندی به من ارائه داده است .


اما یک چیز دیگه :


در قرآن کریم  آیه ای دیدم که به بحث بیگ بنگ (انفجار بزرگ ) اشاره کرده است .


الان حضور ذهن ندارم ولی به محض اینکه این آیه ی قرآن را پیدا کردم حتما در همین پست ، شماره ی آیه را اعلام می کنم تا با یکی از معجزات علمی قرآن  آشنا شوید  .


منتظر بروزرسانی های بعدی این پست باشید !


 این پست به مرور زمان ، بروز می شود .


بروزرسانی 1 :


بروزرسانی :


صورت فلکی ذات الکرسی ،   معمولا به شکل حرف E  دیده می شود  . البته در شب ها به شکل حرف E  دیده می شود  که در این حالت ، صورت فلکی اندرومدا (زن در زنجیر ) به شکل یک زن ایستاده و سرو ته می باشد یعنی سرش به پایین و پاهایش رو به اوج آسمان می باشد .


در چنین حالتی ، کهکشان اندرومدا   کمی پایین تر از صورت فلکی ذات الکرسی و  البته در سمت راست صورت فلکی اندرومدا یعنی در زیر دست راست  صورت فلکی اندرومدا  قرار دارد .


در هنگام روز ، اگر از نرم افزار استلاریوم استفاده کنیم ، صورت فلکی ذات الکرسی شبیه به حرف اپسیلون !!! ( قرینه ی حرف E ) می باشد و در چنین حالتی ، صورت فلکی زن در زنجیر به صورت ایستاده است   و البته سرش  در بالا و پاهایش در پایین آسمان قرار دارد . در چنین حالتی ،  کهکشان اندرومدا در زیر بغل دست راست اندرومدا یعنی در سمت چپ این بخش از آسمان قرار دارد !!


عملا بهترین حالتی که بتوانیم از شر این همه چپ و راست خلاص شویم اینست که صورت فلکی اندرومدا را مثل بچه ی آدم مستقیما در شب نگاه کنیم ، در شب ، صورت فلکی اندرومدا به شکل یک انسان ایستاده است که البته سرو ته می باشد یعنی سرش رو به پایین و پاهایش رو به بالا می باشد . در این حالت سمت راست بدن اش واقعا سمت راست این بخش از آسمان و سمت چپ بدن اش واقعا سمت چپ این بخش از آسمان می باشد و  کهکشان اندرومدا نیز در زیر شانه ی راست او یعنی در سمت راست این بخش از آسمان دیده می شود و ذات الکرسی نیز به شکل حرف E دیده می شود .


این حالت ، بهترین حالت مشاهده ی این صورتهای فلکی می باشد زیرا هم  ، شب است و بدون نیاز به نرم افزار و با چشم غیرمسلح و با نگاه مستقیم به آسمان می توانیم هم ذات الکرسی و هم صورت فلکی اندرومدا را ببینیم و هم اینکه ذات الکرسی به شکل حرف E دیده می شود و هم اینکه سمت راست و چپ صورت فلکی زن در زنجیر همان  راست و چپ آسمان خواهند بود و دیگه اینقدر مجبور نیستیم در ذهنمان جای چپ و راست را عوض کنیم و می توانیم یک نفس راحت بکشیم !!!!


پس پیشنهاد می کنم فقط هنگام شب به صورت فلکی ذات الکرسی (حرف  E  )  و صورت فلکی  اندرومدا ( زن در زنجیر )  نگاه کنید و خودتان را خلاص کنید . والا به قرآن . خسته شدم از بس  به چپ چپ به راست راست کردم !!!


برای کسب اطلاعات دقیقتر در مورد مکان دقیق کهکشان اندرومدا ،   به پست Stellarium از وبلاگ وحیدمی مراجعه فرمایید .  مخصوصا به بروزرسانی مربوطه  دقت کنید .




تاریخ بروز رسانی : شنبه  1 آبان 1400 شمسی ساعت 10 و 50 دقیقه بامداد .




بروزرسانی 2 :


دیشب با نسخه ی ویندوزی نرم افزار استلاریوم به دنبال ستاره ی پروکسیما قنطورس که یک کوتوله ی سرخ است می گشتم تا اینکه پیدایش کردم !


درونش سبز متمایل به زرد است اما اطراف اش سرخ بود !!


برای اینکه بهتر بتوانیم رنگ های ستاره ی پروکسیما قنطورس با نامهای Proxima Centauri - HIP 70890 - HD 9300  را تشخیص دهیم بهتر است که  اتاق را تاریک نماییم و زاویه ی مانیتور را تغییر دهیم . اینطوری بهتر می توانیم رنگ های مختلف  ستاره ی پروکسیما قنطورس را از درون نرم افزار استلاریوم ( نسخه ی ویندوزی ) تشخیص دهیم .


بسیار کوچک بود و با هزار بدبختی توانستم پیدایش کنم . تشخیص دقیق رنگهای این ستاره  ، کار دشواری می باشد .


رفتار عجیب  و تنوع رنگها و قطر کم ( حدود 20 کیلومتر ) و جرم زیاد ( چهل برابر جرم خورشید ) و شراره های بزرگ این ستاره (البته این شراره ها را نمی توان در نرم افزار دید . باید از تلسکوپ برای دیدن شراره ها استفاده کرد )  ، باعث می شود که من حدس بزنم که ستاره ی پروکسیما قنطورس که فقط  چهار سال نوری با ما فاصله دارد همان ستاره ی طارق باشد که در سوره ی طارق به نام اش قسم یاد شده است .


اما هنوز نمی دانم آیا پروکسیما قنطورس  همان ستاره ی طارق است یا نه .


ضمن اینکه رفتار ستاره ی طارق به رفتار ستارگان نوترونی شباهت بیشتری دارد تا رفتار یک کوتوله ی سرخ نسبتا معمولی !!


زیرا ستاره ی طارق همچون سایر ستارگان نوترونی دارای امواج الکترومغناطیسی می باشد که این امواج به جو زمین ضربه وارد می کنند و این امواج و ضربه ها توسط ناسا به صدا تبدیل شده که صدای ستاره ی طارق را در همین وبلاگ می توانید بشنوید و دانلود نمایید


برای شنیدن صدای ستاره ی طارق  به پستهای زیر  مراجعه نمایید :




https://vahidmy.blog.ir/post/Tarek



https://vahidmy.blog.ir/post/emapwin


 





شاید هم ستاره ی سهیل منفجر شود و به یک کوتوله ی سرخ تبدیل شود و این کوتوله ی سرخ همان طارق باشد . و ا... اعلم .


ستاره ی سهیل مدام رنگ به رنگ می شود یعنی در طول یک دقیقه بارها رنگ ستاره ی سهیل تغییر می کند .  رفتار ستاره ی سهیل بسیار عجیب و شگفت انگیز است و شاید البته شاید ستاره ی سهیل  در آینده بعد از یک انفجار عظیم به یک کوتوله ی سفید یا سرخ تبدیل شود و همان طارق باشد که در سوره ی طارق به آن قسم یاده شده است . فعلا نمی توان با قاطعیت نظر داد . باید منتظر بمانیم . البته 50 هزار سال طول می کشد تا ستاره ی سهیل منفجر شود و به طارق تبدیل شود  !!!


بعید می دانم تا پنجاه هزار سال دیگه ، من و شما زنده باشیم !!


البته اینها همه فقط حدس و گمان هستند و بجز خدا هیچکس نمی داند که ستاره ی طارق ،  کدام ستاره ی کنونی می باشد .



تاریخ بروز رسانی : شنبه  1 آبان 1400 شمسی ساعت 10 و 59 دقیقه بامداد .



بروزرسانی 3 :


در هنگام روز ، در نسخه ی ویندوزی استلاریوم ، صورت فلکی زن در زنجیر به صورت یک انسان خوابیده  و افقی می باشد که سرش به سمت راست آسمان یعنی به سمت مشرق (طلوع خورشید ) و پاهایش به سمت مغرب می باشد !!!

این خلاف نسخه ی اندرویدی است که این صورت فلکی را به شکل ایستاده نشان می دهد و واقعا عجیب است !!!!


ضمنا در نسخه ی ویندوزی استلاریوم ، شاهد یک ستاره ی متغیر انفجاری درخشان سرخ رنگ غول پیکر ( ابرغول سرخ بسیار درخشان )   در پایین کهکشان اندرومدا  و نزدیک به زنجیر زیر بغل راست صورت فلکی اندرومدا  ، بودم که شاید همان ابرنواختر احتمالی باشد که در نسخه ی اندرویدی مشاهده کرده بودم  . 


نام این ستاره ی متغیر انفجاری سرخ رنگ درخشان غول پیکر  که شاید همان ابرنواختر احتمالی باشد ،   HIP 3494   می باشد .


این ستاره ( HIP 3494 )   در آینده یقینا به یک ابرنواختر تبدیل می شود و شاید بتوانیم شاهد انفجار این ابرنواختر در آسمان شب باشیم که منظره ای زیبا و تماشایی ایجاد خواهد کرد .



ضمنا صورت فلکی ذات الکرسی در هنگام روز و در نسخه ی ویندوزی استلاریوم ، به شکل حرف W  دیده می شود  !!!


نکته : بهتر است که لامپ اتاق تان را خاموش نمایید تا نرم افزار استلاریوم (نسخه ی ویندوزی )   بتواند جزئیات بیشتری را  به شما نشان دهد !!




نکته : به دلیل اینکه نتوانستم کلمات کلیدی جدیدی برای این پست بسازم لذا شاید این کلمات را در پستهای بعدی یا قبلی  ، قید نمایم !!



تاریخ بروز رسانی : شنبه  1 آبان 1400 شمسی ساعت 11 و 33  دقیقه بامداد



+


بروزرسانی 4 :


آیه ی بیگ بینگ :

آیه ی مربوط به بیگ بنگ در قرآن :


فرضیه ی بیگ بنگ (Big Bang) یا  مه بانگ :


https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Bang



این فرضیه که در قرن اخیر توسط دانشمندان غربی مطرح شد می گوید که جهان ، در ابتدا بسیار کوچک و فشرده و پرجرم بود و بعد براثر یک انفجار بزرگ ، آسمان و ستارگان و کهکشانها و ...  ایجاد شدند و  روز به روز فاصله ی اجرام آسمانی از یکدیگر  بیشتر و بیشتر می شود.


مطابق این فرضیه ، جهان در ابتدای پیدایش در اندازه ی یک توپ بسکتبال ولی بسیار بسیار فشرده و سنگین و پرجرم بود و براثر انفجار بسیار شدید ، به شکل امروزی درآمد .


این درحالیست که 1400 سال پیش ، در آیه ی 31 سوره انبیا به این موضوع یعنی فشرده بودن و بسته بودن آسمانها و زمین و سپس باز شدن شان توسط خدا ، اشاره شده است که به وضوح ثابت می کند که فرضیه ی بیگ بنگ کاملا درست است و البته خداوند 1400 سال قبل از دانشمندان ناسا ، این موضوع را مطرح کرده است که یکی از معجزات بسیار بزرگ قرآن می باشد .




آیه ی 31 سوره انبیا ( اولم یر الذین کفروا ان السموات و الارض کانتا رتقا ففتقناهما و جعلنا من الماء کل شیئ حی افلا یومنون )


ترجمه :

آیا کسانیکه کافر شدند ، ندیدند که آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند پس ما آنها را از هم باز کردیم و هر چیزی را از آب ، زنده کردیم  ؟ آیا ایمان نمی آورند ؟


بخش اول آیه ی 31 سوره انبیا به وضوح خطاب به کافران ( دانشمندان ناسا که خود فرضیه ی بیگ بنگ را مطرح کرده اند ) می فرماید آیا شما که این فرضیه را مطرح کرده اید و به آن ایمان دارید و می دانید که دنیا براثر یک انفجار بزرگ ( بیگ بنگ ) ایجاد شده است به قدرت خدا ایمان نمی اورید و باز هم علیه خدا و دین و خصوصا اسلام و قرآن توطئه می کنید ؟؟



همه می دانیم که در زمان نزول این آیه هیچکدام از مسلمانان اصلا چیزی از علم نجوم نمی دانستند مگر در حد خرافات و رمل و جادو و ...

بنابراین این آیه اصلا خطاب به مشرکین و کفار معاصر با پیامبر اسلام (ص) نیست بلکه خطاب به کفار امروزی یعنی دانشمندان ناسا و سایر کیهان شناسان است که اگرچه به فرضیه ی بیگ بنگ ایمان دارند اما بازهم در مقابل قدرت خدا تسلیم نمی شوند و بجای لفظ خدا از لفظ طبیعت استفاده می کنند مثلا  سیل و زلزله و آتشفشان یا سقوط شهابسنگ  را هرگز عذاب خدا نمی دانند بلکه خشم طبیعت می دانند و صراحتا از لفظ  خشم طبیعت استفاده می کنند و دین را به تمسخر می گیرند .


عملا آیه ی 31 سوره انبیا همان آیه  بیگ بنگ بود که قول اش را قبلا در همین پست به شما دادم .  این آیه یکی از معجزات علمی قران است ولی کافران دیده ی بصیرت ندارند و با وجود اینهمه نشانه و معجزه بازهم قرآن را به تمسخر گرفته و حتی در کمال گستاخی قرآن را می سوزانند زیرا قرآن دشمن منافع کافرین ومشرکین و شیطان پرستان عصر حاضر می باشد .


قرآن دشمن صهیونیسم جهانی و فراماسون ها و سایر فرقه های جنایتکار می باشد و طبیعی است که قرآن را به تمسخر بگیرند .


آیه ی بعدی نیز اشاره به این کشف دانشمندان دارد که کوهها دارای ریشه های عمیق در زمین هستند تا حرکات وضعی زمین را کنترل کنند و مانع از بروز زلزله های بسیار سهمگین و همیشگی شوند .

بله آیه ی 32 سوره انبیا نیز معجزه ی دیگری از قرآن را برایمان برملا می کند .


همین آیه ی 31 سوره ی انبیا به فرضیه ی وجود آب در شهابسنگ و پدید امدن حیات در کره زمین  اشاره دارد که این نیز یک معجزه است .


سوال از کافرین و مشرکین :  چرا با وجود اینهمه معجزه در قرآن بازهم علیه قرآن و اسلام مطلب می نویسید و وجود خدا را منکر می شوید و وقیحانه  قرآن را مسخره می کنید ؟؟؟  به کجا چنین شتابان ؟؟؟؟


تاریخ بروزرسانی :


چهارشنبه 19  آبان 1400 شمسی ساعت 11 و 25 دقیقه شب .












+

+

وحید محمدی - وبلاگ وحیدمی


https://vahidmy.blog.ir