به نام خدا



نرم افزار نصب چند سیستم عامل از روی یک فلش


آدرس این مطلب :


https://vahidmy.blog.ir/post/Ventoy


یا 


https://vahidmy.blog.ir/post/ventoy




شماره مطلب : 613 


https://vahidmy.blog.ir/post/613







طبق قولی که در پست شماره 612  دادم ، قرار شد نرم افزار  قدرتمند و مفید  Ventoy  را که بهترین گزینه برای نصب چند سیستم عامل از روی تنها  یک فلش مموری می باشد و علاوه بر آن ، امکان کپی  فایلهای متفرقه را در کنار فایلهای ISO را نیز به ما می دهد به شما معرفی نمایم. 



نکته : ابتدا  این فایل فشرده را باز کنید سپس بر روی فایل  EXE مربوطه دابل کلیک کرده و فلش مموری را فرمت نمایید . سپس  با دست ، تمامی فایلهای با پسوند ISO  شامل فایلهای نصب سیستم عاملهای ویندوز و لینوکس را از روی هارد کامپیوتر به درون فلش مموری  بصوت دستی کپی نمایید


این نرم افزار ، فلش مموری را به دو پارتیشن جداگانه تبدیل می نماید . البته بستگی به اینکه MBR یا  GPT  را انتخاب کرده اید نیز دارد  . 



پس از فرایند نصب نرم افزار  Ventoy  بر روی  فلش مموری ،  می توانید با خیال راحت هر تعداد فایل ISO یا سایر فایلهای متفرقه را که دوست داشتید با دست ، به درون فلش مموری  کپی نمایید و سپس سیستم را بوت کرده و از میان لیست مربوطه ، هر کدام از سیستم عاملهایی را که تمایل داشتید بر روی کامپیوتر نصب نمایید . 


شما می توانید به تعداد بی نهایت عملیات کپی دستی فایلهای متفرقه یا فایلهای ایزو  را حتی بعد از نصب سیستم عامل و بدون نیاز به استفاده مجدد از این نرم افزار ،  انجام دهید . 

در صورتیکه سردر گم هستید و دقیقا نمی دانید که روی کدام فایل اجرایی ، دابل کلیک کنید می توانید به آدرس اصلی این نرم افزار که در گیتهاب قرار دارد مراجعه نمایید . 

البته در یکی از فایلهای متنی با پسوند txt نیز روش نصب به زبان انگلیسی نوشته شده است و دقیقا گفته که روی کدام فایل  exe  دابل کلیک نمایید تا نرم افزار اجرا شود. 


همچنین می توانید به سایت پی سی دانلود نیز مراجعه نمایید  و از سایت پی سی دانلود ، روش نصب این نرم افزار را سوال  نمایید .  


من تمامی آدرسهای مربوط به نرم افزار ventoy را در درون فایل site.txt قرار داده ام . می توانید به این آدرسها  برای دانلود فایلهای باینری و سورس کد نرم افزار ventoy  مراجعه نمایید . 


نکته مهم :


متاسفانه سایت اصلی این نرم افزار به آدرس  www.ventoy.net به دلایل نامعلوم ، باز نمی شود . اما مهم نیست . شما  می توانید به سایت گیتهاب مراجعه کنید و عبارت ventoy را تایپ کرده و جستجو کنید تا به مخازن رسمی و فایلهای سورس کد و باینری و توضیحات کامل سازنده ی نرم افزار دست یابید . 


من خودم شخصا  از همین نرم افزار برای نصب چندین نسخه از ویندوز یا چندین توزیع از لینوکس تنها با یک فلش مموری ، استفاده می کنم  و فایلهای مورد نیازم را از روی هارد به درون فلش مموری کپی می کنم . 


درون این فایل زیپ شده که حدود 451 مگابایت حجم دارد ، یک نسخه ی زنده تحت قالب دیسک زنده از نرم افزار ventoy  با نام ventoy.iso  نیز وجود دارد . 



این شما و این هم لینک مستقیم دانلود پکیج کامل نرم افزار قدرتمند ونتوی :


Size: 451MB


از یک دانلود منیجر قدرتمند برای دانلود این فایل حجیم ، استفاده نمایید . 





https://bayanbox.ir/download/8446861653187410828/VentoyFull.zip