به نام خدا


اینترنت اکسپلورر عملا بلااستفاده شد 



مایکروسافت ، دشمن آزادی است . اگر دشمن آزادی نبود مرورگر معروف و کاربردی و قدرتمند و اصیل  اینترنت اکسپلورر را رسما از کار نمی انداخت و بلااستفاده نمی کرد . 


الان چند روز است که مرورگر محبوب و استاندارد اینترنت اکسپلورر بلااستفاده شده است . من مجبورم علیرغم میل باطنی ام ، از مرورگر غیراستاندارد و سنگین و کند و چرت  مایکروسافت اج استفاده نمایم  . 


وقتیکه می گویم بیایید با هم یک اتحادیه تشکیل بدهیم و متحد شویم و علیه شرکت مایکروسافت و تصمیمات ظالمانه اش موضعگیری و اعلام جنگ کنیم و با زبان ماشین آشتی کنیم و از زبانهای سطح بالا دوری کنیم  بخاطر همین موارد است . 


بله اگر کاربران ویندوز خصوصا اگر برنامه نویسان ، زبان ماشین را می فهمیدند و بکار می بردند براحتی می توانستند با هک کردن اینترنت اکسپلورر آنرا ایمن تر و قویتر و کارآمدتر کرده و از شر مرورگرهای سنگین از جمله مایکروسافت اج  خلاص شوند و البته از شر دیکتاتوری مایکروسافت نیز رها شوند و به آزادی کامل برسند . 


بارها گفته ام که ، اسمبلی یعنی اوپن سورس واقعی . بارها گفته ام که باینری و زبان ماشین به شما آزادی واقعی را هدیه می دهند . 


اما شما آزادی را در لینوکس جستجو می کنید و از باینری که زبان واقعی کامپیوتر است و می تواند چیزهای خوب قدیمی را به شما بازگرداند و از غل و زنجیرهای شرکتهای فناوری نجات دهد ،  فراری هستید . 


بفرمایید ! این هم نتیجه ی بی اعتنایی شما کاربران به زبانهای برنامه نویسی واقعی ( ماشین و اسمبلی ) . 


حالا بیایید و اگر می توانید این مشکل را درست کنید . البته می توانید اما باید اراده کنید . 


باید بخواهید و تمایل داشته باشید . 


خواستن ، توانستن است . 


+


در جنگ احمقانه ی اپل و مایکروسافت و گوگل و اینتل و ای ام دی و سایر غولهای فناوری ، ما  کاربران باید راه خودمان را برویم و خودمان را از این جنگهای ساختگی و دعوای زرگری و کثیف  دور کنیم . 


نباید اگر شرکت اپل  علیه سرفیس مایکروسافت و لپ تاپ و تبلتهای ویندوزی ، چرت و پرت گفت خشمگین شوید و زیر پست مربوطه در زومیت ، دهها کامنت بگذارید . 


بگذارید شرکتهای غول و پول پرست و متکبر یعنی اپل و مایکروسافت و گوگل و اینتل و ..... همدیگه را جر بدهند . به ما چه ربطی دارد ؟؟؟


ما با کمک زبان ماشین می توانیم مشت محکمی به دهان این گلوبالیستهای پدرسوخته و مکار بکوبیم و به استقلال و آزادی برسیم و خودمان با همین دستهای پینه بسته ، سیستم عامل و پردازنده بسازیم و  بی نیاز شویم و به خودکفایی برسیم . 


سایت زومیت طبق همیشه با انتشار پستهای تحریک آمیز و البته نشان دادن میلیاردها تبلیغ کورکننده و فریبنده  فقط می خواهد آمار بازدید کنندگان را افزایش دهد !



زومیت با تبلیغ از یک سخت افزار خاص ، مدعی است که  امنیت واقعی و حریم خصوصی به معنای واقعی کلمه ، تامین می شود و مدام از این سخت افزار و سایت مربوطه اش تبلیغ می کند !!



اما باید بدانید که امنیت واقعی و حریم خصوصی واقعی در یک کلمه خلاصه می شود :


بصیرت



اگر انسان،  بصیرت و عقل و  فراست داشته باشد می فهمد که اینها فقط یک بازی کثیف رسانه ای است زیرا انسان خودش بهتر می داند چطوری امنیت خودش را حفظ کند و نیازی به این فناوریهای مدرن و البته گران قیمت و انحصاری نیست . 


گول این تبلیغات کور کننده ی سایت زومیت را نخورید . 



99 درصد محتوای هر کدام از پستهای سایت زومیت توسط همین تبلیغ افزارها و البته  تبلیغات مسموم پر شده است . 


اصلا نمی توانید با خیال راحت مطالب سایت زومیت را بخوانید و چشمهایتان کور نشود !


تبلیغ پشت تبلیغ .  دیگه واقعا از سایت زومیت ، بیزار و متنفر شدم . 


تبلیغ و بازارگرمی برای پردازنده های شرکت AMD   برای تحریک میلیاردها کاربر پردازنده های متنوع شرکت Intel  و افزایش بازدید به هر قیمتی !!!



اخیرا سایت رسمی شرکت  اینتل بر روی ip  ایران باز می شود و من توانستم تعدادی فایل حجیم مربوط به انواع پردازنده های مدرن خانواده ی Intel Core   را دانلود نمایم هرچند که هیچکدامشان به پردازنده ی کامپیوتر خودم مربوط نمی شدند اما می خواستم ببینم آیا شرکت اینتل کماکان ما ایرانیها را تحریم کرده است یا خیر ؟؟؟


این فقط یک آزمایش بود . 


این فایلهای حجیم شامل نرم افزارها و درایورها و مستندات مربوط به پردازنده های مدرن خانواده ی Core  بودند که شاید به درد شما بخورند و من اگر عمری باشد آنها را برای شما  آپلود خواهم کرد . شاید هم خودتان آنها را دانلود کرده باشید یا همین الان دانلود نمایید !!


بهرحال بنظر نمی رسد که اینتل بیش از این مشتریان ایرانی خود را اذیت کند . 



اما شرکت AMD   با شدت و بدذاتی هرچه تمامتر ما ایرانی ها را تحریم کرد و هنگامیکه بر روی لینک ادرس اصلی این شرکت کلیک می کنیم بجای ورود به سایت ، فقط یک فایل PDF حاوی مجموعه دستورالعملهای پردازنده ی AMD در مدلهای 16 بیت و 32 بیت و 64 بیت  دانلود می شود  که من دیدم تمام این دستورات ، سالها پیش توسط شرکت اینتل در اختیار مردم جهان قرار گرفته است . 


خنده دار است که کاربران سایت استک آور فلو مدعی هستند که فقط دستورات اضافی بین این دو پردازنده ، مشترک هستند . اما وقتیکه این فایل را دانلود و مطالعه کنید متوجه می شوید که تمام دستورات اصلی زبان اسمبلی اینتل را عینا در پردازنده ی ای ام دی نیز می بینید . تمام دستورات نه فقط دستورات اضافی !!!




بنابراین نه فقط در مدل 64 بیتی بلکه حتی در مدل 32 و 16 بیتی نیز هیچ تفاوتی بین زبان اسمبلی پردازنده های Intel  و  AMD   وجود ندارد . 


یعنی اگر با زبان اسمبلی اینتل ، یک نرم افزار ویندوزی یا لینوکسی بسازید این نرم افزار براحتی روی پردازنده ی ای ام دی نیز اجرا می شود . 


حالا باز برخی دوستان بیایند و از قابلیتهای فضایی و نجومی پردازنده های ای ام دی نسبت به پردازنده های اینتل  داد سخن بگویند و گوش فلک را کر کنند !!!


خودتان را خسته نکنید . معماری و زبان اسمبلی این دو پردازنده کاملا  با یکدیگر یکسان است و هیچ فرقی با هم ندارند . 


گول تبلیغات مسموم شرکت AMD را نخورید . همین پردازنده ی اینتل میلیونها کاربر وفادار و عاقل دارد که فهمیده اند  AMD  بجز عوام فریبی و نیرنگ و رفتارهای کثیف و غیرحرفه ای کار دیگری انجام نمی دهد . شبیه به رفتارهای کثیف شرکت Apple علیه محصولات شرکت Microsoft . 

اینها در پشت پرده ، با هم دوست گرمابه و گلستان هستند  و به همدیگه  کمک می کنند  . فریب این دعواهای ساختگی را نخورید . 


+

 خب البته مایکروسافت از حدود دو ماه پیش مدام اخطار می داد که اینترنت اکسپلورر در فلان تاریخ بازنشسته می شود !!!


الان گویا بازنشسته شد و من مجبورم از مرورگر مایکروسافت اج استفاده کنم که البته فشار وحشتناکی به کمر پردازنده ی اینتل وارد می کند !!!


+


اگر دیر بجنبیم می ترسم زبان ماشین را نیز بایکوت کرده و زبان سطح پایین جدیدی اختراع کند و به زور به حلق مان بریزد و بگوید : بخور برایت خوب است !!!!


+


من فعلا دارم فلسفه بافی می کنم . البته بیشتر رویاپردازی می کنم زیرا من یک انسان ایده آلیست و آرمانگرا هستم و آرزو می کنم روزی برسد که دنیا به مکانی برای نفس کشیدن تبدیل شود . فعلا که همگی داریم خفه می شویم . 


+


به کلمات کلیدی زیر این پست و پستهای مشابه نگاه کنید . 


+


در مورد برنامه نویسی با باینری ( زبان ماشین ) هنوز به یک راهکار اساسی نرسیده ام و دارم فکر می کنم . 


در پست قبلی گفتم که باید چرخ را از نو اختراع کنم و یک سیستم عامل جدید بسازم تا به آزادی کامل برسم  . 


اما خودتان بهتر می دانید که طراحی و ساخت سیستم عامل جدید آنهم با زبان ماشین ( 0 و 1 )  تا چه حد دشوار و خسته کننده و وقتگیر است . هرچند من سنگ زیرین آسیاب هستم و از دشواریهای برنامه نویسی با زبان ماشین نمی ترسم اما مشکل در اینجاست که عمر دست خداست و نه دست من . 


من می ترسم قبل از اینکه این ایده ها و افکار  ، عملی شوند از دنیا بروم و هیچکس هیچ خروجی و محصول کاربردی از من نبیند و مرا به توهم و تحجر و جمود فکری متهم نماید . 


+

همانطور که قبلا گفتم ، ویندوز سرور 2022 می تواند بدون هیچ مشکلی و خیلی راحت تمام نرم افزارهای کلاسیک ویندوز معمولی را اجرا یا نصب نماید . 


خب ، با توجه به عمر بسیار کوتاه انسان ، بهتر است کمی منطقی باشم و از رویاپردازی و خیالبافی دست بردارم و ببینم چطوری می توانم تحت همین ویندوز ، با زبان ماشین برنامه نویسی کنم و حتی بتوانم اینترنت اکسپلورر را هک کنم تا بصورت مادام العمر ( تا ابد ) قابل استفاده باشد !!!


+


گویا نمی توان چرخ را از اول اختراع کرد و باید با شرایط امروز و آینده سازگار شویم و حقایق را بپذیریم . 


+

اما این حرفها هرگز به معنای وادادگی و تسلیم نیست . من کماکان با زبان ماشین و حتی زبان اسمبلی برنامه نویسی خواهم کرد و هرگز به سمت زبانهای سطح بالا نمی روم ولی دیگه به طراحی سیستم عامل جدید فکر نمی کنم و تحت همین ویندوز ، برنامه نویسی با زبان ماشین را تدریس خواهم کرد . 


+

اگر به بن بست بخورم ، مجبورم  مجددا یک سلامی به زبان اسمبلی عرض کنم و از زبان اسمبلی  عذرخواهی نمایم !!!!


+

توجه کنید که من تحت هیچ شرایطی به سمت زبانهای سطح بالا برنمی گردم . تحت هر شرایطی روی همین زبانهای سطح پایین یعنی ماشین و اسمبلی باقی خواهم ماند . 


+

در مورد توابع و کتابخانه ها و  سمبولهای دیباگ ویندوز و زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس نیز باید یک فکری بکنم و اینها را به خدمت زبانهای ماشین و اسمبلی در بیاورم . 


یعنی از منابع زبانهای سطح بالا در جهت تقویت و افزایش محبوبیت زبانهای سطح پایین استفاده نمایم و کاربران را راضی کنم که با زبانهای سطح پایین ( ماشین و اسمبلی )  برنامه نویسی نمایند و البته کماکان بروز باشند و از قافله عقب نیفتند . 


+

باید باز هم فکر کنم و تمام جوانب امر را بخوبی بسنجم و تمام احتمالات را در نظر بگیرم . فعلا که هنوز در تردید و بلاتکلیفی و سرگردانی بسر می برم تا ببینم خدا چه می خواهد . اگر خدا عمری طولانی بدهد شاید روزی برسد که از اینهمه تایپ مطالب تکراری دست بردارم و شروع به کدنویسی نمایم و نرم افزار بسازم !!


اما باید بدانید که برنامه نویسی با زبانهای سطح پایین ، بسیار بسیار دشوار و زمانبر و خسته کننده است .  پس انتظار  هیچ نوع معجزه ای را از من یا از زبانهای سطح پایین نداشته باشید . باید صبور و آرام و خونسرد و با حوصله باشید . 



فعلا که دارم باینری ویندوز 10 را با کمک ابزارهای مختلف مهندسی معکوس ( خصوصا هگز ادیتورها )  مشاهده و مطالعه می کنم تا بتوانم ویندوز 10 را رمزگشایی نمایم . 


نرم افزار قدرتمند  winhex  می تواند تا حد زیادی در این امر به من کمک کند  . 


البته شما می توانید  از هر هگز ادیتور دیگری نیز برای رمزگشایی باینری ویندوز 10 یا ویندوز سرور  استفاده کنید . 


hex editor neo  نیز  ابزار بسیار قدرتمند و خوبی است . 


نرم افزار قدرتمند 010 نیز می تواند در این مسیر ، به شما کمک کند . 


c32asm نیز برای هک کردن ویندوزهای قدیمی بعنوان یکی از بهترین ابزارها به دردتان می خورد . حتما از این برنامه نیز استفاده کنید و ویندوز را رمزگشایی نمایید . 




+


تا بعد ....



+

وحید محمدی . وبلاگ وحیدمی



https://vahidmy.blog.ir