vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

جایگاه زبان اسمبلی در سطح جهان

سه شنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۰۲:۰۳ ب.ظ





به نام خدا


جایگاه زبان اسمبلی در سطح جهان



به کلمات کلیدی زیر این پست ، نگاه کنید  ...


ابتدا می خواستم از افزایش سهم ویندوزهای 11 و 10 و کاهش سهم ویندوز 7  و ثبات سهم لینوکس و مک  و افزایش سهم اندروید حرف بزنم . 


بعد می خواستم از افزایش سهم گوشیهای هوشمند و تبلت و کاهش سهم کامپیوترهای شخصی ( دسکتاپ و لپ تاپ ) حرف بزنم . 


اما بعد با خودم گفتم : بی خیال .... 


نه سیستم عامل مهم است و نه دیوایس ( سخت افزار یا دستگاه ) . 


آنچه که مهم است و برای او به دنیای وبلاگنویسی قدم گذاشتم فقط یک چیز است : زبان برنامه نویسی 



زبان برنامه نویسی برای من تنها چیزی است که باعث شد پا به دنیای وبلاگ نویسی بگذارم و به یک بلاگر تبدیل شوم !


در میان زبانهای برنامه نویسی ، زبانهای سطح پایین ( ماشین و اسمبلی ) که زبانهای برنامه نویسی واقعی و حقیقی و اصیل می باشند از همه مهمتر می باشند . 


در لینکهای معتبر زیر شاهد هستید که زبان برنامه نویسی اسمبلی از سال 2010 تا سال 2022  میلادی ، نسبت به سایر زبانهای برنامه نویسی ، چندان  اوج و حضیض ( فراز و فرود ) نداشته و نسبتا با آرامش به کار خود ادامه  داده است . 


زیرا زبان اسمبلی راه خودش را می رود و هیچ اهمیتی به جایگاه و رتبه و امتیاز و سهم بازار و جایزه و برنده یا بازنده بودن و  سایر جنگولک بازی ها ، نمی دهد . 


عظمت و حرمت و قداست زبانهای ماشین و اسمبلی بسیار بیشتر از آن است که بازیچه ی سایتهای مختلف و سیستم های اندازه گیری شوند .


حالا یک نگاه به دو لینک از یک سایت معتبر خارجی بیندازید تا متوجه شوید که زبان اسمبلی هنوز هم ( در سال 2022 میلادی ) در میان 10 زبان برنامه نویسی محبوب و پرکاربرد جهان قرار دارد و رتبه اش بین 7 تا 9 می باشد . یعنی زبان هفتم تا نهم این جدول است : 




https://www.tiobe.com/tiobe-index/assembly-language/


جایگاه زبان اسمبلی از دسامبر 2010 تا ژوئن 2022 میلادی




https://www.tiobe.com/tiobe-index/



زبان اسمبلی در رتبه ی های هشتم و نهم جدول قرار دارد 



یعنی هم اکنون در سال 2022 میلادی ، زبان برنامه نویسی اسمبلی در اندکی کاهش سهم ، از جایگاه هشتم جهانی به جایگاه نهم جهانی ، تنزل پیدا کرده است !!


بنابراین در سال 2022 میلادی ، زبان اسمبلی در جایگاه نهم می باشد یعنی رتبه ی نهم جهان را در اختیار دارد . 



سایت معروف tiobe.com معتقد است که یک سیستم اندازه گیری کیفیت کد دارد که با کمک آن می تواند کیفیت کد نوشته شده توسط زبانهای برنامه نویسی و همچنین تعداد باگها و خطاهای برنامه نویسی را اندازه گیری کند و براساس آمار بدست آمده ، زبانها را رتبه بندی می نماید ! 


جالب است که این سایت خارجی ، براساس یک جدول و تاریخچه ی ناقص و نادرست ،  از سال 1987 میلادی تا سال 2022 میلادی ، برای زبان برنامه نویسی سی که نسخه ی قابل حمل زبان اسمبلی می باشد  عدد و رقم تعیین کرده اما برای خود زبان اسمبلی هیچ عدد و رقمی را تعیین نکرده است !!!!


Very Long Term History



گویا این سایت هنوز نمی داند که زبانهای سی و سی پلاس پلاس ، نسخه ی قابل حمل زبان اسمبلی هستند و هر امتیازی که دارند از زبان اسمبلی دارند . 


بله وقتیکه ذهن انسان دچار جمود فکری شود نتیجه ای بهتر از این نخواهد داشت!


من معتقدم که نه این سایت به ظاهر معتبر و نه هیچ سایت دیگری ( البته بجز وبلاگ وحیدمی که یک زبان شناس صادق و بی غرض  می باشد ) صلاحیت ندارد که در مورد زبان اسمبلی و یا حتی زبانهای سطح بالا اظهار نظر کند . 


زبانهای برنامه نویسی ؛ خودشان باید  درعمل و جلوی چشم کاربران ، ثابت کنند که بهترین و کم خطاترین و کاربرپسندترین و قویترین و همه منظوره ترین و ...  می باشند . 


شخصا معتقدم که این سایت می بایست برای زبان اسمبلی از سال 1951 میلادی  شروع به آمارگیری کند نه از سال 2021 !!!   واقعا که خجالت آور است . 


وقتیکه می گویم مافیای حاکم بر دنیای فناوری اطلاعات شما کاربران را فریب می دهد و آمار و ارقام غلط و اشتباه را به خوردتان می دهد دروغ نمی گویم . 


این سایت به ظاهر معتبر نیز نوعی مافیا می باشد . اگر مافیا نبود بین زبانهای اسمبلی و سی و سی پلاس پلاس ، تفاوت  و تبعیض به این بزرگی قائل نمی شد و همان تاریخچه ی ناقص که برای زبانهای سی و سی پلاس پلاس تعیین کرده را می بایست برای زبان اسمبلی نیز در نظر بگیرد . 


هرچند که زبان اسمبلی حقیقتا در عمل از سال 1947 میلادی و تحت  عنوان  order  بکار گرفته شد ولی خب ، لغت Assembly بصورت رسمی و بین المللی از سال 1951  به دنیای برنامه نویسی وارد شد . 


پس به این سایت مغرض و بیسواد ، حق می دهم که تاریخچه ی واقعی زبان اسمبلی را نداند و از این تاریخچه بی خبر باشد . 


اینکه زبان برنامه نویسی سی را ملاک و معیار قرار داده و تاریخچه ی زبانهای برنامه نویسی را از سال 1987 میلادی ، تعیین کرده ، خیلی عجیب و احمقانه است . 


حالا زبانهای سی و سی پلاس پلاس ، هیچی . می دانیم که این دو زبان مکار و کثیف ، به بعد از سال 1973 میلادی مربوط می شوند و عقبه  و سابقه ی چندان زیادی ندارند


لااقل زبانهای بیسیک و فورترن و کوبول و پاسکال که به دهه ی 60 میلادی تعلق دارند را می بایست در جدول بگنجاند و تاریخچه را از ابتدای دهه ی 60 در نظر بگیرد نه از سال 1987 میلادی



بگذریم ...



خواستم بگویم که ، برخلاف پیشگویی جناب مهندس صمدی ( از نویسندگان سایت سکان آکادمی ) که چند سال پیش ، آرزوی مرگ زبان اسمبلی را در دل می پروراند ، زبان اسمبلی با قدرت هرچه تمام تر در سال 2022 میلادی به کار خود ادامه می دهد و این دشمنان آزادی که اکثرا پول پرست و انحصارطلب هستند باید این آرزو را به گور ببرند . 


زبان اسمبلی ، شاید از رتبه ی دهم نیز  پایین تر  بیاید و در رتبه ی صدم یا هزارم قرار گیرد . اما این اصلا مهم نیست. زیرا اسمبلی، زبان انسانهای حکیم و فرزانه و عاقل و با بصیرت است که تعداد این انسانها در تمام  دنیا از تعداد انگشتان دست کمتر است . 

طبیعی است که انسانهای کوته فکر و جاهل و بی بصیرت و پول پرست و دروغگو و سایتهای مغرض و کثیف و مافیایی  که تعدادشان از تعداد ریگهای بیابان نیز بیشتر است  ، هرگز هیچ درکی از عظمت و قدرت زبان اسمبلی نداشته و ندارند و نخواهند داشت . 


اینکه زبانهای سی و سی پلاس پلاس را ستایش کنید عملا بطور ناخواسته،  دارید زبان اسمبلی را ستایش می کنید ولی خودتان نمی فهمید . 


اگر می فهمیدید که زبانهای سی و سی پلاس پلاس ، نسخه های قابل حمل زبان اسمبلی هستند هرگز بی جهت این دو زبان را بالا نمی بردید و زبان اسمبلی را به قعر جدول نمی فرستادید . 


شما در حد و اندازه ای نیستید که بخواهید باگهای تولید شده توسط زبان اسمبلی (!!!!!!)  را اندازه بگیرید .  زبانهای ماشین و اسمبلی هرگز باگ تولید نمی کنند . این مهندسین بیسواد و کاربران بیسوادتر هستند که باگ تولید می کنند . 


بنابراین معیارهای این سایت در سنجش تعداد باگها ، در مورد زبان اسمبلی هرگز صدق نمی کند و درست نیست


اگر  به تعداد باگ و کیفیت کد است که زبان اسمبلی دارای با کیفیت ترین کد و کمترین باگ است و باید همیشه در رتبه ی اول این جدول قرار گیرد . 



اگر به مافیا و سود و منفعت مالی است که دیگه هیچ ....


حرفی برای گفتن باقی نمی ماند . 


بهرحال ، زبان اسمبلی به جایگاه و رتبه و کاهش و افزایش جایگاه و به سالن جایزه و نظرات کاربران و مهندسان و برنامه نویسان هیچ اهمیتی نمی دهد زیرا زبان اسمبلی نسخه ی قابل فهم زبان ماشین است و زبان ماشین زبان واقعی تمام دستگاههای الکتریکی می باشد و شان و عظمت این دو زبان بالاتر از این است که به این شوها و نمایشهای احمقانه و بچه گانه ی سایتها ، اهمیت بدهند. 


زبانهای ماشین و اسمبلی ؛    راه خودشان را می روند و به جایگاه و رتبه و درجه و امتیاز و جایزه و نظرات مردم و کارشناسان و سهم بازار ،  هیچ نیازی ندارند . 


در ضمن نباید فراموش کنید که زبان اسمبلی یک زبان سطح میانی می باشد . 


این را بعدا خواهید فهمید . 


 این سایت خارجی باید بفهمد که برنامه نویسی با هگز ادیتور یا برنامه نویسی با زبان اسمبلی  ، یعنی برنامه نویسی بدون باگ  و با بهترین کیفیت . 



اگر این سایت خارجی ، به دنبال باگ در محصولات تولید شده توسط زبانهای ماشین و اسمبلی می گردد خودش را خسته نکند . هیچ نوع باگ را پیدا نخواهد کرد .  زیرا این دو زبان هرگز باگ تولید نمی کنند و کدی که می سازند از بهترین کیفیت برخوردار است . اما امان از غفلت و بی بصیرتی و جهالت مردم آخرالزمان که همه چیز را برعکس می فهمند . 




التماس تفکر 



+

وحید محمدی . مبلغ زبانهای برنامه نویسی سطح پایین و اصیل 


https://vahidmy.blog.ir/rss






  • ۰۱/۰۴/۱۴
  • vahidmy

Assembly Language

HLL

Linux

The Assembly ProgrammingLanguage

Windows

Windows 10

Windows 11

gs.statcounter.com

hex editor

programming

programming by hex editor

programming without Bug

vahidmy

vahidmy.blog.ir

آزادی

آمار

احمقانه

استات کانتر

انحصارطلب

اندروید

بازار

باگ

برنامه نویسی

برنامه نویسی با زبان اسمبلی

برنامه نویسی با زبان ماشین

برنامه نویسی با هگز ادیتور

برنامه نویسی بدون باگ

برگ برنده

بصیرت

بصیرت در برنامه نویسی

بیسواد

جای زبانهای سطح بالا در سطل زباله است

جایگاه

جمود فکری

جنگولک بازی

حکیم

دروغ

دستگاه

زبان اسمبلی

زبان برنامه نویسی اسمبلی

زبان برنامه نویسی سطح میانی

زبان برنامه نویسی ماشین

زبان سطح بالا

زبان شناسی

زبان ماشین

زبان ماشین یعنی قدرت

زبانهای سطح بالا

زبانهای سطح پایین

سایتهای معتبر خارجی

سخت افزار

سرور

سهم آی او اس از بازار

سهم اندروید از بازار

سهم سیستم عامل ها از بازار

سهم سیستم عاملها از بازار

سهم لینوکس از بازار

سهم مک او اس از بازار

سهم ویندوز از بازار

سوپرکامپیوتر

سیستم عامل

شهرت

عاقل

عجیب

فرزانه

فریب

فناوری اطلاعات

لپ تاپ

مافیا

مردم

مغرض

مک او اس

مکینتاش

نرم افزار آزاد

وبلاگ وحیدمی

وحیدمی

ویندوز

ویندوز 10

ویندوز 11

پول پرست

کامپیوتر

کامپیوتر سرور

کامپیوتر شخصی

کد منبع

کلمات کلیدی

کیفیت

گوشی هوشمند