vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها




به نام خدا


افزایش ناگهانی سهم ویندوز 11 برخلاف تمام پیشگوییهای جهانی


برخلاف انتظارات و پیشگوییهای اکثر کاربران در سرتاسر جهان ( از جمله پیشگویی خودم در همین وبلاگ ) ، ویندوز 11  دقیقا از ژانویه سال 2022 میلادی طی یک حرکت جهشی و انفجاری با سرعت برق به بیشترین میزان سهم در دنیای دسکتاپ رسید و توانست ویندوز  7 را در اکثر کشورهای جهان ، براحتی شکست دهد .


بله درست فهمیدید ، ویندوز 7 عملا به تاریخ پیوست و ویندوز 10 نیز با افت شدید تقاضا و کاهش ناگهانی سهم در دنیای دسکتاپ روبرو شد و این باعث شد که ویندوز 11 که جدیدترین و پرحاشیه ترین و گران قیمت ترین ویندوز تاریخ باشد برخلاف تمام انتظارات و پیشگویی ها در کمتر از یک ماه به بیشترین میزان رشد برسد و بتواند ویندوز 7 را به راحتی شکست دهد و ویندوز 10 را متزلزل نماید .


طبق نمودارهای رسمی سایت معتبر  استات کانتر  (https://gs.statcounter.com  )  ،  ویندوز 11  در سطح جهانی خصوصا در قاره های آمریکا  ( امریکای شمالی و جنوبی )  و اروپا و آسیا ، دقیقا از ژانویه سال 2022 میلادی طی یک حرکت جهشی و طوفانی به یکباره توانست ویندوز 7 را شکست داده و جایگاه ویندوز 7 را تصاحب نماید !!


این درحالیست که نصب ویندوز 11 حقیقتا با محدودیتهای فراوان سخت افزاری از جمله لزوم استفاده از سرفیس های گران قیمت و انحصاری و جاسوس ، می باشد و جای تعجب است که چگونه ویندوز 11 با این همه مشکلات فنی و البته انحصار شدید و محدودیتهای شدید فنی و جاسوسی های شدید شرکت مایکروسافت و قیمتهای بالای سرفیس ،  توانست براحتی ویندوز 7 را که یک ویندوز کم هزینه بود و روی اکثر کامپیوترهای دسکتاپ به راحتی نصب می شد و جاسوسی کمتری انجام می داد و به سخت افزار خاصی نیاز نداشت ، شکست دهد .


هنوز هم برایم سوال است که چطور شد مردم دنیا  حاضر شدند خودشان و زندگی شان را دو دستی به امنیت توهمی ویندوز 11 و البته سیستم جاسوسی خطرناک شرکت مایکروسافت بسپارند و عملا شرکت مایکروسافت را از همیشه ، پولدارتر و قویتر و خطرناکتر نمودند !!!


واقعا جای تعجب دارد . 


عملا بجز ایران و برخی کشورهای  آفریقایی و افغانستان ، در سایر کشورهای جهان ، به یکباره سهم ویندوز 11  افزایش یافت و  ویندوز 7  سقوط کرد !!!



حتی جالب تر اینکه کشور خود مختار  دومونیکا ( دومنیکن ) ،   بیشترین میزان استفاده از ویندوز 11 را به خود اختصاص داده است یعنی بیش از 20 درصد کامپیوترهای این کشور ،  خیلی سریع و زودتر از سایر کشورها  ، به ویندوز 11 مجهز شدند !!!



خب با این حساب عملا باید بگویم که ویندوز 7 در بیش از 99 درصد کشورهای جهان برای همیشه فراموش شد و ویندوز 11 خیلی زودتر از انچه که فکر می کردیم توانست ویندوز محبوب 7 را شکست دهد و حتی جایگاه ویندوز 10 را در تمام کشورها به خطر اندازد و عملا شاهد کاهش شدید سهم ویندوز  10 در سرتاسر جهان هستیم که مایه ی تعجب است  .


گویا مطابق همیشه ، پیشگویی های من ، غلط از آب در آمدند و من باید واقع بین باشم  و دست از خیالبافی و آینده بینی و پیشگویی بردارم و این حس شهودی را به درون سطل  زباله بیاندازم . چرا که دیگه نمی توانم آینده را به درستی ببینم .



مخلص کلام :


برخلاف تمام  پیشگویی ها و اظهار نظر کارشناسان ، ویندوز 11 نه فقط یک پروژه ی شکست خورده نیست بلکه توانست به راحتی ویندوزهای 7 و 10 را شکست دهد .


رشد بسیار سریع ویندوز 11 و افزایش ناگهانی سهم ویندوز 11 در دنیای دسکتاپ در کمتر از سه ماه ، ثابت می کند که ویندوز 11 در سال 2022 میلادی و سالهای بعد به راحتی می تواند حتی ویندوز 10 را نیز شکست داده و به تنها ویندوز جهان تبدیل شود .


البته این در مورد دسکتاپ است وگرنه ویندوز سرور 2022  بطور کامل براساس ویندوز 10 ساخته شده است .


ولی شاید ویندوز سرور 2025 ، براساس ویندوز 11 ساخته شود و با توجه به شباهت بسیار زیاد ویندوز 11 به ویندوز 10 ایکس و تناسب رابط گرافیکی کابر این ویندوز با تبلت و گوشی هوشمند ، احتمالا  در آینده ، ویندوز 11 به ویندوز مشترک تمام دیوایسهای ویندوزی ( کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ و تبلت و گوشی هوشمند و کامپیوترهای سرور ) تبدیل شود  و ما شاهد یکپارچگی ویندوز در تمام دستگاههای ریز و درشت در سرتاسر جهان باشیم .


البته هنوز هیچ چیز معلوم و قطعی نیست و باید دستکم یک سال صبر کنیم و ببینم آیا ویندوز 11 می تواند در طول سال 2022 میلادی ، ویندوز 10 را نیز شکست بدهد یا خیر .


فعلا نمی توان و نباید پیشگویی کرد و باید صبر کنیم و پیگیر اخبار باشیم تا بتوانیم یک حدسهایی بزنیم !!



خب از آنجاییکه کامپیوتر شخصی ام با ویندوز 11 سازگار نیست و با توجه به کاهش شدید سهم ویندوزهای 7 و 10 ،  عملا پیشنهاد دادن به شرکت مایکروسافت در جهت بهبود ویندوز 10  یک کار بی فایده است .


من در زمانیکه  ویندوز اینسایدر بودم بارها و بارها  از مایکروسافت درخواست کردم که  آی پی ایران را از انسداد خارج کند و  زبان اسمبلی را به درون برنامه ی مایکروسافت استور بیاورد و حتی ویندوز 10 را رایگان نماید . اما  مایکروسافت با بی اعتنایی محض ، فقط سکوت کرد .


 حالا که این اتفاق افتاده است حس می کنم بهتر است که بی خیال ماجرا بشوم و از پیشنهاد دادن به شرکت مایکروسافت دست بردارم زیرا این شرکت قویتر و البته قلدرتر و نادان تر از این است که به نیازها و مشکلات فراوان کاربران اهمیت بدهد و به بهانه ی امنیت واهی ، عملا توانست سرفیس های گران قیمت و جاسوس اش را براحتی به فروش برساند و میلیاردها دلار سود کند .



پشتیبانی از ویندوز 10 ، رسما  در سال 2025 به پایان می رسد و من مجبورم   یک پول فراوان از جایی و  به طریقی به دست بیاورم تا بتوانم یک سرفیس بخرم زیرا من نمی توانم امنیت کامپیوترم و خودم را با ویندوز 10 که به پایان عمرش نزدیک شده به خطر بیاندازم و ازطرفی دیگه ، بجز ویندوز هیچ سیستم عامل دیگری نمی تواند نیازهای متعدد و متنوع مرا پاسخ دهد بخصوص لینوکس .


لینوکس یکی از فقیرترین سیستم عاملهای دنیا می باشد که حتی درایور کارت شبکه را هم نمی شناسد و به اینترنت وصل نمی شود و البته کل هارد را یکجا فرمت کرده و تمام فایلهای مرا نابود می کند و دشمن دیسک و سخت افزار است و البته در لینوکس مجبورم صدها دستور و هزاران سوئیچ دشوار و گنگ ترمینال را یاد بگیرم تا شاید بتوانم از این سیستم عامل مازوخیستی و بدوی  و خطرناک استفاده نمایم .


در شرایطی که سیستم عامل کاملا انحصاری و گران قیمت ویندوز 11 توانست حتی ویندوزهای محبوب 7 و 10 را براحتی شکست دهد طبیعی است که بتواند لینوکس را نیز در آینده ی نزدیک به طور کامل شکست داده و از دنیای دسکتاپ به بیرون اندازد .


لذا به لینوکس هیچ امیدی نیست و من نیز از معماری لینوکس و سایر شبه یونیکسها متنفرم و فقط معماری و ساختار ویندوز را دوست دارم .


بنابراین  تا اطلاع ثانوی از خدمت شما مرخص می شوم تا بتوانم یک کسب و کار یا یک منبع درآمد بدست بیاورم تا بتوانم پول خرید سرفیس را بدست بیاورم .


چاره ای نیست .  من ذاتا نمی توانم با یونیکس و شبه یونیکسها کنار بیایم و از معماری و سیستم پارتیشن بندی و ترمینال لینوکس متنفر هستم .


لذا  باید کوتاه بیایم و ویندوز 11 را هرطور که شده بدست بیاورم .  مایکروسافت با هر ترفندی که شده ویندوز 10 را نیز نابود می کند و البته کامپیوترهای دسکتاپ نسلهای بعدی بطور کامل در انحصار مایکروسافت در می آیند و ویندوز 11 براحتی می تواند مک و لینوکس را در دسکتاپ ، شکست دهد .


همانطور که قبلا نیز در همین وبلاگ گفتم : آینده ی دنیای فناوری اطلاعات در دستان شرکت مایکروسافت است و کاربران نیز چشم و گوش بسته مطیع خواسته های این شرکت می باشند . لذا  هرگونه تلاش برای مقاومت در مقابل مایکروسافت  ، بیهوده است .


لینوکس نمی تواند تحت هیچ شرایطی در دسکتاپ به جایگاهی برسد و محکوم به شکست است .


99  درصد   مردم جهان به دنبال زیبایی ظاهری و کاربرپسندی و سهولت استفاده  هستند و حوصله ی سرو کله زدن با خط فرمان و ترمینال مخوف لینوکس را ندارند .


بنابراین لینوکس نیز در آینده  بطور کامل از دسکتاپ ، محو می شود و قطعا نباید روی لینوکس سرمایه گذاری نمایم .



چاره ای نیست . باید همرنگ جماعت ویندوزی ، شویم !!!


+

+

+

وحید محمدی. یک کاربر خسته از  روزگار نامراد .

تا اطلاع ثانوی از  وبلاگنویسی  دست برمی دارم تا بتوانم روی کسب درآمد و تامین هزینه های سنگین زندگی تمرکز کنم .


از وبلاگنویسی چیزی جز بدبختی و فلاکت و بدنامی  و خستگی و قضاوت و حملات سایبری  و ....  عایدم نشد .


من زکات علم ام را پرداخت کردم . دیگه به هیچکس مدیون نیستم .


قرار بود از زبان برنامه نویسی اسمبلی تبلیغ کنم و آدرس سایتهای معتبر زبان اسمبلی را به کاربران ایرانی بدهم که دادم . 


من فقط یک معرف هستم و کار دیگری نمی توانم انجام دهم .


خودتان هر چیزی که به زبان اسمبلی مربوط می شود را دانلود کرده و  ترجمه نمایید و روش برنامه نویسی با زبان اسمبلی را یاد بگیرید .


من دیگه توان  و انرژی اضافی ندارم که بخواهم برنامه نویسی با اسمبلی را به شما یاد بدهم .  حقیقتا خسته و کوفته و بی رمق هستم و انرژی ام تمام شده است .


من  هرچه مستند و منبع آموزشی و ابزار لازم برای برنامه نویسی با زبان اسمبلی بود را در همین وبلاگ و سایر وبلاگهای تخصصی ام  اپلود کردم تا شما دانلود نمایید .


از این جا  به بعد با خودتان است که آیا به سمت زبان اسمبلی بروید یا نه . به من ربطی ندارد .


من هرگز زبان اسمبلی را بر هیچکس تحمیل نمی کنم . اختیار با خودتان است . با هر زبانی که دلتان می خواهد برنامه نویسی کنید . اسمبلی فقط یک آپشن است .


بعید می دانم بجز هکرها شخص دیگری به زبان اسمبلی علاقه داشته باشد .


تا اینجا نیز فقط هکرها  فایلهای مربوط به زبانهای ماشین و اسمبلی را دانلود کردند و سایر کاربران  اصلا به این فایلها اعتنا نکردند . ولی مهم نیست . من به آزادی کاربران احترام می گذارم . هرطور که راحت هستید .


من دیکتاتور نیستم .  پس با هر زبانی که دلتان می خواهد برنامه نویسی کنید .


این یعنی آزادی کاربر .


+

 

خب دیگه . موقتا از حضور شما کاربران محترم خداحافظی می کنم .


شاید بعدا به وبلاگنویسی ادامه دهم و شاید هم به کار دیگری مشغول شوم .


فعلا  خدا نگهدار . موفق و موید باشید .



پنجشنبه 25 فروردین 1401 خورشیدی .


وحید محمدی . وبلاگ وحیدمی  . لطفا به کلمات کلیدی زیر این پست نگاه کنید .



لینک مستقیم اخبار رسمی شرکت مایکروسافت :


https://news.microsoft.com/




اپلیکیشن های ویندوز 11 


https://www.microsoft.com/en-us/windows/windows-11-apps



صفحه ی مربوط به ویندوز


https://www.microsoft.com/en-us/windows/?r=1





صفحه ی مربوط به افزایش ناگهانی سهم ویندوز 11 در سایت استات کانتر


https://gs.statcounter.com/os-version-market-share/windows/desktop/worldwide




صفحه ی معرفی ویندوز 11 در ویکی پدیا فارسی . همراه با روشهای مختلف نصب ویندوز 11  بر روی کامپیوتر شخصی :


https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2_%DB%B1%DB%B1










Site map


https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml



https://vahidmy.blog.ir/rss/




  • ۰۱/۰۱/۲۵
  • vahidmy

IT

Microsoft

OS

Windows

Windows 10

Windows 10 mobile

Windows 10x

Windows 11

Windows 7

Windows market share

Windows server 2022

c32asm

fasm

gs.statcounter.com

linux

masm

masm32

news.microsoft.com

rosasm

vahidmy

vahidmy.blog.ir

win32 Assembly

winasm studio

winhex

آزادی کاربر

آینده ویندوز به سرفیس وابسته می باشد

احتمال

احتمال پورت شدن ویندوز 11 روی اسمارتفون و سرور

احتمال یکپارچه سازی ویندوز 11 با ویندوز سرور

احتمال یکپارچه سازی ویندوز 11 با ویندوز موبایل

استات کانتر

استقبال شدید کاربران از ویندوز 11

افزایش سریع سهم ویندوز 11

افزایش سریع سهم ویندوز 11 در سطح جهانی

انحصارطلب

برنامه نویسی با هگز ادیتور

برنامه نویسی بدون باگ

بی اعتنایی کاربران به فایلهای وبلاگ وحیدمی

تامین مخارج سنگین زندگی

خداحافظی

خداحافظی موقت با فضای مجازی

رشد سریع ویندوز 11 در سطح جهان

زبان اسمبلی

زبان برنامه نویسی اسمبلی

زبان ماشین

زکات علم

سرفیس

سرفیس جای کامپیوتر را می گیرد

سقوط سهم ویندوز 7 در سطح جهان

سهم ویندوز از بازار

سیستم عامل

شکست ویندوز 7 از ویندوز 11

فناوری اطلاعات

لینوکس

مایکروسافت

مجبورم سرفیس بخرم

منابع آموزش زبان اسمبلی

موفقیت مایکروسافت در فروش سرفیس

هکر

وبلاگ وحیدمی

وحیدمی

ویندوز

ویندوز 10

ویندوز 10 ایکس

ویندوز 10 موبایل

ویندوز 11

ویندوز 11 ویندوز 7 را شکست داد

ویندوز 7

ویندوز 7 به تاریخ پیوست

ویندوز سرور 2022

ویندوز سون به تاریخ پیوست

پیروزی ویندوز 11 در دنیای دسکتاپ

پیشگویی

کاهش سهم ویندوز 10 در دنیای دسکتاپ

کاهش شدید سهم ویندوز 10

کاهش شدید سهم ویندوز 7

کسب درآمد