به نام خدای عظیم الشان




آدرس جدید مطلب براساس شماره ترتیبی:



https://vahidmy.blog.ir/post/4



عنوان مطلب :



لذت وبلاگسازی


شاید کم و بیش  با جناب دکتر بهابادی پر وبلاگترین شخص جهان که  حدودا هزار وبلاگ شخصی  با نام  بهابادی   ساخته است  آشنا باشید .


من کاری ندارم که ایشان هدفشان از  ایجاد 1000 وبلاگ آنهم با یک نام و آدرس  یکسان  چی بوده .  اما خب  من با ایشان  توی   شبکه ی اجتماعی  ویرگول آشنا شدم . 


ایشان معتقد است که برای افزایش بازدید بهترین کار اینست که  در تمامی سرویسهای وبلاگدهی  ، وبلاگ بسازی و بعد تمامی این وبلاگها همدیگه رو لینک کنند و بعد یک سایت بسازی و تمامی اون وبلاگها را به اون سایت اصلی  لینک بکنی و اینطوری آمار بازدید تمامی وبلاگها و سایت اصلی ات بشدت بالا  می رود  انهم توسط خودت و بدون خرید بک لینک و  پرداخت هزینه یا ثبت نام در سایتهای لینکدهی .


من هم یکدفعه جوگیر شدم  و سعی کردم  تا  تعداد فراوانی  وبلاگ بسازم و همه شون رو به روش بالا به هم  پیوند بزنم   اما نه با نام خودم بلکه  با نامهای مختلف و نه برای افزایش بازدید بلکه برای  ترویج زبان برنامه نویسی اسمبلی .



نمی دونم آیا این روش واقعا باعث  افزایش بازدید می شود یا خیر . ولی  بهرحال مدیریت کردن  1000 وبلاگ و یک سایت  واقعا کار بسیار دشواری است . 


ضمن  آرزوی  موفقیت برای  جناب دکتر  به آبادی (بهابادی)  ،  عرض می کنم که  من  با ایشان تفاوتهایی دارم .  یکی اینکه من  اصلا قصد ندارم  اسم خودم رو توی گینس ثبت کنم  چون از شهرت بیزارم .  دوم اینکه  دغدغه ی من فقط یک  چیز است : احیای زبان اسمبلی .


هیچ دغدغه و نگرانی دیگری ندارم   .


سوم اینکه من ذاتا  علاقه ی زیادی به  ساختن وبلاگهای فراوان دارم که این  علاقه را با اون  دغدغه ی بالایی ترکیب کردم که درنتیجه به  من انگیزه داد که  ادای دکتر بهابادی رو دربیاورم !!

نوعی تقلید کورکورانه !!


من توی فارسی بلاگ هم وبلاگ داشتم ولی چون مدیر فارسی بلاگ تحت هیچ شرایطی خودش رو به من معرفی نکرد و سرویس اش  نوعی کپی از روی بیان بود  و کاملا مشکوک  می زد  وبلاگهایم رو  حذف کردم .


عملا الان  وبلاگسازی برای من تبدیل به یک لذت شده است .  من بیشتر از اونکه از وبلاگنویسی  لذت ببرم  از وبلاگسازی لذت می برم . 


البته وبلاگنویسی نیز همچنان یکی از لذت های بزرگ زندگی ام است . یعنی هنوز هم عاشق وبلاگنویسی هستم .


بله!  برخلاف تصور برخی دوستان ،  من هنوز هم عاشق وبلاگنویسی هستم و عملا برای من وبلاگنویسی هنوز هم   عشق است .


بقول این دوستمان:  وبلاگنویسی ، عشق است . 


من همیشه محتوای خوب و مطالب ناب و خاص می گذارم که خیلی وقتها بالاتر از سطح  درک کاربران عادی است . البته قصد جسارت و بی احترامی ندارم ولی خب قبول کنید که  مثلا زبان اسمبلی زبانی بسیار سخت و دشوار است طوریکه حتی خود مهندسین کامپیوتر از این زبان می ترسند و فراری هستند و انرا کابوس برنامه نویسان می دانند که این خود ثابت می کند که  مطالب وبلاگهایم که در مورد زبان اسمبلی است  تا چه حد  خاص و ناب و ارزشمند می باشند و طبعا  باید کاربر را به سمت خودشان  جذب  کنند . 


من هیچوقت محتوای زرد و چرک و بی ارزش ننوشتم و امیدوارم هیچوقت هم ننویسم  . 


پس اگر محتوای ناب باعث  افزایش مخاطب می شود پس قاعدتا وبلاگهایم باید بواسطه ی زبان اسمبلی  پرمخاطب باشند که نیستند !!!


بله  تعریف دقیقی از محتوای ناب در ذهن مخاطبان شکل نگرفته و اکثر مخاطبان دنبال حاشیه و مطالب زرد و عاشقانه و کم ارزش هستند .  مخاطبان وبلاگهای من  تعدادشان از انگشتان یک دست هم کمتر است . پس عملا  گفته ی این دوستمان را  اصلا  قبول ندارم . چون ایشان معتقد است که محتوای ناب باعث جذب مخاطب می شود ولی می بینید که  وبلاگهای من که در مورد زبان اسمبلی است  گرچه ناب و خاص هستند  مخاطب پسند نیستند  و مخاطب به این نوع محتواها  هیچ علاقه ای ندارد البته بجز مخاطب خاص !!!


(بروزرسانی :

همین الان توی ویرگول بودم . دیدم لیست بهترین زبان های برنامه نویسی 2022 جهت یادگیری را به کاربران نشان داده است تماما زبانهای سطح بالا بودند شدیدا هم روی پایتون و جاوا مانور داده شده است .  . هیچ اشاره ای به زبان اسمبلی نشده است . واقعا برای جامعه ی برنامه نویسان ایرانی  و البته سایت ویرگول  متاسفم . واقعا جای تاسف دارد که زبان واقعی کامپیوتر را فراموش کرده اند و هنوز هم به زبانهای سطح بالا چسبیده اند . تاریخ بروزرسانی:  چهارشنبه 22 دی 1400 شمسی )




بنابراین  گفته ی این دوستمان اشتباه است و صحت ندارد.  


عملا  ذائقه ی  مخاطبین ایرانی کاملا عوض شده و اکثرا به دنبال وبلاگهای زرد و عاشقانه و سخیف می گردند و کاری به وبلاگهای تخصصی و علمی و فنی ندارند .


اما من اهل زردنویسی و تولید محتوای چرک و سخیف نیستم .  پس مخاطبی هم ندارم .




خصوصا توی بلاگ شرکت بیان ، اکثر  بلاگرها  فقط بلدند محتوای عاشقانه و سخیف بنویسند و از توی این محتواها یکسری درسهای اخلاقی به مخاطب یاد بدهند !!!




من براسا تجربه و با چشم خودم  بلاگرهای واقعی و دغدغه مند و متخصص را فقط در بلاگفا و میهن بلاگ و بلاگ اسکای  دیدم . جای دیگری ندیدم . 


بدون ترس می گویم  محتوای ناب و منحصر به فرد در بلاگ بیان معنایی کاملا  معکوس دارد .

یعنی محتوایی که زرد و سخیف و دل بهم زن باشد . مخاطبان این طیف هم که تعدادشان زیاد است و اکثرا در اینستاگرام و تلگرام  حضور دارند با همان طرز فکر  به دنبال  وبلاگهای سخیف و بی محتوا می گردند .  چنین افرادی با وبلاگهای فنی مهندسی  هیچ کاری ندارند .


از بحث اصلی دور نشویم :


یک زمانی نگران بودم که اگر  در بلاگفا  و رزبلاگ و  لوکس بلاگ و مهدی بلاگ  و جت بلاگ و بطور خلاصه در هر وبلاگی که  آدرس اش همان نام کاربری ام می باشد ، بدلیل یکسان بودن نام کاربری و  دامنه ی وبلاک (ادرس وبلاگ)  ثبت نام کنم و وبلاگ بسازم  ، هک بشوم .    اما الان دیگه نگران نیستم .  


علت اینکه  این سرویسها مدام  دچار اختلال می شوند دقیقا همین است : یکسان بودن نام کاربری با  ادرس وبلاگ !!!!


چیزی که بسیاری از بلاگرهای بیان و بلاگفا از ان بی اطلاع هستند  همین است .


بله همین یکسان بودن نام کاربری و دامنه ی ادرس وبلاگ در بلاگفا ، بزرگترین نقطه ضعف امنیتی بلاگفاست ولی کاربران بلاگفا از این موضوع  یا بی خبرند یا اگر هم خبر داشته باشند بی خیال هستند و گویا مثل من از هک شدن نمی ترسند .




الان دیگه  پوستم کلفت شده . از هک شدن نمی ترسم .  پس شاید توی این سرویسهای ناامن که از پایه  و اساس  ،  اشتباه طراحی شده اند  نیز  وبلاگ بسازم . البته در هر وبلاگ سعی می کنم  کمی از زبان اسمبلی تبلیغ کنم و بعد بزنم به چاک !!


چون وبلاگ  اصلی ام  وبلاگ وحیدمی  می باشد . 


من به تعداد ریگهای بیابان  ، دشمن و بدخواه دارم .  خصوصا  هکرها خیلی از من متنفر هستند و اگر من رو گیر بیارند  معلوم نیست چه بلایی به سرم بیاورند .


ولی خب من  باید فقط از خدا بترسم .  از  هکرها و هک شدن هیچ ترسی ندارم . ولی سعی می کنم   نکات ایمنی را رعایت کنم  . 


خواستم توی ویرگول  وبلاگ بسازم که  بعد از کلیک روی دکمه ی ثبت نام ، یک ساعت صبر کردم  ولی صفحه بالا نیامد !!!


پشیمان شدم  . ویرگول  به درد وبلاگنویسی نمی خورد . 


خواستم  توی  تبلاگ (سیستم وبلاگدهی  سایت تبیان )  وبلاگ بسازم  دیدم  یک ساعت باید صبر کنم  تا شاید صفحه باز شود که نشد .  


من نخستین بار از طریق همین  تبیان که اینترانت (اینترنت داخلی) است با اینترنت اصلی  آشنا شدم  ( سال 81 ) .


آن موقع  تبیان بسیار سبک و قدرتمند بود حتی با اینترنت دایل آپ خیلی سریع بالا می اومد . .  الان  بشدت سنگین شده و اصلا نمی توانیم  وبلاگ بسازیم . 


هدف تبیان محدود کردن ایرانیها  به یک اینترنت داخلی و عدم دستیابی مردم  به اینترنت و البته  جاسوسی کردن از زندگی خصوص مردم ایران  بود که با شکست مواجه شد  . 


توی تبیان همه چیز دیده می شود . از شیر مرغ  تا  جون ادمیزاد :


سیستم وبلاگدهی ،  سرور ، هاست ، دیتاسنتر ، سایت مستقل ،  شبکه ی اجتماعی ، فروشگاه نرم افزار ،  پایگاه اطلاع رسانی ، اینترنت کوچولوی ملی ،  انجمن  ، سرویسهای اشتراک محتوای متنی و ویدیویی  ،  موتور جستجوگر ، سرویس ایمیل  ،  آپلود سنتر ، مسابقات و جشنواره ها ،  مرکز دانلود نرم افزار ،  نرم افزارهای  تولید شده توسط تبیان   و خلاصه اینکه هر چیزی که توی اینترنت اصلی می بینیم  نسخه  کوچک اش  را در تبیان می توان دید . ولی چه فایده ؟؟


تبیان اونقدر سنگین و کند شده  که حتی نمی توان توی این سیستم یک وبلاگ بسازیم .


تبیان از سیستم عامل ویندوز بعنوان سیستم عامل سرور استفاده می کند . شاید این یکی از دلایل سنگین و کند بودن سرورهایش باشد . 


بهرحال من  نتوانستم از تبیان برای وبلاگنویسی استفاده کنم .   نه تبیان سنگین و غول پیکر و  نه  ویرگول ساده و کوچک  هیچکدام  به درد وبلاگنویسی نمی خورند .



میهن بلاگ مدتی است که اجازه ی ساخت وبلاگ را نمی دهد .  با شرکت صباایده تماس گرفتم و این شرکت  به من قول داد که این موضوع را رسیدگی کند .  اما هنوز هیچ خبری نشده و  هنوز هم نمی توان در میهن بلاگ  ، وبلاگ جدید ساخت . 


من اگر بجای شرکت صباایده بودم  میهن بلاگ را  زنده زنده  چال می کردم  و خودم از پایه ، یک سیستم وبلاگدهی سریع و قوی و کامل و مدرن و البته امن  می ساختم .  یک چیزی توی مایه های همین  بلاگ بیان .



عملا  میهن بلاگ برای شرکت معظم و معروفی همچون  صباایده در حکم یک زگیل است . 


میهن بلاگ هر دو روز یکبار خراب می شود و باید تعمیر شود !!!


بیچاره اون  2 میلیون وبلاگی که میهن بلاگ  اونها رو  میزبانی  می کنه !


خلاصه ی کلام :


الان یک کرمی  افتاده توی  وجودم  و به من میگه  : وبلاگ بساز ... وبلاگ بساز ... 


من هم که  از خدایم هست  ناخواسته  درحال وبلاگنویسی و البته تبلیغ از زبان اسمبلی هستم . 


حوصله ی تدریس زبان اسمبلی رو ندارم . بجای اینکار ،  نرم افزارهای این زبان رو معرفی می کنم  .


شاید این رویه ی  عجیب  باعث بشه   زبان اسمبلی  احیا بشه .  بهرحال دارم ازمایش می کنم ببینم با ساختن  دستکم  1000 وبلاگ  که همگی به زبان اسمبلی مربوط میشه  ایا می تونم  این زبان رو توی ایران  مطرح بکنم یا نه .


باور کنید اصلا قصد رقابت  با جناب دکتر  بهابادی  رو ندارم . فقط می خوام این اسمبلی بدبخت و گمنام و مظلوم رو  در صدر جدول  10 زبان برنامه نویسی مطرح ایران و جهان  قرار بدم .


درواقع بجای اینکه خودم رو مشهور بکنم ،  قصد دارم اسمبلی رو مشهور کنم .   حالا فهمیدید چرا  کرم  وبلاگ سازی افتاده به جونم ؟؟؟


یک نیروی ناشناخته  مدام  من رو به جلو هل میده  تا اسمبلی رو  به زور هم که شده توی حلق  مردم فرو بکنم .  خودم شخصا  دیکتاتور  نیستم  ولی این نیروی ناشناخته و مرموز  من رو  ناخواسته به جلو هل میده .  نمی تونم جلوی این نیروی عجیب و مرموز مقاومت کنم .


بهرحال اگر زمانی  ، وبلاگنویسی  برام لذت بخش بود ، الان وبلاگ سازی  برام لذت عجیبی داره .   البته الان هم وبلاگنویسی  هنوز برایم لذتبخش است .


اصلا چطوره از اسم مستعار برای ساختن این وبلاگها استفاده کنم ؟؟؟


مثلا  فسم یا فسمجی یا  هر اسمی که به زبان اسمبلی مربوط میشه ؟؟؟ 


شبیه به همان کاری که دکتر بهابادی انجام داد . منتهی ایشون نام خانوادگی شون رو مطرح کردند و در گینس ثبت کردند   ولی من می خواهم زبان اسمبلی رو مطرح کنم .  من دوست دارم نام زبان اسمبلی را در گینس به عنوان محبوبترین و بهترین و کاملترین و همه منظوره ترین زبان برنامه نویسی جهان ، ثبت  نمایم . 

من برای خودم هیچ چیزی نمی خواهم و اصلا دنبال اسم و رسم و شهرت و محبوبیت نیستم و هرگز دوست ندارم نام  خودم  در گینس ثبت شود . من می خواهم نام زبان اسمبلی را بعنوان بهترین زبان برنامه نویسی جهان ، در گینس ثبت نمایم . برای اینکار از ترفند وبلاگسازی استفاده می نمایم . یعنی به تعداد فراوان وبلاگ تخصصی زبان اسمبلی  می سازم تا زبان اسمبلی خودبخود در گینس ثبت شود .



البته ساختن اینهمه وبلاگ واقعا  کار دشوار و خسته کننده ای است .  فعلا  این وبلاگهایی رو که در  جعبه ی  پیوندها  می بیینید   مرور کنید  .  هرچند  اکثرشون  هنوز هیچ محتوایی ندارند و خالی هستند .


من توی این وبلاگ شخصی ام   از هر موضوعی یک متنی می نویسم ! 


این موضوع مربوط به لذت وبلاگسازی بود . 


فعلا  تا بعد .



پست ویرایش شد :

بلاگرهای بیان اصلا به سوالات من جواب نمی دهند  و اصلا از وبلاگهای من که تخصصی و فنی هستند خوششان نمی آید و با من رابطه ی خوبی ندارند .   من نیز به این حالت عادت کرده ام . بهرحال من برای خدا  وبلاگنویسی می کنم .  زیاد نباید به  فکر  جذب بازدیدکننده باشم   .

خدا خودش بهترین بازدیدکننده است .  خدا بهترین و همیشگی ترین  بازدیدکننده و دنبال کننده ی وبلاگهایم بوده و هست و خواهد بود . تا خدا هست چه نیازی به  مردم دارم ؟؟؟

+



لینک ویرگول در معرفی بهترین زبانهای برنامه نویسی در سال 2022


بهترین زبان های برنامه نویسی 2022 جهت یادگیری - ویرگول (virgool.io)


+

واقعا جای خالی زبان اسمبلی ، در این لیست  حس می شود . واقعا مایه ی تاسف است .  همه به دنبال پول هستند . هیچکس به دنبال علم و بصیرت نیست .

قداست زبان برنامه نویسی اسمبلی را با این زبانهای سطح بالا به لجن کشانده اند این آمریکایی ها و اروپایی ها  . خدا این غربی های مکار  و خصوصا دنیس ریچی و      بیل گیتس  را لعنت کند که هردو دشمن زبان اسمبلی و دشمن بصیرت و آزادی مردم بودند و فقط به فکر پول و شهرت و عوامفریبی بودند . لعنت بر دنیای غرب .



بهترین زبانهای برنامه نویسی برای تمام سالها ، منحصرا زبانهای ماشین و  اسمبلی می باشند . 


جای زبانهای سطح بالا در سطل زباله است .



+








وحید محمدی -  وبلاگ وحیدمی


https://vahidmy.blog.ir



site map


https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml




بروزرسانی

براثر حملات سایبری به وبلاگ وحیدمی ؛ تمام کامنت های کاربرها و پاسخ های من به کاربرها  ؛ حذف شدند 


لعنت خدا و نفرین ملائکه بر هکرها و اتکرها و مجرمان سایبری . 


تاریخ بروزرسانی 


یکشنبه مورخ  29 مرداد 1402 خورشیدی 


نکته : 

آدرسهای  آخرین پست وبلاگ وحیدمی را در زیر مشاهده می فرمایید . 




در پناه خداوند متعال عظیم الشان باشید 

ِ

الهم  عجل  لولیک الفرج . 



امضای همیشگی اینجانب  در جهت تایید صحت و درستی مطالب وبلاگهایم   : 


وحید محمدی . وبلاگ  وحیدمی 


https://vahidmy.blog.ir





https://vahidmy.blog.ir/archive


https://vahidmy.blog.ir/post/764