به نام خدا


عنوان پست:


اشتباه کرد هرکی گفت همه کاره ها هیچ کاره اند!!!


آدرس پست :


 https://vahidmy.blog.ir/post/340



برخلاف باور عموم مردم ، همه کاره ها  همه کاره هستند زیرا در بحرانهایی مثل قطعی سه هفته ای نت جهانی یا  سیل یا زلزله یا  ویروس کرونا  یا سقوط بورس ، هرگز ورشکسته نمی شوند و می توانند به سایر مهارتهایی که دارند براحتی سوئیچ کرده و از بحران نجات یابند و حتی دیگران را نیز نجات دهند. 



در سایت شفقنا  یک حدیث جعلی از قول امام علی علیه السلام  علیه انسانهای همه کاره نوشته شده است با این مضمون :


هرکس که به کارهای مختلف بپردازد از یافتن راه حل صحیح برای آنها ناتوان می ماند !!!!


اولا این حدیث ، کاملا دروغین و جعلی است و با عقل و قرآن و تجربه ی تاریخ خصوصا بحرانهایی مثل بحران ویروس کرونا یا قطعی سه هفته ای نت جهانی  یا سقوط بورس و سایر حوادث تاریخی مثل شیوع طاعون در اروپا  ، همخوانی و قرابت ندارد و جزو احادیث جعلی است که هیچ مبنای قرآنی ندارد و به دروغ به امام علی علیه السلام نسبت داده اند زیرا امام علی علیه السلام خودش یک انسان همه کاره ی همه کاره بود و در تمام کارهای مختلف اش کاملا موفق و پیروز بود . 


امام علی علیه السلام تنها همه دان تاریخ بود که خدا آفریده بود و البته سایر انسانها نیز با الهام از ایشان به همه دان و همه چیزدان و موفق و کارآمد تبدیل شدند .


امام علی علیه السلام اولین انسان همه کاره ی همه کاره و اولین همه چیزدان همه دان تاریخ می باشد که بعدها به الگویی برای انسانهای عادی و همه کاره  ، تبدیل شد .




اگر امام علی علیه السلام همه کاره ی همه کاره بود ( که بود ) ما انسانهای عادی نیز می توانیم همه کاره ی همه کاره باشیم   و در همه ی مشاغل ، موفق و خودکفا باشیم .



همه کاره ها هیچ کاره اند / پندهاى کوتاه از نهج البلاغه | خبرگزاری بین المللی شفقنا (shafaqna.com)



ثانیا من خودم عملا به عنوان یک انسان همه کاره به تمام مردم ثابت کردم که نه فقط از یافتن راه حل صحیح برای کارهای مختلف ، درمانده و عاجز نشده ام بلکه بابت هرکدام از مهارتهایم ، ایده و راهکار نیز داده ام . 


سرتاسر وبلاگ وحیدمی مملو از ایده ها و راه حل هایی است که من بعنوان یک انسان همه کاره بابت تمام مهارتها و تجربه هایم ، در اختیار مردم قرار داده ام . 


بنابراین من ، برخلاف این حدیث جعلی که به دروغ به امام علی نسبت داده شده است ، از یافتن راه حل عاجز نشده ام و بلکه برعکس ، راه حل نیز به دیگران نشان داده ام . 


این ثابت می کند که حدیث بالا کاملا جعلی و خلاف عقل و خلاف تجربه است . 




یا مثلا در سایت زیر نیز همین باور دروغ را به زور به مغز من و شما فرو کرده اند :


همه فن حریف ولی هیچ کاره !! - وبسایت رسمی دکتر علی شاه حسینی (alishahhosseini.ir)


بروزرسانی:


سایت شخصی دکتر علی شاه حسینی ، از دسترس خارج شده  و توسط سیستم بعنوان لینک شکسته  معرفی شد . لذا من لینک بالا را غیرفعال کردم . 


هرچند که طبق همیشه که از مردم عذرخواهی می کردم از دکتر علی شاه حسینی  نیز عذرخواهی می کنم تا کدورتی در دل ایشان باقی نماند!!



بهرحال برای اثبات حرفهایم نیازی به لینک کردن به سایتها و  وبلاگها ندارم و اگر سایت شفقنا نیز از دسترس خارج شود لینک مربوطه اش را به عنوان لینک مرده ، غیرفعال می کنم . 


من با ایده هایم عملا خلاف نوشته های دکتر شاه حسینی و سافت شفقنا و ضرب المثل اشتباه " یک کاره همه کاره ، همه کاره هیچ کاره "  رفتار کردم و ثابت کردم که این ضرب المثل کاملا اشتباه و نادرست است . 


من سعی می کنم از این به بعد منحصرا از ذهن و تجربیات و ازمایشات و افکار و عقاید و ایده های شخصی خودم و بصورت فی البداهه ، مطلب بنویسم و منتشر کنم تا مجبور نباشم بابت غیرفعال سازی هزاران لینک مرده ، وقت خودم را هدر بدهم . 



+




ادامه ی متن اصلی این مقاله :



خودتان قضاوت کنید !


در بحران ویروس کرونا چه کسانی متضرر شدند ؟؟؟


همه کاره های همه کاره یا یک کاره های همه کاره ؟؟؟؟


دقیقا چه کسانی به خاک سیاه نشستند ؟؟؟


در بحران سقوط بورس ایران دقیقا چه کسانی به خاک سیاه نشستند ؟؟


همه کاره های همه کاره یا یک کاره های همه کاره ؟؟؟


در بحران قطع سه هفته ای نت جهانی دقیقا چه کسانی ورشکسته شدند ؟؟


همه کاره های همه کاره یا یک کاره های همه کاره ؟؟؟


همه کاره ها  ، هیچ کاره نیستند بلکه انعطاف پذیرند و با سرعت برق با شرایط جدید و بحرانها سازگار می شوند .


من خودم یک همه کاره ی همه کاره  هستم اما نه بحران ویروس کرونا و نه قطع سه هفته ای نت جهانی و نه سقوط بورس ایران نتوانستند مرا ورشکسته کنند و من اصلا ضرر نکردم اما میلیونها ایرانی که اکثرا یک کاره ی همه کاره بودند از این سه بحران به شدت متضرر شدند .


اگر این به اصطلاح یک کاره های همه کاره   ، انعطاف پذیر و خلاق و چند شغله  بودند و علاوه بر مهارت و شغلی اصلی ، چند مهارت دیگه هم داشتند هرگز به این روز نمی افتادند و دست گدایی جلوی دولت ایران دراز نمی کردند .


تکرار می کنم انسانهای همه کاره ، همه کاره و انعطاف پذیر هستند و در بحرانها و شرایط سخت زندگی و حوادث به خوبی می توانند خودشان را جمع و جور کرده و حتی به دیگران نیز کمک نمایند.


زیرا انسانهای همه کاره صرفا یک آرشیو یا حافظه ی جانبی یا  دانشنامه ی متحرک نیستند بلکه حقیقتا در بسیاری از مهارتهایشان بصورت کاملا عملی  ، تجربه و مهارت دارند و می توانند هم خودشان و هم سایر انسانها را نجات دهند .


بله ، ضرب المثل کودکانه ی همه کاره ها هیچ کاره هستند اصلا مبنای عقلی و علمی ندارد و تجربه و بحرانها نیز خلاف این را ثابت کرده است .



فقط یک کودک، حاضر است این ضرب المثل کودکانه را باور کند .



بنابراین برخلاف تمام نوشته ها و اظهارات و سخنرانی ها علیه همه کاره ها  ، رسما اعلام می کنم که انسانهای همه کاره ، حقیقتا همه کاره و انعطاف پذیر هستند و  البته آنتی بحران می باشند زیرا انعطاف پذیری و اشراف بر تمام علوم و فنون و مهارتها می تواند انها را قویتر و مجرب تر و داناتر نماید  و باعث شود که  بتوانند به خوبی بحرانها را مدیریت و خنثی نمایند .


من افتخار می کنم که یک موجود همه کاره ی همه کاره هستم


بنابراین ضرب المثل همه کاره ها هیچ کاره اند از نظر من ، فقط یک حرف اشتباه  و کودکانه است و توسط یک مشت انسان ساده لوح که جمود فکری داشته اند در زندگی مردم رایج شده است.


یک بحران دیگه که بیاید ادمهای یک کاره ی همه کاره بکلی نابود می شوند اما ادمهای همه کاره  ی همه کاره همچنان می توانند با خونسردی  بحران و بحرانهای بعدی را نیز پشت سر بگذارند زیرا انعطاف پذیر می باشند .


انعطاف پذیری ، رمز موفقیت انسانهای همه کاره می باشد . انعطاف پذیری را هرگز فراموش نکنید و نادیده نگیرید .


به نوشته های چند روشنفکر کم سواد  نیز اصلا توجه نکنید . اینها انسانهایی شکست خورده می باشند که این احادیث جعلی و خرافی و نیز این ضرب المثل کودکانه و لعنتی را دستاویز کرده تا بتوانند شما را فریب دهند .


گول نوشته ها و گفته های این روشنفکرها و روانشناسان را نخورید .


خوشحالم که یک انسان همه کاره ی همه کاره هستم و انعطاف پذیر می باشم .



همه کاره ها هرگز درمانده و ورشکسته نمی شوند و اتفاقا  از پیدا کردن راه حل برای کارهای مختلف ، عاجز نمی شوند زیرا مغزشان باز و منعطف است و خلاقیت دارند و می توانند برای تمام کارهای مختلفی که بلد هستند راهکار پیدا کرده و حتی این راهکار را به عنوان ایده و نظریه  به سایر مردم  انتقال دهند .



همه کاره ها ، جمود فکری ندارند و باهوش می باشند .


همه کاره ها استاد فریب هستند و می توانند دشمنان و البته بحرانها و  حوادث و محدودیتها را  فریب داده و  تمام تحریمها و محدودیتها را دور بزنند .



لئوناردو داوینچی یک همه کاره ی همه کاره بود و در تمام مهارتهای مختلفی که داشت در اوج مهارت و قدرت بود و از تمام این مهارتها توانست به جایگاه بالایی برسد و به شهر و کشورش ایتالیا ، خدمت نماید


امام علی علیه السلام نیز یک همه کاره ی همه کاره بود  و در تمام کارهای مختلفی که بلد بود موفق و پیروز بود و راهکارهای مختلف را بکار می برد و هرگز شکست نخورد .



ابو علی سینا ( ابن سینا ) نیز یک انسان همه کاره ی همه کاره بود و در تمام مشاغلش موفق بود .


آرنولد شوایتزنگر  نیز یک انسان همه کاره ی همه کاره است و در تمام مشاغل مختلف اش ، موفق بوده و هست .

 


عادل فردوسی پور نیز یک همه کاره ی همه کاره است و در تمامی مشاغل اش موفق و پیروز است .


بیل گیتس نیز یک انسان همه کاره ی همه کاره و البته بسیار باهوش و زیرک و انعطاف پذیر و موفق می باشد .



اینها مصداقهای واقعی بودند که ثابت می کند انسانهای همه کاره حقیقتا همه کاره هستند و در تمام مشاغل مختلف شان موفق و پیروز هستند و انعطاف پذیری و هوش بالا و خونسردی و استقلال فکری ،  رمز موفقیت این افراد  می باشد .


بنابراین  باید این ضرب المثل کودکانه و دروغین و لعنتی که می گوید : همه کاره ها ، هیچ کاره اند را به درون سطل زباله انداخت .





رمز موفقیت انسانهای همه کاره ،  در این چند چیز است  :


1- انعطاف پذیری


2- خلاقیت ذهنی


3- هوش بالا


4- عدم جمود فکری - یعنی  استفاده ی همزمان از هردو نیمکره ی مغز


5- استقلال فکری و مالی


6- بی نیازی از مردم


7- بی نیازی از انتخاب دوست ( این افراد به دوست و مشاور و غمخوار  ، نیاز ندارند و خودکفا هستند لذا در زندگی با هیچکس بجز خدا ، دوست نمی شوند و هرچه بخواهند مستقیما از خدا می خواهند لذا قویترین انسانها می باشند . )


8- خودکفایی در تمام زمینه ها


9- جامعیت و اشراف کامل و علمی و عملی  و تجربی بر همه چیز و همه کس


10- دید کل گرا و جهان شمولی و پرهیز از جزگرایی و تمرکز بیهوده روی یک چیز


11- تمرکز مناسب و متوسط روی همه چیز



12- عدم تمرکز شدید روی تنها یک چیز که موجب شود از دنیا  و حوادث و بحرانها غافل شوند . بجای تمرکز شدید و دیوانه وار  روی یک چیز،  باید روی چند چیز و چند شغل و مهارت  به میزان نسبی و متوسط تمرکز کرد . اینطوری بهتر جواب می دهد .


13- تفکر خارج از چارچوب 


14- شجاعت و میل به آزمون وخطا و کسب تجربه 


15- ترجیح دادن تجربه ی شخصی به تئوریهای کلیشه ای دانشمندان  و روانشناسان


16- استخراج تئوری و ایده های کاربردی و عملی از درون تجربه های مفید شخصی 





بحرانها عملا  این ضرب المثل معروف که می گوید :همه کاره ها ، هیچ کاره هستند را  بطور کامل،  باطل و بی اعتبار نمودند .


بحران ویروس کرونا عملا خلاف این ضرب المثل را بر همگان ثابت کرد .



بیاییم انعطاف پذیر و خلاق و همه کاره باشیم تا بحرانها و حوادث و دشمنان را به راحتی شکست دهیم .


در بحرانها دیدیم که چه کسانی نابود شدند و به خاک سیاه نشستند !!!!


 








التماس تفکر



وحید محمدی . بلاگر سیار




https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml