به نام خدا


گوگل کروم مرورگر تمام سیستم عاملها



از نظر من ، گوگل کروم شایسته ی لقب پادشاه مرورگرها می باشد . 


درواقع ، گوگل کروم ، مرورگر تمام سیستم عاملها است . 


من برای این عقیده چند دلیل دارم :


1-سازگاری تمام سیستم عاملهای معروف و بزرگ و رایج ( ویندوز - لینوکس - اندروید ) با مرورگر گوگل کروم 


در هر سه سیستم عامل معروف و رایج یعنی ویندوز و اندروید و لینوکس ، ما شاهد حضور پررنگ گوگل کروم به عنوان مرورگر وب ، هستیم . 


زیرا اکثر کاربران و خصوصا بازدیدکنندگان ، سعی می کنند حتی الامکان در هر سیستم عاملی که بکار می برند ، از گوگل کروم به عنوان مرورگر وب استفاده نمایند . 


این را من مدتهاست از روی سیستم آمار وبلاگ ام فهمیده ام و شاید شما نیز همین تجربه را داشته باشید . 


مرورگر گوگل کروم حتی از فایرفاکس نیز محبوبتر و رایجتر است . با اینکه فایرفاکس یک مرورگر ایمن ، رایگان ، اوپن سورس و آزاد می باشد اما بازهم کاربران ترجیح می دهند در دسکتاپ  و سایر ابزارهای خود ، از گوگل کروم برای وبگردی و ورود به سایتها و وبلاگها  استفاده نمایند . 


به همین دلیل ، گوگل کروم بیشترین تعداد بازدید کننده را دارد . 


لذا یک وبمستر یا بلاگر عاقل ، باید سعی کند بجای استفاده از اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس ، از گوگل کروم استفاده نماید تا   آمار بازدید کنندگان اش افزایش یابد . 


یکی از اشتباهاتی که من در طول این چند سال مرتکب شدم این بود که مدام از اینترنت اکسپلورر استفاده می کردم در حالیکه اینترنت اکسپلورر  سالهاست که به امان خدا رها شده و شرکت مایکروسافت انرا به سطل زباله انداخته است و  عملا دیگه امنیت سابق را ندارد و براحتی هک می شود . 



لذا من از امروز رسما ، اینترنت اکسپلورر را کنار گذاشتم و به مرورگر  گوگل کروم مهاجرت نمودم . 


الان ، هم در گوشی هوشمند و هم در کامپیوتر رومیزی ام ، منحصرا از گوگل کروم برای وبگردی یا وبلاگنویسی استفاده می نمایم . 




2-  برخلاف اینترنت اکسپلورر و حتی مایکروسافت اج  که در سرویس وبلاگدهی بلاگ بیان ، مدام هنگ می کردند و زحمات مرا به باد می دادند ،  گوگل کروم بسیار سریع و روان است و تا این لحظه هنگ نکرده است ( گوش هکرها  کر !!! ) 


امیدوارم تا ابد  شاهد هنگ کردن مرورگر  نباشم  . 



3- من تجربه ی کار با گوگل  کروم را در سیستم  عاملهای ویندوز و لینوکس و اندروید دارم . 


گرچه لینوکس به عنوان پادشاه سرورها و مین فریمها و سوپرکامپیوترها و سیستمهای توکار ، بطور پیشفرض از مرورگر فایرفاکس استفاده می کند اما در همین لینوکس می توانیم براحتی از مرورگر گوگل کروم یا کرومیوم که هردو از محصولات  پادشاه وب و پادشاه اینترنت و پادشاه موتورهای جستجو یعنی گوگل می باشند   ، استفاده  نماییم . 




در ویندوز بعنوان پادشاه دسکتاپ نیز می توانیم براحتی از گوگل کروم استفاده نماییم . 



سیستم عامل اندروید به عنوان پادشاه گوشیهای هوشمند و تبلت و لوازم خانگی نیز بطور پیشفرض ، از گوگل کروم به عنوان مرورگر استفاده می نماید . 



بنابراین نیازی به توضیح نیست که چرا  گوگل کروم ، برازنده ی لقب  مرورگر محبوب تمام سیستم عاملها   می باشد . 


ساپورت و پشتیبانی قوی شرکت گوگل از گوگل کروم و سازگاری  کامل سیستم عامل اندروید  با این مرورگر محبوب و همچنین سازگاری کامل  بیش از 99 درصد سایتها و وبلاگهای جهان با گوگل کروم نیز عامل دیگری است که به من این هشدار را می دهد که  تا ابد از گوگل کروم در تمام سیستمهایم استفاده نمایم. 


بهرحال گوگل کروم را باید پادشاه مرورگرها دانست . 


نفرت من و امثال من از شرکت گوگل دردی را دوا نمی کند و بهتر است که این هیجانات و احساسات بچه گانه را کنار بگذاریم .  خودم را مثال می زنم . من نباید با صدای بلند مراتب انزجارم از گوگل را در وب  اعلام کنم . این یک حرکت غیرحرفه ای و اشتباه است . 


من یک کاربر هستم و عملا با مرگ اینترنت اکسپلورر و باگهای مایکروسافت اج و خرابکاریهای مایکروسافت ، چاره ای ندارم مگه اینکه با کروم و سایر محصولات شرکت گوگل  کنار بیایم و سازگار شوم . بهرحال آدم باید انعطاف پذیر باشد و تغییرات را بپذیرد تا نابود نشود . 


انعطاف پذیری،  رمز موفقیت انسان می باشد . 


پس با شرایطی که دوست شان نداریم باید سازگار شویم و از تغییرات نترسیم. 



دهها دلیل دیگه در ذهن داشتم که ثابت کنم چرا  کروم ، پادشاه مرورگرها می باشد اما خب به سادگی فراموش کردم !!!


بگذریم . 


سرتان را به درد  آوردم . 



تا بعد ...



وحید محمدی . وبلاگ وحیدمی 


https://vahidmy.blog.ir




نقشه وبلاگ وحیدمی



https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml