vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها




نقشه وبلاگ وحیدمی


https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml



به نام خدا


توهین ژاله صامتی به موسیقی سنتی و لهجه و ادبیات شرکت کننده عصر جدید که هنوز تلویزیون ندیده بود . 


می گوید زبان و لهجه و ادبیات ات را درست کن و مفهوم شعر را درک کن و اهل تحقیق و مطالعه در ادبیات و شعر فارسی باش و دنبال اسپانسر و حامی باش و گرنه در بیابان ( شهر تهران ) گم می شوی !!! 



سرکار خانم ژاله صامتی ، ایشان یک نوجوان است که در طول عمرش حتی یکبار هم تلویزیون ندیده است و هیچکس را نمی شناسد و نان آور خانه است زیرا پدرش پیر و فرتوت است و برادرش نیز برخی اوقات کارگری می کند حالا چگونه می تواند زندگی خودش را به خاطر تهران و اسپانسر و افکار جنابعالی رها کرده و خودش و خانواده اش را به خاک سیاه بنشاند درحالیکه خودش اصلا دوست نداشته دیده شود و به اصرار دیگران وارد این برنامه شد ؟؟؟


او چوپان است و شغلش هم دامداری می باشد . او اصلا دنبال شهرت نیست و شما به او و زبان مادری و لهجه اش و ادبیات اش توهین کردی . واقعا شرم آور است . 


لازم نیست ادای آدمهای دلسوز را دربیاوری . 


 ضمنا هنر احسان علیخانی اینست که افراد مستعد اما گمنام را به مردم جهان معرفی می کند تا زندگی شان خوب شود و از مشکلات و رنجها نجات یابند  و به  هیچکس محتاج نباشند . 



اما هنر شما تخریب روحیه ی شرکت کنندگان و بهانه های بنی اسرائیلی و توهین به هنر مقدس موسیقی و اعمال  و تحمیل  سلیقه ی مزخرف و چرت تان به دیگران  است . 


سریال زیر خاکی با بازی درخشان پژمان جمشیدی  که اصلا بازیگر نیست ولی از صدتا بازیگر تیارت ، بهتر و جذابتر بازی می کند نیازی به شما ندارد . 


از برنامه عصر جدید قهر می کنی ؟؟ خب به درک . به جهنم که قهر کردی . تا تو باشی به شعور اهل هنر و موسیقی و مردم روستاها و شهرها و عشایر و اهالی موسیقی  و لهجه ی مردم  بی احترامی و توهین نکنی . 


تو مادر نیستی . ادای مادران را در می آوری 


درضمن بی جهت از شهر تهران یک غول بی شاخ و دم نساز و بدان که خواننده های واقعی هیچ نیازی به اسپانسر و هزار جور کوفت و زهرمار ندارند و مستقل و خودکفا هستند . لازم نیست دلسوزی کنی . 


تهران هرگز آن غول بی شاخ و دم که شما تصور کردی نیست زیرا تمام مردم ایران لااقل یکبار در تهران رفت و آمد داشته و زندگی کرده اند و تا حدودی با جو و فضای تهران و فرهنگ مردم تهران آشنا هستند. بنابراین تهران لزوما مرکز تجمع مافیا و افراد شیاد و کلاهبردار نیست . 


شیادان و کلاهبرداران را در تمامی شهرها و روستاها می توان یافت . تهران نیز شهری است مثل بقیه شهرها . نه بدتر است و نه بهتر . 


یکی از نشانه های انسان حسود ، نصیحت کردن و حس همدردی است . 



انسان حسود در قالب یک دوست صمیمی یا مادر دلسوز شما را نصیحت کرده و ناامید می کند و شما را به انصراف از ادامه ی مسیر زندگی تشویق می کند و مرتبا موج منفی ارسال می کند و توی دلتان را خالی می کند و شما را بی جهت از مافیای خیالی و سو استفاده ی احتمالی دیگران ، می ترساند  و شما را دلسرد می کند. مراقب باشید . 


اجازه ندهید انسانهای حسود در قالب دوست دلسوز یا مادر دلسوز شما را نصیحت کرده و از ادامه ی مسیر دلسرد کرده و باز دارند . به نصیحتهای مغرضانه ی این افراد توجه نکنید و راه خودتان را بروید و  همه چیز از جمله شکست را تجربه کنید . 


شکست مقدمه ی پیروزی است . پس به نصیحت های افراد حسود اصلا توجه نکنید و از مافیای واقعی یا خیالی نترسید و شجاع باشید و راه خودتان را بروید . نگران سو استفاده ی شیادان نباشید . بگذارید سو استفاده کنند . خدا شاهد صداقت تان هست و حسودان و کلاهبرداران و سودجویان را نابود می کند . اصلا نترسید و بابت سو استفاده ی افراد نادان  ، نگران نباشید .


 قلب تان پاک است و خدا به قلب پاک تان نگاه می کند و شما را از شر حسودان و سو استفاده کنندگان و گرگهای انسان نما و شیادان  نجات می دهد . به خدا توکل کنید  و خونسرد و  آرام و شجاع باشید . 



به کلمات کلیدی نگاه کنید و خودتان فکر و قضاوت کنید . 


من به احسان علیخانی حق می دهم به ژاله صامتی و سایر داوران مشنک و ابله عصر جدید توهین کند . توهین در مقابل توهین . 


مشت در مقابل مشت . 


صد رحمت به رویا نونهالی 


ژاله صامتی قهر کرد ؟؟؟ خب به درک . به جهنم . تا او باشد که به موسیقی اصیل و ملی ایران و موسیقی محلی و لهجه و ادبیات و شعور مردم ایران  ،  توهین و بی احترامی نکند . 


+


سرکار خانم ژاله صامتی : لهجه بخشی از زبان است.  هرگز به کسی که در طول عمرش تلویزیون ندیده و چوپان است و هیچ علاقه ای به شهرت ندارد و سرش توی زندگی خودش می باشد و ساده و بی ریا و دلپاک است و نوجوان است و البته به لهجه اش که بخشی از زبان است  و ... توهین نکن . 


از قدیم گفته اند :


از شهر ات برو اما از لهجه ات نرو 


یعنی اصالت خودت را حفظ کن و جوگیر نشو . لهجه ، بخشی از زبان است . 



آنوقت شما دقیقا خلاف این ضرب المثل حرف زدی . واقعا برایت متاسفم 


شما حتی به ادبیات و طرز صحبت کردن این نوجوان پاک و معصوم نیز بی حرمتی و توهین کردی . 


واقعا برای شما متاسفم . 





سرکار خانم ژاله صامتی شما برو به همان تیارت و هوچی گری  بپرداز . شما را چه به هنر اصیل و محترم موسیقی و لهجه و زبان و ادبیات ؟؟؟


سرکار ژاله صامتی لطفا ادای مادران دلسوز را در نیاور زیرا هیچ مادری فرزندش را در حضور جمع ، تخریب و ضایع نمی کند . 


سرکار خانم ژاله صامتی ، شما بیسواد و بی هنر و بی مغز هستید و لطفا جایتان را به سرکار خانم  رویا نونهالی بدهید و تشریف تان را ببرید . روز خوش . 



صد رحمت به رویا نونهالی 


رویا نونهالی هم بازیگر حرفه ای سینما و تئاتر و تلویزیون است و هم ورزشکار و رزمی کار و بدلکار است و هم اینکه انسان شناس  است و روحیات مردم را بدرستی درک می کند و هم جدی و عاقل و فهمیده است و هم گرچه طرفدار موسیقی پاپ است اما به موسیقی سنتی  و موسیقی محلی  نیز علاقه دارد و هرگز به موسیقی سنتی یا محلی یا لهجه که بخشی از زبان است توهین نکرد  و ادای مادران دلسوز را در نیاورد . 


واقعا برای احسان علیخانی که داوران عصر جدید را از توی تخم مرغ شانسی (لپ لپ )  در می آورد متاسفم . 


داور فقط امین حیایی 



هر سال بدتر از پارسال  


جناب احسان علیخانی . شما را نه برای تیکه انداختن به ژاله صامتی بلکه بخاطرانتخاب نادرست و شانسی داوران از درون لپ لپ ، ممنوع التصور و ممنوع الکار و ممنوع الصدا خواهند کرد . یک فکری به حال خودت بکن تا به سرنوشت عادل فردوسی پور که او نیز ریسک پذیر و دیوانه و سهل انگار و جنجالی و پرحاشیه بود و خطر را جدی نمی گرفت دچار نشوی . 

از من گفتن بود و از تو نشنیدن و ندیدن . 




نکته آخر :


قرار نیست تمام خوانندها ، استاد شعر و ادبیات باشند . همینقدر که بتوانند از حنجره شان به درستی استفاده کنند و صدایشان خراب نشود کاملا کافیست . 

قرار نیست تمام خوانندها ، همچون استاد محمدرضا شجریان ، استاد شعر و ادب  و محقق موسیقی باشند . کافیست بلد باشند چطوری از حنجره شان استفاده کنند و علم صداسازی را یاد بگیرند و بر حنجره ی خود مسلط باشند و بهتر است که قاری قرآن نیز باشند تا یاد بگیرند چطوری بدون ساز و آهنگساز و نت و تنظیم کننده آهنگ ، به شکلی کاملا موسیقی وار و آهنگین ،  آواز بخوانند . 


یادگیری ردیفهای آوازی نیز یک کار اضافی و غیرضروری است . 


خوانندگی یعنی خنک کردن دل پر از درد ورنج . همین و بس . 


گور پدر دستگاهها و مقامات و گوشه ها و ردیفهای موسیقی  و نتهای موسیقی و سازهای موسیقی


مرده شور همه شان را ببرد . 


قاریان قرآن بدون نیاز به این اباطیل و زوائد (ساز موسیقی - آهنگساز - نت - تنظیم کننده آهنگ و سایر چیزهای اضافی و انحرافی )  ، همیشه درست و صحیح می خوانند و صدایشان کوک است و فالش نمی خوانند . زیرا یاد گرفته اند که موسیقی و لحن و آهنگ  را دقیقا طبق معنا و مفهوم آیات قران اجرا کنند . 


به قول مرحوم استاد عبدالباسط : صدای زیبا ، خودش موسیقی است  . صدای زیبا یعنی تلاوت قرآن با توجه به معنای آیات



خواننده نیز باید موسیقی و لحن و ریتم را دقیقا طبق معنا و مفهوم شعر بکار گیرد و از نت و آهنگساز و نوازنده و ساز دوری کند . 


البته برای اینکار هیچ نیازی نیست استاد رشته ی زبان و ادبیات فارسی باشد و اصلا لازم نیست محقق شعر و ادبیات باشد . 


به ادبیات و علوم کلاسیک  نیاز نیست . به درک صحیح مفهوم شعر نیاز است . که البته این درک و فهم از طریق گوش دادن به آثار فاخر اساتید قدیمی و ترکیب کردن سبک ها و روشهای مختلف و استفاده از هوش و قدرت ذهن به دست می آید و نیازی به تفسیر شعر حافظ یا  هاتف نیست !!


البته به علم صداسازی واقعا نیاز است . تا حنجره خراب نشود . 




به هر حال توصیه و پیشنهاد من به سرکار خانم ژاله صامتی اینست که به همان بازیگری  و تئاتر برگردند  و داوری را به دیگران واگذار  کنند و بیش از این خودشان را خوار و خفیف  و سوژه ی رسانه ها ننمایند  و البته به موسیقی و ادبیات و زبان و لهجه و طرز صحبت کردن شرکت کنندگان و شخصیت و شعور مردم نیز احترام بگذارند . 





+


وحید محمدی . یک منتقد  با  تیپ شخصیتی ISNTFPJ



  • ۰۱/۰۱/۰۸
  • vahidmy

ISNTFPJ

Music

idea

psychology

vahidmy

vahidmy.blog.ir

ابزار حسادت در قالب دلسوزی

احسان علیخانی

احسان علیخانی دیر یا زود ممنوع الکار می شود

ادبیات

از شهر

امین حیایی داور عصر جدید

انتخاب داوران عصر جدید از درون تخم مرغ شانسی

ایده

برنامه عصر جدید

برو اما از لهجه ات نرو

بهانه های واهی ژاله صامتی در رای قرمز به شرکت کننده

تئوری موسیقی یک علم بیهوده است

تخم مرغ

تخم مرغ شانسی

تضاهر به حس مادری توسط ژاله صامتی

تلاوت قرآن

تلویزیون

توهین احسان علیخانی به ژاله صامتی

توهین ژاله صامتی به شرکت کننده ای که تلویزیون ندیده بود

توهین ژاله صامتی به لهجه و ادبیات و شعور شرکت کننده

توهین ژاله صامتی به موسیقی اصیل ایرانی

تیپ شخصیتی ترکیبی ISNFTPJ

حسادت

حنجره

حنجره کاملترین ساز جهان است

خواننده از روی معنای شعر آهنگ را اجرا می کند

خواننده واقعی به ادبیات نیاز ندارد

خواننده واقعی به ساز و آهنگساز نیاز ندارد

خواننده واقعی به نت و ردیف و تئوری موسیقی نیاز ندارد

خوانندگی یعنی خنک کردن دل پر از درد ورنج

خوانندگی یعنی فقط آرامش

داور

داور فقط امین حیایی

داوران جنجالی سری جدید عصر جدید

داوران عجیب برنامه عصر جدید

داوران مشنگ عصر جدید

دستگاهها و مقامات و گوشه های موسیقی را نادیده بگیرید

دشمنی ژاله صامتی با هنر موسیقی و لهجه

دلسوزی دروغین از نشانه های حسادت است

دلسوزی مکارانه انسانهای حسود

رای قرمز ژاله صامتی به بهانه های واهی به شرکت کننده

ردیف اوازی یک چیز اضافی است

ردیف و نت و آهنگساز و ساز موسیقی باید حذف شود

رفتار غیرقابل پیش بینی داوران عصر جدید

رفتارهای عجیب ژاله صامتی در عصر جدید

روانشناسی

رویا نونهالی

زبان

سرنوشت مبهم احسان علیخانی

سرنوشت مبهم عصر جدید

سهل انگاری و بی فکری احسان علیخانی

سهل انگاری و بی فکری عادل فردوسی پور

شرکت کننده

شعر

صد رحمت به رویا نونهالی

صدا و سیمای میلی ایران

صداسازی

عادل فردوسی پور

عصر جدید

علم صداسازی

فقط با نگاه به معنای شعر آواز بخوانید

قاری قرآن

قاری قرآن فقط با توجه به معنای آیات آهنگسازی می کند

قرار نیست تمام خواننده ها استاد شعر و ادبیات باشند

لهجه

لهجه بخشی از زبان است

لپ لپ

مجریان پرحاشیه تلویزیون ایران

ممنوع التصویر

ممنوع الدوربین

ممنوع الصدا

ممنوع الکار

منتقد

موسیقی

موسیقی سنتی اصیل ایرانی

موسیقی محلی

همه فن حریف

همه کاره ی همه کاره

وبلاگ وحیدمی

وحید محمدی

وحیدمی

چوپان

ژاله صامتی

ژاله صامتی توقع داد همه خوانندها استاد ادبیات باشند

ژاله صامتی توقع دارد اجرای گروهی قصه داشته باشد

ژاله صامتی جنجالی ترین داور عصر جدید

ژاله صامتی مزخرف ترین داور عصر جدید

ژاله صامتی یک روانپریش است