vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها





به نام خدا



از صفحه آبی مرگ ویندوز تا تحمیل شبکه ملی اطلاعات



ساعاتی پیش یعنی در ساعت 21 شب جمعه مورخ 29 تیر 1403 هجری شمسی بطور کاملا اتفاقی و ناخواسته با این خبر تلویزیون ایران مواجه شدم : 


قطع کامل وب جهانی در سرتاسر کشورهای جهان بر اثر خطای صفحه ی آبی مرگ ویندوز و لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و  قطع مجدد و همیشگی وب جهانی توسط دولت ایران و مستقل شدن از وب جهانی و محروم شدن از آپدیت امنیتی ویندوز  !!!!


جمهوری اسلامی ایران گویا فراموش کرده است که بیش از سه میلیارد نفر در سرتاسر دنیا از  جمله ایران ؛  کاربر ویندوز هستند و بخوبی می دانند که علت بروز خطای صفحه آبی مرگ ویندوز در این چند چیز خلاصه می شود : 


1. نصب درایور قدیمی یا معیوب یا خطرناک یا آلوده به ویروس روی ویندوز و از منابع خطرناک از قبیل وبسایت های چینی و روسی که دشمن آمریکا و ویندوز می باشند . 


2.  نصب نرم افزارها و آنتی ویروس ها و بازی های کامپیوتری  خطرناک و معیوب بر روی ویندوز 



3. مشکلات مربوط به سخت افزار کامپیوتر و نصب سخت افزار بنجل چینی یا سخت افزار آزاد روی کامپیوتر  و ایجاد ناسازگاری بین کامپیوتر ویندوزی و سخت افزار جدید و  معیوب  . 



نکته مهم


سخت افزار ایمن و استاندارد ؛ جلوی حملات سایبری را می گیرد . مثال:  سرفیس یا هر کامپیوتر مجهز به تراشه اختصاصی و رمزی شرکت های معتبر جهانی از قبیل تراشه  TPM 2


هرچند که هکرها می توانند با کمک hex editor خصوصا WinHex ، حتی سخت افزار ایمن و رمزی را نیز  هک نمایند ولی این نوع هک سیاه و خطرناک ؛ یک عملیات  بسیار دشوار و خسته کننده و وقتگیر و هزینه بر است لذا بصورت گسترده و جهانی انجام نمی شود و فقط در حد یک آزمایش یا پروژه دانشجویی است . 

 



4. صفحه آبی مرگ ویندوز فقط یک پیام هشدار است و هرگز شبیه به صفحه باج افزارها نیست و هیچ ربطی به حملات سایبری ندارد که به این بهانه بخواهیم وب جهانی را قطع کرده و در محیط گلخانه ای و بسته ؛ از شبکه ملی اطلاعات استفاده کنیم و عملا از آپدیت های امنیتی ویندوز  محروم شویم . 


اینکه در سرتاسر جهان ؛ شاهد بروز خطای صفحه آبی مرگ ویندوز و کلمه Recovery روی مانیتور هستیم فقط یک علت دارد : 


آپدیت مخرب و عمدی ویندوز از طرف شرکت مایکروسافت بر علیه ویندوز های کرکی و به منظور تشویق کاربرها به خرید لایسنس معتبر ویندوز از شرکت مایکروسافت و در جهت جلوگیری از ورشکستگی شرکت . 


به همین سادگی !!


حالا اگر می خواهید وب جهانی را قطع کنید ایرادی ندارد اما لااقل یک بهانه درست و حسابی بیاورید تا چهار میلیارد کاربر ویندوز ؛  به بی سوادی شما مسوولین ایران نخندند و شما را مسخره نکنند !!!


پشت پرده ی قطع وب جهانی و تحمیل شبکه ملی اطلاعات فقط یک چیز است :


ترس حکومت ایران از فیلتر شکن و افزایش علم و آگاهی مردم و  پایان دوران تحمیق و عوام فریبی و دیکتاتوری مذهبی .


آهای حکومت ایران،  بدان و آگاه باش که  مرورگر Tor فقط فیلترشکن نیست بلکه تحریم شکن و فضول شکن و  جاسوس شکن و سانسور شکن و ردیاب شکن  و دیکتاتور شکن و قلدر شکن و تحریف شکن و مزدور شکن و حکومت شکن  نیز می باشد !!!!


از آن بالاتر : 


مرورگر Tor  یک شبکه بین المللی است یعنی چیزی شبیه به وب جهانی و اینترنت !!



بجای این عوام فریبی و تحمیق مردم و دیکتاتوری ؛ سعی کن این چند روز آخر که به پایان عمرت باقی مانده است توبه کن و رسما از  مردم ایران عذرخواهی کن و پس از راه اندازی اینترنت فیبر نوری ؛  دیش های ماهواره را جمع آوری نکن تا مردم مجبور نشوند ماموران حکومت را از پشت بام آپارتمان ها به سمت زمین پرتاب کنند !!!


+


نکته طلایی و مهم برای تمام مردم جهان و تمام کشورها و حکومت ها و  تمام کاربرهای ویندوز  و تمام مهندسان کامپیوتر : 


ویندوز کرکی از لحاظ باینری و زبان ماشین و اسمبلی و معماری و ساختار و عملکرد و کارایی و قدرت و سرعت و کیفیت و امنیت و پایداری و استقامت  ؛  هیچ تفاوتی با ویندوز اصیل و اوریجینال ندارد و شما می توانید ویندوز 10 اوریجینال نسخه Education  را به رایگان و مستقیما از وبسایت رسمی مایکروسافت دانلود کنید و سپس با کمک یک فایل متنی ساده و کوچک ؛ ویندوز اوریجینال شرکت مایکروسافت را  ؛ رایگان و نامحدود نمایید . 


هیچ نیازی به تغییر IP و تغییر لوکیشن و ابزار تحریم شکن  نمی باشد . 


این را شخصا تجربه کردم و ویندوز 10 اوریجینال نسخه اجوکیشن یعنی نسخه آموزشی و علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی را مستقیما از سایت مایکروسافت دانلود کردم و سپس آن را فعال و رایگان نمودم . 


اگر تمام چهار میلیارد کاربر ویندوز ؛ همین کار را انجام دهند هرگز شاهد آپدیت مخرب و صفحه آبی مرگ و قطع ارتباطات جهانی و اختلالات بین المللی نخواهند بود .



هشدار: 

به منظور جلوگیری از بروز خطای صفحه آبی مرگ ؛ درایورهای ویندوز را فقط از سایت مایکروسافت دانلود کنید و بجز ویندوز دفندر از هیچ آنتی ویروس دیگری استفاده نکنید . زیرا تمام آنتی ویروس ها توسط ویروس نویس ها ساخته شده و ساخته خواهند شد و روی ویندوز ؛ ویروس جدید و مخفی نصب می کنند . 


+


علم بهتر از ثروت است زیرا علم از انسان محافظت می کند و به او قدرت و بصیرت می دهد . 




رب زدنی علما 


پروردگارا علم مرا زیاد کن . آمین یا رب العالمین