به نام خدا




IT


فناوری اطلاعات


OS 


سیستم عامل:



اجرای ویندوز 95  روی ویندوز 10 



لینک مربوط به دانلود شبیه ساز ویندوز 95 برای اجرا روی ویندوز 10 از سایت پی سی دانلود :


https://p30download.ir/fa/entry/90090/




طبق تجربه ی شخصی ام ، باید بگویم که نرم افزارهای پرتابل لزوما ناپایدار و غیر قابل اطمینان نیستند و نصاب بودن نرم افزار نیز لزوما دلیل بر پایداری و قابلیت اطمینان نیست و تجربه ثابت کرده که نرم افزارهایی که نیاز به نصب دارند رجیستری ویندوز را خراب کرده و نیاز به دیفراگمنت دارند و  عملا ویندوز را ناپایدار کرده اند   مثل ویژوال استودیو خصوصا نسخه های دات نت که ساعتها وقت کاربر را هدر می داد و رجیستری ویندوز را داغون می کرد تا بلکه نصب شود . اتفاقا برعکس توصیه ی سایت پی سی دانلود ، نرم افزارهای پرتابل به دلیل عدم نفوذ به رجیستری و عدم دستکاری تنظیمات ویندوز و کوچک و جمع و جور بودن ، از قابلیت اطمینان و پایداری بیشتری برخودار بوده و هرگز ویندوز را خراب نمی کنند . خصوصا در دنیای زبان  اسمبلی که تمام نرم افزارهای کامل و پایدار و قابل اطمینان که توسط اسمبلی ساخته شده اند  ، همگی پرتابل و قابل حمل هستند و هیچ نیازی به نصب ندارند . 


بنابراین با برخی از گفته های سایت پی سی دانلود مبنی بر ناقص و ناپایدار بودن نرم افزارهای پرتابل ، کاملا مخالف هستم . چون تجربه ی شخصی ام خلاف این حرف را به من ثابت کرده است . 


نرم افزارهایی که با زبان اسمبلی ساخته شده اند همگی پرتابل هستند اما قابل اطمینان و پایدار و مستحکم می باشند مثل ویناسم استودیو (Winasm studio ) و فرش  (Fresh ) و  سایر نرم افزارهایی که توسط اسمبلی و برای ویندوز ساخته شده اند .


دوری از زبانهای اصیل برنامه نویسی یعنی زبانهای ماشین و اسمبلی موجب می شود چنین افکار غلط و اشتباه در ذهن برنامه نویسان ایرانی شکل گیرد .

این بدعت ها  را باید برطرف کرد .


بهرحال ، من ویندوز 95 قابل حمل و پایدار و قابل اطمینان را از آدرس بالا دانلود کرده و سپس روی ویندوز 10 اجرا کردم ، پردازنده به شدت درگیر شد اما سیستم اصلا هنگ نکرد و من از طریق این شبیه ساز ( ویندوز 95 قابل حمل و پایدار و قابل اطمینان )  که روی ویندوز 10 اجرا شد به محیط ویندوز 95 وارد شدم و حتی فایلهای روی هارد کامپیوترم را از طریق ویندوز 95 جستجو کردم و دیدم که ابزار سرچ در ویندوز 95 تا چه حد کارامدتر و بهتر از ابزار سرچ ویندوز 10 می باشد زیرا ویندوز 95 یک ویندوز استاندارد و اصیل و کاملا آفلاین بود و نیازی به اینترنت نداشت و تمام کارهایش را بطور دقیق انجام می داد . لذا سرچ کردن فایلها در ویندوز 95  طبق تجربه ی شخصی ام بسیار اسانتر و سریعتر و دقیقتر از ویندوز 10 می باشد . 


متاسفانه ویندوز 10 یک ویندوز کاملا آنلاین است و به شدت به اینترنت وابسته می باشد که عملا بجز هزینه های اضافی و سنگین شدن سیستم کامپیوتر ،  هیچ نتیجه ی دیگری برای کاربران نداشته است . 


ویندوز 10 یک ویندوز بسیار سنگین و حجیم و کند و پرهزینه می باشد  و به شدت گرسنه ی اینترنت است و خیلی راحت حجم نت را می بلعد . 

 


شخصا ترجیح می دهم که یک کامپیوتر قدیمی بخرم و روی آن ویندوز 95 یا ویندوز 98 نصب کنم تا هم خاطرات شیرین گذشته برایم زنده شوند و هم از مزایای ویندوزهای اصیل قدیمی بهره مند شوم  و در هزینه ها نیز صرفه جویی نمایم . 



ویندوز 95 چه در قالب شبیه ساز و پرتابل و چه در قالب  سیستم عامل کامل و مستقل ، هنوز زنده است و هنوز هم کاربران در سرتاسر دنیا از ویندوز 95 استفاده می نمایند . 


خوشحالم که ویندوزهای  95 و 98 هنوز زنده می باشند  . من عاشق سنت ها  و اصالتها هستم و ویندوزهای قدیمی ( 95 - 98- me - xp ) را از اعماق وجودم دوست دارم . 


اگر لازم باشد حتما به ویندوزهای اصیل قدیمی برمی گردم و ویندوزهای سنگین و حجیم و مزخرف جدید ( ویستا و 7 و 8 و 10 و 11 و .. )  را  دور می ریزم . 



بعنوان مبلغ زبان برنامه نویسی اسمبلی ترجیح  می دهم در کنار زبان اسمبلی ، ویندوزهای قدیمی و اصیل را نیز تبلیغ و احیا  نمایم . 


من یک آدم قدیمی و مسن هستم و ما قدیمی ها عاشق چیزهای عتیقه و قدیمی و اصیل هستیم . 


مخلص کلام :

این نرم افزار را از   آدرس بالا دانلود کرده و روی ویندوز 10 اجرا کنید و از تجربه ی شیرین  کار با ویندوز 95  لذت ببرید و خاطره بازی کنید !!




مقالات مرتبط :


مایکروسافت ارباب فناوری اطلاعات است



وحید محمدی  . بلاگر سیار 


https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml