به نام خدا


آموزش برنامه نویسی با هگز ادیتور بخش 1



کاربران گرامی . سلام . پیرو پست قبلی با عنوان  تحریم مایکروسافت با کمک هگز ادیتور ، قصد دارم به امید خدای متعال ، از این پست به بعد  دوره ی آموزش برنامه نویسی با هگز ادیتور را برگزار نمایم . 


این دوره کاملا رایگان است و در جهت جلوگیری از ایجاد انحصار و به منظور ترویج علم و دانش ، هیچگونه کپی رایت را برای آن در نظر نگرفته ام . 


لذا شما می توانید این مباحث را  عینا در وبلاگها و وبسایتهای خود ، به اشتراک بگذارید و  عملا هرنوع کپی برداری از این مطالب ، مجاز و بلامانع می باشد . 


هدف از این تصمیم اینست که زکات علم ام را بپردازم لذا از کپی رایت و انحصار  هیچ اثری در وبلاگ وحیدمی دیده نمی شود . 


این دوره ی آموزشی به دلیل دشواریهای فنی که دارد بصورت گام به گام و بصورت پستها و مطالب پی در پی  ، عرضه می شود . 


لذا امکان ارائه ی این دوره بصورت یکجا ، فعلا میسر نیست . شاید در پایان دوره بتوانم ، فایلهای آموزشی را بصورت یکجا عرضه نمایم . البته هیچ قولی نمی دهم . 


+


شروع آموزش برنامه نویسی با هگز ادیتور :



1- اول از همه باید از برنامه نویسی کلاسیک و رایج و آکادمیک  و الگوریتمیک و منظم و کلیشه ای  ( برنامه نویسی با زبانهای سطح بالا مثل پاسکال و بیسیک و پایتون و سی پلاس پلاس و ... )  دست بردارید و این سبک برنامه نویسی را که ناکارآمد و ناقص و گنگ و خشک و بی روح  و پر از عیب و ایراد  است و شما را به جمود فکری و تردید و شک و دودلی و سرگردانی  همیشگی مبتلا می کند  به کلی فراموش کنید . 


قرار است شاخ غول زبانهای سطح بالا خصوصا سی پلاس پلاس را بشکنیم و این زبانها را نابود کنیم  تا به آزادی برسیم . 




2- هگز ادیتور ، ویراستار و محیط برنامه نویسی با زبان ماشین محسوب می شود و قوانین خاص خودش را دارد . 


یکی از قوانین هگز ادیتور این است که باید شش دانگ حواستان جمع کار باشد و نباید مرتکب اشتباهی بشوید . پس سعی کنید روی کار تمرکز نمایید . 



قانون بعدی این است که هگز ادیتور به شما آزادی کامل و صد درصدی می دهد لذا چون تمام سیستم در دست خودتان هست اگر مرتکب اشتباه شوید ممکن است نه فقط سیستم عامل بلکه حتی سخت افزار را ناخواسته و سهوا  نابود کنید . پس بسیار مراقب باشید و این مسئله را کاملا جدی بگیرید . زبان ماشین با هیچکس شوخی و تعارف ندارد و هرگز از شما نمی پرسد :


آیا مطمئن هستید ؟؟؟؟


این سوال را فقط در محیط ویندوز می بینید و نه در محیطهای خالص و سخت افزار . 


سخت افزار هرگز هیچ سوالی از شما نمی پرسد زیرا او فقط زبان ماشین را می فهمد . 


پس باز هم تاکید می کنم که هنگام برنامه نویسی با هگز ادیتور تمام حواستان را جمع کنید و بازیگوشی و شوخی نکنید. 



3- من تعدادی از هگز ادیتورهای قدرتمند و معروف را قبلا در وبلاگ وحیدمی به شما معرفی کرده ام و لینک مستقیم دانلود را نیز گذاشته ام . کافیست به نقشه ی وبلاگ وحیدمی مراجعه فرمایید . 


ترجیحا از برنامه ی بسیار قدرتمند و بی نظیر  c32asm  که هم هگز ادیتور است و هم اسمبلر و هم دیس اسمبلر و هم ری اسمبلر می باشد برای برنامه نویسی با زبان ماشین استفاده می کنم . 


لینک دانلود برنامه ی بسیار بسیار قدرتمند  c32asm را از طریق همین وبلاگ وحیدمی  پیدا کنید و این برنامه را دانلود نمایید . 


سپس آنرا از حالت فشرده خارج کنید و روی آن دابل کلیک کنید . 


یک سوال از شما می پرسد که آیا در حالت هگز ادیتور باز شود یا در حالت دیس اسمبلی .  شما حالت هگز ادیتور را انتخاب کنید . 


بعد می بینید که زبان رابط کاربری برنامه ی c32asm به زبان چینی می باشد اما شما می توانید از منوی  Advanced و سپس Language  زبان انگلیسی را انتخاب کنید . یک پیام صادر می شود . روی دکمه ی ok کلیک نمایید . 



سپس مجددا برنامه ی c32asm را اجرا کنید . اینبار محیط برنامه کاملا انگلیسی است . 


حالا از منوی File روی عبارت New Hex File کلیک کنید تا یک کادر باز شود 


در این کادر در بخش سمت راست  دو مقدار را می بینید . 

Save00

Save32


عبارت Save32 را حذف کنید و فقط عبارت Save00 را نگه دارید . سپس روی دکمه ی ok  کلیک کنید تا یک فایل خالی با حجم یک کیلوبایت ایجاد شود . 


قرار است در این فایل کوچک که فقط یک کیلوبایت حجم دارد در محیط سیستم عامل ویندوز ، کارهای بزرگی انجام دهیم !


خب حالا در ستون وسط هگز ادیتور این کدها را در آدرس 00000000  با دست تایپ کنید :


4D5A

در ستون سمت راست هگز ادیتور با عبارت معروف MZ مواجه می شوید که مخفف نام معمار اصلی سیستم عامل داس شرکت مایکروسافت می باشد . 


+

خب دوستان ، برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی ، بخش دوم آموزش برنامه نویسی با هگز ادیتور را در پست بعدی می نویسم و منتشر می نمایم . انشاا... 


برای یافتن نرم افزار c32asm می توانید از نقشه ی وبلاگ وحیدمی به آدرس زیر استفاده نمایید :


https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml



به پستی که با عنوان  The-Machine-Code-IDE  در نقشه ی وبلاگ ، دیده می شود توجه کنید و سپس با  ماوس روی این پست کلیک کنید تا به پست مربوط به IDE زبان ماشین وارد شوید . 


از پست مربوطه می توانید نرم افزار قدرتمند c32asm و همچنین winhex و  hackman را دانلود نمایید .


نکته ی بسیار مهم :


دوره ی آموزش برنامه نویسی با هگز ادیتور ، یک دوره ی بسیار بسیار  طولانی  و زمانبر  می باشد  و ممکن است چندین سال طول بکشد ! . لذا مطالب این دوره به مرور زمان و با سرعتی اندک  و به تدریج و در طول چندسال ، منتشر می شوند . یعنی ممکن است بین هر پست تا پست بعدی که قرار است منتشر شود چندین روز یا چندین هفته یا حتی چندین ماه  طول بکشد .  پست بعدی ممکن است  همین فردا یا چند ماه دیگه منتشر شود . هیچ چیز معلوم نیست . بین هر پست ، شاهد تاخیرهای فراوان خواهید بود یعی پستهای بعدی با تاخیرهای فراوان و خسته کننده  منتشر می شوند  که می تواند شما را خسته و عصبی و کلافه و دلزده کند . 

لذا همینجا از شما کاربران گرامی درخواست می کنم که صبور و بردبار و آرام و خونسرد باشید و زود میدان را خالی نکنید و قدرت صبر و تحمل خود را بالا ببرید . برنامه نویسی با هگز ادیتور به یک اراده ی فولادین و صبر و تحمل و حوصله ی بسیار زیاد نیاز دارد . پس لطفا عجله نکنید . از پست بعدی تا پست شماره ی 5000 ، منحصرا شاهد مطالب مربوط به هگز ادیتور خواهید بود زیرا تنها هدف این بنده ی حقیر از وبلاگ نویسی ، افشای اسرار هگز ادیتورها بود . لذا به محض اینکه به هدفم برسم برای همیشه با دنیای وبلاگنویسی خداحافظی خواهم کرد . هدف از وبلاگنویسی این است که زکات علم و دانش مان را به مردم بپردازیم .  موقتا از حضور شما دوستان عزیز ، خداحافظی می کنم  . پست بعدی احتمالا با تاخیر فراوان از نظر زمانی ، منتشر خواهد شد . پس لطفا صبور و خونسرد باشید . متشکرم . 




وحید محمدی .  




عنوان پست بعدی :


آموزش برنامه نویسی با هگز ادیتور بخش 2