به نام خدا


IDE زبان برنامه نویسی ماشین


IDE یعنی محیط توسعه ی نرم افزاری جامع و یکپارچه . یعنی یک محیط جامع و یکپارچه و مجتمع و کامل برای برنامه نویسی آسانتر و سریعتر .   یعنی یک چیزی  در مایه های ویژوال بیسیک یا  دلفی  یا هر محیط گرافیکی مدرن برای تسهیل فرایند برنامه نویسی . 


در پست IDE زبان اسمبلی تعدادی از محیطهای گرافیکی برای تسهیل برنامه نویسی زبان اسمبلی را معرفی کردم . 


در مورد زبان برنامه نویسی ماشین نیز شما می توانید از هر هگز ادیتور Hex Editor  دلخواه بعنوان IDE   استفاده کنید . 


تعریف من از  IDE  هرگز یک محیط سنگین و رنگین و پر از منو و دیالوگ و ابزارهای چشم نواز  و  دیباگر و امکاناتی همچون  تکمیل کد و ....  نیست .


منظور من از  IDE  یعنی یک ویراستار که بتوانیم با کمک آن اقدام به برنامه نویسی کنیم .  حالا این ویراستار می تواند یک نرم افزار ساده و معمولی ولی قدرتمند باشد یا یک نرم افزار حاوی صدها ابزار و امکانات اما فاقد قدرت واقعی باشد .


مثلا ویژوال استودیو معروفترین  IDE در دنیا می باشد . اما آیا با ویژوال استودیو می توانیم یک سیستم عامل قدرتمند و جامع و کامل و  بی نقص و مستحکم و البته کوچک و فشرده و سریع و سبک و ایمن بسازیم که هیچگونه باگ و حفره ی امنیتی نداشته باشد و هرگز به انواع و اقسام بدافزار و باج افزار و ویروس و تروجان و .....  آلوده نشود و بشدت فشرده و کوچک و سبک و قدرتمند و سریع و انعطاف پذیر باشد و به شما آزادی کامل دهد و کاملا رایگان و آزاد باشد و  شما بتوانید با دست آنرا براحتی سفارشی سازی کنید  ؟؟؟


آیا با ویژوال استودیو می توانیم عملیات مهندسی معکوس نرم افزار و سخت افزار و .... انجام دهیم ؟؟؟


آیا با ویژوال استودیو می توانیم همه نوع فایل با همه نوع پسوند و حتی فایلهای بدون پسوند بسازیم ؟؟


آیا با ویژوال استودیو می توانیم فیلم یا عکس یا انیمیشن یا صفحات وب   یا  .... بسازیم ؟؟



آیا با ویژوال استودیو می توانیم کارهای خاص در زمینه ی سخت افزار یا شبکه یا سیستم عامل و خلاصه هرنوع کار خفن انجام دهیم ؟؟؟





آیا با ویژوال استودیو که محصول شرکت مایکروسافت است می توانیم ویندوز را هک کنیم و از روی آن یک سیستم عامل رایگان  و شبه ویندوزی بسازیم و آیا اصولا  شرکت مایکروسافت اجازه می دهد که من و شما به هک و کرک و مهندسی معکوس نرم افزار و سخت افزار  و شکستن قفل نرم افزارها و استخراج شماره سریال ویندوز و آفیس  و رایگان کردن این محصولات تجاری  فکر کنیم ؟؟؟؟



من می گویم . نه . نه ویژوال استودیو چنین توانمندیهای خاصی دارد نه شرکت مایکروسافت اجازه می دهد چنین کارهای خفن انجام دهیم  .  اما با یک ویراستار بسیار ساده و بدوی مثل Fasm یا با یک Hex Editor  بسیار ساده و معمولی و عادی و بدون هرگونه امکانات ،   براحتی می توانیم هرنوع سیستم عامل قدرتمند و سریع و کامل و گرافیکی و امن و ایمن را بسازیم  و همه نوع عملیات مهندسی معکوس نرم افزار و سخت افزار و شبکه و ...  را انجام دهیم و هر نوع فایل با هر نوع پسوند و حتی فایلهای بدون پسوند و بسیاری از چیزهای دیگر را بسازیم  و روی میز رئیس شرکت مایکروسافت بگذاریم تا از تعجب دهانش باز شود .


درواقع زبانهای سطح پایین خصوصا زبان  ماشین دروغهای شرکت مایکروسافت علیه زبان اسمبلی که در دهه ی 90  منتشر کرده بود را برملا کرده و این شرکت را رسوا می کند .

تنها دلیل  مایکروسافت و سایر شرکتهای تجاری و انحصاری برای دشمنی  و کینه توزی   و نشر اکاذیب علیه  زبانهای واقعی برنامه نویسی یعنی ماشین و اسمبلی در اینست که این شرکتها نمی توانند هیچ نرم افزار یا بازی یا درایور یا .... را به برنامه نویس این زبانها بفروشند و او را گول بزنند و به خودشان وابسته کنند .


درواقع زبانهای ماشین و اسمبلی خاری در چشم این شرکتها هستند و نان این شرکتها را کاملا  آجر می کنند . به همین جهت شما هرگز در استور شرکت مایکروسافت هیچ نامی از زبان اسمبلی را نمی بینید و نخواهید دید .


همانطور که گفتم  مهم نیست که  IDE زبان مان چی باشد .

مهم اینست که زبان برنامه نویسی مان چی باشد . درواقع در برنامه نویسی ،  این زبان و کامپایلر است که اهمیت دارد نه  محیط برنامه نویسی که اصطلاحا به آن IDE گفته می شود .

اینکه ما از چه نوع  IDE  استفاده کنیم اصلا و ابدا اهمیتی ندارد . در یک کلام: گول ظاهر قشنگ و رنگین و امکانات فراوان  IDE را نخورید و سعی کنید ببینید این زبان از چه  کامپایلری استفاده می کند و درواقع سعی کنید رفتارهای کامپایلر را زیرنظر بگیرید .

زیرا کامپایلر و زبان برنامه نویسی مهم است نه  IDE  .   IDE  چندان اهمیتی ندارد و می توانید از هرنوع IDE برای زبان برنامه نویسی مورد نظرتان استفاده کنید .



در زبانهای سطح بالا و حتی زبان اسمبلی ،  IDE ؛ بشدت فریبنده و مکار و دروغگو می باشد زیرا با امکاناتی که ارائه می دهد باعث می شود برنامه نویس خیال کند که فلان زبان از بقیه زبانها کاملتر و قویتر است . در حالیکه  اگر این امکانات را از IDE  بگیریم قدرت واقعی زبان برنامه نویسی آشکار می شود و دروغگو بودن IDE های معروف مثل ویژوال استودیو و دلفی  و ...  بر ما محرز  و آشکار می گردد .


قدرتمندترین و سریعترین و کاملترین و بهترین و همه منظوره ترین زبان برنامه نویسی دنیا فقط زبان ماشین است . بله زبان ماشین .  هیچ زبانی از هیچ نظر  حتی به گرد زبان ماشین نمی رسد . حتی زبان اسمبلی .


توجه داشته باشید که زبان ماشین با زبان اسمبلی فرق دارد . این دو زبان را نباید یکی دانست . این نیز یک اشتباه بزرگ است که متاسفانه سالهاست کاربران و برنامه نویسان این اشتباه را مرتکب شده و انرا ترویج می کنند .

زبان ماشین  یک زبان عددی است و زبان واقعی کامپیوتر است و مستقیما توسط پردازنده ی کامپیوتر درک و اجرا می شود و یک زبان کاملا دستی است یعنی کامپایلر و لینکر و پارسر و اسمبلر و  .... ندارد . همه چیز در زبان ماشین بصورت کاملا دستی انجام می شود . زبان ماشین تنها زبان برنامه نویسی دستی در دنیا می باشد . 


اما زبان اسمبلی یک زبان اتوماتیک می باشد که  دستوراتش توسط اسمبلر به زبان ماشین ترجمه می شود و خودش مستقیما توسط پردازنده  درک و اجرا نمی گردد و دارای کامپایلر و ریسورس کامپایلر و لینکر و پارسر و اسمبلر و  پریپروسسور .... می باشد .


ضمنا زبان اسمبلی صدها  دستورالعمل جورواجور و دشوار  دارد و یک زبان سطح میانی می باشد زیرا قادر است به زبانهای سطح بالا نیز نزدیک شود و همانند زبانهای سطح بالا  رفتار کند .

درحالیکه زبان ماشین فقط از اعداد ساخته شده و همیشه یک زبان کاملا سطح پایین است . یعنی سطح پایین ترین زبان برنامه نویسی دنیا می باشد  و هرگز به یک زبان سطح میانی یا سطح بالا تبدیل نمی شود .



زبان اسمبلی برای یک پردازنده ی واحد مثلا  اینتل ایکس 86  صدها کامپایلر جورواجور و ناسازگار دارد که کار برنامه نویسی را بسیار دشوار کرده اند  و برنامه نویسان را بر سر دوراهی و یا چند راهی معطل کرده اند . تمامی کامپایلرهای زبان اسمبلی ،  سلیقه ای و غیراستاندارد هستند و عملا آبروی زبان اسمبلی را برده اند . ضمنا هیچکدامشان کامل و بی نقص نیستند .


اما زبان ماشین برای تمامی پردازنده های دنیا  فقط از یک سیستم واحد و ساده و قابل فهم یعنی سیستم اعداد استفاده می کند . فقط کافیست برای هر معماری  از عدد مربوطه استفاده کنیم .

مثلا برای برنامه نویسی با زبان ماشین تحت پردازنده ی اینتل ایکس 86  کافیست از کد 4C01 در ستون وسط هگز ادیتور استفاده کنیم . برای سایر معماریها کافیست بجای این کد از کدهای مربوطه استفاده کنیم . به همین سادگی  نرم افزاری که با زبان ماشین نوشته شده است قابل حمل می شود . 

می بینید که برخلاف تصور رایج ؛  زبان ماشین ، انعطاف پذیرترین و قابل حمل ترین زبان برنامه نویسی دنیا می باشد . یعنی اصلا به سخت افزار وابسته نیست و با دستکاری کردن کدهای مربوط به معماری می توانید نرم افزارتان را برای انواع  معماریها قابل حمل و قابل اجرا کنید .

بزرگترین دروغ علیه زبانهای ماشین و اسمبلی این بود که گفتند این دو زبان مثل چسب به معماری کامپیوتر چسبیده اند و قابل حمل نیستند !!

با همین دروغ توانستند زبانهای سطح بالا را به زور توی حلق برنامه نویسان فرو کنند و انها را فریب داده و جیب شان را خالی کنند .



زبانهای سطح بالا همگی اسباب بازی هستند و عملا سالهاست  که  برنامه نویسان را فریب داده اند .


برنامه نویس ماهر و واقعی کسی است که مطلقا از زبانهای سطح بالا استفاده نکند و فقط از  زبان ماشین  برای تولید نرم افزار استفاده نماید . زیرا برنامه نویسی یعنی صحبت کردن با پردازنده .


هر شخصی می تواند کدی را بنویسد که همه ی انسانها انرا بفهمند اما کامپیوتر نفهمد . برنامه نویس واقعی کسی است که کدی می نویسد که منحصرا پردازنده می فهمد . چون قرار است به پردازنده دستور دهیم نه به انسانها .


برنامه نویسی یک تکنیک کامپیوتری است و هیچ ربطی به جامعه ی انسانها ندارد .  بنابراین برنامه نویسی یعنی صحبت کردن با پردازنده . این پردازنده  است که برنامه ی ما را اجرا می کند نه انسانها .


برنامه نویسی با زبانهای سطح بالا نوعی خودفریبی و عوامفریبی است .




زبان ماشین هزاران مزیت نسبت به تمامی زبانهای سطح بالا و سطح پایین دارد . یکی از این مزیتها اینست که زبان ماشین از هرنوع هگز ادیتور دلخواه بعنوان IDE استفاده می نماید . این مزیت را فقط در زبان ماشین می توانید ببینید . سایر زبانها حتی اسمبلی از این مزیت محروم هستند .


این خود ثابت می  کند که زبان ماشین هیچ نیازی به  IDE پر زرق و برق و جذاب و چشم نواز و سنگین و سه بعدی با هزاران امکانات  ندارد و به تنهایی تمام قدرت خود را در اختیار برنامه نویس قرار می دهد .


همانطور که گفتم  هگز ادیتورها  همگی  IDE زبان برنامه نویسی ماشین محسوب می شوند .


من نام چند هگز ادیتور قدرتمند ( IDE زبان ماشین )  را که برای برنامه نویسی با زبان ماشین  مناسب می باشند  اینجا لیست می کنم . و لینک دانلودشان را همینجا قرار می دهم . امیدوارم که اینها را دانلود نمایید چون از پست بعدی براساس این هگز ادیتورها درس را شروع می کنم و اگر اینها را دانلود نکرده باشید اصلا متوجه ی حرفهای من نخواهید شد .


زیرا  برنامه نویسی با زبان ماشین  کاری بی نهایت سخت و طاقت فرسا  و حوصله سوز و کسل کننده و خسته کننده  می باشد و فقط یک مرتاض می تواند از پس اینهمه سختی و دشواری برآید . این زبان شما را به یک انسان صبور و قدرتمند و با اراده و مستحکم  تبدیل می کند . این زبان به شما قدرت و آزادی و صبر و آرامش می دهد و اراده ی شما را همسنگ اراده ی مرتاضان هندی قوی می کند . ولی خب هرکسی توانایی و طاقت برنامه نویسی با زبان ماشین را ندارد .  باید مرتاض باشید و ریاضت کشیده باشید تا بتوانید با این زبان برنامه بسازید و خسته و دلزده نشوید!

من یک مدت مرتاض بودم و ریاضت می کشیدم لذا اراده ام بسیار قوی شده بود و بسیار صبور و پرطاقت شده بودم .

الان هم در برنامه نویسی با زبان ماشین بسیار پرطاقت و صبور و پرحوصله هستم !

تکرار می کنم : زبان ماشین در عین سادگی بسیار دشوار است .

پس به خاطر خودتان هم که شده اینها را دانلود کنید تا دقیقا بفهمید که من چی دارم درس می دهم .  این هگز ادیتورها را دانلود و نصب کنید و آماده باشید که از پست بعدی درس را شروع کنم .


من از پست  بعدی فرض را بر این می گیرم که شما این هگز ادیتورهای قدرتمند را دانلود و نصب کرده اید و با محیطشان آشنایی اولیه و نسبی دارید .


پس با این فرض از پست بعدی بطور جدی و کاربردی درس را شروع می کنم .


و اما هگز ادیتورهایی که باید دانلود کنید :



c32asm (هگز ادیتور کامل و حرفه ای . .همراه با  دیس اسمبلر تمام اتوماتیک و هوشمند  همراه با دیس اسمبلر  دستی با خاصیت  ری اسمبل برای مهندسی معکوس نرم افزار .  همراه با اسمبلر دستی برای برنامه نویسی با زبان اسمبلی بصورت خط به خط  با سینتاکس عمومی و جهانی  و استاندارد و  بدور از سلیقه های مختلف . مناسب برای ساخت نرم افزار کامل ویندوزی با زبانهای ماشین و اسمبلی همراه با یک pe info دقیق و هوشمند  برای کمک به برنامه نویسی دستی در هگز ادیتور) 


لینک  دانلود c32asm:


https://bayanbox.ir/download/8321732658963774080/c32asm.rar




winhex  (قدرتمندترین هگز ادیتور جهان با یک دیس اسمبلر دستی ساده  و استاندارد با سینتاکس عمومی استاندارد جهانی و بدور از سلیقه ی افراد .  با امکان هک کامل سیستم عامل  ویندوز  10 و هک کامل سخت افزار و ساخت یک سیستم عامل کامل از روی ویندوز 10 . با کمک این هگز ادیتور بسیار قدرتمند براحتی می توانید از روی ویندوز 10 یک سیستم عامل جدید بسازید . این ابزار نفوذ کامل و همه جانبه در ویندوز 10 اعمال می کند و با یک کپی ساده می توانید از روی ویندوز ، سیستم عامل مورد نظرتان را بسازید  ) 


لینک دانلود WinHex:



https://bayanbox.ir/download/1277971310275726417/WinHex.zip






hackman (یکی از قدرتمندترین هگزادیتورهای جهان با دیس اسمبلر نیمه اتوماتیک استاندارد با سینتاکس استاندارد جهانی و عمومی  و بدور از  سلیقه ی افراد  . همراه با ابزارهای بسیار قدرتمند برای برنامه نویسی و  هک و کرک  و الگوریتم نویسی در جهان. هکمن  ابزار تخصصی برای آموزش هک و کرک و برنامه نویسی و الگوریتم نویسی می باشد . هکمن همچنین ابزار قدرتمند برای ساخت اتوران و کیجن و پچ می باشد . مناسب برای برنامه نویسی با زبان ماشین و کرک نرم افزار و هک و الگوریتم نویسی و اسکریپت نویسی و هک سخت افزار . البته قدرت این برنامه کمتر از WinHex می باشد . زیرا به فولدرهای سیستمی مخفی ویندوز 10 نفوذ پیدا نمی کند ولی می تواند پارتیشنهای ویندوز را Run  نماید !  این هگز ادیتور همه چیز اعم از نرم افزار یا سخت افزار را  Run  می کند برای اجرای کامل و دقیق  این هگز ادیتور بهتر است ماشین مجازی زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک 6 را که در فایل زیپ شده  قرار داده ام نصب کرده باشید . یعنی اول این ماشین مجازی را نصب کنید بعد اقدام به نصب هکمن نمایید  . درصورت عدم نصب ماشین مجازی زبان ویژوال بیسیک ممکن است برخی از بخشهای اضافی  این هگز ادیتور  مدرن  بدرستی کار نکنند !! . VB6 Runtime .  البته بدون نصب این ماشین مجازی نیز براحتی می توانید از هکمن استفاده کنید . در این مورد تجربه دارم  واقعا  نیازی به نصب این آت و آشغالهای زبان ویژوال بیسیک 6  ندارید . زیرا قرار است یک هگز ادیتور ساده داشته باشیم و فقط به زبان ماشین فکر کنیم . پس به چیزهای اضافی  و بی مصرف مثل همین ماشین مجازی ویژوال بیسیک 6   اصلا  فکر نکنید . این ماشین مجازی هم یک  چیز زائد و اضافی است که شما را از زبان ماشین کاملا دور می کند و این اصلا خوب نیست . این یکی از شاهکارهای احمقانه ی شرکت مایکروسافت است که واقعا مایه ی رسوایی برای این شرکت است . این ماشین مجازی احمقانه ی زبان ویژوال بیسیک 6  شما را فرسنگها از زبان ماشین که مورد بحث مان است دور می کند . پس اگر نصب نکنید هیچ مشکلی پیش نمی آید و برعکس،  شما به زبان ماشین نزدیکتر می شوید . ) 


لینک دانلود هکمن :


https://bayanbox.ir/download/5287203370297007243/HackMan.zip








hexplorer   (یک هگز ادیتور نسبتا قوی با دیس اسمبلر دستی با سینتاکس استاندارد جهانی  زبان اسمبلی و بدور از سلیقه ی افراد و  با قابلیت Run نرم افزار جهت اطمینان از صحت عملکرد نرم افزار همراه با ماکرو . رایگان و اوپن سورس و جزو نرم افزارهای آزاد می باشد . سورس کدش را باید از سورس فورج دانلود نمایید .دارای ابزار pe info که البته ضعیف است و اطلاعات اش دقیق نیست . همانند بسیاری از نرم افزارهای آزاد از قدرت و کیفیت متوسط برخوردار است ولی بعنوان ابزار شاهد می توانید از آن استفاده نمایید . توانایی نفوذ به فولدرهای ویندوز را دارد ولی برخی از فولدرهای سیستمی را نمی تواند باز کند .  ) 


لینک دانلود Hexplorer:


https://bayanbox.ir/download/8389809469627476612/Hexplorer.zip





tiny hexer  (یک هگز ادیتور بسیار قوی و کامل  و  رایگان  با اسکریپتهای ضروری برای برنامه نویسی با زبان ماشین و ساخت نرم افزار کامل ویندوزی . رایگان و قدرتمند با اسکریپتهای بسیار قوی خصوصا اسکریپت مخصوص معماری نرم افزارها و درایورهای ویندوز که بصورت کاملترین و دقیقترین pe info  بصورت بایت به بایت از اولین بایت تا  اخرین بایت اجزای نرم افزار ویندوزی را به شما نشان می دهد و با کمک آن می توانید بصورت گام به گام و خیلی دقیق با زبان ماشین و توسط هگز ادیتور یک نرم افزار کامل ویندوزی را بدون هیچگونه خطایی بسازید ( برنامه نویسی بدون باگ به معنای واقعی کلمه ) .  ابزار pe info در  این هگز ادیتور از تمامی ابزارهای مشابه کاملتر و دقیقتر می باشد  و قابل اتکا  و قابل اطمینان است . توصیه می کنم برای برنامه نویسی با زبان ماشین  بدون باگ و خطا  حتما از این ابزار موجود در  tiny hexer  استفاده نمایید . ) 


لینک دانلود tiny hexer :



https://bayanbox.ir/download/3597532736339701935/TinyHexer.zip




نکته : هزاران هگز ادیتور قدرتمند و  مدرن  برای ویندوز و اندروید و لینوکس  و مک  و سایر سیستم عاملها  ساخته شده اند اما من  توصیه می کنم  علی الحساب  با  همین گزینه  ها  کار کنید تا دچار سردرگمی نشوید و وقتتان را بابت آزمایش کردن صدها هگز ادیتور هدر ندهید .


 هرچه تعداد کمتری هگز ادیتور معرفی کنم شما کمتر دچار تردید و سردرگمی  خواهید شد . 



من شخصا تجربه ی تولید نرم افزار کامل ویندوزی با کمک c32asm  را  دارم . چون صرفا  هگز  ادیتور نیست بلکه یک دیس اسمبلر  و ری اسمبلر  اتوماتیک  و هوشمند  با سینتاکس استاندارد بین المللی زبان اسمبلی   نیز می باشد  و یک  pe info قدرتمند و دقیق دارد . هرچند که این pe info فقط نیمی از معماری نرم افزار را نمایش می دهد ولی توضیحات لازم را نیز ارائه می دهد  و بسیار دقیق است .

توصیه می کنم در کنار c32asm  از  tiny hexer نیز استفاده کنید تا بتوانید از اولین بایت تا آخرین بایت نرم افزار را بدون کوچکترین اشتباه با دست بسازید .


سایر هگز ادیتورها را نیز بعنوان ابزارهای شاهد در جهت بررسی صحت عملکرد  کارتان و البته صحت عملکرد نرم افزاری که ساخته اید   بکار بگیرید  تا اگر دچار اشکال شدید با کمک آنها و از طریق مقایسه بتوانید مشکل نرم افزاری را که با دست ساخته اید  را شخصا حل کنید .

از   hackman  و  hexplorer می توانید برای اجرای آزمایشی نرم افزارتان استفاده کنید  تا از صحت ساختار نرم افزار مطمئن شوید . (باید از گزینه ی Run  استفاده نمایید) .




نکته :  برای debug کردن نرم افزار که بدین روش یعنی با دست ساخته می شود  می توانید پس از  اتمام فرایند ساخت نرم افزار  آنرا با کمک نرم افزار  مشهور  Ollydbg  دیباگ نمایید تا هرگونه باگ  شناسایی و رفع شوند . 


سایت رسمی نرم افزار Ollydbg


https://www.ollydbg.de/




نکته ی مهم: زبان ماشین یک زبان کاملا دستی است . یعنی چیزی بنام کامپایلر یا لینکر یا اسمبلر ندارد و تمام اجزای نرم افزار با دست و توسط خود انسان ساخته شده و سپس با یک save ساده  ، نرم افزار آماده ی بهره برداری می شود . به همین سادگی!!!


نکته ی مهم: هر جا خسته و دلزده  و بی حوصله  شدید  کافیست  کارتان را ذخیره کنید (Save). بعد با خیال راحت هگز ادیتور را ببندید و  استراحت کنید . هیچ عجله ای در کار نیست . قرار است نرم افزار ویندوزی را با کمک دست و در طول مدتی طولانی و بصورت  پله به پله و آرام آرام بسازید . پس هرگز عجله نکنید و با خونسردی پیش بروید .

هر وقت خسته شدید و یا دیگه نخواستید این کار رو ادامه دهید کافیست کارتان را  ذخیره نمایید .

برای هر نرم افزار دستکم مدت 1 ماه کامل وقت برای خودتان در نظر بگیرید  و استراحت کنید تا به مغزتان فشار وارد نشود و خسته و دلزده نشوید .  عجله نکنید . قرار نیست معجزه ای صورت گیرد . بدور از هیجان و با حفظ آرامش و خونسردی و در مدتی طولانی اقدام به ساختن نرم افزار کنید . محض احتیاط هر چند دقیقه یکبار  کارتان را ذخیره کنید تا اگر اتفاقی رخ داد زحمات تان هدر نرود .


نکته ی بسیار مهم:

 همانطور که در بالا گفتم باز هم می گویم و تکرار می کنم تا ملکه ی ذهنتان شود :  زبان ماشین  ذاتا  هیچگونه کامپایلر یا اسمبلر یا لینکر  ندارد . همه چیز در زبان ماشین ،  کاملا دستی است و شما باید گام به گام کارهایتان را ذخیره کنید . کافیست هروقت خسته شدید یا قصد خروج از محیط هگز ادیتور را داشتید از  منوی Save  برای ذخیره کردن کارتان استفاده کنید .

Save   کردن را هرگز فراموش نکنید . هرمقدار کد که نوشتید حتما  Save (ذخیره ) کنید .

هنگامیکه تمام اجزای نرم افزار را از اولین تا اخرین بایت با دست نوشتید و ذخیره کردید . انرا ازمایش کنید . قبل از اینکار یعنی قبل از شروع برنامه نویسی ،  یک نام دلخواه با پسوند exe  برای این نرم افزار که هنوز یک فایل خالی است  انتخاب کنید  و همان موقع نرم افزار را ذخیره کنید . بعد آرام آرام طی یک مدت طولانی ( دستکم یک ماه )  کدهای زبان ماشین را طبق دستورالعملها با دست در درون ستون وسط هگز ادیتور بنویسید و دقیقه به دقیقه کارتان را ذخیره کنید تا کارتان تمام شود .


تکرار می کنم : تمام کدهای زبان ماشین که قرار است با دست نوشته شوند و توسط پردازنده ی کامپیوتر مستقیما و بدون واسطه  خوانده و اجرا شوند   منحصرا باید در ستون  وسط  هگز ادیتور نوشته شود :  ستون وسط .  پردازنده ی کامپیوتر فقط به ستون وسط هگز ادیتور توجه می کند . البته ستون سمت چپ نیز مهم است زیرا آدرسهای مورد نیاز پردازنده را تعیین می کند ولی شما لازم نیست کاری به این ستون داشته باشید .  


هشدار :

 به ستون سمت راست هگز ادیتور  کاری نداشته باشید مگر در مواقعی که خودم به شما بگویم . هرگونه  تایپ کاراکتر در ستون سمت راست هگز ادیتور  باعث می شود کدهای زبان ماشین بصورت نامنظم و ناخواسته در ستون وسط نوشته شود و این می تواند خطرناک باشد زیرا پردازنده به ستون وسط هگز ادیتور نگاه کرده و کدهای درون اش را می خواند و اجرا می کند و ممکن است اتفاقات ناگوار و خطرناک  رخ دهد  یعنی ممکن است پردازنده  و یا کل کامپیوترتان را ناخواسته جزغاله کنید . . پس با هگز ادیتور بازی نکنید زیرا  طرف  حساب شما پردازنده ی کامپیوتر خودتان است . فراموش نکنید که زبان ماشین جدی ترین و قدرتمندترین و البته خطرناکترین زبان برنامه نویسی جهان است . با این زبان هرگز شوخی نکنید . زبان ماشین مستقیما توسط پردازنده ی کامپیوترتان درک و اجرا می شود پس هر کدی را که دلتان خواست ننویسید  و با هگز ادیتور و زبان ماشین شوخی و بازی نکنید . .  شما فقط ستون وسط را در تمام مدت در نظر بگیرید و هرچیزی که به زبان ماشین و معماری نرم افزارتان  مربوط است و نوشتن اش خطر ندارد را منحصرا در ستون وسط بنویسید . توجه داشته باشید که ستون سمت راست فقط کاراکترها را به شما نشان می دهد در حالیکه ستون وسط ستون اصلی هگز ادیتور است و دقیقا همانجایی است که کدهای زبان ماشین نوشته و خوانده می شوند .


اخطار:

هرگز هیچ کد زبان ماشین را همینطوری و بدون فکر در ستون  وسط  هگز ادیتور ننویسید زیرا ستون وسط هگز ادیتور دقیقا همانجایی است که پردازنده ی کامپیوتر  اطلاعات مورد نیازش  را می خواند و اجرا می کند . پس هرگز هر چیزی را در ستون وسط هگز ادیتور تایپ  و اجرا  نکنید تا به پردازنده ی کامپیوترتان آسیب وارد نشود .

اگر چنانچه در حین برنامه نویسی با زبان ماشین  در ستون وسط هگز ادیتور  کد زبان ماشین را بدون فکر  و با بی دقتی و عجله   بنویسید و برنامه را ذخیره و اجرا کنید ممکن است به پردازنده ی کامپیوترتان آسیب جدی برسانید .


این اخطار را جدی بگیرید .   ستون وسط هگز ادیتور  جای بازی و شوخی نیست  . مکانی بسیار خطرناک است . هر کدی را نباید در ستون وسط هگز ادیتور بنویسید و اجرا کنید .  اگر این کد اجرا شود ممکن است به پردازنده و سایر بخشهای کامپیوترتان آسیب بزند .


شما فقط باید کدهایی را در ستون وسط هگز ادیتور بنویسید که دقیقا  می دانید قرار است چه کاری انجام دهند .  یعنی دقیقا می دانید چه چیزهایی به پردازنده ی کامپیوترتان بگویید .  اینجا مکانی است برای دستور دادن به پردازنده . پس اگر دستوری غلط به او بدهید پاسخی غلط و خطرناک از پردازنده ی کامپیوتر دریافت می کنید .


هرگونه کدنویسی عجولانه و اشتباه در ستون وسط هگز ادیتور چنانچه اجرا شود می تواند موجب  خسارت جدی برای پردازنده و حتی مادربورد کامپیوترتان شود .


ضمنا از باز کردن هر فایل مشکوک و اجرا کردن اش  توسط هگز ادیتور جدا خودداری کنید . زیرا این کد ممکن است یک ویروس یا تروجان یا یک مخرب افزار باشد و به سیستم عامل یا سخت افزارتان  صدمه بزند .

در هنگامی که تمرکز کافی ندارید از کار کردن با هگز ادیتور پرهیز کنید و در شلوغی و سروصدا و هنگام هیجان یا هر زمان که نمی توانید  تمرکز کنید هگز ادیتور را اجرا نکنید  .  فقط  در سکوت محض و در حالت آرامش  و تمرکز کافی  و با هوشیاری کامل اقدام به برنامه نویسی با زبان ماشین نمایید .


من  به حد کافی هشدار و اخطار دادم تا متوجه باشید که زبان ماشین با هیچکس شوخی ندارد و همان مقدار که قدرتمند و انعطاف پذیر و کامل است همان مقدار نیز خطرناک است .

من ضامن خسارت احتمالی که بواسطه ی عدم توجه به این اخطار صورت بگیرد نیستم . اگر اتفاقی ناگوار برای کامپیوترتان افتاد لطفا مرا سرزنش نکنید زیرا اخطارهای لازم را دادم .



به محض اینکه تمام اجزای نرم افزار را با دست نوشتید و ذخیره کردید نرم افزار آماده ی اجرا و استفاده است !


به همین راحتی . هیچ نیازی به کامپایلر یا اسمبلر ندارد . فقط کافیست هرچند وقت  یکبار کدهایی را که نوشته اید ذخیره کرده باشید . با یک ذخیره ی ساده شما الان یک نرم افزار کامل و قابل اجرا ساخته اید .


همه ی این تکرار مکررات فقط به خاطر این بود که  نکات ضروری ملکه ی ذهن تان شوند و فراموش نکنید .



 لطفا این هگز ادیتورها را  دانلود کنید تا بتوانید طبق  جلسات  بعدی    برنامه نویسی دستی با زبان ماشین را شروع کنید . 

در جلسه ی بعد من فایلهای حاوی منابع و مستندات آموزشی مربوط به معماری نرم افزارهای ویندوز را  آپلود می کنم . این فایلهای  آموزشی فرایند برنامه نویسی با زبان ماشین را برای شما سریعتر و آسانتر و قابل فهمتر می کند و شما سردرگم و گیج نخواهید شد .

 لطفا فایلهای آموزشی را نیز که در پست بعدی آپدیت می کنم دانلود کنید تا دقیقا متوجه ی متون آموزشی پستهای بعدی بشوید و سردرگم نشوید .


با کمک این فایلها دقیقا می فهمید که چطوری باید با هگز ادیتور ، برنامه نویسی نمایید زیرا از قبل با معماری نرم افزارهای ویندوز آگاه شده اید .


+

+


وحید محمدی . وبلاگ وحیدمی 


https://vahidmy.blog.ir



+

+

بروزرسانی

براثر حملات سایبری به وبلاگ وحیدمی ؛ تمام کامنت های کاربرها و پاسخ های من به کاربرها  ؛ حذف شدند 


لعنت خدا و نفرین ملائکه بر هکرها و اتکرها و مجرمان سایبری . 


تاریخ بروزرسانی 


یکشنبه مورخ 29 مرداد 1402 خورشیدی 


نکته : 

آدرسهای  آخرین پست وبلاگ وحیدمی را در زیر مشاهده می فرمایید . 




در پناه خداوند متعال عظیم الشان باشید 

ِ

الهم  عجل  لولیک الفرج . 



امضای همیشگی اینجانب  در جهت تایید صحت و درستی مطالب وبلاگهایم   : 


وحید محمدی . وبلاگ  وحیدمی 


https://vahidmy.blog.ir



https://vahidmy.blog.ir/archive


https://vahidmy.blog.ir/post/764