vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

فرابورس بی ارزش و پرریسک است

چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۴۰۰، ۰۴:۳۷ ب.ظ








به نام خدا


فرابورس بی ارزش و پرریسک است


دوستان سلام !


می خواهم مطلب مهمی را بازگو کنم که دانستن اش برای شما  واقعا ضروری و حیاتی است . لطفا خوب به حرفهایم گوش کنید تا بعدا متضرر نشوید .


تمام نمادها و سهام های فرابورس ایران ، بی ارزش و پرریسک می باشند .


به چند دلیل توصیه می کنم که از خرید هر سهم یا صندوق که در بازار  فرابورس  معامله می شود  خودداری کنید حتی اگر سودده باشد :


1- آن دسته از شرکتها و صندوقها و بانکها و کارخانجات و صنایع مختلف که فاقد صلاحیت ورود به بازار بورس اوراق بهادار تهران  باشند به یک رده ی پایین تر یعنی فرابورس سقوط می کنند یا اینکه از همان روز اول هنگام  ثبت و پذیره نویسی و عرضه اولیه ، به دلیل عدم کارایی ، سازمان بورس اوراق بهادار تهران از پذیرش این شرکتها و صنایع خودداری کرده و انها را به سازمان فرابورس ایران که رتبه و ارزش کمتری دارد پاس می دهد .


تجربه ثابت کرده که اکثر نمادهای فرابورس از ارزش و کارایی کمتری برخوردار می باشند و ریسک بالایی دارند و مشکلات درون سازمانی دارند  و اکثرا کوچک هستند و کسی به انها اهمیت نمی دهد .   مثل نماد  وپویا  یا  بانک دی  یا نماد زملارد  یا  حتی صندوقهای  اعتماد و  آکورد !!!


بله حتی صندوقهای به ظاهر کارآمد و ارزشمند و سودده و حجم خور و پرطرفدار همچون  اعتماد و آکورد که در پست قبلی از آنها تعریف و تمجید  کردم عملا ارزش خرید ندارند و بهتر است از خرید کردن این صندوقها و سایر سهام ها و صندوقهایی که در فرابورس جای می گیرند خودداری کنید .


همینجا حرف ام را پس می گیرم و می گویم که صندوقهای  اعتماد و آکورد را نخرید یا اگر خریده اید بفروشید زیرا این دو صندوق  در فرابورس دسته بندی شده اند و ارزش و اعتبار کمتری نسبت به سایر صندوقها دارند .


اگر صندوق می خرید یا اگر دوست دارید سهام بخرید سعی کنید فقط  آنهایی را بخرید که در بورس اوراق بهادار تهران دسته بندی شده اند . یعنی در جلوی عبارت نوع بازار در صفحه اطلاعات این نمادها در سامانه ی معاملاتی کارگزاری تان  باید  عبارت  "بورس "  نوشته شده باشد .


برای کسب اطلاع از این موضوع توصیه می کنم به سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران   Tsetmc.com   مراجعه نمایید  و  نام نماد مربوطه را در این سایت جستجو کنید .


کافیست پس از ورود به این سایت ، روی علامت ذره بین سبز رنگ  ( در نوار ابزار بالای سایت ) کلیک کنید و سپس  در کادر مربوطه نام نماد مورد نظر را تایپ و کلید اینتر را  فشار دهید تا اسامی نمادهای بورس و فرابورس را به شما نشان دهد .


هر نماد که جلویش عبارت  " فرابورس" نوشته شده بود را از لیست نمادهای مورد نظرتان خط بزنید و انرا نخرید و اگر خریده اید در اولین فرصت بفروشید و کاری به سوده ده بودن یا زیانده بودن اش نداشته باشید  . به اعتبار و رتبه اش کار داشته باشید .


فرابورس دست پخت و سلیقه ی یک انسان دیوانه بود که عملا راه را برای ورود صدها نماد بی ارزش و بی کیفیت به بازار سرمایه را باز کرد و عملا موجب زیان و ضرر سهامداران خرد ( مردم عادی ) شد .


اکثر نمادهای فرابورس ایران ، بی ارزش یا کم ارزش و البته ضررده می باشند و اعتبار اندکی دارند و از حقوقی ضعیفی برخوردار می باشند .  مثل نمادهای بی ارزش  و کوچک    وپویا   و  زملارد  که هردو به شدت ضررده و بی هویت و بی ارزش هستند و سهامداران خود را  شدیدا متضرر کرده اند .  



فرابورس برخلاف نام اش اصلا و ابدا چیزی فراتر و بهتر از بورس نیست . بلکه برعکس چیزی فروتر و پرریسک تر و کوچکتر  از بورس اوراق بهادار تهران است . یعنی هرچی صنعت کم ارزش و بی ارزش و کوچک  بخواهید ببینید  منحصرا در فرابورس دیده می شوند .

این لغت فرابورس به شدت فریبنده است . گول نخورید.


لذا تا جاییکه می توانید از خریدن نمادهایی که در بازار فرابورس قرار گرفته اند خودداری کنید . به قول قدیمی ها : مال بد بیخ ریش صاحب اش (طراح فرابورس ایران) .


+


2- رئیس سازمان فرابورس ایران اعلام کرده که اگر  قرار باشد دامنه ی نوسان حذف شود یا محدود شود من ترجیح می دهم که دامنه ی نوسان نمادهای فرابورس کاملا حذف شود !!!


عملا رئیس فرابورس ایران یک انسان دیوانه است که تاکنون ضربات مهلکی به بازار سرمایه و البته به سرمایه های مردم ایران وارد کرده است .

می دانید حذف کامل دامنه ی نوسان یعنی چی ؟؟؟


یعنی هر نماد هر روز بین  منفی 100 درصد تا مثبت 100 درصد  نوسان داشته باشد !!!


عملا این باعث می شود که در هنگام ریزش بازار سرمایه ( بورس و فرابورس و بورس کالا و بورس انرژی و .....  )  ، نماد مورد علاقه تان ناگهان به میزان 100 درصد در طول یک روز ریزش داشته باشد و بی ارزش شود و شما میلیونها تومان پول زبان بسته را یک روزه از دست می دهید  یعنی یک روزه ورشکسته می شوید . این یک فاجعه است که متاسفانه این انسان احمق و نادان  قصد دارد از این فاجعه  در فرابورس استقبال کند !!!


واقعا به عقل برخی انسان ها باید شک کرد .


فقط احمقها و بیماران روانی از حذف کامل دامنه ی نوسان استقبال می کنند  و البته نوسانگیران  و دلالان  بی وجدان .


سرمایه گذاران واقعی هرگز حاضر به قبول این حالت نیستند و از حذف کامل دامنه ی نوسان به شدت ناراحت و عصبانی خواهند شد  چون تمام سرمایه شان در کمتر از یک روز دود می شود و می رود هوا .


اگر نمی دانستید بدانید که بسیاری از قوانین احمقانه و ظالمانه ی بازار سرمایه توسط همین دیوانه  که رئیس سازمان فرابورس ایران است ساخته و اجرا شده اند .


مثل این قانون ظالمانه  که برای خرید هر نماد باید دستکم 500  هزار تومان و برای فروش نیز باید دستکم 500 هزار تومان پول بدهی !!!!


تا قبل از فروردین 1399 شمسی برای خرید هر نماد فقط 100 هزار تومان می بایست بدهیم و برای فروش نیز هر مقدارکه دلمان می خواست کم می کردیم لذا مجبور نبودیم تمام سهام را بفروشیم اما این فرد نادان این قانون ظالمانه را  در تمام بازار سرمایه تعمیم داد و همه را متضرر کرد .


همچنین بسیاری از عرضه اولیه های بی ارزش و مخرب نیز توسط فرابورس بر مردم ایران تحمیل شدند .


در  یک کلام  فرابورس و نمادهایش و رئیس اش و طراح اش همچون زامبی  تمام سرمایه تان را نابود می کنند .


از خریدن  نمادهای فرابورس جدا خودداری کنید و اگر می خواهید کماکان در بازار سرمایه ی ایران فعالیت داشته باشید منحصرا نمادهای بورس را بخرید  .


اجازه ندهید یک دیوانه ی روانپریش و بی رحم  اختیار  پولتان را به دست گیرد .



فرابورس و نمادهایش را تحریم کنید و پولتان را نجات دهید .


+


نکته ی پایانی : من دیگه نمی گویم که کدام نماد را بخرید یا نخرید . اختیار با خودتان هست . هر نمادی را که دلتان خواست بخرید   اما اگر می خواهید سهام هایی که خریده اید روی دست تان باد نکنند و متضرر نشوید از خرید  سهامهای فرابورس جدا خودداری کنید چون اکثر  نمادهایی که توسط فرابورس عرضه اولیه  شده اند یا بی ارزش هستند یا کم ارزش و کوچک  و  خرید سهام این نمادها ریسک بزرگی در پی دارد چون مشتری ندارند و سهام روی دست تان باد می کند  و البته اکثر این نمادهای فرابورس ای  ( بجز برخی صندوقها و یا برخی نمادهای خوش شانس ) همیشه در صف فروش قفل می باشند  چون خریدار ندارند .  


نمادهای فرابورس ،  کم اعتبار و کم ارزش و کوچک می باشند و کسی به انها توجه نمی کند و از شما نمی خرد .


درواقع هرچی صنعت ورشکسته و بی ارزش و کوچک  بود را در قالب عرضه اولیه و توسط فرابورس به  مردم ایران فروختند و موجب نابودی سرمایه های مردم شدند.


نکته ی مهم:

 (من اهل سفته بازی و بازارگرمی  و دلالی و نوسانگیری نیستم و فقط هشدار می دهم تا زیان نبینید . تمام این هشدارها از سر دلسوزی است و نیت دیگری ندارم  و نفع یا ضرر شخصی ام  در میان نیست . بنابراین براساس نفع یا ضرر شخصی هیچ حرفی نمی زنم . بلکه فقط تجربیات ام که برایتان مفید می باشند را اینجا بازگو می کنم . من فقط هر چیزی را که تجربه کنم بعنوان هشدار اینجا می نویسم .  ) .

+

من در پورتفوی شخصی ام فقط  نماد سهام های بورس را نگه داشته ام و هرچی نماد وابسته به فرابورس بود را فروختم .


بر همین اساس از خرید صندوق های اعتماد و آکورد نیز خودداری کردم  و  به همان صندوقهای معتبر و بورس ای یعنی یاقوت و کیان  قناعت کردم .



صندوقهای اطلس و  آگاس  نیز در بازار فرابورس معامله می شوند . پس توصیه می کنم این صندوقها را نیز نخرید .


فرابورس یک چیز اضافی و بی ارزش و مخرب است و نمادهایش نیز کم ارزش یا بی ارزش می باشند .


فقط نمادهای بورس تهران را بخرید .


بورس در حکم لیگ برتر فوتبال و فرابورس در حکم لیگ دسته یک  یا دسته دو فوتبال می باشد . حالا دیگه خودتان می دانید و  فرابورس .

+

اگر احیانا می خواهید صندوق طلا بخرید  پیشنهاد می کنم صندوق  " عیار "  وابسته به کارگزاری مفید را بخرید . صندوق عیار گرچه یک صندوق  پرنوسان و پرریسک   و مبهم است ولی اعتبار دارد و در بازار بورس کالا  که از نظر اعتبار و رتبه بندی  همسنگ  بورس اوراق بهادار تهران می باشد معامله می شود .


ضمنا من تمام مطالب مهم مربوط به  صندوق  عیار را از طریق سامانه ی کدال  مطالعه کردم و فهمیدم که این صندوق تمامی مجوزهای لازم را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده و هیچکدام از محتویات پورتفوی اش بدون مجوز نیست . همه ی پورتفوی صندوق  عیار  دارای مجوز از سازمان بورس می باشند .


صندوق عیار ، هم دارای تمامی مجوزهای لازم می باشد هم اینکه در بورس کالا یعنی بورس معامله می شود و اعتبار بالایی دارد و هم اینکه به کارگزاری مفید تعلق دارد وگرنه هرگز انرا  تبلیغ نمی کردم  چون یک صندوق پرریسک و پرنوسان و مبهم می باشد .


اگر از ریسک کردن نمی ترسید و  پر دل و جرات هستید و دوست  دارید بصورت غیرمستقیم و تنها با مبلغ 500 هزار تومان،  سکه ی طلا بخرید  پیشنهاد می کنم بعد از ساعت 1 بعد از ظهر یعنی دقیقا راس ساعت 13:00  روزهای شنبه تا چهارشنبه اقدام به خرید  صندوق عیار نمایید .


البته تمام صندوقهای طلا ( عیار - گوهر - طلا - زر - .... )  از ساعت 13:00  شروع به کار می نمایند  و قابل خرید و فروش می باشند یعنی بعد از بسته شدن بازار سرمایه . پس اگر پشیمان شدید باید همان روز یا یک روز بعد در همین ساعت اقدام به فروش نمایید .

مدت زمان فعالیت صندوقهای طلا  حدودا دو تا سه ساعت می باشد . یعنی نهایتا تا ساعت 4 عصر فرصت خرید یا فروش دارید .


البته کماکان تاکید می کنم که صندوقهای طلا  پرریسک و مبهم  و عجیب می باشند ولی  اگر  می خواهید میزان ریسک پذیری خودتان را محک بزنید و از ریسک کردن  نمی ترسید ، خرید این صندوق معتبر بورس ای را به شما پیشنهاد می کنم.  


تاکید می کنم فقط  مبلغ  500 هزار تومان بابت این صندوق یا هر صندوق یا هر سهام دیگه ای بپردازید . لطفا قانع باشید و حرص نزنید . هرچی تعداد سهم هایتان از یک نماد کمتر باشد ،  کمتر ضرر می کنید .


نکته ی مهم :

اگر به این پیشنهاد تکراری یعنی  پرداخت تنها  500 هزار تومان برای خرید هر نماد عمل کنید ،  فقط 500 هزار تومان را در بدترین شرایط ( حذف دامنه ی نوسان ) از دست می دهید .  با 500 هزار تومان این روزها هیچکس نه پولدار می شود و نه فقیر . زیرا  پول ایران واقعا بی ارزش است .

شما با 500 هزار تومان به سختی  می توانید خرج یومیه ی یک روز تان را دربیاورید .

این 500 هزار تومان را به گدا بدهید گدا قهر می کند !


ولی با همین 500 هزار تومان شما مالک یک نماد و یک صنعت خواهید شد  یا می توانید بصورت غیرمستقیم سکه یا طلا بخرید ! . به همین راحتی .


پس لطفا قانع باشید و طمع نکنید و بابت هر نماد فقط و فقط 500 هزار تومان پول را به آتش بکشانید !!


هر ماه فقط 500 هزار تومان و  فقط برای نمادهای بورس و البته  ترجیحا صندوق ها  بپردازید .  سعی کنید سهامدار باشید . یعنی هدفتان مالکیت باشد یعنی هرچیزی را که خریدید نفروشید و دستکم یکسال ( 12 ماه کامل )  نگه دارید تا سود کنید  و البته مالکیت تان را نیز از دست ندهید .


فرابورس  و  سهام هایش را تحریم کنید . فقط نمادهای بورس را بخرید و دستکم مدت 12 ماه  نگه دارید تا سود مجمع سالیانه را دریافت کنید . بعد اگر تمایل داشتید بفروشید  اگر هم نفروشید که چه بهتر .  زیرا هرچقدر یک نماد معتبر و ترجیحا بورس ای را بیشتر نگه دارید  و نفروشید سودهای سالیانه ی  بیشتری عایدتان می شود .

+

+

+

یک نکته ی مهم در مورد خودم :

نگاه من به بورس یک نگاه بلند مدت چندساله است . یعنی دستکم 11 سال کامل ، تمام نمادهایی را که خریده ام نگه می دارم و هرگز نمی فروشم  تا هم سود سالیانه ی خوبی بدست بیاورم و هم مالکیت داشته باشم .

من به مالکیت و اعتبار خیلی بیشتر از سود یا زیان فکر می کنم . من با بقیه ی سهامدارهای بازار سرمایه ی ایران فرق دارم و هرگز کمتر از 11 سال هیچ نماد معتبری را نمی فروشم . چون دوست دارم مالک سهام ام باشم .


من اصلا به چیزهایی مثل حد سود یا حد ضرر ( حاشیه ی سود و ضرر و یکسری مفاهیم این شکلی ) و اصطلاحات پیچیده و مبهم و   لغات قلمبه سلمبه ی تحلیلگران تکنیکال  فکر نمی کنم و به سیگنالهای سرمایه داران تکنیکالیست و تحلیل تکنیکال اهمیت نمی دهم .

این افراد همه چیز را در تحلیل تکنیکال و  نمودار و  اصطلاحات دشوار و فنی و مبهم اش خلاصه کرده اند و عملا سعی می کنند برای خودشان و بقیه  کلاس بگذارند !!


از نظر من تحلیل تکنیکال نوعی خوشبینی و خودفریبی است و اصلا به واقعیت درونی سهام ربط ندارد و فقط نوعی جنگولک بازی و البته بازی کردن با الفاظ و لغات دشوار و پیچیده می باشد .


من یک تحلیلگر بنیادی هستم و نگاه ام بسیار طولانی مدت است و اصلا  به  هشدارهای تحلیلگران تکنیکال اهمیت نمی دهم . زیرا تحلیلگران تکنیکال  فقط به فکر سود و ضرر هستند و اصلا به مقوله ی مالکیت فکر نمی کنند و دیدشان کوتاه مدت است .

ضمنا یک سرمایه دار واقعی فقط به تحلیل بنیادی ( فاندامنتال ) اهمیت می دهد .


من تحلیل تکنیکال را اصلا و ابدا قبول ندارم . چون بجز ایجاد استرس و دلشوره نتیجه ی دیگری ندارد و خودش عامل ایجاد هیجان می باشد .


بد نیست بدانید که بزرگترین تحلیل گران بازار سرمایه در دنیا ،  تحلیلگران  بنیادی هستند و اصلا به  چارت و نمودار و تحلیل تکنیکال اهمیت نمی دهند زیرا انها دوست دارند مالک باشند و سود و زیان برایشان هیچ اهمیتی ندارد و نگاهشان چندساله است .


من نیز بعنوان یک تحلیلگر بنیادی اصلا به تحلیل تکنیکال اهمیت نمی دهم و اعتقاد ندارم و  نگران سود یا ضرر نیستم و فقط به مسائل بنیادی  و واقعی  یک سهم که در دنیای واقعی دیده می شوند  اهمیت می دهم .


برهمین اساس نگاه من به بازار سرمایه یک نگاه طولانی مدت چندساله می باشد و به دنبال مالکیت هستم نه سود  و زیان .


تحلیل تکنیکال فقط بازی کردن با نمودار و چارت و بکار بردن یکسری الفاظ دشوار فنی و  جنگولک بازی است و اصلا ربطی به واقعیتهای درونی و مخفی یک سهم یا نماد ندارد .

افرادی همچون   وارن بافت  عملا تحلیلگر بنیادی هستند و اصلا دیده یا شنیده نشده که به تحلیل تکنیکال و چارت و نمودار و  الفاظ و اصطلاحات دشوار فنی اش بپردازند .


وارن بافت همیشه به سرمایه گذاران مبتدی ،  توصیه های بنیادی ارائه می دهد و خودش هم یک تحلیلگر بنیادی است و بجای بازی کردن با نمودار و بکار بردن الفاظ نامفهوم  ، سعی می کند در دنیای واقعی به دنبال اسرار درون سهام ها بگردد و آنها را به شکل واقعی و حقیقی ارزیابی کند . به همین جهت توانسته تا به امروز بعنوان ثروتمندترین سرمایه دار جهان  ، در رسانه ها و در دنیای واقعی  مطرح و مشهور و معروف شود .


توصیه های وارن بافت  ، بسیار ساده و قابل فهم و کاربردی می باشند . او هرگز شما را با اصطلاحات پیچیده ی تحلیلگران تکنیکال  ، گیج و سردرگم نمی کند .


من سعی کرده ام از وارن بافت الهام و الگو بگیرم و صرفا به تحلیل بنیادی سهام ها می پردازم . 

 تحلیل بنیادی ،  بسیار ساده و قابل فهم و کاربردی و موثر می باشد و به دنبال کشف اسرار  یک سهم در دنیای واقعی است  و هرگز با نمودار و جنگولک بازی و اصطلاحات دشوار و فنی و نامفهوم  سروکار ندارد .


به قول معروف : گره ای که با دست باز می شود را با دندان باز نمی کنند .


تحلیل تکنیکال را دور بریزید و بنیادگرا باشید .


+

+

+

وحید محمدی - وبلاگ وحیدمی


https://vahidmy.blog.ir

















  • ۰۰/۰۱/۱۸
  • vahidmy

vahidmy