vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

vahidmy

وبلاگ شخصی وحید محمدی

وحیدمی

وبلاگ شخصی وحید محمدی . یک تایپیست که عاشق علم و تجربه است.


آدرس وبلاگ وحیدمی :

Home Page


https://vahidmy.blog.ir

+


Archive

آرشیو و بایگانی وبلاگ وحیدمی

https://vahidmy.blog.ir/archive

+


نقشه وبلاگ وحیدمی:

Sitemap

https://vahidmy.blog.ir/sitemap.xml

+

خوراکخوان وبلاگ وحیدمی

Feed

RSS

https://vahidmy.blog.ir/rss

+

آدرس مورد استفاده خزنده ها روباتها و موتورهای جستجوگر

Robot

https://vahidmy.blog.ir/robots.txt


+

مشخصات وبلاگ وحیدمی:


ساعات انتشار پست جدید وبلاگ :

بیست و چهار ساعته

وضعیت انتشار پست : نامنظم . در طول شبانه روز و در صورت صلاحدید ؛ پست جدید منتشر می کنم.


نام مدیر : وحید محمدی

گونه : وبلاگ شخصی با آدرس اختصاصی و محتوای عمومی

ژانر : تمام ژانرها

کاربرد : همه منظوره

هدف وبلاگ : به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با مردم و پرداخت زکات علم

مقصد مدیر وبلاگ : کسب رضای خداوند .

جنس وبلاگ : وبلاگ شخصی

تاریخ تاسیس : تیر 1398 خورشیدی



موضوعات وبلاگ : تمام علوم و فنون و مسائل مختلف در تمام زمینه


کپی برداری از مطالب وبلاگ وحیدمی به شرط لینک دادن به آدرس اصلی وبلاگ با دامنه vahidmy.blog.ir ، بلامانع و آزاد است . با خیال راحت ، کپی برداری نمایید . هیچگونه کپی رایت و انحصار برای وبلاگ وحیدمی ، وجود ندارد .

بروزرسانی:

وبلاگ وحیدمی منحصرا توسط سایت بلاگ دات آی آر به آدرس blog.ir میزبانی می شود . بنابراین بجز دامنه vahidmy.blog.ir سایر دامنه ها جعلی و فیک و خطرناک هستند .
برای مشاهده نکات جدید و ترفندهای امنیتی لطفا به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://vahidmy.blog.ir/post/1



آدرس وبلاگهای تخصصی :

https://spasm.blog.ir

https://fasmy.blog.ir

https://binasm.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
  • ۰۱/۰۴/۱۱
    adc
نویسندگان
پیوندها

Bottom-Up Assembly

سه شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۵:۵۰ ب.ظ




B_U_Asm  (Bottom-Up-Assembly)


اسمبلی از سطح پایین به سطح بالا




Assembly Language


زبان اسمبلی


The Assembly Programming Language


زبان برنامه نویسی اسمبلی



RosAsm


روسسم


Bottom-Up Assembly


اسمبلی رو به بالا

برنامه نویسی از سطح پایین به سمت بالا

از اسمبلی سطح پایین خالص صحیح به سمت اسمبلی سطح بالای خوانا و قابل فهم

برخلاف رویه دلفی و سایر زبانهای سطح بالا

برخلاف رویه اسمبلر درونی زبانهای سطح بالا



Introduction


معرفی اسمبلر روسسم


 


Help_on_Help


راهنما برای فهم سیستم راهنما



 Beginners_Steps


مراحل مربوط به مبتدیان و افراد بی حوصله 




The_rebirth


احیای زبان اسمبلی

بازتولد زبان اسمبلی

تولد دوباره ی زبان برنامه نویسی اسمبلی

از اوایل دهه ی 90 میلادی تا به امروز



RosAsm_Manual


راهنمای برنامه نویسی با روسسم



32_Bits_Assembly_Tutorials


خودآموزهای زبان اسمبلی 32 بیتی





Mnemonics_Reference


مرجع دستورات زبان اسمبلی



+

کاربران گرامی . سلام . امیدوارم که  حالتان خوب باشد . آنچیزی که در بالا مشاهده می فرمایید سرفصلهای اولیه درون فایل B_U_Asm.exe می باشد . یعنی فایل اصلی راهنمای اسمبلر RosAsm


برخلاف گذشته که من مستقیما به سمت دستورات زبان اسمبلی اینتل رفتم و فقط چند دستور را برای شما رمزگشایی کردم ، ایندفعه سعی کردم به روش صحیح و اصولی و مطابق با سرفصلهای آموزشی درون فایل اصلی اسمبلر روسسم رفتار کنم تا شما ابتدا با تاریخچه ی احیای مجدد زبان اسمبلی در اوایل دهه ی 90 میلادی آشنا شوید و سپس کم کم با گرامر و سینتاکس اسمبلر  RosAsm آشنا گردید . سپس با خودآموزهای زبان برنامه نویسی اسمبلی آشنا شوید و نهایتا با تمام دستورات زبان اسمبلی اینتل ، بطور کامل و دقیق  و همراه با نمونه ی مثال و برنامه  ی کامل ، آشنا گردید .


نکته :

ان تعداد از دستورات زبان اسمبلی از قبیل AAA تا CALL که قبلا با ترجمه یا بدون ترجمه در قالب پستهای قبلی منتشر شدند ، اینبار مجددا منتشر نمی شوند و من این دفعه سعی می کنم مابقی دستورات زبان اسمبلی اینتل را طبق گرامر اسمبلر روسسم به شما کاربران عزیز ، آموزش دهم . بنابراین برای آشنایی با سری اول دستورات زبان اسمبلی اینتل که قبلا منتشر کردم می توانید به پستهای مربوطه مراجعه نمایید .


توجه داشته باشید که اگرچه زبان برنامه نویسی اسمبلی ، به کوچکی و بزرگی حروف دستورات ، حساس نیست و مثلا AAA  را می توانید بصورت aaa نیز بنویسید و اجرا کنید ، اما رسم بر این است که این دستورات را با حروف بزرگ بنویسند .

این یک قاعده ی خاص و استاندارد بین المللی نیست بلکه باب شده است . یعنی شرکت اینتل از همان روز اول ، سعی کرده دستورات را با حروف بزرگ به دنیا معرفی کند وگرنه استفاده از این دستورات با حروف کوچک ، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و کد ماشین نیز هرگز تغییر نمی کند و عملا برنامه ای که می نویسید به درستی وبدون باگ ، اجرا می شود .


این امتیاز را فقط در زبان اسمبلی و برخی زبانهای سطح بالا ( مثل بیسیک و پاسکال یا زبان برنامه نویسی انگلیسی ) می توانید ببینید و متاسفانه اکثر زبانهای سطح بالا یعنی زبان برنامه نویسی سی و فرزندانش ( سی پلاس پلاس ، سی شارپ ، جاوا ، دی ، و ....) به کوچکی و بزرگی حروف دستورات حساس هستند و این یکی از دلایل بروز باگ در نرم افزارهایی است که توسط این گروه از زبانهای ایجاد می شود .


خوشبختانه نرم افزارهای تولید شده توسط زبان اسمبلی ، تحت هیچ شرایطی باگ تولید نمی کنند .  بله درست فهمیدید . برنامه نویسی با زبان اسمبلی یعنی برنامه نویسی بدون باگ .


البته این تنها دلیل نیست . دلایل فراوانی وجود دارد که ثابت می کند برنامه نویسی با زبانهای ماشین و اسمبلی ، هرگز باگ ایجاد نمی کند و تمام نوشته ها و گفته هایی که زبان اسمبلی را یک زبان باگدوست معرفی کرده اند ، کاملا غلط و اشتباه بوده است .


نکته مهم:

من برای تدریس زبان اسمبلی ، از اسمبلر RosAsm  که می توانید انرا زبان روسسم یا اسمبلر روسسم بنامید استفاده می کنم زیرا برنامه نویسی در این زبان ، بسیار آسان و راحت و سریع است و وقت اندکی از شما می گیرد و کمترین میزان کد را نیاز دارد . ضمنا خوانایی کدهایی که این اسمبلر تولید می کند بسیار بالا می باشد . یعنی کدها ساده و قابل فهم هستند .


نکته مهم :


پلتفرم مورد استفاده ی من برای برنامه نویسی با زبان اسمبلی ، سیستم عامل ویندوز می باشد .


برای برنامه نویسی با زبان اسمبلی تحت ویندوز ، شما باید  مرجع برنامه نویسی 32 بیتی با کمک توابع API ویندوز را از پست اسرار اسمبلی  دانلود کرده باشید . اینطوری می توانید یک مرور به فایل مربوطه که دارای پسوند  chm می باشد و شامل توابع و کتابخانه ها و ساختارها و ثابتهای استاندارد سیستم عامل ویندوز است ، داشته باشید و همگام با من ، با روش استفاده از این عناصر قدرتمند ویندوز ، بتوانید با زبان اسمبلی در کمترین زمان و با ساده ترین روش ، برنامه نویسی نمایید .


برای دانلود فایل مربوط به مرجع برنامه نویسی 32 بیتی توابع API ویندوز ، حتما به پست اسرار اسمبلی  به ادرس زیر مراجعه فرمایید و بعد از دانلود ، حتما قبل از اجرای فایل ، تیک درون مربع پایین کادر امنیتی را بردارید و روی دکمه ی ok کلیک کنید تا این فایل باز شود و شما بتوانید محتویات درون اش را با چشم ببینید .


اسرار اسمبلی :


https://vahidmy.blog.ir/post/Assembly-Secrets


اگر حواستان جمع نباشد و این تیک امنیتی را حذف نکنید با یکی از دو مشکل زیر در ویندوز 10 برخورد می کنید :


1- فایل اصلا باز یا اجرا نمی شود


2- فایل اجرا می شود اما تمام محتویات ش بصورت صفحه ی سفید و توخالی نمایش داده می شود و اینطوری شما احساس می کنید که با یک فایل فیک و جعلی روبرو شده اید و قطعا این اتفاق می تواند شما را ناراحت و عصبی کند .


پس فراموش نکنید که قبل از باز کردن این فایل ، حتما تیک درون مربع پایین کادر امنیتی ویندوز 10 را با کمک ماوس ، بردارید و مربع را خالی کنید و بعد روی دکمه ی ok کلیک کنید تا فایل با محتویاتش بطور کامل در اختیارتان قرار گیرد و از مطالعه ی محتویاتش لذت ببرید .


برای فهم برنامه نویسی با زبان اسمبلی تحت ویندوز ، مطالعه ی محتویات این فایل ، لازم و ضروری می باشد . این فایل شامل تمام توابع و ساختارها و ثابتها و ماکروهای سیستم عامل ویندوز می باشد و شما در برنامه نویسی کلاسیک ، باید حتما با اینها آشنا شوید .


+


نکته ی بعدی :


عناوین پستهای بعدی وبلاگ وحیدمی براساس سرفصل های درون فایل B_U_Asm.exe انتخاب می شوند .


لذا این سرفصل ها به مرور زمان دارای لینک می شوند . یعنی اگر روی این عبارات کلیک کنید ، به پست مربوطه در همین وبلاگ وحیدمی ، هدایت می شوید و می توانید توضیحات مربوط به سرفصل را مشاهده نمایید .


+

به مرور زمان سعی می کنم تمام سرفصلها و عناوین درون این فایل مفید و آموزشی و کاربردی را در قالب پست و همراه با ترجمه ، به شما معرفی نمایم . در پایین هر پست ، اگر امکان داشته باشد سعی می کنم یک برنامه یا مثال نیز بیاورم تا مطلب را بهتر متوجه شوید .

+

فرایند ترجمه به مرور زمان دشوار و دشوارتر می شود لذا ممکن است مدتی با متون انگلیسی بدون ترجمه مواجه شوید . اما اگر مدتی صبر کنید شاهد خواهید بود که من برمی گردم و تک تک پستهای انگلیسی را به زبان فارسی ترجمه می نمایم . لطفا صبور باشید .


از صبر و شکیبایی شما کاربران گرامی کمال تشکر را دارم .


علی الحساب ، هر روز ، به تعداد 10 پست با محتویات انگلیسی و بدون ترجمه را منتشر می کنم و بعد به عقب برمی گردم و محتویات این پستها را به مرور زمان به زبان فارسی ترجمه می نمایم .


+

محتویات تمام پستهای قبلی نیز که هنوز ترجمه نشده اند به امید خدا به مرور زمان ترجمه خواهند شد . انشاا....


+

+

من امیدوارم که بتوانم با ترجمه ی کامل تمام محتویات فایل B_U_Asm.exe  توانسته باشم روش برنامه نویسی با زبان اسمبلی 32 بیتی تحت ویندوز را به شما به  شیوه ای آسان و ساده و قابل فهم ، آموزش بدهم و عملا موجب افزایش سهم زبان اسمبلی شوم و آزادی و قدرت را به برنامه نویسان و کاربران هدیه داده باشم .

+

به امید خدا با کمک این منابع ارزشمند و غنی ، زبان اسمبلی مجددا به جمع 10 زبان برنامه نویسی محبوب و پرکاربرد جهان ، باز خواهد گشت و کاربران و برنامه نویسان به آزادی و قدرت دست خواهند یافت . انشاا....



+

+

وحید محمدی - وبلاگ وحیدمی


https://vahidmy.blog.ir/rss



نکته ی مهم :

من طبق نوشته های قدیمی ، از این به بعد تیک مربوط به مربع موضوعات وبلاگ وحیدمی را صرف نظر از مربوط بودن یا مربوط نبودن محتویات هر پست به موضوع انتخابی ، می زنم و کاری به الگوریتمها و جریمه های گوگل ندارم . من اصلا به جریمه های گوگل و سایر قوانین ظالمانه و احمقانه ی این شرکت اهمیت نمی دهم . رتبه ی وبلاگ و سئو و جایگاه وبلاگ در میان صفحات وب ، برای من اصلا اهمیت ندارد . آن چیزی که برایم اهمیت دارد احیای زبان برنامه نویسی اسمبلی  و اهدای آزادی و قدرت به مردم ، می باشد . برای من ، مردم بسیار مهمتر از گوگل و سایر شرکتهای استثمارگر و قلدر ، می باشند .


از گوگل متنفرم .  گوگل باید بمیرد . تمام .


I-Hate-Google







  • ۰۱/۰۴/۰۷
  • vahidmy

Assembly

Assembly Compilers

Assembly Language

B_U_Asm

B_U_Asm.exe

Freedom

I-Hate-Google

Microsoft

RosAsm

The Assembly Programming Language

Windows

Windows 10

Windows 95

betov@free.fr

debug

debugger

debugging

free.fr

open source

programming

programming without Bug

rosasm

vahidmy

vahidmy.blog.ir

win32 Assembly

احیای زبان اسمبلی

احیای زبان برنامه نویسی اسمبلی

از جریمه های گوگل نمی ترسم

از گوگل متنفرم

ازادی واقعی

اوپن سورس

اوپن سورس واقعی

برنامه نویسی

برنامه نویسی با زبان اسمبلی

برنامه نویسی با زبان اسمبلی سی و دو بیتی تحت ویندوز

برنامه نویسی بدون باگ

برنامه نویسی تک فایلی

برنامه نویسی حرفه ای با زبان اسمبلی

برنامه نویسی رویدادگرا

برنامه نویسی سیستمی

برنامه نویسی شیئ گرا

برنامه نویسی مدرن تحت ویندوز با زبان اسمبلی

برنامه نویسی کلاسیک تحت ویندوز

برنامه نویسی یکپارچه

خودآموزهای زبان اسمبلی

خودمیزبان

رنه تورنویس

روسسم

روسسم گرامر سایر اسمبلرها را نیز قبول می کند

زبان اسمبلی

فرانسه

مایکروسافت

مرجع برنامه نویسی 32 بیتی با کمک توابع API ویندوز

وبلاگ وحیدمی

وحیدمی

ویندوز

ویندوز 10

کامپایلرهای زبان اسمبلی