vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

سرنوشت مبهم بلاگ اسکای

چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۵۰ ب.ظ



به نام خدا


سرنوشت مبهم بلاگ اسکای


من حدس می زنم که سرویس وبلاگدهی بلاگ اسکای نیز همچون فارسی بلاگ و پرشین بلاگ و میهن بلاگ ، دیر یا زود به تاریخ بپیوندد و وبلاگنویسها را نابود کند . 


من برای نابودی احتمالی بلاگ اسکای چند دلیل منطقی و عقلانی می آورم:


1- بلاگ اسکای خشک و کلیشه ای است . محیط وبلاگنویسی و رابط گرافیکی کاربر بلاگ اسکای ، بسیار قدیمی و خشک است و کاربر را فراری می دهد . 


عملا کاربر بلاگ اسکای ، تجربه ی کاربری چندان جالبی بدست نمی آورد و ای بسا از این محیط ، دلزده شود . 


همچنین مخاطبان و بازدید کنندگان نیز ، چندان از رابط گرافیکی کاربر بلاگ اسکای و وبلاگهایش  راضی نیستند و من شاهد  هستم که بسیاری از وبلاگهای بلاگ اسکای  هیچگونه مخاطبی ندارند و بسیاری از وبلاگهای این سرویس ، مخاطب یا بازدید کننده ندارند و زیر پستهای اکثر وبلاگهای بلاگ اسکای ، هیچنوع کامنت عمومی دیده نمی شود . 


یعنی کاربر اصلا رغبت نمی کند که کامنت بگذارد!!



2- ادیتور یا محیط تایپ در بلاگ اسکای ، واقعا خشک و کلیشه ای است و اصلا به درد تایپ نمی خورد و حتی این خاصیت ذخیره ی خودکار ، گاهی اوقات باعث می شود که چینش پاراگراف در زبانهای فارسی و انگیسی بهم بخورد و متن بسیار زشت می شود . یعنی حالت ذخیره خودکار ، باعث ایجاد تداخل در کار وبلاگنویس می گردد  و کار را خراب می کند . در این مورد تجربه دارم . 



3- بلاگ اسکای از پیکوفایل برای آپلود فایل استفاده می کند که ناگفته پیداست که تا چه حد برای آپلود و دانلود ، نامناسب است . 


پیکوفایل پر از تبلیغات آزار دهنده است و البته باید دو بار روی دکمه کلیک کنید تا شاید فایل دانلود شود!!!!


بسیاری از کاربرها روش دانلود از پیکوفایل را بلد نیستند و بعدی از اینکه  کمی با این سایت کار کردند  و از دانلود شدن فایل ناامید شدند آنرا رها می کنند و این اصلا برای سئوی وبلاگهای بلاگ اسکای ، خوب نیست و رتبه ی آنها را کاهش می دهد . 


لینک دانلود در پیکوفایل ، هیچوقت مستقیم نیست و تحت هیچ شرایطی نمی توانیم یک لینک مستقیم و سرراست و راحت برای آپلود بسازیم تا کار مخاطب آسان شود . 


این موضوع برای من بسیار آزار دهنده بوده است . بگونه ای که برخی از فایلهای حجیم را به بلاگ منتقل کردم تا بتوانم لینک دانلود کاملا مستقیم و سرراست را به مخاطب نشان بدهم و فرایند دانلود را آسان و سریع کنم . 



4- محدودیتهای فنی بلاگ اسکای و پیکوفایل:


این محدودیتها شامل محدودیت در تعداد کلمات کلیدی هر پست و محدودیت در حجم فایل آپلودی می باشد . 


در بلاگ بیان اگر پول بدهید می توانید کلمات کلیدی بیشتری را تولید کنید و این موجب بهبود سئوی وبلاگ خواهد شد و رتبه ی وبلاگ بالا می رود


اما در بلاگ اسکای تحت هیچ شرایطی نمی توانید تعداد کلمات کلیدی هر پست را افزایش دهید . این خیلی بد  است . لذا رتبه ی وبلاگهای بلاگ اسکای ، به این دلیل نیز پایین تر از بلاگ بیان است . 


 توجه داشته باشید که خیلی وقتها لازم است تعداد کلمات کلیدی ، بیشتر از 10 کلمه باشد و حتی لازمست یک جمله ی کامل خبری یا پرسشی را بعنوان کلمه ی کلیدی بکار ببرید تا تعداد بازدید کنندگان افزایش یابد . دقیقا همان کاری که من در وبلاگ وحیدمی انجام دادم و بازخورد خیلی خوبی داشت و رتبه ی وبلاگ وحیدمی دقیقا به خاطر استفاده ی هوشمندانه از کلمات کلیدی خوانا و کامل ، بالا رفت . 


کلمات کلیدی تک واژه ای و تکراری  اصلا و ابدا مناسب نیستند زیرا میلیونها وبسایت و وبلاگ ، قبلا این نوع کلمات را منتشر کرده اند و گوگل به آنها رتبه و امتیاز داده است و هیچ امتیازی به وبسایت یا وبلاگ جدید ، بابت این کلمات قدیمی و تکراری نخواهد داد . 


اما کلمات کلیدی جدید و کامل و منحصر به فرد که قبلا توسط هیچکس تولید نشده اند توجه گوگل را به خود جلب می کند و باعث افزایش رتبه ی وبلاگ می شود . 


دوران استفاده از کلمات کلیدی تک واژه ای و گنگ و کلیشه ای و تکراری ، به پایان رسیده است . 


بلاگ اسکای همانند بسیاری از وبسایتها ، اجازه نمی دهد که وبلاگنویس از کلمات کلیدی کامل و قابل فهم و منحصر به فرد استفاده کند و دست وبلاگنویس را می بندد . 


این یک فاجعه است و رتبه ی وبلاگ کاهش می یابد . 



محدودیت فنی بعدی در بلاگ اسکای ، محدودیت در حجم فایل و محدودیت در فضای آپلود سنتر است . 


در بلاگ اسکای ، بیشترین حجم برای یک فایل که قرار است آپلود شود نهصد مگابایت است . 


در حالیکه در بلاگ بیان ، اگر پول بدهید می توانید فایلهایی با حجم  5000 مگابایت نیز آپلود کنید!!


من خودم یک فایل 5000 مگابایتی یعنی آخرین نسخه ی سیستم عامل ویندوز 10 اینترپرایز 64 بیتی شرکت مایکروسافت را در همین وبلاگ وحیدمی ،  آپلود کردم . 


کافیست به این آدرس مراجعه فرمایید تا صحت نوشتارم بر شما ثابت شود :


عنوان پست :


شکست وحیدمی در آپلود فایل چهار گیگابایتی 


کلمات کلیدی :


دانلود ویندوز 10 اینترپرایز


Windows 10 download




اوایل شکست می خوردم ولی آنقدر تلاش کردم تا توانستم این فایل 5000 مگابایتی را در همین وبلاگ ،  آپلود نمایم . 


می بینید که با پول می توانید حتی دنیا را نیز بخرید و صاحب بشوید!!!



از نظر حجم فایل آپلودی و فضای دانلود سنتر ، شما در بلاگ اسکای با یک محدودیت همیشگی و آزاردهنده روبرو هستید . حالا فرقی نمی کند که پول بدهید یا ندهید! 


در بلاگ شرکت بیان یعنی سایت blog.ir  علاوه بر اینکه می توانید فایل های حجیم تا سقف 5000 مگابایت را آپلود نمایید ، می توانید فضای آپلود سنتر را به بیش از 1000 گیگابایت در ماه نیز برسانید . یعنی 1 ترابایت فضای ماهیانه برای آپلود و دانلود فایل . 


فقط کافیست پول بدهید !! 


با پول می توانید ترافیک ماهیانه ی وبلاگ را در بلاگ بیان ، افزایش دهید و بر تعداد بازدیدکنندگان بیفزایید


اما در بلاگ اسکای فرقی نمی کند که پول بدهید یا ندهید! هرگز بر ترافیک ماهیانه افزوده نمی شود



5- تبلیغات و باز هم تبلیغات !


بلاگ اسکای روز به روز بر حجم و شدت و ویرانگری تبلیغات می افزاید و عملا چهره ی وبلاگهای خود را به شدت مخدوش کرده است . 


سخیف ترین و لجن ترین تبلیغات را در بالا و پایین پستهای وبلاگهای بلاگ اسکای مشاهده می کنید که هیچ ربطی نه به خود بلاگ اسکای دارند و نه به محتوای وبلاگها و عملا  شان و حرمت وبلاگهای بلاگ اسکای بطور کامل در هم شکسته شده است . 


بلاگ اسکای دقیقا همان اشتباه مرگباری را مرتکب شده است که میهن بلاگ مرتکب شد . 


تبلیغات مسموم و کور کننده و نفرت انگیز و تهوع آور ، موجب مرگ میهن بلاگ شد و شک نکنید موجب مرگ بلاگ اسکای و تبلاگ نیز خواهد شد . 


مخاطب از مشاهده ی این حجم از تبلیغات دیوانه کننده و تهوع آور  و چندش آور ، وحشت کرده و وبلاگ بلاگ اسکایی را با سرعت برق ترک می کند و این یک فاجعه است که موجب افت شدید رتبه ی وبلاگ بلاگ اسکایی خواهد شد . 

دوران تبلیغات به پایان رسیده است و شرکت بیان خیلی هوشمندانه این را می دانست و بجای تبلیغات تهوع آور و نفرت انگیز ، از روشی معقول تر یعنی دریافت پول ،  برای افزایش قدرت و امکانات و بازدید استفاده کرد .


کاربرها و مخاطبان و بازدید کننده ها  وقتیکه ببینند فلان وبسایت یا وبلاگ ، هیچ نوع تبلیغات را نمایش نمی دهد و یک محیط کاربری بسیار سریع و سبک و تمیز و خلوت را ارائه می دهد  و فقط بر مبنای متن و محتوا ، کار می کند احساس آرامش می کنند و با خیال راحت می توانند مطالب یک وبلاگنویس را مطالعه کنند و می دانند که هیچ خبری از تبلیغات نیست و می دانند که  حجم اینترنت شان هدر نمی رود زیرا تبلیغات عامل بزرگی برای هدر رفت حجم نت کاربر می باشد . 




6- بلاگ اسکای ، مشمول اینترنت نیم بها نمی شود . یعنی بازدید از بلاگ اسکای و وبلاگهایش ، موجب افزایش هزینه ی  حجم نت کاربر می شود و نت کاربر را خیلی زود هدر می دهد . 


کاربر اگر این حقیقت دردناک را بداند هرگز به بلاگ اسکای و وبلاگهایش مراجعه نمی کند و این نیز عامل دیگری برای نابود شدن رتبه ی وبلاگها خواهد بود . 



7- عدم امکان اتصال دامنه به وبلاگ :


این را خودم تجربه کردم . یعنی با وجود اینکه پول فراوانی بابت خرید دامنه دادم اما نتوانستم وبلاگ ام را به دامنه وصل کنم زیرا مشکلات فنی بلاگ اسکای مانع از این شد که بتوانم وبلاگ ام را به یک وبسایت با آدرس کوتاه و خوانا تبدیل نمایم . 



8- سیستم آمار عهد بوق و البته گمراه کننده :


سیستم آمار وبلاگها در بلاگ اسکای نه فقط بسیار قدیمی و منسوخ است بلکه به شدت گمراه کننده است و مثلا از اعداد منفی 100 درصد  یا حتی منفی 200 درصد برای بازدید روزانه هر پست  استفاده می کند که وبلاگنویس را بکلی گیج و سردرگم می کند و هیچ منطقی پشت این سیستم دیده نمی شود . این سیستم کودن یکسری اعداد احمقانه  و متضاد و متناقض  را  نمایش می دهد که روحیه ی وبلاگنویس را داغون می کند . 


هیچ منطق و الگویی پشت اعداد مثبت 200 درصد و منفی 300 درصد برای دو پست که پشت سرهم آمده اند وجود ندارد



ضمنا در سیستم آمار بلاگ اسکای ، اصلا معلوم نیست که بازدید کننده از چه طریقی وارد وبلاگ شده و کلمات کلیدی نیز هیچ نقشی ندارند و ارجاع دهنده و نیز نمایش دهنده و بازدید کننده نیز گنگ و گیچ کننده هستند !!


هیچ تفاوتی بین بازدید کننده و نمایش دهنده در بلاگ اسکای وجود ندارد !!!


این نیز بر ابهام مسئله می افزاید . 


یعنی یک سیستم بی مصرف و کودن و قدیمی و خشک و احمقانه و گنگ و گیج کننده را به عنوان سیستم آمار  به خورد وبلاگنویس داده اند که به هیچ دردی نمی خورد . 



بلاگ اسکای به درد وبلاگنویسی نمی خورد و عملا رو به انقراض است . 



دیر یا زود ، بلاگ اسکای نیز به سرنوشت میهن بلاگ و پرشین بلاگ و فارسی بلاگ دچار خواهد شد . 



جمع بندی :


بجز بلاگ یعنی blog.ir سایر سایتهای وبلاگدهی ، دیر یا زود منقرض خواهند شد . 



ایده :


فقط در سایت blog.ir یعنی بلاگ  ، وبلاگ بسازید . زیرا بقیه سیستم ها منقرض خواهند شد . 


وبلاگنویسی ، در آینده در دست سایت بلاگ یعنی blog.ir  خواهد بود و این سایت به تنهایی میزبان میلیونها وبلاگ خواهد شد .