vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

دنیای نرم افزار

سه شنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱ ب.ظ





به نام خدا


دنیای نرم افزار



ابتدا به کلمات کلیدی زیر این پست نگاه کنید تا متوجه شوید که چه نکته ای را می خواهم به شما بگویم ....



ببینید !  دنیای نرم افزار ، سالهاست که به بیراهه رفته است و کاربران عملا در بسیاری از موارد نمی توانند تصمیم گیری نمایند . 


نرم افزار آزاد ساز خودش را می زند . 


نرم افزار مالکیتی و انحصاری ساز خودش را می زند 


نرم افزار رایگان به همین شکل 


نرم افزار پولی و تجاری  به همین شکل 


اصلا لایسنس ها مهم نیستند .


فرقی نمی کند که شما از چه نرم افزاری استفاده کنید زیرا بدبختانه تمام نرم افزارها صرف نظر از نوع لایسنس شان ،  هرگز نتوانسته اند نیازهای متنوع میلیاردها کاربر را بطور کامل و بدون دردسر  ، مرتفع نمایند . 


نرم افزارهای رایگان و اوپن سورس و آزاد ، اکثرا اصالت و هویت ندارند و البته کیفیت و امکانات اندکی دارند و سست و ناپایدار هستند و عملا به درد نمی خورند . 



نرم افزارهای مالکیتی و انحصاری و  کلوز سورس و تجاری و پولی نیز گرچه کیفیت بالایی دارند و مستحکم و قابل اطمینان هستند اما به هزار و یک روش مختلف از کاربران جاسوسی می کنند و آزادی را بر کاربران حرام می کنند و  جیب کاربران را خالی می کنند و مردم را فریب می دهند . 



نرم افزارها  بازیچه ی هوی و هوسهای شرکتها و افراد شده اند . بدبختانه توسعه دهندگان نرم افزار اصلا به فکر کاربران نیستند و فقط به منافع خودشان فکر می کنند . 



در هر زمینه ی تخصصی  وقتیکه می خواهی با نرم افزارهای مختلف سروکار داشته باشی اولا دچار تردید می شوی که در این حوزه ی تخصصی  از میان هزاران نرم افزار  حجیم و سنگین و گران قیمت و انحصاری و جاسوس ، کدامیک از بقیه بهتر هستند ؟؟؟!!!



ثانیا وقتیکه دهها نرم افزار را آزمایش می کنی باز هم ته دلت راضی نمی شود . 


حس می کنی یک چیزی کم است !!



ناسازگاری نرم افزارهای کلاسیک قدیمی ویندوز  با  سیستم مازوخیستی ویندوز 10  باز هم اعصاب مرا خرد کرد .


بالاخره با هزار بدبختی توانستم از یکی از سایتهای خارجی ، دلفی 6 را دانلود و نصب کنم . 


دلفی 6 دانلود و  نصب شد اما به محض اجرا یک پیام داد مبنی بر اینکه نمی تواند فلان فایل را تغییر نام دهد لذا نتوانستم از دلفی 6  تحت ویندوز 10 استفاده کنم !!!


لازاروس که بسیار شبیه به دلفی 6 می باشد و رایگان و اوپن سورس و آزاد است را نصب کردم اما او هم مشکلات عجیبی داشت و هنوز هم سست و ناپایدار و بسیار کند بود . 



حس می کنم باید به ویندوز 7 مهاجرت کنم تا  بتوانم دلفی 6  را نصب و اجرا کنم و از برنامه نویسی با زبان اسمبلی در روالهای برنامه های دلفی 6 لذت ببرم !!!


ویندوز 10 واقعا چرت و سنگین و مزخرف و فضول است و همه چیزش آنلاین است و صدها گیگابایت دیتای کاربر را هدر می دهد . 


از دات نت بیزارم . 



من تصمیم گرفته ام که دنیای نرم افزار را به میل خودم تغییر دهم . 


یعنی می خواهم از صفر شروع کنم :


یعنی تمام چیزها از سیستم عامل گرفته تا زبان برنامه نویسی را از اول برای خودم بسازم . 


حتی تصمیم گرفته ام که یک پردازنده ی شخصی برای خودم بسازم که مشکلات پردازنده ی اینتل را نداشته باشد و دستورات را به روش مستقیم بخواند و اجرا کند و اینستراکشنهایش کلمات کامل و قابل فهم زبان انگلیسی باشند !!!


خواستن توانستن است . اما به چه قیمتی ؟؟؟


من به سه چیز نیاز دارم تا بتوانم تمام مشکلات دنیای کامپیوتر خصوصا دنیای نرم افزار  را  برطرف کنم :


1- عمر نوح 


2- صبر ایوب 


3 - گنج قارون 



خب پس با این حساب ، مجبورم به دلیل نداشتن این سه چیز ، این شرایط جهنمی را تحمل کنم . 


دنیای نرم افزار دیگه آن دنیای زیبای دهه های  60  تا 90 میلادی نیست . 


همه چیز به هم ریخته است . 


مجددا ویژوال استودیو 2022 را حذف کردم زیرا اکثر  افزونه هایش یا پولی بودند یا به اکانت نیاز داشتند !!!!


ضمنا بسیار سنگین بود و اصلا نمی توانستم در محیط اش برنامه نویسی کنم . 


من حدس می زنم که بازگشت به ویندوز 7 و حتی ویندوز ایکس پی بتواند مشکلاتم را حل کند . فقط  باید حواسم باشد که هک نشوم !!


بعد از نصب ویندوز 7  ، ضمن تمرکز کامل روی زبان اسمبلی ،  سعی می کنم یک نیم نگاهی هم به دلفی 6 و ویژوال استودیو 2000  داشته باشم !


حقیقتا زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس به درد برنامه نویسی نمی خورد . این یک نظر شخصی و یک تجربه ی شخصی است . 


من هیچوقت نتوانستم در محیط زبان سی پلاس پلاس برنامه نویسی کنم اما به راحتی توانستم در محیط زبان اسمبلی برنامه نویسی نمایم و لذت  ببرم . 


گویا قرار نیست هیچوقت زبان سی پلاس پلاس برای برنامه هایش  دیالوگ یا فرم داشته باشد و همیشه باید برنامه نویسی کلاسیک و دستی را تجربه کنیم !!!


اما زبان اسمبلی  دارای دهها  محیط برنامه نویسی ویژوال و البته فرم و پنجره و پشتیبانی از برنامه نویسی شیئ گرا می باشد لذا اسمبلی  با وجود اینکه دهها سال از زبان سی پلاس پلاس قدیمی تر است اما بروز تر است !



وقتیکه می توانم در محیط برنامه های زیر از برنامه نویسی شیئ گرا  و رویدادگرا و ساختاری  و فرم و اشیای ویژوال روی فرم برنامه استفاده کنم و لذت ببرم  چه دلیلی دارد که به زبان الکن و ناقص الخلقه و کج و کوله ی سی پلاس پلاس   فکر کنم ؟؟؟


محیطهای برنامه نویسی شیئ گرا و ویژوال با فرم اصلی برنامه و اشیای روی فرم برای برنامه نویسی آسان و سریع با زبان اسمبلی :



easycode visual assembler


RosAsm


Fresh Flat Assembler



Winasm Studio



مایکروسافت باید خجالت بکشد که عرضه ندارد روش برنامه نویسی Rad  و ویژوال و شیئ گرا را  روی زبان سی پلاس پلاس پیاده سازی کند . واقعا باید از خودش خجالت  بکشد . 


آرزو به دلم ماند که زبان سی پلاس پلاس دارای فرم باشد یعنی برای برنامه هایش از فرم و اشیای ویژوال استفاده کند و برنامه نویسی را آسان و سریع نماید . 


آرزو به دلم ماند که زبان پاسکال  این اجازه را بدهد که بعد از If   بتوانم تمام انواع داده را بنویسم و به بولین محدود نباشم 


آرزو به دلم ماند که زبان ویژوال بیسیک بتواند مستقیما و بدون دردسر ، دستورات زبان اسمبلی را بکار گیرد و توابع سیستم عامل را نیز مستقیما بکار گیرد . 




تنها زبان برنامه نویسی که مرا به تمام آرزوهایم می رساند و این تردیدهای لعنتی را نابود می کند زبان اسمبلی می باشد . 



در زبان اسمبلی می توانید تمام توابع سیستم عامل و تمام ثابتهای سیستم عامل را مستقیما و بدون هیچ محدودیتی فراخوانی نمایید . 


در زبان اسمبلی می توانید از عناصر زبانهای سطح بالا از جمله If و  Then  نیز استفاده نمایید ( اسمبلی سطح بالا با کمک ماکرو یا پارسر ) 



در زبان اسمبلی می توانید برنامه نویسی شیئ گرا و ویژوال را با کمک ویزاردها و فرم های اصلی برنامه براحتی اجرا نمایید . 


در زبان اسمبلی می توانید مستقیما و براحتی بعد از  IF  از تمام انواع داده ( از جمله رشته متنی  ، عدد ، بولین ، بایت ، و ...... )  استفاده کنید و دیگه آن پیامهای احمقانه ی کامپایلر پاسکال را مشاهده نخواهید کرد و به بولین  محدود نخواهید بود . 


در زبان اسمبلی می توانید بدلیل طبیعت ذاتی زبان اسمبلی که یک زبان سطح میانی می باشد از تمام عملگرهای مربوط به سخت افزار و کرنل سیستم عامل بصورت مستقیم و ساده استفاده نمایید . 


در زبان اسمبلی می توانید  بر پردازنده و حافظه و هارد و کارت صدا و و کارت گرافیک و سایر اجزای سخت افزار و سیستم عامل ، تسلط کامل و مستقیم داشته باشید . 


در زبان اسمبلی می توانید با کمک مهندسی معکوس نرم افزارهای کدبسته و تجاری ، نرم افزار رایگان و کد باز و آزاد  بسازید !!


تمام ناسازگاریها و مشکلات عدیده ی دنیای نرم افزار ، با  کمک زبان اسمبلی برطرف می شوید و می توانید یک نفس راحت بکشید . 



باید سعی کنم به ویندوز 7 یا حتی به ویندوز ایکس پی برگردم و از اصالت و قدرت و سرعت و پایداری این دو ویندوز و امکان نصب نرم افزارهای خوب قدیمی اصیل لذت ببرم . 

باید خودم را از شر  پلتفرم سنگین و ننگین و حجیم دات نت  خلاص کنم . 




برای برنامه نویسی همه منظوره ،  زبان اسمبلی کاملا کفایت می کند 


اسمبلی یک زبان همه منظوره و قدرتمند و انعطاف پذیر و هوشمند و دقیق و سریع و صادق است و هرگز شما را فریب نمی دهد . 


اسمبلی یک زبان نیست یک فلسفه و ایدئولوژی است .  اسمبلی بسیار فراتر از یک زبان برنامه نویسی است . 


اسمبلی یعنی مونتاژ کردن تمام چیزهای خوب و ایجاد یک چیز عالی و اصیل !


اسمبلی یک جهان بینی و طرز فکر متفاوت است . 



اسمبلی یعنی اینکه  برخلاف جریان آب  شنا کنی و کارهای محیرالعقول انجام بدهی . 



اسمبلی یعنی شکستن تمام تابوهای رایج دنیای نرم افزار . 


اگر می خواهید اکثریت کتابها و جزوات رشته ی مهندسی کامپیوتر را دانلود کنید به سایت  آغازه  مراجعه نمایید . 


اگر کتابی را نداشت به سایتهای ایرانی یا خارجی مراجعه کنید تا پیدا و دانلود نمایید . 



بهرحال من دیگه نت به اندازه ی کافی ندارم که بخواهم کتابها و مقالات و جزوات رشته ی مهندسی کامپیوتر را برایتان آپلود نمایم . 


تمام شارژ اینترنت ام بابت دانلود  این ویژوال استودیوی 2022  هدر رفت . لعنت بر مایکروسافت مردم آزار . 


من از پست بعدی سعی می کنم شما را بیشتر و بیشتر با زبان اسمبلی آشنا کنم و دیگه هیچ  حرفی از زبانهای سطح بالا نمی زنم مگر برای مقایسه ی زبان اسمبلی با این زبانهای کودکانه !


هرگونه  آپلود زبانهای سطح بالا  نوعی خیانت به زبان اسمبلی است و این در تضاد با سیاستهای وبلاگ وحیدمی و سایر وبلاگهایم می باشد . 


من هرگز جزوات و مقالات مربوط به زبانهای سطح بالا را آپلود نخواهم کرد . 


من فقط زبانهای سطح پایین را تبلیغ می کنم .  


زبان اسمبلی بعنوان یک زبان برنامه نویسی سطح پایین - سطح میانی - سطح بالا ، می تواند تمام نیازهای من و شما را  برطرف نماید . 


برای اینکه به یک مهندس کامپیوتر  تبدیل شوم هیچ نیازی به زبانهای سطح بالا ندارم    . همین اسمبلی برایم کاملا کفایت می کند . 


دنیای نرم افزار را باید با کمک زبان اسمبلی  ، بازنویسی و اصلاح کرد . والسلام .




  • ۰۱/۰۶/۰۱
  • vahidmy

Assembly

CPU

IT

Intel

Music

OS

astronomy

idea

programming

reverse engineering

vahidmy

vahidmy.blog.ir

اسمبلی

اسمبلی اوپن سورس واقعی است

اینتل

اینستراکشن

زبان اسمبلی

زبان برنامه نویسی اسمبلی

زبان برنامه نویسی ماشین

زبان سطح بالا

زبان ماشین

زبانهای سطح بالا

زبانهای سطح پایین

نرم افزار

نرم افزار آزاد

نرم افزار آزاد اصالت ندارد

نرم افزار آزاد اصالت و شناسنامه ندارد

نرم افزار آزاد چیزی به دنیای نرم افزار اضافه نکرد

نرم افزار آزاد یعنی تکرار مکررات

نرم افزار آزاد یعنی موازی کاری

نرم افزار فشرده سازی فایلهای ویدیویی

نرم افزار مالکیتی

نرم افزار پرتابل

نرم افزار پرتابل لزوما ناقص نیست

نرم افزار پرتابل می تواند کامل باشد

نرم افزار کلاسیک

نرم افزار کلاسیک ویندوزی

نرم افزارها و شرکتها

نرم افزارهای 32 بیتی ویندوز

نرم افزارهای تخصصی موسیقی

نرم افزارهای تخصصی نجوم

نرم افزارهای رایگان و مشکوک ویندوزی

نرم افزارهای علم نجوم

نرم افزارهای مشکوک

نرم افزارهای کلاسیک ویندوز

وبلاگ وحیدمی

وحیدمی

پردازنده

پردازنده ی اینتل

کلمات کلیدی