vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

سیستم عامل جهانی

سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰۲:۰۶ ب.ظ





به نام خدا


سیستم عامل جهانی


آدرس پست  "سیستم عامل جهانی" (همین پست)


https://vahidmy.blog.ir/post/610



نقشه وبلاگ وحیدمی  برای پیدا کردن  تمام پستها و مطالب وبلاگ:


https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml





سیستم عامل دبیان با نام کامل دبیان گنولینوکس ، خودش را یک سیستم عامل جهانی و همه منظوره معرفی می کند . البته این حرف کاملا درست است . 


دبیان نه فقط سیستم عامل دسکتاپ و سرور و گوشی هوشمند و دستگاههای توکار و مین فریم و  .......   است  بلکه سیستم عامل سوپرکامپیوتر نیز می باشد . 


کافیست به این آدرس مراجعه فرمایید :


در آدرس زیر این پست (در زیر تمام نوشته های این مطلب ) ، سیستم عامل دبیان ، از نصب این سیستم عامل بر روی یکی از سوپرکامیپوترهای موجود در لیست 500 سوپرکامپیوتر فوق سریع و قدرتمند جهان  یعنی  سایت Top500 ، خبر داده است .


البته من به این آدرس وارد شدم ولی سایت باز نشد !  


فکر می کنم مربوط به باگهای فراوان مرورگر مایکروسافت اج می باشد که حتی برای خود ویندوز نیز باز نمی شود یا با دشواری و تاخیر باز می شود . البته به موتور جستجوی بینگ نیز ربط دارد زیرا بینگ نیز به شدت کند و سنگین شده و 99 درصد سایتها را باز نمی کند !! باید از گوگل یا  کروم  یا سایر موتورهای جستجو ، برای وبگردی استفاده نمایید ! 


بینگ دیگه به درد وبگردی نمی خورد . 




بگذریم ... 


 این خبر مربوط به یکی از نسخه های قدیمی دبیان می باشد . احتمالا نسخه ی 6 دبیان 


هم اکنون دبیان مدتی است که جدیدترین نسخه اش یعنی دبیان 11 را رسما منتشر کرده است  که به راحتی روی تمام کامپیوترهای جهان نصب می شود . دقیقا برخلاف ویندوز 11 که فقط بر روی طیف اندکی از کامپیوترهای گران قیمت که به تراشه  TPM2 مجهز هستند و اکثرا سرفیس های گران قیمت و جاسوس افزار مایکروسافت می باشند ، نصب می شود ، دبیان  این محدودیتها را اعمال نکرده است . 


یعنی شما می توانید با خیال راحت ، دبیان 11 را روی هر نوع کامپیوتر قدیم و جدید  نصب کنید  و هیچگونه ملزومات و پیش نیازهای سخت افزاری لازم نیست . 


دبیان و سایر سیسستم عاملهای شبه یونیکس ، معتقدند که معماری مادولار ( چند تکه ای و  پیمانه ای و  چند فایلی و پر از فایلهای دپندنسی و وابستگی )  نرم افزارها و درایورها و البته سطوح بالای دسترسی به کاربر ادمین و لزوم ورود رمز برای تمامی مراحل  و البته عدم انتشار معماری نرم افزارها و درایورهای یونیکس  توسط خالقان اولیه یونیکس ( دهه 60 میلادی - دنیس ریچی ) ، و ساخته شدن یونیکس و شبه یونیکسها از همان روز اول برای تامین امنیت  و البته برای هک و حملات سایبری ، موجب می شود که این سیستم عاملها به آنتی ویروس نیاز نداشته باشند و عملا نیازی به تراشه  TPM2 نیز در این سیستم عاملها  احساس نمی شود ! 


لذا دبیان 11 که  یک سیستم عامل شبه یونیکس است ، به راحتی روی تمام کامپیوترهای ریز و درشت قدیمی و جدید جهان با هر نوع معماری و ساختار و  هر مدل مادربورد و پردازنده ،   نصب می شود .  هیچ مشکلی در نصب دبیان 11 و سایر توزیعهای لینوکس  نخواهید داشت . 


در یکی از مخازن مربوط به دبیان که یک نرم افزار خطرناک را که دشمن بیت لاکر ویندوز است ، نگهداری می کند ، متوجه شدم که این نرم افزار می تواند به راحتی،  بیت لاکر ویندوز 10 را در هم بشکند و کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 را حتی با وجود بیت لاکر ،  کرک و هک نماید !


اما همین نرم افزار اقرار می کند که قادر نیست کامپیوترهای ویندوزی که از تراشه TPM2 مد نظر مایکروسافت استفاده می کنند را هک نماید و قادر به نفوذ  در این دسته از کامپیوترها و احتمالا خانواده ی سرفیس ، نخواهد بود . 


بنابراین اگر شما کاربر ویندوز هستید فقط با خرید کامپیوتر مجهز به تراشه ، TPM2 و ترجیحا سرفیس های گران قیمت و جاسوس افزار!  شرکت مایکروسافت ، از  حملات سایبری و هک سخت افزار  ، در امان خواهید بود زیرا هک سخت افزار ، دشوارترین و پیچیده ترین شکل هک می باشد و فقط تعداد انگشت شماری از مردم دنیا قادرند سخت افزار را نیز هک نمایند که اینها جزو نوابغ دنیای هک و کرک می باشند . 


تعداد این افراد از تعداد انگشتان دست نیز کمتر است . 



در عمل ، هیچ فرقی نمی کند که سیستم عامل چه چیزی باشد !  ویندوز یا لینوکس یا مک یا اندروید یا .... 


هر سیستم عاملی را که نصب کرده باشید به راحتی آب خوردن هک می شوید !


بنابراین بجای سیستم عامل  و بطور کلی بجای نرم افزار ، باید به فکر سخت افزار باشیم . 


یعنی باید به دنبال خرید سخت افزار انحصاری و مقاوم و ایمن باشیم که فعلا سخت افزارهای انحصاری شرکت مایکروسافت یعنی سرفیس  بنا به اقرار این بدافزار لینوکسی ، هک نمی شوند یعنی قفل بیت لاکر در این سخت افزارها به همین راحتی شکسته نمی شود . 


مگر اینکه از زبان بسیار قدرتمند اسمبلی یا ماشین استفاده شود که خب تعداد برنامه نویسان زبانهای اسمبلی و خصوصا زبان ماشین یعنی هگز ادیتور ، در دنیا از تعداد انگشتان یک دست نیز کمتر است . 


در عمل ، از میان هر یک میلیارد انسان ، فقط یک نفر حاضر است تمام نرم افزارهای خود را منحصرا با  hex editor بسازد و منتشر نماید . 


برنامه نویسی با هگز ادیتور کار هرکسی نیست و حتی هکرهای فوق حرفه ای نیز اصلا به برنامه نویسی با هگز ادیتور تمایل ندارند . این افراد نه فقط زبانهای ماشین و اسمبلی بلکه حتی زبانهای سی و سی پلاس پلاس را نیز قبول ندارند و از زبانهایی همچون پایتون برای هک و برنامه نویسی استفاده می کنند . 



نفرت روز افزون برنامه نویسان وهکرها از زبانهای ماشین و اسمبلی عملا به نفع این دو زبان است و باعث می شود که نرم افزارهای تولید شده توسط این دو زبان ، به ندرت  هک شوند و ناامن گردند . 


این برگ برنده ی زبانهای ماشین و اسمبلی است  که باید قدرش را بدانید . 


اگر شما مخاطب گرامی  که  هم اکنون این نوشته ها را می خوانید ، منحصرا از hex editor برای برنامه نویسی و هک و مهندسی معکوس ،  استفاده می کنید پس شما یک هکر فوق هوشمند و فوق حرفه ای و شکست ناپذیر هستید و باید به خودتان ببالید و افتخار کنید زیرا هیچکس نمی تواند شما را شکست دهد یا گول بزند  یا هک کند .  شما یک نابغه در دنیای فناوری هستید و باید قدر خودتان و البته قدر هگز ادیتورها را بدانید  . 



به بحث اصلی برمی گردم :


من  هرچه به ویندوز  و دبیان نگاه می کنم شباهتهای فراوانی بین این دو سیستم عامل محبوب و جهانی پیدا می کنم ! 


عملا ویندوز درحال تقلید از دبیان است .  دبیان 11 که آمد ویندوز 11 نیز آمد !


مایکروسافت ؛  کد منبع  و مستندات و باینری تمام توزیعهای لینوکس را در دست دارد و با خوشحالی و خونسردی ، در حال تبدیل کردن لینوکس به ویندوز است و بدین ترتیب تمام مزایای لینوکس را به  مرور زمان به ویندوز وارد خواهد کرد . 


دوستی مایکروسافت با لینوکس یک حقه بود تا لینوکس را فریب دهد و لینوکس به ویندوز اجازه دهد تا ویندوز بتواند از تمام مزایای لینوکس به نفع خودش استفاده کند . 


لذا در سالهای نه چندان دور ، شاهد پورت شدن ویندوز بر روی سوپرکامپیوترها و مین فریم ها و سرورهای غول پیکر و فوق سریع و گوشی هوشمند و  لوازم خانگی و ماشین آلات صنعتی و تجهیزات فضانوردی و....  خواهیم بود . 


ویندوز 11  گرچه یک رسوایی بزرگ!! برای مایکروسافت محسوب می شود ولی چند سال دیگه تمام مردم جهان ، با خرید سرفیس از شرکت مایکروسافت  و استفاده از ویندوز 11 ، ضمن اینکه از حملات سایبری لینوکس در امان خواهند بود ، عملا از مزایای فراوان لینوکس که حالا در بدنه ویندوز قرار دارند  بهره مند می شود . 


سهم ویندوز 11 که فقط روی سخت افزارهای ایمن نصب می شود با سرعت برق در حال افزایش است و این یک برگ برنده ی بسیار بزرگ برای ویندوز و مایکروسافت محسوب می شود . 


مردم سرتاسر جهان فهمیده اند که سیستم عامل مهم نیست بلکه این سخت افزار است که مهم است . آنها فهمیده اند که امنیت در فضای مجازی و دنیای واقعی فقط در یک کلمه خلاصه می شود :


سخت افزار 



لذا روز به روز شاهد افزایش سهم ویندوز 11 هستیم و خواهیم بود . 


این محدودیتهای آزاردهنده ی ویندوز 11 عملا به  نفع خود کاربران است . 

پس بهتر است که به جان مایکروسافت غر نزنیم و بجای اینکار یکی از این روش هوشمندانه را انتخاب کنیم تا از حملات سایبری و هک سخت افزار در امان بمانیم :


1- خرید سرفیس که تراشه ی امن TPM2  را در اختیار ما می گذارد و از بیت لاگر   و کل سیستم ویندوز محافظت می کند 


2- تعویض مادربورد کامپیوتر شخصی مان و نصب مادربورد جدید و مدرن و ایمن روی سیستم شخصی مان  در جهت استفاده از مزایای امنیتی تراشه  TPM2 


نصب ویندوز 11 روی سخت افزار قدیمی و ناامن ، یک اشتباه بزرگ است و ما کماکان در خطر هک سیاه و حملات سایبری هستیم . 


باید سخت افزارمان را عوض کنیم . هیچ راه دیگری وجود ندارد . 



سخت افزارهای مدرن جدید که از این تراشه ی ایمن و ضد هک استفاده می کنند عملا  موجب می شود که هکرهای کلاه سیاه به دردسر بیفتند و کارشان بسیار سخت شود زیرا مجبورند از hex editor برای هک سخت افزار جدید و ایمن ، استفاده کنند که خب ناگفته پیداست که برنامه نویسی و هک با کمک hex editor تا چه حد سخت و دشوار و طولانی و خسته  کننده و کسل کننده  و وقتگیر است . 


توصیه :


به جای نرم افزار ایمن ، به دنبال سخت افزار ایمن بگردید  تا  از شر حملات سایبری و بد افزارها و ویروسها و.... در امان باشید . 


امنیت واقعی فقط در سخت افزاری انحصاری تامین می شود . انحصار همیشه هم بد نیست .  انحصار باعث انسجام و یکپارچگی و اتحاد و افزایش اصالت و قدرت می شود و دشمن را شکست می دهد . 


انحصار باعث اصالت می شود حتی اگر منجر به نابودی آزادی و بصیرت شود !! 



هیچ  آنتی ویروس یا هیچ نرم افزار یا هیچ سیستم عامل نمی تواند امنیت واقعی و کامل را به شما هدیه دهد . 


این سخت افزار است که به شما امنیت واقعی می دهد . 


همین دیدگاه باعث شد که مردم سرتاسر جهان بفهمند که سخت افزار خیلی امن تر از نرم افزار  است و خیلی بهتر از نرم افزار ،  می تواند آنها را در مقابل حملات سایبری  ایمن کند لذا با سرعت برق هرچه پول داشتند برداشتند و سرفیس  مجهز به ویندوز 11  و یا  سخت افزار ایمن مجهز به تراشه امن TMP2   را  خریدند تا ایمن شوند . این شوخی نیست . کاملا جدی است . 


زیرا نرم افزار هرگز نمی تواند کار سخت افزار را انجام دهد . 


نرم افزار هرگز بدون سخت افزار هیچ  کاربرد و  اعتبار ندارد 


اما سخت افزار می تواند بدون نرم افزار نیز بخوبی کار کند کمااینکه از دهه 30 میلادی تا به امروز دستگاههایی اختراع شدند و بکار رفتند که اصلا سیستم عامل و نرم افزار نداشتند و سخت افزار محض بودند . 


هم اکنون نیز در برخی جاها ، برخی دستگاهها  فقط سخت افزار هستند و هیچ سیستم عامل  یا نرم افزار  روی آنها نصب نمی شود  و منحصرا با جریان برق و زبان ماشین کار می کنند . 


این ثابت می کند که زبان  ماشین که زبان سخت افزار است  همیشه حرف اول و آخر را می زند . 


نرم افزار و سیستم عامل  و آنتی ویروس  ، فقط توهمی از امنیت را در ذهن ایجاد می کند .  امنیت واقعی را فقط در سخت افزار و زبان ماشین و  hex editor  پیدا می کنید . 

ما به سیستمهای سخت افزاری کاملا برهنه و بدون سیستم عامل که به آنها فلز برهنه نیز گفته می شود نیاز داریم 


حالا که چنین سخت افزارهایی ( فلز برهنه  یا سخت افزار بدون سیستم عامل ) بسیار نایاب هستند و کاربر اندکی دارند مجبوریم از ویندوز 11 و سخت افزار ایمن استفاده کنیم  که خب داریم استفاده می کنیم و عملا بدون اینکه متوجه شویم ،  داریم بر امنیت کامل سخت افزار و زبان ماشین  مهر تایید می زنیم 


لذا سهم ویندوز  خصوصا ویندوزهای وابسته به سخت افزار ایمن ، در سالهای آینده در تمام پلتفرمها و حوزه ها اعم از دسکتاپ و گوشی هوشمند و سرور و مین فریم و سوپرکامپیوتر و  سایر انواع سخت افزارها ، به بالای 91  درصد خواهد رسید . شک نکنید که مایکروسافت این کار را انجام خواهد داد . 


دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. 


طی چند سال آینده ، ویندوز نیز همانند لینوکس ( خصوصا دبیان ) به یک سیستم عامل جهانی و همه منظوره تبدیل خواهد شد .  


این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد . 


اگر روزی شنیدید یا دیدید که ویندوز روی سوپرکامپیوترها یا گوشی های هوشمند یا فضاپیماهای سازمان ناسا یا لوازم خانگی یا دستگاههای پزشکی و صنعتی و....  پورت شد اصلا تعجب نکنید . 



برخلاف تصور و ادعای برخی ترولهای لینوکس که اکثرا  ایرانی هستند ، برای ویندوز ، فقط  یک دسکتاپ باقی نمانده است و دستکاپ نیز هرگز جای خود را به گوشی هوشمند و متاورس نخواهد داد 


نه گوشی هوشمند و نه حتی متاورس  نمی توانند جای دسکتاپ را  بگیرند . 


کامپیوترهای دسکتاپ  همیشه در حد وسط و تعادل و بالانس قرار دارند یعنی از مزایای سرورها و گوشی های هوشمند و سایر دستگاهها ، بهره مند هستند و البته مادولار می باشند و براحتی قابل تعمیر و قابل ارتقا هستند زیرا کامپیوترهای دسکتاپ ،  نه فقط ابزارهایی همه منظوره می باشند بلکه قابل سفارشی شدن  و قابل ارتقا و قابل تعمیر  نیز هستند و هرگز یک ابزار یک بار مصرف و پرسی و فشرده  و غیرقابل تعمیر و غیرقابل ارتقا ( گوشی هوشمند ) نیستند و تا ابد زنده خواهند بود . 


گوشی هوشمند  بسیاری از کارهای کامپیوتر را نمی تواند به درستی انجام دهد . از جمله وبلاگ نویسی ! 


گوشی هوشمند فقط یک گوشی تلفن  است که او را  به ظاهر و نه در واقع ، هوشمند کرده اند . همین و بس . هیچ کاربرد دیگری ندارد . 


گوشی هوشمند هرگز یک کامپیوتر مدرن و  پیشرفته نیست بلکه فقط یک دستگاه جیبی است که ادای کامپیوتر را در می آورد ولی بسیاری از پورت های استاندارد را ندارد و چون صفحه نمایش بسیار کوچکی دارد و چشم کاربر را به شدت ضعیف می کند و قدرت مانور را از کاربر می گیرد ، عملا در حد همان گوشی باقی خواهد ماند . 


بازار کامپیوترهای شخصی یعنی دسکتاپ و لپ تاپ هرگز نابود نمی شود زیرا این دستگاهها همانطور که در بالا اشاره شد ، قابل ارتقا و سفارشی شدن هستند و البته همه منظوره می باشند و بسیار قدرتمند و کاربر پسند می باشند و البته به لطف سرفیس و سایر مدلها و نسلهای جدید کامپیوترهای دسکتاپ که سخت افزار ایمن در خود دارند ،  بازار کامپیوترهای دسکتاپ  عمری ابدی خواهد داشت . 


شاید گوشیهای هوشمند یک روز منقرض شوند اما کامپیوترهای شخصی یعنی دسکتاپ و لپ تاپ که قابلیت تبدیل به سرور و مین فریم و حتی سوپرکامپیوتر را نیز دارند  هرگز منقرض نخواهند شد .  



و اما بحث اصلی این پست :


سیستم عامل جهانی 


در تردید بین ویندوز و لینوکس ، من شخصا  یا  هردوی ویندوز و دبیان را  باهم و در کنار هم  انتخاب می کنم یا فقط ویندوز را یا فقط دبیان را . 


یعنی از میان صدها توزیع  ناقص الخلقه لینوکس که اکثرا غیر استاندارد و ذوقی و سلیقه ای می باشند و هیچ حامی و اسپانسر درست و حسابی ندارند و هرکدامشان پس از مدتی منقرض می شوند و قابل اتکا نیستند ، من یکی فقط دبیان را بعنوان لینوکس یا بعنوان یونیکس ،  قبول دارم و می پذیرم و بکار می گیرم  زیرا دبیان همانند ویندوز ، یک سیستم عامل جهانی و همه منظوره است . 


هرچیزی که در ویندوزهای 10 و 11 می بینید  در دبیان نیز می بینید و هر چیزی که در دبیان می بینید در ویندوزهای 10 و 11 نیز می بینید ! 


لذا ویندوز و دبیان  هردو بطور مشترک ،  لایق عنوان  " سیستم عامل جهانی " می باشند . 


جالب است که  دبیان یک نسخه ی خاص تحت عنوان دبیان  آژور  دارد که برای دانلود کردن اش کافیست به سایت مایکروسافت مراجعه نمایید !!


پلفترم مایکروسافت آژور توانست بسیاری از توزیعهای لینوکس ، از جمله دبیان و اوبونتو و حتی کالی لینوکس را به خود جذب نماید . 


آژور  برگ برنده ی مایکروسافت است . هرچند که مایکروسافت هزاران برگ برنده دارد و هرگز از رقبا و دشمنان و دوستان شکست نمی خورد . 


امپراتوری مایکروسافت بر دنیای مجازی و واقعی ، یک امپراتوری همیشگی و جاودانه است زیرا مایکروسافت موفق شد لینوکس را با خودش دوست کند و از مزایای لینوکس به نفع ویندوز ،  استفاده  نماید . لینوکس نیز از مایکروسافت و خصوصا آژور در سایتهای رسمی اش ، تبلیغ می کند . 


تبلیغ از مایکروسافت آژور  توسط توزیعهای ریز و درشت لینوکس ، عملا یعنی اینکه در آینده  ، شاهد ادغام ویندوز و لینوکس خواهیم بود و جنگ چهل ساله بین ویندوز و لینوکس  پایان می یابد و صلح برقرار می شود . 


همچنین بازتولید نرم افزارهای محبوب دنیای لینوکس ، برای ویندوز ،  نیز باعث افزایش محبوبیت ویندوز شده است . 


ما در ویندوز  هیچ کم و کسری نداریم و حتی نرم افزارهای شبیه سازی که معمولا در سوپرکامپیوترها و در لینوکس بکار می رود  به دنیای ویندوز راه یافته اند . 


مایکروسافت به دلیل دوستی دیرینه با شرکت اینتل ، نمی تواند به این زودی ویندوز را روی سایر پردازنده ها که دشمن اینتل هستند پورت نماید وگرنه از نظر فنی مهندسی ، پورت شدن ویندوز روی پردازنده های رقیب ، اصلا کار دشواری نیست . 


فعلا مایکروسافت قصد ندارد دوستی خود با اینتل را از دست بدهد . 


روزی که اینتل راضی شود که ویندوز خصوصا ویندوز 11 بر روی تمام پردازنده ها و دستگاهها پورت شود ، آنوقت این ویندوز است که شایسته لقب  سیستم عامل جهانی  خواهد بود . 


استفاده ی مایکروسافت از رابطهای گرافیکی متعدد لینوکس ، در نسخه های جدید ویندوز ، نیز دلیل دیگری بر این است که در آینده  ، ویندوز همانند لینوکس بجای یک دسکتاپ   دهها دسکتاپ و دهها مدیر پنجره و دهها مدیر فایل  خواهد داشت و البته دهها ترمینال و دهها  شبیه ساز ترمینال و ... 


استفاده مایکروسافت از میزکار های مختلف لینوکس در ویندوزهای 10 و 11  عملا موجب می شود که طرفداران لینوکس ، در محیط ویندوز بتوانند تجربه  و حس  لینوکسی بودن را  بدست بیاورند !


اینها شوخی نیست . واقعیت است . مایکروسافت هرگز قصد ندارد  لقمه ی چرب و نرمی به نام لینوکس را از دست بدهد . 


لینوکس یک معدن طلا  برای مایکروسافت محسوب می شود زیرا مایکروسافت می تواند خیلی راحت  کد منبع و باینری و سایر اجزای توزیعهای مختلف لینوکس را رسما به ویندوز وارد نماید . 


از نظر قدرت پردازش سنگین و بیگ دیتا که در سوپرکامپیوترها بکار می رود و از نظر   خدمات متنوع سرور مجازی و سرور اختصاصی و  سرور بازی و سرور هک و سرور ....  و  خدمات هاست و میزبانی وب و کنترل پنل و وب سرور و ...  نیز مایکروسافت حتی در ویندوز 10 نیز  حرفهای زیادی برای گفتن دارد  . 


ما به راحتی  می توانیم با دامین یا حتی بدون دامین ، ویندوز 10 را به ویندوز سرور تبدیل نماییم . 


ویندوز سرور نیز با کمک پلتفرم ابری آژور و با  اتصال صدها سرور قدرتمند می تواند یک سوپرکامپیوتر را برای ویندوز و مایکروسافت ایجاد کند . 


علاقه ی شدید مایکروسافت به متاورس و البته  سوپرکامپیوترهای فوق مدرن و فوق سریع کوانتومی شرکت آی بی ام و هوش مصنوعی گوگل و همکاری با شرکتهای تامین امنیت و هکرهای کلاه سفید و مهندسی معکوس و هک قانونی و نیز تلاش مایکروسافت برای تبدیل کردن ویندوز 11 به ویندوز موبایل ،   و افزایش بسیار سریع سهم ویندوز 11 در طی یکسال اخیر ،  همگی سیگنالهای مثبت برای کاربران ویندوز محسوب می شود . 


تمام آنتی ویروس های جهان ، فایل فعالساز ویندوز یعنی AutoKMS  را صرفا یک ابزار هک برای دور زدن تحریمهای مایکروسافت ، اعلام کرده اند و رسما گفته اند که این فایل هرگز یک درب پشتی یا ویروس یا تروجان یا کرم یا باج افزار یا  جاسوس افزار یا کی لاگر  یا روتکیت  یا .... نیست  و هیچ خطری برای ویندوز در پی ندارد . 


لذا  نرم افزار مایکروسافت دفندر  ،  عملا حساسیت چندانی روی این فایل ندارد زیرا درآمد اصلی شرکت مایکروسافت از راههای دیگری است که درآمد بسیار بیشتری نسبت به فروش لایسنس ویندوز برای او  خلق می کند . 


مایکروسافت دیگه چندان به قانونی بودن ویندوز و آفیس اهمیت نمی دهد و فقط شعار می دهد یا کاربر را تهدید می کند . اما در عمل  مشکلی با فعالسازی ویندوز ندارد . 


مایکروسافت دیگه چندان  به ویندوز به عنوان یک کالای سود آور نگاه نمی کند زیرا سایر حوزه ها از جمله  اینترنت اشیا و متاورس و محاسبات سنگین و کامپیوترهای کوانتومی و هوش مصنوعی ، منابع درآمد بسیار ارزشمندتری برای مایکروسافت محسوب می شوند . 


بنابراین جمله ی :  " ویندوز فقط یک دسکتاپ برایش باقی مانده و دسکتاپ نیز دیر یا زود منقرض می شود "  یا بسیار زیرکانه و هوشمندانه است یا بسیار ساده لوحانه !!


من فرض می گیرم که جمله ی  بالا نوعی تبلیغات و پروپاگاندای هوشمندانه ی  ترولهای لینوکس است که می خواهند کاربران ویندوز را مایوس و ناامید کنند  و به سمت لینوکس  ، هدایت نمایند !


کاربران لینوکس ، بسیار باهوش و زیرک هستند و در جنگ روانی و تبلیغات و شستشوی مغزی ،  استاد و متبحر می باشند . 



استقبال شدید کاربران از ویندوز 11 ؛ بطور رسمی ،  یک برگ برنده ی بسیار بزرگ برای سیستم عامل ویندوز بعنوان سیستم عامل جهانی و البته برای شرکت مایکروسافت محسوب می شود . 


ورود نرم افزارهای لینوکسی از جمله 0install   و  VIM  و صدها نرم افزار اختصاصی یونیکسی و لینوکسی به دنیای ویندوز ، نیز برگ برنده ی بزرگی برای ویندوز محسوب می شود . 


گویا کاربران لینوکس خودشان نیز فهمیده اند که رایج ترین و مهمترین و ماندگارترین  و همه منظوره ترین پلتفرم در دنیای کامپیوترها ، پلتفرم کامپیوترهای دسکتاپ است و صد البته قبول دارند که  ویندوز تا ابد پادشاه دسکتاپ باقی خواهد ماند


استفاده از ویندوز در دستگاههای انحصاری شرکت اپل و تبلیغ شرکت اپل از ویندوز نیز برگ برنده ی دیگری برای ویندوز محسوب می شود . 


خب ، حالا به نظر شما  کدامیک از این دو سیستم عامل را می توان سیستم عامل جهانی و همه منظوره دانست ؟؟


1- دبیان 


2- ویندوز 



با تبدیل کردن هارد دیسک از شمای MBR به GPT  به راحتی می توانید سیستم عامل دبیان را بدون هیچ خطری روی ویندوز نصب کنید . فقط سعی کنید قبل از اینکار ، روی تمام درایورهای هارد دیسک در محیط ویندوز ، برچسب بگذارید  تا اشتباها و ناخواسته ، دبیان را روی این درایورها که  حاوی ویندوز و فایلهای شخصی یا اداری می باشند نصب نکنید  و خدای ناکرده فایلهای خود را از دست ندهید . 


برای تبدیل کردن هارد دیسک MBR به GPT  باید حتما ابتدا از تمام فایلهای روی هارد یک نسخه ی پشتیبان گرفته و این نسخه را به درون هارد اکسترنال کپی کنید . 


پس از اینکه تمام فایلهای درون هارد دیسک اینترنال کامپیوتر را به درون هارد اکسترنال ، کپی کردید ، باید کل هارد دیسک را از طریق خط فرمان ویندوز ، یکجا فرمت کنید که البته باعث نابودی پارتیشنهای ویندوز می شود . 


بجای اینکار سعی کنید طبق توصیه های شرکت مایکروسافت ، از نرم افزارهای قدرتمند مخصوص اینکار استفاده کنید . 


هرگز از خط فرمان ویندوز که بسیار قدرتمند و خطرناک است برای تبدیل کردن MBR به  GPT و بالعکس استفاده نکنید و گرنه تمام محتویات هارد دیسک نابود می شوند و شما متحمل یک ضر و خسارت بسیار بزرگ می شوید . 


پس از اینکه با کمک این نرم افزارهای تخصصی مثلا دیسک جینیوس ، هارد دیسک تان که از روی تمام فایلهایش کپی  گرفته اید ، به   GPT  تبدیل کردید و  بایوس کامپیوتر را نیز به   UEFI  تبدیل کردید ،  حالا می توانید با خیال راحت ابتدا  ویندوز و سپس  دبیان را روی کامپیوتر نصب کنید !!!


البته هم مایکروسافت و هم سایتهای تخصصی ایرانی و خارجی ، از نرم افزارهای دیگری که  نایاب می باشند نام برده اند . لذا دیسک جینیوس را فقط زمانی بکار ببرید که از کپی کردن تمامی محتویات هارد  بر روی هارد اکسترنال ،  فارغ  شده باشید . 



سخن آخر :


هم ویندوز و هم دبیان می توانند روی سوپرکامپیوترها پورت شوند یا روی گوشی هوشمند پورت شوند یا در دستگاههای پزشکی و صنعتی پورت شوند یا در لوازم خانگی یا در هر دستگاهی که فکرش را نمی کنید پورت شوند . 


با در نظر گرفتن تمام محتویات این پست ، می توانم بگویم که نسل جدید ویندوز یعنی ویندوز 10 و 11   می توانند همچون دبیان ، به سیستم عامل جهانی و همه منظوره تبدیل شوند . 


فراموش نکنید که ما از طریق ویندوز نیز می توانیم حملات سایبری و عملیات هک و کرک  و مهندسی معکوس را انجام دهیم . 


ویندوز 10 تا به این لحظه  حقیقتا یک ویندوز همه منظوره و جهانی بوده است . 




ویندوز و دبیان ، رقیب سرسخت یکدیگرند  و پا به پای همدیگه در تلاش هستند که به اوج قدرت و کمال برسند . 


از نظر من لینوکس ، فقط دبیان است و بس . سایر توزیعهای لینوکس خصوصا کالی لینوکس  هرگز نمی توانند به عنوان سیستم عامل جهانی  در نظر گرفته شوند . 


من فقط ویندوز و دبیان را بعنوان سیستم عامل جهانی ، قبول دارم . 


 بجز ویندوز و دبیان ، سایر سیستم عامل ها ، هرگز  لایق عنوان  " سیستم عامل جهانی "  نیستند مگر اینکه خلافش ثابت شود !!!!



مقاله مرتبط :


ویندوز 10 همان سیستم عامل جهانی است



امنیت واقعی در خرید و استفاده از سخت افزار واقعی تامین می شود .


هر سیستم عاملی  هک می شود ولی هر سخت افزاری هک نمی شود . 



هکر واقعی منحصرا سخت افزار را هک می کند . البته با کمک زبانهای ماشین و اسمبلی



ویروس چرنوبیل که سخت افزارهای فراوانی را جزغاله و نابود کرد بطور کامل با زبان  اسمبلی نوشته شده بود . 


در مورد منشا  باج افزار معروف واناکرای  و حملات وحشیانه ی این بد افزار معروف،  به تمام وب جهانی خصوصا   بیمارستانهای انگلستان   و گروه هکری لازاروس متعلق به کره شمالی  که سازنده ی واناکرای بودند  و کدهای به سرقت رفته از سازمان امنیت ملی آمریکا  که توسط این گروه به باج افزار واناکرای تبدیل شدند  و  کرم اینترنتی  میرا  که  بزرگترین بانک انگلستان را نابود کرد  و  هکر کلاه سیاه - کلاه سفید انگلیسی با نام مارکوس  که توانست یک تنه و به تنهایی  با خنثی کردن حملات باج افزار  واناکرای  و سینک هول کردن  دامنه ی آدرس سایت جعلی این کرم ویرانگر ، کل اینترنت  و وب جهانی را نجات دهد ، در پستهای بعدی ، مطالبی را با  یا بدون ذکر منبع ،  بیان می کنم ( کپی نمی کنم ولی به سبک خودم ، مطلب مربوطه را  ویرایش و سپس تایپ می کنم !!! 

منبع را همین الان اعلام می کنم تا مردم شاکی نشوند !


منبع :  سایت  شبکه مگ 


shabakeh_mag


یک همچین چیزی توی همین مایه ها بود .  آدرس دقیق این سایت را به خاطر ندارم ولی در اولین بروزرسانی،  آدرس دقیق این سایت را می نویسم تا در حق هیچکس ظلم  نکرده باشم ! 

)  . انشاا... 



خب ! حالا اگر دوست داشتید به آدرس زیر مراجعه فرمایید . از موتور جستجوی گوگل استفاده کنید زیرا بینگ کار نمی کند !!!



https://www.debian.org/News/2011/20110729.en.html




 





  • ۰۱/۱۱/۱۱
  • vahidmy

AutoKMS

Debian

Desktop

GPT

HDD

KMS

KMS pico

Laptop

Linux

MBR

MainFrame

PC

Server Computer

SmartPhone

Supercomputer

TPM

TPM2

The Universal Operating System

UEFI

UNIX

Windows

hex editor

programming by hex editor

security

surface

آمریکا

آموزش نصب بی خطر دبیان روی ویندوز

آنتی ویروس

آی بی ام

ابزارهای آموزشی

ابزارهای تست نفوذ

ابزارهای مفید

ابزارهای مهندسی معکوس

ابزارهای هک

ابزارهای کرک

احراز هویت دو مرحله ای بانک

استقبال شدید کاربران از ویندوز 11

امنیت واقعی فقط در سخت افزار انحصاری تامین می شود

انگلستان

اپل

باج افزار

بجای نرم افزار ایمن به دنبال سخت افزار ایمن بگردید

بدافزار خطرناک هیدرا

برگ برنده

بهره برداری ویندوز از سورس کد دبیان

بیت لاکر

تبلیغ مایکروسافت از دبیان آژور

تراشه

تروجان

تروجان بانکی

حملات سایبری

دامنه های خطرناک

دبیان

دبیان یک سیستم عامل همه منظوره و جهانی است

در تردید بین ویندوز و لینوکس می توانید دبیان را انتخاب کنید

دوستی مایکروسافت با لینوکس

رقابت ویندوز 10 با سیستم عامل دبیان

رقابت ویندوز با دبیان

زبان اسمبلی

زبان ماشین

سازمان امنیت ملی آمریکا

سایت جعلی

سخت افزار

سخت افزار ایمن جلوی حملات سایبری را می گیرد

سرفیس

سیستم عامل جهانی

سیستم عامل جهانی دبیان

سیستم عامل جهانی ویندوز

سینک هول

شباهت عجیب ویندوز 10 اینترپرایز و سیستم عامل دبیان

فعالسازهای ویندوز

لینوکس فقط دبیان

مایکروسافت

متاورس

نرم افزار هرگز نمی تواند جای سخت افزار را بگیرد

نسخه ی لایو

نصب بی خطر دبیان روی ویندوز

نصب دبیان روی سوپرکامپیوتر

نصب دبیان روی ویندوز

هوش مصنوعی

هک سخت افزار

هک سخت افزار دشوارترین شکل هک می باشد

هکر واقعی

هکر کلاه سفید کلاه سیاه که اینترنت را نجات داد

هیدرا

واناکرای

ویروس چرنوبیل

ویندوز

ویندوز 10 اینترپرایز می تواند روی سوپرکامپیوتر نصب شود

ویندوز 11

ویندوز 11 امن ترین ویندوز است

ویندوز 11 در مقابل دبیان 11

ویندوز 11 در مقابل هک مقاوم است

ویندوز و دبیان رقیب سرسخت یکدیگر هستند

ویندوز و دبیان هردو می توانند روی سوپرکامپیوتر پورت شوند

ویندوز یک سیستم عامل همه منظوره و جهانی است

کامپیوتر کوانتومی

کرم اینترنتی

گروه هکرهای کلاه سیاه لازاروس کره شمالی

گوگل