به نام خدا


بهترین ویندوز و بهترین لینوکس



اگر در سرتاسر وب ، به دنبال این باشید که بهترین نسخه ی سیستم عامل ویندوز و بهترین توزیع سیستم عامل لینوکس ، کدام می باشد با پاسخهای مختلف و بعضا متضاد روبرو می شود و عملا سردرگم و مردد می شوید . 



امروز می خواهم شما را از این تردید و دودلی و سردرگمی نجات بدهم و یکبار برای همیشه خیال شما را راحت کنم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید و بعدا پشیمان نشوید 


بهترین ویندوز :


براساس تجربه ی طولانی ام از کار شبانه روزی با انواع و اقسام نسخه های ویندوز ، می توانم بگویم که بهترین ویندوز ، ویندوز 10 می باشد . 



در میان ویندوزهای 10 نیز بهترین نسخه ی ویندوز 10 ،  نسخه ی معمولی است یعمی همین نسخه ای که نرم افزارهای مایکروسافت از جمله مایکروسافت استور و کورتانا و .... را روی کامپیوترتان نصب می کند . 



قطعا استفاده از ویندوز 10 نسخه ی  LTSC  یا   LTSB  شاید برای کارخانجات یا بانکها یا برخی شرکتها یا مراکز علمی و تحقیقاتی  انتخاب عاقلانه و درستی باشد و  عملا سازگاری بیشتری با نرم افزارهای کلاسیک قدیمی خواهند داشت و از شر نرم افزارهای مایکروسافت و خصوصا  مرورگر سنگین  و کند اج  و مایکروسافت استور خلاص می شوند و البته از شر آپدیتهای سنگین و پی در پی و اجباری نیز خلاص می شوند .


بنابراین برای این دسته از کاربران سازمانی  توصیه می کنم که از ویندوز 10 اینترپرایز نسخه ی LTSC  یا  LTSB  استفاده نمایند . 


Windows 10 Enterprise LTSC


Windows 10 Enterprise LTSB



 این دو نسخه از ویندوز 10 اینتر پرایز که دارای پشتیبانی طولانی مدت (LTSC )  می باشند و مستحکم و پایدار  و سبک هستند ، برای سازمانها و کارخانجات و موسسات علمی و تحقیقاتی و سیستم بانکی کشور  ، کاملا مناسب می باشد و البته از قابلیت اطمینان بیشتری نیز برخوردار است . 


در مورد ویندوز 10 اینترپرایز نسخه ی  LTSB نیز می توانید به سایت دیجی بوی به آدرس زیر مراجعه کنید هرچند که بهتر است از این سایت که اصلا معلوم نیست به کدام سازمان یا شرکت تعلق دارد و هیچ نوع مجوزی نیز ندارد ، هیچ نوع فایل را دانلود نکنید و ترجیحا از پی سی دانلود ، ویندوز را دانلود نمایید 


ادرس سایت دیجی بوی :


https://www.digiboy.ir



لینکهای مربوط به دانلود نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز از سایت دیجی بوی :


ویندوز سرور 2022  



https://www.digiboy.ir/10445/windows-server-2022/




Windows Server 2022 Volume Edition Disk (Build 20348.169)


SHA1 :   bfa1705f8b01652c7698885d659d206f12f638a9
MD5:   3f8ca7ed2823a02134d5735d6f70cfb7
CRC32:   bb11edd7






نحوه فعال سازی برای دیسک Volume:

برای فعال سازی این ویندوز می تونید از سرور kms ما (دیجی بوی )  استفاده کنید. برای این کار Command Prompt رو در حالت Elevated Privilege اجرا کنید (همون حالتی که با استفاده از کلیک راست و run as administrator بوجود میاد). بعد دستور زیر رو برای استفاده از سرور kms ما ( دیجی بوی ) بزنید:

slmgr /skms kms.digiboy.ir

و نهایتاً از دستور زیر برای فعال کردن ویندوز استفاده کنید:

slmgr /ato





اظلاعات مربوط به نسخه ی retial ویندوز سرور 2022  :


Retail Edition Disk (Build 20348.169)

Link: en-us_windows_server_2022_x64_dvd_620d7eac.iso

Filesize: 5.16 GB

SHA1: b5d2c0f12d790f4aa3ed2c946c90841775495620

MD5: 288db67a072b2002677ac27251e375fc

CRC32: e00c4fca


هردو نسخه ی ولوم و ریتایل ویندوز سرور ، حجیم بوده و بالغ بر 5 گیگابایت حجم دارند . لذا اکیدا توصیه  می کنم که حتما از یک دانلود منیجر قدرتمند برای دانلود این فایلهای حجیم استفاده نمایید .


برای کاربران خانگی ، معمولا توصیه می شود که نسخه ی ولوم را انتخاب و نصب نمایند زیرا می توانند روی تعداد بیشتری از دستگاهها نصب نمایند .




اطلاعات مربوط به دانلود ویندوز اینترپرایز نسخه ی LTSC 


64-bit version

Link: en-us_windows_10_enterprise_ltsc_2021_x64_dvd_d289cf96.iso

Filesize: 4.56 GB

SHA1: 2fb2897373c4f71b06f4490943b3d564b0f0fd6d

32-bit version



Link: en-us_windows_10_enterprise_ltsc_2021_x86_dvd_9f4aa95f.iso

Filesize: 3.21 GB

SHA1: 3f7f38802043aa55ebe930655ee35be876213e4d

IoT version

Link: en-us_windows_10_iot_enterprise_ltsc_2021_x64_dvd_257ad90f.iso

Filesize: 4.51 GB

SHA1: 76c3c10e38307d29fd8b4748522ed144dba35829



لینک مربوط به دانلود ویندوز 10 اینترپرایز (نسخه ی بدون مایکروسافت استور و اج و کورتانا . نسخه ی مخصوص کارخانجات و صنایع و بانکها و موسسات و ادارات . به درد کاربران خانگی نمی خورد چون یک ویندوز 10 خشک و  خالی و خام است  و هیچ نرم افزاری ندارد . ) :





توضیحات کامل در مورد نسخه های مختلف ویندوز 10 و ویندوز سرور را از همین لینکهای سایت دیجی بوی ، مطالعه نمایید .

+

+

در گیتهاب با مواردی مواجه شدم که روش حذف نرم افزارهای مایکروسافتی از روی ویندوز 10 خانگی و یا روش افزودن همین نرم افزارها به ویندوز 10 سازمانی را آموزش می دهند !!!!


کافیست در گیتهاب کلمه ی windows را تایپ و سرچ نمایید تا با چنین بسته های نرم افزاری و توضیحات مربوطه آشنا شوید .



سلب مسئولیت :


من هیچ مسئولیتی در قبال محتوای سایتها و وبلاگها و انجمنها و شبکه های اجتماعی  ندارم و برعهده نمی گیرم . مسئولیت محتوای تمام سایتها و وبلاگها و انجمنها و شبکه های اجتماعی با مدیران این رسانه ها می باشد و وبلاگ وحیدمی هرگز پاسخگوی محتویات این رسانه ها نمی باشد .


بنابراین با قبول ریسک ، می توانید نسخه های مختلف ویندوز را از سایت دیجی بوی یا سایر سایتهای دانلود ،  دانلود نمایید  .



نکته ی مهم :


من  (وحیدمی) ،   خودم شخصا به این سایت (دیجی بوی )  اعتماد ندارم چون هیچ چیزی که اعتماد کاربر را جلب کند ارائه نکرده است و از هیچ سازمان یا موسسه ای هیچ نوع مجوز ندارد و اصلا ادرس یا شماره تلفن و ایمیل هم ندارد و تنها امتیازش نسبت به سایر سایتهای ایرانی اینست که تمام فایل ایمیج ویندوز را در قالب تنها یک فایل قرار می دهد که البته باید حتما از یک دانلود منیجر قدرتمند استفاده نمایید تا وسط کار به مشکل برخورد نکنید و حجم نت تان از بین نرود 


این تنها امتیاز سایت دیجی بوی نسبت به سایر سایتهای ایرانی است زیرا تنها با یک فایل ، می توانید کل ایمیج ویندوز را دانلود نمایید و نیازی به دانلود دهها پارت مختلف ندارید . 


اما بهتر است که ترجیحا از همان پی سی دانلود ، فایلهای حجیم را دانلود نمایید . البته نه هرفایل حجیم بلکه فقط ویندوز را . سایر فایلهای حجیم را اصلا از پی سی دانلود ، دانلود نکنید زیرا محتوای تمامی پارتها ، یکسان و مشابه است و عملا حجم نت را هدر می دهید . 



+


برای کاربران خانگی  و  اداری و البته کاربران خانگی حرفه ای و هکرها و کرکرها و خوره های فناوری و کسانیکه دوست دارند یک ویندوز کامل همراه با یک استور کامل و مجهز و بروز  داشته باشند و برای هر نرم افزار مجبور نباشند کل نت را زیر  و رو کنند  ، توصیه می کنم همین ویندوز 10 معمولی را دانلود و نصب کنید . 


البته توصیه می کنم از ویندوز 10 معمولی اینترپرایز استفاده کنید تا بتوانید انرا به یک ویندوز سرور محلی نیز تبدیل نمایید . 


هرچند برای تبدیل کردن ویندوز 10 اینترپرایز به ویندوز سرور 2019  ، به دامین نیاز دارید و باید حتما دامین خریده باشید و به ویندوز معرفی کنید و گرنه سیستمهای سرور که روی ویندوز 10 اینترپرایز معمولی نصب کرده اید بلا استفاده خواهند شد . 


بنابراین اگر  مدیر سیستم و یا مدیر شبکه های ویندوزی هستید و قصد دارید ویندوز 10 اینترپرایز را به ویندوز سرور تبدیل کنید و البته برنامه های  مایکروسافت استور را نیز همزمان داشته باشید ، لازم است که دامین را تهیه کرده و به ویندوز معرفی کنید تا سرور محلی نصب شده و کامپیوتر خانگی تان به یک کامپیوتر سرور محلی تبدیل شود  و ویندوزتان  به یک ویندوز سرور خانگی تبدیل گردد . 





اگر از من می پرسید باید بگویم که بهترین ویندوز ، ویندوز 10 معمولی اینترپرایز می باشد که از هرجهت برای هر منظوری کفایت می کند و ابزارهای لازم را دارد . 


عدم وجود  مایکروسافت استور ، عملا چیز خوبی نیست و ای بسا بعدا پشیمان بشوید . 


بنابراین پیشنهاد من اینست که از نصب ویندوز 10 نسخه ی LTSC  خودداری کنید و در عوض ، ویندوز 10 معمولی اینترپرایز را کماکان بکار گیرید . 




اگر قصد دارید ویندوز سرور نصب کنید باید بگویم که ویندوز سرور را نباید روی ویندوز 10 نصب کنید زیرا اینکار موجب رونویسی شده و عملا ویندوز 10 را از دست می دهید و این می تواند به شما خسارت وارد کند . 


بهرحال اگر قصد استفاده از ویندوز سرور را دارید بهتر است که ویندوز سرور را روی یک کامپیوتر کاملا خالی که هیچ نوع سیستم عامل یا فایل روی آن قرار ندارد نصب نمایید . 


در مورد ویندوز سرور 2022  هنوز  اطلاعات کامل را بدست نیاوردم زیرا موفق به دانلود و نصب ویندوز سرور 2022 نشدم . 


اما به محض اینکه توانستم ویندوز سرور 2022 را نصب و آزمایش کنم نتایج آزمایشات ام را در همین پست یا پستهای بعدی وبلاگ وحیدمی ،  اعلام می کنم 


این پست بواسطه ی ویندوز سرور 2022 ،  بروزرسانی خواهد شد . 



+

نکته :


مایکروسافت از ظرفیت لینوکس خصوصا دبیان به نفع ویندوز 10 و ویندوز سرور استفاده می کند . 

درواقع ویندوز 10 معمولی اینترپرایز  که دارای نرم افزارهای انحصاری مایکروسافت یعنی مایکروسافت اج و کورتانا می باشد و قابلیت  تبدیل شدن به ویندوز سرور را نیز دارد ،  یک رقیب سرسخت برای سیستم عامل دبیان محسوب می شود زیرا این ویندوز قصد دارد به یک سیستم عامل جهانی تبدیل شود 


بهرحال بین ویندوز 10 اینترپرایز معمولی و سیستم عامل دبیان یک رقابت نامحسوس در جریان است . 


بنابراین ، می توانم بگویم که از این جهت نیز ویندوز 10 اینترپرایز معمولی که دارای استور می باشد  می تواند به رقیبی سرسخت برای سیستم عامل دبیان تبدیل شود .


لذا از نظر من ،  بهترین ویندوز ، همین ویندوز 10 اینترپرایز معمولی می باشد . این بهترین نوع ویندوز است که تا این لحظه ، تجربه و آزمایش کرده ام . 



+

+

بهترین لینوکس :


نا گفته پیداست که منظور وبلاگ وحیدمی از بهترین لینوکس ، کدام توزیع لینوکس می باشد . 


بله درست حدس زدید : دبیان 


دبیان یا   Debian GNU/Linux  از نظرمن بهترین و کاملترین توزیع لینوکس می باشد  


آدرس سایت سیستم عامل دبیان :


https://www.debian.org/index.fa.html


بهترین لینک دانلود سیستم عامل دبیان :


https://www.debian.org/CD/http-ftp/


من خودم معمولا از همین لینک ، سیستم عامل دبیان را در قالب یک فایل 4 گیگابایتی (دی وی دی ) بصورت مستقیم و بدون هیچ مشکلی دانلود می کنم .


به شما نیز پیشنهاد می کنم برای دانلود سیستم عامل دبیان ، از همین لینک استفاده نمایید.


هرچند لینکهای مربوط به نسخه ی لایو نیز در سایت رسمی دبیان وجود دارد ولی اگر یک کامپیوتر قدیمی و خالی از فایل دارید ، نیازی به دانلود نسخه ی لایو ندارید و نسخه ی نصبی را می توانید با خیال راحت دانلود کنید .


البته مراحل نصب دبیان ، بسیار سخت و گیج کننده است طوریکه حتی لینوس توروالدز خالق کرنل لینوکس نیز به همین دلیل ، بارها و بارها در مصاحبه هایش رسما از دبیان اظهار تنفر کرده است .


برای من که یک کاربر عادی ویندوز هستم نیز طبعا مراحل نصب دبیان بسیار سخت بود اما انقدر اینکار را تکرار کردم و ازمایش کردم تا برایم عادی و آسان شد !!!


الان نصب دبیان که حتی لینوس توروالدز نصب اش را دشوار می داند برای من که در این زمینه به شدت ریسک پذیر هستم  دیگه دشوار نیست و آسان شده است .

 زیرا بارها آزمون و خطا کردم و هربار یک چیز جدیدی را کشف و تجربه کردم لذا نصب دبیان برای من  دیگه دشوار نیست بلکه آسان شده است .


نکته :

اگر پردازنده ی کامپیوترتان ؛ اینتل 32 بیتی یعنی x86  می باشد باید روی عبارت i386 کلیک کرده  و فایل مربوط به همین معماری را دانلود نمایید.

اگر پردازنده ی کامپیوترتان ؛ اینتل 64 بیتی یعنی x64  یا  AMD 64   می باشد باید روی عبارت  AMD64  کلیک کنید تا نسخه ی مناسب با پردازنده ی کامپیوترتان نصب شود .


باید بدانید که برخلاف ویندوز 10 که در نسخه ی 64 بیتی ؛ هم نسخه ی 32 بیتی دارد و هم نسخه ی 64 بیتی ،  در دبیان  فایل ایمیج نصب سیستم عامل ، برای پردازنده های 32 بیتی و 64 بیتی اینتل ، کاملا جدا می باشد .


اصولا در دنیای لینوکس ،  برای هر پردازنده فقط یک ایمیج ساخته می شود و هر پردازنده ، ایمیج جداگانه دارد   لذا در انتخاب فایل ایمیج نصب ، باید به شدت حواستان جمع باشد و دقت کنید که یکوقت ناخواسته ایمیج اشتباهی را دانلود و نصب نکنید که بسیار خطرناک است و می تواند به پردازنده ی کامپیوترتان آسیب برساند .


تمامی فایلهای ایمیج نصب لینوکس ، دارای پسوند iso می باشند که با کمک برنامه ی rufus  و از طریق ویندوز ، می توانید  این فایلهای ایمیج را بر روی فلش مموری ( یو اس بی )  بوت نمایید و عملا  لینوکس را براحتی از روی فلش مموری  بر روی هارد کامپیوتر نصب نمایید .


البته برخی توزیعهای لینوکس مثل اوبونتو یا  فدورا ، نرم افزارهای مخصوص بوت فلش مموری دارند که بعد از نصب لینوکس می توانید از آنها استفاده نمایید .

شاید در دبیان نیز بتوانید نرم افزار بوت فلش مموری را پیدا کنید . باید بگردید .

 


عبارت Source شامل ایمیج های حاوی سورس کد سیستم عامل دبیان می شود . البته بعلاوه ی برخی نرم افزارها یا فایلهای جانبی  .



لینک مربوط به بسته های سیستم عامل دبیان :


https://www.debian.org/distrib/packages


من معمولا بسته های پایدار را انتخاب می کنم . stable 


زیرا دبیان ،  فقط بسته های پایدار و استیبل را پشتیبانی و آپدیت می نماید

سایر انواع بسته ها را پشتیبانی و آپدیت نمی کند و باید صبر کنید تا نرم افزارهای درون این بسته ها به لیست بسته های پایدار وارد شوند .


البته از این لینک شما می توانید به تک تک بسته ها و اجزای تشکیل دهنده ی سیستم عامل دبیان به صورت مستقیم هم در قالب فایل باینری و هم در قالب فایل سورس کد ، دسترسی داشته باشید و اینست که دبیان را برای من بسیار جذاب می کند  .


ضمنا دبیان طبق تجربه ی من ، تنها لینوکس است که بطور کاملا واضح و شفاف ، تک تک بسته های سورس و باینری را برای کاربر تشریح می کند و حتی لیست معماریهای مربوط به هر بسته را نشان می دهد و البته با کلیک روی نام معماری ، می توانید با درخت تشکیل دهنده ی اجزای هر نرم افزار لینوکسی مواجه و آشنا شوید


شبیه به این حالت را در اوبونتو نیز می توان یافت . اما نه به این آسانی !


هرچند اوبونتو و فدورا نیز لینک مربوط به تک تک بسته ها را تحت برخی شرایط به کاربر نشان می دهند ولی باید کلی بگردید تا شاید این بسته ها یافت شوند اما در دبیان این بسته ها براحتی پیدا می شوند .


ضمنا فقط اوبونتو با تقلید از دبیان ، به این شکل تک تک بسته ها را توضیح می دهد اما فدورا اصلا هیچ توضیحی در مورد بسته ها ارائه نمی دهد .


سایر سیستم عاملها نیز همین مشکل را دارند و هیچ توضیحی در مورد تک تک اجزای تشکیل دهنده به کاربر نشان نمی دهند .


اما دبیان هیچکدام از این مشکلات را ندارد و با کاربر ، صادق و روراست می باشد و صداقت دارد.


دبیان د ر برخورد با کاربران ، هیچگونه مخفی کاری و مکر و حیله بکار نمی گیرد و کاملا صادق و درستکار است و  باگها و نقاط ضعف  خود را هرگز از چشم کاربر پنهان نمی کند و در مورد اپدیتهای امنیتی نیز بطور کامل توضیح می دهد ( برخلاف ویندوز که برای آپدیتهای امنیتی و تجمیعی اش هیچ توضیحی نمی دهد  و فقط شارژ اینترنت کاربر را بی سرو صدا نابود می کند .  )


دبیان اطلاعات مربوط به  تمام آسیب پذیری ها و حفره های امنیتی اش را بدون ترس و نگرانی و با صدای بلند  در اختیار کاربر قرار می دهد  و در موردش توضیح  می دهد .


دبیان ، خیلی سریع  آسیب پذیری ها را رفع می کند و اگر نتواند رفع کند بسته ی آلوده را سریعا  حذف می کند تا به سیستم عامل صدمه وارد نشود و امنیت کاربران به خطر نیفتد .


دبیان بسته های قدیمی  و بی صاحب و رها شده را سریعا حذف می کند تا امنیت سیستم عامل و امنیت کاربران ، تامین شود .


دبیان گرچه لینوکس است اما جاسوس نیست و از کاربران اش جاسوسی نمی کند .

هرچند فرزندانش یعنی اوبونتو و کالی لینوکس ، دقیقا برای جاسوسی از هکرها و لو دادن موقعیت هکرها ، ساخته شده اند .


درواقع بجز دبیان ، سایر توزیعهای لینوکس اکثرا جاسوس هستند و  در زمینه ی جاسوسی از کاربران و نقض حریم خصوصی  ، دستکمی از ویندوز و مک و اندروید ندارند !


اینهاست که دبیان را برای من جذاب و شیرین کرده است و من هنوز به دبیان فکر می کنم و دوست اش دارم .


دبیان دستکم هشت میزکار گرافیکی دارد که هرکدام را که دلم بخواهد نصب می کنم و البته حتی با نصب هر هشت میزکار ، باز هم  فشار اندکی به سیستم وارد می شود و رم کمتر اشغال می شود و سیستم،  سبک و روان است  ( برخلاف اوبونتو که حتی از ویندوز 10 نیز رم بیشتری را هدر می دهد و سنگین تر است در حالیکه اصلا نمی توان انرا سیستم عامل نامید زیرا یک چیز ناقص الخلقه و سنگین و معیوب و پر از باگ می باشد  و بسیاری از امتیازات دبیان یا ویندوز را ندارد و عملا یک خالی افزار سنگین و پر از باگ است .   اوبونتو تا نسخه ی 16 مرتبا روی کامپیوترم هنگ می کرد زیرا از میزکار یونیتی استفاده می کرد که سه بعدی ولی بسیار بسیار سنگین بود و باعث کرش کردن کامل سیستم می شد . لذا از اوبونتو به شدت متنفرم و ترجیح می دهم  فقط از دبیان استفاده نمایم . ) 


دبیان صداقت دارد و یک معدن روباز است .

اینست که دبیان را برای من که یک کاربر عادی ویندوز هستم جذاب و شیرین کرده است



دبیان بهترین لینوکس جهان است :

زیرا :


1- دبیان برای تمام حوزه ها اعم از دسکتاپ یا سرور یا سوپر کامپیوتر یا دستگاههای توکار یا لوازم خانگی یا گوشی هوشمند یا سایر ماشین آلات و البته برای تمام پردازنده ها و تمام کاربران ،  تنها یک نسخه دارد و این یک مزیت بزرگ برای دبیان محسوب می شود زیرا  عملا کاربران را از تردید و سرگردانی نجات می دهد . 


تک نسخه بودن دبیان برای تمامی ارکان مختلف دنیای فناوری اطلاعات ، یک مزیت بسیار بزرگ است که ایکاش ویندوز نیز از این مزیت بهره مند می شد و شرکت مایکروسافت ، تمامی نسخه های ویندوز 10 و ویندوز سرور و ویندوز موبایل را با هم ادغام می کرد و کاربران را از تردید نجات ی داد . 


2- گرچه دبیان هنوز هم یک سیستم عامل بسیار بدوی و قدیمی است و یک نصاب کودن دارد که کل هارد را یکجا فرمت کرده و تمامی فایلهای تان را نابود می کند و ویندوز را نیز از روی هارد حذف می کند و عملا با اینکارش به شما خسارت سنگین وارد می کند ولی اگر واقعا دوست دارید یک سیستم عامل همه منظوره و رایگان و آزاد داشته باشید من پیشنهاد می کنم چنانچه کاربر لینوکس هستید ، منحصرا از دبیان استفاده کنید . 


برای نصب دبیان باید حتما از یک کامپیوتر خالی که هیچ نوع سیستم عامل یا فایل روی هارد ندارد استفاده کنید . 


از نصب دبیان روی ویندوز جدا خودداری نمایید تا فایلهایتان و البته ویندوز را از دست ندهید . 



من شخصا اوبونتو و سایر مشتقات اش را قبول ندارم زیرا اوبونتو یک مشتق ناقص از دبیان است و عملا تک منظوره است یعنی فقط نسخه ی دسکتاپ اش رایگان است و سایر نسخه هایش تجاری و بسیار گران قیمت می باشند . 



ضمنا  دبیان حدود 8 میزکار مختلف دارد که می توانید همه یا برخی از انها را نصب کنید اما اوبونتو فقط از میزکار  گنوم استفاده می کند که بسیار سنگین و پر از باگهای ریز و درشت است و به کامپیوتر فشار بسیار زیادی وارد می کند . 



اگرچه دبیان یک سیستم عامل بازار مشترکی و سست و ناپایدار و قدیمی  است اما خب هرچه باشد متعلق به تمام مردم دنیا می باشد و در انحصار هیچ شرکت یا سازمانی نیست . 



هرچند اگر یک شرکت منصف  این وسط وجود داشته باشد که از سیستم عامل مورد نظرمان پشتیبانی کند اوضاع خیلی بهتر می شود . 


چنین شرکتی هنوز تاسیس نشده است چون شرکتها اکثرا بی انصاف هستند !!



گرچه برای من نصب اوبونتو در کنار ویندوز 10  یک  استراتژی کاملا عاقلانه و صحیح است اما نمی دانم  چرا از اوبونتو  خوشم نمی آید و ترجیح می دهم به دبیان فکر کنم !!!


البته من یک کاربر عادی ویندوز هستم و دبیان و سایر شبه یونیکسها اصلا برای من مناسب نیستند 



این بخش را برای  کاربران لینوکس یا اندسته از کاربران ویندوز که به لینوکس علاقه مند شده اند نوشتم و گرنه خودم شخصا  به سمت لینوکس نمی روم و اگر بروم از یک لینوکس دوال بوت مثل همین  اوبونتو استفاده می کنم !!!!!


+++


+++


پایان این بحث 


+

از پست بعدی قصد دارم شما را با ابزارهای کرک و مهندسی معکوس نرم افزار و همچنین یکسری  مستندات مربوط به کرک  آشنا نمایم . 


شاید شما نیز همانند من تمام وب را به دنبال ابزارهای کرک باشید خصوصا  کیت کرکینگ 2011  



اما خب خبر خوب اینست که تعدادی از ابزارهای کرک مربوط  به این کیت را دانلود کرده ام و یکسری  فایلهای اموزشی نیز از سایتهای مختلف دانلود کرده ام . 


هم اکنون در حال مطالعه ی این فایلهای مستند و آموزشی هستم تا با شیوه های مختلف کرک آشنا شوم . 


هرچند من ترجیح می دهم که از ابزارهای کرک ، برای برنامه نویسی و تولید نرم افزار استفاده نمایم . 


بله من به دنبال آموزش برنامه نویسی با هگز ادیتور یا   برنامه نویسی بدون باگ هستم .


مستنداتی که قصد دارم از پستهای بعدی ، آپلود کنم اکثرا براساس کرکینگ و مهندسی معکوس نرم افزار  ، ساخته شده اند .


لذا برای برنامه نویسی با هگز ادیتور ، مجبورم خودم استینها را بالا بزنم و یکسری مستندات را بسازم و براساس این مستندات ، روش برنامه نویسی با هگز ادیتور را در همین وبلاگ ، آموزش دهم . 

امیدوارم خدا به من کمک کند که بتوانم مستندات مربوط به برنامه نویسی بدون باگ یعی برنامه نویسی با هگز ادیتور را تهیه و تدوین نمایم . 


اگر این اتفاق رخ دهد ، من به هدف اصلی ام از وبلاگنویسی یعنی افشای اسرار هگز ادیتورها نزدیک خواهم شد 


تنها دلیل که باعث شد من به دنیای وبلاگنویسی قدم بگذارم این بود :


افشای اسرار هگز ادیتورها 


+


منتظر پستهای بعدی این وبلاگ و البته  ابزارهای کرک و مستندات مربوط به مهندسی معکوس ، باشید . 


+


وحید محمدی - وبلاگ وحیدمی 


https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml


پا نوشت :


نوشته های این پست در رابطه با ویندوز و لینوکس با نوشته های پستهای قبلی در تضاد بود که خب این طبیعت انسان است که گاهی اوقات دچار تناقضگویی شود !!!!


اینها همه از آثار پیری است !!!!

 


مقالات مرتبط :


سرنوشت مبهم لینوکس