به نام خدا


خیانت شرکت ردهت به کاربران لینوکس سنت او اس


لینکهای  مربوط به خیانت شرکت ردهت به کاربران لینوکس سنت او اس :



https://fedorafans.com/%d8%aa%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b9-almalinux-%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%b2%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-linux-centos/


توسعه ی لینوکس سنت او اس به پایان می رسد :


https://fedorafans.com/%d9%84%d8%ad%d8%b8%d9%87-%d8%b3%d8%ae%d8%aa-%d8%af%d9%84-%da%a9%d9%86%d8%af%d9%86-%d8%a7%d8%b2-linux-centos-8-%d9%81%d8%b1%d8%a7-%d8%b1%d8%b3%db%8c%d8%af/






اطلاعات بیشتر در این زمینه :


https://lists.centos.org/pipermail/centos-announce/2020-December/048208.html



https://blog.centos.org/2020/12/future-is-centos-stream/





طبق گفته ی سایت طرفداران فدورا ، شرکت ردهت ، طی یک اقدام غیرمنتظره ، به  انتشار لینوکس سنت او اس پایان داد و عملا کاربران این توزیع لینوکس مجبور شدند با مشتق گرفتن از باینری لینوکس ردهت ( لینوکس تجاری و گران قیمت شرکت ردهت )  یک توزیع جدید به نام almalinux  بسازند و جالب اینکه مدعی هستند که این یک توزیع رایگان و اوپن سورس (!!!!) می باشد در حالیکه این فقط یک مشتق از باینری سیستم عامل ردهت لینوکس است و این شرکت هرگز سورس کد این لینوکس تجاری و بسیار گران قیمت را در اختیار این افراد قرار نداده که در نتیجه این لینوکس جدید ، اوپن سورس باشد !!!!


اینهم از عجایب شگفت انگیز دنیای لینوکس !!



خدا را شکر می کنم که کاربر ویندوز هستم و مایکروسافت  اینگونه بازیهای مسخره را بر سر کاربران ویندوز در نیاورده و نمی اورد .


خدا را شکر که ما کاربران ویندوز مجبور نیستیم از روی ویندوز یک سیستم عامل جدید بسازیم و تا پایان عمر از همین ویندوز اوریجینال شرکت مایکروسافت و بدون نیاز به سورس کد ، استفاده می کنیم و لذت می بریم .



برای شرکت ردهت واقعا متاسف هستم .  کاملا مشخص بود که این شرکت خبیث  از همان روز اول با نشان دادن در باغ سبز به کاربران ساده لوح لینوکس  و دانه پاشی ،  قصد دارد آنها را در میانه ی راه  در برهوت

پیاده و سرگردان نماید .


این شرکت نیز همچون بسیاری از شرکتهای فناوری ،  خبیث و دیکتاتور و قلدر و پول پرست می باشد .


ساختن یک توزیع جدید لینوکس از روی باینری لینوکس قبلی  عملا نوعی خودفریبی است و نه زرنگی . نمی توان نام اینکار را زرنگی گذاشت .


ضمنا شرکت ردهت ما کاربران ایرانی را نیز تحریم  کرده است و عملا فدورا نیز جزو سیستم عاملهایی است که ایران را در لیست تحریم قرار داده است 


لینوکس پارسیدورا نیز که توسط چند نفر ایرانی شیرین عقل ساخته شده و اصلا خاصیت بوت زنده و لایو ندارد و معلوم نیست چه چیزی را روی کامپیوترت نصب می کنی !!

یعنی باید کورمال کور مال این توزیع ایرانی را نصب کنی و دعا کنی که سیستم ات ناپایدار نشود !



در مجموع ،  نفرت ام از لینوکس چند برابر شده است و تصمیم نهایی گرفتم که تا آخر عمر روی همین ویندوز بمانم و از امکانات فراوان ویندوز و پشتیبانی خوب مایکروسافت  لذت ببرم .


شاید تنها توزیع لینوکس که از این مسخره بازیها نداشته باشد دبیان باشد که  البته دبیان نیز مشکلات و نواقص فراوان دارد و مثلا نصاب اش کودن است و امکان بوت دوگانه کنار ویندوز را ندارد و کل هارد را یکپارچه فرمت کرده و  ویندوز و تمام فایلهای شخصی را از بین می برد .


بنابراین بهتر است که اصلا به لینوکس فکر نکنم .


دنیای لینوکس پر از بچه بازی و هرج و مرج و هوچی گری است و عملا یک  مسخره بازی راه انداخته و ملت را  دست انداخته اند .


واقعا برای طراحان و شرکتهای لینوکس متاسفم که بر خلاف تمام شعارها و ادعاهایشان ذره ای به حقوق و شعور کاربران اهمیت نمی دهند .




+



مقالات  مرتبط :


دلایل شکست لینوکس در دسکتاپ



نرم افزارها و شرکتها


سرنوشت مبهم لینوکس









زنده باد مایکروسافت


زنده باد ویندوز


+


وحید محمدی .  وبلاگ وحیدمی


https://vahidmy.blog.ir



https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml