به نام خدا


بورس یعنی مالکیت به شرط قمار:


سلام دوستان !


امروز می خواهم مطلبی بگویم که نه فقط نظر شخصی من می باشد و یک ایده است بلکه یک واقعیت نیز هست . واقعیتی که هیچکدام از ما مردم ایران که اکثرا کد بورس داریم به آن توجه نمی کنیم بجز تعدادی از بورس بازان قدیمی و باتجربه و با سواد.


بجز اندکی بورس باز قدیمی و باتجربه و با سواد که تحلیل تکنیکال (فنی ) و فوندامنتال ( بنیادی) و تابلوخوانی و سایر اسرار و رموز پیچیده ی بورس را بخوبی بلد هستند و سالهاست که شغل اصلی شان بورسبازی و نوسانگیری و کسب سودهای میلیاردی می باشد سایر دارندگان کد بورس از این واقعیت غافل هستند .


این واقعیت این است :


بورس یعنی مالکیت به شرط قمار !


بله شما هنگامیکه یک نماد از یک صنعت را می خرید عملا مالک آن صنعت هستید . البته نه مالک کامل و حقوقی بلکه مالک خرد و حقیقی .


بورس یعنی سهامداری و سهامداری یعنی شما به تعداد سهم هایی که خریده اید مالک می باشید وبه همان اندازه نیز  سود یا زیان می برید !

درواقع اگر سهم کمتری از یک نماد بخرید سود یا زیان کمتری می برید و اگر سهم بیشتری بخرید سود و زیان بیشتری می برید .

+

پس حرص نزنید و برای هر نماد منحصرا 500 هزار تومان پول بدهید و ان نماد را فقط یک بار بخرید و هرگز مجددا بابت آن نماد پول ندهید ( هر نماد را فقط یکبار بخرید تا کمتر ضرر کنید )  و هیچوقت آن نماد را نفروشید تا مالکیت تان از بین نرود و عملا مالک صنعت و اقتصاد کل ایران باشید و باعث رونق اقتصاد و صنعت کشور شوید .


ایده : تمام نمادهایی را که دوست دارید بخرید و هرگز نفروشید اما بابت هر نماد فقط یکبار سفارش خرید را ارسال کنید و فقط یکبار آنرا بخرید تا کمتر ضرر کنید .


یعنی بابت هر نماد فقط و فقط 500 هزار تومان پول را حرام کنید تا کمتر ضرر کنید . اینطوری هم ضرر کمتری نصیب تان می شود هم می توانید نمادهای بیشتری را بخرید و عملا مالک اکثریت نمادهای بازار سرمایه ی ایران شوید .

+

بجای اینکه تک سهمی باشید و میلیونها تومان پول را نابود کنید سعی کنید تا جاییکه می توانید سهم های خوب و مفید  و ارزشمند که حقوقی فعال و متعهد دارد  را بخرید و بابت هر سهم کمترین میزان پول را بدهید تا کمتر ضرر کنید .

+

البته پرتفوی خود را هرگز شلوغ نکنید . زیرا تعداد سهم های ارزشمند بازار سرمایه ی ایران از تعداد انگشتان دو دست بیشتر نیست . ( در بهترین حالت ما فقط 9 تا 10 نماد ارزشمند داریم که می توانیم پولمان را به پایشان بریزیم . پس پورتفو را بی جهت شلوغ نکنید و فقط نمادهای ارزشمند و از صنایع مختلف که حقوقی فعال دارند را بخرید و هرگز نفروشید و بابت همین 10 نماد نیز  در مجموع  مبلغ 5 میلیون تومان پول بدهید یعنی بابت هر نماد فقط 500 هزار تومان پول را حرام کنید تا کمتر ضرر کنید و به خاک سیاه ننشینید . با 5 میلیون تومان عملا 10 نماد ارزشمند بازار سرمایه را بخرید و هرگز نفروشید  تا برای همیشه مالک کل اقتصاد و صنعت ایران باشید و لذت ببرید .  ) . ضمنا هرچه تعداد نمادهای پرتفو کمتر باشند مدیریت کردن شان آسانتر است .

+



شما حتی اگر فقط یک سهم از هرکدام از نمادهای بازار سرمایه  ( بورس ، فرابورس ، بورس کالا ، بورس انرژی ، بورس مسکن ، بورس خودرو ، بورس ... )  را بخرید به همان اندازه مالک آن نماد و آن سهم هستید و بابت این میزان مالکیت به همین میزان نیز سود یا زیان می برید .


درواقع هرچقدر تعداد سهمهایی که می خرید بیشتر باشد سود یا زیان تان نیز بیشتر است و شما خوشحالتر یا ناراحت تر می شوید . به همین سادگی !


فراموش نکنید که شما با خریدن نماد دارا یکم  مالک مستقیم این صندوق و مالک غیرمستقیم بانک های ملت و صادرات و تجارت و بیمه ی البرز و بیمه اتکایی هستید . ( هر صندوقی را نخرید . همین دارا یکم حقوقی ندارد و عملا سود ده نیست و فقط برای نوسانگیری کاربرد دارد. صندوقی را بخرید که قیمت پایانی اش از قیمت ناو صندوق بیشتر باشد و زیر قیمت ناو معامله نشود . از این جهت ، صندوق دارا یکم اصلا برای سرمایه گذاری  و  مالکیت ، گزینه ی مناسبی نیست و فقط خوراک نوسانگیران می باشد و نوسانگیران بشدت از شما نوسان گرفته و شما شدیدا هیجانی و متضرر می شوید . دارا یکم حقوقی ندارد لذا حقیقی های قدیمی و کارکشته از شما نوسان می گیرند . مراقب باشید .  هر نمادی که حقوقی نداشت یا حقوقی تنبل داشت را هرگز نخرید . )

+

در مورد صندوقها دقت کنید که قیمت پایانی معاملات هر روزه ی صندوق باید بیشتر از قیمت ناو NAV صندوق باشد . دارا یکم زیر قیمت ناو خرید و فروش می شود و از این نظر نیز یک صندوق چرت و زیانده می باشد و شما هرگز به پول نقد نمی رسید .

+

از خرید صندوق امین یکم  بشدت پرهیز کنید . صندوق امین یکم  بیشترین حجم معاملات روزانه را از طرف حقیقی ها و حقوقی ها دارد اما هیچ نوع بازدهی ماهیانه و سه ماه و روزانه ندارد و رفتار معامله گران در این صندوق بشدت مشکوک است .

 +

فراموش نکنید که اگر شما یک نماد سوخته و درب و داغون  و با حقوقی بی خیال و بی مسولیت  و تنبل  مثل وپویا ( شرکت سرمایه گذاری پویا )  یا    زملارد ( کشاورزی و دامداری دشت ملارد )  یا   ذوب ( ذوب آهن اصفهان )   یا پالایش ( صندوق سهامی پالایشگاههای تهران و اصفهان و بندر عباس )   یا   خساپا ( خودروسازی سایپا  یا همان سایپا خودرو )   یا   وبصادر ( بانک صادرات ایران )  یا  وتجارت ( بانک تجارت )   ،  یا  شستا ( شرکت سرمایه گذاری بیمه تامین اجتماعی )  یا هر نماد سوخته که در صف فروش قفل شده و حقوقی اش هنوز از خواب زمستانی بیدار نشده و حاضر نیست سهام را از شما بخرد ، خریداری کرده باشید کلاهتان پس معرکه است اما هرگز به این دلیل که متضرر شدید ، این گونه نمادها را نفروشید مگه در زمانیکه به مدت چندین روز ،سبز و سودده شوند و قیمت شان بالا رود بعد بطور کامل بفروشید تا ضررتان جبران شود و بعد با پول حاصله فقط 10 نماد واقعا ارزشمند با حقوقی منصف و با وجدان را بخرید و هرگز نفروشید تا مالک این 10 نماد ارزشمند باشید .   البته شما عملا  مالک قانونی این سهامهای درب و داغون که در بالا ذکر خیرشان بود  هستید اما به شرط قمار .


بله شما وقتیکه وارد بورس می شوید عملا یک قمارباز هستید ولی خودتان خبر ندارید !

+

اصلا از همان زمان که کد بورس را از سامانه ی سجام دریافت کردید و از کارگزاری کد معاملاتی ( کد بورس همراه با نام کاربری و رمز عبور )  دریافت کردید ، شما به یک قمارباز بالقوه تبدیل شده اید و به محض خرید یک سهام  به یک قمارباز بالفعل تبدیل می شوید .

+

الان حدود 80 درصد مردم ایران که کد بورس دارند بصورت بالقوه  ، قمارباز محسوب می شوند هرچند خودشان این موضوع را نفی کنند و بگویند دهان ات را آب بکش . قمارباز خودت هستی و ....


+


بله بورس یعنی شما باید اول قمارباز باشی و برد و باخت را قبول کنی و از برد خوشحال نشوی و از باخت ناراحت نشوی و باخت در این قمار را با آرامش و خونسردی بپذیری ودر عوض مالک یک نماد باشی و از این حس مالکیت لذت ببری !


+

من خودم که کد بورس دارم و یک نماد سوخته و یک نماد متوقف و یک نماد درجازننده دارم عملا یک قمار باز هستم !


همه ی ما مردم ایران تا زمانیکه کد بورس نگرفته باشیم قمار باز نیستیم ولی به محض اینکه کد بورس بگیریم قمارباز خواهیم شد .

+

اما خب بورس اگر چه قمارخانه است و کازینوی شرعی و مجاز محسوب می شود باز هم یک خوبی دارد و اینکه درس صبوری به ما می دهد . به قول شاعر :


دلا گفتی صبوری کن صبوری

صبوری طرفه خاکی بر سرم کرد


( کاری ندارم که این کلمه  " طرفه " است یا  " ترفه "  یا هر  کلمه ی دیگری !  حالم خوب  نیست . بابت زیان در بورس ، اعصابم خرد و خاکشیر است .  . بگذریم.  به معنایش هم کاری ندارم . )


بهرحال  تنها جاییکه شما بابت مالکیت یک شیئ  مرتکب فعل حرام قمار می شوید همین بورس است .

+

بهرحال باید با این دیدگاه و این نظریه  و این ایده ،  وارد بازار سرمایه شوید که شما دوست دارید سهامدار و مالک باشید و به تبعیت از یکی از آیات قرآن کریم که می فرماید : (( بابت چیزی که به دست می آوری خوشحالی نکن و بابت چیزی که از دست می دهی ناراحتی و زجه و ناله نکن))  ، ما باید بابت سود و زیان حاصله از سرمایه گذاری در بورس از انجام هرنوع عمل هیجانی  از قبیل  خوشحالی یا ناراحتی خودداری کنیم و به یک سیب زمینی بی خیال و خونسرد  تبدیل شویم . البته سیب زمینی رگ دار که رگ غیرت دارد !!


+

ما ملت همیشه در صف !  در بورس نیز همیشه در صف هستیم !  حالا یا در صف خرید یا در صف فروش و اصولا صف نشینی یکی از ویژگیهای ذاتی ما ایرانیها می باشد !

+

من الان خودم بابت سرمایه گذاری در بورس  و ضرر و زیان  که تا به امروز متحمل شده ام  تا سرحد مرگ عصبانی و ناراحت هستم و دلم می خواهد خودم را جر بدهم  ولی به خودم می گویم : قوی باش مرد !   تو سهامدار هستی و مالک این سهام می باشی . تو مالکیت داری . چه چیزی بهتر از حس مالکیت؟!!  .  قرار بود مالک  زمین یا خانه یا  خودرو یا طلا یا سکه یا دلار باشی ، اما از بخت بدی که داشتی مالک باد هوا ( سهام ) شده ای . پس حالا که باد هوا خریده ای ، آنرا نفروش .  هرچند که گفته اند باد آورده را باد می برد !!

+

تو قرار بود از خرید سهامهای بورس ، یک شبه ثروتمند شوی تا 1000 تومان ات یک شبه  5000 تومان شود و تو سهام ات را بفروشی و  پولش را به حساب بانکی ات بریزی و سود بانکی دریافت کنی اما .....

+

بله  ! شیخ حسن روحانی لعنت ا... علیه و دکتر دژپسند رئیس شورای عالی بورس و وزیر اقتصاد لعنت ا... علیه  بورس را به خاک و خون کشیدند و تو ضرر کردی و نه فقط تو که  بیش از 80 میلیون ایرانی در سرتاسر دنیا به خاطر این دو  ملعون ، ضرر کردند .

+

از قدیم گفته اند : مصیبت که همگانی شود تحمل کردنش آسانتر است و چه مصیبتی همگانی تر از سهامداری در بورس !!!

+


پیشاپیش و پساپس بابت این مصیبت عظما  به خودم و شما ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنم و سال خوبی را برایتان آرزو می کنم !


سالی پر از بیت کوین و دلار 45 هزار تومانی و  تعطیلی طولانی مدت بورس و گرسنگی شدید بدلیل بی پولی و عدم توان خرید مواد غذایی و سرمای کشنده  و بیماریهای صعب العلاج عجیب و غریب که به مراتب از کرونا و طاعون بدتر و پلیدتر می باشند !!!

+

آیا من تیکه می اندازم ؟؟  آیا من زخم زبان می زنم ؟؟؟ آیا من شماتت می کنم ؟؟؟ آیا من شما را مسخره می کنم ؟؟؟


پاسخ : خیر . خدا مرا لعنت کند اگر چنین قصدی داشته باشم . فقط دارم طنز تلخ می نویسم . یک کمدی سیاه !


+

بله ! تمام این حرفها یک طنز سیاه و تلخ و دردناک است .  شاید از روی این ماجرای بورس ، یک فیلمنامه ساخته شود و شاهد ساخت یک فیلم یا حتی سریال باشیم . سریالی به نام   " مالکیت به شرط قمار " 


+

من الان دارم به خودم و شما ملت همیشه درصف ایران دلداری می دهم و گویم صبر کنید تا بلکه خدا دلش برایتان سوخت و حقیقی های پولدار و حقوقیها این سهامهای سوخته و درب و داغون را از من و شما بخرند و شما بتوانید با پول نقد حاصله از فروش این سهامها بتوانید یک عدد مرغ و یک عدد نان و یک عدد پنیر و یک عدد روغن و یک عدد  رب گوجه فرنگی  و یک عدد سیب درختی ( سیب سرخ ایرانی که قابل خوردن است  به جای ماهی قرمز چینی  آلوده به قارچ و باکتری و ویروس کرونا  که غیرقابل خوردن است  در تونگ  سر سفره ی هفت سین )  و یک عدد تخم مرغ برای رنگی کردن سر سفره ی هفت سین و یک عدد سنجد و یک عدد شیرینی یا شکلات سر سفره  و یک عدد سکه ی یک ریالی !  و .....  بخرید تا فقط سفره ی هفت سین تان کامل شود و عملا گرسنگی را فراموش کنید که دوران ریاضت و تهذیب نفس شروع شده است .

+

به زودی ستاره ی طارق ( احتمالا ستاره ی پروکسیما قنطورس) طلوع می کند و بعد تا مدت یک سال قمری شاهد سرمای بسیار شدید و گرسنگی و قحطی و بیماری و زلزله و سیل و آتشفشان و سایر بلایای طبیعی و غیرطبیعی  خواهیم بود . پس طبق توصیه ی چهارده معصوم  علیهم السلام  تا می توانید مواد غذایی بخرید و در خانه نگهداری کنید ( احتکار مشروع )  چون سالی بسیار سخت در پیش روی  خواهید داشت و از شدت گرسنگی و بیماری ممکن است همگی جوانمرگ شویم هرچند 70 درصد جمعیت ایران را دختران مسن و سالخوردگان تشکیل داده است و از پسرهای جوان اثری دیده نمی شود مگه همان چهارتا پسر نوجوان در تلویزیون که مدام سرودهای ملی مذهبی  می خوانند !!

+

خوشحالم که بالاخره برنامه ی عصر جدید به ورزش باستانی ایران ( ورزش زورخانه ای ) اهمیت داد . دیشب آخرین نمایش و اجرای گروه " جوانمردان ایران " را دیدم و قلب ام از هیجان داشت می آمد توی دهانم . تمام اعضا و جوارح ام  داشتند از شدت هیجان از هم جدا می شدند .

+

جا دارد که از برنامه ی عصر جدید بابت اهمیت دادن به ورزش باستانی تشکر کنم  .

+

دیگه فکر نکنم ورزش باستانی مظلوم باشد و  دوران مظلومیت ورزش باستانی  رو به اتمام است . خدا را شکر .

+

نمایش آن دختر بچه های 3 تا 5 ساله هم بسیار مهیج و جالب بود . خوشمان آمد !!

+

من از شما مردم ایران درخواست می کنم به گروه ورزش باستانی موسوم به گروه " جوانمردان ایران " و این دختربچه های قدرتمند و شجاع  که اسم گروهش الان یادم نیست رای بدهید .

+

به اون خواننده ی جوان و شاعر و خوش صدا نیز رای دهید . اسم اش را فراموش کردم !

+

اما اگر نظر مرا بخواهید ورزش باستانی هنوز هم کمی تا قسمتی مظلوم است پس من  خودم اگر بتوانم به گروه  " جوانمردان ایران " رای می دهم . نمایش فوق العاده ای بود و بسیار عالی و شگفت انگیز .

یادتان باشد ورزش باستانی ، ورزش سنتی و اصیل و بومی ما ایرانیها می باشد . وقتیکه چینی ها با هزار ترفند ( فیلمها و سریالها و انیمیشنهای رزمی  خصوصا انیمیشن پاندای کونگفو کار ) از ورزش سنتی خودشان یعنی ووشو ( کونگفوی چینی ) تبلیغ می کنند ما نیز باید بتوانیم فیلم و سریال  و انیمیشن بسازیم و از ورزش باستانی که ورزش سنتی و اصیل و بومی ایران است تبلیغ کنیم .

+

+

+

برمی گردم به بحث اصلی این پست : بورس یعنی مالکیت به شرط قمار .

+

چند ایده دارم خوب گوش کنید :

هر ماه فقط مبلغ 500 هزار تومان  بابت خرید یک سهم یا نماد وارد بورس کنید و مالک آن نماد یا سهم شوید و خطر ورشکستگی  را به جان بخرید . هر نماد را فقط یکبار بخرید و هرگز نفروشید .  فقط 10 نماد را بخرید و پورتفو را شلوغ نکنید . برای اینکار مبلغ 5 میلیون تومان را برای خرید این 10 نماد در یک جای امن و دور از چشم افراد و دولت  ،  نگهداری کنید (داخل بالش !!!) .


+

هرگز هیچکدام از نمادهایی را که خریده اید نفروشید . فراموش نکنید که بورس = مالکیت 

+

باور کنید لذتی بالاتر از این نیست که من و شما مالک ذوب آهن اصفهان یا بانک صادرات ایران باشیم . بخدا خیلی کیف می دهد !!!

+

ابتدای امر فقط صندوق بخرید . بعد که با قمار و باخت کنار آمدید و طعم تلخ ورشکستگی را چشیدید و پوستتان کلفت شد  به سراغ سایر نمادها خصوصا نمادهای سوخته بروید و بابت هر نماد فقط 500  هزار تومان پول بدهید و هیچوقت هیچ نمادی را نفروشید .

+

هرگز به نیت سپرده گذاری یا  پولدار شدن وارد بورس نشوید . به نیت مالکیت قمارگونه وارد بورس شوید. بورس هرگز جایی برای ثروتمند شدن نیست .  بورس یعنی مالکیت اقتصاد و صنعت کل کشور در روشی قمارگونه و با تحمل ریسکهای فراوان .  شما قرار است مالک یک بانک یا معدن یا کارخانه یا پتروشیمی یا پالایشگاه باشید و از این مالکیت لذت ببرید . پس هرگز نمادهایی که خریده اید را نفروشید .

+


الان دولت ایران دست تمام ما ایرانیها را وارد حنا کرده است و ما را شریک جرم خودش کرده . پس خونسرد باشید و با این قمار و این باخت بزرگ زندگی کنید و بگویید : فدای سرمان . خدا سلامتی بدهد . پول می خواهیم چه کار ؟؟؟!!!!

+

اگر سنگی به کلوخی خرد و نمادهای سوخته خریداری شدند و شما سود کردید هرگز نفروشید چون بعدا دیگه نمی توانید انرا بخرید . یادتان نرود بورس =  مالکیت .  البته یک استثنا وجود دارد و آن اینکه شما نمادهای بهتری را زیر سر گذاشته و در نظر گرفته باشید که در اینصورت فروختن نمادهای سوخته  برای خریدن  نمادهای ارزشمند ، بهترین کار است !!

+

طمع نکنید  و هر ماه فقط 500 هزار تومان بابت خرید سهامهای موجود در بازار سرمایه خرج کنید .  در مجموع،   فقط 5 میلیون تومان از پولتان را به بورس وارد کنید و  مابقی پولتان را در حساب بانکی نگه دارید و از سود ثابت ماهیانه لذت ببرید .

+

هیچ نمادی را بیشتر از یکبار نخرید و فقط یکبار و با 500 هزار تومان بخرید و تحت  هیچ شرایطی نفروشید تا مالکیت سهام تان از دستتان نرود .  همیشه  گرگهای وال استریت در کمین تان هستند تا سهام ارزشمندتان را مفت و مسلم از چنگتان دربیاورند . هرگز فروشنده نباشید .

+

+

من الان خودم 100 درصد در ضرر و زیان هستم و دارم از شدت ناراحتی سکته می کنم ولی مدام به خودم دلداری می دهم و می گویم : قوی باش مرد ! تو مالک هستی . تو مالک فلان  کارخانه یا فلان بانک یا فلان صندوق یا فلان معدن یا فلان .... هستی . پس خوشحال باش و پول ات را فقط بابت  این مالکیت  حرام کن !!

+

+

رطب خورده منع رطب کی کند ؟؟

+

من رطب خوردم و شما را از خوردن رطب ( خریدن سهام صندوقها ) منع کردم ولی شیطان مرا فریب داد و برخلاف توصیه هایی که به شما کردم سهام یکی از صندوقها را خریدم و الان در ضرر و زیان هستم !!!

راست گفته اند : کوزه گر از کوزه شکسته آّب می خورد !!!

+

+

فراموش نکنید که بازار سهام تنها جایی است که کالاها ( سهام ها ) مرتبا ارزان و گران می شوند . لذا شما تا آخر عمرتان وقت دارید که با خونسردی و به صورت تدریجی تمام سهامهای بازار را بخرید . پس برای خرید  سهام  عجله نکنید .  فروش را هم بکلی فراموش کنید تا  مالکیت تان از بین نرود . شما باید مالک تمام صنعت و اقتصاد ایران باشید .

+

هر سهمی را که دوست دارید بخرید . من خودم عاشق بانک و  نمادهای بانکی هستم . پس یک روز می رسد که سهام  نمادهای بانکی را می خرم و مالک بانکهای ایران خواهم شد !!!

+

از خریدن سهامهایی که از انها نفرت دارید خودداری کنید . من شخصا از نفت و پالایشگاه و پتروشیمی و مواد شیمیایی متنفرم . لذا هرگز سهامهایی مربوط به نفت را نمی خرم .

+

این دو توصیه ی آخر برای این بود که از باخت در بازی بورس کمتر ناراحت شوید . فقط سهمی را بخرید  که عاشق اش هستید . اینجا استثنائا  عقل و منطق را کنار بگذارید و عاشقانه و احساساتی برخورد کنید تا اگر سهام مورد علاقه تان با کله به زمین خورد کمتر ناراحت شوید .

+

من از نفت و گازوئیل و بنزین و هرچیزی که به نفت خام مربوط شود بیزارم اما عاشق بانک هستم . پس من یکی فقط نمادهای بانکی و صندوقهای بانکی را  می خرم . البته نه الان . بلکه در سالهای آینده. یعنی وقتیکه میلیاردر شوم !!! . انشاء ا....

+

پیشاپیش فرا رسیدن نوروز سال 1400 شمسی و عید نوروز را به شما ایرانیان غیور و همیشه در صف تبریک  می گویم !  سال نو مبارک  . عید نوروز را به شما تبریک می گویم . امیدوارم سالی پر از خوشبختی و خوشحالی در پیش رو داشته باشیم  .  هرچند به قول معروف : من و این همه خوشبختی محاله !!

+

اهل سیاه نمایی نیستم . فقط کمی طناز هستم و دارم طنزنویسی می کنم .  خب دیگه سال نو و عید نوروز مبارک باشد . تا اطلاع ثانوی از حضورتان خداحافظی می کنم . هرچند بواسطه ی بیکاری ممکن است مجددا  و در ایام تعطیلات نوروز نیز پست جدید بگذارم  .

+

+

+

بی صبرانه منتظرم ستاره ی آلفاقنطورس طلوع کند تا بتوانم حرفهایی که در پست  دروغ در نجوم نوشتم را  پس بگیرم . من اینقدر شهامت و شجاعت دارم که خطاها و اشتباهاتم را به گردن بگیرم و با مردم صادق باشم و اگر اشتباه کرده باشم اصلاح کنم و حتی عذرخواهی کنم .

+

من هنوز چشمم به جمال ستاره ی آلفاقنطورس روشن نشده است. لامذهب  بالا نمی آید و هنوز زیر خط افق است . شاید تا یک ماه آینده طلوع کند . به محض اینکه ستاره ی آلفاقنطورس  طلوع کرد و دیدم که درخشانتر از ستاره ی قلب العقرب می باشد  حرفم را پس می گیرم و از منجمین محترم بابت اشتباه در محاسباتم عذرخواهی می کنم .

+

هر حرفی که علیه مقام معظم رهبری زدم فقط یک تست بود . می خواستم ببینم چند نفر فدایی دارد و چند نفر حاضرند از ایشان دفاع کنند .  همینجا  از محضر رهبر معظم انقلاب عذرخواهی می کنم . البته ایشان می دانند که تمام این حرفها فقط یک آزمایش بود لذا مشکلی پیش نمی آید !

+

در مورد طب مدرن نیز شاید لازم باشد از اطبای طب مدرن عذرخواهی کنم .  خب همینجا از تمام اطبای طب مدرن عذرخواهی می کنم .

+

از کاربران لینوکس هم عذرخواهی می کنم . از  مهندسین کامپیوتر و طرفداران زبانهای سطح بالا نیز عذرخواهی می کنم . از مقام معظم رهبری نیز بابت پستهایی که علیه ایشان نوشتم و غیبت کردم  مجددا عذرخواهی می کنم .  از ستاره ی شباهنگ نیز  که  در پست  دروغ در نجوم  پشت سرش غیبت کردم عذرخواهی می کنم !   بابت پست  دروغ در نجوم  نیز از اساتید علم نجوم  و  تمام منجمین و کیهان شناسان و ستاره شناسان  و  البته ستاره ی آلفا قنطورس  عذرخواهی می کنم !

قبول دارم که عجله کردم و می بایست لااقل تا اردیبهشت سال 1400 شمسی که زمان طلوع ستاره ی آلفاقنطورس می باشد  صبر کنم .

+

 امیدوارم در اردیبهشت سال 1400 شمسی شاهد طلوع ستاره ی آلفا قنطورس آ موسوم به پای قنطورس  ( سومین ستاره ی درخشان آسمان ( بعد از شباهنگ و سهیل )  و نزدیکترین ستاره به زمین با فاصله ی  4 سال نوری )  و البته پروکسیما قنطورس ( احتمالا همان ستاره ی طارق و  البته نزدیکترین ستاره ی آسمان به زمین . حتی نزدیکتر از ستاره ی آلفا قنطورس.  با فاصله ی  3.9 تا 4 سال نوری از زمین  ) باشم .  بله امیدوارم شاهد  طلوع این دو ستاره ی عجیب و شگفت انگیز که در کنار یکدیگر و البته در کنار ستاره ی  آلفا قنطورس بی می باشند ،  باشم .

+

البته ستاره ی آلفا قنطورس خودش از دو ستاره ی رجل قنطورس یعنی پای قنطورس یا همان  آلفا قنطورس آ و  البته  آلفا قنطورس بی ) تشکیل شده است . ولی با چشم غیرمسلح به شکل یک ستاره ی واحد به نظر می آیند . زیرا این دو ستاره بسیار به هم نزدیک هستند و هردو در محل زانوی این موجود افسانه ای می باشند . جالب اینکه این زوج آلفاقنطورس محور گردش زمین می باشد و باعث می شود که  کهکشان راه شیری حول این ستاره بچرخد و در نتیجه این ستاره بسیار به ندرت دیده می شود و نایاب تر از ستاره ی سهیل است  زیرا هنوز طلوع نکرده غروب می کند و مجدد به زیر خط افق می رود .

+

من متوجه شدم که کهکشان راه شیری حول محور ستاره ی آلفاقنطورس می چرخد .. البته این چرخش واقعی نیست بلکه ظاهری است و از روی زمین شاهد این چرخش هستیم . برای اثبات این حرف توصیه می کنم از نرم افزار  استلاریوم  استفاده نمایید .

+

ستاره ی پروکسیما قنطورس عجیب ترین ستاره ی آسمان است و رفتارهای عجیب و غریب دارد و میزان درخشندگی اش مدام کم و زیاد می شود و نزدیکترین ستاره به زمین است . این ستاره در کنار ستاره ی آلفاقنطورس می باشد ولی چون بسیار کوچک است با چشم غیرمسلح دیده نمی شود اما گاهی اوقات یک درخشش بسیار عظیم و ناگهانی بصورت یک برق شدید از او دیده می شود . چون یک ستاره ی شراره ای می باشد و می تواند چندبرابر ظرفیت خودش نورافشانی کند . این ستاره بسیار پرتحرک و بسیار پرشراره می باشد و البته عمری بسیار طولانی ( 4 تریلیون سال ) دارد چون کم مصرف ترین جرم آسمان است و سرعت تبدیل هیدروژن به هلیوم در این ستاره بسیار کم است و این ستاره سوخت خود را در مدت 4  تریلیون سال به پایان می رساند .  منبع : ویکی پدیا .


+

من در مورد ستاره ی پروکسیما قنطورس تحقیق کردم . رفتارش اصلا طبیعی نیست . حدس می زنم ستاره ی پروکسیما قنطورس همان ستاره ی طارق باشد که نامش در سوره ی طارق در قرآن امده است و خداوند به نام این ستاره قسم خورده است . البته این فقط یک حدس و گمان است . هرگز قصد پیشگویی ندارم و هرگز دوست ندارم به یک ساحر و جادوگر تبدیل شوم . من از علم نجوم برای  پی بردن به عظمت خداوند و اثبات وجود خدا برای  آتئیستها ( خداناباوران و کافران مطلق )  استفاده می کنم نه پیشگویی و سحر و جادو .  من پیشگو نیستم فقط می خواهم به خداناباوران بگویم که ما موحدین مجبور نیستیم وجود خدا را برای شما ثابت کنید .کافیست به ستارگان آسمان و کهکشانها و اجرام عمقی آسمانها یا همین ستاره ی پروکسیما قنطورس نگاه کنید تا به وجود خدا پی ببرید . در واقع این شما کافران هستید که مجبورید عدم وجود خدا را برای ما موحدین ثابت کنید .  قابل توجه نویسنده ی کتاب   " توهم خدا "  . 


+

از بورس  و بورس بازان نیز عذرخواهی می کنم  چون آنها را شماتت کردم و الان خودم نیز یک بورس باز و قمارباز هستم و البته مالک یک صندوق و  مالک  یک  نماد کشاورزی  و دامداری  و مالک  یک بانک ورشکسته ی ادغام شده در بانک سپه !!!

+

دیدید گفتم هیچکس را شماتت و سرزنش نکنید وگرنه نمی میرید تا زمانیکه خودتان هم آن اشتباه را مرتکب شوید ؟؟؟

بفرمایید . الان خودم مصداق بارز این  قضیه هستم . اینقدر به بورس گفتم قمار و اینقدر پشت سر بورس بازان حرف و حدیث دراوردم که خودم نیز به یک قمارباز تبدیل شدم !

+

بله بورس قمار است اما شما بعنوان یک قمارباز و مالباخته و زیاندیده و ورشکسته  ،  ذاتا در بورس،  مالک و صاحب اقتصاد و صنعت  کل کشور نیز هستید . چی از این بهتر ؟؟؟؟!!!

+

عملا  من  و شما و سایر بورس بازان ، مافیای اقتصاد و  صنعت ایران هستیم بدون اینکه خودمان خبر داشته باشیم . جالب نیست ؟؟؟؟

من که می گویم جالب است .  بله تک تک ما سهامداران که کد بورس داریم ، ناخواسته و بدون اینکه خودمان بفهمیم  مافیاهای کوچک و بزرگ اقتصاد و صنعت و تجارت ایران هستیم . چون رفتارهای هیجانی از خود بروز می دهیم و عملا  موجب بی ارزش شدن سهامهای ارزشمند اقتصاد ایران می شویم . این نوعی مافیای ناخواسته و سهوی می باشد .  من الان خودم یک مافیای کوچک اقتصاد ایران هستم  . شما نیز مافیای کوچک اقتصاد ایران هستید . اما مسوولین اقتصادی و سیاسی ایران  مافیای بزرگ اقتصاد ایران هستند !!!

+

در یک کلام : هرکس کد بورس داشته باشد خواه ناخواه مافیای اقتصاد خواهد شد . حالا چه عمدی چه سهوی . چه خواسته و چه ناخواسته . چه خوشمان آید چه بدمان آید .  این ذات بورس است و ربطی به  من و شما و مسئولین ندارد .  همه ی ما مردم  و مسئولین قربانی ماهیت و ذات بورس هستیم .  پس همه ی ما  "مافیاهای بی گناه"  هستیم . به یاد سریال " بی گناهان " مسعود کرامتی افتادم !!!

+

اما صبر کنید . این حرف که من و شما و مردم و مسئولین مافیای اقتصاد ایران هستند فقط یک طنز تلخ بود . واقعیت داشت اما تلخ بود زیرا همگی بی تقصیر هستیم و این بورس است که با این رفتار هیجانی اش ما را به یک مافیا تبدیل می کند !!!


اما خب . باید همینجا از بورس  عذرخواهی کنم که او را به مافیایی کردن مان متهم کردم !!!

+

تمام پستهای این وبلاگ صرفا نوعی نظر شخصی من می باشد . این نظرات شخصی  بعضا در قالب طنز سیاه نوشته شده اند . لزوما نظرات من در این وبلاگ و سایر وبلاگها ، درست و صحیح نیست  و هرگز ادعا نمی کنم که تمام حرفهایم درست و صحیح بوده است . خیر . چنین ادعایی نمی کنم زیرا تمام حرفهایم  صرفا عقیده و نظر شخصی بوده اند .

+

به نظر من  ما باید با هم صادق و روراست باشیم .

+

از نظر من نظر هر کسی برای خودش محترم است !!!

+

من تعدادی ایده در این وبلاگ ارائه کردم . برخی ایده ها موجب خشم برخی موجودات شد . از این موجودات ( زنده یا غیرزنده ) عذرخواهی می کنم .

+

در یک کلام از تمام موجودات زنده و غیرزنده بابت حرفهایی که پشت سرشان زدم  و بابت هرنوع غیبت یا تهمت احتمالی عذرخواهی می کنم . خلاص !!!!


+

اگرهرگونه  بدی  یا بدرفتاری یا ترول گری یا خشونت یا بداخلاقی   از من دیدید به بزرگواری خودتان مرا ببخشید .  حلال کنید .

+

+

+

وحید محمدی . وبلاگ وحیدمی


https://vahidmy.blog.ir