به نام خدا


روانشناسی


psychology





یکی از علوم جالب که من خیلی به آن علاقه دارم ، علم روانشناسی می باشد . البته ناگفته پیداست که من به تمام علوم ( بجز پزشکی ) علاقه دارم !!


من سالها پیش ، با مطالعه ی یکسری کتابهای مربوط به علوم روانشناسی و فرا روانشناسی ( علوم غریبه ) و انجام ورزش یوگا  و تهذیب نفس و ریاضت و خودداری از خوردن پروتئین حیوانی ( گوشت قرمز - تخم مرغ  و مرغ  .. ) و روی آوردن به رژیم غذایی گیاهی خصوصا میوه جات آبدار مثل هندوانه و خربزه و طالبی  و گلابی و مصرف مکرر لوبیا و سویا  و   انجام تنفس عمیق و سایر تمرینات موجود در کتابهای فراروانشناسی ، توانستم به یکسری قدرتهای ماورایی و معنوی دست یابم .



این قدرتها که براثر ورزش یوگا و ریاضت به سبک هندی ها و البته روزه ی مستحبی بود  این نتایج جالب را برایم به ارمغان اورد و من توانایی های زیر را به دست آوردم :


1- ذهن خوانی یا  تله پاتی


2- حرکت دادن اشیا از راه دور با نیروی اراده که به اینکار اصطلاحا  تله کینزی گفته می شود


3- آینده بینی و پیشگویی


4-  هیپنوتیزم و خودهیپنوتیزم


5- هیپنوتراپی


عملا نیروی اراده در من بسیار قوی شده بود و تمام بدن ام خصوصا نوک انگشتان و کف دستهایم همیشه پر از انرژی بود .


یادم می آید که همکاران ام با یک نگاه به من ، خواب آلود می شدند و یادم می آید که هروقت با اطرافیان حرف می زدم با اولین نگاه به چشمانم ، خوابشان می برد !!


اینهایی که می نویسم واقعیت دارد و واقعا تجربه کردم .



یادم می آید که تنها با نیروی اراده و ذهن ، اشیا را جابجا می کردم . مثلا پایه ی چسب را روی میز اتاق ام تنها با نیروی اراده ، به میزان چند سانتی متر جابجا می کردم .


قدرت ام در زمینه ی تله کینزی به حدی زیاد شده بود که حتی اگر کنار یک تریلی 18 چرخ ( کامیون یا تانکر  آب یا نفت ) می ایستادم با وجود اینکه  تریلی خاموش بود و ترمز دستی اش کشیده شده بود اما من شاهد بودم که تریلی تحت تاثیر نیروی من  بصورت نامحسوس و ریز ، تکان می خورد و صدای قریچ  قروچ ( قیج و ویج )  می داد !!!


یعنی عملا پیچ و مهره هایش تکان می خوردند !!!


شنیدن این حرف برای شما که مخاطب هستید غیرقابل باور است اما حقیقتا می توانستم تریلی  18 چرخ خاموش که ترمز دستی اش نیز کشیده شده بود  تحت نیروی اراده ی خودم ، تکان بدهم !!!!!


این یک تجربه ی شیرین و جذاب بود . چه باور بکنید و چه باور نکنید ولی من این را واقعا تجربه کردم و لذت بردم .


در مورد ذهن خوانی نیز براحتی می توانستم ذهن افراد را بخوانم و الان نیز مشغول حل کردن تستهای هوش از طریق حس ششم هستم .


من به این نتیجه رسیدم که تنها راه برای حل کردن تستهای هوش یا قبول شدن در کنکور سراسری اینست که شما  حس ششم را تقویت کنید .


بسیاری از تستهای هوش را فقط و فقط با نیروی شهود یا همان حس ششم که اصطلاحا به آن انتزاع گفته می شود می توانید حل کنید .


تستهای هوش را با استفاده از حس ششم حل کنید بعد ببینید چه حسی به شما دست می دهد !!



ورزش یوگا و سایر ورزشهای ذهنی را با کمک کتابهای مختلف از جمله کتاب   " هیپنوتیزم و هیپنوتراپی " اثر دکتر نوشیروان خضری مقدم ،  انجام دهید .


تست شخصیت را نیز بهتر است با کمک حس ششم حل کنید . 


البته در تست شخصیت ، تمام جوابهایی که می دهید درست هستند و هیچ جوابی،  غلط نیست .


من خودم  تست شخصیت دادم و فهمیدم که من مولتی تیپ هستم یعنی چندین تیپ  شخصیتی دارم و به اصلاح ، چند قطبی هستم !!!


نتایج تست شخصیت که انجام دادم هربار متفاوت بود ولی بطور کلی من از شخصیتهای زیر برخوردار هستم :


ISTP

INTP

INFP

ISFJ


I = درونگرایی


S= حواس پنجگانه و توجه به جزئیات

 


T = تفکر


P = ادراک = انعطاف پذیری و قانونگریزی و آزادیخواهی



N = شهود یا انتزاع که در اصل همان حس ششم و قوای ذهنی می باشد که بر اثر ریاضت و یوگا  بدست می آید . یعنی همان الهامات درونی یا ندای دل .


F = احساسات و عواطف انسانی همراه با خیالبافی و رویا پردازی


J = قضاوت و قانونگرایی و  رعایت قوانین و خط قرمزها .



ISTP = درونگرای جزئی نگر متفکر انعطاف پذیر - صنعتگر - رئالیست - واقع بین - ماهر - چیره دست - تکنیسین - کارگر فنی - . کسی که کار یدی و دستی انجام می دهد . مثل نوازنده ی پیانو یا کارگر یا صنعتگر یا تکنیسین یا تایپیست  یا مخترع  یا ورزشکار . یعنی کسی که منحصرا از حواس پنجگانه و عقل اش استفاده می کند و اهل خیالبافی نیست و واقع گرا و رئالیست است .  مثل استیو جابز  یا بروسلی  یا   کلینت ایستوود  .



INTP = درونگرای شهودی متفکر انعطاف پذیر و قانون گریز - دانشمند - مهندس - نابغه - متفکر - کل گرا . ایده آلیست - نظریه پرداز - دارای حس ششم .  دارای عقل و منطق . منطق دان ایده پرداز و کل گرا  که ایده های خاص خود را دارد و اهل تئوری و نظریه است  و از حس ششم برای کشف واقعیتها و حل مشکلات استفاده می کند   . یک چیزی تو مایه های آلبرت اینشتین و سایر دانشمندان تئوری پرداز و ایده پرداز که مدام به ملت ایده می دهند . نظریه پرداز . تئوریسین . متفکر کل گرا که از کل گرایی و نگرش خارج از چارچوب  و با کمک حس ششم و شهود و تفکر جهانی ، به حل مسائل می پردازد  و اهل تفکر و منطق و ایده پردازی  است . ایده آلیست . کل گرا . واقع بین .

دارای حس ششم . خیالباف - اهل تخیل و رویا همراه با عقل و منطق و ایده پردازی . عدم استفاده از جسم و حواس پنجگانه .







INFP  = درونگرای  شهودی احساساتی  انعطاف پذیر . دارای حس ششم  همراه با احساسات قوی انسانی و همزاد پنداری و خود را بجای دیگران قرار دادن و همدردی کردن با مردم .  . مثل مادر ترزا  . .  جانی دپ .


این تیپ شامل افراد نوع دوست و بشردوست است که همدل می باشند و دوست دارند به همه کمک نمایند و احساسات شان را بیشتر از عقل شان به کار می گیرند . این افراد براساس احساسات و شهود و کل گرایی و آرمان گرایی و  کمال طلبی ، قصد خدمت به بشریت دارند و چیزی برای خودشان نمی خواهند و دوست دارند دانش و تجربیات خود را به رایگان در اختیار مردم قرار دهند . این افراد به شدت اهل رویا پردازی و کمال گرایی و ایده و شهود و احساسات  هستند ولی احساسات شان قویتر از منطق شان هست وگرنه متفکر می باشند  و عقل و منطق دارند . این افراد به شدت کمال گرا هستند و از دیگران نیز توقع دارند که کمال گرا باشند . این افراد دارای وسواس فکری و عملی می باشند . توقع این افراد از خودشان و از مردم ، زیاد است  و همیشه هم خودشان و هم مردم را خسته می کنند . اینها انسانهایی به شدت فداکار هستند و عملا خودشان را فدای مردم می نمایند .










ISTJ = درونگرایی جزئی نگر متفکر قانونمند . اهل عقل و منطق و حواس پنجگانه  و واقع بینی . رئالیست . قانونمند و منضبط هستند .   اهل قانون . شخص کاملا جدی و  حسابگر که با هیچکس شوخی ندارد و از هیچکس نمی ترسد و به دنبال اجرای قانون است و برای خودش خط  قرمزهای فراوان دارد و پشتکار فراوانی دارد و کاملا براساس عقل و منطق  و برنامه ریزی  رفتار می کند و دیگران را مدام قضاوت می کند و اهل قضاوت و پیشداوری است . این شخص به شدت اهل برنامه ریزی است و پشتکار فراوان دارد و از  کار و تلاش خسته نمی شود . اما متاسفانه مدام مردم را قضاوت می کند و برای خودش دشمن درست می کند . این شخص به مردم،  بدبین است . مثل افسران پلیس و نظامی ها و سیاستمداران  و مدیران و فرماندهان که همیشه نسبت به همه چیز و همه کس ، بدبین و منفی باف هستند .




خلاصه اینکه من بعد از انجام تستهای شخصیت در سایتهای مختلف ، به این نتیجه رسیدم که من یک انسان مولتی تیپ (چند شخصیتی ) هستم و تمام صفات و حالات فوق را یکجا در خودم دارم !!!



علت اینکه من مدام تغییر فاز می دهم و رفتارهایم غیرقابل پیش بینی می باشد همین حالت مولتی تیپ یا چند شخصیتی است که من این  حالت را خیلی دوست دارم زیرا من عاشق این هستم که همه کاره ی همه کاره  یعنی انعطاف پذیر باشم . بله من دوست دارم انعطاف پذیر و چند بعدی باشم .



+


من براساس قوای ذهنی که در خود دارم  تا  حالا چندین پدیده را در این وبلاگ یعنی وبلاگ وحیدمی ، پیشگویی کردم . این پیشگویی ها براساس نشانه ها و همچنین براساس الهامات درونی بود .


من بازهم پیشگویی می کنم .


من پیش بینی می کنم که اندونزی و آتشفشان و زلزله ، سه کلمه ی کلیدی برای ظهور امام زمان (عج) می باشد .


یکی از نشانه های حتمی ظهور امام زمان (عج)  ، وقوع آتش در مشرق می باشد که احتمالا منظور همان آتشفشانهای خطرناک اندونزی می باشد . خصوصا آتشفشان تاندورا .

زلزله  نیز که در اندونزی یک چیز عادی شده است را می توانم از نشانه های ظهور امام زمان بدانم .


نزدیک شدن و دور شدن سیارک و شهابسنگ و ستاره ی طارق که  خود باعث بروز زلزله می شوند نیز از نشانه های نزدیک شدن به زمان ظهور امام زمان است .


همین چند روز پیش یک سیارک از نزدیکی ما رد شد و یکی دو روز بعد  ابتدا آتشفشان و سپس زلزله ی 7 ریشتری در اندونزی رخ داد.


جاذبه ی این سیارک عملا گسل های اندونزی را تحریک کرد و موجب بروز آتشفشان و زلزله در اندونزی شد . 


در مورد آتشفشان تاندورا  در اندونزی که در قرون گذشته موجب سرد شدن تمام کره ی زمین شد تحقیق نمایید .



در مورد زلزله ی 9 ریشتری و سونامی مرگبار در اندونزی که موجب مرگ بیش از 200 هزار نفر شد و به چندین کشور خسارت وارد کرد  تحقیق و تفکر کنید .


زلزله ی 9 ریشتری اندونزی آنقدر شدید و قدرتمند بود که کره ی زمین به آن بزرگی و سنگینی را در فضا ،  تکان داد و جابجا کرد و حتی محور زمین را نیز تغییر داد و باعث جابجایی فصول و تغییرات اقلیمی شد  !!!!


باورش خیلی سخت است  ولی حقیقت دارد . بروید تحقیق کنید .




براساس این نشانه ها می توان پیشگویی کرد که امام زمان به زودی ظهور خواهد کرد .


من روشن بین و پیشگو نیستم و پیشگویی های من صرفا براساس نشانه ها و تفکر و اندیشه می باشد .


متاسفانه سالهاست که ریاضت و تهذیب نفس و یوگا را کنار گذاشته ام و گرنه خیلی دقیقتر می توانستم حوادث آینده را پیشگویی نمایم .


الان فقط براساس نشانه ها و تجارب گذشته می توانم یک حدس هایی بزنم زیرا انرژی ماورایی ام را از دست داده و مثل آدمهای معمولی فقط حواس پنجگانه دارم و متاسفانه حس ششم یا همان شهود را تقریبا از دست داده ام اما هنوز هم رویاپردازی می کنم و براساس رویاها و تفکرات سعی می کنم به  حوادث آینده بپردازم .



به چیزهای جالب مثل هیپنوتیزم و مانیه تیزم  و تله پاتی و روشن بینی و تله کینزی و آینده نگری  فکر کنید و سعی کنید قوای ذهنی تان را  با کمک ریاضت و ورزش یوگا و مصرف فراوان میوه جات و تمرکز و پوشیدن لباس آبی رنگ و رنگ کردن دیوار اتاق تان به رنگ آبی ،  تقویت نمایید  .


به رنگ آبی اهمیت دهید . تمرکزتان را افزایش می دهد .


ضمنا باید بدانید که آسانترین  راه برای حل تست هوش و تست های کنکور سراسری ، استفاده از حس ششم است . پس،  از همین امروز شروع کنید و قوای ماورایی خود خصوصا حس ششم  را تقویت نمایید تا بتوانید کارهای خارق العاده انجام دهید .


آزمون تست شخصیت و همچنین انواع و اقسام تست هوش را انجام دهید . اگر در تست هوش به نتایج پایین دست یافتید ناامید و سرخورده نشوید . سعی کنید حس ششم تان را تقویت کنید تا بتوانید جواب سوالات تست هوش و سوالات کنکور سراسری را براحتی در ذهن تان پیدا کنید و موفق شوید .


علم روانشناسی یا سایکولوژی یک علم جذاب و شیرین  و کاربردی است و یکی از کاربردهای این علم همین طراحی تستهای هوش است .

شما خودتان نیز می توانید  تست هوش یا تست شخصیت شناسی یا تست چپ مغز یا راست مغز بودن را طراحی کنید  و حتی می توانید به افکار مردم نفوذ کرده و حوادث آینده را پیشگویی نمایید .


کافیست بر علم روانشناسی و فرا روانشناسی  مسلط شوید  و تمرکز داشته باشید . به رنگ آبی اهمیت دهید و از رنگ قرمز و سایر رنگهای جلف و روشن ، دوری کنید .


 در اتاق تان از پرده های ضخیم و آبی رنگ استفاده نمایید و به دیوار اتاق تان رنگ  آبی بزنید  و لباس آبی و شلوار آبی و جوراب آبی رنگ بپوشید .

اینطوری تمرکزتان افزایش یافته و نیروهای ماورایی تان از جمله حس ششم  تقویت می شود و می توانید از باطن انسانها و اشیا مطلع شوید و تستهای هوش و کنکور را براحتی حل کنید .



ضمنا پوشیدن لباس آبی رنگ ، مانع از چشم زخم می شود و شما را از چشم شور و بدخواه و حسود ، در امان نگه می دارد . پس اگر می خواهید چشم نخورید حتما لباس آبی رنگ  بپوشید .


به رنگ آبی اهمیت دهید .  آبی تنها آرامش نیست بلکه رنگ مورد علاقه ی انسانهای خردمند و هوشیار و اندیشمند است .


آبی  ، رنگ انسانهای قدرتمند و باهوش است .


آبی ، رنگ مورد علاقه ی آدمهای با تجربه است و هرکس که عاشق رنگ آبی باشد بدانید که سن عقلی اش از سن شناسنامه ای بیشتر است یعنی سن عقلی اش از  55 سال بیشتر است لذا بهره ی هوشی اش نیز بالاتر از سایر مردم است .


آی کیو = سن عقلی تقسیم بر سن شناسنامه ای ضربدر 100


مثال :


سن شناسنامه ای : 50 سال


سن عقلی : 50 سال


آی کیو = 50 تقسیم بر 50 ضربدر 100 =  100



مثال 2 :


سن عقلی :  50 سال


سن شناسنامه ای : 25 سال


آی کیو =  50 تقسیم بر 25 ضربدر 100 =  200


این یعنی اینکه اگر شخصی در تست سن عقلی ، عدد 50 را به دست آورد اما فقط 25 سال داشته باشد  IQ این شخص برابر با 200 خواهد بود یعنی نابغه !



راههای افزایش IQ ( آی کیو یا  کیفیت هوش):


1- ورزش مداوم و متنوع  خصوصا ورزش یوگا و ورزشهای مختلف رزمی و شطرنج و ژیمناستیک و شنا و کوهنوردی و پیاده روی

2- پوشیدن لباس آبی

3- نوشیدن آب به مقدار لازم

4- خوردن شیرینی طبیعی مثل موز یا خرما یا کشمش

5- پرهیز از خوردن قند و شکر و شیرینی جات

6- خوردن گردو

7- خوردن ماهی

8- مصرف شربت مولتی ویتامین

9- تنفس عمیق و  خمیازه کشیدن

10- خواب کافی و عمیق در هنگام شب

11- پرهیز از موسیقی تند و تیز و با ریتم شدید

12- استفاده از موسیقی ملایم با ریتم یکنواخت و آرامبخش

13- تایپ . خصوصا تایپ مکرر با کامپیوتر

14- نوازندگی با پیانو یا ارگ الکترونیک

15- نوشتن همزمان با هردو دست

16- پرهیز کامل از تلویزیون

17- پرهیز از بازیهای اکشن

18- بستن چشمها در طول روز به مدت چند دقیقه

19- خالی کردن ذهن از افکار مزاحم

20- عدم مصرف دخانیات و مواد مخدر و مسکرات

21- عدم استفاده از داروهای مسکن و خواب آور

22- کوچک کردن سایز شکم و پهلو

23- رویاپردازی اصولی . یعنی خیالپردازی علمی و دقیق و حساب شده

24- پرهیز از خوردن غذاهای صنعتی و فست فود و سایر هله ووله ها

25- حل کردن جدول

26- حل کردن مداوم بازیهای فکری ساده و مناسب

27- تقویت حافظه

28- خونرسانی به مغز با  گذاشتن بالش زیر پا در هنگام خواب و ماساژ مداوم پوست سر با کمک دست

29- مصرف مکرر و دائمی میوه جات آبدار و رنگی و پرانرژی مثل هندوانه و گوجه و هویج و گیلاس و  خربزه و گلابی و به  و موز و طالبی  و نارنگی . البته بهتر است که خربزه را با عسل بصورت همزمان مصرف نکنید زیرا ممکن است خطرناک باشد .

30 - مصرف همزمان پنیر با گردو و پرهیز از مصرف فقط یکی از آنها . مصرف یکی از این دو واقعا مضر است اما اگر هردو را همزمان بخورید بسیار مفید می باشند

31- مصرف مداوم آجیل مغزی یعنی فندق و بادام و هرنوع آجیل که مغز بزرگی داشته باشد .

32- دوری از دعوا و درگیری و خشم و عصبانیت و هیجانات منفی

33-  حل کردن مداوم انواع و اقسام تست هوش

34- برنامه نویسی و سایر مهارتهای مربوط به حوزه ی کامپیوتر

35- حل کردن مسائل ریاضی در ذهن و عدم استفاده از ماشین حساب و کاغذ و قلم

36- تنفس عمیق قبل از انجام هرکار فکری و ذهنی

37 - یادگیری چندین زبان طبیعی و برنامه نویسی

38- عدم استفاده از شربت آلومینیوم ام جی . این شربت باعث کاهش بهره ی هوشی و  نهایتا باعث ایجاد آلزایمر می شود .


اگر اسید معده تان زیاد شد  و دچار سوزش معده شدید برای رفع این مشکل ،  یا ماست بخورید یا کمی نمک بچشید یا اینکه  مدتی پیاده روی نمایید و از نوشیدن آب خودداری کنید تا سوزش معده برطرف شود


39 - مسواک زدن مکرر و مداوم در طول شبانه روز

40- کوتاه کردن موهای بدن خصوصا موهای سر و صورت و سایر اجزای بدن

41- ماساژ مکرر پوست سر در هنگام خواب همراه با تنفس عمیق . البته سعی کنید در تنفس عمیق ، زیاده روی نکنید چون به مغز و بصل النخاع آسیب می رساند و خطرناک است . به ازای هر یک نفس عمیق ، چند نفس عادی بکشید . 

42- پرهیز از حبس نفس به مدت طولانی . حبس نفس به مدت طولانی موجب وقوع آسیب به مغز و اعصاب می شود . حبس نفس نهایتا بایت 3 ثانیه باشد تا به مغز صدمه نزند . بیش از 3 ثانیه  ، نفس خود را حبس نکنید . خطرناک است.

43- تلاوت قرآن . اینکار ، هم حافظه و هم هوش را به مرور زمان افزایش می دهد .

44- روزه گرفتن و هر نوع عبادت که باعث افزایش اراده و تمرکز شود .

45- کوتاه کردن ناخن ها در تمام ایام هفته !!

46 - دوش آب خنک . نه سرد و نه داغ و نه ولرم . فقط آب خنک که باعث شود هیجان زده و شاد شوید  و اعصاب تان استراحت کرده و تقویت شوند و انرژی از دست رفته مجددا به بدن و روح تان برگردد .

47- آواز خواندن  . البته نه در حمام . بلکه در یک اتاق بسته که سرتاسر دیوارهایش را با پارچه ، عایق کرده باشید تا صدایتان به گوش همسایه ها نرسد و مردم آزاری نکرده باشید .

48 - تجارت و انجام معاملات بازرگانی

49- معاشرت کردن با مردم

50- همنشینی با بزرگان و افراد مسن و دنیا دیده و با تجربه

51- استفاده از ذهن برای حساب و کتاب کردن  در خانه یا مغازه یا اداره یا ...  . از ماشین حساب استفاده نکنید وگرنه بهره ی هوشی تان کاهش می یابد .

52- جمع اوری اطلاعات مفید از هرجای ممکن و افزایش دامنه ی اطلاعات عمومی و تخصصی در زمینه های مختلف .

53- تمرین افزایش سرعت تست زنی .

54- تندخوانی در حین مطالعه  در جهت افزایش تمرکز و خلاص شدن از شر افکار مزاحم .

55- پرهیز از خواندن نوشته های روی سنگ قبر .  خواندن نوشته های روی سنگ قبر ، باعث کاهش حافظه و هوش می شود .

56 - رعایت طب سنتی و اسلامی .

57- تلاوت قرآن از رو . یعنی قاری قرآن ، هنگام تلاوت قرآن حتما به آیات قرآن  نگاه کند تا حافظه اش بیشتر شود . این یک مورد ، از موارد جالب و حیرت انگیز است .

58- افزایش هوش از طریق افزایش حافظه . بخش مهمی از هوش انسان را حافظه تشکیل می دهد . این را فراموش نکنید و به خاطر بسپارید که بخش بزرگی از نمرات تست هوش ، به حافظه ی دیداری تان  مربوط می شود . یعنی هرچه حافظه ی دیداری قویتری داشته باشید نمره ی تست هوش تان بیشتر می شود و عدد آی کیو در نهایت و در پایان تست ، عدد بزرگتری خواهد بود.  بین حافظه و هوش ارتباط مستقیم و تنگانگ وجود داردهرچه حافظه قویتر شود هوش نیز قویتر و بیشتر می شود .

59- تقویت تمام حواس پنجگانه همراه با حس ششم .

60- مطالعه کردن با صدای نسبتا بلند در خانه یا مکان خلوت و دور از انسانها . اینکار باعث می شود  که مطلب را خیلی زودتر درک کنید و به حافظه بسپارید .

61 - تقویت قدرت تخیل و رویاپردازی .

62 - خوردن کشمش و مویز و خرما و عسل و کنجد و گردو به مقدار لازم .

63 - عدم زیاده روی در خوردن میوه جات و غذاهای با طبع سرد و مرطوب ( لبنیات و میوه های سرد مثل هندوانه و گوجه را به مقدار مناسب و یا همراه با غذاهایی که طبع گرم و خشک دارند بخورید تا اعتدال مزاج برقرار شود و  بیمار نشوید .  ) .


64- پرهیز از خوردن  غذای نیمخورده ی موش و سایر حیوانات و حتی انسانها . حتی از خوردن غذای نیمخورده ی نزدیکترین عزیزان تان خودداری کنید زیرا کاری غیربهداشتی و مضر است .


65- رعایت بهداشت فردی و اجتماعی

66- استفاده ی مداوم از تهویه ی مناسب هوا و همچنین پیاده روی مداوم در هوای خنک و تمیز  خارج از خانه . خصوصا صبحها و شبها و هنگام بارندگی که هوا خنک و مرطوب است تنفس عمیق و پیاده روی باعث افزایش حافظه و هوش می شود .

67- پرهیز از خوردن ترشیجات . ترشیجات  مثل سرکه یا میوه ی ترش یا هرنوع غذا یا نوشیدنی ترش  ، قاتل مغز و اعصاب است و به سیستم عصبی صدمه می زند . لذا باعث کاهش شدید حافظه و هوش شده و حتی منجر به افت فشار خون و بیهوشی و اغما یا تشنج می گردد .  بجای غذای ترش سعی کنید از غذای شیرین استفاده نمایید  .


برای ضد عفونی دستگاه گوارش سعی کنید از داروهای گیاهی تلخ استفاده نمایید . البته به مقدار کم . وگرنه دچار سنگ کیسه ی صفرا می شوید .


68- سعی کنید تا می توانید غذاهای شیرین بخورید اما این غذاهای شیرین باید میوه جات شیرین یا شیرینی خانگی و سالم،  باشند .


67- پرهیز از حضور در مکان شلوغ و پرسرو صدا و پرهیز از کار در مکانهای شلوغ و پر سرو صدا . سرو صدای زیاد و شلوغی  ،  به مغز و اعصاب صدمه می زند . به دنبال مکانهای خلوت و آرام بگردید و تمرکز نمایید و فقط برای موارد ضروری مثل تجارت یا کسب علم ، به سمت مکانهای نسبتا شلوغ بروید البته بصورت موقت .


68- پرهیز از نشستن طولانی پشت میز اداره یا میز کامپیوتر و پرهیز از کار طولانی با کامپیوتر و تبلت و گوشی هوشمند . این وسایل به دلیل تشعشات مختلف و مضر ،  به مغز و اعصاب صدمه می زنند . نشستن طولانی مدت نیز به تمام اجزای بدن از جمله مغز ، آسیب می رساند .

گول حرفهای متعصبین فناوری خصوصا کسانیکه عشق گوشی هستند را نخورید و سعی کنید فقط برای مواقع ضروری ، از کامپیوتر و گوشی و تبلت استفاده نمایید  . یعنی در کار با گوشی و کامپیوتر  زیاده روی نکنید و فقط در حد ضرورت و رفع نیاز  استفاده کنید .

بعد از کار با کامپیوتر  سعی کنید از جای خود بلند شده و قدری استراحت کنید و بعد کمی آب یا غذای مقوی خورده و سپس پیاده روی نمایید و ذهن خود را  از افکار مزاحم پاک کنید 


69- پرهیز کامل از هر نوع استرس یا اضطراب . برخلاف نظریه ی غالب  روانپزشکان و روانشناسان که می گویند مقدار کم استرس ، بی خطر و حتی لازم است و باعث می شود که انسان ، مسئولیت پذیر و قانونمند شود ، من می گویم : استرس به هیچوجه قابل قبول نیست و حتی مقادیر کم استرس نیز به مغز و اعصاب صدمه می زند و کارایی انسان را کاهش می دهد و اتفاقا باعث می شود که انسان نتواند مسئولیت اجتماعی را بخوبی اجرا کند . این عقیده رایج ، کاملا غلط و بی اساس است . بنابراین برخلاف نوشته ها و گفته های رایج  روانشناسان و روانپزشکان ، سعی کنید  از هر نوع استرس و نگرانی  حتی کمترین مقدار ، فاصله بگیرید و از انجام  کارهای استرس زا حتی اگر کمترین استرس دارند خودداری نمایید .


استرس  و اضطراب،  قاتل مغز و اعصاب هستند و مثل زهر می باشند . بنابراین ، این حرف روانشناسان و روانپزشکان که  می گویند  مقدار کم استرس باعث ایجاد انگیزه و پرهیز از بی خیالی می شود کاملا اشتباه و غلط است که متاسفانه حتی روانپزشکان  و روانشناسان امروزی و بروز (!!!)   نیز هنوز که هنوزه این عقیده ی غلط را ترویج می دهند .


من با این حرف روانشناسان و روانپزشکان به شدت مخالف هستم زیرا استرس ،  قاتل مغز و اعصاب است . استرس حتی در مقادیر کم می تواند باعث خونریزی و سکته ی مغزی شود .


بنابراین به یاد داشته باشید که حتی ذره ای استرس باعث آسیب به مغز و اعصاب می شود و بدانید که  جسم و روح و اعصاب و روان شما بسیار مهمتر از کار و مسئولیتهای اجتماعی  هستند . جامعه به افراد سالم و با نشاط نیاز دارد نه افراد استرس دار و ترسو  و مضطرب .  سلامتی انسان از هرکار و مسئولیت  اجتماعی مهمتر و واجب تر است .  از انجام هرنوع کار که با استرس همراه باشد جدا خودداری کنید و از هرمقدار استرس حتی مقادیر کم ، دوری کنید . استرس ، استرس است .  کم و زیادش به یک اندازه خطرناک و مهلک است .

استرس ،  قاتل هوش و حافظه و مغز است و بهره ی هوشی را به شدت کاهش می دهد . بنابراین برای افزایش آی کیو سعی کنید تا جای ممکن از استرس و اضطراب دوری کنید . 



بهرحال سعی کنید با انجام اینکارها بهره ی هوشی تان را به تدریج و در طول زمان ، افزایش دهید . 


افزایش آی کیو (IQ) ،   به سالها تمرین و ممارست نیاز دارد . پس نباید عجله کرد . باید صبور و خونسرد باشید .


دنبال راههای میانبر و عجیب و غریب که در برخی مجلات علمی بیان می شود نباشید .  به ریسک اش نمی ارزد و حتی ممکن است نتیجه ی معکوس دهد !


هیچ راه میانبری برای افزایش میزان هوش و حافظه وجود ندارد . باید پله به پله و با رعایت اصول و قواعد پیش بروید .


افزایش آی کیو  به همین سادگی نیست و به سالها تمرین و تحقیق و مطالعه و کار علمی نیاز دارد . البته باید منطقی باشیم و از مغزمان بیش از حد توان اش انتظار نداشته باشیم .

زیرا آی کیو بیش از 90 درصد به ژنتیک و نژاد ، وابسته است و کمتر از 10 درصد آی کیو ، را می توانیم افزایش دهیم .


متاسفانه این یک حقیقت تلخ است که باید آنرا قبول کنیم که آی کیو با ژنتیک و نژاد و زبان ارتباط مستقیم دارد .  بهتر است خودمان را گول نزنیم و واقعیت را قبول نماییم که آی کیو با نژاد و زبان ارتباط مستقیم دارد و برخی نژادها حقیقتا  بطور ژنتیکی از هوش بیشتری برخوردار هستند .


بنابراین ، اگر تمام کارهای بالا را انجام دادید و آی کیو افزایش نیافت مرا سرزنش نکنید زیرا من فقط ایده می دهم چون کارم ایده پردازی است . من یک ایده پرداز و تئوریسین هستم . همین و بس .


کار من نظریه دادن است . تئوری می گویم و ایده و تز می دهم  .  حالا درست یا غلط بودن این ایده ها را آینده مشخص خواهد کرد .



افزایش بهره ی هوشی باعث افزایش قوای ذهنی از جمله حس ششم می شود.

افزایش حس ششم باعث می شود که بتوانید آینده را پیشگویی نمایید  و برای حوادث آینده ، از قبل آمادگی لازم را داشته باشید .



حس ششم یا همان انتزاع یا شهود ، یک قدرت ماورایی و جذاب است که در علم   فرا روانشناسی  ،  کاربردهای فراوانی دارد . کافیست کمی تحقیق نمایید .


یکی از کاربردهای افزایش قوای ذهنی ، طی الارض است . یعنی سفر در زمان به معنای واقعی کلمه .


طی الارض بر دو نوع است :

جسمی 

ذهنی


طی الارض جسمی یعنی مسافرت کردن با سرعت نور و پیمودن مسافتهای طولانی در کسری از ثانیه ( ماشین زمان ) . عالم ناسوت ( دنیا ) . تبدیل ماده به انرژی براساس نظریه ی نسبیت اینشتین .



طی الارض ذهنی یعنی مسافرت کردن در ذهن و فکر انسانها و آینده نگری و پیشگویی های دقیق و درست و امور مربوط به  کیهان شناسی  و عوالم بالا و سایر موضوعات فرا زمینی و فرا انسانی  و  ملکوتی ( عالم لاهوت ) . یعنی همان کشف و شهود و مراقبه و رسیدن به مقامات عالی معنوی . یعنی استفاده ی صحیح از قدرت تخیل همراه با سایر قوای ذهنی و معنوی . اینجا دیگه ماده ای در کار نیست که بخواهد به انرژی تبدیل شود . اینجا همه چیز ، انرژی است .



برای فهم کل مطالب این پست و پستهای مشابه ، از قوه ی تخیل تان استفاده کنید . 


 هرگز آدمهای رویایی و خیالباف را مسخره نکنید . اتفاقا خیالبافی و رویاپردازی یکی از علائم هوش بالا می باشد . البته نباید به زیاده روی و افراط کشیده شوید . حد و حدود خیالبافی را رعایت کنید و آنرا کنترل و مدیریت نمایید و سعی کنید منطقی نیز باشید .


همزمان از عقل و احساس  استفاده نمایید .  کاری کنید که هردو نمیکره ی مغزتان همزمان به کار گرفته شوند ( مثلا با هردو دست تایپ کنید یا با هردو دست پیانو بنوازید یا با هردو دست بصورت همزمان  بنویسید یا با یک دست بنویسید و با دست دیگر ، نقاشی کنید و اینکار را بصورت همزمان انجام دهید . اینطوری هردو نیمکره ی مغزتان همزمان فعال شده و به مرور زمان بهره ی هوشی تان افزایش می یابد . البته باید چندسال این تمرین را انجام دهید.  بنابراین صبور باشید و عجله نکنید و به مغزتان فشار وارد نکنید چون خطرناک است . )  . هم از عقل استفاده کنید و هم از احساسات .  هم منطقی و عاقل باشید و هم احساساتی و رویایی . 


 البته رویا و تخیل ، راه آسانتری برای رسیدن به ناشناخته ها می باشد چون قدرت و سرعت رویا و تخیل بسیار بیشتر از قدرت و سرعت  عقل و منطق می باشد و انسان ذاتا موجودی خیالباف و رویایی و احساساتی است و مدام به تخیل می پردازد .


اکثر انسانهای باهوش ، رویا پرداز و خیالباف و آرمانگرا می باشند .


سعی کنید مهارتها و شغلهای مختلف را بیاموزید و به یک همه کاره ی همه کاره تبدیل شوید خصوصا در این شرایط کرونایی که افراد یک کاره ی همه کاره عملا   فلج و از کار بیکار شدند .

اگر این افراد ( یک کاره ی همه کاره )  علاوه بر شغل اصلی شان،  چند شغل دیگه هم بلد بودند الان اینطور گرفتار نمی شدند و خسارت نمی دیدند .


بنابراین بجای مسخره کردن آدمهای همه کاره ، سعی کنید بفهمید که این افراد ، چه توانایی هایی دارند و از چه چیزهایی لذت می برند و چه کارهای عجیبی می توانند انجام دهند و خودکفا باشند .


آدمهای همه کاره همچون آچار فرانسه هستند یعنی به درد همه نوع کاری می خورند . انعطاف پذیری رمز موفقیت آدم های همه کاره می باشد . پس شما نیز باید انعطاف پذیر و همه کاره باشید  .


دوران یک کاره ی همه کاره بودن ، به پایان رسیده است . باید  همگی به انسانهایی همه کاره  تبدیل شویم و از تک بعدی بودن و تک شغلی بودن  بیرون بیاییم .  باید انعطاف پذیر باشیم و مهارتهای مختلف و البته شغلهای مختلف را یاد بگیریم  تا در شرایط بحرانی درمانده و زمینگیر نشویم .


در مورد مطالب این پست خوب فکر کنید و قوه ی تخیل تان را بکار بیاندازید .


سعی کنید همچون آلبرت اینشتین ، خارج از چارچوب و بصورت کل گرا و شهودی ( حس ششم )   فکر کنید. .




علم فرا روانشناسی یا پیرا روانشناسی  شاخه ای از علم روانشناسی است که به موضوعات ماورایی  و معنوی و علوم غریبه  می پردازد . با  کمک این علم ، می توانید  حتی بدون نیاز به تحلیل تکنیکال ، و صرفا با حس ششم  ، زمان  سقوط یا صعود بورس را نیز حدس زده و از ضرر و زیان بیرون بیایید !


سعی کنید با ورزشهای معمولی و البته ورزش یوگا  و البته عبادت و تهذیب نفس ، نیروی اراده ی خود را تا سر حد مرتاضان هندی ، تقویت کنید و با کمک این اراده ی فوق بشری ، کارهای جالب انجام دهید .


این ها ایده هایی بودند که نوشتم تا بسیاری از مشکلات تان حل شود .


حالا از نظر شما ، من کدامیک از چهار تیپ شخصیتی بالا را دارم ؟؟؟


پاسخ این سوال را در وبلاگ یا وبسایت  خود در قالب یک پست ، بنویسید .



نکته ی آخر :


وبلاگ وحیدمی از طرف شهر شیراز ، بیشترین تعداد  نمایش اما کمترین تعداد بازدید کننده را دارد و این ثابت می کند که مردم شیراز ، بصورت 24 ساعته در خواب بسر می برند و اصلا نمی دانند وبلاگ چیست !!!


شوخی کردم . به دل نگیرید .  مخصوصا شما شیرازیهای عزیز  . لطفا ناراحت نشوید ولی سعی کنید یکسری به این وبلاگ بزنید .



آخرین نکته :


لطفا گسل مکران را زیر نظر بگیرید . زلزله ی استان هرمزگان یک زنگ خطر برای مردم ایران است . 


گسل مکران  که از نزدیکی بندر عباس رد شده و از خشکی  وارد دریای  عمان می شود و از زیر دریای عمان و کشورهای پاکستان و هندوستان عبور می کند ، خطرناکترین گسل خاورمیانه می باشد و توانایی ایجاد زلزله های بسیار شدید بین 8 تا 9 ریشتر را دارد  . مراقب باشید .

قصد ندارم شما را نگران کنم . فقط خواستم بگویم که خیال نکنید زلزله ی هرمزگان تمام شد رفت !  نه خیر . این تازه شروع یک ماجرای بزرگ است . دقیقا شبیه به زلزله های مهیب اندونزی .

بهتر است که همگی آماده باشیم و البته هوشیار .


ظهور امام زمان (عج) ، نزدیک است . آماده باشید .

+

+

وحید محمدی - وبلاگ وحیدمی


https://vahidmy.blog.ir



نقشه وبلاگ وحیدمی


https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml


مقالات مرتبط :


آتشفشان اقیانوس آرام یک هشدار جهانی برای جماعت بی بصیرت


ساده ترین راه برای سرکوب گناهان


تست چپ مغز و راست مغز