vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

ادامه وبلاگنویسی در وبلاگهای تخصصی

شنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۳۹ ب.ظ




به نام خدایی که باینری را آفرید 



ادامه وبلاگنویسی در وبلاگهای تخصصی 



خب این پست آخرین پست وبلاگ وحیدمی  است .  ضمن خداحافظی از شما مخاطبان گرامی ؛ دعوت می کنم که به وبلاگهای تخصصی که در مورد زبانهای ماشین و اسمبلی ؛ مطالبی را  منتشر نموده اند مراجعه فرمایید .



برای برنامه نویسی با هگز ادیتور  روش های مختلف و متنوع وجود دارد که این روش ها را در کلمات کلیدی زیر این پست  ذکر کرده ام . 


ضمن خداحافظی ؛ از شما دعوت می کنم که به وبلاگهای تخصصی  به آدرس های زیر مراجعه فرمایید . وبلاگ وحیدمی به آخر خط رسید و به کار خود پایان داد . 


وبلاگ ، هدف نیست ؛ ابزار است . 


من  هرگز به وبلاگ هایم دلبسته نمی شوم و از وبلاگ هایم  فقط به عنوان ابزار استفاده می کنم . 



من یک بلاگر سیار  و آزاد هستم . 


از این به بعد مرا و مطالب مرا فقط در وبلاگهای تخصصی زیر ملاقات خواهید کرد . انشاا... 


وبلاگ اسپاسم 


spasm.blog.ir


وبلاگ فسمی 


fasmy.blog.ir


وبلاگ باینسم 


binasm.blog.ir 


به این نتیجه رسیدم که زبانهای ماشین و اسمبلی را بطور همزمان  تبلیغ نمایم زیرا  این دو زبان هردو در یک زمان واحد یعنی در سال 1938 میلادی و توسط کنراد زوس ؛ دانشمند آلمانی و در شهر برلین ؛  اختراع شدند . 


پس تا ابد نیز همراه هم خواهند بود . 


لذا هیچکدام از زبانهای ماشین و اسمبلی را نباید فدای دیگری کرد . هرچند که زبان ماشین یعنی باینری زبان واقعی برنامه نویسی محسوب می شود و از سال 1938 میلادی تا به امروز  از شکل و املا و گرامر یکسان و ثابت و استاندارد و بین المللی برخوردار می باشد . 

لذا ارجحیت را به زبان ماشین می دهم و زبان اسمبلی در درجه ی دوم قرار می گیرد . 


البته هرگز هیچکدام از این دو زبان را  فدای دیگری نخواهم کرد . فقط اولویتها  کمی متفاوت است . همین . 


بجز ماشین و اسمبلی ؛ هیچ زبان برنامه نویسی دیگری را تبلیغ نخواهم کرد . 



زبان برنامه نویسی فقط زبانهای ماشین و اسمبلی  . 



این آخرین پست وبلاگ وحیدمی بود .  


ادامه ی مطالب را در وبلاگهای  تخصصی   دنبال کنید . 


پایان 


+

+

بروزرسانی :


گرچه وبلاگ وحیدمی به پایان رسید و من دیگه هیچ پست جدیدی را در این وبلاگ منتشر نمی کنم اما نظر به اینکه تنها دلیل من برای وبلاگنویسی ، احیای زبانهای برنامه نویسی اصیل و واقعی یعنی زبانهای ماشین و اسمبلی ، بوده و هست و خواهد بود لذا رسما اعلام می کنم که از امروز مورخ 8 ژوئن سال 2023 میلادی ،  وبلاگ باینسم به آدرس زیر ، به عنوان وبلاگ شخصی و اصلی بکار گرفته می شود . 


از این به بعد ، تمام پستهای جنجالی و هیجانی را در وبلاگ باینسم می نویسم و البته هدفی بجز راهنمایی و کمک و افشاگری و نشان دادن راه از بیراهه ، ندارم . قصد ندارم ذهن مخاطب را مشوش و گیج کنم . بلکه فقط می خواهم حقایق دردناک و غم انگیز دنیای فناوری اطلاعات و کامپیوتر را به سمع و نظر شما مخاطبان برسانم . 


البته فقط نقد نمی کنم . بلکه راه حل را نیز به شما نشان می دهم . 


گرچه من یک منتقد سنگدل و بی رحم هستم اما در کنار نقد تند و تیز و لحن آتشین و پر از خشم و احساسات ، سعی می کنم راه حل و راهکار و ایده و البته مدرک و سند نیز به شما نشان بدهم . پس یکطرفه به قاضی نمی روم و برای حرفهایی که قرار است بزنم و یا حرفهایی که تا به این لحظه زده ام مدرک و سند می آورم . اما این فقط به حرفهایی است که در حیطه و دایره ی مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتری و دنیای فناوری اطلاعات می باشد و هرگز به سایر حوزه ها و علوم و فنون و هنرها  کاری ندارم و برای سایر حرفهایم هیچ مدرکی نمی آورم مگر در حضور امام زمان (عج) . 


بهرحال من اصلا دوست نداشتم به حاشیه بروم و می خواستم فقط روی کامپیوتر تمرکز کنم . اما برخی حوادث تلخ روزگار  باعث شدند که من ناخواسته به حاشیه کشیده شوم . 


اما هرچی بود دیگه تمام شد .  


من کما فی السابق  سعی می کنم فقط در مورد علوم کامپیوتری و رشته ی مهندسی کامپیوتر و زبانهای برنامه نویسی و سیستم های عامل و دروس و مباحث مربوط به این رشته ،  مطلب بنویسم و اگر نقدی هم در کار باشد این نقد فقط به کامپیوتر مربوط می شود  نه به انسانها . 


من سعی می کنم از این به بعد از هیچ انسانی نام نبرم و صرفا زبانهای برنامه نویسی یا سیستم های عامل یا سایتهای معروف را   نقد نمایم . 


مثلا در وبلاگ باینسم ، از دروغهای معروفترین سایت مربوط به جدول زبانهای برنامه نویسی  ، پرده برداشتم . شاید چیزهایی که در وبلاگ باینسم  نوشته ام از نظر شما کافی نباشند ولی من نمی توانم بیشتر از این ، موشکافی کنم . خودتان به مرور زمان به صحت نوشته هایم پی می برید . کافیست یک مدت به نوشته ها و آمار و ارقام سایتهای ضد اسمبلی که علیه زبان اسمبلی  دروغ نوشته اند  رجوع کنید و سپس این ارقام و آمار و نوشته ها را با  مطالبی که من و سایر طرفداران زبان اسمبلی ارائه کرده ایم مقایسه کنید . با یک مقایسه ی ساده متوجه می شوید که چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ می گوید ؟؟ 


کافیست مطالعه و تحقیق و مقایسه نمایید . 


بهرحال از این لحظه به بعد ،  در وبلاگ باینسم به آدرس زیر  به طرح مباحث عمومی و کلی راجع به زبانهای برنامه نویسی می پردازم و مطالب وبسایتها و کتابها و جزوات و مقالات مربوط به علوم کامپیوتری را نقد می نمایم . 


بنابراین اگر می خواهید از ادامه ی فعالیتهای من با خبر شوید کافیست به وبلاگ باینسم به آدرس زیر مراجعه فرمایید زیرا وبلاگ باینسم ، از امروز به عنوان وبلاگ شخصی ، مشغول به فعالیت شده است . 


آدرس وبلاگ باینسم :


https://binasm.blog.ir


منتظر حضورتان هستم !! 


تا بعد ....


تاریخ بروزرسانی :


پنجشنبه مورخ 18 خرداد سال 1402 خورشیدی مصادف با 8 ژوئن سال 2023 میلادی . 





  • ۰۲/۰۳/۱۳
  • vahidmy

00000000

11111111

Binary

C32asm

Fasm

The Z1 Computer

Zuse

binary

binary code

binasm

binasm.blog.ir

binasm=binary+assembly

fasm

fasmy.blog.ir

flat assembler

flat section

flatassembler.net

hackman

hex editor

hex editor neo

hexplorer

pe file format

pe.txt

programming by hex editor

programming by machine code

programming by machine language

programming without Bug

spasm.blog.ir

winhex

آلمان

اختراع زبان اسمبلی توسط کنراد زوس در دهه 30 میلادی

اختراع زبان برنامه نویسی ماشین در سال ۱۹۳۶ میلادی

ادامه وبلاگنویسی در وبلاگهای اسمبلی

ادامه وبلاگنویسی در وبلاگهای تخصصی

ادامه ی احیای زبان اسمبلی با کمک فلت اسمبلر

اسرار هگز ادیتورها

اسپاسم

باینسم

باینسم یعنی باینری و اسمبلی

برلین

برنامه نویسی با زبان ماشین

برنامه نویسی با زبان ماشین با کمک اسمبلی دستی

برنامه نویسی با زبان ماشین با کمک فلت اسمبلر

برنامه نویسی با هگز ادیتور

برنامه نویسی با هگز ادیتور از طریق مقایسه باینری فایلها

برنامه نویسی با هگز ادیتور از طریق مهندسی معکوس

برنامه نویسی با هگز ادیتور بصورت بایت به بایت

برنامه نویسی بدون باگ

برنامه نویسی به سبک دیس اسمبلی

برنامه نویسی تک فایلی

برنامه نویسی و هک و مهندسی معکوس و امنیت با کمک هگز ادیتور

بلاگر سیار

زبان اسمبلی

زبان برنامه نویسی فقط زبانهای ماشین و اسمبلی

زبان ماشین

زبان ماشین از سال 1936 تا سال 2023 میلادی

فسمی

مهندسی معکوس نرم افزار

هکمن

هگز ادیتور

وبلاگ اسپاسم

وبلاگ باینسم

وبلاگ فسمی

وبلاگ هدف نیست ابزار است

وبلاگ وحیدمی

وبلاگ وحیدمی به آخر راه رسید

وبلاگهای اسمبلی

وبلاگهای تخصصی

وین هگز

کنراد زوس مخترع زبان برنامه نویسی ماشین

کنراد زوس مخترع زبانهای ماشین و اسمبلی