vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

آزمایشات وحیدمی روی ویندوزهای لایو بخش دوم

دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۳۴ ب.ظ




به نام خدا

 

آزمایشات وحیدمی روی ویندوزهای لایو بخش دوم

 

این یک متن آزمایشی می باشد که در برنامه ی  Word2007  و در محیط  ویندوز لایو سرگئی سترلک  یعنی سیستم عامل WinPe 10 Sergei Strelec ؛ مستقیما تایپ شده است . 

 

من از نسخه ی 2023  ویندوز لایو سرگئی سترلک یا WinPe 10 Sergei Strelec 2023 استفاده می کنم زیرا اولا نسخه ی 2023 ،  به فایل آپدیت نیاز ندارد و ثانیا موقع اتصال به اینترنت و استفاده از مرورگر اپرا -Opera- و نرم افزار فری دانلود منیجر-Free Download Manager -  ، فشار کمتری به پردازنده کامپیوتر وارد می کند و البته تایپ کردن لغات انگلیسی در لابلای متن فارسی نیز در این نسخه ی قدیمی ، آسانتر از نسخه ی قبلی است .

 


شما می توانید ویندوز لایو سرگئی سترلک نسخه ی سال 2023 را از وبسایت p30download.ir  دانلود نمایید.


کافی است عبارت Winpe  را در جعبه ی جستجوی وبسایت پی سی دانلود ، تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید . 


البته من در پست های قبلی ، لینک مستقیم سیستم عامل های ویندوز لایو که به وبسایت پی سی دانلود ختم می شوند را به شما معرفی کرده ام . 


همچنین آدرس وبسایت رسمی سیستم عامل ویندوز لایو سرگئی سترلک را نیز در پست های قبلی معرفی کرده ام . 




 

نتیجه ی آزمایش :


عملا نسخه ی 2023 ویندوز لایو سرگئی سترلک  تفاوت چندانی با نسخه ی 2024   ندارد و حتی بهتر از آن می باشد . این را برحسب تجربه و آزمایش متوجه شدم .

 

همیشه چیزهای جدید بهتر از چیزهای قدیمی نیستند .

 

کمااینکه زبان اسمبلی ،  قدیمی ترین زبان برنامه نویسی قابل فهم دنیا می باشد که در سال 1936 میلادی همزمان با زبان ماشین اختراع شد ولی از تمام زبانهای سطح بالا که سالها بعد اختراع شدند بهتر و کارآمدتر و قدرتمندتر  و انعطاف پذیرتر است .

 

از قدیم گفته اند : دود از کنده بلند می شود

 

تجربه پدر علم است و تا انسان چیزی را آزمایش و تجربه نکند نمی تواند هیچ علمی را ابداع کند .

 

تمام علوم دنیا فرزند تجربه می باشند .

 

اینجا نیز نسخه ی قدیمی این ویندوز براساس تجربیات شخصی ، بهتر از نسخه ی جدید است .

 

کما اینکه ویندوز ایکس پی از تمام ویندوزهای بعدی بهتر بود

 

و همینطور ویندوز سون از تمام ویندوزهای بعدی بهتر بود

 

و البته ویندوز 10 نیز از ویندوز 11 بهتر است .

 

بنابراین هر چیزی که جدیدتر است لزوما بهتر نیست و هرچیزی که قدیمی است لزوما دور ریختنی نیست .

 

بعضی چیزها هرگز کهنه و قدیمی نمی شوند و تا ابد قابل استفاده هستند .

 

خب البته در مورد ویندوز سرگئی سترلک  باید بگویم که من براساس آزمایشات شخصی خودم نتیجه گیری کرده ام که نسخه ی قبلی یعنی 2023  از نسخه ی جدید یعنی 2024 بهتر است  اما مثلا در مورد زبان اسمبلی ، تمام دنیا می دانند که اسمبلی از سی پلاس پلاس قدرتمندتر و بهتر و هوشمندتر و انعطاف پذیرتر است و این دیگه  تجربه ی یک نفر نیست بلکه تجربه ی هزاران مهندس و دانشمند علوم کامپیوتری است .

 

خب البته این برای دومین بار است که دارم در محیط ویندوز لایو و از درون فلش مموری ، به زبان فارسی  و مستقیما تایپ می کنم .


من هنوز هم در حال استفاده از ویندوز لایو هستم و همین الان دارم از درون محیط ویندوز لایو این مطالب را مستقیما به زبان فارسی تایپ می کنم 


 


اینجا نیز طبق روشی که در پست قبلی گفتم می توانید زبان فارسی را فعال نمایید .عدد 17 را انتخاب کرده و  کلید Enter را فشار دهید تا زبان فارسی فعال شود

البته این وسط زبان روسی بطور پیشفرض نصب است و شما را اذیت می کند اما خب زبان انگلیسی  نیز فعال است .

بهرحال کم کم به این شرایط سخت عادت می کنید ولی امنیت شما به خطر نمی افتد

 

هکرها خودشان همیشه از لینوکس لایو استفاده می کنند ما کاربران ویندوز نیز باید از ویندوز لایو استفاده کنیم .

 

البته ویندوز لایو به دو شکل است :

 

مقیم در حافظه ی رم

 

وابسته به فلش مموری

 

برخی از ویندوزهای لایو کاملا و 100 درصد در حافظه ی رم مقیم می شوند و بیرون کشیدن فلش مموری مشکلی ایجاد نمی کند مثل ویندوز Ankh  یا ویندوز Hiren  که اگر فلش مموری را بیرون بکشید مشکلی پیش نمی آید اما  در ویندوز Strelec  که همان ویندوز  سرگئی می باشد اگر فلش مموری را بیرون بکشید بسیاری از نرم افزارهای کاربردی و سیستمی از کار می افتند البته خود ویندوز کماکان باقی می ماند ولی فقط برخی نرم افزارهایش بعد از بیرون کشیدن فلش مموری ، کار خواهند کرد و مابقی غیرفعال می شوند . 


 

بهرحال تا زمانی که واقعا مجبور نیستید سعی کنید از بیرون کشیدن فلش مموری خصوصا در ویندوز لایو جدا پرهیز کنید  زیرا ویندوز Strelec از بسیاری جهات بهتر از ویندوز Ankh  می باشد زیرا صدها نرم افزار قدرتمند کاربردی و سیستمی دارد که شما را از نصب این نرم افزارها بی نیاز می کند  و البته تمام این نرم افزارها در ویندوز Strelec   بصورت  فعال و رجیستر شده می باشند بنابراین حیف است که با بیرون کشیدن فلش مموری ، خودمان را از صدها نرم افزار قدرتمند و ضروری  محروم کنیم .


البته با ریستارت کردن کامپیوتر توسط همان فلش مموری یا با جایگذاری مجدد فلش مموری و ریستارت کردن ویندوز لایو ، این مشکل حل می شود و جایی برای نگرانی نیست . 



مدت زمان بوت ویندوز لایو سرگئی  ، قدری طولانی و اعصاب خرد کن است . اما بنظرم ارزش  این صبر را دارد 



 

من وقتی که به لیست نرم افزارهای درون ویندوز لایو Strelec  نگاه کردم و دیدم تمام نرم افزارهایش از قبل رجیستر و فعال هستند و تبلیغات نمایش نمی دهند احساس کردم که دانلود کردن این نرم افزارها کار بیهوده ای است و فقط شارژ اینترنتم را هدر می دهم .

 

البته طبیعی است که نرم افزارهای غول پیکر و فوق تخصصی مثل فوتوشاپ و اتوکد و تری دی مکس و مایا را نمی توانید در یک ویندوز لایو پیدا کنید  و اینها را باید حتما جداگانه دانلود کنید .

 

زیرا ویندوز لایو یک نسخه ی سبک و ساده از ویندوز نصبی می باشد و قرار نیست حافظه ی رم را بی جهت پر کند و سیستم را هنگ کند و البته تمام کاربرها نیز به این نرم افزارهای فوق تخصصی و پیچیده و سنگین و حجیم نیاز ندارند .

 

در ویندوز لایو فقط نرم افزارهای ضروری و اورژانسی قرار دارند تا  با کمک آنها بتوانیم ویندوز نصبی را تعمیر کنیم .

 

بنابراین طبیعی است که بسیاری از نرم افزارهای حرفه ای و تجاری و مدرن را در ویندوز لایو پیدا نمی کنید  .

 

اما من به دلایل امنیتی و برای جلوگیری از هک شدن توسط ترول های لینوکس ،  قصد دارم تا پایان عمر از ویندوز لایو استفاده نمایم  .

 

من تجربه ی کار با کالی لینوکس و دبیان لایو و نصبی و  پاپی لینوکس و لینوکس پارت بی ای و لینوکس فدورا و لینوکس اوبونتو و لوبونتو را دارم و می دانم که هم ویندوز و هم لینوکس بهتر است که لایو و زنده باشند و بطور کامل به درون رم بارگذاری شده و از طریق فلش مموری به سیستم وصل باشند .

 

کما اینکه هکرها نیز هرگز از لینوکس نصبی استفاده نمی کنند بلکه از لینوکس لایو  از قبیل کالی لینوکس لایو  و سایر لینوکس های لایو  برای هک سیاه و حملات سایبری استفاده می کنند تا  ردیابی و شناسایی نشوند .

 

ما کاربران ویندوز نیز باید همانند کاربران لینوکس و هکرها ، از سیستم عامل لایو استفاده کنیم تا شناسایی و هک نشویم

 

من علی الحساب از ویندوز لایو سرگئی سترلک استفاده می کنم و البته قصد ندارم فلش مموری را بیرون بکشم !!!

 

ویندوز لایو سرگئی همانند ویندوز لایو هایرن ، به شما این امکان را می دهد که فولدرهای مخفی و سیستمی ویندوز نصبی را مشاهده نمایید !!!

 

البته ویندوز لایو Ankh نیز این توانایی را به شما می دهد .

 

اما در مجموع ، من پس از آزمایشات فراوان و تفکر فراوان تصمیم گرفتم که ویندوز لایو Ankh را حذف کنم و فقط از ویندوز لایو سرگئی سترلک و ویندوز لایو هایرن استفاده نمایم .

 

خوشبختانه یا بدبختانه  هر سه ویندوز لایو مذکور ، توانایی نفوذ کامل به فولدرهای مخفی و سیستمی ویندوزهای نصبی 10 و 11 را دارند !!

 

این را گفتم که بدانید حتی با ویندوز لایو نیز می توان ویندوز نصبی را هک و آلوده کرد و برای اینکار نیازی به لینوکس نیست .

 

البته من فقط سیستم شخصی خانگی خودم را هک می کنم و تا بحال هرگز سیستم هیچ شخص حقیقی و حقوقی را هک نکرده ام زیرا اینکار یک جنایت و حق الناس است .

 

نکته :

 

 

هرگز به هکرها یعنی ترول های لینوکس باج ندهید .

 

سازمان حج و زیارت و مجلس شورای اسلامی اگر عقل داشته باشند هرگز به هکرها باج نمی دهند .

 

اجازه دهید این اشرار سایبری اطلاعات میلیونها زائر بیت ا... الحرام را افشا کرده و بفروشند و پول حرام را به زندگی خود وارد کنند و آتش جهنم را برای خود بخرند .

 

آیا خیال می کنید این موجودات شرور به تعهدات نداشته ی خود عمل می کنند و اگر از شما باج گرفتند اطلاعات شما را به گروههای هکری و سازمانهای امنیتی و جاسوسی نمی فروشند ؟؟؟؟!!!

 

اگر مجلس شورای اسلامی و سازمان حج و زیارت آنقدر ساده لوح هستند که خیال می کنند با  باج دادن به هکرها یعنی کاربران لینوکس ، جلوی افشای اطلاعات را می گیرند باید بگویم که اشتباه می کنند .

 

بیانیه ی احمقانه ی هکرها فقط نوعی رجزخوانی و فریب است و هکرها در هرحال ، اطلاعات مردم را به سازمانهای جاسوسی می فروشند و میلیاردها دلار  پول بدست می آورند .

 

هکرها هم از توبره می خورند و هم از آخور .

 

اگر به هکرها باج بدهید گستاخ و پررو و وقیح شده و تا روز قیامت از شما باج می گیرند .

 

من یک پیشنهاد برای مجلس شورای اسلامی و سازمان حج و زیارت و تپسی و اسنپ و ریاست جمهوری و دیجی کالا و سازمان سنجش آموزش کشور و  کارگزاری های بورس و تمامی بانک های عامل و سازمان ثبت احوال و وزارت بهداشت و سایر اشخاص حقوقی دارم و این پیشنهاد این است که از باج دادن به کاربرهای لینوکس یعنی هکرها و مجرمان سایبری  جدا پرهیز کنند تا این اشرار مجازی  نتوانند مسیری امن برای باجگیری های بعدی پیدا کنند و نتوانند با باجگیری از اشخاص حقوقی و حقیقی  ، به ثروت نامشروع رسیده و فضای مجازی را متعفن و نجس کنند .

 

مجلس شورای اسلامی باید قانونی وضع کند که طی آن قانون ،  استفاده از سیستم عامل لینوکس  ، جرم و جنایت محسوب شود و تمام سازمانها و وزارتخانه ها و ارگانها و نهادهای دولتی و خصوصی باید طبق قانون مجلس شورای اسلامی ، از لینوکس پرهیز کرده و اجازه ندهند کارمندان این سازمانها از لینوکس استفاده کنند .

 

نکته ی مهم :

 

اگر کسی بگوید که این ایده و راه حل ، یعنی خودداری از باج دادن به هکرها یک ایده ی  اشتباه است و اطلاعات محرمانه ی میلیونها انسان فاش می شود باید بگویم که متاسفانه  این اطلاعات سالهاست که فاش شده و فروخته شده اما شما خبر ندارید .

 

این حرامزاده ها یعنی کاربرهای لینوکس ، از مدتها پیش ، تمام مردم دنیا را هک کرده و اطلاعات آنها را به سازمانهای جاسوسی و امنیتی مثل سازمان سیا یا سازمان امنیت ملی آمریکا یا موساد  فروخته اند  پس هیچ فرقی نمی کند که شما به اینها باج بدهید یا باج ندهید .

 

بنابراین اگر از من می شنوید می گویم هرگز به هکرها باج ندهید  و از افشای اطلاعات هرگز نترسید و اجازه دهید هکرها اطلاعات محرمانه ی میلیونها انسان را فاش کرده و بفروشند تا ما نیز بطور قانونی در مجلس و البته در دادگاه بین المللی و سازمان ملل ،  استفاده از سیستم عامل لینوکس را بعنوان یک جرم و جنایت تعریف کرده و تمام توزیع های لینوکس را براساس قوانین بین المللی ، نابود کنیم .

 

فروش اطلاعات ما توسط هکرها بهانه ی لازم برای نابودی لینوکس را به ما می دهد . این یک برگ برنده است که در دستان ما می باشد .

 

هکرها باید بدانند که دست بالای دست بسیار است .

 

دوران عربده کشی کاربرهای لینوکس و هکرهای کلاه سیاه و مجرمان سایبری به پایان رسیده است زیرا یک نفر این وسط پیدا شد که مشت محکمی به دهان مجرمان سایبری بکوبد و آنها را سر جایشان بنشاند .

 

من خودم کم تهدید نشدم ولی هرگز به کاربرهای لینوکس باج ندادم .  مجلس و سازمان حج و زیارت نیز باید مثل من شجاع و نترس و خونسرد باشند و با مسئولیت پذیری هرچه تمامتر اجازه دهند این اطلاعات فاش و فروخته شوند تا بهانه ی لازم برای نابودی لینوکس بدست آید

 

خونسردی سازمان حج و زیارت هرگز به معنای بی مسئولیتی نیست اتفاقا این نوعی مسئولیت پذیری است که ما از نقاط ضعف خودمان بعنوان دام و تله علیه دشمن استفاده کنیم .

 

ایده :

 

استفاده ی دائمی و همیشگی از ویندو لایو  و عدم نصب ویندوز روی هارد کامپیوتر و عدم ایجاد هرگونه حساب کاربری در اینترنت و عدم استفاده از اندروید و مک و آی او اس و گوشی هوشمند و تبلت و البته استفاده ی محض از کامپیوتر ویندوزی که ویندوز روی آن نصب نیست بلکه از ویندوز لایو و در حافظه ی رم استفاده می شود و  همچنین  افشاگری علیه لینوکس و مجرمان سایبری در جهت نابودسازی قانونی لینوکس توسط مجلس یا دادگاه بین المللی  و جمع شدن بساط باجگیری و فساد سایبری

 

نگران نباشید

 

اگر به هکرها باج ندهید آنها مایوس شده و نمی توانند جنگ روانی راه بیندازند .

 

بگذارید اطلاعات را بفروشند . ایرادی ندارد زیرا ما نیز بهانه ی  لازم برای نابودی لینوکس را بدست می آوریم و لینوکس را براساس قانون ، به درون سطل زباله می اندازیم و  بر روی کامپیوترهای سرور نیز از ویندوز لایو سرور استفاده می کنیم

 

می دانم که به این ایده می خندید و مرا مسخره می کنید کما اینکه در برنامه های شبکه ی پویا و نهال و خصوصا در برنامه ی سر سفره ی خدا  با ایفای نقش یک کودک عقب افتاده با بازی احسان مهدی و برنامه ی برپا  ، به ایده های من خندیدید و مرا و ایده های مرا مسخره کردید ولی باور کنید هکرها از مدتها قبل اطلاعات من و شما و میلیونها انسان دیگر را فروخته اند و این بازی جدید که براه انداخته اند فقط به ضرر خودشان است زیرا ما فقط منتظریم که آنها مجددا اطلاعات میلیونها انسان و سازمان را بفروشند تا با خیال راحت سیستم عامل شیطانی لینوکس را نابود کنیم و یک نفس راحت بکشیم .

 

اجازه دهید هکرها  شما را بی مسئولیت و لاابالی خطاب کنند . ناراحت نشوید . این فقط یک جنگ روانی است .

 

افشا و فروش اطلاعات کاربرها توسط مجرمان سایبری  مساوی است با صدور حکم نابودی لینوکس توسط دادگاه بین الملل  و مجلس شورای اسلامی

 

علی الحساب همین حالا مجلس شورای اسلامی  باید استفاده از لینوکس را در کامپیوترهای خانگی و کامپیوترهای سرور و سوپرکامپیوترها ممنوع و قدغن اعلام کند

 

تمام سوپرکامپیوترها و کامپیوترهای سرور مستقر در دیتاسنترهای ایران ، باید از لوث وجود لینوکس پاک شده و منحصرا از ویندوز لایو  بعنوان سیستم عامل استفاده نمایند .

 

بجای لینوکس یا ویندوز سرور ، باید از ویندوز لایو در کامپیوترهای سرور یا سوپرکامپیوترها  استفاده شود

 


من خودم اولین قانون را علیه سیستم عامل شیطانی لینوکس تصویب می کنم:


"استفاده از لینوکس برای بازدید از وبسایتها و وبلاگها،  جرم  محسوب می شود"

 


پایانی بر لینوکس و حملات سایبری

 

آغازی بر ویندوز لایو و امنیت فضای مجازی