vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

آزمایشات وحیدمی روی ویندوزهای لایو

يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۰۴:۵۴ ب.ظ



به نام خدا

 

آزمایشات وحیدمی روی ویندوزهای لایو :

 

من مردم را با سه نوع ویندوز لایو آشنا کردم و پیشنهاد دادم که بجای نصب ویندوز روی هارد داخلی ،  از ویندوز لایو درون فلش مموری استفاده نمایند و فایل های شخصی و دولتی را در فلش مموری یا هارد اکسترنال استفاده کنند و هارد اینترنال را با کمک وین هگز  ، حذف نمایند و در هیچ وبسایتی حساب کاربری نسازند و عضو نشوند و ایمیل نسازند و مشخصات خود را در هیچ وبسایتی وارد نکنند و بجای گوگل و بینگ ، فقط از مرورگر تور استفاده نمایند و از گوشی هوشمند و تبلت نیز استفاده نکنند و فقط از ویندوز لایو که روی کامپیوتر اجرا می شود برای انجام تمام کارهای از جمله وبگردی و دانلود استفاده نمایند.

 

علت توصیه به عدم استفاده از گوشی هوشمند وتبلت در این بود که ما نمی توانیم سیستم عامل گوشی هوشمند و تبلت را حذف کنیم و دستمان بسته است و این دیوایسهای فشرده و انحصاری با همین سیستم عاملهای توکار ، از ما جاسوسی می کنند و آزادی ما را نابود می کنند

 

 

اما کامپیوتر یک سیستم  کاملا باز است و ما می توانیم آنرا را به دلخواه خودمان سفارشی کرده و سیستم عامل درونش را بارها و بارها  حذف کرده و سیستم عامل مورد نظرمان را بجای سیستم عامل اصلی کامپیوتر ، بر روی  آن نصب  کنیم و از جاسوسی های سیستم عامل پیشفرض در امان بمانیم .

 

ضمنا بسیاری از کارها از جمله استفاده از فلش مموری یا هارد اکسترنال یا پرینت گرفتن یا استفاده از پلاتر برای نقشه برداری و  سایر کارهای مهم و بزرگ را هرگز نمی توانیم در گوشی هوشمند یا تبلت انجام دهیم و فقط در کامپیوتر می توانیم این کارهای مهم و تخصصی را انجام دهیم 

 

به علت امکان حذف و تعویض سیستم عامل در کامپیوتر ، عملا کامپیوتر از امنیت بیشتری نسبت به گوشی هوشمند و تبلت برخوردار است .

 

همچنین ویندوز لایو بهترین سیستم عامل برای تمام مردم می باشد و مردم را از نصب لینوکس  بی نیاز می کند زیرا هم ویندوز است و هم لایو است و هم ایمن است و قابل هک شدن نیست

 

لینوکس یک شبه سیستم عامل بسیار دشوار و نامفهوم و مازوخیستی و خطرناک است که با کوچکترین اشتباه ، هارد دیسک کامپیوتر را نابود می کند . من در این مورد تجربیات تلخی داشته ام

 

لینوکس اصلا با هارد دیسک سازگار نیست زیرا لینوکس یک یونیکس است و یونیکس فقط با نوار مغناطیسی کامپیوترهای قدیمی دهه 1960 میلادی سازگار است .

 

بنابراین لینوکس بر روی ویرانه های یونیکس و کامپیوترهای قدیمی و منسوخ شده  بنا شده است و اصلا به درد امروز و آینده نمی خورد و کارایی ندارد و به همین دلیل است که رایگان است .

 

لینوکس بیش از 99 درصد نرم افزارها و درایورها و بازی های مورد نیاز مردم جهان را در اختیار ندارد و نخواهد داشت  .

 

ضمنا تمام توزیع های لینوکس بطور پیشفرض فقط برای جاسوسی و هک و حملات سایبری و جرائم اینترنتی ساخته شده اند و کاربر را فریب داده و حتی از کاربر خودشان نیز جاسوسی می کنند . مثل جاسوسی کالی لینوکس و بک ترک و اوبونتو از کاربران شان که سالهاست این جاسوسی برملا و افشا شده است .

 

 یک کاربر عاقل هرگز از سیستم عامل هکرها و مجرمان سایبری یعنی سیستم عامل لینوکس استفاده نمی کند و منحصرا از ویندوز استفاده می نماید .

 

اما باید از ویندوز لایو استفاده کنیم  تا هک صورت نگیرد و دست هکرها را ببندیم

 

من هم  اکنون از درون ویندوز لایو سرگی  در حال تایپ این مطلب هستم .

 

 

 

من سه ویندوز لایو را به مردم معرفی کردم و گفتم که بجای ویندوز نصبی ، از ویندوز لایو و زنده استفاده نمایند تا هک نشوند

 

 

 

این سه ویندوز لایو عبارتند از :

 

هایرن

 

سرگی سترلک

 

انخ

 

در میان این سه ، هایرن از بقیه سالم تر و معتبرتر است و قدمت و سابقه ی بیشتری دارد و حتی نسخه هایی برای کامپیوترهای قدیمی دارد و البته برای کامپیوترهای جدید نیز نسخه دارد .

 

صدها نرم افزار مفید و رایگان و قانونی در هایرن وجود دارد .

 

امکان تایپ به زبان فارسی در هایرن وجود دارد .

 

اما هنوز امکان اتصال به اینترنت وجود ندارد ولی چون هایرن در حال استفاده از درایورهای ویندوز 11 می باشد و در حال توسعه است به احتمال زیاد ، در نسخه های بعدی ، براحتی به اینترنت وصل خواهد شد .

 

بنابراین،  این مشکل چندان مهم نیست زیرا دیر یا زود رفع می شود

 

ویندوز هایرن از درایور  انحصاری   زیر استفاده می کند اما این استفاده هنوز بصورت ناقص است و امکان اتصال به اینترنت هنوز فراهم نشده است

 

NDIS

 

این درایور فقط توسط مایکروسافت ساخته شده و منحصر به ویندوز است و در لینوکس وجود ندارد بنابراین شما نمی توانید در لینوکس ، از گوشی هوشمند بعنوان مودم استفاده کنید مگر برخی گوشی های سامسونگ قدیمی که امکان اتصال لینوکس به اینترنت گوشی را فراهم می کنند .

 

البته ویندوز از  تمام مدل های گوشی هوشمند سامسونگ و ال جی بعنوان مودم استفاده می کند و به اینترنت موبایل وصل می شود

 

 

 

 

 

 

ویندوز لایو هایرن کاملا به زبان انگلیسی است و کاملا رایگان و فعال است و نیاز به آپدیت و کرک و فعالساز  ندارد و با زبان فارسی سازگار است و برنامه های قدیمی داس را نیز  در نسخه های قدیمی اش دارد .

 

وبسایت هایرن بر روی آی پی ایران  باز می باشد و ما را تحریم نکرده است و می توانیم نسخه های جدید هایرن را مستقیما از خود وبسایت رسمی دانلود نماییم

 

همچنین می توانیم از وبسایت پی سی دانلود نیز  نسخه های قدیمی و جدید ویندوز لایو هایرن را دانلود نماییم .

 

 

 

بنابراین من هایرن را  بعنوان بهترین ویندوز لایو به مردم معرفی کردم خصوصا اینکه هایرن فقط از نرم افزارهای سالم و قانونی استفاده می کند و توسط هکرها ساخته نشده است و قابل اطمینان است .

 

 

 

ویندوز لایو بعدی  انخ است که متاسفانه وبسایت رسمی اش  مردم ایران را محروم و تحریم و بلوکه کرده است و یک کار غیراخلاقی و غیرشرعی و زشت را انجام داده است .

 

انخ به اینترنت وصل می شود اما مرتبا هنگ می کند و از زبان فارسی نیز اصلا پشتیبانی نمی کند .

 

بنابراین انخ اصلا گزینه ی مناسبی نیست و توصیه نمی شود

 

 

 

 

ویندوز لایو بعدی ، سرگی سترلک  می باشد

 

ویندوز لایو سرگی سترلک  نیز همچون ویندوز لایو انخ ، به اینترنت وصل می شود زیرا از درایور زیر که  گوشی هوشمند را بعنوان مودم به ویندوز معرفی می کند و در انحصار مایکروسافت است  بخوبی و بطور کامل استفاده می نماید :

 

Remote NDIS based Internet Sharing Device

 

من   به مردم گفتم که  ویندوز لایو انخ و ویندوز لایو هایرن هردو از درایور  NDIS  استفاده می کنند .

 

اما حالا متوجه شدم که  ویندوز سرگی سترلک  نیز از درایور NDIS  استفاده می نماید و گوشی هوشمند را به عنوان مودم شناسایی می کند و به اینترنت وصل می شود .

 

 

ضمنا  تقریبا هر سه نوع ویندوز لایو یعنی هایرن و انخ و سرگی ، امکان جستجوی فایل در هارد دیسک و فلش مموری را به ما می دهند و می توانیم فایل مورد نظرمان را پیدا کنیم

 

 

تنها مشکلاتی که ویندوز لایو سرگی دارند عبارتند از :

 

نیاز به فعالسازی در نسخه ی جدید

 

روسی بودن ویندوز که موجب عدم فهم بسیاری از کارکردهای این نوع ویندوز لایو شده است

 

مشکوک بودن برخی برنامه های این ویندوز لایو .

 

ویندوز لایو سرگی  توسط روس ها ساخته شده و چندان قابل اعتماد نیست زیرا روس ها اکثرا هکر می باشند و می توانند از ما جاسوسی کرده یا ما را هک کنند .

 

من  خودم شخصا   از هر سه نوع ویندوز لایو مذکور استفاده می کنم و هر سه را به درون فلش مموری  کپی کرده ام . من برای اینکار از نرم افزار Ventoy  استفاده کردم تا بتوانم چندین فایل iso  را در یک فلش مموری کپی کرده و در هنگام بوت کامپیوتر بتوانم حق انتخاب بین چندین سیستم عامل مختلف را داشته باشم و تنها به یک سیستم عامل محدود نباشم .

 

من بجای rufus    از   ventoy  استفاده می کنم

 

 

سوال:

 

با این توصیفات آیا باید هارد داخلی کامپیوتر را دور بریزیم ؟؟؟!!!

 

 

 

جواب:

 

خیر . ما می توانیم از هارد درون کامپیوتر یعنی هارد اینترنال ، برای  نگهداری فایلهای معمولی و عادی که هیچ اطلاعاتی از ما یا مردم یا اسناد دولتی در آنها نیست و بد افزار نیستند و سالم می باشند  استفاده نماییم .

 

یعنی ما می توانیم از هارد اینترنال که در داخل کامپیوتر قرار دارد بعنوان یک انباری و محل نگهداری فایل ها استفاده کنیم اما نباید سیستم عامل را روی هارد نصب کنیم و سیستم عامل باید کماکان ویندوز لایو باشد و از طریق فلش مموری بوت شود .

 

البته نگهداری فایلها در هارد اکسترنال و فلش مموری ، به مراتب عاقلانه تر و ایمن تر است زیرا فلش مموری و هارد اکسترنال در دستان خودمان هستند و به سیستم نچسبیده اند و براحتی از سیستم جدا می شوند و ما می توانیم آنها را در یک مکان امن ، نگهداری کنیم تا از دسترس افراد غیرمجاز دور باشند

 

در ویندوزهای لایو  همانند لینوکس لایو ،  هر تغییری که رخ بدهد موقتی است و ویندوز خراب نمی شود بنابراین با ریستارت کردن کامپیوتر ، تمام تغییرات حذف شده و ویندوز به حالت خوب قبلی برمی گردد بنابراین ویندوز لایو هرگز خراب یا هک یا ویروسی نمی شود .

 

در این مورد قبلا توضیح داده ام .

 

 

سوال:

 

اگر نرم افزار مورد نیازمان نصبی باشد و بعد از نصب پیام  ریستارت بدهد  چگونه می توانیم آنرا در ویندوز لایو که بعد ار از ریستارت به حالت اولیه برمی گردد  اجرا کنیم ؟؟؟

 

جواب:

 

اصولا یک کاربر عاقل هرگز از نرم افزار نصبی خصوصا انواعی که پس از نصب نیاز به ریستارت کردن کامپیوتر دارند استفاده نمی کند زیرا همین ها  هستند که کامپیوتر  یا سیستم عامل را خراب می کنند .

 

یک کاربر عاقل فقط از نرم افزارهای پرتابل و قابل حمل که هیچ نیازی به نصب و ریستارت شدن کامپیوتر ندارند استفاده می کند .

 

نرم افزارهای پرتابل ، از بسیاری جهات بهتر و کارآمدتر و پایدارتر و قابل اطمینان تر از نرم افزارهای نصبی هستند زیرا هیچ نیازی به نصب و ریستارت ندارند و رجیستری ویندوز را خراب نمی کنند و در ویندوزهای لایو به راحتی  اجرا می شوند .

 

استفاده از نرم افزارهای نصبی  هیچ نتیجه ای بجز تخریب رجیستری ویندوز و ناپایدار کردن ویندوز و ایجاد حفره ی امنیتی و هک ندارد .

 

بنابراین توصیه می شود فقط از نرم افزارهای پرتابل و قابل حمل و البته از درون فلش مموری یا هارد اکسترنال  استفاده شود .

 

هر نرم افزاری که نیاز به نصب داشته باشد و امکان ایجاد نسخه ی پرتابل نداشته باشد اصلا به درد نمی خورد و ویندوز را خراب  می کند

 

برهمین اساس  من از میان  دو  دانلود منیجر قدرتمند و محبوب و رایگان زیر  فقط  آن یکی که قابل حمل است و نیاز به نصب ندارد را انتخاب کردم :

 

فلش گت

 

نیاز به نصب دارد و روی ویندوز 10  مرتبا خودش را خاموش می کند

 

 

فری دانلود منیجر

 

هیچ نیازی به نصب ندارد زیرا شما می توانید نسخه ی قابل حمل  برنامه ی فری دانلود منیجر را از وبسایت پی سی دانلود ،  دانلود نموده و در ویندوز لایو  بکار گیرید .

 

فری دانلود منیجر ، کاملا رایگان است و از زبان فارسی بخوبی پشتیبانی می کند و نیازی به نصب ندارد و قابل حمل است  و هرگز هنگ نمی کند .

 

سرعت دانلود فایل ،  در فری دانلود منیجر بسیار بیشتر از فلش گت و سایر دانلود منیجرها می باشد زیرا برنامه ی   فری دانلود منیجر  از تمام پهنای باند اینترنت برای دانلود استفاده می کند و مثلا در اینترنت  نسل چهارم ایرانسل  ، سرعت دانلود را تا مرز  هشت مگابایت در ثانیه نیز می رساند .

 

برای دانلود فایلهای تورنت نیز  فری دانلود منیجر  قدرت فراوانی  دارد .

 

فری دانلود منیجر هم سرعت دانلود و هم سرعت آپلود و هم میزان ترافیک مصرف شده را به شما نشان می دهد .

 

 

بنابراین از نظر من ، فری دانلود منیجر  بهترین  ابزار مدیریت دانلود می باشد 

 

فری دانلود منیجر کاملا رایگان است  و هیچ  نیازی به کرک و فعالساز ندارد 

 

ضمنا هرگز روی ویندوزهای جدید  هنگ نمی کند و خودش را خاموش نمی نماید

 

 

بنابراین در این پست ،  من  نرم افزار  فری دانلود منیجر را بعنوان بهترین نرم افزار مدیریت دانلود معرفی می کنم .

 

 

 مرورگر تور نیز نسخه ی قابل حمل دارد که می توانید این مرورگر ایمن و بی خطر را  ابتدا  از وبسایت اینترنت آرشیو و سپس از وبسایت رسمی خودش  آنرا دانلود نمایید

 

خوشبختانه برای ویندوز لایو نیز  نسخه های قابل حمل مرورگر تور و  داک داک گو  وجود دارد

 

بسیاری از نرم افزارهای محبوب ویندوزی ، نسخه ی پرتابل و قابل حمل دارند و شما را از نصب بی نیاز می کنند .

 

 

سوال :

 

در مورد درایورها  چه کاری باید انجام دهیم ؟؟

 

جواب :

 

مهمترین درایورها شامل کارت صدا و کارت شبکه ، برای اتصال ویندوز لایو به اینترنت هستند که بطور پیشفرض در ویندوزهای لایو وجود دارند .

 

البته به مرور زمان ارزش ویندوز لایو بیشتر و بیشتر می شود و سازندگان ویندوز لایو ، در حال افزودن درایورهای جدید به ویندوز لایو می باشند .

 

بنابراین در آینده ی نزدیک ، در ویندوز لایو  هیچ نیازی به نصب درایور نخواهد بود هرچند که درایورهای اصلی و ضروری از قبل در ویندوز لایو وجود دارند و نیازی به نصب ندارند

 

 

 

بنابراین نیازی به نصب درایو  در ویندوز لایو  نیست .

 

 

ضمنا بسیاری از درایورهای شخص  ثالث  توسط روس ها ساخته می شوند و قابل اعتماد نیستند و حتی ویندوز را خراب می کنند و حتی به سخت افزار نیز صدمه می زنند .

 

بنابراین نصب درایورها را باید بکلی فراموش کرد

 

 

سوال :

 

اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از ویندوز نصبی  یا نرم افزار نصبی یا درایور باشیم تکلیف چیست ؟؟

 

جواب :

 

آنوقت در کنار ویندوز لایو ، از ویندوز نصبی استفاده کنید . البته ترجیحا از ویندوز 11  استفاده کنید  زیرا امنیت بیشتری نسبت به ویندوزهای قدیمی دارد .

 

 

خوشبختانه ویندوز لایو  هایرن در نسخه ی جدید ، به ویندوز 11 نزدیک شده است و جای پیشرفت دارد .

 

اما اگر به هر دلیلی مجبور به نصب ویندوز شدیم  بهترین ویندوز  در حال حاضر ویندوز 11  می باشد  زیرا دستکم تا هشت سال دیگر  توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود و آپدیت امنیتی دریافت می کند .

 

اما برای امنیت بیشتر ، بهتر است که سخت افزار جدید مایکروسافتی که تراشه ی تی پی ام نسخه ی 2 را  در خود دارد استفاده کنیم .

 

شما می توانید از ویندوز نصبی  برای بالا آوردن سیستم  و نگهداری فایل های عادی و معمولی  و از ویندوز لایو برای انجام تمام  کارها  استفاده نمایید .

 

ویندوز لایو یک ویندوز همه کاره  است و از بسیاری جهات ، بهتر از ویندوز نصبی یا لینوکس است .

 

اگر در کار کردن با نسخه ی جدید ویندوز سرگی  مشکل دارید می توانید نسخه ی قدیمی اش را از وبسایت پی سی دانلود ،  دانلود نمایید .

 

نسخه ی قدیمی ویندوز لایو سرگی  ، هیچ نیازی به فعالساز ندارد

 

 

سوال:

 

آیا بهتر نیست از لینوکس و البته لینوکس لایو استفاده کنیم ؟؟؟

 

 

جواب:

 

لینوکس یک مخرب افزار است و کار کردن با آن ، کار هرکسی نیست .

 

لینوکس در هنگام نصب و پارتیشن بندی عملا هارد دیسک را خراب می کند و تمام پارتیشن های هارد را حذف و نابود می کند و حتی به سکتورهای هارد دیسک صدمه می زند زیرا لینوکس اصلا برای هارد ساخته  نشده است و با هارد سازگار نیست

 

لینوکس فقط نسخه ی رایگان یونیکس است و همچون یونیکس فقط با نوار مغناطیسی کامپیوترهای قدیمی دهه 1960 میلادی سازگار است .

 

بنابراین نصب لینوکس روی هارد اصلا و ابدا توصیه نمی شود 

 

حتی استفاده از لینوکس لایو نیز می تواند موجب بروز خطرات بزرگ برای هارد دیسک شود و شما ناخواسته پارتیشن های هارد را حذف و خراب کنید .

 

 

 

سوال:

 

برای عملیات تست نفوذ و هک قانونی در جهت شناسایی مجرمان سایبری و پیشگیری از حملات سایبری  نیاز به لینوکس داریم .

 

همچنین در کامپیوترهای سرور و سوپرکامپیوترها نیز از لینوکس استفاده می شود

 

برای وبگردی ناشناس نیز از لینوکس استفاده می شود .

 

ویندوز دقیقا چه حرفی برای گفتن دارد ؟؟؟

 

 

 

جواب :

 

برای تمام مواردی که در بالا ذکر شد ، ویندوز نیز همتای لینوکس است  . از جمله وبگردی ناشناس با کمک مرورگر تور  یا داک داک گو  در ویندوز لایو یا ویندوز نصبی .

 

ویندوز نیز  همچون  لینوکس ، روی کامپیوترهای سرور و سوپرکامپیوترها  پورت و نصب می شود و نرم افزارهای مخصوص بیگ دیتا و شبیه سازی سنگین و محاسبات پیچیده را  در خود دارد  مثل نرم افزار  پارا ویو 

 

 

برای هک و کرک و مهندسی معکوس و  تست نفوذ  نیز صدها و بلکه هزاران ابزار قدرتمند هک و کرک و مهندسی معکوس  و تست نفوذ   در ویندوز وجود دارد . کافی است کمی  جستجو کنید .

 

مثال : باینری  نینجا یا هکستور یا وین هگز  یا  کاتر  یا  گیدرا  یا هگز ادیتور نئو  و صدها نرم افزار قدرتمند مهندسی معکوس و هک و تست نفوذ که هم نسخه ی لینوکسی دارند و هم نسخه ی ویندوزی .

 

 

 

ابزارهای تست نفوذ شبکه و شکستن رمز نیز در ویندوز وجود دارد

 

ابزارهای هک شبکه های اجتماعی نیز در ویندوز وجود دارد .

 

ابزارهای هک  سخت افزار و نرم افزار و شبکه  و حساب کاربری و پسورد  نیز در ویندوز وجود دارد .

 

ابزار خطرناکی همچون هیدرا  در  ویندوز نیز وجود دارد

 

ابزار خطرناکی  همچون ایر کرک  که برای هک شبکه بکار می رود و نیز ابزارهای هک وای فای نیز در ویندوز وجود دارد

 

شما با ویندوز نیز می توانید حملات سایبری انجام دهید

 

تمام این ابزارهای خطرناک را در ویندوز لایو نیز می توانید بکار ببرید

 

 

در مورد کامپیوترهای سرور نیز باید بدانید که حتی در ویندوز ان تی که هسته ی مرکزی تمام ویندوزهای 2000 به بعد می باشد  ابزارهای کار با شبکه و سرور و هاست و دیتاسنتر  نیز وجود دارد .

 

در تمام ویندوزهای بعد از ویندوز 95   اعم از ویندوز دسکتاپ یا ویندوز سرور ، صدها ابزار تخصصی برای کار با سرور و هاست و شبکه  وجود دارد

 

اگر به دنبال ویندوز موبایل می گردید نیز باید بدانید که ویندوزهای 95   به بعد خاصیت تبدیل شدن به ویندوز موبایل را دارند

 

مایکروسافت از سالها پیش  یعنی در دهه 1990 میلادی  کامپیوترهای جیبی و گوشی هوشمند با سیستم عامل ویندوز 98 و ویندوز ملنیوم و ویندوز ایکس پی  را ساخته بود اما آنها را به  اشخاص اندکی می فروخت .

 

بسیاری از کامپیوترهای جیبی قدیمی  از ویندوز موبایل یا ویندوز سی ای استفاده می کردند  . آن زمان هیچ اثری از سیستم عاملهای موبایلی شرکتهای اپل و گوگل نبود یعنی اندروید و آی او اس هنوز اختراع نشده بودند ولی ویندوز موبایل از سالها قبل اختراع شده بود

 

اندروید یک هک کثیف از روی سیستم عامل آی او اس و ویندوزفون است .

 

آی او اس نیز یک هک کثیف از روی ویندوزفون می باشد .

 

خود سیستم عامل مکینتاش نیز یک هک کثیف از روی سیستم عامل فری بی اس دی  بود .

 

 

کما اینکه لینوکس نیز یک هک کثیف از روی یونیکس و فری بی اس دی و مینیکس بود

 

مینیکس و فری بی اس دی نیز هک های کثیفی از روی سیستم عامل یونیکس هستند

 

 

و اما ویندوز :

 

ویندوز هرگز یک پوسته روی داس نیست . این یک دروغ است که ترول های بی سواد لینوکس یعنی همان  هکرها و مجرمان سایبری بارها بر زبان آورده اند و مردم را فریب داده اند .

 

اتفاقا این لینوکس است که یک پوسته ی سنگین و پر از باگ بر روی  یونیکس است

 

 

ویندوز نسخه ی کامل شده ی داس است و از لحاظ معماری تفاوت چندانی با داس ندارد فقط قدری پیچیده تر و بزرگتر از داس است اما هرگز یک پوسته یا شل  بر روی داس نیست بلکه ادامه ی داس است

 

ویندوز ادامه ی داس است نه اینکه پوسته ای بر روی داس باشد

 

این لینوکس است که یک پوسته و شل بر روی یونیکس است و هرگز سیستم عامل نبود  بلکه یک کرنل و هسته بود که همین حالا نیز لینوکس یک کرنل و هسته است که با سیستم عامل گنو ادغام شده است .

 

 

به هرحال،  تمام کاربردهای لینوکس از سالها قبل در ویندوز بوده و هنوز هم هست و هیچ دلیلی برای مهاجرت به لینوکس وجود ندارد

 

استفاده از لینوکس شما را وسوسه می کند که مردم را هک کنید و این یک کار شیطانی و کثیف است

 

شما چه بخواهید و چه نخواهید در لینوکس به یک هکر بدذات و خبیث تبدیل می شوید و معصومیت خودتان را از دست می دهید

 

اگر می خواهید کماکان یک کاربر نجیب و اخلاق مدار و با شخصیت باشید و مردم به شما اعتماد کنند هرگز از لینوکس استفاده نکنید و بجز ویندوز سایر سیستم عامل ها را از روی کامپیوترتان  حذف کنید و خودتان را از اتهام هک و حملات سایبری  تبرئه نمایید

 

از گوشی هوشمند و تبلت نیز فقط بعنوان مودم اکسترنال استفاده کنید زیرا  گوشی هوشمند و تبلت هرگز نمی توانند  جای کامپیوتر را بگیرند و هرگز حریف کامپیوتر نخواهند شد

 

به تعداد ریگ های بیابان،  گوشی هوشمند و تبلت در دست هر کس و ناکس دیده می شود اما  کامپیوتر فقط به تعداد افراد متخصص و دلسوز  ساخته می شود .

 

گوشی هوشمند و تبلت بجز جنگولک بازی و کارهای غیرقانونی و نهایتا تبدیل شدن به مودم اکسترنال  ، کاربرد دیگری ندارند و نباید داشته باشند .

 

یعنی شما برای وبگردی و دانلود و ورود به وبسایت و وبلاگ و انجام هرکاری  در فضای مجازی ، باید منحصرا از کامپیوتر و ویندوز لایو و مرورگر تور یا مرورگر  داک داک گو استفاده نمایید .

 

برای  استفاده از وبسایتهای قانونی مثل وبسایتهای بانک ها و یا سازمان ثبت احوال یا سازمان حج و زیارت یا  پی سی دانلود یا   دیجی کالا یا  سازمان ثبت اسناد و املاک یا سیستم ابلاغیه قوه قضاییه یا اسنپ یا تپسی  ،  فقط از ویندوز لایو و کامپیوتر  و مرورگر  داک داک گو  استفاده نمایید  تا هکرها نتوانند مشخصات تان را هک کنند

 

برای وبلاگنویسی و تولید محتوا در فضای مجازی نیز منحصرا از ویندوز لایو و کامپیوتر استفاده کنید .

 

من هم اکنون دارم این مطالب را در ویندوز لایو و کامپیوتر تایپ می کنم و به اینترنت گوشی وصل هستم

 

 

من هم اکنون در حال انجام یکسری آزمایشات روی ویندوزهای لایو هستم  که نتایج این آزمایشات را در پستهای بعدی وبلاگم خواهم نوشت و منتشر خواهم کرد .

 

من وظیفه ی خودم  می دانم که امنیت فضای مجازی و البته امنیت مجازی دنیای واقعی را از طریق وبلاگنویسی و هشدار امنیتی و ایده های کاربردی ،  تامین نمایم

 

 

من این مطلب را در ویندوز لایو سرگئی سترلک  نوشتم و این یک آزمایش موفق بود که مرا نسبت به این ویندوز لایو روسی  امیدوار کرد .

 

نتایج سایر آزمایشات مربوط به ویندوز لایو را در پستهای بعدی این وبلاگ منتشر خواهم کرد . انشاا...

 

 

نکته :  هم اکنون در ویندوز لایو سرگی  ، امکان تایپ کلمات انگلیسی لابلای جملات فارسی وجود ندارد .

 

اما شاید این مشکل بعدا برطرف شود .

 

من این مطلب را در ویندوز لایو سرگی و برنامه ی ورد 2007  تایپ کردم

 

 

ابزار تعیین زبان در ویندوز لایو سرگی سترلک :

 

Keyboard Layout

 

کافیست روی ابزار بالا ،  کلیک کنید و عدد متناظر با زبان مورد نظر را تایپ کرده و سپس کلید اینتر را فشار دهید .

 

برای فعالسازی زبان فارسی ، باید عدد 17 را تایپ کرده و سپس کلید اینتر را فشار دهید .

 

تا اطلاع ثانوی ، ویندوز لایو سرگی  از نظر من بهترین  ویندوز لایو محسوب می شود !!

 

 

پایان اولین آزمایش در ویندوز لایو

 

 

 

 

 نکته :


 

 اگر در نمایش این فونت مشکلی وجود دارد بخاطر اینست که من این مطلب را عینا ازویندوز لایو به  درون وبلاگ ، کپی کردم



من همین الان نیز در ویندوز لایو فعالیت می کنم و اصلا از ویندوز نصبی استفاده نمی کنم