بنام خدا


آدرس جدید این پست براساس شماره ترتیبی:


https://vahidmy.blog.ir/post/18




عنوان پست :


با شرکت بیان آشتی کردم !



از بس  پشت سر شرکت  بیان غیبت کردم و  غر  زدم  و علیه این شرکت حرف زدم  خسته شدم .  وقتیکه  بیان  رو  با   تبلاگ (سرویس وبلاگدهی تبیان)  و بلاگ اسکای و سایر سرویسها مقایسه کردم و  یه مدت وبلاگنویسی کردم  دیدم هیچکدام از  سرویسهای وبلاگدهی  نمی تونند به پای  بیان برسند و بیان از همه شون بهتره  !



باور کنید راست می گم . به این نتیجه رسیدم که دیگه علیه بیان حرف نزنم .


مثلا حساب کنید  در بیان با یک نام کاربری می تونیم دو وبلاگ داشته باشیم . هر وبلاگ  ، 3 گیگابایت  هاست رایگان برای آپلود فایل از همه نوع  و با دسته بندی منظم توسط خود شرکت بیان  که عملا زحمت کاربر رو کم کرده . 


پس با یک نام کاربری در بلاگ بیان مجموعا   6 گیگابایت  فضای  آپلود رایگان داریم که بعد از   بلاگ اسکای  در رتبه ی دوم  قرار  می گیریم .


حالا اگر نام کاربری دیگری داشته باشیم ( که قانونا بیان اجازه می دهد که چندین نام کاربری مختلف داشته باشیم و جایی برای نگرانی نیست )  می تونیم بازهم  دو تا  وبلاگ دیگه هرکدام  با  3 گیگابایت  هاست رایگان داشته باشیم که  بازهم  6 گیگابایت  هاست رایگان خواهیم داشت که با اون 6 گیگابایت قبلی روی هم می شه :  12 گیگابایت .


بازهم می تونیم یک نام کاربری دیگه داشته باشیم و  بازهم دو وبلاگ و هر وبلاگ  3 گیگ و روی هم 6 گیگ و الی اخر....


شرکت بیان  این اجازه را به  کاربر می دهد که  چندین نام کاربری مختلف  داشته باشد  و با هر نام کاربری  دو وبلاگ یکسان و کاملا مستقل   با امکانات مساوی و یکسان داشته باشد 

یعنی هر وبلاگ دقیقا 3 گیگابایت هاست رایگان مستقل دارد . 


پس اگر فرض کنیم یک کاربر   100  نام کاربری در بیان داشته باشد و با هر نام کاربری  2 وبلاگ بسازد صاحب 200 وبلاگ می شود که هر وبلاگ بطور مستقل ، 3 گیگابایت هاست رایگان به او می دهد که رویهم رفته چنین کاربری  دارای  600 گیگابایت  هاست رایگان  خواهد بود  و این اوج لذت و قدرت است  و چنین چیزی در هیچ سرویس وبلاگدهی و حتی سرویسهای هاستینگ  وجود ندارد .


همینکه بیان اجازه می دهد ما  چندین نام کاربری داشته باشیم  عملا  قدرت  ما را افزایش می دهد و ما می توانیم بیشترین مقدار هاست رایگان را   در میان  تمامی بلاگرها  در اختیار داشته باشیم .


 

اما مثلا  در سرویس وبلاگدهی    بلاگ اسکای  ما بلاگرها  اجازه نداریم بیش از یک نام کاربری داشته باشیم وفقط مجاز به استفاده از یک نام کاربری هستیم  و با همان یک نام کاربری می توانیم چندین وبلاگ داشته باشیم اما  اگرچه می توانیم بی نهایت وبلاگ بسازیم ولی تمامی این وبلاگها  نهایتا از همان  20 گیگابایت هاست رایگان  پیکوفایل استفاده می کنند و عملا  فضا کم می آوریم . یعنی بعد از مدتی این 20 گیگابایت هاست رایگان  بلاگ اسکای  پر می شود و دیگه تمام !


بنابراین  در بلاگ اسکای اگر 1000 تا وبلاگ هم بسازیم نهایتا همان  20 گیگابایت هاست پیکوفایل را داریم  و نه بیشتر . یعنی دیگه  امکان افزایش هاست رایگان وجود نخواهد داشت

و البته امکان افزایش هاست پولی نیز وجود نخواهد داشت . همه چیز در همان 20 گیگابایت خلاصه و محدود می شود وعملا  با کمبود هاست مواجه خواهیم شد .



در هیچ جای قوانین  شرکت بیان نیامده که کاربر حق ندارد بیش از یک نام کاربری داشته باشد . نه اصلا نیامده . 


عملا شرکت بیان این اجازه را به ما می دهد که تعداد فراوانی نام کاربری داشته باشیم و با هر نام کاربری مجموعا  6 گیگابایت هاست رایگان  حرفه ای داشته باشیم که اینطوری سرجمع ،  میزان هاست رایگان وبلاگهایمان از   میزان هاست رایگان  بلاگ اسکای  بیشتر خواهد شد .


این تازه در حالت رایگان بود.  اما اگر  پول بدهیم  می توانیم با همان یک نام کاربری و همان یک  وبلاگ مان  تا سقف  500  گیگابایت  هاست پولی   داشته باشیم که فعلا  هزینه اش سالی  500 هزار تومان است یعنی  ماهیانه  تقریبا  50 هزار تومان .


فکر نمی کنم  ماهی 50   هزار تومان مبلغ چندان زیادی باشد . 


خب حالا فرض کنید  با یک نام کاربری  دو وبلاگ و هر وبلاگ  500 گیگابایت هاست پولی داشته باشیم رویهم می شود :  1000 گیگابایت  هاست برای آپلود فایل . یعنی در حد هاستینگهای  خیلی بزرگ و معروف ایران   مثل هاست دی ال  که مخصوص  سایتهای دانلود فایل است .



در هیچ سرویس وبلاگدهی این امتیاز  دیده نمی شود .   بلاگ اسکای  از 20 گیگابایت بیشتر هاست رایگان نمی دهد .  هاست پولی هم که ندارد . پس به محض پرشدن این هاست ، عملا بلاگ اسکای دیگر به درد   آپلود فایل نخواهد خورد .




در تبلاگ  (سیستم وبلاگدهی سایت تبیان)    که فقط 1 گیگابایت هاست رایگان دارد که بشدت بی کیفیت است ، عملا  ازمایش کردم . اولا دسته بندی ندارد یعنی خودمان باید  براساس نوع و پسوند فایل ،  فولدر بسازیم   . ثانیا اصلا نمی توان  فایلی را که  اپلود کرده ایم به درون پست وبلاگمان لینک کنیم . مگر با هزار بدبختی .



البته تبلاگ از بیخ و بن  غیراستاندارد است و بار فنی مهندسی اش تقریبا صفر است . من خودم را کشتم تا بتوانم با تبلاگ  هماهنگ شوم ولی نتوانستم .  یک محیط بسیار شلوغ و گیج کننده و پر از تبلیغات و   کاربرناپسند !

مثل بازار شام . مراحل ثبت نام  بسیار سخت و گیج کننده  . باید از هفت خوان رستم بگذری تا بتوانی  عضو بشوی و بعد بتوانی  بلاگر بشوی . 



تبلاگ و در کل ، تبیان را بوسیدم و برگشتم به همین بیان . 



بقیه ی سرویسها نیز  که  هاست رایگان شان واقعا  افتضاح و خنده دار است . مثلا  پارسی بلاگ  فقط  512 کیلوبایت  هاست رایگان می دهد !!!!!!!!!!!!!


یعنی عملا یک اسباب بازی است تا هاست .   مزخرفترین و مسخره ترین  هاستینگ تاریخ جهان را در پارسی بلاگ می توانید تجربه کنید .


با  512  کیلوبایت  هاست   آیا می توان  هیچ فایلی را آپلود کرد ؟؟؟؟!!!!!!


مدیران پارسی بلاگ ،  بلاگرها  را چی فرض کردند ؟؟؟؟؟؟


واقعا خنده داره .



فارسی بلاگ  ، 2 گیگ هاست رایگان می دهد که اصلا قابل استفاده نیست . یعنی واقعا نمی توان از ان استفاده کرد . آزمایش کردم . اصلا قابل استفاده نیست . 



میهن بلاگ نیز فقط 35 مگابایت  هاست رایگان می داد که اونهم اصلا به درد نمی خورد .



برای ادمی مثل من که  مدام باید  فایلهایش را در وبلاگش  آپلود کند  و هزاران فایل متوسط و بزرگ را  باید  آپلود کند   هیچ جایی بهتر از بلاگ شرکت بیان نیست  . حالا چه بصورت رایگان و چه بصورت پولی .



بنابراین  صرف نظر از حالت رایگان یا پولی ،  هاست  بلاگ بیان بیشترین و بزرگترین و کاملترین و بهترین هاستینگ در میان تمامی  سرویسهای وبلاگدهی ایران است . هاست  بلاگ بیان حتی از  هاست  سرویسهای  هاستینگ معروف مثل میهن وب هاست نیز  بیشتر و بهتر است .


میهن وب هاست  فقط 200 مگابایت هاست  سی پنل لینوکسی به شما می دهد سالی 65000 تومان !!!!!


این هاست آنقدر کوچک است که  خیلی زود پر می شود و شما  عملا نمی توانید از سایت تان  استفاده کنید . یعنی منابع سایت تان خیلی زود  هدر می رود و سایت  کاملا  بلااستفاده می شود .



پس می بینید که  بلاگ بیان در زمینه ی هاست  حتی از  شرکتهای هاستینگ معروف ایران نیز بهتر است . 



مزیت  بعدی بلاگ بیان :


دامنه ی بسیار کوتاه  و رند .  ما  میان سرویسهای وبلاگدهی   دامنه ای کوتاهتر و رندتر و تمیزتر و خواناتر از  blog.ir  نداریم که  از فاصله ی 20 هزار کیلومتری ( اون سر کره ی زمین ) دارد داد می زند که من سرویس وبلاگدهی هستم  نه یک سایت .


بقیه ی سرویسهای وبلاگدهی باید خودشان را بکشند تا ثابت کنند که سرویس وبلاگدهی هستند . با اون اسامی عجیب و  غریب شان .  این وسط فقط یک  وحید بلاگ  کم  مانده که درست شود !!



اخیرا یک سرویس وبلاگدهی  غیرقانونی و  مسخره با نام  بیان و با دامنه ی  byan.ir   دیدم که دامنه ی وبلاگهایش هم  byan.ir است که کاملا واضح است نمی تواند ثابت کند که سرویس وبلاگدهی است زیرا  عبارت blog را در داخل  دامنه اش ندارد !


این خیلی مهم است .  عبارت blog حتما باید درنام دامنه باشد تا  ثابت شود که این یک سرویس وبلاگدهی است .


از این جهت بلاگ شرکت بیان  توانسته گوی سبقت را از تمامی وبلاگدهی های دیگر برباید .

 

هرچند،   وقتیکه  عبارت "بلاگ"  را در گوگل سرچ می  کنیم  اول  بلاگفا را بالا می آورد بعد بلاگ را !!!



مزیت بعدی :


اختیارات فراوان برای بلاگرها در جهت مدیریت کردن بخش کامنتها .  عملا هرکاری که دلت بخواهد می توانی انجام دهی .  می توانی بخش کامنتها را کاملا  ببندی  یا  اینکه انرا هرطور که دلت خواست سفارشی بکنی . 


توی بقیه ی سرویسها این حد از انعطاف پذیری و اختیارات را ندیدم .


پس اگر مثل من آدم  بی  حوصله و خسته و  بی اعصابی باشید می توانید هرطور که خودتان صلاح دیدید  بخش کامنتها را مدیریت کنید طوریکه نه سیخ بسوزد  نه کباب !!


یعنی هم کاربر بتواند کامنت بگذارد و امیدوار باشد که  کامنت اش تایید می شود و هم من  می توانم از ورود کامنتهای  عجیب ، جلوگیری کنم .  


من راضی  ، کاربر راضی ، چه نیازی به قاضی !



تنظیمات مربوط به  بخش کامنت دهی  سایر سیستمهای وبلاگدهی بسیار بدوی و مسخره است .   عملا تجربه کردم و اصلا خوشم نیامد .





مزیت بعدی :


ادیتورهای پیشرفته و متنوع :


تنها سرویس وبلاگدهی که بیش از 1  ادیتور  دارد ، بلاگ شرکت بیان است . بلاگ بیان ، 3 ادیتور استاندارد  و متنوع دارد .   هر سه تا هم ،  خوب و مدرن و هوشمند و پیشرفته  هستند و تایپ همزمان فارسی و انگلیسی و انجام بسیاری از کارهای دشوار  و تخصصی   در هر سه تا ادیتور  ،   آسان و راحت است .


بقیه ی سرویسهای وبلاگدهی فقط یک ادیتور دارند که بشدت خشک و کلیشه ای و ضعیف هستند و اصلا به درد وبلاگنویسی حرفه ای نمی خورند .


انقدری که من توی بلاگ بیان به راحتی و بصورت فی البداهه و با سرعت  تایپ می کنم هرگزنمی توانم در سایر سیستمها اینقدر راحت و سریع  تایپ کنم .  چون با مشکلات بدوی و احمقانه ای در ادیتور سایر سیستمها مواجه شدم که واقعا سرعت تایپ را کم می کند و اعصاب را خرد می نماید . مدام باید خط به خط  فونت را اصلاح  بکنی  و ...



من همیشه فی البداهه و سریع   تایپ می کنم لذا  ادیتورهای بلاگ بیان  مناسبترین ادیتورها برای من هستند . 


من موقع تایپ در ادیتورهای بلاگ بیان احساس می کنم که در برنامه ی  مایکروسافت ورد مشغول تایپ حرفه ای و سریع و آسان هستم و اصلا مشکلی ندارم  . 



اوایل  بخاطر مهاجرت از بلاگفا به بیان  نمی توانستم با ادیتورهای بلاگ کار کنم و داشتم دیوانه می شدم .  اما کم کم  قلق کار بدستم  آمد  و الان  هیچ مشکلی ندارم و براحتی می توانم فی البداهه  و سریع  تایپ کنم  .  بکلی فراموش کرده ام که درحال تایپ  انلاین و فی البداهه هستم و خیلی وقتها خیال می کنم  داخل برنامه ی  مایکروسافت ورد هستم !!!




مزیت بعدی :


آزادی بیان به معنای واقعی کلمه :



بیان تنها سیستم وبلاگدهی ایران است که   آزادی بیان در آن  به معنای واقعی کلمه وجود دارد و شما هرچیزی  که بنویسید  هیچ مشکلی پیش نمی آید . چون بیان هیچوقت هیچ نظارتی بر محتویات  وبلاگها  ندارد  و  عملا به حریم خصوصی   کاربرانش   احترام می گذارد .


در بدترین حالت و درصورت شکایت  پلیس فتا  یا کارگروه  یا شاکی خصوصی یا دولتی  ،  وبلاگتان  موقتا  فیلتر  می شود  اما برای خودتان هیچ دردسر قانونی ایجاد نمی شود زیرا وکلای شرکت بیان در دادگاه از شما  دفاع می کنند . البته اگر دادگاهی تشکیل شود .



من خودم هزار بار علیه خود شرکت بیان و  اکثر سازمانها  و شرکتها و سایتها و موسسات دولتی و خصوصی  ایران   حرف زدم  هیچوقت  وبلاگهایم  فیلتر  نشدند و نخواهند شد . شک نکنید .



بیان به معنای واقعی به شما آزادی بیان می دهد .  پس با خیال راحت می توانید اینجا هرچیزی که دلتان خواست بنویسید .   نگران نباشید و خودسانسوری نکنید .  حرف دلتان را بزنید و دلتان را خنک کنید .  


بجز فیلترینگ موقت  وبلاگ   چیز دیگری در انتظارتان نخواهد بود !!

پس  جایی برای نگرانی نیست .


حالا بیایید   بیان را با  تبیان مقایسه کنید تا  معنای آزادی بیان را با گوشت  و خون تان  درک کنید .


توی  تبیان  شما بشدت محدود  و تحت نظر هستید ( چون در یک اینترانت  زندانی شده اید و هیچ راهی برای دسترسی به اینترنت ندارید مگر با باج دادن به تبیان و نقض شدن حریم خصوصی زندگی تان   )   و عملا یک سازمان  کاملا مذهبی و خشک و کلیشه ای و سختگیر  و جاسوس    تمامی محتویات وبلاگ تان را  خط به خط می خواند و سانسور می کند و حتی وبلاگ تان را بدون اطلاع  قبلی    ، حذف می کند !!!!!!


ایکاش فیلتر می کرد . ایکاش معلق می کرد . ایکاش مسدود می کرد . از بیخ و بن  حذف می کند و شما را نیز اخراج می کند .



اصلا شما در تبلاگ ( سیستم وبلاگدهی  سایت تبیان )   آزادی بیان ندارید زیرا اگر ناپرهیزی بکنید  مستقیما   از سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی ایران  سر در می  آورید .


آزادی بیان در تبلاگ سایت تبیان   یک جوک خنده دار است .  باور نکنید .



تبلاگ  رسما  بشدت  خشکه مقدس و  زورگو   و جاسوس است و حریم خصوصی کاربران را براحتی نقص می کند . 


تبلاگ مدعی است که جاسوسی اش از کاربران در جهت حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربر است  اما شما این حرف را  هرگز باور نکنید .  این یک دام است .


وقتیکه یک سایت همه ی جیک و پوک شما را بداند براحتی می تواند  هزار بلا بر سرتان بیاورد .


اصلا چه معنایی دارد که  من بعنوان  کاربر ،  مجبور باشم  عکس پرسنلی ، کپی شناسنامه و کپی کارت ملی و نام پدر و  ادرس دقیق منزل و شماره تلفن  ثابت منزل و شماره تلفن همراه  و کد ملی ام را در اختیار یک سایت قرار بدهم ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!


اگر اینکار اسم اش جاسوسی نیست  پس چیه ؟؟؟؟



من هرگز در تبیان ، مشخصات خودم را وارد نکردم .  چون می دانم که تبیان چه جور سازمانی است . یک سازمان جاسوس و خشکه مقدس . 


یک سازمان خشکه مقدس و جاسوسی و اطلاعاتی  و محدود کننده و فضول  و دیکتاتور و خشن .   


کاربران  تبیان در یک محیط   گلخانه ای و خفقان آور مذهبی  زندگی می کنند . گول ظاهر مذهبی و قرآنی   تبیان را نباید بخورید . 


سرویسهایی مثل  پارسی بلاگ ، مهدی بلاگ  و  تبلاگ (تبیان)    همگی هم خشکه مقدس و فضول هستند و هم جاسوس می باشند . نباید به این سرویسها  اعتماد کنید . 


این سرویسها هزار مرتبه از گوگل  جاسوس تر اند . من جاسوس  آمریکایی را که به من دسترسی فیزیکی ندارد و 20 هزار کیلومتر از من دور است  و نمی تواند مرا دستگیر و زندانی کند  را بر جاسوس وطنی که  بیخ گوش خودم زندگی می کند و براحتی می تواند مرا دستگیر و زندانی  و یا حتی اعدام کند   ترجیح می دهم .


آدم باید خیلی بی عقل باشد که به سرویسهای جاسوسی کشور خودش (سایتهای فضول و شبکه های اجتماعی وطنی )   اعتماد کند . چون این سرویسها شب که بخوابی صبح زود  می ریزند توی خانه ات و دستگیر ات  می کنند .


همان بلایی که در طول این سالها بر سر هزاران بلاگر بدبخت  آمد . چون به سرویسهای جاسوس صفت ایرانی  اعتماد کرده بودند .


بیان خوشبختانه جاسوس نیست . اما  تبیان  قطعا جاسوس است . چون تبیان  اینترنت داخلی ایران است و یک  شبکه ی داخلی و کنترل شده است که قصد داشت  از کاربران جاسوسی کند و انها را محدود نماید و الان هم  کاربران را بشدت محدود کرده است .


من به سایت تبیان  اصلا  اعتماد ندارم . 


تبیان   برخلاف بیان ،  اصلا به آمار و ارقام کاری ندارد .  به کمیت کاری ندارد . به کیفیت و محتوا  کار دارد و کاملا جاسوس است .  اگر حرفهای مذهبی و قرآنی بزنید و حدیث و تاریخ اسلام را بلغور بکنید و  وبلاگتان را به حوزه  ی علمیه  تبدیل  کنید  که هیچ   وگرنه  با  این سیستم خشکه مقدس جاسوس ،  به مشکل برخورد می کنید و سر از ناکجاآباد  در می آورید .


من  وقتیکه دیدم  اولین وبلاگم بی جهت از طرف تبیان  حذف شده و وبلاگ بعدی ام را در لابلای صفحات  سایت تبیان  گم می کنم و سیستم وبلاگدهی چرند و مزخرفی دارد  و جاسوس و فضول است   برای همیشه تبیان  را بوسیدم و خداحافظی کردم .


آزادی بیان در  تبیان ، قدغن و ممنوع است . حواستان باشد  که هیچوقت  عضو سایت تبیان نشوید  .  از من گفتن بود .   تبیان زیر مجموعه ی سازمان تبلیغات اسلامی و البته یک سیستم کاملا جاسوسی و انحصاری و گلخانه ای و محدود کننده و فضول است . 


دلم برای کاربران  بدبخت  تبیان که به این سیستم جاسوسی و خطرناک  اعتماد کرده اند می سوزد  . 


بدون ترس می گویم  تبیان  دست شما را توی دست مبارک سیستم اطلاعاتی امنیتی ایران  می گذارد  تا به پای هم پیر شوید !!!


من اهل سیاه نمایی و افترا  و تهمت  نیستم .  خودم  پلیس  و عضو کارگروه  هستم پس هم پالگی هایم را   خوب می شناسم .   سالهای سال  تمام اطلاعات  سرتاسر ایران و حتی خارج از ایران به دستم می رسید و از همه چیز خبر داشتم .  پس جنس  خودم  را خوب می شناسم .


اگر من می گویم  فلان سایت  خطرناک است و جاسوس است  حقیقت را می گویم . به من اعتماد کنید . 



بیان  پول اش را  می گیرد و عشق می کند و اصلا کاری به کارتان ندارد و هرگز جاسوس نیست .  من علامتی از جاسوسی در سیستم بیان ندیدم .  اگر  بیان جاسوس بود الان می بایست روزی صدبار  با  فیلترینگ و انسداد وبلاگهایم مواجه شوم .


خدا را شکر می کنم که  بلاگ بیان  تنها سرویس وبلاگدهی است که  آلت دست  پلیس و دستگاه قضایی و اطلاعاتی نیست و قدرت و اقتدار  و استقلال   خودش را حفظ کرده و هرگز اطلاعات کاربران را در اختیار هیچ مقام اطلاعاتی و   قضایی قرار نمی دهد .


همین واحد حقوقی  شرکت بیان خودش یک نعمت بزرگ است .  پس  عملا  این  نیز یک مزیت است  که مرا  مجاب می کند که  با  بیان  آشتی بکنم .


آنطور که من دیدم بجز  بلاگ بیان ، سایر سرویسهای وبلاگدهی  بشدت از پلیس و دستگاه قضایی و اطلاعاتی ایران می ترسند و شما را دو دستی تحویل  قانون  می دهند .


چون از همان روز اول  به فکر تشکیل واحد  حقوقی و استخدام   وکیل دادگستری نبودند  .


لذا تا سنگی به کلوخی می خورد  از ترس  ، بلاگر بدبخت را تحویل مقامات انتظامی  و قضایی می دادند که هنوز هم همینکار را می کنند .



بیان از همان روز اول  واحد حقوقی  تشکیل داد و با استخدام مشاور حقوقی و وکیل دادگستری  عملا خودش را در مقابل  سیستم  انتظامی و قضایی ایران  بیمه کرد    تا اولا از خودش و کارمندانش و جایگاه و موقعیت اش    و ثانیا از  بلاگرهایش  در مقابل فشارهای بیرونی  دفاع کند .


بهرحال طبق قوانین شرکت بیان ،  واحد حقوقی  این شرکت  ، هم از حقوق این شرکت و هم از حقوق وبلاگنویسان دفاع می کند و جایی برای نگرانی نیست . 



مزیت بعدی:


امکان دنبال کردن  وبلاگها  :


بلاگ بیان اولین سرویس وبلاگدهی بود که امکان دنبال کردن و دنبال شدن وبلاگها را فراهم آورد .

این خودش باعث شد که محیط  وبلاگنویسی بیان به یک محیط  زنده و پویا  و  پر جنب و جوش تبدیل شود و بلاگرهای بیان خیلی سریع  همدیگه را شناسایی کرده و با هم در ارتباط و تعامل باشند .


اینطوری  بلاگر احساس تنهایی نمی کند و می داند که  مخاطب فعال و بازدید کننده ی پیگیر دارد و با انگیزه ی بیشتری  مطلب می نویسد . 


در سایر سرویسهای وبلاگدهی (بجز فارسی بلاگ)  عملا  چیزی بنام دنبال کردن وبلاگ وجود ندارد  و عملا بلاگرها از پستهای جدید همدیگه بی اطلاع هستند و  تنها راه ارتباطی آنها   تبادل لینک است  . 



تبادل لینک در  بیان به بهترین و هوشمندترین و  تمیزترین شکل  وجود دارد .  تبادل لینک در سایر سیستمها  شکل بسیار زشتی به چهره ی وبلاگ می دهد طوریکه  ادم از تبادل لینک پشیمان می شود.



همه چیز در بیان به شکل جعبه می باشد و یکی از عواملی که باعث شد من  مجذوب بیان شوم همین جعبه هایش بود .  عملا این جعبه ها به همه  چیز یک نظم  و شکل و قواره ی زیبایی دادند . 


توی سایر سیستمهای وبلاگدهی  ، کلمات کلیدی یا برچسبها ظاهر وبلاگ را بسیار زشت و بی ریخت می کنند طوریکه ادم حالش از دیدن این صحنه بهم  می خورد .

الان از نگاه کردن به برخی وبلاگهای خودم در بلاگ اسکای  حالم بد می شود .



توی  بلاگ بیان ، کلمات کلیدی در داخل جعبه قرار می گیرند و عملا  پخش و پلا نمی شوند و ظاهر وبلاگ خراب نمی شود  .



مزیت بعدی :


هرچقدر پول بدی همونقدر  آش می خوری!


توی بلاگ بیان  تا یک حدی برخی امکانات کاملا رایگان هستند .  از اون حد به بعد  شما  محدود هستید  ولی اگر پول بدهید این محدودیت برطرف می شود.  البته بجز محدودیت تعداد پست ( 5000 پست  رایگان  یا  50000 پست پولی ) .



بحث استخدام نویسنده  یک بحث پیچیده است .  من شخصا هرگز برای وبلاگهایم  از نویسنده استفاده نمی کنم .  هم بواسطه ی  مشکلات امنیتی که ممکن است براثر استخدام نویسنده  برایم  پیش  آید و هم بواسطه ی برخی مسائل دیگر . 


ضمن اینکه من  شخصا توانایی  مدیریت دهها وبلاگ را دارم پس عملا به نویسنده  نیازی ندارم .


وقتیکه ما بتوانیم شخصا  بیش از یک وبلاگ را مدیریت کنیم پس واقعا نیازی به استخدام نویسنده نیست . چون به حد کافی قدرت داریم که وبلاگمان را خودمان شخصا مدیریت کنیم  .


مگر اینکه کسی بخواهد  همچون من یک وبلاگ دیکشنری بسازد که در این مورد می تواند به سایر سیستمهای وبلاگدهی مراجعه کرده و با استخدام نویسنده  ،  وبلاگش را که دیکشنری است  تا ابد  زنده  نگه دارد .


البته من برای وبلاگ دیکشنری ام نیز هیچوقت درخواست نویسنده نکردم و نخواهم کرد  چون  تا زمانیکه زنده  باشم خودم  این وبلاگ دیکشنری را  تکمیل می کنم و هروقت هم که بمیرم عملا اتفاق خاصی نخواهد افتاد چون همه ی کاربران  توی کامپیوترشان  نرم افزار  دیکشنری دارند و نیازی به وبلاگ دیکشنری ندارند . به همین راحتی .



مزیت بعدی:

اطلاعات کامل و تخصصی شرکت بیان در بحث  اتصال دامنه  به وبلاگ  که این اطلاعات تخصصی و دقیق و کامل را در هیچ سرویس وبلاگدهی دیگری ندیدم .  مثلا بیان امکان استفاده از دامنه ی اختصاصی را به ما می دهد و فرق دامنه ی اختصاصی با دامنه ی مستقل را  نیز بخوبی شرح می دهد تا  سایت و وبلاگمان در لیست سیاه گوگل قرار نگیرد .


اما سایر سرویسهای وبلاگدهی  فقط دامنه ی مستقل می دهند که باعث بی اعتباری  سایتمان می شود . چون گوگل خیال می کند سایتی که ساخته ایم  یک کپی از روی یک سایت معتبر است  و بدلیل یکسان بودن قالب  عملا  وبلاگ و سایت هردو در لیست سیاه گوگل قرار می گیرند .



مزیت بعدی :


آدرس دقیق  شرکت بیان  همراه با شماره تلفن و  صندوق  پستی و  ایمیل سازمانی  که فقط یک گوگل مپ کم دارد که  خودمان نیز می توانیم  یک گوگل مپ برای شرکت بیان بسازیم !  من اینکار را کردم   هرچند گوگل اشتباه کرد و ادرس را در جای دیگری معرفی کرد !!

البته فقط چند متر اونطرف تر . 



بسیاری از سرویسهای وبلاگدهی که  هزاران وبلاگ را  سرویسدهی می کنند هیچ آدرس و شماره تلفن  و ایمیل معتبر   ندارند و عملا   نباید به این سرویسها  اعتماد کرد . 


مرحوم میهن بلاگ (!!)  بواسطه ی ادغام شدن با شرکت صباایده ، از کاملترین و دقیقترین آدرس و شماره تلفن و ایمیل و فکس و حتی رزومه و البته گوگل مپ بسیار دقیق برخوردار شد .

البته اینها به شرکت صباایده مربوط می شود نه میهن بلاگ . 


الان هم که  میهن بلاگ  به خواب زمستانی فرو رفته  و اجازه ی ساخت وبلاگ جدید را به هیچکس نمی دهد .  پس عملا میهن بلاگ مرده است  .


پس با این حساب  بلاگ بیان  تنها سرویس وبلاگدهی است که دفتر و دستکی دارد و مکان فیزیکی برای مراجعه ی  حضوری دارد . 


البته مهدی بلاگ هم یک  آدرس  نصفه نیمه دارد که  هرگز روی گوگل  پیدا نشد ! 


بهرحال  بلاگ بیان یک سرویس وبلاگدهی معتبر و قانونی است و دفتر رسمی  و شرکت رسمی دارد  و قابل اعتماد است . 



امتیاز بعدی  استفاده از پروتکل امن  https  برای  سایت رسمی شرکت بیان و وبلاگ رسمی این شرکت و همچنین تمامی وبلاگها می باشد .


تا جاییکه من می دانم   بلاگ بیان  اولین  سیستم وبلاگدهی است که علاوه بر خودش ،  تک تک وبلاگهایش را به پروتکل امن و معتبر  https  مجهز کرده است . 


البته  تبیان  و تبلاگ نیز  https را برای وبلاگهایشان قرار داده اند اما من تاریخ دقیق اش را نمی دانم .  چون سالهای سال  از تبیان  دور بودم و از تغییراتش خبر نداشتم .



قوانین متعادل :


بیان تنها سرویس وبلاگدهی است که قوانین اش نه چندان اسان است و نه چندان سخت و حد اعتدال را رعایت کرده .  در قوانین وبلاگ به صراحت از دفاع واحد حقوقی شرکت بیان از بلاگرها  اشاره کرده است .

ضمنا در قوانین  بیان  هیچ حرفی از حذف کردن  وبلاگهای آزمایشی نیامده است  .  من وبلاگهایی را دیدم که نزدیک به 11 سال پیش در بیان  ساخته شده و دیگه هیچوقت  آپدیت نشده  بودند ولی هئوز  هم در دسترس هستند و بیان هرگز  آنها را حذف نکرده است .


بطور کلی سیاست بیان بر عدم حذف وبلاگهای ازمایشی و بی محتوا و خالی است . بیان کاری به اینکارها ندارد که وبلاگ  خالی باشد یا پر .  فعال باشد یا غیرفعال . اصلا کاری به اینکارها  ندارد .  پس در بیان   هیچ وبلاگی هرگز  حذف نمی شود   چون  سرورهای بیان در  اکثر نقاط جهان مستقر هستند و این  امر مانع از هدر رفت منابع سایت شرکت بیان می شود .


بیان طبق گفته ی خودش در بخش قوانین ، در تمامی کشورهای دنیا نیروی انسانی و سخت افزار دارد . خب این سخت افزار همان سرور است که وبلاگها را نگهداری می کند .


یعنی سرورهای بیان در تمامی کشورهای دنیا  توزیع شده اند   لذا  گنجایش سرورهای  بیان  تقریبا  نامحدود و بی نهایت است .


بنابراین منابع  سایت بیان هرگز هدر نمی روند و در نتیجه وبلاگهای بی محتوا و غیرفعال و خالی   هرگز حذف نمی شوند . 



سیستم آماردهی بسیار مدرن و پیشرفته و دقیق و کامل:


آنطور که من در چندین سرویس وبلاگدهی دیدم ،  بیان  ،  کاملترین و دقیقترین و  پیشرفته ترین  سیستم آماردهی رایگان و پیشفرض  را برای تمامی وبلاگهایش  از قبل ایجاد کرده است . یعنی به محض ساخت وبلاگ شاهد مدرنترین و بهترین و دقیقترین سیستم وبلاگدهی خواهیم بود .


سایر سرویسها یا اصلا و  ابدا سیستم  آمارگیری ندارند (بلاگفا و ...)   یا یک سیستم نصفه نیمه و ناقص دارند (میهن بلاگ)   یا  سیستم را باید نصب کنیم ( بلاگ اسکای)   یا  سیستم آمارگیری شان یک صفحه ی خالی  و  سفید  و   بدون محتوا است و بیشتر به یک اسباب بازی شباهت دارد  ( تبلاگ) . 


اما  سیستم امارگیری  بلاگ بیان هیچکدام از این نقاط ضعف را ندارد و بطور پیشفرض به محض ساخت وبلاگ در مدلی بسیار پیشرفته و مدرن در اختیار کاربر قرار می گیرد .



سایر امتیازات بیان ......

........



من دیگه  چیزی به ذهنم نمی رسد  نیمه شب است و خسته ام  و مغزم دیگه کار نمی کنه !     

بهرحال  بیان  یک سرویس وبلاگدهی است و سرویس وبلاگدهی نیز بجز ارائه ی فضای وبلاگنویسی  هیچ وظیفه ی دیگری درقبال کاربران ندارد   . 

عملا سرویس ایمیل هد و ابرجستجوگر سلام ، پروژه های انحصاری خود شرکت بیان هستند و  به خود شرکت تعلق دارند یعنی به من و شما  تعلق ندارند  و اگر افتتاح شوند  برای مقاصد خاص بکار می روند   و بنابراین  بهتر است که اصلا به این دو چیز فکر نکنید .



بهرحال بجز بلاگ بیان ، سایر سرویسهای وبلاگدهی  در خواب زمستانی بسر می برند و نیه جان هستند  و وبلاگنویسی در آنها اتلاف وقت است . 



بنابراین  در این پست رسما  با شرکت بیان  آشتی می کنم و دیگه  علیه این شرکت  حرف نمی زنم . 


پستهای قبلی ام  که علیه شرکت بیان نوشته ام را نادیده بگیرید و فراموش کنید .  


من الان هیچ  مشکلی با بیان ندارم  و کاملا راضی هستم .   من از بیان فقط  یک سرویس وبلاگدهی  استاندارد  و کامل و قوی و خوش دست  و راحت می خواهم  که  بیان ، این خصوصیات را دارد .   من بجز سیستم وبلاگنویسی هیچ چیز دیگری از بیان  نمی خواهم .  چون من فقط  روی وبلاگنویسی تمرکز کرده ام و به چیز دیگری نیاز ندارم  .


این پست هرگز به منزله ی  چاپلوسی و  تملق نیست و من  کماکان    اهل مقایسه و تحلیل  و انتقاد  هستم  و اصالت خودم را از دست نداده ام   ولی خب در مقایسه بین بیان و سایر سرویسها  به این نتیجه رسیدم که   بیان از بقیه بهتر است .



گرچه من  یک بلاگر سیار و آزاد و مستقل هستم و به هیچ سرویس وبلاگدهی  وابسته نیستم  ولی ترجیح می دهم  توی همین بیان باقی بمانم و از پراکنده کاری  و رفت و امدهای خسته کننده بین سرویسهای مختلف  دست بردارم  . 


قصد دارم فقط روی همین بلاگ بیان  تمرکز کنم .   اینطوری  انرژی و وقتم  بی جهت هدر نمی رود .


 دیگه  وبلاگ جدیدی نمی سازم .  همین تعداد که ساختم  کاملا کفایت می کند . 


  

اگر خواستید کامنت بگذارید  بیایید همینجا  توی همین وبلاگ اصلی   کامنت بگذارید تا من جواب بدهم .  توی بقیه ی وبلاگها  وقت ندارم  جواب کامنتها  رو بدم و فقط نرم افزار  آپلود می کنم . 


اگر هم تمایل داشتید دنبال کنید  بازهم  فقط همین وبلاگ رو دنبال کنید چون من بیشتر وقتم رو همینجا می گذرونم  و توی بقیه ی وبلاگها زیاد  فعالیت ندارم . 



برای اینکه مخاطبین از سرگردانی و تردید خلاص شوند  اعلام می کنم که  من  بیشتر اوقات فقط توی همین وبلاگ هستم و  اگر لازم باشد لینکهای درون سایر وبلاگهایم رو  به داخل این وبلاگ نیز  می آورم  .


اگر قرار به آموزش زبان اسمبلی هم باشد  همین وبلاگ  رو  انتخاب می کنم .  سایر وبلاگها بیشتر بعنوان  هاست  برای آپلود نرم افزار بکار می روند . 


پس برای آموزش زبان اسمبلی هم بیایید همینجا  . چون دیگه نمی خوام بجز اسمبلی در مورد هیچ چیز دیگری حرف بزنم . 


از پست بعدی  تمامی کامپایلرهای زبان اسمبلی رو  توی همین وبلاگ  معرفی و  آپلود می کنم .


و از پستهای بعدی شروع به تدریس زبان اسمبلی می  کنم . 


قصد دارم کمتر حرف بزنم و بیشتر عمل کنم . 


اگر هم  بواسطه ی شکایت  تبیان از دست من ، این وبلاگ فیلتر شود  نگران نشوید چون  از طریق بقیه ی وبلاگهایم  به شما خبر می دهم و  شما رو در جریان قرار می دهم .


بهرحال  فعلا روی همین وبلاگ  تمرکز کرده ام .   


ببخشید که خیلی پرحرفی کردم . سرتون رو به درد اوردم .  شرمنده . 


سعی می کنم  کمتر حرف بزنم و  بیشتر کد بنویسم ! 



فعلا  خداحافظ

+



+



وحید محمدی - وبلاگ وحیدمی


https://vahidmy.blog.ir







بروزرسانی

براثر حملات سایبری به وبلاگ وحیدمی ؛ تمام کامنت های کاربرها و پاسخ های من به کاربرها  ؛ حذف شدند 


لعنت خدا و نفرین ملائکه بر هکرها و اتکرها و مجرمان سایبری . 


تاریخ بروزرسانی 


یکشنبه مورخ  29 مرداد 1402 خورشیدی 


نکته : 

آدرسهای  آخرین پست وبلاگ وحیدمی را در زیر مشاهده می فرمایید . 




در پناه خداوند متعال عظیم الشان باشید 

ِ

الهم  عجل  لولیک الفرج . 



امضای همیشگی اینجانب  در جهت تایید صحت و درستی مطالب وبلاگهایم   : 


وحید محمدی . وبلاگ  وحیدمی 


https://vahidmy.blog.ir





https://vahidmy.blog.ir/archive


https://vahidmy.blog.ir/post/764