vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

مزایای ویندوز لایو نسبت به ویندوز نصبی

پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۰۱:۲۳ ب.ظ



به نام خدا 


مزایای ویندوز لایو نسبت به ویندوز نصبی


۱. ویندوز لایو بطور کامل به درون حافظه Ram بارگزاری می شود و سپس می توانید فلش مموری  حاوی ویندوز لایو را از کامپیوتر جدا کنید . 




۲. ویندوز لایو یک ویندوز فقط-خواندنی است بنابراین ویروسی و هک نمی شود


اگر  با نصب یک نرم افزار یا درایور مخرب ؛ مشکلی پیش آید کافی است کامپیوتر را ریستارت یا ریبوت یا خاموش و سپس روشن کنید و مجددا ویندوز لایو را اجرا کنید .  خواهید دید که ویندوز لایو مثل روز اول صحیح و سالم است . 



۳. ویندوز لایو  در  انحصار مایکروسافت نیست و هر شخصی می تواند یک ویندوز لایو برای خودش بسازد



۳. ویندوز لایو یا Windows PE یک محیط از پیش نصب شده شبیه به ویندوز نصبی است اما نصب نمی شود بلکه به درون RAM بارگزاری می شود و هیچ تداخلی با ویندوز نصبی روی هارد ندارد و ویندوز نصبی روی هارد را خراب نمی کند مگر اینکه خودمان عمدا با کمک ویندوز لایو ؛ ویندوز نصبی روی هارد را خراب کنیم !! 



۴. ویندوز لایو هیچ صدمه ای به پارتیشن ها و فایلهای هارد داخل کامپیوتر یا هارد اینترنال  نمی زند مگر اینکه خودمان عمدا و با میل شخصی دست به خرابکاری یا تعمیر بزنیم !  



۵. در ویندوز لایو همه چیز موقتی است و با ریستارت یا ریبوت یا  خاموش شدن کامپیوتر  یا قطع برق ؛ از بین می رود از جمله : 


نصب نرم افزار و بازی و درایور و آپدیت ویندوز لایو 


ویروسی و آلوده و هک شدن ویندوز لایو 



زیرا ویندوز لایو ؛ غیرقابل نفوذ و غیر قابل هک و غیر قابل  آپدیت اجباری  می باشد و یک محیط بسته و یک اتاق  قرنطینه و  ایزوله و ایمن و تمیز و  فقط-خواندنی و مستقل از سیستم  است و کاملا درون RAM قرار می گیرد و چون RAM پس از ریستارت یا خاموش شدن کامپیوتر ؛  کاملا خالی می شود بنابراین تمام تغییرات مثبت یا منفی و تمام آلودگی ها و ویروس ها و مخرب افزارها و جاسوس افزارها و حتی حملات سایبری  نیز از بین می روند و ویندوز لایو به حالت خوب اولیه برمی گردد . یعنی از روز اولش هم بهتر می شود!




۶. ویندوز لایو هیچ نیازی به safe mode  و restore point یا system protection  یا ماشین زمان و یا حالت خوب قبلی ؛ ؛ ؛   ندارد زیرا ویندوز  لایو  اولا هرگز خراب و آلوده و هک و ویروسی  نمی شود که نیاز به حالت خوب قبلی داشته باشد و ثانیا پس از خاموش شدن کامپیوتر یا ریبوت یا ریستارت شدن کامپیوتر ، مجددا بصورت اتوماتیک به حالت خوب قبلی ؛،؛ ؛  برمی گردد




۷. اگر در ویندوز لایو، و در فلش مموری ؛  فایل های دانلود شده توسط مرورگر  Tor را باز کنید؛  شناسایی یا هک نمی شوید  زیرا ویندوز لایو هیچ نیازی به هارد دیسک ندارد و کاملا روی حافظه Ram اجرا می شود و یک ویندوز قابل حمل  و موقتی و ایزوله و نفوذناپذیر است که در داخل RAM  قرار دارد و  خصوصا اگر از حالت اونیون یعنی پیاز -Onion -  در مرورگر  Tor برای وبگردی و دانلود  استفاده شود یعنی در مرورگر Tor؛ ؛   قبل از شروع به وبگردی ،  دکمه ی Onion را با کلیک کردن ؛  فعال کرده باشید؛  آنگاه  هیچگونه فایل لاگ یا کی لاگر  یا کوکی یا جاوا اسکریپت  یا هیچنوع فایل مخرب و نفوذگر و جاسوس و افشا کننده ی IP  و DNS و نوع مرورگر و لوکیشن و کشور و شهر  کاربر  و نشت دهنده ی هویت کاربر  و تولید کننده اسکریپت یا روبات مخرب ؛  در درون رجیستری ویندوز  یا پوشه ی Temp   ویندوز  روی کامپیوتر ساخته نمی شود  و در نتیجه هکرها نمی توانند سیستم را آلوده کنند و بنابراین  هویت شما  افشا نمی شود و نشت هویت رخ نمی دهد . 


ویندوز  لایو همچون لینوکس تیلز ؛ یک محیط امن و ایمن  و موقتی  و فقط-خواندنی و غیر قابل نفوذ است و شما هک نمی شوید زیرا همه چیز موقتی و در درون RAM  می باشد و هیچ چیزی روی هارد اینترنال نگهداری و ذخیره  نمی شود که هویت شما را لو بدهد یا شما را هک کند . 


در ویندوز  لایو  و در  محیط  مرورگر  Tor  و در حالت Onion و البته در غیاب هارد اینترنال  ؛  هیچگونه کوکی یا فایل لاگ یا کی لاگر یا اسکریپت یا شل کد یا ویروس یا  تروجان یا جاسوس افزار  یا روبات  یا درب پشتی  روی سیستم نصب نمی شود که بخواهد از شما جاسوسی کند یا هویت شما را لو بدهد و شما را مسدود یا تحریم یا اخراج  یا هک کند . 


البته به شرطی که هارد داخل کامپیوتر  را موقتا از دسترس خارج کنید و فقط از فلش مموری  و Ram استفاده کنید . 


برای آنکه هارد اینترنال را از دسترس خارج کنید باید کابل دیتا را بصورت ایمن از مادربورد جدا کنید . 


اما یک راه ساده تر این است که تمام فایل های روی هارد اینترنال حتی سیستم عامل ویندوز نصبی  را به درون هارد اکسترنال یا فلش مموری منتقل کنید  یعنی Cut   کنید و سپس هارد داخلی را  بصورت نرم افزاری ، حذف کنید یعنی با کمک Winhex  کد هگز 90 را بر روی تمام سکتورهای هارد اینترنال رونویسی کنید  تا هارد بطور کامل حذف شود و تمام محتویات درون هارد داخل کامپیوتر  برای همیشه نابود شوند


نگران نباشید زیرا شما می توانید هر زمان که خواستید  ویندوز را  مجددا روی هارد داخلی ؛  نصب کنید و مجددا هک شوید!  


این عبارت را از من به یادگار داشته باشید: 


نصب ویندوز  یعنی هک ویندوز 



نکته بسیار مهم


سعی کنید همیشه و در هر زمان و هر  مکان و  هر موقعیت  ؛  بجای هارد درون کامپیوتر ؛ از هارد اکسترنال  یا فلش مموری یا آپلود سنتر وبلاگ شخصی خودتان ،  برای نگهداری فایل های خود یا فایل های مردم یا فایل های دولتی و شرکتی و اداری  استفاده کنید یا اینکه  پس از انتقال تمام فایل ها از هارد درون کامپیوتر به فلش مموری یا هارد اکسترنال یا آپلود سنتر وبلاگ شخصی  ؛  هارد درون کامپیوتر را کاملا فرمت کنید  و سپس آن را Wipe یا حذف کنید تا هکرها تحت هیچ شرایطی نتوانند هارد درون کامپیوتر را مشاهده و هک نمایند . 



نگران نباشید زیرا هارد دیسک  درون کامپیوتر حتی پس از  حذف کامل و رونویسی سکتورها ؛ بازهم توسط ویندوز  نصبی شناسایی می شود و می توانید مجددا ویندوز را روی هارد داخلی نصب کنید و بازهم مثل همیشه هک شوید و از هکرها ؛ رودست بخورید



بنابراین حذف کامل هارد دیسک هرگز خطرناک نیست و هارد مجددا قابل استفاده خواهد بود . 


نصب مجدد ویندوز  پس از پاکسازی و حذف کامل هارد اینترنال یعنی عملیات رونویسی سکتورها و  Wipe ؛ امکان پذیر است و جایی برای ترس و نگرانی نیست


من در این مورد تجربه دارم . 



اگرچه شما می توانید با کمک نرم افزار Rufus  ؛  ویندوز را بطور کامل روی فلش مموری نصب کنید و یک ویندوز نصبی قابل حمل بسازید که به آن Windows To Go نیز گفته می شود  اما ویندوز تو گو یک ویندوز نصبی و آسیب پذیر است و اگر فلش مموری را از کامپیوتر جدا بکنیم ؛ ویندوز تو گو ،  فلش مموری و حتی کامپیوتر  را خراب می کند  و خودش نیز خراب می شود و یک فاجعه رخ می دهد؛ ؛  در حالیکه ویندوز  لایو  یعنی Windows Live   یا  Windows PE   یک ویندوز زنده و از پیش نصب شده  و قابل حمل به معنای واقعی کلمه و   فقط-خواندنی  و  ایزوله و مستقل است و فلش و کامپیوتر  را خراب نمی کند  و خودش نیز خراب نمی شود و قابل حمل تر از ویندوز تو گو می باشد  و  تمام سیستم کماکان سالم باقی خواهند ماند . 


ضمنا Windows To Go  که روی فلش مموری  نصب شده است نمی تواند به هارد درون کامپیوتر دسترسی داشته باشد که اگرچه اینطوری امنیت  هارد درون کامپیوتر تامین می شود و خیلی خوب است اما قادر به تعمیر ویندوز درون کامپیوتر و اصلاح پارتیشن ها نیست و خودش نیز  براحتی خراب و ویروسی و هک می شود زیرا نصبی است . 


هشدار

وبندوز نصبی روی هر چیزی که نصب شود خودش و آن چیز را خراب می کند . 


ویندوز باید لایو و زنده و فقط-خواندنی و PE  باشد تا هک و خراب نشود و سیستم را نیز خراب  نکند.  



ویندوز لایو برای تعمیر وبندوز نصبی روی هارد داخلی کامپیوتر یا برای اصلاح پارتیشن ها یا نصب مجدد ویندوز روی هارد داخلی یا روی فلش مموری   بکار می رود . 


اما وبندوز  تو گو  این امتیازات را ندارد و یک ویندوز نصبی و آسیب پذیر  محسوب می شود . 



ویندوز نصبی نمی تواند یک ویندوز نصبی دیگر را تعمیر کند مگر از طریق فلش مموری و با کمک ابزارهای مخصوص . 



اما ویندوز لایو به راحتی می تواتد ویندوز نصبی را تعمیر کند و به ابزار خاصی نیاز ندارد


من  شخصا ویندوز لایو را به وبندوز نصبی روی هارد یا وبندوز تو گو  ترجیح می دهم . 



هشدار


در ویندوز تو گو ،  هرگز نباید فلش مموری را از کامپیوتر جدا کنید زیرا ممکن است هم ویندوز تو گو و  هم  فلش مموری و هم کامپیوتر خراب شوند . 



اصولا نصب ویندوز روی فلش مموری یا همان  Windows To Go اصلا توصیه نمی شود زیرا خطرات و  صدمات فراوان در پی دارد . 


من در این مورد تجربه دارم .‌



ایده


بجای ویندوز تو گو ؛  از ویندوز لایو  یا  Windows PE  استفاده کنید و سپس با خیال راحت،  فلش مموری را از کامپیوتر جدا کنید . نترسید هیچ اتفاقی نمی افتد . 


من در این مورد تجربه دارم !!




۸. امکان تایپ به زبان فارسی در محیط ویندوز لایو یا Windows PE 


اگر از هایرن یعنی Hiren Boot Cd  نسخه ی 64 بیتی محصول سال 2024  میلادی که از وبسایت رسمی hiren قابل دانلود است استفاده کنید می توانید با کمک ابزار تعیین زبان ؛   با خیال راحت در برنامه هایی همچون Wordpad یا Notpad   به زبان فارسی تایپ کنید و حتی عبارت  " گچ پژمرده "  را برای آزمایش حروف چهارگانه انحصاری زبان فارسی  معمولی  ، تایپ نمایید . 



نکته مهم


از زبان فارسی معمولی استفاده کنید زیرا فارسی استاندارد اصلا و ابدا  با Keyboard  کامپیوتر  سازگار نیست و اصلا به درد تایپ کامپیوتری  نمی خورد  . 


فارسی معمولی بر اساس استاندارد قدیمی و اصیل ویندوز ایکس پی   طراحی و ساخته شده و در تمام ویندوزهای بعدی نیز کاربرد دارد و تنها زبانی است که مخصوص تایپ فارسی است . 


از فارسی استاندارد پرهیز کنید و اگر نصب شده است حتما آن را  حذف کنید. 


فارسی  استاندارد  اصلا مناسب تایپ کامپیوتری نیست و کارایی ندارد



من در این مورد تجربه دارم زیرا من سالهای سال تایپیست کامپیوتری  بودم و شغل اصلی ام ؛ تایپ با کامپیوتر بود . 



آدرس وبسایت رسمی ویندوز لایو  Hiren را در پست  "بهترین " در وبلاگ وحیدمی  ؛ آورده ام . به پست مذکور یا به نقشه وبلاگ یعنی  sitemap   مراجعه فرمایید . 




۹. امکان شناسایی گوشی هوشمند سامسونگ بعنوان مودم توسط ویندوز  لایو


دو نوع ویندوز لایو یعنی  Ankh  و Hiren  می توانند گوشی هوشمند سامسونگ را بعنوان  مودم شناسایی کنند که  Ankh قادر است مستقیما به اینترنت وصل شود  اما Hiren فقط شناسایی می کند اما هنوز نمی تواند از طریق گوشی هوشمند به اینترنت وصل شود

که البته جایی برای نگرانی نیست زیرا پروژه ی  ویندوز لایو  Hiren  که معتبرترین و سالم ترین و قانونی ترین و قدیمی ترین Windows Live  یا  Windows PE  می باشد و صدها نرم افزار مفید کاربردی و سیستمی و درایور سالم و رایگان و قانونی نیز دارد ؛ دیر یا زود این مشکل را نیز برطرف می کند . 


من خودم شخصا  از hiren و Ankh  بعنوان ویندوز لایو یا Windows PE  استفاده می کنم و کاملا راضی و خوشحال هستم . 


متاسفانه وبسایت ویندوز Ankh؛   آی پی  ایران را کاملا بلوکه و مسدود کرده است و فقط از طریق سایت   p30download.ir قابل دانلود است 


به وبسایت پی سی دانلود مراجعه کرده و ویندوز Ankh را دانلود نمایید . 

نام فارسی : سیستم عامل اضطراری 



البته من خودم شخصا  روش ساخت ویندوز لایو یا Windows PE   را از طریق برخی وبسایت ها و وبلاگ ها  یاد گرفتم و برای خودم یک ویندوز  لایو  شخصی ساختم . 



اگر توانستم و وقت کافی داشتم  بعدا در پست های آینده ، روش ساخت ویندوز لایو شخصی یا نسخه شخصی  Windows PE را به شما  آموزش خواهم داد . انشاا... 


نکته


Windows Live   و   Windows PE  با هم تفاوت ندارند و تقریبا یکسان هستند . 



البته در سیستم عامل  ReactOS  بین ویندوز  لایو  و ویندوز بوت ؛  اندکی تفاوت وجود دارد !! 


در  سیستم عامل  ReactOS  که یک کپی ناقص و غیرقابل نصب و غیر قابل بوت  از ویندوز 98 می باشد و  تحت هیچ شرایطی نصب یا حتی بوت نمی شود ، منظور از BootCD همان ویندوز نصبی و منظور از LiveCD همان ویندوز  لایو  می باشد !! 


من هنوز سیستم عامل ReactOS را با کمک Rufus  به  ویندوز توگو تبدیل نکرده ام . 


شاید بعدا این آزمایش را انجام دهم . 


+

+


ادامه مبحث اتصال ویندوز  به اینترنت از طریق گوشی هوشمند سامسونگ




نکته مهم


اگر ویندوز نصبی یا ویندوز لایو یا ویندوز تو گو  بتواند درایور انحصاری Microsoft  NDIS  را شناسایی کند آنگاه می تواند گوشی هوشمند سامسونگ  قدیمی یا جدید  و گوشی هوشمند ال جی را بعنوان مودم  بکار گیرد و کامپیوتر را به اینترنت وصل کند


این درایور انحصاری ؛ یعنی NDIS  نمونه مشابه در لینوکس ندارد اما در اندروید ایکس ۸۶  یا Android x86 که یک سیستم عامل  دسکتاپی بود ، گوشی هوشمند می توانست به مودم تبدیل شود . 

 

من خودم شخصا به روش بالا کامپیوترم را به اینترنت وصل می کنم . 



نکته : 

برخی گوشی های سامسونگ قدیمی هوشمند می توانند لینوکس  دبیان یا اوبونتو یا لوبونتو را به اینترنت وصل کنند . 


اما گوشی هوشمند ال جی یا گوشی هوشمند سامسونگ جدید ؛  نتوانست لینوکس را به اینترنت وصل کند .


شاید این مشکل در آینده حل شود . 




۱۰ . عدم نیاز به نصب صدها نرم افزار  سیستمی برای رفع مشکلات ویندوز ؛   در ویندوز لایو


طبق تجربه ی شخصی ام  فهمیدم که 99 درصد مشکلات سیستم عامل ویندوز نصبی  ؛  هرگز در ویندوز لایو یا همان  Windows PE  یا  Windows Live   وجود ندارند و بنابراین  ویندوز لایو  یا  دیسک نجات ویندوز نصبی ؛   از  نصب  صدها  نرم افزار  سنگین و 

پولی و انحصاری و  جاسوس افزار و البته نصب  صدها آنتی ویروس دروغگو و منافق و  ریاکار و سالوس و جاسوس و دجال و  بازار گرم کن و شایعه ساز  از قبیل مکافی یا نود ۳۲ یا کاسپر اسکی که خودشان مخفیانه ویروس جدید می سازند و شما را مخفیانه هک می کنند  ؛   برای رفع  مشکلات سیستمی ویندوز نصبی   و جلوگیری از هک و حملات سایبری ؛ کاملا بی نیاز است زیرا ویندوز لایو یک ویندوز نجات دهنده و درمانگر است و نقش یک پزشک جراح و متخصص را بازی می کند لذا خودش نیازی به درمان و عمل جراحی ندارد

زیرا نصب نمی شود بلکه بوت می شود . 


سیستم عامل نباید نصب شود بلکه باید به درون Ram بوت شود . 




نکته مهم


کلیک کردن روی تبلیغات یا  لینک های مخرب یا جستجوی نام بازیگر نقش اول فیلم  "مرد خاکستری " در موتورهای جستجو  و البته ترجیحا از طریق مرورگر Tor  یا موتور جستجوی داک داک گو  در سیستم عامل های  زنده  و Live  و  ویندوز  PE  که فقط بوت می شوند  و فقط در RAM بوت می شوند و می توانند پس از بوت شدن از طریق فلش مموری ؛ از فلش مموری بی نیاز شوند یعنی می توانیم پس از بوت ؛ فلش را از کامپیوتر جدا کنیم و هارد داخلی نیز کاملا و  موقتا و  توسط خودمان و با کمک Winhex  و سایر نرم افزارهای سیستمی،  Wip و حذف شده باشد  ؛  خطری در پی ندارد و بنابراین  شما را  از مکافی و سایر آنتی ویروس های دروغگو و منافق و فریبنده و شایعه ساز  بی نیاز می کنند . 



جستجوی نام  " چاک نوریس"  و سایر ستارگان هالیوود در گوگل یا Tor یا داک داک گو  به شرط استفاده از ویندوز لایو و زنده یا PE ؛ هیچ خطری برای شما ندارد .  


ورود به وبسایتهای خطرناک و مخرب و دارک وب به شرط استفاده از ویندوز لایو یا ویندوز  PE  و مرورگر Tor  یا داک داک گو  هیچ خطری برای شما ندارد .  زیرا شما تمام این کارهای خطرناک را از  طریق ویندوز  لایو یعنی  Windows  PE  و حافظه  RAM انجام می دهید نه از طریق ویندوز نصبی و هارد دیسک و نه از طربق گوشی یا تبلت و نه هیچ حافظه همیشگی



نکته مهم


تمام فایل های خود را فقط  در هارد اکسترنال یا فلش مموری  نگهداری کنید و هرچیزی که خواستید یادداشت کنید در فلش مموری یادداشت کنید . 


تحت هیچ شرایطی از هارد داخلی کامپیوتر یا  گوشی یا تبلت برای نگهداری فایل یا یادداشت کردن مطالب  استفاده نکنید




کلام آخر


ایده:


بجای هارد اینترنال یعنی هارد داخل کامپیوتر یا  گوشی یا تبلت و سیستم عامل نصبی  ؛  فقط از فلش مموری  و سیستم عامل لایو  و  زنده  و از مرورگر  Tor یا موتور جستجوی  داک داک گو  استفاده کنید تا از  شر  تمام مشکلات و خطرات دنیای فناوری اطلاعات و فضای مجازی ؛  در امان باشید . 



بهترین راهکار و ایده برای محافظت از خود در مقابل خطرات و تهدیدهای  فضای مجازی : 


برای استفاده از فضای مجازی ؛ فقط از فلش مموری و سیستم عامل لایو و زنده و موتور جستجوی  داک داک گو و مرورگر  Tor  استفاده کنید تا فضای مجازی  هیچ خطری برای شما نداشته باشد و البته باید از ثبت نام و ایجاد اکانت و حساب کاربری  و ثبت ایمیل و شماره تلفن و شماره حساب بانکی و شماره کارت اعتباری در فضای مجازی  جدا خودداری کنید  تا هک نشوید  و در امان بمانید 


ضمنا  پیامکهای با سرشماره شخصی را مسدود کنید . 



فضای مجازی را  با طعم ویندوز  لایو  و  فلش مموری و  مرورگر Tor و موتور جستجوی  داک داک گو ؛  بچشید و لذت ببربد !


ویندوز لایو ؛ خصوصا ویندوز هایرن ؛ بهترین سیستم عامل جهان می باشد . 


برای دانلود ویندوز لایو Hiren   و مرورگر Tor و موتور جستجوی داک داک گو؛   به پست " بهترین" در وبلاگ وحیدمی مراجعه فرمایید . 


کلمه کلیدی: 


بهترین 


+

+

+


پایان