بنام خدا



قصد دارم سیستم عامل بسازم ! 



دغدغه ی اصلی ام ،  دنیای کامپیوتر است . مرا  چه به سیاست ؟؟  مرا  چه  به   تقویم  قمری  و  ورزش باستانی    و   اقتصاد  و   ......؟؟؟؟؟



تصمیم گرفتم  به مسیر  اصلی  زندگی ام  برگردم.    مسیر اصلی  زندگی ام  فقط  کامپیوتر  است . 



من  فقط  بخاطر   کامپیوتر به  دنیای  وبلاگنویسی  برگشتم  .   کامپیوتر  از  ذهن ام  بیرون  نمی رود. 


دست خودم  نیست .  شبانه روز به کامپیوتر  فکر  می کنم . شبها  توی رختخواب  مدام به  علوم کامپیوتری  فکر  می  کنم  و  خواب  از  سرم  می پرد . 


هر شب تا صبح بیدارم و به  علوم کامپیوتری  فکر  می  کنم  . 


گویا  علوم  کامپیوتری   و بویژه برنامه نویسی  با زبان اسمبلی  تا  مرا  هلاک  نکند  از  مغزم بیرون  نمی رود. 



شبها از بس به زبان اسمبلی  فکر می کنم  خواب نمی روم .   


این زبان اسمبلی  مثل  خوره  افتاده  به  جانم و رهایم نمی کند . 


قصد دارم یک سیستم عامل کوچولو را  با کمک  زبان  اسمبلی  بسازم  تا  شاید  ذهنم  آزاد شود و بتوانم  بخوابم  و قدری  استراحت  کنم. 



ولی  از  اسمبلی  مهمتر  دلم  به حال  زبان ماشین می سوزد .  باینری  واقعا  مظلوم است .  من  با  اوپن  سورس  مخالفم  . 


اوپن سورس  مانع  فهم  باینری  و اسرار  کامپیوتر  می شود و نوعی  انحراف  فکری است .  اوپن سورس  اجازه  نمی دهد که شما  از اتفاقات  مخفی سیستم عامل  و سخت افزار  سردربیاورید .  


من  باید  با  زبان ماشین یعنی باینری  یک  سیستم  عامل  کلوزد سورس  بسازم  تا  به  همه ی دنیا  بگویم  که  ویندوز   کلوزد سورس نیست اوپن سورس است اما سورس اش به زبان ماشین(باینری)  نوشته شده و من باینری  را  می  فهمم   



وقت  ندارم  چیزی  آموزش  دهم  .  مدتی  در خدمت شما نخواهم بود چون قصد دارم تمام  وقت  مشغول ساخت یک سیستم عامل شبه ویندوز  و  رایگان  باشم. 


این سیستم عامل  مستقیما  با  زبان ماشین  نوشته خواهد شد و عملا  فرزند  ویندوز  خواهد  بود.   


دروغ چرا ؟؟؟؟ 


قصد دارم با  کمک  مهندسی  معکوس  از  درون   شکم   ویندوز , یک سیستم  عامل  کوچک  استخراج  کنم  که سورس اش  به زبان ماشین نوشته شده باشد . 

از نظر  من  باینری  همان  سورس است .   


اینهمه  توزیع  لینوکس  داریم  حالا  یک  توزیع  ویندوز  نیز  داشته باشیم !  چه  ایرادی  دارد ؟؟ 


به  کجا  برمی خورد ؟؟؟؟


قصد  دارم  سیستم عامل جدید  را   از  روی ویندوزهای  10 و سرور 2019  بسازم .  


یعنی یک سیستم عامل شبه ویندوزی  رایگان که  هم سیستم عامل دسکتاپ  باشد هم  سیستم  عامل سرور ! 



وقتیکه این سیستم عامل شبه ویندوزی  آماده شد  آنرا  اینجا  آپلود می کنم تا شما  نیز  از  آن  استفاده کنید  و  لذت  ببرید . 


نام  این سیستم  عامل جدید   ,  ویندوز  خواهد بود !   



بله !  ویندوز .    چون  مستقیما  از  درون  ویندوز  استخراج  خواهد شد. 



ساخت  چنین سیستم  عاملی  بسیار دشوار  و  زمان بر خواهد  بود . 


پس  به  امید  خدا  قصد  دارم  اولین سیستم عامل  بومی  شبه ویندوزی  ایران  را  بسازم  و  بصورت  رایگان  و  اوپن  سورس (باینری)  در اختیار  مردم  و دولت  قرار  بدهم .  انشاا....


هدف از ساخت این سیستم عامل  این است که  می خواهم  قابلیت فهم باینری  را  به  همه  ثابت  کنم . 


انسان همه  نوع زبانی را می فهمد . حتی زبان ماشین .  



  اوپن  سورس   عملا  یک  جریان  و تفکر   انحرافی  و  غلط است  چون  باینری همان  سورس  است  و قابل فهم  و قابل  ویرایش است و ما  حقیقتا  به  هیچ زبانی بجز زبان ماشین  نیاز  نداریم .  


نهضت نرم افزار اوپن سورس  یا  بنیاد  نرم  افزار  آزاد  عملا  زبان اصلی کامپیوتر  را  بدنام  کرده  و  مانع  فهم  باینری شده است .  این نهضتها   عامل  ایجاد بدعت  و  هنجارشکنی   در دنیای  کامپیوتر  هستند . 


من  طرفدار  باینری هستم .  لذا  با  اوپن سورس  مخالف  هستم   .  



به محض ساخت این سیستم  عامل  مجددا  به  وبلاگنویسی  ادامه  می دهم . 


پس  تا  آن  موقع  موقتا  از  حضورتان  خداحافظی  می  کنم . 


+


بروزرسانی :


این سیستم عامل که قصد دارم آنرا بسازم از ترکیب ویندوز 10 و ویندوز سرور و سیستم عامل ری اکت او اس  ساخته می شود . یعنی فایلهای باینری این سه سیستم عامل را با هم ترکیب می کنم و یک سیستم عامل رایگان و آزاد می سازم  


هرگز قصد ندارم ویندوز را کرک کنم . برخی ها خیال کردند که منظور محتوای این پست این است که می خواهم ویندوز را کرک و ر ایگان  کنم  و با این تصور اشتباه ، مرا مسخره کردند . 



محض اطلاع این افراد  باید بگویم که اصلا اینطور نیست .  زیرا بخش بزرگی از این سیستم عامل  ، از سیستم عامل ری اکت او اس گرفته شده است و ویندوز تنها بخش کوچکی از این سیستم عامل خواهد بود و این سیستم عامل هرگز یک ویندوز کرکی  قفل شکسته نیست . لطفا اشتباه تفسیر نفرمایید و زود قضاوت نکنید. 


من هرگز از زبان اسمبلی برای کرک استفاده نمی کنم .  این سیستم عامل تنها با ترکیب و ادغام ویندوز و ری اکت او اس ایجاد می شود و هرگز عملیات کرک را انجام نمی دهم . بنابراین سیستم عاملی که قصد دارم بسازم فقط یک ترکیب از ویندوز و ری اکت اوس اس می باشد و رایگان و آزاد است و هیچ نیازی به کرک و فعالساز ندارد زیرا بیش از 90 درصد این سیستم عامل بر اساس سیستم عامل ری اکت او اس ساخته خواهد شد . بنابراین ذاتا رایگان و اوپن سورس و آزاد است و  هیچ نیازی به  کرک و فعالساز ندارد . 


این را گفتم تا سو تفاهم ها برطرف شود و زود قضاوت نکنید . 


سیستم عاملی که قصد دارم انرا بسازم درواقع همان سیستم عامل ری اکت او اس است که برخی قابلیتهای حیاتی و ضروری ویندوز به ان اضافه شده است و با ویندوز  شرکت مایکروسافت کاملا  تفاوت دارد و هرگز نسخه ی کرکی و قفل شکسته ی ویندوز ، نیست . بلکه نسخه ی تکمیل شده ی سیستم عامل ری اکت او اس می باشد . .  لطفا قضاوت نفرمایید . 


تاریخ بروزرسانی :


چهارشنبه 24 شهریور 1400 شمسی ساعت 11 و 30 دقیقه نیمه شب . 

+

+





موضوعات وبلاگ وحیدمی :

من  در تمامی پستهای وبلاگ وحیدمی ، سعی می کنم لااقل یک اشاره ای به موضوعات این وبلاگ داشته باشم . به همین دلیل برای تمامی پستهای این وبلاگ ،  تمام جعبه های موضوعات  وبلاگ  شامل  Idea ،  Assembly  ،  vahidmy  ، Music  ، Binary ، OS ، Weblog ، IT   ؛  را تیک می زنم که البته در دنیای وبلاگنویسی،  این رفتار ؛   کاری مضحک  و بی معنا و غیرحرفه ای محسوب می شود  ولی من به این قواعد و استانداردهای وبلاگنویسی اهمیت نمی دهم و دوست دارم هرطور که دلم می خواهد وبلاگنویسی نمایم و آزاد باشم . لذا  همینقدر که یک اشاره ی کوچک به این موضوعات در همین پاراگراف شد ،  از نظر خودم ، کافی است !!

من تافته ی جدابافته هستم و به سبک خودم وبلاگنویسی می نمایم  و به استانداردهای دنیای وبلاگنویسی اهمیت نمی دهم و برایم مهم نیست که مخاطبان پشت سرم چه می گویند . من به اشتهای مردم غذا نمی خورم و نگران حرف و حدیثهایی که مردم پشت سرم در می آورند نیستم و بی خیال و خونسرد هستم .

من رسومات  کهنه ی دنیای  وبلاگنویسی و مرزهای علم را جابجا می کنم !!

از نظر من ضرورتی ندارد که محتویات یک پست با موضوع مربوطه همخوانی داشته باشد لذا مجبور نیستم در تمام پستها در رابطه با  موضوعات وبلاگ ام  ، مطلب بنویسم . همینقدر که در همین پاراگراف که در تمام پستها انرا کپی  و الصاق می نمایم ، به این موضوع اشاره کردم از نظر خودم کفایت می کند !!


از نظر شما اینکار نوعی ترول گری و اسپم سازی است ولی من اهمیت نمی دهم که اینکار اسپم می باشد یا نه . می توانید پشت سرم هرچه قدر خواستید حرف بزنید و مرا مسخره کنید و به من بخندید ولی من اصلا اهمیت نمی دهم  .


این پاراگراف در تمامی پستهای وبلاگ وحیدمی  توسط خودم ، عینا الصاق و تکرار می شود .


+




 




وحید  محمدی    .   وبلاگ   وحیدمی 


ِ


https://vahidmy.blog.ir




بروزرسانی

براثر حملات سایبری به وبلاگ وحیدمی ؛ تمام کامنت های کاربرها و پاسخ های من به کاربرها  ؛ حذف شدند 


لعنت خدا و نفرین ملائکه بر هکرها و اتکرها و مجرمان سایبری . 


تاریخ بروزرسانی 


یکشنبه مورخ 29 مرداد 1402 خورشیدی 


نکته : 

آدرسهای  آخرین پست وبلاگ وحیدمی را در زیر مشاهده می فرمایید . 




در پناه خداوند متعال عظیم الشان باشید 

ِ

الهم  عجل  لولیک الفرج . 



امضای همیشگی اینجانب  در جهت تایید صحت و درستی مطالب وبلاگهایم   : 


وحید محمدی . وبلاگ  وحیدمی 


https://vahidmy.blog.ir





https://vahidmy.blog.ir/archive


https://vahidmy.blog.ir/post/764