به نام خدا

پیشگیری از حمله قلبی با یک احیای ساده


اگر بطور ناگهانی احساس درد شدید در ناحیه سینه (وسط سینه زیر جناغ یا زیر پستان چپ )  یا در پشت قفسه ی سینه نمودید اصلا نترسید .


ضمن حفظ خونسردی سعی کنید کارهای ساده را انجام دهید تا از بروز حمله قلبی و سکته  جلوگیری شود :


1- سریعا دراز کشیده و روی زمین به پشت بخوابید طوریکه صورت تان رو به سقف اتاق یا آسمان باشد .


2- با انگشتان دست سعی کنید بخش پایین استخوان جناغ سینه که محل اتصال سینه به شکم ( دیافراگم ) است را پیدا کنید .


3- حالا به اندازه ی دو یا سه انگشت به سمت بالا بروید تا دقیقا به محل قلب برسید


4- حالا با فشار اندک و با احتیاط و با کمک انگشتان هردو دست قفسه ی سینه ی خود را فشار دهید و رها کنید . پنج مرتبه فشار دهید و سپس یک نفس عمیق بکشید و باز هم  پنج مرتبه با سرعت ، قفسه ی سینه ی خود را فشار دهید و مجددا یک نفس عمیق بکشید .


فرق نمی کند که از سینه نفس بکشید یا از شکم . مهم اینست که که در حین احیای شخصی قلب تان ،  بتوانید به راحتی نفس عمیق بکشید .


اگر تنفس عمیق برایتان دردناک است تعداد و سرعت فشار به سینه را بیشتر کنید مثلا بجای پنج مرتبه  ، ده یا پانزده مرتبه قفسه ی سینه ی خود را به آرامی و با حفظ خونسردی و بدون هرگونه فشار اضافی و خطرناک ،  فشار دهید . خیلی مراقب باشید که خدای ناکرده دنده های قفسه ی سینه ، بیش از حد بالا و پایین نشود و نشکند.


میزان فشار باید اندک باشد و هرگز تمام زورتان را برای فشار دادن قفسه سینه بکار نبرید چون ممکن است خدای ناکرده قفسه سینه بشکند که در این صورت خطر مرگ حتمی را در پی دارد .


بعد از آنکه اینکار را کردید اگر عرق کردید نشانه ی خوبی است زیرا اینطور بخشی از چربی اضافی بدن دفع شده و راه رگهای قلبی  که کارشان تغذیه ی عضلات قلب است باز شده و عملا شما از خطر سکته ی قلبی نجات یافته اید .



اگر هر چند وقت یکبار مدام به این حالت دچار می شوید و البته همراه با کاهش تعداد ضربان قلب می باشد احتمالا شما به بیماری عصبی مبتلا هستید که به عصب واگ مربوط می شود .


در این مورد باید پس از اینکه متخصص قلب و نوار قلبی از شما نوار قلب و اکو گرفت و اعلام کرد که قلب تان سالم است و مشکلی ندارد باید به مشکلات مغز و اعصاب خصوصا بیماری صرع باشید .


بیماری صرع باعث پرکاری قلب شده که این پرکاری قلب باعث درد شدید در عضلات قلب می شود .


در این مورد حتما به یک متخصص مغز و اعصاب و نوار مغزی ( داخلی مغز و اعصاب ) مراجعه کنید تا خیالتان بابت وجود یا عدم  وجود بیماری صرع ( اپی لپسی )  راحت باشد .


بسیاری از دردهای ناحیه ی سینه  که عوارضی شبیه به حمله ی قلبی دارند  به دلیل بیماری صرع و مشکلات مغز و اعصاب می باشد .


به هرحال با یک احیای ساده به روش بالا می توانید موقتا جلوی سکته ی قلبی یا حمله ی قلبی را بگیرید  و عملا خودتان ، خودتان را احیا کنید و از اورژانس و احیا شدن  توسط پزشکان طب مدرن که عمدتا بسیار شدید و خطرناک است و برخی اوقات باعث شکسته شدن دنده ها می شود بی نیاز شوید .


اینها تجربیات شخصی خودم می باشد که به رایگان در اختیارتان قرار دادم .


این توصیه ی پزشکی را از این بنده ی حقیر قبول کنید و قبل از رسیدن آمبولانس ، با این احیای ساده و شخصی ،  جلوی بروز سکته یا ایست قلبی را بگیرید .


ضمنا برای جلوگیری از ایست قلبی سعی کنید هر چند وقت یکبار  عدس یا موز بخورید . این دو غذا ( عدس و موز )  سرشار از پتاسیم هستند و جلوی ایست قلبی را می گیرند .



در ضمن اگر دوست داشتید از پست زیر نیز یک بازدید بفرمایید .


شاید این دو پست  هیچ ربطی به هم نداشته باشند اما از نظر سلامت جسم و روان و روح ،  شاید بتوان یک ربط بین این دو پست پیدا کرد (استفاده از میوه جات بجای غذاهای فاسد و صنعتی در درمان بیماریهای جسم و روح) :





https://vahidmy.blog.ir/post/%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86








موفق و سلامت باشید .


وحید محمدی - وبلاگ وحیدمی


https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml