به نام خدا


مایکروسافت ارباب فناوری اطلاعات است 



از دیشب تا الان ( ساعت 3 عصر پنجشنبه مورخ 30 دی 1400 شمسی  ) داشتم کامنتهای کاربران سایت زومجی که زیر پست مربوط به سقوط 13 درصدی سهام شرکت سونی ، اظهار نظر کرده بودند را می خواندم  و واقعا سرگیجه گرفتم !



بیش از 90 درصد از کاربران سایت زومجی و البته زومیت ، از شرکت مایکروسافت متنفر و بیزارند


اما باید قبول کنیم که مایکروسافت عملا قصد دارد دنیای بازیهای ویدیویی و کنسولهای بازی و البته بازیهای تحت سرور ابری (مایکروسافت آژور و ... )   را به چنگ آورد . 



برگ برنده ی مایکروسافت در دنیای فناوری اطلاعات که او را به ارباب فناوری اطلاعات و ارباب صنعت بازی و ... . تبدیل خواهد کرد در این  موارد دیده می شود :


1- بنیانگذار و مغز متفکر مایکروسافت یک نابغه ی بسیار باهوش و حیله گر و آینده نگر و مقتصد یعنی بیل گیتس است و مایکروسافت هنوز هم ایده ها و طرح های بیل گیتس را  پیاده می کند . 


بدبختانه بسیاری از مردم دنیا حاضر نیستند بپذیرند که دنیا دیگه عوض شده و برخی چیزها را نمی توان تغییر داد و باید شرایط را پذیرفت . 


بیل گیتس ، به گونه ای مایکروسافت را تاسیس و مدیریت کرد که حتی بدون حضور او نیز این شرکت تا ابد بتواند به  پادشاهی و اربابی دنیای فناوری اطلاعات ادامه دهد و تمام رقبای ریز و درشت را  ببلعد . 


شما همین گیتهاب را در نظر بگیرید . ببینید ارزش  صدها میلیون بسته ی نرم افزاری درون گیتهاب و البته خود گیتهاب چند صد میلیارد دلار می باشد ؟؟؟؟


حقیقتا مایکروسافت طرحی بسیار بزرگ در ذهن دارد و این طرح اینست : تسلط بر کل دنیای فناوری اطلاعات . 


مایکروسافت ، با بیل گیتس یا بدون بیل گیتس و حتی بعد از مرگ بیل گیتس  ، کماکان سیاستها و ایده های هوشمندانه ی بیل گیتس را اجرا کرده و روز به روز بزرگتر و قویتر می شود . 


برگ برنده ی مایکروسافت ، مغز متفکر بیل گیتس است . این مغز متفکر الان در ذهن ساتیا نادلا و سایر مدیران این شرکت حضور دارد .


بنابراین افکار و رویاها و آرمانهای بیل گیتس هم اکنون ، نقشه ی راه شرکت مایکروسافت است و این شرکت آینده ای بسیار شفاف و درخشان و قابل اطمینان دارد . 



2- 

مایکروسافت یک شرکت ریسک پذیر و شجاع و نترس است و ریسکهای سنگین کرده و بازهم ریسک می کند و در بازار سهام و سهامداری  استاد و صاحب تجربه است . 


سقوط سهام شرکت سونی گرچه  یک امر موقتی و گذرا می باشد اما می تواند موجبات خرید احتمالی سونی توسط مایکروسافت را فراهم کند . 


بعید نیست شرکت بعدی که بطور کامل توسط مایکروسافت خریده شود خود سونی باشد !


کسی چه می داند ؟؟


هرچند مایکروسافت قصد دارد با ابرغولهای دنیای فناوری اطلاعات یعنی اپل و گوگل و آمازون و .... رقابت کند و حتی شاید در آینده سهامدار عمده ی این غولها شود  و این شرکتهای ابر غول را نیز به زانو در آورد . 


گوگل مدتی است که بسیاری از سرویسهای خود را تعلیق کرده یا بطور کامل از رده خارج کرده است . 


اما مایکروسافت بطرز هوشمندانه ای قصد دارد  به گوگل ضربه بزند .  شاید در آینده شاهد اتفاقات عجیب دیگری در اردوگاه ردموندی ها باشیم :


خرید احتمالی گوگل توسط مایکروسافت


خرید احتمالی اپل توسط مایکروسافت


خرید احتمالی آی بی ام توسط مایکروسافت 


و ....


آینده ی مایکروسافت بسیار درخشان و روشن  است .  چه با ویندوز و چه بدون ویندوز . چه با بیل گیتس و چه بدون بیل گیتس . 



3- تعصب مانع درک حقایق می شود . تعصب دشمنان مایکروسافت (طرفداران لینوکس و سایر سیستم عاملهای ضد ویندوزی و البته طرفداران فناوریها و شرکتهای ضد مایکروسافتی )   مانع از درک و بصیرت در این افراد شده است . 


خیلی ها به شدت هیجان زده و عصبی هستند و از اینکه مایکروسافت قصد دارد به غول صنعت بازی تبدیل شود و صنعت بازی را به دنیای  سرویسهای ابری بیاورد شوکه شده و شروع به بد و بیراه گفتن به مایکروسافت کرده اند و  مدام برای سونی و سایر شرکتهای متوسط  از عناوینی همچون  بزرگ و قابل احترام یاد می کنند و خرید قانونی و مشروع مایکروسافت را یک حرکت کثیف و شیطانی قلمداد می کنند !!!!


این یعنی فقدان بصیرت و عدم درک کافی . این یعنی سطحی نگری ما مردم


اگر سطحی نگر و ساده لوح و متعصب و بی بصیرت نبودیم می بایست می فهمیدیم که مایکروسافت همیشه به آینده نگاه می کند و هرگز در زمان گذشته یا حال متوقف نمی شود و برای آینده ی خود نقشه می ریزد و بسیار دقیق و هوشمندانه رفتار می کند


شما همین ویندوز را ببینید !


آیا ویندوز کماکان پادشاه دسکتاپ نیست ؟؟؟


آیا ویندوز در سرورها و دیتاسنترها  به لینوکس تنه نمی زند و پا به پای لینوکس در دنیای سرورها قدرتنمایی نمی کند ؟؟؟


آیا سیستم عاملهای به ظاهر مرده اما درواقع زنده یعنی وینفون و  ویندوزموبایل طرفداران خود را از دست داده اند ؟؟؟


من که می بینم گوشیهای لومیا و البته سیستم عامل ویندوز موبایل هنوز زنده هستند و حتی بازدید کننده ی این وبلاگ هستند یعنی مالکین گوشیهای هوشمند ویندوزی ، از این وبلاگ ( وبلاگ وحیدمی ) بازدید می کنند  اما از آنطرف گوشیهای لینوکسی  هیچ بازدید کننده ای ندارند و اصلا به این وبلاگ اهمیت نمی دهند و این یعنی  اینکه ، سیستم عامل اوبونتوتاچ عملا مرده است . 


مگه سیستم عامل اوبونتوتاچ رایگان و اوپن سورس و آزاد نیست ؟؟؟ 


پس چرا هیچ کاربر درست و حسابی ندارد ؟؟؟


مگه ویندوز 10 موبایل  نمرده است و مگه انحصاری و کدبسته نیست پس چرا هنوز هم کاربران وفادار دارد ؟؟؟


عملا انحصار چیز بدی نیست و اینکه انحصار در فرهنگ ما ایرانیها یک عمل زشت و بی شرمانه محسوب می شود به خاطر فقدان سواد کافی است . 


سواد کافی نداریم . سطحی نگر هستیم و گرنه از انحصار تا این حد بدگویی نمی کردیم . 


انحصار باعث اصالت می شود . ویندوز یک سیستم عامل انحصاری است اما اصالت  دارد زیرا مالک و صاحب دارد و یک نسخه بیشتر ندارد  و قابل اطمینان است 


اما لینوکس اصالت ندارد زیرا  هرکسی می تواند یک توزیع لینوکس بسازد و عملا لینوکس یک سیستم عامل بی هویت و بی هدف و بی صاحب و بی اصالت است و کسی به او اهمیت نمی دهد . 


زیرا لینوکس صاحب ندارد . صدها توزیع لینوکس یعنی صدها سلیقه و این یعنی هرج و مرج  و عدم اصالت . 



دنیای تجارت و بطور کلی زندگی ، خیلی بی رحم است و  نباید احساسات و هیجانات را در این دنیا دخیل کنیم . 


باید از عقل و منطق کمک بگیریم . 



3- مایکروسافت محبوبترین سیستم عامل دنیا یعنی ویندوز را بگونه ای روی میز ادارات و سازمانها و خانه های مردم  آورد که عملا  هیچ سیستم عامل دیگری تا ابد نمی تواند جای ویندوز را بگیرد . 


این برخواسته از یک ذهن هوشمندانه بود . بیل گیتس کارش را بلد بود و می دانست چطوری یونیکس را نابود کند . 


در صنعت گیم و بازیهای ویدیویی نیز باید منطقی باشیم . زیرا میلیونها بازی را منحصرا در پلتفرم ویندوز می بینیم . آیا لینوکس اساسا با گیم و بازیهای کامپیوتری سازگاری دارد ؟؟؟


آیا سیستم عامل مک  برای گیم ساخته شده است ؟؟



آیا گیم و بازی کامپیوتری یک کار بچه گانه و ابلهانه است ؟؟؟


مسلما خیر . 


طراحی و ساخت فناوریهای مختلف بازی توسط مایکروسافت  از سالها پیش تا به امروز باعث شده ویندوز به  پادشاه گیم تبدیل شود و این خرید اخیر نیز بر قدرت این پادشاه افزوده است . 


من سهامدار مایکروسافت نیستم .  بعنوان یک ایرانی و یک کاربر عادی و براساس تجربیات حال و گذشته و نیز براساس مشاهدات و آزمایشات فراوان و تحلیلهای کارشناسان حوزه ی فناوری اطلاعات ، می توانم بگویم که هرگونه بدگویی از مایکروسافت و بد و بیراه گفتن به این شرکت فقط باعث می شود خودمان داغون شویم و مایکروسافت اصلا به روی خودش نمی آورد زیرا مایکروسافت  عقل دارد و سیاستمدار و استراتژیست است و البته خونسرد و بی خیال است و هیجان زده نمی شود  و به واکنشهای تند دشمنان اهمیت نمی دهد و فقط به اهداف خود فکر می کند مایکروسافت یک استراتژیست است و خوب می داند چطوری در میدان جنگ ، دشمن را به زانو در بیاورد .  مایکروسافت یعنی استراتژی . مایکروسافت یعنی آینده نگری . مایکروسافت یعنی برنامه ریزی . مایکروسافت یعنی پرهیز از شعار و هیجان و پرحرفی .  مایکروسافت یعنی سکوت و برنامه ریزی و طراحی نقشه ی جنگ . مایکروسافت یعنی جنگ نرم .  مایکروسافت یعنی هوش و نبوغ  .  


اینهاست که عامل پیروزی و قدرت فراوان مایکروسافت شده است نه پول زیاد یا ترس از آینده و رقبا !!!!! (تحلیل های آبکی کاربران ایرانی ضد مایکروسافت در زومجی یا زومیت !!) 


اپل و گوگل و آی بی ام  نیز پول فراوان دارند اما چرا نمی توانند مایکروسافت را شکست دهند ؟؟؟؟  چون استراتژی و مغز متفکر ندارند . 


بله قبول دارم که مایکروسافت به کاربران ویندوز خیانت کرده و خیانت می کند و یک شرکت بسیار حیله گر و جاسوس و مکار و خبیث است اما چه می شود کرد ؟؟؟

مایکروسافت بسیار باهوش و زیرک و آینده نگر است و قدرت او در نبوغ فکری اش می باشد نه در پول فراوان یا در ترس از آینده !!!


مایکروسافت از هیچ شرکتی نمی ترسد . بنابراین قدرت را در دست دارد و یکه تاز میدان است . 


مایکروسافت در دنیای فناوری اطلاعات هیچ رقیبی ندارد . نه اپل و نه گوگل و نه آی بی ام و نه هیچ شرکت دیگری رقیب مایکروسافت محسوب نمی شوند اگر هم رقیب باشند خطری برای مایکروسافت ندارند . چون مغز متفکر ندارند و حسود هستند . 


آیا می توانیم شرکت دیگری را پیدا کنیم که همسنگ مایکروسافت باشد و به غول نرم افزار و بازی و درایور و سیستم عامل تبدیل شده باشد و بتواند همچون مایکروسافت سیستم عاملهای قدرتمند در حوزه های مختلف بسازد ؟؟؟


آیا ما مردم ایران بلد هستیم یک سیستم عامل براساس معماری ویندوز بسازیم ؟؟


کدامیک از برنامه نویسان و مهندسین ایرانی تا به این لحظه سعی کرده اند یک سیستم عامل شبه ویندوزی بسازند ؟؟؟


من که در هیچ جا ندیدم حتی یک مهندس ایرانی یک سیستم عامل شبه ویندوزی با معماری شبه ویندوزی و ساختار و هویت شبه ویندوزی بسازد . 


فقط بلد هستیم به مایکروسافت فحش بدهیم و برایش خط و نشان بکشیم و او را تهدید کنیم و احیانا او را هک کنیم !!!!


این است هنر ما مردم ایران !!!!


مخلص کلام

چه بخواهیم و چه نخواهیم مایکروسافت در اینده تمام شرکتهای کوچک و بزرگ فناوری اطلاعات را می خرد و تصاحب می کند و به  ارباب و حاکم بلامنازع دنیای فناوری اطلاعات تبدیل می شود . 


روزی می رسد که مایکروسافت  شرکتهای ابرغول همچون گوگل و اپل و آمازون  و ادوبی و اتودسک  و  راک استار  و  .... را نیز می خرد و تصاحب می کند . 


چون مایکروسافت یک استراتژیست است و مغز متفکر دارد ولی اینها نه استراتژیست هستند نه مغز متفکر دارند . 


پس بهتر است قدری منطقی باشیم و از هیجانات و تعصبات بیجا دست برداریم و مثل یک بچه ی آدم شرایط را بپذیریم زیرا  چه بخواهیم و چه نخواهیم مایکروسافت  ارباب فناوری اطلاعات خواهد شد و تمام دنیا را فتح می کند . 



وقتیکه غولهای فناوری دنیا مثل گوگل و اپل  نتوانستند مایکروسافت را شکست دهند ما  ایرانیها نیز نمی توانیم هیچ ضربه ای به این شرکت بزنیم پس بهتر است دست از رفتارها و نوشتارهای سطحی و  کودکانه و خام برداریم و به زندگی مان برسیم و کاری به خیر و شر مایکروسافت یا دیگر شرکتها نداشته باشیم . 


ما اگر خیلی هنر بکنیم می توانیم زندگی شخصی خودمان را در این شرایط سخت اقتصادی مدیریت کنیم . کار دیگری از دست ما برنمی آید . 


بهتر است شعار ندهیم . 


دوران شعار و هیجان  و فریاد به آخر رسیده است .  


قدری عاقل باشیم و منطقی رفتار کنیم .  هروقت دندانهای انسان رنگ شان از سفید به  رنگی دیگر مثلا قرمز یا آبی  یا مشکی  تغییر کرد  مایکروسافت هم نابود می شود !!


برخی چیزها را اصلا نمی توان تغییر داد . مثل رنگ دندان یا حاکمیت مایکروسافت بر جهان . 



به کاربران زومیت و زومجی  پیشنهاد می کنم بجای نوشتن این کامنتهای کودکانه و سطحی و ایجاد تنش و بد و بیراه گفتن به مایکروسافت و سایر شرکتها ، سعی کنید سرتان توی زندگی خودتان باشد و راه خودتان را بروید و  به دنبال حل کردن مشکلات خودتان باشید . زیرا روزی می رسد که تمام مردم دنیا ، کاربر و مشتری مایکروسافت خواهند شد . 


مایکروسافت ؛ در آینده ، تمام دنیا را مایملک خودش می کند و هیچکس نمی تواند جلوی مایکروسافت را بگیرد . این یک واقعیت است که باید بپذیریم  و با آن کنار بیاییم و بی جهت خودمان را اذیت نکنیم  و حرص نخوریم و به اعصاب و روان خودمان لطمه نزنیم  و آرامش را بر خودمان و بقیه ، حرام نکنیم . 




+


وحید محمدی .  بلاگر سیار


https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml