vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

دانلود کتابهای مفید از سایت اینترنت آرشیو

چهارشنبه, ۹ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۳۴ ب.ظ






به نام خدا


دانلود کتابهای مفید از سایت اینترنت آرشیو 






https://archive.org/



کاربران گرامی . سلام . امیدوارم که  حالتان خوب باشد . در پست قبلی ، من لینک دانلود صدها فایل و کتاب آموزشی مربوط به زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس را از سایت اینترنت آرشیو برای شما قرار دادم . 


در این سایت ، فایلها بروز می شوند لذا نمی توانید از تورنت برای دانلود فایلهای حجیم استفاده کنید . لااقل  نرم افزار  Flashget  که از نظر من بهترین دانلود منیجر جهان می باشد چنین پیامی را ارسال می کرد و می گفت که چون فایلهای درون سایت  اینترنت آرشیو   ، مرتبا توسط کاربران بروز می شوند  و شما باید نسخه ی اپدیت شده ی فایل تورنت را بکار گیرید من ( فلش گت ) نمی توانم این فایلهای حجیم را برای شما دانلود نمایم !!!



بهرحال با هر بدبختی بود از طریق دانلود منیجر مرورگر مایکروسافت اج ، اقدام به دانلود فایلهای  حجیم از سایت اینترنت آرشیو نمودم . ولی چه فایده که نمی توانم این فایلهای حجیم که بعضا 8 گیگابایت حجم دارند را برای شما آپلود کنم . 


برفرض هم که آپلود کنم آیا شما آنها را دانلود می کنید یا خیر ؟؟؟


اگر دانلود کنید شاید اینطوری من دلیل منطقی برای ادامه ی دانلود این فایلهای حجیم داشته باشم وگرنه ....


خب بگذریم . به هرحال من در درجه ی اول برای نفع شخصی خودم و برای افزایش علم و دانش خودم ، این فایلهای حجیم را دانلود می کنم و محتوایشان را بصورت جسته و گریخته مطالعه می نمایم زیرا اکثرا به زبان انگلیسی می باشند ! 



هدفم از آپلود فایل ، اینست که زکات علم خودم و دیگران را پرداخت نمایم !!!!!


بنابراین  دیگه به انگیزه و این مسائل فکر نمی کنم یعنی اگر شما این فایلها را دانلود نکنید من بازهم فایل جدید  اپلود می کنم زیرا دیگه به انگیزه و روحیه فکر نمی کنم بلکه به تکلیف شرعی ام یعنی زکات علم ، فکر می کنم . 


تنها نفع شخصی که از دانلود و آپلود این فایلها بدست می آورم اینست که بر دانش و علم ام اضافه می شود و می فهمم که کجای کارم ایراد دارد و در کجاها اشتباه کرده ام  و دانش ناقص خودم را با  کمک دانش دیگران ، تکمیل می کنم . 



اما شما کاربران عزیز ، بهتر است که تا جایی که در توان دارید فایلهای مورد علاقه تان را از سایت اینترنت  آرشیو دانلود کنید . اینطوری بهتر است . 


آدرس سایت اینترنت آرشیو را در بالای این پست و همچنین در جعبه ی پیوندهای وبلاگ قرار دادم . روی این ادرس کلیک کنید و  به دنبال کتاب مورد نظرتان بگردید . البته به همین راحتی نمی توانید کتابها را پیدا کنید . قدری دشوار است . 



این پست به زودی تکمیل و بروز می شود .  لطفا منتظر بمانید ......



بروزرسانی :


داشتم  چندتا از فیلمهای آموزشی که دانلود کرده بودم را مرور می کردم . یکی از این فیلمها که بسیار حجیم بود و بیش از 4 گیگابایت حجم داشت و قادر به آپلود کردن اش نیستم به زبان انگلیسی بود و درمورد یک کامپیوتر قدیمی که پردازنده ی z80  داشت و از  چیزی شبیه به نوار کاست استفاده می کرد صحبت می کرد و صفحات کتابهای مربوط به برنامه نویسی برای پردازنده ی   z80 را  ورق می زد و کدهای ماشین و اسمبلی را نشان می داد . 


نکته ی جالب این فیلم این بود که این شخص خارجی ، مستقیما از کدهای هگزادسیمال زبان ماشین و در محیط خط فرمان که شبیه به سیستم عامل داس بود  استفاده می کرد . 


مثل کد هگزادسیمال  2000 را که تایپ می کرد این کد زبان ماشین پردازنده ی z80 کارهای عجیب و غریبی انجام می داد . 


تمام مدت ، منحصرا از زبان ماشین برای برنامه نویسی یا اجرای نرم افزارها استفاده می کرد  و گویا واقعا لذت می برد . 


بعد به سراغ یکی دیگر از فایلهای ویدیویی آموزش علوم کامپیوتری رفتم . در یکی از این فیلمها یک مهندس ایرانی که خیلی هم عصبانی بود و با یک نفر دیگه نیز صحبت می کرد  ضمن ابراز انزجار و بیزاری از زبان اسمبلی ، مدعی بود که زبان اسمبلی ، وحشتناک است و در عوض ، زبان سی بسیار بهتر است زیرا برای پردازش رشته ها بسیار سریعتر و راحتتر کار می کند !!!!


جالب است که این دو مهندس کامپیوتر در مسیری کاملا معکوس یکدیگه حرکت کردند !


اولی یک مهندس خارجی بود که تمام برنامه را با زبان ماشین نوشت و اصلا غر نزد و دومی یک مهندسی ایرانی بود که لقب وحشتناک را به زبان اسمبلی داد و از زبان سی تعریف و تمجید می کرد !!!


من خیلی عصبانی شدم و حالم بد شد . یعنی ما قرار است زیر دست این مهندسهای عصبانی و هیجانی و تنبل ایرانی  درس بخوانیم و مدرک بگیریم ؟؟؟


تا اوضاع اینطوری باشد من یکی هرگز پایم به دانشگاه باز نمی شود زیرا شک نکنید که با این نوع انسانها برخورد خواهم کرد و کار به جای باریک می کشد . لذا برای جلوگری از تنش های عصبی ، بهترین راه اینست که دانشگاه را بکلی فراموش کنم و حتی تغییر رشته بدهم و دیگه به کامپیوتر و علوم کامپیوتری و برنامه نویسی فکر نکنم . 


همین افراد هستند که باعث عقب افتادگی ایران شده اند زیرا تنبل هستند و افکار اشتباه خود را به دانشجوی بدبخت  تلقین می کنند . 


تا زمانیکه مهندسان ایرانی ، زبانهای سطح بالا را مثل خدا بپرستند و از زبان اسمبلی بدگویی کنند من یکی هرگز به دانشگاه نخواهم رفت . خلاص . 



یک ویدیوی دیگه نیز دیدم که از برنامه ی قدیمی و منسوخ شده ی emu8086 برای اموزش برنامه نویسی با زبان اسمبلی ، استفاده می کرد و مدعی بود که در فلان روتین اسمبلی نمی توان از دستور  mov  استفاده کرد و باید حتما از دستور lea استفاده کنیم و عملا این روتین را با روتین مشابه در زبان سی  مقایسه می کرد !!!!


مهندس جان !!  دوست گرامی . اولا برنامه ی emu8086   اصلا به درد برنامه نویسی با زبان اسمبلی نمی خورد و فقط یک مقلد و شبیه ساز است . همین و بس . 


ثانیا شما نباید زبان قدرتمند و انعطاف پذیر اسمبلی را با زبان خشک و کلیشه ای سی یا سی پلاس پلاس مقایسه کنی . 


اتفاقا برخلاف نظر جنابعالی ، در زبان اسمبلی بواسطه ی انعطاف پذیری و آزادی و قدرت و  هوشمندی زبان ، شما می توانید از هر دستور دلخواه اسمبلی در هر جای روتین استفاده کنید . اینجا اسمبلی است نه زبان سطح بالا مهندس جان . 


اسمبلی را با زبانهای سطح بالا مقایسه  نکن . 


اسمبلی یعنی آزادی و قدرت و انعطاف پذیری و تغییر تاکتیک و تکنیک و استفاده از ترفندهای جالب . 


وحی منزل نیامده که حتما در اینجا از دستور lea استفاده شود  . شما می توانید تمام روتین برنامه را با دستور mov  یا  push  بنویسی و پر کنی و هیچ مشکلی پیش نمی آید مگر در بحث پشته و حافظه ی رم . که البته اینجا نیز اگر اسمبلی را در حد یک کامپایلر خشک و کلیشه ای یعنی masm32 یا یک زبان خشک و کلیشه ای یعنی زبان سی پلاس پلاس محدود نکرده باشی و با سایر کامپایلرهای زبان اسمبلی از جمله Fasm و  RosAsm  کار  کرده باشی می توانی حتی در کار  با پشته یا شروع روال برنامه یا مقدار دهی به متغیرها و سایر عملیاتها ،   از دستورات  متنوع و فراوان زبان اسمبلی استفاده کنی و هیچ مشکلی پیش نمی آید . 


مقایسه ی زبان اسمبلی با زبان سطح بالا از اساس ، یک مقایسه ی غلط و اشتباه است. 


بگذار من بیایم به دانشگاه و به شما بگویم که چرا شما ناخواسته داری اطلاعات غلط به دانشجویان می دهی . 


در ویدیوی دیگری نیز دیدم که استاد از معماری  سیسک ( پردازنده با تعداد فراوان دستور زبان اسمبلی مثل اینتل )  بدگویی می کرد و از معماری ریسک ( پردازنده با تعداد اندک دستورات زبان اسمبلی مثل آرم ) تعریف  می کرد غافل از اینکه اگر پردازنده ی کم دستور مثل آرم قدرتمند و انعطاف پذیر بود الان می توانست خیلی راحت پردازنده ی اینتل را از رده خارج کند . 

این اتفاق هرگز نمی افتد زیرا اینتل که از معماری سیسک ( پر دستور ولی انعطاف پذیر و قدرتمند و باهوش )  استفاده می کند بدلیل همین تعداد فراوان دستوراتش ، انعطاف پذیر است و می تواند قاعده ی بازی را عوض کند و سیستم را به خوبی مدیریت کند . 


به همین دلیل است که اینتل هنوز هم بعد از اینهمه سال در صدر پردازنده ها قرار دارد زیرا  پردازنده ی پر دستور اینتل براحتی می تواند حتی یک سوپرکامپیوتر قدرتمند و مادولار و سریع را  مدیریت کند . 


اگر اینتل ضعیف بود دولت آمریکا میلیونها دلار پول به شرکت اینتل نمی داد که قدرتمندترین و سریعترین سوپرکامپیوتر جهان را بسازد . 


بنابراین برخلاف گفته ی شما و سایر دوستان ، هر چه تعداد دستورات یک پردازنده بیشتر باشد قدرت و انعطاف پذیری اش نیز بیشتر است و بهتر می تواند بحرانها و عملیاتها و محاسبات سنگین و سریع را مدیریت کند . 



من قصد جسارت به شما اساتید محترم و مهندسان گرامی را ندارم و اتفاقا دوست دارم که علم شما را به علم خودم اضافه کنم و از شما  چیزهای خوبی را یاد بگیرم اما گویا اشتباه می کردم و بهتر است که به سراع مهندسان خارجی که مستقیما با زبان ماشین برنامه نویسی می کنند و سنگ زبانهای سطح بالا را به سینه نمی زنند  بروم . 


علم مهندسی کامپیوتر  در ایران یک علم ابتر و دم بریده و ناقص است . 


اگر می خواهید به بزرگترین استاد رشته ی مهندسی کامپیوتر تبدیل شوید یکی از این دو کار را انجام دهید و خودتان را از دانشگاهها و اساتید و مهندسین محترم ایرانی بی نیاز کنید :


1- دانلود فیلمها و کتابهای رفرنس و معتبر خارجی از سایت اینترنت آرشیو و سایر سایتهای معتبر خارجی 


2- مسافرت به آمریکا و اروپا و ادامه ی تحصیل در دانشگاههای معتبر و نامبر وان جهان !


من روش اول را انتخاب کرده ام و عملا فهمیدم که از اساتید محترم و گرامی ایرانی چیزی به دانش ام اضافه نشد و فقط حالم بد شد و اعصابم خرد شد . 


من برای تکمیل دانش ناقص ام ، منحصرا از سایتهای معتبر خارجی استفاده می کنم . 


توصیه می کنم شما نیز همین کار را بکنید و بی جهت ، پول و وقت ارزشمندتان را به  پای دانشگاهها و اساتید محترم ایرانی  نریزید و هدر ندهید . 



شما دانشجویان محترم باید بدانید که  دانش مهندسی کامپیوتر ، در  اروپا   زاده شد و در آمریکا  به سرعت رشد کرد و امریکا بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته ی علوم کامپیوتری و مهندسی کامپیوتر است زیرا اکثر مهندسان خارجی خصوصا امریکاییها   منحصرا با زبانهای واقعی یعنی ماشین و اسمبلی برنامه می نویسند و هرگز به زبان اسمبلی نمی گویند : وحشتناک !!!!


آنها به ندرت از اسمبلرهای بد و دروغین خصوصا  masm استفاده می کنند و از زبان سی پلاس پلاس دوری می جویند . این افراد بسیار باهوش هستند و خودشان شخصا با زبان ماشین  برنامه نویسی می کنند . زیرا زبان ماشین یعنی قدرت . 



اگر بتوانم،  این فایل ویدیویی 5 گیگابایتی را برایتان اپلود می کنم تا از قدرت نامحدود زبان ماشین ( در مبنای هگزادسیمال ) در کامپیوتر مجهز به پردازندهی  z80  شگفت زده شوید . 


این فیلم را که دیدم واقعا شوکه شدم و ایمان و اعتقادم به زبان ماشین  ، هزار برابر شد . 


زبانهای سطح بالا فقط کف روی آب هستند .  موج اصلی در راه است . منتظر باشید . 



نکته ی آخر :


هرچیزی که دشوارتر باشد ( مثلا اسمبلی یا ماشین ) لزوما بد نیست و راه آسانتر و سریعتر ( زبانهای سطح بالا ) لزوما بهترین راه نیست .   


همیشه نمی توان میانبر زد .


 گاهی اوقات باید با پای برهنه  و پیاده  کل مسیر طولانی و خسته کننده و پر پیچ و خم  را طی کنی تا از همه چیز با خبر شوی و هیچکس نتواند روی دست تو بلند شود  و به  پادشاه تبدیل شوی . 


همانطور که استاد محمد رضا شجریان با پای پیاده و حتی پای برهنه تمام کوچه پس کوچه های دانش موسیقی را در شب تاریک و سرد ، طی کرد و به خسروی آواز جهان تبدیل شد .  


ما نیز باید با پای برهنه و پیاده و خونین  مسیر پر از خس و خاشاک علم کامپیوتر را با کمک زبان ماشین طی کنیم تا به پادشاه کامپیوتر تبدیل شویم . 


 زبان ماشین ، ارزش این را دارد که وقت تان را به پایش بریزید . 


هنوز هم به اسمبلی و ماشین فکر می کنم و حاضر نیستم  اسمبلرهای دروغین و وابسته به زبان سی را  تبلیغ کنم .  


اسمبلی باید خوب و رو راست و صادق و  مستقل  و  خودکفا باشد و خودش باشد و به زبانهای سطح بالا وابسته نباشد و از انها الهام نگیرد . 



البته  شما می توانید  کتابخانه ها و فناوریهای زبانهای سطح بالا را به زبان اسمبلی یا ماشین  تزریق کنید . هیچ ایرادی ندارد ولی بهرحال این دو زبان ، ذاتا از کتابخانه و رفرنس های زبانهای سطح بالا بی نیاز هستند و اینکار یعنی بازنویسی کتابخانه های زبانهای سطح بالا برای زبان اسمبلی ، یک کار بیهوده و نوعی اتلاف وقت است . 


یک ترجمه ی مازوخیستی و خسته کننده و دیوانه کننده را باید انجام دهید . 


زبانهای ماشین و اسمبلی  از کتابخانه ها  بی نیاز هستند  . زیرا کتابخانه ها خودشان از طریق همین زبانهای ماشین و اسمبلی و برای رفع مشکلات و کمبودهای زبانهای سطح بالا ایجاد شده اند  


درواقع ، این زبانهای سطح بالا هستند که به کتابخانه نیاز دارند . اسمبلی به کتابخانه های زبانهای سطح بالا نیاز ندارد . اسمبلی یک زبان سطح میانی و خودکفا است


درضمن ، قدرتمندترین و بهترین زبان برنامه نویسی ، زبانی است که علاوه بر برنامه نویسی و تولید نرم افزار ، توانایی مهندسی معکوس و کرک را نیز داشته باشد که من فقط دو زبان را  می شناسم که این توانایی منحصر به فرد و جالب را ذاتا در خود دارند :



1- زبان ماشین 

2- زبان اسمبلی 


من برای تکمیل علم ناقص ام ، به سایت اینترنت آرشیو و سایر رفرنسهای معتبر خارجی   یعنی سایتهای معتبر خارجی   ، مراجعه می کنم تا دانش ناقص ام را کامل نمایم . 


من ، مغرور و خودشیفته و متوهم نیستم  و توهم دانستن ندارم و معترفم که هنوز نیاز به شاگردی و یادگیری دارم  و  فقط می خواهم بگویم  که مهندسان محترم ایرانی  متاسفانه به بیراهه رفته اند و شما را ناخواسته و سهوا ، از راه بدر می کنند . 


مقایسه کردن اسمبلی با یک زبان خشک و کلیشه ای مثل سی پلاس پلاس ، یعنی قیاس مع الفارق . این یعنی اینکه شما سوراخ دعا را گم کرده اید و دچار توهم دانستن هستید . 



آپلود کردن صدها فایل مربوط به زبان سی پلاس پلاس هرگز به معنای تایید این زبان نیست بلکه فقط خواستم یک کمکی به کاربران کرده باشم  و کارشان را آسانتر کرده باشم . 




من کماکان زبان اسمبلی را بر تمام زبانهای سطح بالا  ترجیح می دهم . 


اگر زبانهای سطح بالا را آپلود کنم هرگز به معنای تایید این زبانها نیست و فقط می خواهم کلکسیون  فایلهای من و شما روی هارد ،  تکمیل شود !!!


من یک کلکسیونر ( مجموعه دار ) هستم و هر چیزی را چه خوب و چه بد  دانلود کرده و روی هارد نگهداری می کنم . زیرا از کلکسیونری خوشم می آید . 





تمام . 








  • ۰۱/۰۶/۰۹
  • vahidmy

Assembly

Binary

CPU

Fasm

IT

Intel

PC

RosAsm

hex editor

machine code

masm32

programming

programming by hex editor

programming without Bug

reverse engineering

vahidmy

vahidmy.blog.ir

weblog

استاد محمد رضا شجریان

اسمبلرهای خوب و بد

اسمبلی

اسمبلی یک زبان سطح میانی است

الهام

انعطاف پذیری

اینتل

برنامه نویسی

برنامه نویسی با زبان اسمبلی

برنامه نویسی با زبان ماشین

برنامه نویسی با هگز ادیتور

توهم

خودشیفته

خودکفا

دانلود منیجر سریع وقدرتمند با خاصیت ریزوم

زبان اسمبلی

زبان برنامه نویسی اسمبلی

زبان برنامه نویسی سی

زبان برنامه نویسی ماشین

زبان ماشین

زبان ماشین یعنی قدرت

زبانهای سطح بالا

زبانهای سطح پایین

زکات علم

سایتهای معتبر خارجی

سایتهای مفید

سوپرکامپیوتر

شبیه سازی

صادق

قیاس

قیاس مع الفارق

مستقل

معماری

مغرور

مقایسه

مقلد

مهندسی معکوس

مهندسی معکوس با کمک هگز ادیتور

مهندسی معکوس نرم افزار

مهندسی کامپیوتر

موسیقی

هگز ادیتور

وبلاگ وحیدمی

وحیدمی

پردازنده

پردازنده فقط زبان ماشین را می فهمد

پردازنده ی اینتل

کامپایلرهای زبان اسمبلی

کامپیوتر

کامپیوتر شخصی

کلکسیون