به نام خدا


آپلود سنتر بهترین جایگزین بجای فلش مموری و هارد اکسترنال است



ایده :


بجای خرید صدها فلش مموری و هارد اکسترنال گران قیمت که البته ظرفیت ثابت و محدودی دارند و خیلی راحت ممکن است بسوزند و به فایلهای شما صدمه بزنند و بسیار گران قیمت می باشند ، پیشنهاد می کنم از آپلود سنتر  استفاده کنید . 



من خیلی روی این موضوع فکر کردم و دیدم که هزینه ی  آپلود و دانلود فایلها در آپلود سنتر  وبلاگها و وبسایتها بسیار کمتر از هزینه ی خرید و نگهداری فلش مموری و هارد اکسترنال است و البته فایلها نیز در امان هستند یعنی از خطر سرقت شدن توسط هکرها و یا خراب شدن توسط ویروس و بد افزار و سایر اتفاقات  در امان می باشند . 



یک فلش مموری با  حجم تقریبی 1024 گیگابایت  ، بالغ بر 5 میلیون تومان قیمت دارد و این درحالیست که فضای ذخیره سازی در آپلود سنتر به میزان 5  گیگابایت در بدترین حالت فقط  500 هزار تومان هزینه دارد . 


بنابراین ذخیره کردن فایلها در آپلود سنتر  از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه تر از فلش مموری یا هارد اکسترنال می باشد . 


ضمنا آپلود سنتر اگر به وبلاگ تعلق داشته باشد و بتوان حجم آنرا حتی به مدت محدود مثلا یکسال  به مقدار مثلا 10 گیگابایت افزایش داد  باز هم از نظر مالی و هزینه  مقرون به صرفه تر از فلش مموری و هارد اکسترنال است . 


با یک حساب سر انگشتی می توان فهمید که  هزینه ی نهایی نگهداری فایلها در آپلود سنتر وبلاگ ، بسیار کمتر از هزینه ی خرید فلش مموری و هارد اکسترنال و نگهداری فایلها در این دو رسانه ی فیزیکی ، می باشد . 


+


یکی از دلایلی که باعث شد به فکر آپلود فایل در  وبلاگ وحیدمی بیفتم این بود که می خواستم فایلهای شخصی خودم که همگی نرم افزار یا درایور یا بازی کامپیوتری یا شبیه ساز یا منابع آموزشی یا جزوات و فیلمهای رشته مهندسی کامپیوتر بودند را  بجای نگهداری روی هارد اکسترنال یا فلش مموری ، روی آپلود سنتر وبلاگ وحیدمی یا سایر وبلاگهایم قرار دهم  .


عملا با یک تیر دو نشان می زنم :


1- از فکر خرید فلش مموری و هارد اکسترنال گران قیمت و کم حجم و آسیب پذیر  بیرون می آیم و ذهن ام آزاد و رها می شود و با خیال راحت فایلهای درون کامپیوتر شخصی ام را روی آپلود سنتر وبلاگم آپلود می کنم و از آنها تا ابد نگهداری می نمایم . 



2- با لینک مستقیم به این فایلها در تک تک پستهای بعدی وبلاگ وحیدمی ، عملا به جریان آزاد اطلاعات و نشر علم و پرداخت زکات علم و آزادی ، کمک می کنم و قانون ظالمانه ی  کپی رایت را در هم می شکنم . 


بهرحال من هرگز فایلهای شخصی خودم را روی هارد اینترنال کامپیوترم نگهداری نمی کنم و عملا به جز ویندوز و لینوکس و نرم افزار و درایور و فایلهای آموزشی ، هیچ نوع فایل دیگری را روی هارد کامپیوترم قرار نداده ام و در نتیجه این فایلها همگی جنبه  ی عمومی پیدا کرده  اند و قابل نشر هستند و انتشار این فایلها در فضای مجازی هیچ مشکلی برای من ایجاد نمی کند . 


یکی از مزایای فضای مجازی اینست که قوانین سنتی و قدیمی و راکد دنیای واقعی را در هم می شکند . از جمله قانون کپی رایت . 


همچنین فضای مجازی این امکان را به ما می دهد که از فضای ذخیره سازی ابری و یا از آپلود سنتر وبلاگها و وبسایتها ، بعنوان محلی امن و کم هزینه برای نگهداری فایلها استفاده نماییم . 


دوران خرید کتابهای فیزیکی و کاغذی و سنگین و حجیم و گران قیمت و انحصاری که براحتی توسط یک کودک دوساله یا یک موریانه  تخریب می شوند و باید مدام آنها را ترمیم کرد به سر آمده است . 


انسانهای عاقل و باهوش  بجای اتلاف وقت و پول در کتابفروشی ها و نمایشگاه کتاب ،   با دانلود کردن ایبوک و کتاب الکترونیکی عملا در هزینه ها صرفه جویی می نمایند . 


انسانهای کم هوش و کم سواد که جمود فکری دارند هم خودشان و هم ما را مجددا به سمت کتابهای کاغذی سوق می دهند !!!


من خودم دهها کتاب مربوط به کامپیوتر را سالها پیش خریدم ولی فقط یکبار آنها را مطالعه کردم  اما هزاران فایل PDF  دانلود کرده ام که مرتبا آنها را مطالعه می کنم و می دانم که کتاب الکترونیکی هرگز خراب نمی شود و نیاز به تعمیر ندارد و رایگان است . 


بهرحال اگر می خواهید سرانه ی مطالعه را بالا ببرید بجای خرید کتابهای کاغذی و گران قیمت و آسیب پذیر  ، از کتاب الکترونیکی استفاده کنید . 


اگر هم قصد دارید میلیونها فایل ارزشمند و کاربردی را در مکانی امن نگهداری کنید و در هزینه ها صرفه جویی کنید بجای خرید فلش مموری و هارد اکسترنال ، فایلهای خود را در آپلود سنتر وبلاگها و یا در فضای ابری  ، آپلود نمایید . 



هرچه فکر می کنم می بینم فضای مجازی و اینترنت یک نعمت بسیار ارزشمند است که خداوند از طریق غربی ها  در اختیار ما شرقی ها قرار داده است ولی ما شرقی ها  قدر این نعمت را نمی دانیم و حتی این نعمت را با دست خودمان زنده به گور می کنیم ! 


دشمنان اینترنت باید بدانند که شبکه ملی اطلاعات فقط زمانی ارزش و اعتبار دارد که هیچ چیزی از اینترنت و وب جهانی کم نداشته باشد و حتی پربارتر و غنی تر و امن تر از  اینترنت باشد . 


البته باید به فکر آپدیت ویندوز نیز باشیم . قطع کامل اینترنت و روی آوردن به شبکه ملی اطلاعات ، عملا امنیت سیستم عامل ویندوز را به خطر می اندازد . 


به زیر ساختها و طراحی  ساخت سیستم عامل بومی که از روی ویندوز ساخته شده باشد نیز باید فکر کرد . 


سیستم عامل بومی را نباید از روی لینوکس یا اندروید بسازند . این اشتباه است . قبلا و در سالهای گذشته ،  گروهی از مهندسان ایرانی که حقه باز و شیاد بودند  سیستم عامل کاملا رایگان لینوکس را با قیمتی معادل 300 میلیارد تومان تحت عنوان سیستم عامل بومی ،  به دولت ساده لوح قبلی  ایران ، فروختند و به  کانادا فرار کردند و به ریش دولت و مردم  ایران خندیدند . این فاجعه نباید تکرار شود . 


 سیستم عامل بومی را باید از روی ویندوز بسازند . ویندوز با یک فایل متنی براحتی رایگان و دائم الاستفاده می شود . 


بهرحال باید به فکر استفاده از ویندوز بعنوان سیستم عامل بومی ، باشیم . باید ابتدا زیرساختها را درست کرد بعد به فکر توسعه ی شبکه ملی اطلاعات باشیم . 


خانه از پای بست،  ویران است 


خواجه ، دربند نقش ایوان است 



+

بگذریم 


ایده ی استفاده از آپلود سنتر  چیزی است که از نظر من  ما را از خرید  فلش مموری و و هارد بی نیاز می کند . 



پروسه ی تبدیل کردن وبلاگ به آپلود سنتر در درجه ی اول به نفع خودم هست و بعد به نفع کاربرها و مخاطبان !!!


اگر باهوش باشید شما نیز از این ایده پیروی می کنید و از شر سخت افزارهای گران قیمت و حساس و آسیب پذیر  خلاص می شوید . 



اینکه شما کاربران عزیز ، فایلهای وبلاگ وحیدمی را دانلود بکنید یا دانلود نکنید هیچ فرقی برای من ندارد زیرا اینها در درجه ی اول فایلهایی هستند که قرار بود به درون فلش مموری بروند ولی حالا از  آپلود سنتر وبلاگ خودم سر در آورده اند !!!


من فایلهای کاربردی که می دانم شما نیز به آنها نیاز دارید را به مرور زمان در آپلود سنتر وبلاگهایم آپلود کرده و سپس لینک مستقیم دانلود این فایلها را در اختیارتان قرار می دهم . 


اینکه حالا از کدام وبلاگ بعنوان آپلود سنتر استفاده می کنم چیزی است که بعدا معلوم می شود . اما هرچه باشد هرگز فایلها را به درون آپلود سنترهای انحصاری و خارجی که قابل اعتماد نیستند و فایلهای کاربر را  حذف می کنند  آپلود  نمی کنم . 


قوانین این آپلودسنترهای خارجی ( خارج از سیستم وبلاگدهی )  عملا به ضرر من می باشند زیرا اگر شما کاربرهای گرامی ، این  فایلها را دانلود نکنید ،  توسط این آپلودسنترهای زورگو و شخص ثالث و انحصارطلب ، حذف می شوند و این یک فاجعه ی بزرگ است .  



لذا هرگز به هیچ آپلود سنتری  اعتماد ندارم و از آپلود سنتر وبلاگهای شخصی خودم  برای آپلود و نگهداری دائمی فایلها استفاده می نمایم . 




پروسه ی آپلود فایلها به مرور زمان و به تدریج  انجام می شود . لطفا صبور باشید . 


از صبر و شکیبایی شما کاربران گرامی ، تشکر می نمایم . 



تا بعد ...


+


بروزرسانی :


فایلهایی که قصد دارم در آپلود سنتر وبلاگهایم آپلود کرده و بعدا لینک دانلودشان را در اختیار کاربرها قرار دهم در محدوده ی موضوعات وبلاگ وحیدمی می باشند ولی ممکن است بنا به صلاحدید و تشخیص خودم ، یکسری فایلهای خارج از محدوده ی  موضوعات وبلاگ را نیز آپلود نمایم . 


فعلا دارم در مورد اینکه کدام فایلها را در کدام وبلاگ ، آپلود نمایم فکر می کنم . 


این موضوع  ، به حجم فایل و ظرفیت آپلود سنتر وبلاگ و هزینه های مالی سالیانه  و ترافیک ماهیانه وبلاگ و سایر مسایل فنی و اقتصادی ،  بستگی دارد . 


 البته بابت دانلود فایلها هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی کنم و تمامی فایلها با لینک مستقیم و بصورت کاملا رایگان ، قابل دانلود خواهند بود . دقیقا مثل گذشته . 




به محض اینکه این مشکلات رفع شوند ، فرایند  آپلود را شروع خواهم کرد . انشاا... 


از صبر و شکیبایی شما کاربرهای عزیز ، کمال تشکر را دارم . 



ارادتمند شما  : وحیدمی